Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Legal Advisor til pharma-industrien/20-30 timer

aPureBase er en international virksomhed, som formidler data til pharma-industrien. Vi indsamler og bearbejder (professionel) information om sundhedspersonale, og vi arbejder med en bred vifte af dataløsninger til kunder over hele verden.

Vi søger en legal advisor, som er uddannet indenfor jura og skal være ansvarlig for alle juridiske områder i vores firma. Stillingen er på deltid.

Dine primære opgaver
Du bliver ansvarlig for alle juridiske områder, herunder kontrakt-templates og kontraktforhandlinger – både med kunder, partnere, ansatte og leverandører. Et vigtigt område er at sikre, at vi overholder persondataloven, at vi opbevarer og behandler data korrekt. Du skal også hjælpe med at uddanne dine kollegaer i loven og sørge for EUkontrakter på området. I tæt samarbejde med vores eksterne advokat vil du derfor levere inden for et felt, som har stor betydning for vores forretning.

Din profil
Som person er du udadvendt og kan kommunikere kompliceret stof, så det kan forstås af alle interessenter inden for - og uden for virksomheden. Du er god til at sætte dig selv i gang og arbejder sikkert og målrettet under det pres, der følger af tætte deadlines og større projekter. Det vil være en stor fordel, hvis du har kendskab til- og interesse for persondata. Og har du kendskab til pharma industrien og/eller international erfaring, er det et ekstra plus. Da vi arbejder internationalt, er det et must, at du taler flydende engelsk, ligesom du skal være erfaren bruger af MS Office.

Vi tilbyder
Du bliver en del af et ungt, internationalt team, som arbejder både med hjerne og hjerte. Vi kan tilbyde dig en spændende arbejdsdag, hvor fleksibilitet og personligt ansvar er i højsædet. Vi holder til i hyggelige omgivelser på Østerbro.

Er du Interesseret?
HRpeople hjælper med rekrutteringen, og du bedes derfor sende din ansøgning med CV og foto senest den 7. maj 2019 til HRpeople på jobmail@hrpeople.dk.

aPureBase har udarbejdet 4 værdier til Corporate Attitude for vores medarbejdere: Quality improvement, Positive Attitude, Flexibility og Proactive Drive. Værdierne sikrer, at vi altid har fokus på kvalitet, forretning og medarbejdere.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330005567Phoenix-f392981612019-04-11T00:00:00Legal Advisor til pharma-industrien/20-30 timer

aPureBase er en international virksomhed, som formidler data til pharma-industrien. Vi indsamler og bearbejder (professionel) information om sundhedspersonale, og vi arbejder med en bred vifte af dataløsninger til kunder over hele verden.

Vi søger en legal advisor, som er uddannet indenfor jura og skal være ansvarlig for alle juridiske områder i vores firma. Stillingen er på deltid.

Dine primære opgaver
Du bliver ansvarlig for alle juridiske områder, herunder kontrakt-templates og kontraktforhandlinger – både med kunder, partnere, ansatte og leverandører. Et vigtigt område er at sikre, at vi overholder persondataloven, at vi opbevarer og behandler data korrekt. Du skal også hjælpe med at uddanne dine kollegaer i loven og sørge for EUkontrakter på området. I tæt samarbejde med vores eksterne advokat vil du derfor levere inden for et felt, som har stor betydning for vores forretning.

Din profil
Som person er du udadvendt og kan kommunikere kompliceret stof, så det kan forstås af alle interessenter inden for - og uden for virksomheden. Du er god til at sætte dig selv i gang og arbejder sikkert og målrettet under det pres, der følger af tætte deadlines og større projekter. Det vil være en stor fordel, hvis du har kendskab til- og interesse for persondata. Og har du kendskab til pharma industrien og/eller international erfaring, er det et ekstra plus. Da vi arbejder internationalt, er det et must, at du taler flydende engelsk, ligesom du skal være erfaren bruger af MS Office.

Vi tilbyder
Du bliver en del af et ungt, internationalt team, som arbejder både med hjerne og hjerte. Vi kan tilbyde dig en spændende arbejdsdag, hvor fleksibilitet og personligt ansvar er i højsædet. Vi holder til i hyggelige omgivelser på Østerbro.

Er du Interesseret?
HRpeople hjælper med rekrutteringen, og du bedes derfor sende din ansøgning med CV og foto senest den 7. maj 2019 til HRpeople på jobmail@hrpeople.dk.

aPureBase har udarbejdet 4 værdier til Corporate Attitude for vores medarbejdere: Quality improvement, Positive Attitude, Flexibility og Proactive Drive. Værdierne sikrer, at vi altid har fokus på kvalitet, forretning og medarbejdere.

2019-06-07T00:51:22.620 aPureBase er en international virksomhed, som formidler data til pharma-industrien. Vi indsamler og bearbejder (professionel) information om sundhedspersonale, og vi arbejder med en bred vifte af dataløsninger til kunder over hele verden. Vi søger en legal advisor, som er uddannet indenfor jura og skal være ansvarlig for alle juridiske områder i vores firma. Stillingen er på deltid. Dine primære opgaver Du bliver ansvarlig for alle juridiske områder, herunder kontrakt-templates og kontraktforhandlinger både med kunder, partnere, ansatte og leverandører. Et vigtigt område er at sikre, at vi overholder persondataloven, at vi opbevarer og behandler data korrekt. Du skal også hjælpe med at uddanne dine kollegaer i loven og sørge for EUkontrakter på området. I tæt samarbejde med vores eksterne advokat vil du derfor levere inden for et felt, som har stor betydning for vores forretning. Din profil Som person er du udadvendt og kan kommunikere kompliceret stof, så det kan forstås af alle interessenter inden for - og uden for virksomheden. Du er god til at sætte dig selv i gang og arbejder sikkert og målrettet under det pres, der følger af tætte deadlines og større projekter. Det vil være en stor fordel, hvis du har kendskab til- og interesse for persondata. Og har du kendskab til pharma industrien og eller international erfaring, er det et ekstra plus. Da vi arbejder internationalt, er det et must, at du taler flydende engelsk, ligesom du skal være erfaren bruger af MS Office. Vi tilbyder Du bliver en del af et ungt, internationalt team, som arbejder både med hjerne og hjerte. Vi kan tilbyde dig en spændende arbejdsdag, hvor fleksibilitet og personligt ansvar er i højsædet. Vi holder til i hyggelige omgivelser på Østerbro. Er du Interesseret? HRpeople hjælper med rekrutteringen, og du bedes derfor sende din ansøgning med CV og foto senest den 7. maj 2019 til HRpeople på jobmail@hrpeople.dk. aPureBase har udarbejdet 4 værdier til Corporate Attitude for vores medarbejdere: Quality improvement, Positive Attitude, Flexibility og Proactive Drive. Værdierne sikrer, at vi altid har fokus på kvalitet, forretning og medarbejdere.11jobnetf3929816100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-06T00:00:0000010EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3506711HRpeople11Emdrupvej 28a, 42100København ØDKDanmark0jobmail@hrpeople.dkDKDanmarkDKDanmark7Deltid46Permanent744007JobNet4974128497412810011-04-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=f3929816https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=f3929816https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=f3929816&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=f3929816&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonLegal Advisor til pharma-industrien/20-30 timer1Dansk3Læse/ tale242910Jurist8Jura og retsvæsen361436429Anette Christensenjobmail@hrpeople.dkDKDanmarkDKDanmark330133581Jurister der kan og vil gøre en forskelProfile Har du lyst til at bruge dine juridiske evner i et arbejde, der har stor betydning for mange mennesker? Kan du afgøre sagerne med høj kvalitet og til tiden? Og kan du formidle dine afgørelser, så de giver mening for både borgere, kommuner og andre førsteinstanser? Så har vi brug for dig uanset om du er nyuddannet eller har erfaring. I Ankestyrelsen afgør vi borgernes sager. De handler blandt andet om børn og familier, pension, beskæftigelse, arbejdsskader og støtte til ældre, enlige og personer med handicap. Det er en stor og vigtig opgave, da afgørelserne har stor betydning for borgernes liv. Som fuldmægtig får du selvstændigt ansvar for at lave rigtige, hurtige og forståelige afgørelser til borgerne, og du kommer til at hjælpe førsteinstanserne med at afgøre sagerne rigtigt. Du får mulighed for at gøre en forskel for mange menneskeransvar for dine egne sager, så snart du er klar til det kendskab til mange forskellige lovområder og opgavetyperet stærkt fagligt miljø, hvor vi hjælper hinanden til hele tiden at blive bedreen dygtig leder, der sammen med dig sætter retning og mål for din udviklinggode kolleger, der lægger vægt på at hygge sig sammen - også når I har travlt. Du har overblik og evnen til at finde kernen i en sag også når den er på 100 siderstyr på din forvaltningsretstærke juridiske kompetencerordet i din magt, så du kan skrive klare og præcise afgørelser, som borgere og førsteinstanser forstårfokus på kvalitet og effektivitetgode samarbejdsevner. God oplæring og løbende udvikling Vi sørger for din grundige oplæring, og vi har lagt program for din første tid, hvor du sammen med et hold af andre nye kolleger bliver introduceret til rammerne, opgaverne og menneskerne i Ankestyrelsen. På den måde bliver du klædt godt på til dit arbejde. Sammen med din chef har du løbende udviklingssamtaler og drøftelser om dine opgaver. Som juridisk fuldmægtig rokerer du efter to år til et nyt sagsområde, så du prøver kræfter med nye områder og opgavetyper. Det betyder, at du hele tiden udvikler dig og får bredere kompetencer. Det praktiske Ankestyrelsen har adresser i København, Ringsted og Aalborg. Lige nu søger vi jurister til vores kontorer i Aalborg og København. Du bliver ansat som fuldmægtig efter overenskomsten for akademikere i staten. Der vil være mulighed for at forhandle kvalifikationstillæg, hvis du har betydelig relevant erhvervserfaring. Ansættelsesområdet er Social- og Indenrigsministeriet med de til enhver tid tilhørende institutioner. Vi forventer at holde samtaler i uge 2 og 3. Vi ser gerne, at du kan begynde 1. marts. Hvis du kan begynde allerede 1. februar, er det også en mulighed. Vil du vide mere om Ankestyrelsen og vores sagsområder, kan du besøge vores hjemmeside, www.ast.dk. Under Job Karriere kan du læse mere om arbejdet og opgaverne hos os. Har du spørgsmål, er du velkommen til at ringe til ankechef Jannie Bjørn Kristensen (Aalborg), 61 89 71 94, eller ankechef Jette Røgild (København), 61 89 75 85. Vil du være vores kollega? Så glæder vi os til at modtage din ansøgning senest 15. december 2019. Vedhæft desuden cv og eksamensbevis med karakter fra både bachelor- og kandidatuddannelse. Har du andre relevante dokumenter, er du velkommen til også at vedhæfte dem. Du skal søge via linket her på siden. Vi opfatter mangfoldighed i medarbejdergruppen som en styrke. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingerne.

Har du lyst til at bruge dine juridiske evner i et arbejde, der har stor betydning for mange mennesker? Kan du afgøre sagerne med høj kvalitet – og til tiden? Og kan du formidle dine afgørelser, så de giver mening for både borgere, kommuner og andre førsteinstanser? Så har vi brug for dig – uanset om du er nyuddannet eller har erfaring.

I Ankestyrelsen afgør vi borgernes sager. De handler blandt andet om børn og familier, pension, beskæftigelse, arbejdsskader og støtte til ældre, enlige og personer med handicap. Det er en stor og vigtig opgave, da afgørelserne har stor betydning for borgernes liv.

Som fuldmægtig får du selvstændigt ansvar for at lave rigtige, hurtige og forståelige afgørelser til borgerne, og du kommer til at hjælpe førsteinstanserne med at afgøre sagerne rigtigt.

Du får

  • mulighed for at gøre en forskel for mange mennesker
  • ansvar for dine egne sager, så snart du er klar til det
  • kendskab til mange forskellige lovområder og opgavetyper
  • et stærkt fagligt miljø, hvor vi hjælper hinanden til hele tiden at blive bedre
  • en dygtig leder, der sammen med dig sætter retning og mål for din udvikling
  • gode kolleger, der lægger vægt på at hygge sig sammen - også når I har travlt.

Du har

  • overblik og evnen til at finde kernen i en sag – også når den er på 100 sider
  • styr på din forvaltningsret
  • stærke juridiske kompetencer
  • ordet i din magt, så du kan skrive klare og præcise afgørelser, som borgere og førsteinstanser forstår
  • fokus på kvalitet og effektivitet
  • gode samarbejdsevner.

God oplæring og løbende udvikling

Vi sørger for din grundige oplæring, og vi har lagt program for din første tid, hvor du sammen med et hold af andre nye kolleger bliver introduceret til rammerne, opgaverne og menneskerne i Ankestyrelsen. På den måde bliver du klædt godt på til dit arbejde.

Sammen med din chef har du løbende udviklingssamtaler og drøftelser om dine opgaver. Som juridisk fuldmægtig rokerer du efter to år til et nyt sagsområde, så du prøver kræfter med nye områder og opgavetyper. Det betyder, at du hele tiden udvikler dig og får bredere kompetencer.

Det praktiske

Ankestyrelsen har adresser i København, Ringsted og Aalborg. Lige nu søger vi jurister til vores kontorer i Aalborg og København.

Du bliver ansat som fuldmægtig efter overenskomsten for akademikere i staten. Der vil være mulighed for at forhandle kvalifikationstillæg, hvis du har betydelig relevant erhvervserfaring. Ansættelsesområdet er Social- og Indenrigsministeriet med de til enhver tid tilhørende institutioner.

Vi forventer at holde samtaler i uge 2 og 3.

Vi ser gerne, at du kan begynde 1. marts. Hvis du kan begynde allerede 1. februar, er det også en mulighed.

Vil du vide mere om Ankestyrelsen og vores sagsområder, kan du besøge vores hjemmeside, www.ast.dk. Under Job & Karriere kan du læse mere om arbejdet og opgaverne hos os.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at ringe til ankechef Jannie Bjørn Kristensen (Aalborg), 61 89 71 94, eller ankechef Jette Røgild (København), 61 89 75 85.

Vil du være vores kollega?

Så glæder vi os til at modtage din ansøgning senest 15. december 2019. Vedhæft desuden cv og eksamensbevis med karakter fra både bachelor- og kandidatuddannelse. Har du andre relevante dokumenter, er du velkommen til også at vedhæfte dem.

Du skal søge via linket her på siden.

Vi opfatter mangfoldighed i medarbejdergruppen som en styrke. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingerne.

 
ORS/Small/57b8611d_logo.jpegAnkestyrelsenKøbenhavn SV2019-12-02T13:00:49.1932019-12-15T00:00:00
330132295Ambitiøs og dygtig jurist til LandbrugskontoretRobot Er du interesseret i at få selvstændigt ansvar og faglige udfordringer og at arbejde tæt sammen med dygtige kolleger? Så kan du søge vores ledige stilling i Landbrugskontoret.I Landbrugskontoret beskæftiger vi os med mange vigtige dagsordener, der står højt på den politiske dagsorden. Vi forhandler ny landbrugsreform, forbereder en jordreform og udvikler de regler, der skal beskytte jord, luft og vand mod belastningen fra landbrugets brug af næringsstoffer.Vi er fagligt engagerede og brænder for at gøre vores arbejde godt.StillingenArbejdsopgaverne i Landbrugskontoret er mange og varierede og omhandler bl.a. ministerbetjening, politikudvikling og udarbejdelse af forslag til love og bekendtgørelser. Du bliver den ene af to jurister i arealteamet, der arbejder med regulering af miljøpåvirkninger fra udbringning af gødning og har ansvaret for Danmarks implementering af nitratdirektivet. Arbejdet befinder sig i krydsfeltet mellem jura, naturvidenskab og politik, og dine øvrige kolleger vil være en blanding af medarbejdere med naturvidenskabelige uddannelser og generalister. Vi prioriterer sparring og feed back meget højt, og vi er næsten altid flere, der læser og skriver med på sagerne. På den måde kan vi hjælpe og aflaste hinanden i teamet.Dine opgaver vil afhænge af dine interesser, tidligere erfaringer og kompetencer. Som erfaren jurist har du mulighed for at få et stort selvstændigt ansvar både for at drive bekendtgørelses- og lovprocesser og for at påvirke indholdet af reglerne, når vi om lidt skal indtænke klima som et nyt hensyn i gødskningsloven og udarbejde en målrettet fosforregulering. Som mindre erfaren jurist er stillingen en mulighed for at få erfaring med at implementere EU-ret, skrive love og bekendtgørelser, lave interessentinddragelse og miljøvurderinger.Arealteamets opgaver har snitflader til mange af ministeriets områder, f.eks. når vi bidrager til implementeringen af vandrammedirektivet, habitatdirektivet og VVM-direktivet, eller når vores regler skal spille sammen med reguleringen af gødning i affaldsreguleringen og biproduktforordningen. Arbejdet i arealteamet giver således indsigt i store dele af ministeriets område, og der er gode udviklingsmuligheder for en videre karriere i Miljø- og Fødevareministeriet.Vi søger en medarbejder, somEr cand.jur. eller cand.merc.jur.Kan drive en proces og følge en opgave til dørsEr nysgerrig efter at forstå de naturvidenskabelige og politiske hensyn, der ligger bag en regelKan skrive klare og præcise regler, der kan administreres i et IT-systemKan samarbejde både internt og eksterntHar kendskab til eller interesse for problemstillinger knyttet til landbrugets gødningsanvendelseVi tilbyderEt spændende, udfordrende og ansvarsfuldt job tæt på den politiske proces med mulighed for at præge et stort og samfundsmæssigt vigtigt områdeEn fleksibel arbejdstilrettelæggelse, så jobbet kan kombineres med et aktivt familie- og fritidslivGode kolleger i et udviklingsorienteret og engageret arbejdsmiljø med en uhøjtidelig omgangstoneLøn- ansættelsesvilkår Ansættelsen vil være som fuldmægtig og i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og en række Akademikerorganisationer i staten (Akademiker-overenskomsten). Stillingen er på fuld tid (37 timer ugentligt).Ansættelsesområdet er Miljø- og Fødevareministeriet med tilhørende institutioner.Tjenestestedet er i departementet, Holmens Kanal 42, København K.Tiltrædelse pr. 1. februar 2020 eller snarest muligt efter aftale.Yderligere oplysninger Har du lyst til at høre mere om stillingen, så ring til teamleder Anders Christiansen på tlf. 2130 4267 eller jurist Lise Viftrup på tlf 2066 5918.Sådan søger du stillingenDu søger stillingen online ved at sende din ansøgning, CV og vedlagt dokumentation for uddannelse (eksamensbevis fra både bachelor og kandidat skal vedlægges), samt eventuelle referencer m.m. senest onsdag den 11. december 2019.Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 47. Indkaldes du til ansættelsessamtale, vil du skulle løse en hjemmeopgave af en times varighed dagen forinden.Vi glæder os til at modtage din ansøgning.Miljø- og Fødevareministeriet betragter mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge.Er du interesseret i at få selvstændigt ansvar og faglige udfordringer og at arbejde tæt sammen med dygtige kolleger? Så kan du søge vores ledige stilling i Landbrugskontoret.

I Landbrugskontoret beskæftiger vi os med mange vigtige dagsordener, der står højt på den politiske dagsorden. Vi forhandler ny landbrugsreform, forbereder en jordreform og udvikler de regler, der skal beskytte jord, luft og vand mod belastningen fra landbrugets brug af næringsstoffer.

Vi er fagligt engagerede og brænder for at gøre vores arbejde godt.

Stillingen
Arbejdsopgaverne i Landbrugskontoret er mange og varierede og omhandler bl.a. ministerbetjening, politikudvikling og udarbejdelse af forslag til love og bekendtgørelser. Du bliver den ene af to jurister i arealteamet, der arbejder med regulering af miljøpåvirkninger fra udbringning af gødning og har ansvaret for Danmarks implementering af nitratdirektivet. Arbejdet befinder sig i krydsfeltet mellem jura, naturvidenskab og politik, og dine øvrige kolleger vil være en blanding af medarbejdere med naturvidenskabelige uddannelser og generalister. Vi prioriterer sparring og feed back meget højt, og vi er næsten altid flere, der læser og skriver med på sagerne. På den måde kan vi hjælpe og aflaste hinanden i teamet.

Dine opgaver vil afhænge af dine interesser, tidligere erfaringer og kompetencer. Som erfaren jurist har du mulighed for at få et stort selvstændigt ansvar både for at drive bekendtgørelses- og lovprocesser og for at påvirke indholdet af reglerne, når vi om lidt skal indtænke klima som et nyt hensyn i gødskningsloven og udarbejde en målrettet fosforregulering. Som mindre erfaren jurist er stillingen en mulighed for at få erfaring med at implementere EU-ret, skrive love og bekendtgørelser, lave interessentinddragelse og miljøvurderinger.

Arealteamets opgaver har snitflader til mange af ministeriets områder, f.eks. når vi bidrager til implementeringen af vandrammedirektivet, habitatdirektivet og VVM-direktivet, eller når vores regler skal spille sammen med reguleringen af gødning i affaldsreguleringen og biproduktforordningen. Arbejdet i arealteamet giver således indsigt i store dele af ministeriets område, og der er gode udviklingsmuligheder for en videre karriere i Miljø- og Fødevareministeriet.

Vi søger en medarbejder, som
  • Er cand.jur. eller cand.merc.jur.
  • Kan drive en proces og følge en opgave til dørs
  • Er nysgerrig efter at forstå de naturvidenskabelige og politiske hensyn, der ligger bag en regel
  • Kan skrive klare og præcise regler, der kan administreres i et IT-system
  • Kan samarbejde både internt og eksternt
  • Har kendskab til eller interesse for problemstillinger knyttet til landbrugets gødningsanvendelse

Vi tilbyder
  • Et spændende, udfordrende og ansvarsfuldt job tæt på den politiske proces med mulighed for at præge et stort og samfundsmæssigt vigtigt område
  • En fleksibel arbejdstilrettelæggelse, så jobbet kan kombineres med et aktivt familie- og fritidsliv
  • Gode kolleger i et udviklingsorienteret og engageret arbejdsmiljø med en uhøjtidelig omgangstone

Løn- ansættelsesvilkår
Ansættelsen vil være som fuldmægtig og i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og en række Akademikerorganisationer i staten (Akademiker-overenskomsten). Stillingen er på fuld tid (37 timer ugentligt).

Ansættelsesområdet er Miljø- og Fødevareministeriet med tilhørende institutioner.
Tjenestestedet er i departementet, Holmens Kanal 42, København K.

Tiltrædelse pr. 1. februar 2020 eller snarest muligt efter aftale.

Yderligere oplysninger
Har du lyst til at høre mere om stillingen, så ring til teamleder Anders Christiansen på tlf. 2130 4267 eller jurist Lise Viftrup på tlf 2066 5918.

Sådan søger du stillingen
Du søger stillingen online ved at sende din ansøgning, CV og vedlagt dokumentation for uddannelse (eksamensbevis fra både bachelor og kandidat skal vedlægges), samt eventuelle referencer m.m. senest onsdag den 11. december 2019.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 47. Indkaldes du til ansættelsessamtale, vil du skulle løse en hjemmeopgave af en times varighed dagen forinden.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning.

Miljø- og Fødevareministeriet betragter mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge.

 

Miljø- og Fødevareministeriet, DepartementetKøbenhavn K2019-11-28T00:00:002019-12-11T00:00:00
330132260Dygtig jurist til folkeskoleområdet i Styrelsen for Undervisning og KvalitetRobot Brænder du for at løfte kvaliteten for folkeskolerne i Danmark? Nyder du at yde god juridisk vejledning til både borgere og professionelle? Og trives du med at arbejde i en politisk organisation, hvor vi både skal levere klart og præcist til vores minister og agere bindeled til kommuner og skoler? I så fald skal du søge ind hos os. Du vil blive en del af et team på 10 medarbejdere, der arbejder med rammer, regulering og tilsyn med folkeskolens kvalitet. Det indebærer blandt andet, at vi yder juridisk vejledning og udarbejder bekendtgørelser inden for rammerne af folkeskoleloven. Det kan fx omhandle organisering og ledelse af folkeskolerne, ordensregler, specialområdet og fravær. Henvendelser kan strække sig fra det helt basale til det meget komplekse. I tilsynet arbejder vi med et kvalitetstilsyn, hvor vi fører tilsyn med skolernes faglige resultater og trivsel. Pt har vi i teamet en stor opgave med udvikle kvalitetstilsynet som følge af en politisk aftale om bekæmpelse af parallelsamfund. Derudover fører vi også vi tilsyn med, om folkeskolerne overholder reglerne på området. Vi tilbyder et spændende og udfordrende job med gode muligheder for faglig og personlig udvikling. Du vil få en alsidig hverdag, hvor du vil komme tæt på beslutningsprocesserne, og du vil få gode kolleger i et engageret arbejdsmiljø både fagligt og socialt. Om arbejdsopgaverne Du kan f.eks. komme til at beskæftige dig med: Vejledning af kommuner, skoler og borgere Udstedelse af administrative forskrifter og bidrag til lovforslag Bidrag til politikudvikling og ministerbetjening Udvikling og implementering af tilsyn Behandling af tilsynsager i samarbejde med styrelsens pædagogiske konsulenter Om dig Du har flair for juridisk sagsbehandling og gode teoretiske kvalifikationer. Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med juridisk sagsbehandling og også gerne med arbejde fra centraladministrationen eller en anden politisk ledet organisation. Det vil endvidere være en fordel, hvis du har interesse for og indsigt i undervisningsområdet. Vi forventer, at du: Har stærke analytiske evner og en systematisk tilgang til opgaveløsningen. Er pragmatisk og udviklingsorienteret og kan tænke i nye og bedre løsninger. Har gode kommunikative evner og forstår at formidle ud fra et modtagerperspektiv Kan skrive flydende, forståeligt og korrekt. Har gode samarbejdsevner og godt humør, også når arbejdstempoet er højt. Har fokus på resultater. Kan arbejde selvstændigt, struktureret og omhyggeligt. Har forståelse for arbejdet i en politisk ledet organisation. Om Center for Grundskole Det team, vi søger en jurist til. indgår i Center for Grundskole. Centeret varetager styrelsens opgaver vedrørende tilsyn, udvikling, implementering og regulering på hele grundskoleområdet og området for vejledning til ungdomsuddannelse. Centeret har bl.a. ansvaret for det statslige tilsyn med grundskoleområdet: Folkeskolen, frie grundskoler, efterskoler mv. Vi fører risikobaserede tilsyn, hvor skoler udtrækkes til tilsyn på baggrund af data tematiske tilsyn, hvor skoler udtrækkes til tilsyn ud fra et bestemt tema og enkeltsagstilsyn, som indledes på baggrund af henvendelser, presseomtale mv. Centeret varetager desuden en stor vejledningsopgave i forhold til kommuner, skoler og borgere om rammerne for folkeskolens henholdsvis de frie skolers virksomhed. Centeret udsteder ligeledes administrative forskrifter og yder bidrag til lovgivningen på områderne. Endelig beskæftiger centeret sig med faglig udvikling, politikudvikling og løbende ministerbetjening i tæt samarbejde med Børne- og Undervisningsministeriets departement. Centeret udgøres af godt 50 medarbejdere, heraf jurister, samfundsfaglige AC ere, pædagogiske konsulenter mv. Centeret er opdelt i fem teams og har to kontorchefer. Løn- og ansættelsesvilkår Vi ønsker at besætte stillingerne snarest muligt. Du vil blive ansat som fuldmægtig efter fællesoverenskomsten for akademikere i staten. Vil du vide mere? Hvis du har spørgsmål til stillingerne, er du velkommen til at kontakte teamleder Janne Schacke på telefon 25 47 25 51. Du kan også læse mere om vores arbejde på vores hjemmeside www.stukuvm.dk eller www.uvm.dk. Sådan søger du Send din ansøgning, CV, kandidatbevis og karakterudskrift via stillingsopslaget på vores hjemmeside www.uvm.dk job senest torsdag den 12. december 2019. Vi forventer at holde samtaler i uge 51. Styrelsen for Undervisning og Kvalitet er en styrelse i Børne- og Undervisningsministeriets koncern. Vi ønsker, at medarbejdernes sammensætning afspejler samfundets og ser frem til din ansøgning uanset personlig baggrund vi ser kun på kvalifikationer og kompetencer.Brænder du for at løfte kvaliteten for folkeskolerne i Danmark? Nyder du at yde god juridisk vejledning til både borgere og professionelle? Og trives du med at arbejde i en politisk organisation, hvor vi både skal levere klart og præcist til vores minister og agere bindeled til kommuner og skoler? I så fald skal du søge ind hos os.

Du vil blive en del af et team på 10 medarbejdere, der arbejder med rammer, regulering og tilsyn med folkeskolens kvalitet. Det indebærer blandt andet, at vi yder juridisk vejledning og udarbejder bekendtgørelser inden for rammerne af folkeskoleloven. Det kan fx omhandle organisering og ledelse af folkeskolerne, ordensregler, specialområdet og fravær. Henvendelser kan strække sig fra det helt basale til det meget komplekse. I tilsynet arbejder vi med et kvalitetstilsyn, hvor vi fører tilsyn med skolernes faglige resultater og trivsel. Pt har vi i teamet en stor opgave med udvikle kvalitetstilsynet som følge af en politisk aftale om bekæmpelse af parallelsamfund. Derudover fører vi også vi tilsyn med, om folkeskolerne overholder reglerne på området.

Vi tilbyder et spændende og udfordrende job med gode muligheder for faglig og personlig udvikling. Du vil få en alsidig hverdag, hvor du vil komme tæt på beslutningsprocesserne, og du vil få gode kolleger i et engageret arbejdsmiljø både fagligt og socialt.



Om arbejdsopgaverne

Du kan f.eks. komme til at beskæftige dig med:

  • Vejledning af kommuner, skoler og borgere
  • Udstedelse af administrative forskrifter og bidrag til lovforslag
  • Bidrag til politikudvikling og ministerbetjening
  • Udvikling og implementering af tilsyn
  • Behandling af tilsynsager i samarbejde med styrelsens pædagogiske konsulenter


Om dig

Du har flair for juridisk sagsbehandling og gode teoretiske kvalifikationer. Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med juridisk sagsbehandling og også gerne med arbejde fra centraladministrationen eller en anden politisk ledet organisation. Det vil endvidere være en fordel, hvis du har interesse for og indsigt i undervisningsområdet.

Vi forventer, at du:

  • Har stærke analytiske evner og en systematisk tilgang til opgaveløsningen.
  • Er pragmatisk og udviklingsorienteret og kan tænke i nye og bedre løsninger.
  • Har gode kommunikative evner og forstår at formidle ud fra et modtagerperspektiv
  • Kan skrive flydende, forståeligt og korrekt.
  • Har gode samarbejdsevner og godt humør, også når arbejdstempoet er højt.
  • Har fokus på resultater.
  • Kan arbejde selvstændigt, struktureret og omhyggeligt.
  • Har forståelse for arbejdet i en politisk ledet organisation.


Om Center for Grundskole

Det team, vi søger en jurist til. indgår i Center for Grundskole.

Centeret varetager styrelsens opgaver vedrørende tilsyn, udvikling, implementering og regulering på hele grundskoleområdet og området for vejledning til ungdomsuddannelse.

Centeret har bl.a. ansvaret for det statslige tilsyn med grundskoleområdet: Folkeskolen, frie grundskoler, efterskoler mv. Vi fører risikobaserede tilsyn, hvor skoler udtrækkes til tilsyn på baggrund af data; tematiske tilsyn, hvor skoler udtrækkes til tilsyn ud fra et bestemt tema; og enkeltsagstilsyn, som indledes på baggrund af henvendelser, presseomtale mv.

Centeret varetager desuden en stor vejledningsopgave i forhold til kommuner, skoler og borgere om rammerne for folkeskolens henholdsvis de frie skolers virksomhed. Centeret udsteder ligeledes administrative forskrifter og yder bidrag til lovgivningen på områderne. Endelig beskæftiger centeret sig med faglig udvikling, politikudvikling og løbende ministerbetjening i tæt samarbejde med Børne- og Undervisningsministeriets departement.

Centeret udgøres af godt 50 medarbejdere, heraf jurister, samfundsfaglige AC’ere, pædagogiske konsulenter mv. Centeret er opdelt i fem teams og har to kontorchefer.



Løn- og ansættelsesvilkår

Vi ønsker at besætte stillingerne snarest muligt.

Du vil blive ansat som fuldmægtig efter fællesoverenskomsten for akademikere i staten.



Vil du vide mere?

Hvis du har spørgsmål til stillingerne, er du velkommen til at kontakte teamleder Janne Schacke på telefon 25 47 25 51.

Du kan også læse mere om vores arbejde på vores hjemmeside www.stukuvm.dk eller www.uvm.dk.



Sådan søger du

Send din ansøgning, CV, kandidatbevis og karakterudskrift via stillingsopslaget på vores hjemmeside www.uvm.dk/job senest torsdag den 12. december 2019. Vi forventer at holde samtaler i uge 51.



Styrelsen for Undervisning og Kvalitet er en styrelse i Børne- og Undervisningsministeriets koncern. Vi ønsker, at medarbejdernes sammensætning afspejler samfundets og ser frem til din ansøgning uanset personlig baggrund – vi ser kun på kvalifikationer og kompetencer.

Undervisningsministeriet Fr.Holm 21København K2019-11-28T00:00:002019-12-12T00:00:00
330132018To attraktive konsulentstillinger i FiskeristyrelsenRobot Er du en skarp jurist eller har samfundsvidenskabelig baggrund med politisk sans, en god dømmekraft og gode forvaltningsmæssige kompetencer? Kan du navigere sikkert i et kompliceret samspil mellem EU-regler og nationale regler i tæt samarbejde med forskellige fagligheder? Motiveres du af at arbejde med konkret sagsbehandling og udviklingsopgaver? Så har vi to ledige konsulentstillinger i Fiskerikontrolkontoret i København. Om Fiskerikontrolkontoret Fiskerikontrolkontoret er placeret i Fiskeristyrelsens centrale del i København og består af 33 engagerede kollegaer. Sammen arbejder vi for at sikre balancen mellem udvikling og vækst i fiskerierhvervet og ansvarlig forvaltning af naturressourcerne. Rammen for kontrol af erhvervsfiskeriet udgøres af EU s fælles fiskeripolitik og en række tilhørende nationale regler, bl.a. om kvotelofter. Fiskeristyrelsen er i færd med at genopbygge kontrolarbejdet med fokus på effektivitet og kvalitet oven på kritik fra bl.a. EU-Kommissionen og Rigsrevisionen. Dine juridiske eller samfundsvidenskabelige kompetencer kommer i spil i en dynamisk og alsidig hverdag For begge stillinger gælder det, at du vil få en alsidig hverdag, hvor den ene dag er præget af den politiske dagsorden og korte deadlines, mens den næste dag bruges på faglig sparring eller sagsbehandling. En del af opgaveporteføljen vil omfatte regelfortolkning afklaringer af national og EU lovgivning, konkret sagsbehandling af bl.a. sanktionssager, aktindsigtssager, rådgivning af dine kollegaer, udarbejdelse af beslutningsoplæg samt minister- og departementsbetjening. Du vil komme til at spille en central rolle i styrelsens arbejde med udarbejdelse og vedligeholdelse af nyt administrationsgrundlag, som bl.a. omfatter instruksarbejde, koordinering med departementet og kollegaerne i den regionale fiskerikontrol. Du vil også få ansvar for længerevarende, tværgående juridiske opgaver samt projekter, hvor du vil skulle bidrage til udvikling af en moderne, robust og digital administration og fiskerikontrol. Som eksempel herpå kan nævnes vores projekter om udarbejdelse af administrationsgrundlag for kontrol og administration af fiskerilovgivningen samt udarbejdelse af instrukser herom. Det er vores forventning, at vi sammen med departementet snart vil sætte endnu større fokus på digitaliseringsklar lovgivning. Herudover vil du komme til at arbejde sammen med nogle dygtige, engagerede og hjælpsomme kolleger med forskellige fagligheder, og hvor netop synergien mellem flere forskellige fagligheder skal styrke forvaltningen. Der er fokus på at løfte i flok, og omgangstonen er uhøjtidelig. Du vil få mange samarbejdsflader på tværs af styrelsen og andre myndigheder, ligesom du vil have i dialog med styrelsens interessenter. Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse, fx cand.jur., cand.scient.pol., cand.scient.adm. eller lign. har solid erfaring med regelfortolkning, herunder EU-regulering, samt konkret og generel sagsbehandling har stærke forvaltningsmæssige kompetencer og erfaring med offentlig administration, fx fra departement, styrelse eller anden offentlig organisation er analytisk stærk har god forståelse for beslutningsprocesser og interessenthåndtering har erfaring med minister- og departementsbetjening besidder stærke analytiske kompetencer og kan håndtere komplekse problemstillinger og forvandle dem til klare og enkle løsninger har et godt blik for mulighederne for at forenkle og effektivisere administrationen, herunder ved regelforenkling og digitalisering er god til at kommunikere både mundtligt og skriftligt, herunder formulere korte og præcise beslutningsoplæg har du en god forståelse for politiske og organisatoriske problemstillinger, har gode samarbejds- og netværkskompetencer arbejder selvstændigt, struktureret og sikrer fremdrift i opgaverne trives i et job med stor variation i opgaverne fra dag til dag og mange deadlines er en åben og imødekommende person, der bidrager positivt til en god trivsel i kontoret Løn og ansættelsesvilkår Stillingerne, der begge er fuldtidsstillinger, er ledige til besættelse snarest muligt. Ansættelse vil, afhængig af kvalifikationer, ske som enten specialkonsulent eller chefkonsulent uden per-sonaleledelse i henhold til gældende overenskomst mellem Akademikernes Centralorganisation og Finansministeriet. Ansættelsesområdet er Miljø- og Fødevareministeriet med tilhørende institutioner, og tjenestested er Fiskeristyrelsen, Nyropsgade 30, 1780 København V. Ansøgning Søg jobbet online ved at trykke på søg stillingen nederst i jobopslaget. Din ansøgning med CV og eksamensbevis for både bachelor- og kandidatuddannelse skal være modtaget senest tirsdag den 10. december 2019. Samtaler forventes afholdt den 16. december 2019. Yderligere oplysninger Vil du vide mere om stillingen, er du meget velkommen til kontakte kontorchef Anja Gadgård Boye på tlf. 72 18 85 43 eller mail angabo@fiskeristyrelsen.dk eller chefjurist Dario Silic på tlf. 72 18 58 14 eller mail darisil@fiskeristyrelsen.dk. Fiskeristyrelsen ønsker at fremme ligestilling og mangfoldighed. Derfor opfordres alle kvalificerede og interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingerne. Fiskeristyrelsen er en styrelse under Miljø- og Fødevareministeriet. Styrelsen beskæftiger ca. 250 medar-bejdere og omfatter en central del, der består af en afdeling i København og en afdeling i Augustenborg, samt den regionale fiskerikontrol.Er du en skarp jurist eller har samfundsvidenskabelig baggrund med politisk sans, en god dømmekraft og gode forvaltningsmæssige kompetencer? Kan du navigere sikkert i et kompliceret samspil mellem EU-regler og nationale regler i tæt samarbejde med forskellige fagligheder? Motiveres du af at arbejde med konkret sagsbehandling og udviklingsopgaver? Så har vi to ledige konsulentstillinger i Fiskerikontrolkontoret i København.

Om Fiskerikontrolkontoret
Fiskerikontrolkontoret er placeret i Fiskeristyrelsens centrale del i København og består af 33 engagerede kollegaer. Sammen arbejder vi for at sikre balancen mellem udvikling og vækst i fiskerierhvervet og ansvarlig forvaltning af naturressourcerne. Rammen for kontrol af erhvervsfiskeriet udgøres af EU’s fælles fiskeripolitik og en række tilhørende nationale regler, bl.a. om kvotelofter. Fiskeristyrelsen er i færd med at genopbygge kontrolarbejdet med fokus på effektivitet og kvalitet oven på kritik fra bl.a. EU-Kommissionen og Rigsrevisionen.

Dine juridiske eller samfundsvidenskabelige kompetencer kommer i spil i en dynamisk og alsidig hverdag
For begge stillinger gælder det, at du vil få en alsidig hverdag, hvor den ene dag er præget af den politiske dagsorden og korte deadlines, mens den næste dag bruges på faglig sparring eller sagsbehandling. En del af opgaveporteføljen vil omfatte regelfortolkning/afklaringer af national og EU lovgivning, konkret sagsbehandling af bl.a. sanktionssager, aktindsigtssager, rådgivning af dine kollegaer, udarbejdelse af beslutningsoplæg samt minister- og departementsbetjening.

Du vil komme til at spille en central rolle i styrelsens arbejde med udarbejdelse og vedligeholdelse af nyt administrationsgrundlag, som bl.a. omfatter instruksarbejde, koordinering med departementet og kollegaerne i den regionale fiskerikontrol. Du vil også få ansvar for længerevarende, tværgående juridiske opgaver samt projekter, hvor du vil skulle bidrage til udvikling af en moderne, robust og digital administration og fiskerikontrol. Som eksempel herpå kan nævnes vores projekter om udarbejdelse af administrationsgrundlag for kontrol og administration af fiskerilovgivningen samt udarbejdelse af instrukser herom. Det er vores forventning, at vi sammen med departementet snart vil sætte endnu større fokus på digitaliseringsklar lovgivning.

Herudover vil du komme til at arbejde sammen med nogle dygtige, engagerede og hjælpsomme kolleger med forskellige fagligheder, og hvor netop synergien mellem flere forskellige fagligheder skal styrke forvaltningen. Der er fokus på at løfte i flok, og omgangstonen er uhøjtidelig. Du vil få mange samarbejdsflader på tværs af styrelsen og andre myndigheder, ligesom du vil have i dialog med styrelsens interessenter.

Vi forestiller os, at du

  • har en relevant videregående uddannelse, fx cand.jur., cand.scient.pol., cand.scient.adm. eller lign.
  • har solid erfaring med regelfortolkning, herunder EU-regulering, samt konkret og generel sagsbehandling
  • har stærke forvaltningsmæssige kompetencer og erfaring med offentlig administration, fx fra departement, styrelse eller anden offentlig organisation
  • er analytisk stærk
  • har god forståelse for beslutningsprocesser og interessenthåndtering
  • har erfaring med minister- og departementsbetjening
  • besidder stærke analytiske kompetencer og kan håndtere komplekse problemstillinger og forvandle dem til klare og enkle løsninger
  • har et godt blik for mulighederne for at forenkle og effektivisere administrationen, herunder ved regelforenkling og digitalisering
  • er god til at kommunikere både mundtligt og skriftligt, herunder formulere korte og præcise beslutningsoplæg
  • har du en god forståelse for politiske og organisatoriske problemstillinger,
  • har gode samarbejds- og netværkskompetencer
  • arbejder selvstændigt, struktureret og sikrer fremdrift i opgaverne
  • trives i et job med stor variation i opgaverne fra dag til dag og mange deadlines
  • er en åben og imødekommende person, der bidrager positivt til en god trivsel i kontoret
Løn – og ansættelsesvilkår
Stillingerne, der begge er fuldtidsstillinger, er ledige til besættelse snarest muligt.

Ansættelse vil, afhængig af kvalifikationer, ske som enten specialkonsulent eller chefkonsulent uden per-sonaleledelse i henhold til gældende overenskomst mellem Akademikernes Centralorganisation og Finansministeriet.

Ansættelsesområdet er Miljø- og Fødevareministeriet med tilhørende institutioner, og tjenestested er Fiskeristyrelsen, Nyropsgade 30, 1780 København V.

Ansøgning
Søg jobbet online ved at trykke på ”søg stillingen” nederst i jobopslaget. Din ansøgning med CV og eksamensbevis for både bachelor- og kandidatuddannelse skal være modtaget senest tirsdag den 10. december 2019.

Samtaler forventes afholdt den 16. december 2019.

Yderligere oplysninger
Vil du vide mere om stillingen, er du meget velkommen til kontakte kontorchef Anja Gadgård Boye på tlf. 72 18 85 43 eller mail angabo@fiskeristyrelsen.dk eller chefjurist Dario Silic på tlf. 72 18 58 14 eller mail darisil@fiskeristyrelsen.dk.

Fiskeristyrelsen ønsker at fremme ligestilling og mangfoldighed. Derfor opfordres alle kvalificerede og interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingerne.

Fiskeristyrelsen er en styrelse under Miljø- og Fødevareministeriet. Styrelsen beskæftiger ca. 250 medar-bejdere og omfatter en central del, der består af en afdeling i København og en afdeling i Augustenborg, samt den regionale fiskerikontrol.

Fiskeristyrelsen i KøbenhavnKøbenhavn V2019-11-28T00:00:002019-12-10T00:00:00
330131962Jurister der kan og vil gøre en forskelRobot Har du lyst til at bruge dine juridiske evner i et arbejde, der har stor betydning for mange mennesker? Kan du afgøre sagerne med høj kvalitet og til tiden? Og kan du formidle dine afgørelser, så de giver mening for både borgere, kommuner og andre førsteinstanser? Så har vi brug for dig uanset om du er nyuddannet eller har erfaring. I Ankestyrelsen afgør vi borgernes sager. De handler blandt andet om børn og familier, pension, beskæftigelse, arbejdsskader og støtte til ældre, enlige og personer med handicap. Det er en stor og vigtig opgave, da afgørelserne har stor betydning for borgernes liv. Som fuldmægtig får du selvstændigt ansvar for at lave rigtige, hurtige og forståelige afgørelser til borgerne, og du kommer til at hjælpe førsteinstanserne med at afgøre sagerne rigtigt. Du får mulighed for at gøre en forskel for mange mennesker ansvar for dine egne sager, så snart du er klar til det kendskab til mange forskellige lovområder og opgavetyper et stærkt fagligt miljø, hvor vi hjælper hinanden til hele tiden at blive bedre en dygtig leder, der sammen med dig sætter retning og mål for din udvikling gode kolleger, der lægger vægt på at hygge sig sammen - også når I har travlt. Du har overblik og evnen til at finde kernen i en sag også når den er på 100 sider styr på din forvaltningsret stærke juridiske kompetencer ordet i din magt, så du kan skrive klare og præcise afgørelser, som borgere og førsteinstanser forstår fokus på kvalitet og effektivitet gode samarbejdsevner. God oplæring og løbende udvikling Vi sørger for din grundige oplæring, og vi har lagt program for din første tid, hvor du sammen med et hold af andre nye kolleger bliver introduceret til rammerne, opgaverne og menneskerne i Ankestyrelsen. På den måde bliver du klædt godt på til dit arbejde. Sammen med din chef har du løbende udviklingssamtaler og drøftelser om dine opgaver. Som juridisk fuldmægtig rokerer du efter to år til et nyt sagsområde, så du prøver kræfter med nye områder og opgavetyper. Det betyder, at du hele tiden udvikler dig og får bredere kompetencer. Det praktiske Ankestyrelsen har adresser i København, Ringsted og Aalborg. Lige nu søger vi jurister til vores kontorer i Aalborg og København. Du bliver ansat som fuldmægtig efter overenskomsten for akademikere i staten. Der vil være mulighed for at forhandle kvalifikationstillæg, hvis du har betydelig relevant erhvervserfaring. Ansættelsesområdet er Social- og Indenrigsministeriet med de til enhver tid tilhørende institutioner. Vi forventer at holde samtaler i uge 2 og 3. Vi ser gerne, at du kan begynde 1. marts. Hvis du kan begynde allerede 1. februar, er det også en mulighed. Vil du vide mere om Ankestyrelsen og vores sagsområder, kan du besøge vores hjemmeside, www.ast.dk. Under Job & Karriere kan du læse mere om arbejdet og opgaverne hos os. Har du spørgsmål, er du velkommen til at ringe til ankechef Jannie Bjørn Kristensen (Aalborg), 61 89 71 94, eller ankechef Jette Røgild (København), 61 89 75 85. Vil du være vores kollega? Så glæder vi os til at modtage din ansøgning senest 15. december 2019. Vedhæft desuden cv og eksamensbevis med karakter fra både bachelor- og kandidatuddannelse. Har du andre relevante dokumenter, er du velkommen til også at vedhæfte dem. Du skal søge via linket her på siden. Vi opfatter mangfoldighed i medarbejdergruppen som en styrke. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingerne.Har du lyst til at bruge dine juridiske evner i et arbejde, der har stor betydning for mange mennesker? Kan du afgøre sagerne med høj kvalitet – og til tiden? Og kan du formidle dine afgørelser, så de giver mening for både borgere, kommuner og andre førsteinstanser? Så har vi brug for dig – uanset om du er nyuddannet eller har erfaring.

I Ankestyrelsen afgør vi borgernes sager. De handler blandt andet om børn og familier, pension, beskæftigelse, arbejdsskader og støtte til ældre, enlige og personer med handicap. Det er en stor og vigtig opgave, da afgørelserne har stor betydning for borgernes liv.

Som fuldmægtig får du selvstændigt ansvar for at lave rigtige, hurtige og forståelige afgørelser til borgerne, og du kommer til at hjælpe førsteinstanserne med at afgøre sagerne rigtigt.

Du får

  • mulighed for at gøre en forskel for mange mennesker
  • ansvar for dine egne sager, så snart du er klar til det
  • kendskab til mange forskellige lovområder og opgavetyper
  • et stærkt fagligt miljø, hvor vi hjælper hinanden til hele tiden at blive bedre
  • en dygtig leder, der sammen med dig sætter retning og mål for din udvikling
  • gode kolleger, der lægger vægt på at hygge sig sammen - også når I har travlt.
Du har

  • overblik og evnen til at finde kernen i en sag – også når den er på 100 sider
  • styr på din forvaltningsret
  • stærke juridiske kompetencer
  • ordet i din magt, så du kan skrive klare og præcise afgørelser, som borgere og førsteinstanser forstår
  • fokus på kvalitet og effektivitet
  • gode samarbejdsevner.
God oplæring og løbende udvikling

Vi sørger for din grundige oplæring, og vi har lagt program for din første tid, hvor du sammen med et hold af andre nye kolleger bliver introduceret til rammerne, opgaverne og menneskerne i Ankestyrelsen. På den måde bliver du klædt godt på til dit arbejde.

Sammen med din chef har du løbende udviklingssamtaler og drøftelser om dine opgaver. Som juridisk fuldmægtig rokerer du efter to år til et nyt sagsområde, så du prøver kræfter med nye områder og opgavetyper. Det betyder, at du hele tiden udvikler dig og får bredere kompetencer.

Det praktiske

Ankestyrelsen har adresser i København, Ringsted og Aalborg. Lige nu søger vi jurister til vores kontorer i Aalborg og København.

Du bliver ansat som fuldmægtig efter overenskomsten for akademikere i staten. Der vil være mulighed for at forhandle kvalifikationstillæg, hvis du har betydelig relevant erhvervserfaring. Ansættelsesområdet er Social- og Indenrigsministeriet med de til enhver tid tilhørende institutioner.

Vi forventer at holde samtaler i uge 2 og 3.

Vi ser gerne, at du kan begynde 1. marts. Hvis du kan begynde allerede 1. februar, er det også en mulighed.

Vil du vide mere om Ankestyrelsen og vores sagsområder, kan du besøge vores hjemmeside, www.ast.dk. Under Job & Karriere kan du læse mere om arbejdet og opgaverne hos os.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at ringe til ankechef Jannie Bjørn Kristensen (Aalborg), 61 89 71 94, eller ankechef Jette Røgild (København), 61 89 75 85.

Vil du være vores kollega?

Så glæder vi os til at modtage din ansøgning senest 15. december 2019. Vedhæft desuden cv og eksamensbevis med karakter fra både bachelor- og kandidatuddannelse. Har du andre relevante dokumenter, er du velkommen til også at vedhæfte dem.

Du skal søge via linket her på siden.

Vi opfatter mangfoldighed i medarbejdergruppen som en styrke. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingerne.

AnkestyrelsenKøbenhavn SV2019-11-28T00:00:002019-12-15T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Jurister der kan og vil gøre en forskel

Ankestyrelsen

København SV
Har du lyst til at bruge dine juridiske evner i et arbejde, der har stor betydning for mange mennesker? Kan du afgøre sagerne med høj kvalitet og til tiden? Og kan du formidle dine afgørelser, så de giver mening for både borgere, kommuner og andre f...
Indrykket:2. december 2019
Udløbsdato:15. december 2019

Ambitiøs og dygtig jurist til Landbrugskontoret

Miljø- og Fødevareministeriet, Departementet

København K
Er du interesseret i at få selvstændigt ansvar og faglige udfordringer og at arbejde tæt sammen med dygtige kolleger? Så kan du søge vores ledige stilling i Landbrugskontoret.I Landbrugskontoret beskæftiger vi os med mange vigtige dagsordener, der s...
Indrykket:28. november 2019
Udløbsdato:11. december 2019

Dygtig jurist til folkeskoleområdet i Styrelsen for Undervisning og Kvalitet

Undervisningsministeriet Fr.Holm 21

København K
Brænder du for at løfte kvaliteten for folkeskolerne i Danmark? Nyder du at yde god juridisk vejledning til både borgere og professionelle? Og trives du med at arbejde i en politisk organisation, hvor vi både skal levere klart og præcist til vores m...
Indrykket:28. november 2019
Udløbsdato:12. december 2019

To attraktive konsulentstillinger i Fiskeristyrelsen

Fiskeristyrelsen i København

København V
Er du en skarp jurist eller har samfundsvidenskabelig baggrund med politisk sans, en god dømmekraft og gode forvaltningsmæssige kompetencer? Kan du navigere sikkert i et kompliceret samspil mellem EU-regler og nationale regler i tæt samarbejde med f...
Indrykket:28. november 2019
Udløbsdato:10. december 2019

Jurister der kan og vil gøre en forskel

Ankestyrelsen

København SV
Har du lyst til at bruge dine juridiske evner i et arbejde, der har stor betydning for mange mennesker? Kan du afgøre sagerne med høj kvalitet og til tiden? Og kan du formidle dine afgørelser, så de giver mening for både borgere, kommuner og andre f...
Indrykket:28. november 2019
Udløbsdato:15. december 2019