License manager til den kommende Udviklings- og Forenklingsstyrelse

Som license manager til nogle af Danmarks største it-kontrakter, får du et stort ansvar, afvekslende arbejdsopgaver og faglige udfordringer. Har du spidskompetencer inden for licenser, licensvilkår, -regler og -modeller, så hører vi gerne fra dig.
 
License management   
Du skal arbejde tæt sammen med en anden license manager, og indgå i et specialiseret og dedikeret team af contract managers og udbudsjurister, i kontoret IT-jura og Leverandørstyring. Skatteforvaltningen er i meget høj grad en it-drevet virksomhed, og i disse år investeres der massivt i it og ny teknologi. Din fornemmeste opgave bliver at sikre optimal styring og anvendelse af licenser.   
 
Dine opgaver vil hovedsageligt ligge inden for følgende områder:   
 

  • Overholdelse af licensvilkår på tværs af producenter, produkter og leverandører   
  • Vedligeholde og anvende licensstyringsværktøj SNOW   
  • Optimere interne processer og retningslinjer   
  • Deltage i licensaudits   
  • Udarbejde rapporter, risiko- og complianceanalyser samt notater   
  • Rådgive og sparre med forretningen om licenser   
  • Sparre og videndele med contract managers og udbudsjurister om licenser og vilkår i relation til kontrakter og eksterne leverandører.  
 

 
Erfaring med licensområdet   
Du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund som fx cand.jur., cand.merc.jur. eller lignende. Det er afgørende at du har relevant erfaring med licenser gerne inden for den offentlige sektor. Du forstår de muligheder og udfordringer, der opstår i forbindelse med indgåelsen af licensaftaler.   
 
Det er vigtigt, at du har stort kendskab til it og viden om licenser, licensvilkår, -regler og -modeller. Har du tidligere arbejdet med SNOW eller lignende licensstyringsværktøj, er det en fordel.   
 
Du har et højt personligt drive, og du er resultat- og løsningsorienteret. Som person har du har en naturlig pondus og gennemslagskraft. Du besidder en god forretningsforståelse, og du formulerer dig kort, klart og præcist i skrift og tale.   
 
Om IT-jura og Leverandørstyring – dit kontor   
Vi står i spidsen for den strategiske leverandørstyring og modner og effektiviserer løbende processer inden for leverance- og kontraktstyring. Vi har ansvar for, at Skatteforvaltningen opnår mest mulig værdi inden for rammerne af de kontrakter, vi har indgået med it-leverandørerne og desuden sikrer vi, at der sker en systematisk licensstyring. Vi leverer juridisk rådgivning af høj kvalitet i forbindelse med it-anskaffelser, og leverer 360-graders rådgivning fra idefasen over udbuddet og anskaffelsen af it-leverancen til implementering, drift og endeligt ophør af aftalen. Kontoret har også et team af dygtige udbudsspecialister.   
 
Ansøgning og kontakt   
Ansøgning med CV og relevante dokumenter bedes sendt via linket ”Søg jobbet” senest den 25. februar 2018. Spørgsmål besvares gerne af Licens Manager Rolf Jessen på telefon 72374488 eller kontorchef Karen Brünnich Knudsen på telefon 72371203.   
 
Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Tiltrædelse snarest muligt.   
 
Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted er Østbanegade 123, 2100 København Ø. På sigt vil Udviklings- og Forenklingsstyrelsen blive samlet på Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg.    
 
Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.   
 
Udviklings- og Forenklingsstyrelsen     
Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ vil SKAT fra den 1. juli 2018 blive erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver.   
 
Udviklings- og Forenklingsstyrelsens kerneopgave bliver at sikre, at skatteforvaltningen understøttes af driftssikker og fremtidsparat it. Styrelsen forventes bemandet med ca. 900-1.100 medarbejdere og får kontorer i København, Middelfart og Aalborg. Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på http://www.fra1til7.dk.  ;
 
SKAT opfordrer alle kvalificerede ansøgere, uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge.   


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her

Andre job der matcher din søgning

Indrykket:18. januar 2018
Udløbsdato:18. februar 2018

Kan du udvikle styringen i den offentlige sektor?

Moderniseringsstyrelsen

Kan du udvikle styringen i den offentlige sektor? Og kan du sørge for det bliver implementeret? Er du blandt de fagligt bedste? Er du ambitiøs på egne og samfundets vegne? Kan du tænke store tanker og stille skarpt på detaljen? Om stillingen I Moder...
Indrykket:18. januar 2018
Udløbsdato:18. februar 2018

Forandringskonsulent

Banedanmark

Vil du være med til at føre det nye signalsystem fra tanke til handling? Banedanmark er i gang med en fornyelse af signalteknologien på den danske Jernbane. Vi fornyer de eksisterende signalsystemer med nye computerbaserede signal- og togkontrolsyst...
Indrykket:25. januar 2018
Udløbsdato:18. februar 2018

Strategisk kommunikationsmedarbejder til Antropologi og Sociologi

Det Samfundsvidenskabelige Fakultet

Strategisk kommunikationsmedarbejder til Antropologi og Sociologi Antropologi og sociologi bidrager til det danske samfund på en lang række områder. Forskere på Institut for Antropologi arbejder med projekter, der spænder fra betydningen af klimafor...
Indrykket:25. januar 2018
Udløbsdato:19. februar 2018

Danske Gymnasier søger uddannelseskonsulent med erfaring fra uddannelsesområdet

Danske Gymnasier (DG)

Danske Gymnasier er en central uddannelsespolitisk aktør, som varetager gymnasieskolernes interesser, dels gennem politisk interessevaretagelse og dels i tæt samarbejde med medlemsskolerne om virkningen af uddannelsespolitiske initiativer. Vi er en ...
Indrykket:25. januar 2018
Udløbsdato:19. februar 2018

Akademiker til økonomi- og ressourcestyring

Arbejdstilsynet

Vil du være med til at styrke og udvikle den interne økonomi- og ressourcestyring i Arbejdstilsynet? Er du en udviklingsorienteret medarbejder med en høj faglig profil? Så er stillingen i Arbejdstilsynets kontor for Økonomi og Styring måske noget fo...