Linux infrastruktur administrator til Sundhedsdatastyrelsen

Sundhedsdatastyrelsen søger en Linux- og serveradministrator til at sikre driften af vores Linux-baserede infrastruktur på Sundheds- og Ældreministeriets område.



Om afdelingen
Stillingen er placeret i Afdelingen for Infrastruktur og Support (IOS). I afdelingen er vi cirka 40 medarbejdere, der yder daglig it-understøttelse af den offentlige sundhedssektors kunder. Vi supporterer ca. 2500 medarbejdere under Sundheds- og Ældreministeriet, der til daglig benytter IT som centralt redskab til i deres arbejde. Det primære fokus i afdelingen er stabil og sikker drift.



Dit arbejde
Den primære opgave for vores kommende Linux-administrator er, at vedligeholde og udvikle vores Linux-infrastruktur. Du vil arbejde tæt samarbejde med forretningsområder ift. kundepleje, sikkerhed og arkitektur. Specielt inden for DB2-datawarehousing og databehandling for økonomisk, klinisk og forskningsmæssig sundhedsdata, er der et stigende behov for drift og support af Linux infrastrukturen.



Dine primære arbejdsopgaver vil være at:

  • sikre drift og administration af unix-miljøer, primært servere, som kører Red Hat Linux, men også enkelte SUSE og Ubuntu-servere
  • indgå i vagtordning for overvågning af infrastrukturen inden for normal arbejdstid
  • arbejde med systemer, der understøtter systemudvikling og konfigurationsstyring, fx Ansible
  • hjælpe slutbrugere, som logger på Linux-systemer. Hjælpen kan fx. handle om databasedrivere, softwareinstallation og troubleshooting.


Du vil desuden arbejde med Integration af systemer mod Active Directory.



Din uddannelse og erfaring
Du har nogle års dokumenteret erfaring med Linux serveradministration eller nyuddannet indenfor teknisk it-administration. Dertil har du ny viden om best practice indenfor drift, og føler dig hjemme i Linux. Du har en veludviklet forståelse for principper og praksis for virtualisering, overvågning, data- og netværkskommunikation, opbygning af computersystemer, sikkerhed og dokumentation.

Derudover ser vi gerne at du:

  • har erfaring med flere af de primære teknologier vi arbejder med, såsom: Bash, SQL, Python, SQL, Ansible (eller lignende), AD, DNS, SMTP, Kerberos, LDAP og NTP
  • anser overvågning som central for drift af systemer
  • tør tage nye værktøjer i brug, selvom du har begrænset erfaring med værktøjet.


Dine personlige kvalifikationer
Du er en dygtig og grundig tekniker og er serviceminded af natur. Du er interesseret i at opbygge viden om Sundhedsdatastyrelsen og de kunder, vi betjener. Du er nysgerrig og interesseret i at udvide din tekniske horisont, og er motiveret til at opkvalificere og støtte dine kollegaer. Desuden ser vi gerne at du:

  • har ambitioner om højt patchniveau og grundig privilegieadskillelse. Fx slår du ikke automatisk SELinux fra, og du arbejder fleksibelt og med høj fokus på dokumentérbar mapning
  • fejlsøger i stedet for at reboot'e - således er du ikke bange for at gribe til Wireshark, syslog-gennempløjninger, strace og lignende
  • ser vigtigheden af vidensdeling, fyldestgørende dokumentation samt kan formidle din faglige viden i et klart og tydeligt sprog på forskellige niveauer, fra 1. line til ledelse.


Vi antager, at du er bekendt med de basale bread-and-butter værktøjer og koncepter; bash, FHS, Posix, konfigurationsfiler, IP-stakken, osv.



Vi tilbyder
Vi tilbyder spændende og udviklende arbejdsopgaver i en virksomhed med engagerede og dygtige kolleger.

Derudover er vi en fleksibel og familievenlig arbejdsplads med 37 timers arbejdsuge inkl. frokostpause.



Om ansættelsen
Du vil blive ansat i henhold til gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer (OAO-S-Fællesoverenskomsten) og gældende organisationsaftale for kontorfunktionær, laboranter og it-medarbejdere og HK-Samdata.



Kontakt os gerne
Få mere at vide om stillingen ved at ringe til afsnitsleder Vahid Raben på tlf.: 3268 9202.



Er du interesseret?
Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i ugerne 30, 31 eller 32.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330047799Phoenix-753a0c5412019-06-25T00:00:00Linux infrastruktur administrator til SundhedsdatastyrelsenSundhedsdatastyrelsen søger en Linux- og serveradministrator til at sikre driften af vores Linux-baserede infrastruktur på Sundheds- og Ældreministeriets område.



Om afdelingen
Stillingen er placeret i Afdelingen for Infrastruktur og Support (IOS). I afdelingen er vi cirka 40 medarbejdere, der yder daglig it-understøttelse af den offentlige sundhedssektors kunder. Vi supporterer ca. 2500 medarbejdere under Sundheds- og Ældreministeriet, der til daglig benytter IT som centralt redskab til i deres arbejde. Det primære fokus i afdelingen er stabil og sikker drift.



Dit arbejde
Den primære opgave for vores kommende Linux-administrator er, at vedligeholde og udvikle vores Linux-infrastruktur. Du vil arbejde tæt samarbejde med forretningsområder ift. kundepleje, sikkerhed og arkitektur. Specielt inden for DB2-datawarehousing og databehandling for økonomisk, klinisk og forskningsmæssig sundhedsdata, er der et stigende behov for drift og support af Linux infrastrukturen.



Dine primære arbejdsopgaver vil være at:

  • sikre drift og administration af unix-miljøer, primært servere, som kører Red Hat Linux, men også enkelte SUSE og Ubuntu-servere
  • indgå i vagtordning for overvågning af infrastrukturen inden for normal arbejdstid
  • arbejde med systemer, der understøtter systemudvikling og konfigurationsstyring, fx Ansible
  • hjælpe slutbrugere, som logger på Linux-systemer. Hjælpen kan fx. handle om databasedrivere, softwareinstallation og troubleshooting.


Du vil desuden arbejde med Integration af systemer mod Active Directory.



Din uddannelse og erfaring
Du har nogle års dokumenteret erfaring med Linux serveradministration eller nyuddannet indenfor teknisk it-administration. Dertil har du ny viden om best practice indenfor drift, og føler dig hjemme i Linux. Du har en veludviklet forståelse for principper og praksis for virtualisering, overvågning, data- og netværkskommunikation, opbygning af computersystemer, sikkerhed og dokumentation.

Derudover ser vi gerne at du:

  • har erfaring med flere af de primære teknologier vi arbejder med, såsom: Bash, SQL, Python, SQL, Ansible (eller lignende), AD, DNS, SMTP, Kerberos, LDAP og NTP
  • anser overvågning som central for drift af systemer
  • tør tage nye værktøjer i brug, selvom du har begrænset erfaring med værktøjet.


Dine personlige kvalifikationer
Du er en dygtig og grundig tekniker og er serviceminded af natur. Du er interesseret i at opbygge viden om Sundhedsdatastyrelsen og de kunder, vi betjener. Du er nysgerrig og interesseret i at udvide din tekniske horisont, og er motiveret til at opkvalificere og støtte dine kollegaer. Desuden ser vi gerne at du:

  • har ambitioner om højt patchniveau og grundig privilegieadskillelse. Fx slår du ikke automatisk SELinux fra, og du arbejder fleksibelt og med høj fokus på dokumentérbar mapning
  • fejlsøger i stedet for at reboot'e - således er du ikke bange for at gribe til Wireshark, syslog-gennempløjninger, strace og lignende
  • ser vigtigheden af vidensdeling, fyldestgørende dokumentation samt kan formidle din faglige viden i et klart og tydeligt sprog på forskellige niveauer, fra 1. line til ledelse.


Vi antager, at du er bekendt med de basale bread-and-butter værktøjer og koncepter; bash, FHS, Posix, konfigurationsfiler, IP-stakken, osv.



Vi tilbyder
Vi tilbyder spændende og udviklende arbejdsopgaver i en virksomhed med engagerede og dygtige kolleger.

Derudover er vi en fleksibel og familievenlig arbejdsplads med 37 timers arbejdsuge inkl. frokostpause.



Om ansættelsen
Du vil blive ansat i henhold til gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer (OAO-S-Fællesoverenskomsten) og gældende organisationsaftale for kontorfunktionær, laboranter og it-medarbejdere og HK-Samdata.



Kontakt os gerne
Få mere at vide om stillingen ved at ringe til afsnitsleder Vahid Raben på tlf.: 3268 9202.



Er du interesseret?
Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i ugerne 30, 31 eller 32.

Sundhedsdatastyrelsen søger en Linux- og serveradministrator til at sikre driften af vores Linux-baserede infrastruktur på Sundheds- og Ældreministeriets område. Om afdelingen Stillingen er placeret i Afdelingen for Infrastruktur og Support (IOS). I afdelingen er vi cirka 40 medarbejdere, der yder daglig it-understøttelse af den offentlige sundhedssektors kunder. Vi supporterer ca. 2500 medarbejdere under Sundheds- og Ældreministeriet, der til daglig benytter IT som centralt redskab til i deres arbejde. Det primære fokus i afdelingen er stabil og sikker drift. Dit arbejde Den primære opgave for vores kommende Linux-administrator er, at vedligeholde og udvikle vores Linux-infrastruktur. Du vil arbejde tæt samarbejde med forretningsområder ift. kundepleje, sikkerhed og arkitektur. Specielt inden for DB2-datawarehousing og databehandling for økonomisk, klinisk og forskningsmæssig sundhedsdata, er der et stigende behov for drift og support af Linux infrastrukturen. Dine primære arbejdsopgaver vil være at: sikre drift og administration af unix-miljøer, primært servere, som kører Red Hat Linux, men også enkelte SUSE og Ubuntu-servere indgå i vagtordning for overvågning af infrastrukturen inden for normal arbejdstid arbejde med systemer, der understøtter systemudvikling og konfigurationsstyring, fx Ansible hjælpe slutbrugere, som logger på Linux-systemer. Hjælpen kan fx. handle om databasedrivere, softwareinstallation og troubleshooting. Du vil desuden arbejde med Integration af systemer mod Active Directory. Din uddannelse og erfaring Du har nogle års dokumenteret erfaring med Linux serveradministration eller nyuddannet indenfor teknisk it-administration. Dertil har du ny viden om best practice indenfor drift, og føler dig hjemme i Linux. Du har en veludviklet forståelse for principper og praksis for virtualisering, overvågning, data- og netværkskommunikation, opbygning af computersystemer, sikkerhed og dokumentation. Derudover ser vi gerne at du: har erfaring med flere af de primære teknologier vi arbejder med, såsom: Bash, SQL, Python, SQL, Ansible (eller lignende), AD, DNS, SMTP, Kerberos, LDAP og NTP anser overvågning som central for drift af systemer tør tage nye værktøjer i brug, selvom du har begrænset erfaring med værktøjet. Dine personlige kvalifikationer Du er en dygtig og grundig tekniker og er serviceminded af natur. Du er interesseret i at opbygge viden om Sundhedsdatastyrelsen og de kunder, vi betjener. Du er nysgerrig og interesseret i at udvide din tekniske horisont, og er motiveret til at opkvalificere og støtte dine kollegaer. Desuden ser vi gerne at du: har ambitioner om højt patchniveau og grundig privilegieadskillelse. Fx slår du ikke automatisk SELinux fra, og du arbejder fleksibelt og med høj fokus på dokumentérbar mapning fejlsøger i stedet for at reboot e - således er du ikke bange for at gribe til Wireshark, syslog-gennempløjninger, strace og lignende ser vigtigheden af vidensdeling, fyldestgørende dokumentation samt kan formidle din faglige viden i et klart og tydeligt sprog på forskellige niveauer, fra 1. line til ledelse. Vi antager, at du er bekendt med de basale bread-and-butter værktøjer og koncepter bash, FHS, Posix, konfigurationsfiler, IP-stakken, osv. Vi tilbyder Vi tilbyder spændende og udviklende arbejdsopgaver i en virksomhed med engagerede og dygtige kolleger. Derudover er vi en fleksibel og familievenlig arbejdsplads med 37 timers arbejdsuge inkl. frokostpause. Om ansættelsen Du vil blive ansat i henhold til gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer (OAO-S-Fællesoverenskomsten) og gældende organisationsaftale for kontorfunktionær, laboranter og it-medarbejdere og HK-Samdata. Kontakt os gerne Få mere at vide om stillingen ved at ringe til afsnitsleder Vahid Raben på tlf.: 3268 9202. Er du interesseret? Klik på søg stillingen og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i ugerne 30, 31 eller 32.11jobnet753a0c54100000000000aDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-07-21T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=123735&DepartmentId=8907&MediaId=2519&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnTårnbyEuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3551164Sundhedsdatastyrelsen11Ørestads Boulevard 52300København SDKDanmark0DKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent782298JobNet5008521500852110021-06-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=753a0c54https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=753a0c54https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=753a0c54&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=753a0c54&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/IT_Ingenioer_og_energi/IT/11.jpgSøger du nye udfordringer indenfor IT?12008001Dansk3Læse/ tale213115Systemadministrator1IT362116863noreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330058700Forsvarets Efterretningstjeneste søger Servicedesk-analytikere og IT-supportereRobot Brænder du for at hjælpe andre med IT og samtidig gøre en forskel i beskyttelsen af Danmark? IT-Supportsektionen i Forsvarets Efterretningstjeneste (FE) søger lige nu dygtige Servicedesk-analytikere og IT-supportere til mange og forskelligartede udfordringer. Du får udfordringer og plads til at udvikle dig Du får primært en hverdag i en Servicedesk, hvor der er stor variation i opgaver og mulighed for personlig og faglig udvikling. Du bliver en del af IT-supportsektionen, der servicerer hele FE med IT ydelser, store som små. Vi arbejder tværorganisatorisk og skal derfor holde forretningsorienteret fokus på det, der skaber mest mulig værdi for hele FE. De primære opgaver i stillingen er brugersupport, applikations- og serverrelaterede problemer, overvågning, fejlfinding og håndtering. Du og din baggrund er vigtig Du forestiller os at du har en uddannelse inden for IT, gerne support og gerne netværk eller er autodidakt med nogle års erfaring. Derudover forventer vi, at du opfylder flere af nedenstående krav: • Erfaring med at yde IT-support • Erfaring med netværk og firewalls • Erfaring med opsætning og kabling af udstyr i datacentrer • Viden om IT-sikkerhed • Erfaring med ITIL processer Det er et krav, at du har kørekort (kat. B). Vi forventer, at du er selvstændig, arbejder målrettet og har datadisciplin. Vi forventer endvidere, at du kommunikerer i løsninger og har fokus på både procedurer, processer og dokumentation. Endelig forventer vi, at du handler ud fra, hvad der er bedst for teamet samt anerkender vigtigheden af, at kunne samarbejde og dele information. Du har også et fantastisk servicegen og en evne til at skabe gode relationer til vores brugere og kunder. Det er vigtigt at du har hænderne ordentligt skruet på og kan begå dig i et datacenter. En god fysik er også et must. Vi forventer endvidere, at du kommer med den rette personlige indstilling i form af vilje til at lære og har et gå-på mod til at angribe komplekse opgaver, hvor det at tilegne sig viden på et nyt teknisk felt er en forudsætning. Du prioriterer at bidrage til den holdånd, der præger sektionen. Omgangstonen er fri og vi synes at det godt må være sjovt at gå på arbejde. Din nye arbejdsplads FE arbejder for at beskytte Danmark og det danske demokrati. Vi opnår vores viden gennem målrettet efterretningsarbejde, og bruger den til at vurdere, bekæmpe og rådgive om aktuelle og fremtidige trusler. Det gør vi ved at indhente og analysere oplysninger om forhold i udlandet, som har betydning for Danmark og danske interesser. FE er både Danmarks udenrigs- og militære efterretningstjeneste, Danmarks militære sikkerhedstjeneste og den nationale it-sikkerhedsmyndighed, der sikrer et stærkt cyberforsvar. Vi stræber efter at omsætte vores viden til effekt. Vores målsætning er at være en af de mest dynamiske og operativt fokuserede vestlige tjenester af sin art. Vores viden gør og skal gøre en forskel for Danmark og danske interesser. IT-Supportsektionen består af flere forskellige teams og stillingen er i Servicedesk, men der kan også være 2nd-line supportopgaver. Arbejdstiden vil som udgangspunkt være 37 timer om ugen, og du skal forvente, at arbejde på alle FE´s lokationer, dog primært på Sandagergaard på Amager. Der kan også være opgaver på Kastellet, København K og Østbanegade, Østerbro. Hertil kan komme opgaver, hvor det er påkrævet at køre ud til installationer rundt omkring i landet. Der kan i den forbindelse forekomme behov for længere arbejdstid og eventuel overnatning andre steder i Danmark. Du vil få dygtige og engagerede kolleger og en hverdag med stor variation. Arbejdet i en efterretningstjeneste er helt unikt og du vil blive udfordret såvel fagligt som personligt undervejs. Vi sætter en ære i, at du bliver opdateret fagligt med deltagelse i kurser og konferencer i ind- og udland. Din lønpakke afhænger af dine kvalifikationer Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og den relevante faglige organisation, afhængig af din uddannelsesmæssige baggrund. Derudover har du mulighed for at forhandle løntillæg efter kvalifikationer. Den gennemsnitlige arbejdstid er 37 timer om ugen inklusiv betalt frokostpause. Til stillingen hører en pensionsordning, som FE betaler. Som ansat i FE er du omfattet af nogle særlige vilkår. Det er et krav, at du kan sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele din ansættelse. Som i resten af forsvaret har du pligt til kortvarig udsendelse til udlandet. Sådan søger du stillingen Du skal sende din ansøgning og CV via stillingsopslaget, senest den 5. september Vi forventer, at de indledende ansættelsessamtaler vil finde sted uge 38 og stiler mod en ansættelse fra 1.november Vi opfordrer alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen. Du er velkommen til at kontakte den lokale HR-partner på 33 32 55 66, lokal 2212, hvis du har spørgsmål til stillingen eller ønsker flere oplysninger. Du kan også læse mere på http: fe-ddis.dk , hvor du blandt andet finder vores Beretning og kan få et mere detaljeret indblik i FE´s opgaver, FE som arbejdsplads og yderligere information om ansættelsesmæssige spørgsmål. Vi glæder os til at modtage din ansøgning.Brænder du for at hjælpe andre med IT og samtidig gøre en forskel i beskyttelsen af Danmark? IT-Supportsektionen i Forsvarets Efterretningstjeneste (FE) søger lige nu dygtige Servicedesk-analytikere og IT-supportere til mange og forskelligartede udfordringer.

Du får udfordringer og plads til at udvikle dig
Du får primært en hverdag i en Servicedesk, hvor der er stor variation i opgaver og mulighed for personlig og faglig udvikling. Du bliver en del af IT-supportsektionen, der servicerer hele FE med IT ydelser, store som små. Vi arbejder tværorganisatorisk og skal derfor holde forretningsorienteret fokus på det, der skaber mest mulig værdi for hele FE.
De primære opgaver i stillingen er brugersupport, applikations- og serverrelaterede problemer, overvågning, fejlfinding og –håndtering.

Du og din baggrund er vigtig
Du forestiller os at du har en uddannelse inden for IT, gerne support og gerne netværk eller er autodidakt med nogle års erfaring.
Derudover forventer vi, at du opfylder flere af nedenstående krav:
• Erfaring med at yde IT-support
• Erfaring med netværk og firewalls
• Erfaring med opsætning og kabling af udstyr i datacentrer
• Viden om IT-sikkerhed
• Erfaring med ITIL processer

Det er et krav, at du har kørekort (kat. B).
Vi forventer, at du er selvstændig, arbejder målrettet og har datadisciplin. Vi forventer endvidere, at du kommunikerer i løsninger og har fokus på både procedurer, processer og dokumentation. Endelig forventer vi, at du handler ud fra, hvad der er bedst for teamet samt anerkender vigtigheden af, at kunne samarbejde og dele information.
Du har også et fantastisk servicegen og en evne til at skabe gode relationer til vores brugere og kunder.
Det er vigtigt at du har hænderne ordentligt skruet på og kan begå dig i et datacenter.
En god fysik er også et must.
Vi forventer endvidere, at du kommer med den rette personlige indstilling i form af vilje til at lære og har et gå-på mod til at angribe komplekse opgaver, hvor det at tilegne sig viden på et nyt teknisk felt er en forudsætning.
Du prioriterer at bidrage til den holdånd, der præger sektionen. Omgangstonen er fri og vi synes at det godt må være sjovt at gå på arbejde.


Din nye arbejdsplads

FE arbejder for at beskytte Danmark og det danske demokrati. Vi opnår vores viden gennem målrettet efterretningsarbejde, og bruger den til at vurdere, bekæmpe og rådgive om aktuelle og fremtidige trusler. Det gør vi ved at indhente og analysere oplysninger om forhold i udlandet, som har betydning for Danmark og danske interesser.
FE er både Danmarks udenrigs- og militære efterretningstjeneste, Danmarks militære sikkerhedstjeneste og den nationale it-sikkerhedsmyndighed, der sikrer et stærkt cyberforsvar.
Vi stræber efter at omsætte vores viden til effekt. Vores målsætning er at være en af de mest dynamiske og operativt fokuserede vestlige tjenester af sin art. Vores viden gør og skal gøre en forskel for Danmark og danske interesser.
IT-Supportsektionen består af flere forskellige teams og stillingen er i Servicedesk, men der kan også være 2nd-line supportopgaver.
Arbejdstiden vil som udgangspunkt være 37 timer om ugen, og du skal forvente, at arbejde på alle FE´s lokationer, dog primært på Sandagergaard på Amager. Der kan også være opgaver på Kastellet, København K og Østbanegade, Østerbro. Hertil kan komme opgaver, hvor det er påkrævet at køre ud til installationer rundt omkring i landet. Der kan i den forbindelse forekomme behov for længere arbejdstid og eventuel overnatning andre steder i Danmark.
Du vil få dygtige og engagerede kolleger og en hverdag med stor variation. Arbejdet i en efterretningstjeneste er helt unikt og du vil blive udfordret såvel fagligt som personligt undervejs.
Vi sætter en ære i, at du bliver opdateret fagligt med deltagelse i kurser og konferencer i ind- og udland.

Din lønpakke afhænger af dine kvalifikationer
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og den relevante faglige organisation, afhængig af din uddannelsesmæssige baggrund. Derudover har du mulighed for at forhandle løntillæg efter kvalifikationer. Den gennemsnitlige arbejdstid er 37 timer om ugen inklusiv betalt frokostpause. Til stillingen hører en pensionsordning, som FE betaler.
Som ansat i FE er du omfattet af nogle særlige vilkår. Det er et krav, at du kan sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele din ansættelse. Som i resten af forsvaret har du pligt til kortvarig udsendelse til udlandet.

Sådan søger du stillingen
Du skal sende din ansøgning og CV via stillingsopslaget, senest den 5. september
Vi forventer, at de indledende ansættelsessamtaler vil finde sted uge 38 og stiler mod en ansættelse fra 1.november Vi opfordrer alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Du er velkommen til at kontakte den lokale HR-partner på 33 32 55 66, lokal 2212, hvis du har spørgsmål til stillingen eller ønsker flere oplysninger.

Du kan også læse mere på http://fe-ddis.dk/, hvor du blandt andet finder vores ”Beretning” og kan få et mere detaljeret indblik i FE´s opgaver, FE som arbejdsplads og yderligere information om ansættelsesmæssige spørgsmål.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning.

Forsvarets EfterretningstjenesteKøbenhavn Ø2019-07-11T00:00:002019-08-10T00:00:00
330056337Asset & Configuration Manager med passion for effektive processer og it-understøttelseRobot Vil du være med på holdet, der har ansvar for at drive samfundsrelevante it-systemer under Sundheds- og Ældreministeriet? I Sundhedsdatastyrelsen søger vi en dygtig Asset og Configuration Manager (AC Manager) til at sikre effektive processer og systemunderstøttelse. Om os I Sundhedsdatastyrelsen har vi ansvaret for en stor del af Danmarks sundhedsregistre til gavn for sundhedsprofessionelle, borgere og forskere på tværs af hele sundhedssektoren. Stillingen er placeret i Afdelingen Infrastruktur og Support, hvor vi lige nu er 42 engagerede og dedikerede kollegaer med et godt socialt sammenhold. Dit arbejde Som AC Manager får du det daglige ansvar for vores AC Management processer. I tæt samarbejde med procesejer, procesudvikler m.fl. skal du bistå ved implementering og udvikling af vores Asset og Configuration Management proces og tage nye Asset og Configuration Item typer ind under kontrol. Dine primære arbejdsopgaver vil være at: • sikre og drive udførelsen af Asset og Configuration Management processerne • sikre løbende udvikling af Asset og Configuration Management proces • sikre sammenhæng mellem Configuration Management processen og øvrige processer. Som vores AC Manager vil du foretage løbende kontrol og rapportering af proces og konfigurationsdata. Du skal desuden dokumentere processerne samt vejlede kolleger og andre interessenter i processerne. Din uddannelse, erfaring og personlige kvalifikationer Stillingen stiller store krav til dine kommunikative evner, dit tekniske overblik og din forståelse for it-drift. Det er derfor afgørende at du er procesfokuseret, struktureret og har analytisk sans. Du er desuden dygtig til at samarbejde på tværs og på forskellige niveauer i organisationen. Derudover ser vi gerne at du har: • erfaring med Asset & Configuration Management • kendskab til databaser og datastruktur • kendskab til CMDB • kendskab til ITIL i bredere forstand Vi tilbyder Vi tilbyder en spændende stilling med udviklingspotentiale. Du bliver en del af et uformelt, dynamisk og socialt arbejdsmiljø med engagerede og dygtige kollegaer, der alle har fokus på faglighed og it løsninger der understøtter vores kunder. Vi er en fleksibel og familievenlig arbejdsplads med 37 timers arbejdsuge. Sundhedsdatastyrelsen er centralt beliggende i København med nem adgang til offentlig transport. Om ansættelsen Afhængigt af din uddannelsesmæssige baggrund bliver du ansat efter: - Gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikernes centralorganisation eller - Gældende fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer (OAO-S-fællesoverenskomst) og den til enhver tid gældende organisationsaftale mellem Finansministeriet og HK Stat for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK), jf. aftalens bestemmelser vedr. It-medarbejdere. Der er tale om en varig stilling på fuld tid. Kontakt os gerne Du kan få mere at vide om stillingen ved at kontakte Afdelingschef Flemming Voss på tlf. 3268 9125. På www.sundhedsdatastyrelsen.dk kan du læse mere om hvad vi laver. Er du interesseret? Klik på Søg stillingen og send os din ansøgning sammen med CV og eksamensbevis. Vi forventer at afholde samtaler i uge 31.Vil du være med på holdet, der har ansvar for at drive samfundsrelevante it-systemer under Sundheds- og Ældreministeriet?

I Sundhedsdatastyrelsen søger vi en dygtig Asset og Configuration Manager (AC Manager) til at sikre effektive processer og systemunderstøttelse.

Om os
I Sundhedsdatastyrelsen har vi ansvaret for en stor del af Danmarks sundhedsregistre til gavn for sundhedsprofessionelle, borgere og forskere på tværs af hele sundhedssektoren.

Stillingen er placeret i Afdelingen Infrastruktur og Support, hvor vi lige nu er 42 engagerede og dedikerede kollegaer med et godt socialt sammenhold.

Dit arbejde
Som AC Manager får du det daglige ansvar for vores AC Management processer. I tæt samarbejde med procesejer, procesudvikler m.fl. skal du bistå ved implementering og udvikling af vores Asset og Configuration Management proces og tage nye Asset og Configuration Item typer ind under kontrol.

Dine primære arbejdsopgaver vil være at:
• sikre og drive udførelsen af Asset og Configuration Management processerne
• sikre løbende udvikling af Asset og Configuration Management proces
• sikre sammenhæng mellem Configuration Management processen og øvrige processer.

Som vores AC Manager vil du foretage løbende kontrol og rapportering af proces og konfigurationsdata. Du skal desuden dokumentere processerne samt vejlede kolleger og andre interessenter i processerne.

Din uddannelse, erfaring og personlige kvalifikationer
Stillingen stiller store krav til dine kommunikative evner, dit tekniske overblik og din forståelse for it-drift. Det er derfor afgørende at du er procesfokuseret, struktureret og har analytisk sans. Du er desuden dygtig til at samarbejde på tværs og på forskellige niveauer i organisationen.

Derudover ser vi gerne at du har:
• erfaring med Asset & Configuration Management
• kendskab til databaser og datastruktur
• kendskab til CMDB
• kendskab til ITIL i bredere forstand



Vi tilbyder
Vi tilbyder en spændende stilling med udviklingspotentiale. Du bliver en del af et uformelt, dynamisk og socialt arbejdsmiljø med engagerede og dygtige kollegaer, der alle har fokus på faglighed og it løsninger der understøtter vores kunder.

Vi er en fleksibel og familievenlig arbejdsplads med 37 timers arbejdsuge. Sundhedsdatastyrelsen er centralt beliggende i København med nem adgang til offentlig transport.

Om ansættelsen
Afhængigt af din uddannelsesmæssige baggrund bliver du ansat efter:

- Gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikernes centralorganisation
eller
- Gældende fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer (OAO-S-fællesoverenskomst) og den til enhver tid gældende organisationsaftale mellem Finansministeriet og HK/Stat for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK), jf. aftalens bestemmelser vedr. It-medarbejdere.



Der er tale om en varig stilling på fuld tid.

Kontakt os gerne
Du kan få mere at vide om stillingen ved at kontakte Afdelingschef Flemming Voss på tlf. 3268 9125. På www.sundhedsdatastyrelsen.dk kan du læse mere om hvad vi laver.



Er du interesseret?
Klik på ”Søg stillingen” og send os din ansøgning sammen med CV og eksamensbevis. Vi forventer at afholde samtaler i uge 31.

SundhedsdatastyrelsenKøbenhavn S2019-07-08T00:00:002019-07-26T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Forsvarets Efterretningstjeneste søger Servicedesk-analytikere og IT-supportere

Forsvarets Efterretningstjeneste

København Ø
Brænder du for at hjælpe andre med IT og samtidig gøre en forskel i beskyttelsen af Danmark? IT-Supportsektionen i Forsvarets Efterretningstjeneste (FE) søger lige nu dygtige Servicedesk-analytikere og IT-supportere til mange og forskelligartede udf...
Indrykket:11. juli 2019
Udløbsdato:10. august 2019

Asset & Configuration Manager med passion for effektive processer og it-understøttelse

Sundhedsdatastyrelsen

København S
Vil du være med på holdet, der har ansvar for at drive samfundsrelevante it-systemer under Sundheds- og Ældreministeriet? I Sundhedsdatastyrelsen søger vi en dygtig Asset og Configuration Manager (AC Manager) til at sikre effektive processer og syst...
Indrykket:8. juli 2019
Udløbsdato:26. juli 2019