Lønbudgetkonsulent - med lyst til at understøtte Furesøs ledere med lønprognoser og lønopfølgning

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Har du erfaring med budgettering på lønområdet og et skarpt blik for lønprognoser? Har du lyst til at hjælpe vores ledere på bl.a. ældreområdet i Furesø med sikker lønstyring? Og er du samtidig god til at indgå i en nysgerrig dialog om forhold, der har indflydelse på et lønbudget? 
Så er det måske dig vi leder efter. 


Vores kollega går på pension, og vi leder derfor efter en ny økonomikonsulent, som skal hjælpe vores ledere med at styre deres lønbudgetter.  

Din opgave bliver at understøtte kommunens ledere på primært ældreområdet, men også andre fagområder med deres lønstyring. Du skal udarbejde løn- og økonomidata på månedsniveau, deltage i løbende møder med lederne om deres lønprognoser og lønopfølgning og sikre, at de har datagrundlag og sparring til at træffe de bedste beslutninger og prioriteringer ift. deres økonomistyring. Vi arbejder i øjeblikket med automatisering af lønudtræk og ledelsesdata, og du skal derfor have lyst til at indgå i arbejdet med at optimere processen omkring lønopfølgning.  

Du kommer til at indgå i tæt dialog med bl.a. lederne af vores hjemmepleje, plejehjem og sygepleje. Det er derfor vigtigt, at du kan kommunikere løndata, budgetter og forbrugsdata til ledere, der ikke er økonomiuddannede. Vi lægger vægt på, at du ikke kun har fokus på tallene, men forstår at se økonomi, kvalitet og medarbejdere i et helhedsperspektiv, så du kan give lederne sparring og stille nysgerrige spørgsmål ift. deres handlemuligheder og de nødvendige prioriteringer.

Du kommer til at arbejde med lønprognoser og lønopfølgning på afdelingsniveau med den enkelte leder, samtidig med at du får et tæt samarbejde med områdelederne på de forskellige områder, når der skal udarbejdes dataoverblik og input til budgetforslag, budgetopfølgninger, regnskab mv. Det er derfor vigtigt, at du har lyst til at arbejde både orienteret ud i driften og samtidig have en central rolle i kommunens løbende overordnede økonomistyring. Der vil være også i stillingen indgå løsning af forskellige hoc opgaver indenfor økonomistyringsområdet, som aftales nærmere ud fra kompetencer og behov. 

Du får et tæt samarbejde med de øvrige økonomikonsulenter på de forskellige fagområder ift. lønprognoser og samlet økonomiopfølgning, og du får også en tæt relation til personalekonsulenterne i Personaleafdelingen omkring lønforhold m.v. Vi lægger vægt på, at du har en vis erfaring og nysgerrighed ift. overenskomster, regler om refusioner m.v. og kan oversætte konsekvenser af ændringer i disse ift. konkrete lønbudgetter, da dine kollegaer har brug for dig som vidensperson på dette område.  

Vi leder efter dig som:

  • har en økonomisk eller samfundsvidenskabelig uddannelse eller en kommunaløkonomisk baggrund.
  • har viden og erfaring inden for lønbudgettering og lønopfølgning – og gerne erfaring fra det kommunale område. 
  • har gode analytiske evner, som gør dig i stand til at få et overblik over økonomiske sammenhænge og bryde opgaverne ned.
  • er talstærk og arbejder ubesværet med Excel og store datamængder.
  • har evnen til at forstå og fortolke data og kan omsætte det til relevant ledelsesinformation.
  • arbejder struktureret og selvstændigt.
  • er nysgerrig og opsøgende i din tilgang – og tør udfordre og stille spørgsmål.
  • har gode samarbejdsevner og formår at opbygge relationer til samarbejdspartnere fra mange forskellige faggrupper. 
  • er kommunikativ stærk i både skrift og tale - og er stærkt kommunikerende til ikke-økonomer.

Vi kan tilbyde dig:
  • et spændende, udfordrende og ansvarsfuldt job i en kommune, der har stort fokus på sikker og effektiv økonomistyring.
  • gode faglige og personlige udviklingsmuligheder – og mulighed for nye ad hoc opgaver baseret på evner og interesser.
  • et tværfagligt arbejdsmiljø med engagerede og fagligt stærke kollegaer samt et uformelt og humørfyldt kollegialt miljø, hvor der er højt til loftet og kort fra tanke til handling.
  • fleksible muligheder for hjemmearbejde.

Du bliver ansat i kommunens centrale økonomiafdeling, hvor vi er 25 medarbejdere. Her bliver du en del af budgetteamet, hvor du får 14 tætte kollegaer, som sikrer dig daglig økonomifaglig sparring. Du bliver samtidig en del af Furesø Kommunes samlede ressourcecenter Center for Økonomi og Ressourcer, som også består af Personale, Udvikling og Kommunikation, Digitalisering samt et Ledelsessekretariat. 
Du får arbejdssted på Sløjfen, Stiager 2, Værløse – på vores bæredygtige rådhus med åbne kontormiljøer. Vi har siden 2016 haft røgfri arbejdstid i kommunen.

Lyder det som noget for dig?
Vil du vide mere om os og jobbet? Så er du meget velkommen til at kontakte økonomichef Ane Hag på tlf. 7216 5482 eller mail apha@furesoe.dk eller økonomikonsulent Allan Ploug på tlf. 5292 2960 eller mail apje@furesoe.dk 

Stillingen er i udgangspunktet på 37 timer ugentligt med ansættelse senest fra 1. december 2021. Stillingen kan dog også besættes på 30/32 timer afhængig af ansøger. Løn og ansættelsesvilkår sker efter gældende overenskomst og ud fra Principperne i Ny Løn.

Ansøgningsfristen er den 15. oktober 2021 kl. 15.00. Vi forventer at holde ansættelsessamtaler den 25. oktober 2021 og eventuelle 2. samtaler den 27. oktober 2021 over middag. Søg stillingen via furesoe.dk/job 

Vi glæder os til at høre fra dig.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Lønbudgetkonsulent - med lyst til at understøtte Furesøs ledere med lønprognoser og lønopfølgning

Har du erfaring med budgettering på lønområdet og et skarpt blik for lønprognoser? Har du lyst til at hjælpe vores ledere på bl.a. ældreområdet i Furesø med sikker lønstyring? Og er du samtidig god til at indgå i en nysgerrig dialog om forhold, der har indflydelse på et lønbudget? 
Så er det måske dig vi leder efter. 


Vores kollega går på pension, og vi leder derfor efter en ny økonomikonsulent, som skal hjælpe vores ledere med at styre deres lønbudgetter.  

Din opgave bliver at understøtte kommunens ledere på primært ældreområdet, men også andre fagområder med deres lønstyring. Du skal udarbejde løn- og økonomidata på månedsniveau, deltage i løbende møder med lederne om deres lønprognoser og lønopfølgning og sikre, at de har datagrundlag og sparring til at træffe de bedste beslutninger og prioriteringer ift. deres økonomistyring. Vi arbejder i øjeblikket med automatisering af lønudtræk og ledelsesdata, og du skal derfor have lyst til at indgå i arbejdet med at optimere processen omkring lønopfølgning.  

Du kommer til at indgå i tæt dialog med bl.a. lederne af vores hjemmepleje, plejehjem og sygepleje. Det er derfor vigtigt, at du kan kommunikere løndata, budgetter og forbrugsdata til ledere, der ikke er økonomiuddannede. Vi lægger vægt på, at du ikke kun har fokus på tallene, men forstår at se økonomi, kvalitet og medarbejdere i et helhedsperspektiv, så du kan give lederne sparring og stille nysgerrige spørgsmål ift. deres handlemuligheder og de nødvendige prioriteringer.

Du kommer til at arbejde med lønprognoser og lønopfølgning på afdelingsniveau med den enkelte leder, samtidig med at du får et tæt samarbejde med områdelederne på de forskellige områder, når der skal udarbejdes dataoverblik og input til budgetforslag, budgetopfølgninger, regnskab mv. Det er derfor vigtigt, at du har lyst til at arbejde både orienteret ud i driften og samtidig have en central rolle i kommunens løbende overordnede økonomistyring. Der vil være også i stillingen indgå løsning af forskellige hoc opgaver indenfor økonomistyringsområdet, som aftales nærmere ud fra kompetencer og behov. 

Du får et tæt samarbejde med de øvrige økonomikonsulenter på de forskellige fagområder ift. lønprognoser og samlet økonomiopfølgning, og du får også en tæt relation til personalekonsulenterne i Personaleafdelingen omkring lønforhold m.v. Vi lægger vægt på, at du har en vis erfaring og nysgerrighed ift. overenskomster, regler om refusioner m.v. og kan oversætte konsekvenser af ændringer i disse ift. konkrete lønbudgetter, da dine kollegaer har brug for dig som vidensperson på dette område.  

Vi leder efter dig som:

  • har en økonomisk eller samfundsvidenskabelig uddannelse eller en kommunaløkonomisk baggrund.
  • har viden og erfaring inden for lønbudgettering og lønopfølgning – og gerne erfaring fra det kommunale område. 
  • har gode analytiske evner, som gør dig i stand til at få et overblik over økonomiske sammenhænge og bryde opgaverne ned.
  • er talstærk og arbejder ubesværet med Excel og store datamængder.
  • har evnen til at forstå og fortolke data og kan omsætte det til relevant ledelsesinformation.
  • arbejder struktureret og selvstændigt.
  • er nysgerrig og opsøgende i din tilgang – og tør udfordre og stille spørgsmål.
  • har gode samarbejdsevner og formår at opbygge relationer til samarbejdspartnere fra mange forskellige faggrupper. 
  • er kommunikativ stærk i både skrift og tale - og er stærkt kommunikerende til ikke-økonomer.

Vi kan tilbyde dig:
  • et spændende, udfordrende og ansvarsfuldt job i en kommune, der har stort fokus på sikker og effektiv økonomistyring.
  • gode faglige og personlige udviklingsmuligheder – og mulighed for nye ad hoc opgaver baseret på evner og interesser.
  • et tværfagligt arbejdsmiljø med engagerede og fagligt stærke kollegaer samt et uformelt og humørfyldt kollegialt miljø, hvor der er højt til loftet og kort fra tanke til handling.
  • fleksible muligheder for hjemmearbejde.

Du bliver ansat i kommunens centrale økonomiafdeling, hvor vi er 25 medarbejdere. Her bliver du en del af budgetteamet, hvor du får 14 tætte kollegaer, som sikrer dig daglig økonomifaglig sparring. Du bliver samtidig en del af Furesø Kommunes samlede ressourcecenter Center for Økonomi og Ressourcer, som også består af Personale, Udvikling og Kommunikation, Digitalisering samt et Ledelsessekretariat. 
Du får arbejdssted på Sløjfen, Stiager 2, Værløse – på vores bæredygtige rådhus med åbne kontormiljøer. Vi har siden 2016 haft røgfri arbejdstid i kommunen.

Lyder det som noget for dig?
Vil du vide mere om os og jobbet? Så er du meget velkommen til at kontakte økonomichef Ane Hag på tlf. 7216 5482 eller mail apha@furesoe.dk eller økonomikonsulent Allan Ploug på tlf. 5292 2960 eller mail apje@furesoe.dk 

Stillingen er i udgangspunktet på 37 timer ugentligt med ansættelse senest fra 1. december 2021. Stillingen kan dog også besættes på 30/32 timer afhængig af ansøger. Løn og ansættelsesvilkår sker efter gældende overenskomst og ud fra Principperne i Ny Løn.

Ansøgningsfristen er den 15. oktober 2021 kl. 15.00. Vi forventer at holde ansættelsessamtaler den 25. oktober 2021 og eventuelle 2. samtaler den 27. oktober 2021 over middag. Søg stillingen via furesoe.dk/job 

Vi glæder os til at høre fra dig.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.