Lønkonsulent med erfaring til PwC One Business Center

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Line of Service

Assurance

Industry/Sector

Not Applicable

Specialism

Assurance

Management Level

Senior Associate

Job Description & Summary

I PwC One Business Center søger vi en dygtig og engageret kollega til vores lønteam, der brænder for at gøre en forskel for vores kunder og vores team.

PwC One Business Center

Du bliver en del af PwC One Business Center, der er PwC’s servicecenter. Vi giver kunderne tid til mere, ved at vi håndterer kundens løn, bogføring, regnskab - eller ved at overtage hele kundens administration gennem vores outsourcing forretning. I dag består One Business Center af knap 150 kollegaer på tværs af PwC kontorer i hele landet. Som en del af One Business Center, vil du indgå i lønteamet, som i dag består af 17 dygtige konsulenter fordelt på to lokationer i henholdsvis Ringsted og Hillerød. 

Hos PwC One Business Center arbejder vi med digitale værktøjer, med det formål at sikre en effektiv og sikker levering af ydelser til vores kunder. Lønteamet varetager alle aspekter af lønadministration og samarbejder med faglige eksperter på tværs af PwC’s afdelinger. Vi holder os løbende opdateret på ny lovgivning og krav på lønområdet, for at vi som team til enhver tid kan tilbyde vores kunder den bedste lønhåndtering. I jobbet vil der således være rig mulighed for at videreudvikle dine evner bredt inden for lønområdet. 

Hos os er der både høj faglighed og masser af energi. I PwC er vi gode til at dyrke fællesskabet både på og uden for arbejdspladsen. Vi udvikler os sammen, og vi fejrer vores succeser sammen. Du vil opleve en afdeling med drive og vores interne samarbejde er præget af tillid og høj kvalitet. Som PwC’er får du en Career Coach, som følger din udvikling tæt. Sammen sørger I for, at du får udviklende opgaver, har fokus på dine kompetencer og arbejder på relevante projekter.

Du skaber naturligt tillid og langvarige relationer gennem din faglighed 

Dine primære opgaver vil bestå af lønbehandling, besvarelse af lønrelaterede spørgsmål fra faste kunder, indrapportering til offentlige myndigheder og afstemning af eIndkomst, indkøring af nye kunder og opsætning af lønsystem.

Derudover vil du spille en vigtig rolle i optimering og effektivisering af arbejdsprocesser dels i Lønteamet og dels på tværs af One Business Center. Her vil du naturligt udvikle dig, når du dagligt sparrer med højt kvalificerede kolleger og samarbejder med kunder geografisk placeret over hele Danmark. Din arbejdsplads kan således både være på PwC’s lokalkontor eller ude hos kunder ifm. kortere eller længerevarende assistancer. Din kontorplads vil være enten Hillerød eller Ringsted, alt efter din bopæl.

Som person trives du med at have en til tider travl hverdag, med mange forskellige opgaver i løbet af en dag, samt en erfaring, der gør, at du forstår at planlægge dine arbejdsopgaver effektivt.

Dine arbejdsopgaver vil primært bestå af

  • Lønbehandling for danske og internationale kunder

  • Kommunikation omkring lønfaglige spørgsmål med kunder 

  • Levering af rapporter og bogføringsbilag til kunden og sikre indberetning til SKAT.dk, Danmarks Statistik o.l.

  • Refusionssøgning ved barsel, sygdom o.l.

  • Indkøring af nye kunder og opsætning af lønsystem

  • Arbejde on-site hos kunder med lønrelaterede opgaver

  • Oplæring af nye lønkonsulenter i teamet 

  • Din baggrund og kvalifikationer

  • Minimum 5-6 års erfaring med lønopgaver og bred erfaring med lønafstemning og lønbogføring - formentlig med en økonomisk funderet uddannelse 

  • Indgående erfaring med lønsystemer som LessorLØN, VismaLøn, Danløn og Dataløn

  • God IT-forståelse (vi anvender bl.a. Microsoft Office og forventer, at du har indgående kendskab til Excel)

  • Gode sproglige kompetencer og du kan begå dig uden problemer både mundtligt og skriftligt på dansk og engelsk

  • Lyst til at arbejde med digitale værktøjer

  • Derudover arbejder du selvstændigt, målrettet og har en professionel tilgang til dine opgaver. Du leverer høj kvalitet og har et godt øje for detaljen. Vi giver i høj grad frihed til selv at planlægge arbejdstiderne, og forventer, at du er fleksibel ift. at være til stede, når arbejdsopgaverne kræver det. Desuden er det en fordel, hvis du har erfaring som lønkonsulent fra en Outsourcing virksomhed og i den forbindelse også har prøvet at sidde ude hos kunder, men det er ikke et krav, da vi ofte er sammen med en kollega, når vi arbejder på opgaver ude hos vores kunder. 

    Brænder du for at gøre en forskel?

    Det er vores engagerede medarbejdere og partnere, der gør PwC til PwC. Sammen med Danmarks førende virksomheder, ejerledere og offentlige institutioner arbejder vi for at styrke tilliden i samfundet og være med til at løse væsentlige problemstillinger. Det gør vi med udgangspunkt i vores viden indenfor revision, skat og rådgivning. Det er vigtigt for os at skabe de mest udviklende og fleksible rammer for alle, der gør karriere hos os, lige fra vores dygtige studentermedhjælpere til de erfarne partnere. Brænder du ligesom os for at gøre en forskel? Og har du et godt hoved, et stort hjerte og et bredt smil, så kan PwC være det rette sted for dig.

    Sådan ansøger du

    Du ansøger ved at sende din ansøgning, cv og eksamensbeviser via linket øverst på siden. Vær opmærksom på, at alle dine dokumenter skal uploades samme sted. Vi indkalder til samtaler løbende, så send meget gerne din ansøgning hurtigst muligt.

    Start: Snarest 

    Arbejdsadresse: Du kommer til at arbejde i enten Ringsted: PwC, Eventyrvej 16, 4100 Ringsted eller Hillerød: PwC Milnersvej 43, 3400 Hillerød

    Kontaktinformation:Manager Tina Hansen, email: tina.hansen@pwc.com, +45 55 75 86 55 eller Manager Sofie Jensen, email: sofie.jensen@pwc.com, +45 55 75 87 20.

    Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


    Andre job der minder om dette

    Afdelingsleder for HR & Løn i Faxe Kommune

    Faxe Kommune

    Haslev
    Har du et godt overblik over hele HR paletten og sans for at få de mange fagligheder i en HR afdeling til at være deres bedste udgave? Har du samtidig en naturlig forståelse for organisationens alsidige behov for afdelingens assistance? Så bring dig...
    Indrykket:29. oktober 2021

    Revisor søges til Revisionsfirmaet Lysehøj

    Revisorfirmaet Lysehøj ApS

    Borup
    Om stillingen: Kunne du tænke dig at arbejde med en bred vifte af opgaver indenfor finans og regnskab, og har du en baggrund indenfor regnskab eller finans? Så er denne mulighed måske noget for dig. Jobbet er en ordinær ansættelse. Vi kan tilbyde sp...
    Indrykket:7. oktober 2021

    Lønkonsulent med erfaring til PwC One Business Center

    Line of Service

    Assurance

    Industry/Sector

    Not Applicable

    Specialism

    Assurance

    Management Level

    Senior Associate

    Job Description & Summary

    I PwC One Business Center søger vi en dygtig og engageret kollega til vores lønteam, der brænder for at gøre en forskel for vores kunder og vores team.

    PwC One Business Center

    Du bliver en del af PwC One Business Center, der er PwC’s servicecenter. Vi giver kunderne tid til mere, ved at vi håndterer kundens løn, bogføring, regnskab - eller ved at overtage hele kundens administration gennem vores outsourcing forretning. I dag består One Business Center af knap 150 kollegaer på tværs af PwC kontorer i hele landet. Som en del af One Business Center, vil du indgå i lønteamet, som i dag består af 17 dygtige konsulenter fordelt på to lokationer i henholdsvis Ringsted og Hillerød. 

    Hos PwC One Business Center arbejder vi med digitale værktøjer, med det formål at sikre en effektiv og sikker levering af ydelser til vores kunder. Lønteamet varetager alle aspekter af lønadministration og samarbejder med faglige eksperter på tværs af PwC’s afdelinger. Vi holder os løbende opdateret på ny lovgivning og krav på lønområdet, for at vi som team til enhver tid kan tilbyde vores kunder den bedste lønhåndtering. I jobbet vil der således være rig mulighed for at videreudvikle dine evner bredt inden for lønområdet. 

    Hos os er der både høj faglighed og masser af energi. I PwC er vi gode til at dyrke fællesskabet både på og uden for arbejdspladsen. Vi udvikler os sammen, og vi fejrer vores succeser sammen. Du vil opleve en afdeling med drive og vores interne samarbejde er præget af tillid og høj kvalitet. Som PwC’er får du en Career Coach, som følger din udvikling tæt. Sammen sørger I for, at du får udviklende opgaver, har fokus på dine kompetencer og arbejder på relevante projekter.

    Du skaber naturligt tillid og langvarige relationer gennem din faglighed 

    Dine primære opgaver vil bestå af lønbehandling, besvarelse af lønrelaterede spørgsmål fra faste kunder, indrapportering til offentlige myndigheder og afstemning af eIndkomst, indkøring af nye kunder og opsætning af lønsystem.

    Derudover vil du spille en vigtig rolle i optimering og effektivisering af arbejdsprocesser dels i Lønteamet og dels på tværs af One Business Center. Her vil du naturligt udvikle dig, når du dagligt sparrer med højt kvalificerede kolleger og samarbejder med kunder geografisk placeret over hele Danmark. Din arbejdsplads kan således både være på PwC’s lokalkontor eller ude hos kunder ifm. kortere eller længerevarende assistancer. Din kontorplads vil være enten Hillerød eller Ringsted, alt efter din bopæl.

    Som person trives du med at have en til tider travl hverdag, med mange forskellige opgaver i løbet af en dag, samt en erfaring, der gør, at du forstår at planlægge dine arbejdsopgaver effektivt.

    Dine arbejdsopgaver vil primært bestå af

  • Lønbehandling for danske og internationale kunder

  • Kommunikation omkring lønfaglige spørgsmål med kunder 

  • Levering af rapporter og bogføringsbilag til kunden og sikre indberetning til SKAT.dk, Danmarks Statistik o.l.

  • Refusionssøgning ved barsel, sygdom o.l.

  • Indkøring af nye kunder og opsætning af lønsystem

  • Arbejde on-site hos kunder med lønrelaterede opgaver

  • Oplæring af nye lønkonsulenter i teamet 

  • Din baggrund og kvalifikationer

  • Minimum 5-6 års erfaring med lønopgaver og bred erfaring med lønafstemning og lønbogføring - formentlig med en økonomisk funderet uddannelse 

  • Indgående erfaring med lønsystemer som LessorLØN, VismaLøn, Danløn og Dataløn

  • God IT-forståelse (vi anvender bl.a. Microsoft Office og forventer, at du har indgående kendskab til Excel)

  • Gode sproglige kompetencer og du kan begå dig uden problemer både mundtligt og skriftligt på dansk og engelsk

  • Lyst til at arbejde med digitale værktøjer

  • Derudover arbejder du selvstændigt, målrettet og har en professionel tilgang til dine opgaver. Du leverer høj kvalitet og har et godt øje for detaljen. Vi giver i høj grad frihed til selv at planlægge arbejdstiderne, og forventer, at du er fleksibel ift. at være til stede, når arbejdsopgaverne kræver det. Desuden er det en fordel, hvis du har erfaring som lønkonsulent fra en Outsourcing virksomhed og i den forbindelse også har prøvet at sidde ude hos kunder, men det er ikke et krav, da vi ofte er sammen med en kollega, når vi arbejder på opgaver ude hos vores kunder. 

    Brænder du for at gøre en forskel?

    Det er vores engagerede medarbejdere og partnere, der gør PwC til PwC. Sammen med Danmarks førende virksomheder, ejerledere og offentlige institutioner arbejder vi for at styrke tilliden i samfundet og være med til at løse væsentlige problemstillinger. Det gør vi med udgangspunkt i vores viden indenfor revision, skat og rådgivning. Det er vigtigt for os at skabe de mest udviklende og fleksible rammer for alle, der gør karriere hos os, lige fra vores dygtige studentermedhjælpere til de erfarne partnere. Brænder du ligesom os for at gøre en forskel? Og har du et godt hoved, et stort hjerte og et bredt smil, så kan PwC være det rette sted for dig.

    Sådan ansøger du

    Du ansøger ved at sende din ansøgning, cv og eksamensbeviser via linket øverst på siden. Vær opmærksom på, at alle dine dokumenter skal uploades samme sted. Vi indkalder til samtaler løbende, så send meget gerne din ansøgning hurtigst muligt.

    Start: Snarest 

    Arbejdsadresse: Du kommer til at arbejde i enten Ringsted: PwC, Eventyrvej 16, 4100 Ringsted eller Hillerød: PwC Milnersvej 43, 3400 Hillerød

    Kontaktinformation:Manager Tina Hansen, email: tina.hansen@pwc.com, +45 55 75 86 55 eller Manager Sofie Jensen, email: sofie.jensen@pwc.com, +45 55 75 87 20.

    Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


    +

    Mere af samme slags?

    Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




    Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

    Andre job der minder om dette

    Afdelingsleder for HR & Løn i Faxe Kommune

    Faxe Kommune

    Haslev
    Har du et godt overblik over hele HR paletten og sans for at få de mange fagligheder i en HR afdeling til at være deres bedste udgave? Har du samtidig en naturlig forståelse for organisationens alsidige behov for afdelingens assistance? Så bring dig...
    Indrykket:29. oktober 2021

    Revisor søges til Revisionsfirmaet Lysehøj

    Revisorfirmaet Lysehøj ApS

    Borup
    Om stillingen: Kunne du tænke dig at arbejde med en bred vifte af opgaver indenfor finans og regnskab, og har du en baggrund indenfor regnskab eller finans? Så er denne mulighed måske noget for dig. Jobbet er en ordinær ansættelse. Vi kan tilbyde sp...
    Indrykket:7. oktober 2021