Løsningsorienteret og analytisk dataassistent

Har du en bred viden om data samt forståelse for datastrukturer?
Vi søger en ny kollega i teamet Banedata, hvor vi arbejder med opdatering og vedligeholdelse af Banedanmarks asset-data. Banedata er en del af forretningsområdet Infrastruktur, som har det overordnede driftsansvar for jernbanen.

Team Banedata har ansvaret for, at Banedanmarks samlede tekniske data er overskuelige, opdaterede og til rådighed for alle interessenter – både internt som eksternt. En af kerneopgaverne er at sikre udviklingen og varetage ejerskabet til Banedanmarks Asset Management-systemer. Du får 20 dygtige kolleger, og I refererer alle i det daglige til teamlederen.

Fokus på overblik, vedligehold og analyse af data
Dit primære ansvar vil være at vedligeholde grunddata, der ligger i vores Asset Management-systemer. Derudover er opgaverne mangeartede, men vil hovedsagelig relatere sig til håndtering af data i SAP PM og GIS. Herudover vil der være tværgående opgaver i samarbejde med andre fagsektioner i Banedanmark.

Du vil blandt andet skulle beskæftige dig med løbende opdatering og kvalitetssikring af data i GIS og SAP PM. Endvidere vil du skulle opdatere de data, der kommer tilbage fra vore mange store og små projekter samt varetage diverse ad hoc opgaver, så som fejlretning af data samt optimering af vores arbejdsgange.

Udadvendt og samarbejdsorienteret
Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelse, eksempelvis som teknisk designer, eller en anden teknisk baggrund samt erfaring i forhold til de opgaver, du skal varetage i stillingen som dataassistent. Du kan også have en it-baggrund eller erfaring med it. Alternativt kan du have en naturvidenskabelig baggrund på akademisk niveau.

Du skal have en bred viden og forståelse for data og datastrukturer med tilhørende datadisciplin. Derudover er det en fordel, at du har indgående kendskab til og erfaring med SAP PM og GIS (gerne ESRI´s ArcGIS-programmer). Det vil desuden være en klar fordel, hvis du har udvidede Excel-kundskaber samt har evner og mod på at arbejde med scripts, herunder VBA.

Som person er du udadvendt og god til at samarbejde. Du er herudover løsningsorienteret og analytisk. Samtidig er du god til at skabe netværk. Det er endvidere vigtigt, at du er i stand til at kommunikere med en bred vifte af faglige og tekniske profiler. Du arbejder både selvstændigt og i samarbejde med andre og kan endvidere agere professionelt og serviceminded i en travl hverdag, der bærer præg af mange deadlines.

Løn
Er du teknisk designer vil du være omfattet af Organisationsaftalen for Tekniske designere, byggeteknikere, produktionsteknologer, bygningskonstruktører, procesteknologer, konserveringsteknikere/B.Sc., inventarkonduktører og tekniske designerelever m.fl.

Ellers vil ansættelsen være omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område og Organisationsaftalen mellem Finansministeriet og HK/Stat, Danmark samt protokollat for kontorfunktionærer ansat ved Banedanmark. Stillingen er placeret i løngruppe 2, sats 2. For Hovedstad udgør basislønnen pt. kr. 304.937,00 årligt og kr. 25.411,42 månedligt. Hertil kommer pension. Der er mulighed for at forhandle tillæg.

Hvis du er akademiker ansættes du i forhold til AC-overenskomsten, og lønnen fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer.

Ansøgning og kontakt
Vil du vide mere så kontakt teamleder i Banedata Pia Walmod-Larsen på telefon 4177 3691. Send os din ansøgning og CV hurtigst muligt og senest d. 26 maj 2019. Vi vurderer ansøgninger og indkalder til samtaler løbende.

For at søge stillingen klikker du på linket ”Søg stillingen” nedenfor og følger instruktionerne.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330016191Phoenix-0de5438c12019-05-03T00:00:00Løsningsorienteret og analytisk dataassistentHar du en bred viden om data samt forståelse for datastrukturer?
Vi søger en ny kollega i teamet Banedata, hvor vi arbejder med opdatering og vedligeholdelse af Banedanmarks asset-data. Banedata er en del af forretningsområdet Infrastruktur, som har det overordnede driftsansvar for jernbanen.

Team Banedata har ansvaret for, at Banedanmarks samlede tekniske data er overskuelige, opdaterede og til rådighed for alle interessenter – både internt som eksternt. En af kerneopgaverne er at sikre udviklingen og varetage ejerskabet til Banedanmarks Asset Management-systemer. Du får 20 dygtige kolleger, og I refererer alle i det daglige til teamlederen.

Fokus på overblik, vedligehold og analyse af data
Dit primære ansvar vil være at vedligeholde grunddata, der ligger i vores Asset Management-systemer. Derudover er opgaverne mangeartede, men vil hovedsagelig relatere sig til håndtering af data i SAP PM og GIS. Herudover vil der være tværgående opgaver i samarbejde med andre fagsektioner i Banedanmark.

Du vil blandt andet skulle beskæftige dig med løbende opdatering og kvalitetssikring af data i GIS og SAP PM. Endvidere vil du skulle opdatere de data, der kommer tilbage fra vore mange store og små projekter samt varetage diverse ad hoc opgaver, så som fejlretning af data samt optimering af vores arbejdsgange.

Udadvendt og samarbejdsorienteret
Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelse, eksempelvis som teknisk designer, eller en anden teknisk baggrund samt erfaring i forhold til de opgaver, du skal varetage i stillingen som dataassistent. Du kan også have en it-baggrund eller erfaring med it. Alternativt kan du have en naturvidenskabelig baggrund på akademisk niveau.

Du skal have en bred viden og forståelse for data og datastrukturer med tilhørende datadisciplin. Derudover er det en fordel, at du har indgående kendskab til og erfaring med SAP PM og GIS (gerne ESRI´s ArcGIS-programmer). Det vil desuden være en klar fordel, hvis du har udvidede Excel-kundskaber samt har evner og mod på at arbejde med scripts, herunder VBA.

Som person er du udadvendt og god til at samarbejde. Du er herudover løsningsorienteret og analytisk. Samtidig er du god til at skabe netværk. Det er endvidere vigtigt, at du er i stand til at kommunikere med en bred vifte af faglige og tekniske profiler. Du arbejder både selvstændigt og i samarbejde med andre og kan endvidere agere professionelt og serviceminded i en travl hverdag, der bærer præg af mange deadlines.

Løn
Er du teknisk designer vil du være omfattet af Organisationsaftalen for Tekniske designere, byggeteknikere, produktionsteknologer, bygningskonstruktører, procesteknologer, konserveringsteknikere/B.Sc., inventarkonduktører og tekniske designerelever m.fl.

Ellers vil ansættelsen være omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område og Organisationsaftalen mellem Finansministeriet og HK/Stat, Danmark samt protokollat for kontorfunktionærer ansat ved Banedanmark. Stillingen er placeret i løngruppe 2, sats 2. For Hovedstad udgør basislønnen pt. kr. 304.937,00 årligt og kr. 25.411,42 månedligt. Hertil kommer pension. Der er mulighed for at forhandle tillæg.

Hvis du er akademiker ansættes du i forhold til AC-overenskomsten, og lønnen fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer.

Ansøgning og kontakt
Vil du vide mere så kontakt teamleder i Banedata Pia Walmod-Larsen på telefon 4177 3691. Send os din ansøgning og CV hurtigst muligt og senest d. 26 maj 2019. Vi vurderer ansøgninger og indkalder til samtaler løbende.

For at søge stillingen klikker du på linket ”Søg stillingen” nedenfor og følger instruktionerne.
Har du en bred viden om data samt forståelse for datastrukturer? Vi søger en ny kollega i teamet Banedata, hvor vi arbejder med opdatering og vedligeholdelse af Banedanmarks asset-data. Banedata er en del af forretningsområdet Infrastruktur, som har det overordnede driftsansvar for jernbanen. Team Banedata har ansvaret for, at Banedanmarks samlede tekniske data er overskuelige, opdaterede og til rådighed for alle interessenter både internt som eksternt. En af kerneopgaverne er at sikre udviklingen og varetage ejerskabet til Banedanmarks Asset Management-systemer. Du får 20 dygtige kolleger, og I refererer alle i det daglige til teamlederen. Fokus på overblik, vedligehold og analyse af data Dit primære ansvar vil være at vedligeholde grunddata, der ligger i vores Asset Management-systemer. Derudover er opgaverne mangeartede, men vil hovedsagelig relatere sig til håndtering af data i SAP PM og GIS. Herudover vil der være tværgående opgaver i samarbejde med andre fagsektioner i Banedanmark. Du vil blandt andet skulle beskæftige dig med løbende opdatering og kvalitetssikring af data i GIS og SAP PM. Endvidere vil du skulle opdatere de data, der kommer tilbage fra vore mange store og små projekter samt varetage diverse ad hoc opgaver, så som fejlretning af data samt optimering af vores arbejdsgange. Udadvendt og samarbejdsorienteret Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelse, eksempelvis som teknisk designer, eller en anden teknisk baggrund samt erfaring i forhold til de opgaver, du skal varetage i stillingen som dataassistent. Du kan også have en it-baggrund eller erfaring med it. Alternativt kan du have en naturvidenskabelig baggrund på akademisk niveau. Du skal have en bred viden og forståelse for data og datastrukturer med tilhørende datadisciplin. Derudover er det en fordel, at du har indgående kendskab til og erfaring med SAP PM og GIS (gerne ESRI´s ArcGIS-programmer). Det vil desuden være en klar fordel, hvis du har udvidede Excel-kundskaber samt har evner og mod på at arbejde med scripts, herunder VBA. Som person er du udadvendt og god til at samarbejde. Du er herudover løsningsorienteret og analytisk. Samtidig er du god til at skabe netværk. Det er endvidere vigtigt, at du er i stand til at kommunikere med en bred vifte af faglige og tekniske profiler. Du arbejder både selvstændigt og i samarbejde med andre og kan endvidere agere professionelt og serviceminded i en travl hverdag, der bærer præg af mange deadlines. Løn Er du teknisk designer vil du være omfattet af Organisationsaftalen for Tekniske designere, byggeteknikere, produktionsteknologer, bygningskonstruktører, procesteknologer, konserveringsteknikere B.Sc., inventarkonduktører og tekniske designerelever m.fl. Ellers vil ansættelsen være omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer Det statslige område og Organisationsaftalen mellem Finansministeriet og HK Stat, Danmark samt protokollat for kontorfunktionærer ansat ved Banedanmark. Stillingen er placeret i løngruppe 2, sats 2. For Hovedstad udgør basislønnen pt. kr. 304.937,00 årligt og kr. 25.411,42 månedligt. Hertil kommer pension. Der er mulighed for at forhandle tillæg. Hvis du er akademiker ansættes du i forhold til AC-overenskomsten, og lønnen fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer. Ansøgning og kontakt Vil du vide mere så kontakt teamleder i Banedata Pia Walmod-Larsen på telefon 4177 3691. Send os din ansøgning og CV hurtigst muligt og senest d. 26 maj 2019. Vi vurderer ansøgninger og indkalder til samtaler løbende. For at søge stillingen klikker du på linket Søg stillingen nedenfor og følger instruktionerne.11jobnet0de5438c100000000000aDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-05-26T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=179&ProjectId=189799&DepartmentId=21991&MediaId=5555&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3519347Banedanmark, Carsten Niebuhrs Gade 4311Amerika Plads 152100København Ø41773691DKDanmark0
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent753599JobNet4983046498304610003-05-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=0de5438chttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=0de5438chttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=0de5438c&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=0de5438c&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/IT_Ingenioer_og_energi/IT/3.jpgHar du IT-erfaring og ønsker nye udfordringer? Søg jobbet som Systemadministrator i dag.12009781Dansk3Læse/ tale213115Systemadministrator1IT361672167Pianoreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330022022Exchange & AD administratorer til SundhedsdatastyrelsenRobot Sundhedsdatastyrelsen søger to AD og Exchange administratorer til at sikre driften af vores e-mail infrastruktur. Om os I Sundhedsdatastyrelsen har vi ansvaret for en stor del af Danmarks sundhedsregistre til gavn for sundhedsprofessionelle, borgere og forskere på tværs af hele sundhedssektoren. Vi varetager også it-understøttelsen samt drift og udvikling af it-systemer på hele ministerområdet. Stillingen er placeret i Afdelingen for infrastruktur, udvikling og support (IOS). I afdelingen er vi ca. 40 medarbejdere, der yder en pålidelig og værdiskabende it-understøttelse af sektorens kunder, herunder en professionel support af ca. 2500 medarbejdere under Sundheds- og Ældreministeriet, der til daglig benytter it som centralt redskab til at udføre deres arbejdsopgaver. Vi leverer it-ydelser på hele ministerområdet (koncernen) i henhold til aftaler med de enkelte forretningsenheder samt varetager centrale driftsopgaver for de nationale sundheds-it løsninger. Vi har fokus på at levere stabile og effektive driftsydelser. Derudover er informationssikkerhed en vigtigt del afdelingens leverancer og udvikling. Dit arbejde Dine primære opgave er på kort sigt Exchange Online (365) og Exchange 2016 on-prem, servicere og fejlsøge sikker mail-systemerne, E-boks og integrationer mellem disse. Sundhedsdatastyrelsen er midt i en migrering af alle institutionernes bruger-id til samme domæne og mail løsningerne til O365, men da flere institutioner har systemer der endnu ikke understøtter dette, migreres der i flere tempi. Ud over selve Exchange og Active Directory opgaven, er Sundhedsdatastyrelsen i gang med at opbygge en IDM løsning bl.a. På Microsofts Identity Manager (MIM) teknologi, hvor forventningen er at du skal deltage i den daglige drift og konsulent styring af MIM udviklingen. Vi forventer ikke et dybt kendskab til MIM, men et ønske om at få stigende forståelse af både principper for MIM og selve teknikken. Som Exchange og AD administrator skal du bl.a.: Medvirke til at sikre stabil og sikker drift for Sundhedsdatastyrelsen Fejlsøge, vedligeholde, administrere og optimere Exchange, Domæner og directory services Medvirke til at monitorere og automatisere Exchange og AD bruger integrationer Standardisere og effektivisere arbejdsgange for systemdriften, herunder bl.a. centralisere diverse mailløsninger i koncernen Fejlsøge, vedligeholde, administrere sikker mail-systemer. Din uddannelse, erfaring og personlige kvalifikationer Hvis du skal matche teamet er du først og fremmest dygtig til AD og Exchange administration, en god Windows-administrator og har erfaring med at fejlsøge i en kompliceret infrastruktur. Vi lægger desuden vægt på, at du er serviceminded af natur, er innovativ, selvkørende og struktureret også i stressede situationer. Det er samtidig vigtigt, at du forstår vigtigheden af service, tilgængelighed og rapportering, og at du kan formulere dig klart i skrift og tale. Du har erfaring med at indgå i projekter som teknisk ressource og kan være bindeled til eksterne leverandører og kunder. Derudover forventer vi, at du: har flere års erfaring med Active Directory og Exchange drift og kendskab til Exchange Online, O365 har gerne erfaring med sikker mail-systemer har godt kendskab til active directory services, såsom dns og PKI infrastruktur kender lidt til MIM og ønsker at udbygge din viden og erfaring på området kan udarbejde og vedligeholde teknisk dokumentation på dansk har erfaring med ITIL processerne og procesdrevet sagshåndtering. Vi tilbyder Vi tilbyder en stilling med spændende og udviklende arbejdsopgaver i en styrelse med engagerede og dygtige kolleger. Du bliver en del af et uformelt, dynamisk og socialt arbejdsmiljø, med engagerede og dygtige kollegaer, der alle har fokus på faglighed og it-løsninger der understøtter vores kunder. Vi er en fleksibel og familievenlig arbejdsplads med flextid og 37 timers arbejdsuge. Vi er centralt beliggende i København med nem adgang til offentlig transport. Vi tilbyder meget gode muligheder for videreuddannelse indenfor fagområdet, i form af eksterne kurser og konferencer. Om ansættelsen Afhængigt af din uddannelsesmæssige baggrund bliver du ansat efter: - Gældende fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation. Eller - Gældende fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer (OAO-S-fællesoverenskomst) og den til enhver tid gældende organisationsaftale mellem Finansministeriet og HK Stat for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK), jf. aftalens bestemmelser vedr. It-medarbejdere. Der er tale om en varig stilling på fuld tid. Kontakt os gerne Få mere at vide om stillingen ved at ringe til sektionsleder Vahid Raben på tlf. 32 68 92 02. Er du interesseret? Klik på søg stillingen og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Vi forventer at afholde samtaler i uge 22, 23 og 24.Sundhedsdatastyrelsen søger to AD og Exchange administratorer til at sikre driften af vores e-mail infrastruktur.

Om os
I Sundhedsdatastyrelsen har vi ansvaret for en stor del af Danmarks sundhedsregistre til gavn for sundhedsprofessionelle, borgere og forskere på tværs af hele sundhedssektoren. Vi varetager også it-understøttelsen samt drift og udvikling af it-systemer på hele ministerområdet.

Stillingen er placeret i Afdelingen for infrastruktur, udvikling og support (IOS). I afdelingen er vi ca. 40 medarbejdere, der yder en pålidelig og værdiskabende it-understøttelse af sektorens kunder, herunder en professionel support af ca. 2500 medarbejdere under Sundheds- og Ældreministeriet, der til daglig benytter it som centralt redskab til at udføre deres arbejdsopgaver.

Vi leverer it-ydelser på hele ministerområdet (koncernen) i henhold til aftaler med de enkelte forretningsenheder samt varetager centrale driftsopgaver for de nationale sundheds-it løsninger. Vi har fokus på at levere stabile og effektive driftsydelser. Derudover er informationssikkerhed en vigtigt del afdelingens leverancer og udvikling.

Dit arbejde
Dine primære opgave er på kort sigt Exchange Online (365) og Exchange 2016 on-prem, servicere og fejlsøge sikker mail-systemerne, E-boks og integrationer mellem disse.

Sundhedsdatastyrelsen er midt i en migrering af alle institutionernes bruger-id til samme domæne og mail løsningerne til O365, men da flere institutioner har systemer der endnu ikke understøtter dette, migreres der i flere tempi.

Ud over selve Exchange og Active Directory opgaven, er Sundhedsdatastyrelsen i gang med at opbygge en IDM løsning bl.a. På Microsofts Identity Manager (MIM) teknologi, hvor forventningen er at du skal deltage i den daglige drift og konsulent styring af MIM udviklingen. Vi forventer ikke et dybt kendskab til MIM, men et ønske om at få stigende forståelse af både principper for MIM og selve teknikken.

Som Exchange og AD administrator skal du bl.a.:
  • Medvirke til at sikre stabil og sikker drift for Sundhedsdatastyrelsen
  • Fejlsøge, vedligeholde, administrere og optimere Exchange, Domæner og directory services
  • Medvirke til at monitorere og automatisere Exchange og AD bruger integrationer
  • Standardisere og effektivisere arbejdsgange for systemdriften, herunder bl.a. centralisere diverse mailløsninger i koncernen
  • Fejlsøge, vedligeholde, administrere sikker mail-systemer.
Din uddannelse, erfaring og personlige kvalifikationer
Hvis du skal matche teamet er du først og fremmest dygtig til AD og Exchange administration, en god Windows-administrator og har erfaring med at fejlsøge i en kompliceret infrastruktur.

Vi lægger desuden vægt på, at du er serviceminded af natur, er innovativ, selvkørende og struktureret – også i stressede situationer. Det er samtidig vigtigt, at du forstår vigtigheden af service, tilgængelighed og rapportering, og at du kan formulere dig klart i skrift og tale.

Du har erfaring med at indgå i projekter som teknisk ressource og kan være bindeled til eksterne leverandører og kunder.

Derudover forventer vi, at du:
  • har flere års erfaring med Active Directory og Exchange drift og kendskab til Exchange Online, O365
  • har gerne erfaring med sikker mail-systemer
  • har godt kendskab til active directory services, såsom dns og PKI infrastruktur
  • kender lidt til MIM og ønsker at udbygge din viden og erfaring på området
  • kan udarbejde og vedligeholde teknisk dokumentation på dansk
  • har erfaring med ITIL processerne og procesdrevet sagshåndtering.
Vi tilbyder
Vi tilbyder en stilling med spændende og udviklende arbejdsopgaver i en styrelse med engagerede og dygtige kolleger. Du bliver en del af et uformelt, dynamisk og socialt arbejdsmiljø, med engagerede og dygtige kollegaer, der alle har fokus på faglighed og it-løsninger der understøtter vores kunder.

Vi er en fleksibel og familievenlig arbejdsplads med flextid og 37 timers arbejdsuge. Vi er centralt beliggende i København med nem adgang til offentlig transport.

Vi tilbyder meget gode muligheder for videreuddannelse indenfor fagområdet, i form af eksterne kurser og konferencer.

Om ansættelsen
Afhængigt af din uddannelsesmæssige baggrund bliver du ansat efter:

- Gældende fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation.

Eller

- Gældende fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer (OAO-S-fællesoverenskomst) og den til enhver tid gældende organisationsaftale mellem Finansministeriet og HK/Stat for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK), jf. aftalens bestemmelser vedr. It-medarbejdere.

Der er tale om en varig stilling på fuld tid.

Kontakt os gerne
Få mere at vide om stillingen ved at ringe til sektionsleder Vahid Raben på tlf. 32 68 92 02.

Er du interesseret?
Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Vi forventer at afholde samtaler i uge 22, 23 og 24.
SundhedsdatastyrelsenKøbenhavn S2019-05-10T00:00:002019-05-26T00:00:00
330016207Sektorrådgiver til Center for cybersikkerhedRobot Vil du være en del af et udadvendt og proaktivt team, der arbejder dedikeret for et mere digitalt sikkert Danmark? Har du viden om cyber- og informationssikkerhed? Kan du netværke og få ting til at ske? Og har du viden om små og mellemstore virksomheder eller søfartssektoren? Så skal du være vores nye kollega i centerets civile rådgivning. I Civil Rådgivning yder vi konkret bistand til offentlige myndigheder, samfundskritiske sektorer og virksomheder for at minimere sandsynligheden for cyberhændelser og mindske konsekvensen af dem, når de alligevel sker. Vores rådgivning tager afsæt i best practice og nationale sikkerhedsanbefalinger. Vi arbejder kunde- og kontekst-orienteret og gør os umage for at styrke videndelingen og koordinationen på tværs af de samfundskritiske sektorer finans, energi, sundhed, tele, transport og søfart og understøtte fælles indsatser. Om stillingen Som sektorrådgiver for søfartsområdet, får du ansvar for at opbygge og udvikle netværk til myndigheder og virksomheder i sektoren og bistå den decentrale cyber- og informationssikkerhedsenhed, DCIS´en, med udfoldelsen af sektorens strategi samt andre informationssikkerhedsrelaterede opgaver i sektoren. Rådgivningsfunktionen er under opbygning, og du har stor mulighed for at være med til at præge retningen. Det betyder også, at du kan forvente en hverdag med meget alsidige opgaver, og du skal være forberedt på at arbejde med alt fra mere dybdegående analyser, konkrete rådgivningsopgaver, kommunikationsopgaver og sagsbehandling til at indgå i tværorganisatoriske projekter og have vagter i Cybersituationscenteret. Alt sammen med det formål, sammen med dine kolleger, at gøre søfartssektoren mere cyberrobust. Om dig Du er først og fremmest en holdspiller, men du har også den erfaring og viden, der gør, at du er i stand til at gå selv. Du er fremsynet og tager initiativ og trives med at have mange bolde i luften. Og du motiveres af at levere resultater i tæt samarbejde med kolleger og eksterne samarbejdspartnere. Din formelle uddannelsesbaggrund er en uddannelse på kandidatniveau eller tilsvarende. Den ideelle kandidat kan sige ja til følgende: - Erfaring fra søfartssektoren eller en anden af de samfundskritiske sektorer - Erfaring med eksterne samarbejder, interessenthåndtering og opbygning af netværk - Erfaring med policy-arbejde, gerne fra centraladministrationen - Erfaring med at kommunikere til forskellige målgrupper - Viden om certificering og standarder for informationssikkerhed - Teknisk viden inden for fx SCADA-systemer, digitale netværk, IOT mv. vil være en fordel men ikke et krav Om os Center for Cybersikkerhed (CFCS) er Danmarks nationale it-sikkerhedsmyndighed og kompetencecenter på cybersikkerhedsområdet. Centerets hovedopgave er at understøtte et højt informationssikkerhedsniveau i den informations- og kommunikationsteknologiske infrastruktur, som samfundsvigtige funktioner er afhængige af. CFCS har en selvstændig, åben og udadvendt profil i forhold til medier og offentlighed. Vi tilbyder en spændende arbejdsplads med engagerede medarbejdere, der arbejder for Danmarks sikkerhed. Du bliver en del af en opgave i udvikling på et globalt område og får mulighed for at skabe resultater af betydning for Danmarks digitale sikkerhed. Din lønpakke afhænger af dine kvalifikationer Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og den relevante faglige organisation, afhængig af din uddannelsesmæssige baggrund. Derudover har du mulighed for at forhandle løntillæg efter kvalifikationer. Den gennemsnitlige arbejdstid er 37 timer om ugen inklusiv betalt frokostpause. Til stillingen hører en pensionsordning, som Forsvarets Efterretningstjeneste betaler. Som ansat i Forsvarets Efterretningstjeneste er du omfattet af nogle særlige vilkår. Det er et krav, at du kan sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele din ansættelse. Som i resten af Forsvaret har du pligt til kortvarig udsendelse til udlandet. Sådan søger du stillingen Du skal sende din ansøgning og CV eller LinkedIn profil via stillingsopslaget, senest torsdag d. 23. maj 2019 kl. 12.00. Vi forventer, at indkalde til ansættelsessamtaler i uge 23 og stiler mod en ansættelse fra 1. august. Vi opfordrer alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen. Du er velkommen til at den lokale HR-partner på 33 32 55 66, lokal 2224, hvis du har spørgsmål til stillingen eller ønsker flere oplysninger. Du kan også læse mere på www.cfcs.dk eller på www.fe-ddis.dk , hvor du blandt andet finder vores Beretning og kan få et mere detaljeret indblik i FE´s opgaver, FE som arbejdsplads og yderligere information om ansættelsesmæssige spørgsmål. Vi glæder os til at modtage din ansøgning.Vil du være en del af et udadvendt og proaktivt team, der arbejder dedikeret for et mere digitalt sikkert Danmark? Har du viden om cyber- og informationssikkerhed? Kan du netværke og få ting til at ske? Og har du viden om små og mellemstore virksomheder eller søfartssektoren? Så skal du være vores nye kollega i centerets civile rådgivning.

I Civil Rådgivning yder vi konkret bistand til offentlige myndigheder, samfundskritiske sektorer og virksomheder for at minimere sandsynligheden for cyberhændelser og mindske konsekvensen af dem, når de alligevel sker. Vores rådgivning tager afsæt i best practice og nationale sikkerhedsanbefalinger. Vi arbejder kunde- og kontekst-orienteret og gør os umage for at styrke videndelingen og koordinationen på tværs af de samfundskritiske sektorer – finans, energi, sundhed, tele, transport og søfart – og understøtte fælles indsatser.

Om stillingen

Som sektorrådgiver for søfartsområdet, får du ansvar for at opbygge og udvikle netværk til myndigheder og virksomheder i sektoren og bistå den decentrale cyber- og informationssikkerhedsenhed, DCIS´en, med udfoldelsen af sektorens strategi samt andre informationssikkerhedsrelaterede opgaver i sektoren. Rådgivningsfunktionen er under opbygning, og du har stor mulighed for at være med til at præge retningen. Det betyder også, at du kan forvente en hverdag med meget alsidige opgaver, og du skal være forberedt på at arbejde med alt fra mere dybdegående analyser, konkrete rådgivningsopgaver, kommunikationsopgaver og sagsbehandling til at indgå i tværorganisatoriske projekter og have vagter i Cybersituationscenteret. Alt sammen med det formål, sammen med dine kolleger, at gøre søfartssektoren mere cyberrobust.

Om dig

Du er først og fremmest en holdspiller, men du har også den erfaring og viden, der gør, at du er i stand til at gå selv. Du er fremsynet og tager initiativ og trives med at have mange bolde i luften. Og du motiveres af at levere resultater i tæt samarbejde med kolleger og eksterne samarbejdspartnere. Din formelle uddannelsesbaggrund er en uddannelse på kandidatniveau eller tilsvarende. Den ideelle kandidat kan sige ja til følgende:
- Erfaring fra søfartssektoren eller en anden af de samfundskritiske sektorer
- Erfaring med eksterne samarbejder, interessenthåndtering og opbygning af netværk
- Erfaring med policy-arbejde, gerne fra centraladministrationen
- Erfaring med at kommunikere til forskellige målgrupper
- Viden om certificering og standarder for informationssikkerhed
- Teknisk viden inden for fx SCADA-systemer, digitale netværk, IOT mv. vil være en fordel men ikke et krav

Om os

Center for Cybersikkerhed (CFCS) er Danmarks nationale it-sikkerhedsmyndighed og kompetencecenter på cybersikkerhedsområdet. Centerets hovedopgave er at understøtte et højt informationssikkerhedsniveau i den informations- og kommunikationsteknologiske infrastruktur, som samfundsvigtige funktioner er afhængige af. CFCS har en selvstændig, åben og udadvendt profil i forhold til medier og offentlighed.
Vi tilbyder en spændende arbejdsplads med engagerede medarbejdere, der arbejder for Danmarks sikkerhed. Du bliver en del af en opgave i udvikling på et globalt område – og får mulighed for at skabe resultater af betydning for Danmarks digitale sikkerhed.

Din lønpakke afhænger af dine kvalifikationer

Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og den relevante faglige organisation, afhængig af din uddannelsesmæssige baggrund. Derudover har du mulighed for at forhandle løntillæg efter kvalifikationer. Den gennemsnitlige arbejdstid er 37 timer om ugen inklusiv betalt frokostpause. Til stillingen hører en pensionsordning, som Forsvarets Efterretningstjeneste betaler.
Som ansat i Forsvarets Efterretningstjeneste er du omfattet af nogle særlige vilkår. Det er et krav, at du kan sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele din ansættelse. Som i resten af Forsvaret har du pligt til kortvarig udsendelse til udlandet.

Sådan søger du stillingen

Du skal sende din ansøgning og CV eller LinkedIn profil via stillingsopslaget, senest torsdag d. 23. maj 2019 kl. 12.00.
Vi forventer, at indkalde til ansættelsessamtaler i uge 23 og stiler mod en ansættelse fra 1. august. Vi opfordrer alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Du er velkommen til at den lokale HR-partner på 33 32 55 66, lokal 2224, hvis du har spørgsmål til stillingen eller ønsker flere oplysninger.
Du kan også læse mere på www.cfcs.dk eller på www.fe-ddis.dk , hvor du blandt andet finder vores ”Beretning” og kan få et mere detaljeret indblik i FE´s opgaver, FE som arbejdsplads og yderligere information om ansættelsesmæssige spørgsmål.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning.



Forsvarets EfterretningstjenesteKøbenhavn Ø2019-05-03T00:00:002019-05-23T00:00:00
330027578Student assistant in Linux system administrationRobot Section for Computational and RNA Biology, Department of Biology at Faculty of Science, the University of Copenhagen is looking for a student assistant as a Linux system administrator and programmer 10-15 hours per week with effect from 1 August 2019. About us As a part of Section for Computational and RNA Biology, the Bioinformatics Centre maintains a number of compute servers, storage etc used for computational biology. We have a mostly Debian based Linux installation with compute servers, database servers, web servers running web services and some storage and other infrastructure, a few virtual servers running RedHat for our courses and a small number of Linux user PCs. Our users are researchers with generally high IT skills so user support is limited, however you must be ready to learn and to solve problems you haven t seen before. Tasks You will work with our full time system administrator on the day to day operation of our systems and also have some independent projects or tasks. Your tasks will include: Linux and network administration and maintenance Software installation High level user support, problem solving Programming projects We expect You are a computer science student, an IT-engineer student, a bioinformatics student with a knack for IT or a student who has in some other way acquired a basic knowledge of and interest for UNIX systems and programming Linux system administration, basic network administration and IT security Skills in database administration, primarily mysql Programming in f.ex. c, perl, php, python and R You are comfortable with the command line and know what you are doing Fluent in written and spoken English. Danish is an advantage. We don t expect that a student has work experience in all those fields. We expect that you are good at some of the tasks already, and you are flexible and willing to learn whatever is needed along the way. We offer The right person can learn a lot in this job and get valuable work experience. Our section is a highly international and innovative environment with a welcoming attitude. The work hours are flexible and can to a high extend be adjusted to your studies. Terms of salary and employment The employment is made in accordance with the Collective Agreement between the Danish Ministry of Finance, The Confederation of Teachers Unions and CO10 The Danish confederation of public employees of 2010 (LC CO Collective agreement) and by the Professional Agreement for IT Staff (PROSA) in government service. Your application If you find the job interesting, please send an electronic application with attachment via Jobportalen (click on the link Apply at the bottom of the post) no later than 10 June. Interviews will take place in week 25. The University of Copenhagen seeks to reflect society and encourages applications irrespective of personal background. Workplace We are located in Biocenter, Ole Maaløesvej 5, 2200 Copenhagen N. Further questions Any questions about the position may be directed to Hanne Munkholm, 45 3532 1349Section for Computational and RNA Biology, Department of Biology at Faculty of Science, the University of Copenhagen is looking for a student assistant as a Linux system administrator and programmer 10-15 hours per week with effect from 1 August 2019.

About us
As a part of Section for Computational and RNA Biology, the Bioinformatics Centre maintains a number of compute servers, storage etc used for computational biology.

We have a mostly Debian based Linux installation with compute servers, database servers, web servers running web services and some storage and other infrastructure, a few virtual servers running RedHat for our courses and a small number of Linux user PCs. Our users are researchers with generally high IT skills so user support is limited, however you must be ready to learn and to solve problems you haven’t seen before.

Tasks
You will work with our full time system administrator on the day to day operation of our systems and also have some independent projects or tasks.

Your tasks will include:
  • Linux and network administration and maintenance
  • Software installation
  • High level user support, problem solving
  • Programming projects

We expect
  • You are a computer science student, an IT-engineer student, a bioinformatics student with a knack for IT or a student who has in some other way acquired a basic knowledge of and interest for UNIX systems and programming
  • Linux system administration, basic network administration and IT security
  • Skills in database administration, primarily mysql
  • Programming in f.ex. c, perl, php, python and R
  • You are comfortable with the command line and know what you are doing
  • Fluent in written and spoken English. Danish is an advantage.
We don’t expect that a student has work experience in all those fields. We expect that you are good at some of the tasks already, and you are flexible and willing to learn whatever is needed along the way.

We offer
The right person can learn a lot in this job and get valuable work experience.
Our section is a highly international and innovative environment with a welcoming attitude.
The work hours are flexible and can to a high extend be adjusted to your studies.

Terms of salary and employment
The employment is made in accordance with the Collective Agreement between the Danish Ministry of Finance, The Confederation of Teachers Unions and CO10 – The Danish confederation of public employees of 2010 (LC/CO Collective agreement) and by the Professional Agreement for IT Staff (PROSA) in government service.

Your application
If you find the job interesting, please send an electronic application with attachment via Jobportalen (click on the link "Apply" at the bottom of the post) no later than 10 June.

Interviews will take place in week 25.

The University of Copenhagen seeks to reflect society and encourages applications irrespective of personal background.

Workplace
We are located in Biocenter, Ole Maaløesvej 5, 2200 Copenhagen N.

Further questions
Any questions about the position may be directed to Hanne Munkholm, +45 3532 1349
KU - SCIENCE BIO - BRICKøbenhavn N2019-05-20T00:00:002019-06-10T00:00:00
330018686Linux- og applikationsadministrator til Infrastruktur DriftRobot Hvidovre, Rigspolitiet, Koncern IT Vi søger en medarbejder, der har lyst til at arbejde med administration og videreudvikling af Linux Server platformene, og dermed være med til at gøre en forskel for infrastrukturen i politiet. Ansvar for hele politiets infrastrukturDu er en del af Center for Drift i sektionen Infrastruktur, som består af 20 engagerede medarbejdere, der alle har forskellige fagspecifikke baggrunde. I sektionen arbejder vi med drift af systemer og netværk, og vores vigtigste opgave er at sikre stabil drift af politiets systemer. Sektionen er kendetegnet ved et højt fagligt niveau og en god kollegial ånd med plads til god humor. Vores arbejdsmiljø er præget af stor aktivitet og faglig sparring. Vi går alle op i at yde vores bedste for at bidrage til, at politiet kan løse vigtige samfundsmæssige opgaver.Du har en travl og udfordrende hverdag i en dynamisk organisation. Derudover indgår du i en vagtordning, hvor du ca. 5 gange om året har ansvaret for servere uden for normal arbejdstid - der er tale om en tilkaldeordning, og hver vagt er af en uges varighed.Koncern IT er en beredskabsorganisation og derfor må det forventes at nogle opgaver til tider ligger uden for normal arbejdstid f.eks. opdatering af et givent system kan foregå om natten.Skarp systemadministrator til Linux Server og Applikationer Du vil blive en del af vores Linux Server team, og vil som administrator og specialist, have en praktisk og udførende funktion, ligeledes fungerer du også som rådgiver på tværs af organisationen. Du arbejder selvstændigt med at tilrettelægge administration- og forvaltningsopgaver, ligesom du tager ansvar for at sikre en tæt dialog og et velfungerende samarbejde på tværs. Dit primære fokus er administration af Linux-systemer. Sammen med to andre kollegaer har du ansvaret for at sikre stabil drift. Du har fingrene helt ned i teknikken og forstår sammenhængen mellem Linux OS og applikationer. Dine opgaver vil blandt andet være installation af Linux-servere, applikationsforvaltning og administration af Middleware. Udover almindelig drift, indgår du til tider i tværgående projekter og udviklingsopgaver.Hvem er du?Din uddannelsesbaggrund er ikke afgørende, men du har formentlig en it-teknisk uddannelse. Til gengæld er det vigtigt for os, at du har solid erfaring med drift. Har du kendskab til bl.a. configuration management og Oracle Weblogic vil det være en fordel.Som person arbejder du yderst systematisk og struktureret, og det falder dig naturligt at tage ejerskab og ansvar for dine opgaver. Du har gennemslagskraft, et fagligt mod og en drivkraft, som sikrer, at du overkommer eventuelle udfordringer, finder løsninger og kommer hurtigt og sikkert i mål med dine opgaver. Du arbejder selvstændigt, trives i en travl og afvekslende hverdag med mange forskellige opgaver og du forstår at prioritere mellem disse. Du har et stort overblik og kan holde hovedet koldt i pressede situationer. Da du arbejder med forskellige komponenter på tværs af politiet, vil du indgå i samarbejde med interessenter på mange forskellige niveauer. Dine samarbejdspartnere spænder fra ledere til udviklere og driftskollegaer, og du kommunikerer lige godt på alle niveauer. Ansættelsesforhold Har du en akademisk baggrund, bliver du ansat på overenskomstvilkår i henhold til den til enhver tid gældende aftale mellem Finansministeriet og akademikere i staten. Har du en anden uddannelsesmæssig baggrund, bliver du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til den til enhver tid gældende organisationsaftale for kontorfunktionærer i staten mellem Finansministeriet og HK STAT samt OAO-S-fællesoverenskomst. Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan blive sikkerhedsgodkendt, ligesom du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem hele din ansættelse.Dit arbejdssted bliver Rigspolitiets Koncern IT med adresse på Landlystvej 34, 2650 Hvidovre. Kontakt Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionsleder Mark Henriksen på telefon 5352 1514. Du kan finde information om politiet på www.politi.dk.Når du søger en stilling i politiet, opretter du samtidig en profil i vores rekrutteringssystem. Hvis du søger flere jobs i politiet, skal du lægge en ansøgning og et CV ind i systemet pr. ansøgt job. Du skal derfor ikke slette tidligere dokumenter, hvis du søger endnu et job. Det er først, hvis du har fået afslag på en søgt stilling, at du kan slette dokumenterne knyttet dertil. Vi anbefaler, at du navngiver dine dokumenter, så det fremgår, hvilket job du søger. Foruden ansøgning og CV, bedes du uploade dit eksamensbevis. Alle dokumenter skal være i pdf-format.Vi forventer at afholde 1. samtaler i uge 23.Vi opfordrer alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold. Ansøgningsfrist: 23. maj 2019 Koncern ITCirka 430 medarbejdere i Koncern IT udvikler og driver it-systemer for politiets omkring 15.000 ansatte, heraf 11.000 polititjenestemænd. Vi styrer it-projekter, udvikler softwareløsninger og sikrer med drift og support, at it-understøttelsen hjælper politiforretningen med at forebygge og forhindre kriminalitet. Ledelsesmæssigt har vi fokus på at udvikle alle ansatte, både professionelt og menneskeligt. Vi samarbejder på tværs af organisationen om at løfte kvaliteten og understøtte politiets kerneopgaver. Høje ambitioner og fælles mål om integritet og transparens er kernen i vort arbejde. Vores daglige sparring er en forudsætning for, at vi skaber gode løsninger, der fungerer i dag og er forberedt på i morgen.Sikkerhedsbevidstheden i politiet er høj og ansvaret for politiets informationssikkerhed påhviler alle ansatte i politiet.Rigspolitiet er politiets øverste myndighed og har det overordnede ansvar for Danmarks 12 politikredse, politiet i Grønland og politiet på Færøerne. Rigspolitiet sætter retningen og udarbejder overordnede strategier for hele politiet i tæt samarbejde med politikredsene.

Hvidovre, Rigspolitiet, Koncern IT

Vi søger en medarbejder, der har lyst til at arbejde med administration og videreudvikling af Linux Server platformene, og dermed være med til at gøre en forskel for infrastrukturen i politiet.

Ansvar for hele politiets infrastruktur
Du er en del af Center for Drift i sektionen Infrastruktur, som består af 20 engagerede medarbejdere, der alle har forskellige fagspecifikke baggrunde. I sektionen arbejder vi med drift af systemer og netværk, og vores vigtigste opgave er at sikre stabil drift af politiets systemer. Sektionen er kendetegnet ved et højt fagligt niveau og en god kollegial ånd med plads til god humor. Vores arbejdsmiljø er præget af stor aktivitet og faglig sparring. Vi går alle op i at yde vores bedste for at bidrage til, at politiet kan løse vigtige samfundsmæssige opgaver.

Du har en travl og udfordrende hverdag i en dynamisk organisation. Derudover indgår du i en vagtordning, hvor du ca. 5 gange om året har ansvaret for servere uden for normal arbejdstid - der er tale om en tilkaldeordning, og hver vagt er af en uges varighed.
Koncern IT er en beredskabsorganisation og derfor må det forventes at nogle opgaver til tider ligger uden for normal arbejdstid – f.eks. opdatering af et givent system kan foregå om natten.


Skarp systemadministrator til Linux Server og Applikationer
Du vil blive en del af vores Linux Server team, og vil som administrator og specialist, have en praktisk og udførende funktion, ligeledes fungerer du også som rådgiver på tværs af organisationen. Du arbejder selvstændigt med at tilrettelægge administration- og forvaltningsopgaver, ligesom du tager ansvar for at sikre en tæt dialog og et velfungerende samarbejde på tværs.

Dit primære fokus er administration af Linux-systemer. Sammen med to andre kollegaer har du ansvaret for at sikre stabil drift. Du har fingrene helt ned i teknikken og forstår sammenhængen mellem Linux OS og applikationer. Dine opgaver vil blandt andet være installation af Linux-servere, applikationsforvaltning og administration af Middleware. Udover almindelig drift, indgår du til tider i tværgående projekter og udviklingsopgaver.

Hvem er du?
Din uddannelsesbaggrund er ikke afgørende, men du har formentlig en it-teknisk uddannelse. Til gengæld er det vigtigt for os, at du har solid erfaring med drift. Har du kendskab til bl.a. configuration management og Oracle Weblogic vil det være en fordel.

Som person arbejder du yderst systematisk og struktureret, og det falder dig naturligt at tage ejerskab og ansvar for dine opgaver. Du har gennemslagskraft, et fagligt mod og en drivkraft, som sikrer, at du overkommer eventuelle udfordringer, finder løsninger og kommer hurtigt og sikkert i mål med dine opgaver.

Du arbejder selvstændigt, trives i en travl og afvekslende hverdag med mange forskellige opgaver og du forstår at prioritere mellem disse. Du har et stort overblik og kan holde hovedet koldt i pressede situationer.

Da du arbejder med forskellige komponenter på tværs af politiet, vil du indgå i samarbejde med interessenter på mange forskellige niveauer. Dine samarbejdspartnere spænder fra ledere til udviklere og driftskollegaer, og du kommunikerer lige godt på alle niveauer.

Ansættelsesforhold

Har du en akademisk baggrund, bliver du ansat på overenskomstvilkår i henhold til den til enhver tid gældende aftale mellem Finansministeriet og akademikere i staten.

Har du en anden uddannelsesmæssig baggrund, bliver du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til den til enhver tid gældende organisationsaftale for kontorfunktionærer i staten mellem Finansministeriet og HK/STAT samt OAO-S-fællesoverenskomst.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan blive sikkerhedsgodkendt, ligesom du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem hele din ansættelse.

Dit arbejdssted bliver Rigspolitiets Koncern IT med adresse på Landlystvej 34, 2650 Hvidovre.

Kontakt

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionsleder Mark Henriksen på telefon 5352 1514. Du kan finde information om politiet på www.politi.dk.

Når du søger en stilling i politiet, opretter du samtidig en profil i vores rekrutteringssystem. Hvis du søger flere jobs i politiet, skal du lægge en ansøgning og et CV ind i systemet pr. ansøgt job. Du skal derfor ikke slette tidligere dokumenter, hvis du søger endnu et job. Det er først, hvis du har fået afslag på en søgt stilling, at du kan slette dokumenterne knyttet dertil. Vi anbefaler, at du navngiver dine dokumenter, så det fremgår, hvilket job du søger. Foruden ansøgning og CV, bedes du uploade dit eksamensbevis. Alle dokumenter skal være i pdf-format.

Vi forventer at afholde 1. samtaler i uge 23.

Vi opfordrer alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold.

Ansøgningsfrist: 23. maj 2019

Koncern IT
Cirka 430 medarbejdere i Koncern IT udvikler og driver it-systemer for politiets omkring 15.000 ansatte, heraf 11.000 polititjenestemænd. Vi styrer it-projekter, udvikler softwareløsninger og sikrer med drift og support, at it-understøttelsen hjælper politiforretningen med at forebygge og forhindre kriminalitet.

Ledelsesmæssigt har vi fokus på at udvikle alle ansatte, både professionelt og menneskeligt. Vi samarbejder på tværs af organisationen om at løfte kvaliteten og understøtte politiets kerneopgaver. Høje ambitioner og fælles mål om integritet og transparens er kernen i vort arbejde. Vores daglige sparring er en forudsætning for, at vi skaber gode løsninger, der fungerer i dag og er forberedt på i morgen.

Sikkerhedsbevidstheden i politiet er høj og ansvaret for politiets informationssikkerhed påhviler alle ansatte i politiet.
Rigspolitiet er politiets øverste myndighed og har det overordnede ansvar for Danmarks 12 politikredse, politiet i Grønland og politiet på Færøerne. Rigspolitiet sætter retningen og udarbejder overordnede strategier for hele politiet i tæt samarbejde med politikredsene.

Koncern ITHvidovre2019-05-07T00:00:002019-05-23T00:00:00
330018679Systemadministratorer til Infrastruktur DriftRobot Hvidovre, Rigspolitiet, Koncern IT Vi søger to medarbejdere, som der har lyst til at arbejde med administration og videreudvikling af Windows Server platformen, og dermed være med til at gøre en forskel for infrastrukturen i politiet. Som systemadministrator består din hverdag primært af driftsopgaver, og af og til deltagelse i tværgående projekter.Ansvar for hele politiets infrastrukturDu er en del af Center for Drift i sektionen Infrastruktur, som består af 20 engagerede medarbejdere, der alle har forskellige fagspecifikke baggrunde. I sektionen arbejder vi med drift af systemer og infrastruktur, og vores vigtigste opgave er at sikre stabil drift af politiets basis infrastruktur - servere, databaser, mail, AD mm. Sektionen er kendetegnet ved et højt fagligt niveau og en god kollegial ånd med plads til god humor. Vores arbejdsmiljø er præget af stor aktivitet og faglig sparring. Vi går alle op i at yde vores bedste for at bidrage til, at politiet kan løse vigtige samfundsmæssige opgaver.Du har en travl og udfordrende hverdag i en dynamisk organisation. Derudover indgår du i en vagtordning, hvor du ca. 5 gange om året har ansvaret for servere uden for normal arbejdstid - der er tale om en tilkaldeordning, og hver vagt er af en uges varighed.Koncern IT er en beredskabsorganisation og derfor må det forventes at nogle opgaver til tider ligger uden for normal arbejdstid f.eks. opdatering af et givent system kan foregå om natten.Skarpe systemadministratorer til Windows Server og ADDu vil blive en del af vores Windows Server team, og vil som administrator og specialist, have en praktisk og udførende funktion, ligeledes fungerer du også som rådgiver på tværs af organisationen. Du arbejder selvstændigt med at tilrettelægge administrationsopgaver, ligesom du tager ansvar for at sikre en tæt dialog og et velfungerende samarbejde på tværs. Dit primære fokus er drift af Windows servere, primært hosted på VMware, samt Microsoft AD. Du arbejder konkret med opsætning, konfiguration, fejlsøgning og vedligeholdelse af både Servere og AD. Sammen med 4 kollegaer har du ansvaret for at sikre den videre udvikling inden for området samt at sikre fortsat stabil drift, ved virtualisering af fysiske servere og optimering af eksisterende systemer. Du arbejder med Windows servermiljøer samt Microsoft Identity Suiten og bidrager med automatisering og standardisering herunder implementering af nye løsninger og vedligeholdelse af eksisterende løsninger. Du indgår også i tværgående projekter og udviklingsopgaver og har et tæt samarbejde med bl.a. vores løsningsarkitekter og øvrige udviklingsafdeling.Hvem er du? Din uddannelsesbaggrund er ikke afgørende, men du har formentlig en it-teknisk uddannelse. Til gengæld er det vigtigt for os, at du har solid erfaring med drift. Har du kendskab til Windows server baseline, hardning og andre discipliner inden for sikring af driftsmiljøer er det en fordel. Derudover vil det være en fordel, hvis du har et indgående kendskab til ADFS, IIS og certifikater, men dette er ikke et krav. Som person arbejder du yderst systematisk og struktureret, og det falder dig naturligt at tage ejerskab og ansvar for dine opgaver. Du har gennemslagskraft, et fagligt mod og en drivkraft, som sikrer, at du overkommer eventuelle udfordringer, finder løsninger og kommer hurtigt og sikkert i mål med dine opgaver. Du arbejder selvstændigt, trives i en travl og afvekslende hverdag med mange forskellige opgaver og du forstår at prioritere mellem disse. Du har et stort overblik og kan holde hovedet koldt i pressede situationer. Da du arbejder med forskellige komponenter på tværs af politiet, vil du indgå i samarbejde med interessenter på mange forskellige niveauer. Dine samarbejdspartnere spænder fra ledere til udviklere og driftskollegaer, og du kommunikerer lige godt på alle niveauer. Ansættelsesforhold Har du en akademisk baggrund, bliver du ansat på overenskomstvilkår i henhold til den til enhver tid gældende aftale mellem Finansministeriet og akademikere i staten. Har du en anden uddannelsesmæssig baggrund, bliver du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til den til enhver tid gældende organisationsaftale for kontorfunktionærer i staten mellem Finansministeriet og HK STAT samt OAO-S-fællesoverenskomst. Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan blive sikkerhedsgodkendt, ligesom du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem hele din ansættelse.Dit arbejdssted bliver Rigspolitiets Koncern IT med adresse på Landlystvej 34, 2650 Hvidovre. Kontakt Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionsleder Mark Henriksen på telefon 5352 1514. Du kan finde information om politiet på www.politi.dk.Når du søger en stilling i politiet, opretter du samtidig en profil i vores rekrutteringssystem. Hvis du søger flere jobs i politiet, skal du lægge en ansøgning og et CV ind i systemet pr. ansøgt job. Du skal derfor ikke slette tidligere dokumenter, hvis du søger endnu et job. Det er først, hvis du har fået afslag på en søgt stilling, at du kan slette dokumenterne knyttet dertil. Vi anbefaler, at du navngiver dine dokumenter, så det fremgår, hvilket job du søger. Foruden ansøgning og CV, bedes du uploade dit eksamensbevis. Alle dokumenter skal være i pdf-format.Vi forventer at afholde 1. samtaler i uge 23. Vi opfordrer alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold. Ansøgningsfrist: 23. maj 2019 Koncern ITCirka 430 medarbejdere i Koncern IT udvikler og driver it-systemer for politiets omkring 15.000 ansatte, heraf 11.000 polititjenestemænd. Vi styrer it-projekter, udvikler softwareløsninger og sikrer med drift og support, at it-understøttelsen hjælper politiforretningen med at forebygge og forhindre kriminalitet. Ledelsesmæssigt har vi fokus på at udvikle alle ansatte, både professionelt og menneskeligt. Vi samarbejder på tværs af organisationen om at løfte kvaliteten og understøtte politiets kerneopgaver. Høje ambitioner og fælles mål om integritet og transparens er kernen i vort arbejde. Vores daglige sparring er en forudsætning for, at vi skaber gode løsninger, der fungerer i dag og er forberedt på i morgen.Sikkerhedsbevidstheden i politiet er høj og ansvaret for politiets informationssikkerhed påhviler alle ansatte i politiet.Rigspolitiet er politiets øverste myndighed og har det overordnede ansvar for Danmarks 12 politikredse, politiet i Grønland og politiet på Færøerne. Rigspolitiet sætter retningen og udarbejder overordnede strategier for hele politiet i tæt samarbejde med politikredsene.

Hvidovre, Rigspolitiet, Koncern IT

Vi søger to medarbejdere, som der har lyst til at arbejde med administration og videreudvikling af Windows Server platformen, og dermed være med til at gøre en forskel for infrastrukturen i politiet. Som systemadministrator består din hverdag primært af driftsopgaver, og af og til deltagelse i tværgående projekter.

Ansvar for hele politiets infrastruktur
Du er en del af Center for Drift i sektionen Infrastruktur, som består af 20 engagerede medarbejdere, der alle har forskellige fagspecifikke baggrunde. I sektionen arbejder vi med drift af systemer og infrastruktur, og vores vigtigste opgave er at sikre stabil drift af politiets basis infrastruktur - servere, databaser, mail, AD mm. Sektionen er kendetegnet ved et højt fagligt niveau og en god kollegial ånd med plads til god humor. Vores arbejdsmiljø er præget af stor aktivitet og faglig sparring. Vi går alle op i at yde vores bedste for at bidrage til, at politiet kan løse vigtige samfundsmæssige opgaver.

Du har en travl og udfordrende hverdag i en dynamisk organisation. Derudover indgår du i en vagtordning, hvor du ca. 5 gange om året har ansvaret for servere uden for normal arbejdstid - der er tale om en tilkaldeordning, og hver vagt er af en uges varighed.
Koncern IT er en beredskabsorganisation og derfor må det forventes at nogle opgaver til tider ligger uden for normal arbejdstid – f.eks. opdatering af et givent system kan foregå om natten.

Skarpe systemadministratorer til Windows Server og AD
Du vil blive en del af vores Windows Server team, og vil som administrator og specialist, have en praktisk og udførende funktion, ligeledes fungerer du også som rådgiver på tværs af organisationen. Du arbejder selvstændigt med at tilrettelægge administrationsopgaver, ligesom du tager ansvar for at sikre en tæt dialog og et velfungerende samarbejde på tværs.

Dit primære fokus er drift af Windows servere, primært hosted på VMware, samt Microsoft AD. Du arbejder konkret med opsætning, konfiguration, fejlsøgning og vedligeholdelse af både Servere og AD. Sammen med 4 kollegaer har du ansvaret for at sikre den videre udvikling inden for området samt at sikre fortsat stabil drift, ved virtualisering af fysiske servere og optimering af eksisterende systemer.
Du arbejder med Windows servermiljøer samt Microsoft Identity Suiten og bidrager med automatisering og standardisering herunder implementering af nye løsninger og vedligeholdelse af eksisterende løsninger. Du indgår også i tværgående projekter og udviklingsopgaver og har et tæt samarbejde med bl.a. vores løsningsarkitekter og øvrige udviklingsafdeling.

Hvem er du?
Din uddannelsesbaggrund er ikke afgørende, men du har formentlig en it-teknisk uddannelse. Til gengæld er det vigtigt for os, at du har solid erfaring med drift. Har du kendskab til Windows server baseline, hardning og andre discipliner inden for sikring af driftsmiljøer er det en fordel. Derudover vil det være en fordel, hvis du har et indgående kendskab til ADFS, IIS og certifikater, men dette er ikke et krav.

Som person arbejder du yderst systematisk og struktureret, og det falder dig naturligt at tage ejerskab og ansvar for dine opgaver. Du har gennemslagskraft, et fagligt mod og en drivkraft, som sikrer, at du overkommer eventuelle udfordringer, finder løsninger og kommer hurtigt og sikkert i mål med dine opgaver.

Du arbejder selvstændigt, trives i en travl og afvekslende hverdag med mange forskellige opgaver og du forstår at prioritere mellem disse. Du har et stort overblik og kan holde hovedet koldt i pressede situationer.

Da du arbejder med forskellige komponenter på tværs af politiet, vil du indgå i samarbejde med interessenter på mange forskellige niveauer. Dine samarbejdspartnere spænder fra ledere til udviklere og driftskollegaer, og du kommunikerer lige godt på alle niveauer.

Ansættelsesforhold

Har du en akademisk baggrund, bliver du ansat på overenskomstvilkår i henhold til den til enhver tid gældende aftale mellem Finansministeriet og akademikere i staten.

Har du en anden uddannelsesmæssig baggrund, bliver du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til den til enhver tid gældende organisationsaftale for kontorfunktionærer i staten mellem Finansministeriet og HK/STAT samt OAO-S-fællesoverenskomst.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan blive sikkerhedsgodkendt, ligesom du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem hele din ansættelse.

Dit arbejdssted bliver Rigspolitiets Koncern IT med adresse på Landlystvej 34, 2650 Hvidovre.

Kontakt

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionsleder Mark Henriksen på telefon 5352 1514. Du kan finde information om politiet på www.politi.dk.

Når du søger en stilling i politiet, opretter du samtidig en profil i vores rekrutteringssystem. Hvis du søger flere jobs i politiet, skal du lægge en ansøgning og et CV ind i systemet pr. ansøgt job. Du skal derfor ikke slette tidligere dokumenter, hvis du søger endnu et job. Det er først, hvis du har fået afslag på en søgt stilling, at du kan slette dokumenterne knyttet dertil. Vi anbefaler, at du navngiver dine dokumenter, så det fremgår, hvilket job du søger. Foruden ansøgning og CV, bedes du uploade dit eksamensbevis. Alle dokumenter skal være i pdf-format.

Vi forventer at afholde 1. samtaler i uge 23.

Vi opfordrer alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold.

Ansøgningsfrist: 23. maj 2019

Koncern IT
Cirka 430 medarbejdere i Koncern IT udvikler og driver it-systemer for politiets omkring 15.000 ansatte, heraf 11.000 polititjenestemænd. Vi styrer it-projekter, udvikler softwareløsninger og sikrer med drift og support, at it-understøttelsen hjælper politiforretningen med at forebygge og forhindre kriminalitet.

Ledelsesmæssigt har vi fokus på at udvikle alle ansatte, både professionelt og menneskeligt. Vi samarbejder på tværs af organisationen om at løfte kvaliteten og understøtte politiets kerneopgaver. Høje ambitioner og fælles mål om integritet og transparens er kernen i vort arbejde. Vores daglige sparring er en forudsætning for, at vi skaber gode løsninger, der fungerer i dag og er forberedt på i morgen.

Sikkerhedsbevidstheden i politiet er høj og ansvaret for politiets informationssikkerhed påhviler alle ansatte i politiet.
Rigspolitiet er politiets øverste myndighed og har det overordnede ansvar for Danmarks 12 politikredse, politiet i Grønland og politiet på Færøerne. Rigspolitiet sætter retningen og udarbejder overordnede strategier for hele politiet i tæt samarbejde med politikredsene.

Koncern ITHvidovre2019-05-07T00:00:002019-05-23T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Exchange & AD administratorer til Sundhedsdatastyrelsen

Sundhedsdatastyrelsen

København S
Sundhedsdatastyrelsen søger to AD og Exchange administratorer til at sikre driften af vores e-mail infrastruktur. Om os I Sundhedsdatastyrelsen har vi ansvaret for en stor del af Danmarks sundhedsregistre til gavn for sundhedsprofessionelle, borgere...
Indrykket:10. maj 2019
Udløbsdato:26. maj 2019

Sektorrådgiver til Center for cybersikkerhed

Forsvarets Efterretningstjeneste

København Ø
Vil du være en del af et udadvendt og proaktivt team, der arbejder dedikeret for et mere digitalt sikkert Danmark? Har du viden om cyber- og informationssikkerhed? Kan du netværke og få ting til at ske? Og har du viden om små og mellemstore virksomh...
Indrykket:3. maj 2019
Udløbsdato:23. maj 2019

Student assistant in Linux system administration

KU - SCIENCE BIO - BRIC

København N
Section for Computational and RNA Biology, Department of Biology at Faculty of Science, the University of Copenhagen is looking for a student assistant as a Linux system administrator and programmer 10-15 hours per week with effect from 1 August 201...
Indrykket:20. maj 2019
Udløbsdato:10. juni 2019

Linux- og applikationsadministrator til Infrastruktur Drift

Koncern IT

Hvidovre
Hvidovre, Rigspolitiet, Koncern IT Vi søger en medarbejder, der har lyst til at arbejde med administration og videreudvikling af Linux Server platformene, og dermed være med til at gøre en forskel for infrastrukturen i politiet. Ansvar for hele poli...
Indrykket:7. maj 2019
Udløbsdato:23. maj 2019

Systemadministratorer til Infrastruktur Drift

Koncern IT

Hvidovre
Hvidovre, Rigspolitiet, Koncern IT Vi søger to medarbejdere, som der har lyst til at arbejde med administration og videreudvikling af Windows Server platformen, og dermed være med til at gøre en forskel for infrastrukturen i politiet. Som systemadmi...
Indrykket:7. maj 2019
Udløbsdato:23. maj 2019