Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Medarbejder i Socialpsykiatrien

 
Socialpsykiatrien i Faxe Kommune søger engageret medarbejder. 
 
P86, Socialpsykiatrisk Rehabiliteringscenter, er et midlertidigt døgntilbud for socialt udsatte og psykisk sårbare. 
Vi er en arbejdsplads i en rivende udvikling. Vi er meget langt i processen med, at omdanne et traditionelt døgntilbud, til en Recovery-skole.  
Vi har en ambition om, at være blandt de bedste til at hjælpe den enkelte kursist, til et så selvstændigt liv som muligt.  
Målet er recovery og (re)habilitering. 
Vores opgave er, at skabe et godt og udviklende læringsmiljø for kursisterne.   
Vi er beliggende i Faxe og har plads til 18 kursister. Kursisterne er typisk i alderen 16 – 45 år. Et kursistforløb er af vekslende længde, fra måneder til få år.  
Arbejdsopgaverne omfatter: 
Planlægning og afvikling af individuelle forløb, i samarbejde med kursist og kolleger. 
Planlægning og afvikling af gruppeforløb i samarbejde med kolleger. 
Udfærdigelse af skriftlige planer og statusskrivelser. 
Eksterne opgaver med borgere der ikke er indskrevet på P86. 
Tværfagligt samarbejde med eksterne og interne samarbejdspartnere. 
Og meget andet. 
 
Vi søger en kollega der har evnen til, at inspirere og motivere andre.  
Du brænder for noget og kan smitte andre med dit engagement.  
Måske har du en særlig interesse i, f.eks. IT, havebrug, musik eller noget helt andet og -  du har en ide om, hvorledes det kan bruges professionelt, til gavn for kursisternes læring og udvikling. 
Du bidrager til arbejdspladsens faglige udvikling. 
Du samarbejder og kommunikerer godt, både mundligt og skriftligt. 
Du kan rumme udviklingsprocesser, også dem der tager tid og dem der ikke fører det ønskede resultat med sig. 
Vi forventer, at du: 
Er faguddannet. F.eks. pædagog, fysioterapeut, ergoterapeut, socialrådgiver eller … 
Kan arbejde systematisk og målstyret. 
Kan omsætte undersøgelsesresultater og teori til konkrete indsatser. 
Arbejder selvstændigt i samarbejde med kolleger og kursister. 
Kan navigere i en travl hverdag med mange aktører. 
Er fagligt og menneskeligt velfunderet, nysgerrig, fleksibel og åben. 
 
 
Vi kan tilbyde en tværfaglig, solid, stabil og humørfyldt personalestab med gode indbyrdes relationer og et godt arbejdsmiljø.  
En spændende og udfordrende arbejdsplads. 
 
Arbejdstiden er 37 timer om ugen, primært dag og aften, med tjeneste hver 3. weekend.  
Tiltrædelse d. 1. april 2018. 
Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst.  
Ansøgningsfrist 18.2.2018 
Ansættelsessamtaler:  
Første samtale d. 22.2.2018. Anden samtale d. 23.2.2018. 
 
For yderligere oplysninger kan teamleder Maria Skov kontaktes på telefon  
51 43 45 76. 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329754692Phoenix-a5a33f2e12018-02-05T11:03:05.257Medarbejder i Socialpsykiatrien
 
Socialpsykiatrien i Faxe Kommune søger engageret medarbejder. 
 
P86, Socialpsykiatrisk Rehabiliteringscenter, er et midlertidigt døgntilbud for socialt udsatte og psykisk sårbare. 
Vi er en arbejdsplads i en rivende udvikling. Vi er meget langt i processen med, at omdanne et traditionelt døgntilbud, til en Recovery-skole.  
Vi har en ambition om, at være blandt de bedste til at hjælpe den enkelte kursist, til et så selvstændigt liv som muligt.  
Målet er recovery og (re)habilitering. 
Vores opgave er, at skabe et godt og udviklende læringsmiljø for kursisterne.   
Vi er beliggende i Faxe og har plads til 18 kursister. Kursisterne er typisk i alderen 16 – 45 år. Et kursistforløb er af vekslende længde, fra måneder til få år.  
Arbejdsopgaverne omfatter: 
Planlægning og afvikling af individuelle forløb, i samarbejde med kursist og kolleger. 
Planlægning og afvikling af gruppeforløb i samarbejde med kolleger. 
Udfærdigelse af skriftlige planer og statusskrivelser. 
Eksterne opgaver med borgere der ikke er indskrevet på P86. 
Tværfagligt samarbejde med eksterne og interne samarbejdspartnere. 
Og meget andet. 
 
Vi søger en kollega der har evnen til, at inspirere og motivere andre.  
Du brænder for noget og kan smitte andre med dit engagement.  
Måske har du en særlig interesse i, f.eks. IT, havebrug, musik eller noget helt andet og -  du har en ide om, hvorledes det kan bruges professionelt, til gavn for kursisternes læring og udvikling. 
Du bidrager til arbejdspladsens faglige udvikling. 
Du samarbejder og kommunikerer godt, både mundligt og skriftligt. 
Du kan rumme udviklingsprocesser, også dem der tager tid og dem der ikke fører det ønskede resultat med sig. 
Vi forventer, at du: 
Er faguddannet. F.eks. pædagog, fysioterapeut, ergoterapeut, socialrådgiver eller … 
Kan arbejde systematisk og målstyret. 
Kan omsætte undersøgelsesresultater og teori til konkrete indsatser. 
Arbejder selvstændigt i samarbejde med kolleger og kursister. 
Kan navigere i en travl hverdag med mange aktører. 
Er fagligt og menneskeligt velfunderet, nysgerrig, fleksibel og åben. 
 
 
Vi kan tilbyde en tværfaglig, solid, stabil og humørfyldt personalestab med gode indbyrdes relationer og et godt arbejdsmiljø.  
En spændende og udfordrende arbejdsplads. 
 
Arbejdstiden er 37 timer om ugen, primært dag og aften, med tjeneste hver 3. weekend.  
Tiltrædelse d. 1. april 2018. 
Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst.  
Ansøgningsfrist 18.2.2018 
Ansættelsessamtaler:  
Første samtale d. 22.2.2018. Anden samtale d. 23.2.2018. 
 
For yderligere oplysninger kan teamleder Maria Skov kontaktes på telefon  
51 43 45 76. 

2018-02-19T00:01:17.833 Socialpsykiatrien i Faxe Kommune søger engageret medarbejder. P86, Socialpsykiatrisk Rehabiliteringscenter, er et midlertidigt døgntilbud for socialt udsatte og psykisk sårbare. Vi er en arbejdsplads i en rivende udvikling. Vi er meget langt i processen med, at omdanne et traditionelt døgntilbud, til en Recovery-skole. Vi har en ambition om, at være blandt de bedste til at hjælpe den enkelte kursist, til et så selvstændigt liv som muligt. Målet er recovery og (re)habilitering. Vores opgave er, at skabe et godt og udviklende læringsmiljø for kursisterne. Vi er beliggende i Faxe og har plads til 18 kursister. Kursisterne er typisk i alderen 16 45 år. Et kursistforløb er af vekslende længde, fra måneder til få år. Arbejdsopgaverne omfatter: Planlægning og afvikling af individuelle forløb, i samarbejde med kursist og kolleger. Planlægning og afvikling af gruppeforløb i samarbejde med kolleger. Udfærdigelse af skriftlige planer og statusskrivelser. Eksterne opgaver med borgere der ikke er indskrevet på P86. Tværfagligt samarbejde med eksterne og interne samarbejdspartnere. Og meget andet. Vi søger en kollega der har evnen til, at inspirere og motivere andre. Du brænder for noget og kan smitte andre med dit engagement. Måske har du en særlig interesse i, f.eks. IT, havebrug, musik eller noget helt andet og - du har en ide om, hvorledes det kan bruges professionelt, til gavn for kursisternes læring og udvikling. Du bidrager til arbejdspladsens faglige udvikling. Du samarbejder og kommunikerer godt, både mundligt og skriftligt. Du kan rumme udviklingsprocesser, også dem der tager tid og dem der ikke fører det ønskede resultat med sig. Vi forventer, at du: Er faguddannet. F.eks. pædagog, fysioterapeut, ergoterapeut, socialrådgiver eller … Kan arbejde systematisk og målstyret. Kan omsætte undersøgelsesresultater og teori til konkrete indsatser. Arbejder selvstændigt i samarbejde med kolleger og kursister. Kan navigere i en travl hverdag med mange aktører. Er fagligt og menneskeligt velfunderet, nysgerrig, fleksibel og åben. Vi kan tilbyde en tværfaglig, solid, stabil og humørfyldt personalestab med gode indbyrdes relationer og et godt arbejdsmiljø. En spændende og udfordrende arbejdsplads. Arbejdstiden er 37 timer om ugen, primært dag og aften, med tjeneste hver 3. weekend. Tiltrædelse d. 1. april 2018. Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst. Ansøgningsfrist 18.2.2018 Ansættelsessamtaler: Første samtale d. 22.2.2018. Anden samtale d. 23.2.2018. For yderligere oplysninger kan teamleder Maria Skov kontaktes på telefon 51 43 45 76.10Phoenixa5a33f2e101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2018-02-18T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1372&ProjectId=144029&DepartmentId=20016&MediaId=4619&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerSydsjælland inkl. MønFaxe3100592Socialpsykiatri og Neurorehabilitering11Frederiksgade 94690HaslevDKDanmarkORS/a5a33f2e_logo.pngORS/Small/a5a33f2e_logo.png0
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent520172FaxeKommunePremium+0111https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=a5a33f2ehttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=a5a33f2ehttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=a5a33f2e&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=a5a33f2e&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static-int.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Social_og_sundhed/Sundhed/2.jpgBrænder du for at blive Socialrådgiver?12008311Dansk3Læse/ tale346013Socialrådgiver10Sundhed11Socialvæsen77Pleje og omsorg352828744importimport_a5a33f2eDKDanmarkDKDanmark329943729Socialrådgiver til Botilbuddet LindersvoldRobot Vores Botilbud har været under rivende udvikling og derfor søger vi erfaren socialrådgiver inden for voksen handicapområdet: 107, 108 85, STU, 103 104 etc. Om vores sted: Botilbuddet bygger på et sundt, aktivt fællesskab, hvor alle bidrager med det de kan, og hvor alle kan være med. En vigtig erfaring er, at det er gennem veltilrettelagte, gode og spændende programmer som appellerer til at den enkelte kan udfolde sit potentiale, at der kan opnås udvikling på såvel det menneskelige, som det faglige plan. Dine primære opgaver vil være: At skrive ansøgninger tilbud i forhold til ovenstående tilbud og få resultaterne i hus At skrive rapporter VUM At skabe forbindelse til nye samarbejdspartnere Vi forventer, at du: er uddannet socialrådgiver med erfaring indenfor voksen handicapområdet er kreativ tænkende og løsningsorienteret er dygtig skriftlig har solidt kendskab til lovgivning har en imødekommende og tillidsskabende personlighed i samarbejdet med mange interessenter kan arbejde selvstændigt og systematisk har et positivt livssyn og en god portion humoristisk sans Vi kan tilbyde: en travl og dynamisk arbejdsplads gode kolleger job med høj grad af selvstændig kompetence

Vores Botilbud har været under rivende udvikling og derfor søger vi erfaren socialrådgiver inden for voksen/ handicapområdet: §107, §108 § 85, STU, 103/104 etc.

Om vores sted: Botilbuddet bygger på et sundt, aktivt fællesskab, hvor alle bidrager med det de kan, og hvor alle kan være med. En vigtig erfaring er, at det er gennem veltilrettelagte, gode og spændende programmer som appellerer til at den enkelte kan udfolde sit potentiale, at der kan opnås udvikling på såvel det menneskelige, som det faglige plan.

Dine primære opgaver vil være:

  • At skrive ansøgninger/tilbud i forhold til ovenstående tilbud og få resultaterne i hus
  • At skrive rapporter/ VUM
  • At skabe forbindelse til nye samarbejdspartnere

 Vi forventer, at du:

  • er uddannet socialrådgiver med erfaring indenfor voksen/handicapområdet
  • er kreativ tænkende og løsningsorienteret
  • er dygtig skriftlig
  • har solidt kendskab til lovgivning
  • har en imødekommende og tillidsskabende personlighed i samarbejdet med mange interessenter
  • kan arbejde selvstændigt og systematisk
  • har et positivt livssyn og en god portion humoristisk sans

 

Vi kan tilbyde:

  • en travl og dynamisk arbejdsplads
  • gode kolleger
  • job med høj grad af selvstændig kompetence
Botilbuddet på LindersvoldFaxe2019-01-16T00:00:002019-02-28T00:00:00
329943351Barselsvikar til Ungeteam i Jobcentret som har erfaring med beskæftigelsesområdetRobot Det kræver dygtige, vedholdende rådgivere, der formår at danne en relation til de unge, og som har et indgående kendskab til uddannelsessystemet. Særligt specialområdet, som kræver særlig viden om behov og muligheder for uddannelse undervisning. En af vore dygtige rådgivere går på barsel, og vi søger derfor en ny kollega. Du brænder for at arbejde systematisk og ressource orienteret med uddannelsesindsatsen. Det er vigtigt at du kan have mange bolde i luften, arbejder udviklingsorienteret og løbende formår at omstille arbejdsgange og metoder til de aktuelle behov. Stillingen er pt organiseret i Ungeteamet, som pt. består af 5 rådgivere. Teamet varetager den almindelige sagsbehandling for målgruppen, og vi er kendt for at have fokus på systematisk tværfagligt samarbejde, hvor det centrale er at hjælpe borgere med tilknytningen til en uddannelsesinstitution. Der er netop truffet en politisk beslutning om at etablere en samlet Ungeenhed, hvor alle fagligheder omkring en ung skal sidde samlet. Dette vil ske henover foråret 2019 og skal være fuldt etableret den 1.8.19 Vi brænder alle for vores arbejde og glæder os til at tage imod dig. Vi er kendetegnet ved et godt kollegaskab, faglig sparring og en grundig oplæring af nye kolleger. Vores fælles faglige metode tager udgangspunkt i Empowerment og den ressourceorienterede samtale, og vi arbejder løbende på at fastholde vores faglighed, ved at afholde månedlige sagsreflektionsmøder. Dine arbejdsopgaver vil blandt andet bestå i at udarbejde og følge op på uddannelsesplaner, afklare og koordinere nødvendige indsatser, forelægge sager for rehabiliteringsteamet og bidrage til løbende udvikling og forbedring af arbejdsgange og metoder. Om dig Du er udannet socialrådgiver eller socialformidler, har erfaring fra arbejdet som rådgiver i et jobcenter, gerne med en bred og langvarig erfaring inden for dit område. Derudover forventer vi, at du brænder for at tænke i helheder og drives af, i samarbejde med borgeren, at kunne gøre en forskel for, også selvom det tager tid. Du mestrer motiverende samtaler og inspireres af nye tiltag, ideer og muligheder og er ikke bange for at selv at tage initiativ og være drivkraften. Du skal have mod på myndighedsopgaver, have interesse for og kendskab til lovgivningen, uddannelsesmuligheder og tilbud, være systematisk, have et godt overblik og ser IT som en vigtig og nødvendig del af opgaveløsningen. Det er vigtigt at du ser deltagelse i et tilbud nødvendigt for at skabe fremskridt, og at du trives med at skabe samarbejdsrelationer med mange forskellige aktører. Vi tilbyder Vikariatet er gældende i 40 uger , og du får en familievenlig arbejdsplads med flekstid, gode kolleger der har humor og som hjælper hinanden. Her er plads til din personlige udvikling og stor kompetence. Din oplæring vil være grundig og din sags stamme tilpasses efter dit vidensniveau, med støtte fra en faglig konsulent. Rådhuset ligger kun 25 minutter med tog fra Hovedbanegården og tæt på motorvejen, hvis du er i bil. Har du spørgsmål? Du er meget velkommen til at kontakt teamleder Helle Thorning på telefon 43978035 eller på mail het@greve.dk, hvis du vil vide mere om stillingen eller om arbejdspladsen. Løn og ansættelse Stillingen er på 37 timer om ugen og ønskes besat den 1.4.19. Lønnen fastsættes efter forhandling med din faglige organisation og principperne i Ny Løn. Ansøgningsfrist den 31.januar 2019 Vi holder ansættelsessamtaler den 13. februar 2019Det kræver dygtige, vedholdende rådgivere, der formår at danne en relation til de unge, og som har et indgående kendskab til uddannelsessystemet. Særligt specialområdet, som kræver særlig viden om behov og muligheder for uddannelse/undervisning.

En af vore dygtige rådgivere går på barsel, og vi søger derfor en ny kollega. Du brænder for at arbejde systematisk og ressource orienteret med uddannelsesindsatsen. Det er vigtigt at du kan have mange bolde i luften, arbejder udviklingsorienteret og løbende formår at omstille arbejdsgange og metoder til de aktuelle behov.

Stillingen er pt organiseret i Ungeteamet, som pt. består af 5 rådgivere. Teamet varetager den almindelige sagsbehandling for målgruppen, og vi er kendt for at have fokus på systematisk tværfagligt samarbejde, hvor det centrale er at hjælpe borgere med tilknytningen til en uddannelsesinstitution.

Der er netop truffet en politisk beslutning om at etablere en samlet Ungeenhed, hvor alle fagligheder omkring en ung skal sidde samlet. Dette vil ske henover foråret 2019 og skal være fuldt etableret den 1.8.19

Vi brænder alle for vores arbejde og glæder os til at tage imod dig. Vi er kendetegnet ved et godt kollegaskab, faglig sparring og en grundig oplæring af nye kolleger.

Vores fælles faglige metode tager udgangspunkt i Empowerment og den ressourceorienterede samtale, og vi arbejder løbende på at fastholde vores faglighed, ved at afholde månedlige sagsreflektionsmøder.

Dine arbejdsopgaver vil blandt andet bestå i at udarbejde og følge op på uddannelsesplaner, afklare og koordinere nødvendige indsatser, forelægge sager for rehabiliteringsteamet og bidrage til løbende udvikling og forbedring af arbejdsgange og metoder.

Om dig
Du er udannet socialrådgiver eller socialformidler, har erfaring fra arbejdet som rådgiver i et jobcenter, gerne med en bred og langvarig erfaring inden for dit område. Derudover forventer vi, at du brænder for at tænke i helheder og drives af, i samarbejde med borgeren, at kunne gøre en forskel for, også selvom det tager tid.
Du mestrer motiverende samtaler og inspireres af nye tiltag, ideer og muligheder og er ikke bange for at selv at tage initiativ og være drivkraften.
Du skal have mod på myndighedsopgaver, have interesse for og kendskab til lovgivningen, uddannelsesmuligheder og tilbud, være systematisk, have et godt overblik og ser IT som en vigtig og nødvendig del af opgaveløsningen.
Det er vigtigt at du ser deltagelse i et tilbud nødvendigt for at skabe fremskridt, og at du trives med at skabe samarbejdsrelationer med mange forskellige aktører.

Vi tilbyder
Vikariatet er gældende i 40 uger , og du får en familievenlig arbejdsplads med flekstid, gode kolleger der har humor og som hjælper hinanden.
Her er plads til din personlige udvikling og stor kompetence. Din oplæring vil være grundig og din sags stamme tilpasses efter dit vidensniveau, med støtte fra en faglig konsulent.
Rådhuset ligger kun 25 minutter med tog fra Hovedbanegården og tæt på motorvejen, hvis du er i bil.

Har du spørgsmål?
Du er meget velkommen til at kontakt teamleder Helle Thorning på telefon 43978035 eller på mail het@greve.dk, hvis du vil vide mere om stillingen eller om arbejdspladsen.

Løn og ansættelse
Stillingen er på 37 timer om ugen og ønskes besat den 1.4.19. Lønnen fastsættes efter forhandling med din faglige organisation og principperne i Ny Løn.
Ansøgningsfrist den 31.januar 2019

Vi holder ansættelsessamtaler den 13. februar 2019

Center for Job og SocialserviceGreve2019-01-16T00:00:002019-01-31T00:00:00
329937614Beskæftigelsesrådgiver - Midlertidig deltidsstilling til IntegrationsindsatsenRobot Integrationsindsatsen er organiseret som en velfungerende tværfaglig indsats, hvor vilje til samarbejde, gode ideer og engagement er drivkraften bag kommunens gode resultater for integrationsborgere. Vi arbejder ambitiøst og resultatorienteret med fokus på den uddannelsesmæssige og virksomhedsrettede indsats. Rådgiverteamets opgaver er at: Udarbejde integrationskontrakter Understøtte borgere i at blive selvforsørgende Afholde vejledende og motiverende samtaler til tiden Afklare borgernes kompetencer og ressourcer Iværksætte opkvalificerende kurser og uddannelse Afklare eller udvikle uddannelses- eller beskæftigelsesmål Vi forventer at du: Har relevant uddannelsesbaggrund og erfaring med vejledning af målgruppen Arbejder struktureret, selvstændigt og er resultatorienteret Har solidt kendskab til integrationsloven Har høj faglighed og er i stand til at reflektere over egen praksis Har erfaring med arbejdet i et jobcenter og har viden om arbejdsmarkedet Har gode kommunikative evner både mundtligt og skriftligt Har personligt drive, kan motivere og inspirere Er servicemindet, professionel og trives i en tværfaglig organisation Er fleksibel og medansvarlig for teamets og indsatsens samlede resultater og kan bidrage til et godt kollegaskab Vi tilbyder: En dynamisk og spændende arbejdsplads, hvor du har indflydelse på tilrettelæggelsen af dit arbejde. Et alsidigt job, hvor dagene sjældent ligner hinanden, og hvor du kan være med til at gøre en forskel for den enkelte borger. Hjælpsomme kollegaer og en uformel omgangstone og plads til faglige diskussioner, refleksion og personlig udvikling. Løn - og ansættelsesforhold Stillingen er på 26 timer om ugen i perioden 1.4.-31.12.19. Lønnen fastsættes efter forhandling med den faglige organisation og principperne i Ny Løn. Vi forventer at holde ansættelsessamtaler den 14.2.19Integrationsindsatsen er organiseret som en velfungerende tværfaglig indsats, hvor vilje til samarbejde, gode ideer og engagement er drivkraften bag kommunens gode resultater for integrationsborgere.
Vi arbejder ambitiøst og resultatorienteret med fokus på den uddannelsesmæssige og virksomhedsrettede indsats.

Rådgiverteamets opgaver er at:
  • Udarbejde integrationskontrakter
  • Understøtte borgere i at blive selvforsørgende
  • Afholde vejledende og motiverende samtaler til tiden
  • Afklare borgernes kompetencer og ressourcer
  • Iværksætte opkvalificerende kurser og uddannelse
  • Afklare eller udvikle uddannelses- eller beskæftigelsesmål

Vi forventer at du:
  • Har relevant uddannelsesbaggrund og erfaring med vejledning af målgruppen
  • Arbejder struktureret, selvstændigt og er resultatorienteret
  • Har solidt kendskab til integrationsloven
  • Har høj faglighed og er i stand til at reflektere over egen praksis
  • Har erfaring med arbejdet i et jobcenter og har viden om arbejdsmarkedet
  • Har gode kommunikative evner både mundtligt og skriftligt
  • Har personligt drive, kan motivere og inspirere
  • Er servicemindet, professionel og trives i en tværfaglig organisation
  • Er fleksibel og medansvarlig for teamets og indsatsens samlede resultater og kan bidrage til et godt kollegaskab

Vi tilbyder:
En dynamisk og spændende arbejdsplads, hvor du har indflydelse på tilrettelæggelsen af dit arbejde. Et alsidigt job, hvor dagene sjældent ligner hinanden, og hvor du kan være med til at gøre en forskel for den enkelte borger. Hjælpsomme kollegaer og en uformel omgangstone og plads til faglige diskussioner, refleksion og personlig udvikling.

Løn - og ansættelsesforhold
Stillingen er på 26 timer om ugen i perioden 1.4.-31.12.19. Lønnen fastsættes efter forhandling med den faglige organisation og principperne i Ny Løn.
Vi forventer at holde ansættelsessamtaler den 14.2.19

Center for Job og SocialserviceGreve2019-01-15T00:00:002019-02-07T00:00:00
329938857Familiehuset i Lejre Kommune opnormerer og søger Familiekonsulent og UngekonsulentRobot I Lejre Kommune har vi besluttet, at familier med udsatte børn og unge skal tilbydes en så tidlig og målrettet indsats som muligt. Vi har fokus på, at jo tidligere vi sætter relevant ind, jo større betydning har det for det enkelte individ og familien. Målet er på kort sigt at komme i trivsel, og på længere sigt være i stand til at gennemføre uddannelse og komme i beskæftigelse. Vi har fokus på helhedsindsatser med tværfaglig koordinering og samarbejde og vil gerne prioritere at indsatser løses internt i kommunen fremfor eksternt. Vi søger derfor snarest muligt en familiekonsulent og en ungekonsulent med socialfaglig baggrund til Familiehuset, forankret i Familierådgivningen under Center for Job og Social. Dit job hos os Ungekonsulent Som ungekonsulent i Familiehuset løser du primært kontaktpersonsopgaver visiteret efter servicelovens §52. Det er en forebyggende indsats til unge mellem 10-18(23) år, som af forskellige årsager, udviser bekymrende adfærd og udvikling. Du arbejder med den unge i relevante miljøer og har et særligt fokus på den unges forankring i skole og uddannelse. Du kan navigere i at have tæt kontakt til den unge og samtidig have et godt samarbejde med forældre og guide dem, hvor det kan være nødvendigt. Du møder den unge og er garant for, at de med dig får en ny chance, og du formår at samarbejde med alle relevante personer i den unges netværk. Se funktionsbeskrivelse på http: www.lejre.dk Familiekonsulent Som Familiekonsulent i Familiehuset løser du opgaver visiteret efter servicelovens §11 og §52. Du har en bred vifte af terapeutiske værktøjer, der gør, at du kan gå fra en type samtale, hvor du er konsultativ og vejledende til en anden, hvor du kører en længerevarende familiebehandlingsindsats. Du har erfaring med at arbejde i hjemmet hos udsatte familier, der har brug for tæt støtte i hverdagen for at undgå anbringelse af deres barn. Du arbejder ofte alene men samarbejder også godt med en eller flere kollegaer i konkrete familier. Du kan lede individuelle behandlingsforløb med et barn, en ung eller en stor familie med dine, mine og vores børn, men du kan også gå med som nr. to på et gruppeforløb. Kort sagt opgaverne er komplekse, mangeartede og vildt spændende. Se funktionsbeskrivelse på http: www.lejre.dk Gældende for begge stillinger Du har en socialfaglig baggrund som pædagog, lærer, socialrådgiver eller lignende, og at du har en relevant terapeutisk overbygning. Du kan arbejde fleksibelt alt fra tidlig morgen til sen aften og ca. hver anden weekend. Vi forventer ikke, at du arbejder over de 37 timer, men vi forventer, at du ser fleksibiliteten og de skæve arbejdstider som en fordel og en naturlig del af denne type arbejde. Du skal ligeledes have almindeligt kørekort og egen bil. Hvem er vi Som ansat i Familiehuset bliver du en del af fællesskabet i Center for Job og Social i Lejre Kommune et fællesskab som også strækker sig på tværs af hele den kommunale organisation, når vi samarbejder om familier, børn og unge. Du vil få 12 forskellige og kompetente kollegaer i Familiehuset. Med denne opnormering vil Familiehuset bestå af et team på 8 familiekonsulenter, et team på 3 ungekonsulenter og 2 ansatte på tilbuddet Isafjord. Aktuelt er vi i gang med at implementere FIT (Feedback Informed Treatment) og fagsystemet Journal Digital. Vi vægter høj faglighed og udvikling af nye tilbud. Det formelle: Arbejdstiden er 37 timer uge. Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse. Du vil referere til afdelingsleder i Familiehuset. Ansættelsestidspunkt 1. marts 2019. Vi glæder os til at høre fra dig senest torsdag den 24. januar 2019 kl. 8.00. Send din ansøgning og relevante bilag til pfni@lejre.dk. Skriv gerne hvilken af stillingerne, du søger. Du er også meget velkommen til at ringe til os, hvis du vil høre mere om stillingen. Ring til afdelingsleder Pia Fussing Nielsen, tlf. 29 37 35 16. Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler den 29. og 30. januar 2019.

I Lejre Kommune har vi besluttet, at familier med udsatte børn og unge skal tilbydes en så tidlig og målrettet indsats som muligt. Vi har fokus på, at jo tidligere vi sætter relevant ind, jo større betydning har det for det enkelte individ og familien. Målet er på kort sigt at komme i trivsel, og på længere sigt være i stand til at gennemføre uddannelse og komme i beskæftigelse.

Vi har fokus på helhedsindsatser med tværfaglig koordinering og samarbejde og vil gerne prioritere at indsatser løses internt i kommunen fremfor eksternt.

Vi søger derfor snarest muligt en familiekonsulent og en ungekonsulent med socialfaglig baggrund til Familiehuset, forankret i Familierådgivningen under Center for Job og Social.

Dit job hos os

Ungekonsulent

Som ungekonsulent i Familiehuset løser du primært kontaktpersonsopgaver visiteret efter servicelovens §52. Det er en forebyggende indsats til unge mellem 10-18(23) år, som af forskellige årsager, udviser bekymrende adfærd og udvikling. Du arbejder med den unge i relevante miljøer og har et særligt fokus på den unges forankring i skole og uddannelse. Du kan navigere i at have tæt kontakt til den unge og samtidig have et godt samarbejde med forældre og guide dem, hvor det kan være nødvendigt.

Du møder den unge og er garant for, at de med dig får en ny chance, og du formår at samarbejde med alle relevante personer i den unges netværk.

Se funktionsbeskrivelse på http://www.lejre.dk

Familiekonsulent

Som Familiekonsulent i Familiehuset løser du opgaver visiteret efter servicelovens §11 og §52. Du har en bred vifte af terapeutiske værktøjer, der gør, at du kan gå fra en type samtale, hvor du er konsultativ og vejledende til en anden, hvor du kører en længerevarende familiebehandlingsindsats. Du har erfaring med at arbejde i hjemmet hos udsatte familier, der har brug for tæt støtte i hverdagen for at undgå anbringelse af deres barn.

Du arbejder ofte alene men samarbejder også godt med en eller flere kollegaer i konkrete familier. Du kan lede individuelle behandlingsforløb med et barn, en ung eller en stor familie med dine, mine og vores børn, men du kan også gå med som nr. to på et gruppeforløb.

Kort sagt opgaverne er komplekse, mangeartede og vildt spændende.

Se funktionsbeskrivelse på http://www.lejre.dk

Gældende for begge stillinger

Du har en socialfaglig baggrund som pædagog, lærer, socialrådgiver eller lignende, og at du har en relevant terapeutisk overbygning. Du kan arbejde fleksibelt alt fra tidlig morgen til sen aften og ca. hver anden weekend. Vi forventer ikke, at du arbejder over de 37 timer, men vi forventer, at du ser fleksibiliteten og de skæve arbejdstider som en fordel og en naturlig del af denne type arbejde. Du skal ligeledes have almindeligt kørekort og egen bil.

Hvem er vi

Som ansat i Familiehuset bliver du en del af fællesskabet i Center for Job og Social i Lejre Kommune – et fællesskab som også strækker sig på tværs af hele den kommunale organisation, når vi samarbejder om familier, børn og unge.

Du vil få 12 forskellige og kompetente kollegaer i Familiehuset. Med denne opnormering vil Familiehuset bestå af et team på 8 familiekonsulenter, et team på 3 ungekonsulenter og 2 ansatte på tilbuddet Isafjord.

Aktuelt er vi i gang med at implementere FIT (Feedback Informed Treatment) og fagsystemet Journal Digital. Vi vægter høj faglighed og udvikling af nye tilbud.

Det formelle:

Arbejdstiden er 37 timer / uge. Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse. Du vil referere til afdelingsleder i Familiehuset.

Ansættelsestidspunkt 1. marts 2019.

Vi glæder os til at høre fra dig senest torsdag den 24. januar 2019 kl. 8.00. Send din ansøgning og relevante bilag til pfni@lejre.dk. Skriv gerne hvilken af stillingerne, du søger.

Du er også meget velkommen til at ringe til os, hvis du vil høre mere om stillingen. Ring til afdelingsleder Pia Fussing Nielsen, tlf. 29 37 35 16.

Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler den 29. og 30. januar 2019.

Rådhuset i HvalsøHvalsø2019-01-15T00:00:002019-01-24T00:00:00
329932279Socialrådgiver til ModtagelsenBasic Socialrådgiver til ModtagelsenVil du udøve myndighed med ydmyghed og arbejde inddragende og respektfuldt i forhold tilbørnefamilierne i Guldborgsund - så kan du meget vel tænkes at være vores nye kollega pr. 1. marts 2019 eller før.Børn Familie er en del af Center for Familie Forebyggelse og har myndighedsansvaret for børn indtil de fylder 15 år.Børn Familie har i de senere år arbejdet med obligatorisk tværfaglig undervisning i overgrebspakken, GUSA og LØFT og arbejdet med neuropsykologisk tilgang i myndigheden.Politisk er der ambitioner om at arbejde helhedsorienteret og med rettidig og tidlig indsats hvilket er helt centralt i arbejdet med børn og unge. Gennem samskabelse og dialog med familien finder vi de bedste løsninger for børn og unge, så de er i stand til at udnytte potentialerne. Disse politiske ambitioner i det daglige kaldet Det Guldborgsundske Mindset kan der læses mere om på følgende Link https: www.guldborgsund.dk eDagsorden committee_78189 agenda_359117 documents b62036d7-a493-4382-83c8-2bf7abb9d8b9.pdf Børn Familie består af fem teams:Modtagelse, Undersøgelse, Forebyggelse og Anbringelse, Handicap, samt Administration Kvalitet. Børn Familie er bemandet af en leder, en sekretariatsleder, en social faglig leder, 33 sagsbehandlere og socialformidlere, 3 familieplejekonsulenter, samt 8 administrative medarbejdere, herunder en dataansvarlig.Modtagelsen er indgangen til hele myndigheden på børneområdet og håndterer alle underretninger og nye henvendelser. Modtagelsens primære opgaver er at lave 24 timers vurderinger, af indkomne underretninger, træffe beslutning om forebyggende indsats efter Servicelovens 11, vurdere om der skal træffes afgørelse om børnefaglige undersøgelser efter SEL 50 samt afholdelse af børnesamtaler. I teamet rådgives, samt gives konsulentbistand i forhold til kommunens decentrale institutioner på børneområdet. Der arbejdes på at skabe stabilitet og forandring i familien. I første møde med familien i modtagelsen er der et tæt samarbejde med mange forskellige aktører både internt i Guldborgsund Kommune som eksternt. Modtagelsen har her flere vigtige funktioner, i forhold til at sikre tidlig hjælp til de udsatte børnefamilier, integration af flygtninge-børnefamilier som kommer til kommunen, det kommunale beredskab omkring overgreb, et spædbørnsteam koordineret af Sundhedsplejen, og ikke mindst dagvagtstelefonen.Hverdagen i modtagelsen er kendetegnet ved et højt arbejdstempo, med uforudsigelige og spændende opgaver, hvor dagene ikke ligner hinanden.Modtagelsen gør dagligt brug af It-systemerne DUBU, Acadre og KMD. Din profil: Du er uddannet socialrådgiver -formidler Du har erfaring fra tidligere stilling(er) inden for familieområdet Du varetager myndighedsopgaven med fokus på en inddragende proces i forhold til familien, netværket og samarbejdspartnere Du trives i akutfunktionen og bevarer overblikket Du arbejder struktureret i forhold til de administrative opgaver Kendskab til DUBU og ICS vil være en fordel Du tager ansvar for din og teamets faglighed trivsel Du har kørekort Vi tilbyder: En udviklingsorienteret organisation med fokus på at sikre tidlig hjælp til børnefamilierne Faglig kollegial støtte fra dygtige og engagerede kollegaer Ekstern supervision Røgfri arbejdstid Vi ser frem til at modtage din kortfattede ansøgning hvor du besvarer følgende spørgsmål: Hvorfor kunne du tænke dig at blive en del af Modtagelsen? Hvordan kan du anvende dine kvalifikationer i en myndighedsfunktion med tilpas ydmyghed, hvor der er fokus på inddragelse og samarbejdsprocesser - sideløbende med højtarbejdstempo og administrative krav? Hvordan vil du bidrage til faglig udvikling og høj trivsel i teamet? Løn og ansættelse: Efter gld. overenskomst.Flere oplysninger: Har du spørgsmål eller ønsker flere oplysninger er du velkommen tilat kontakte socialfaglig leder Anne-Mette S. Henriksen efter d. 2. januar på 25181974 eller leder TorbenJørgensen på 25180882 efter d. 7 januarAnsøgningsfrist: Frist for ansøgninger er den 24. januar 2019Vi forventer at afholde samtaler mandag d. 28. januar 2019Vi foretrækker, du sender din ansøgning online. Klik på send ansøgning og vedhæftdin ansøgning og dit CV.Socialrådgiver til Modtagelsen
Vil du udøve myndighed med ydmyghed og arbejde inddragende og respektfuldt i forhold til
børnefamilierne i Guldborgsund - så kan du meget vel tænkes at være vores nye kollega pr. 1. marts 2019 eller før.

Børn & Familie er en del af Center for Familie & Forebyggelse og har myndighedsansvaret for børn indtil de fylder 15 år.

Børn & Familie har i de senere år arbejdet med obligatorisk tværfaglig undervisning i overgrebspakken, GUSA og LØFT og arbejdet med neuropsykologisk tilgang i myndigheden.

Politisk er der ambitioner om at arbejde helhedsorienteret og med rettidig og tidlig indsats hvilket er helt centralt i arbejdet med børn og unge. Gennem samskabelse og dialog med familien finder vi de bedste løsninger for børn og unge, så de er i stand til at udnytte potentialerne. Disse politiske ambitioner i det daglige kaldet ”Det Guldborgsundske Mindset” kan der læses mere om på følgende Link; https://www.guldborgsund.dk/eDagsorden/committee_78189/agenda_359117/documents/b62036d7-a493-4382-83c8-2bf7abb9d8b9.pdf
 
Børn & Familie består af fem teams:
Modtagelse, Undersøgelse, Forebyggelse og Anbringelse, Handicap, samt Administration & Kvalitet. Børn & Familie er bemandet af en leder, en sekretariatsleder, en social faglig leder, 33 sagsbehandlere og socialformidlere, 3 familieplejekonsulenter, samt 8 administrative medarbejdere, herunder en dataansvarlig.

Modtagelsen er indgangen til hele myndigheden på børneområdet og håndterer alle underretninger og nye henvendelser. Modtagelsens primære opgaver er at lave 24 timers vurderinger, af indkomne underretninger, træffe beslutning om forebyggende indsats efter Servicelovens § 11, vurdere om der skal træffes afgørelse om børnefaglige undersøgelser efter SEL § 50 samt afholdelse af børnesamtaler. I teamet rådgives, samt gives konsulentbistand i forhold til kommunens decentrale institutioner på børneområdet. Der arbejdes på at skabe stabilitet og forandring i familien. I første møde med familien i modtagelsen er der et tæt samarbejde med mange forskellige aktører både internt i Guldborgsund Kommune som eksternt. Modtagelsen har her flere vigtige funktioner, i forhold til at sikre tidlig hjælp til de udsatte børnefamilier, integration af flygtninge-børnefamilier som kommer til kommunen, det kommunale beredskab omkring overgreb, et spædbørnsteam koordineret af Sundhedsplejen, og ikke mindst dagvagtstelefonen.

Hverdagen i modtagelsen er kendetegnet ved et højt arbejdstempo, med uforudsigelige og spændende opgaver, hvor dagene ikke ligner hinanden.
Modtagelsen gør dagligt brug af It-systemerne DUBU, Acadre og KMD.

    Din profil:
  • Du er uddannet socialrådgiver/-formidler
  • Du har erfaring fra tidligere stilling(er) inden for familieområdet
  • Du varetager myndighedsopgaven med fokus på en inddragende proces i forhold til familien, netværket og samarbejdspartnere
  • Du trives i akutfunktionen og bevarer overblikket
  • Du arbejder struktureret i forhold til de administrative opgaver
  • Kendskab til DUBU og ICS vil være en fordel –
  • Du tager ansvar for din og teamets faglighed & trivsel
  • Du har kørekort
     
    Vi tilbyder:
  • En udviklingsorienteret organisation med fokus på at sikre tidlig hjælp til børnefamilierne
  • Faglig kollegial støtte fra dygtige og engagerede kollegaer
  • Ekstern supervision
  • Røgfri arbejdstid
     
     
    Vi ser frem til at modtage din kortfattede ansøgning hvor du besvarer følgende spørgsmål:
  • Hvorfor kunne du tænke dig at blive en del af Modtagelsen?
  • Hvordan kan du anvende dine kvalifikationer i en myndighedsfunktion med tilpas ydmyghed, hvor der er fokus på inddragelse og samarbejdsprocesser - sideløbende med højt
    arbejdstempo og administrative krav?
  • Hvordan vil du bidrage til faglig udvikling og høj trivsel i teamet?
 
 
Løn og ansættelse: Efter gld. overenskomst.
Flere oplysninger: Har du spørgsmål eller ønsker flere oplysninger er du velkommen til
at kontakte socialfaglig leder Anne-Mette S. Henriksen efter d. 2. januar på 25181974 eller leder Torben
Jørgensen på 25180882 efter d. 7 januar
Ansøgningsfrist: Frist for ansøgninger er den 24. januar 2019
Vi forventer at afholde samtaler mandag d. 28. januar 2019
Vi foretrækker, du sender din ansøgning online. Klik på ”send ansøgning” og vedhæft
din ansøgning og dit CV.
 

ORS/Small/99920e9c_logo.gifBørn og FamilieNykøbing F2018-12-21T10:01:06.4072019-01-24T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Socialrådgiver til Botilbuddet Lindersvold

Botilbuddet på Lindersvold

Faxe
Vores Botilbud har været under rivende udvikling og derfor søger vi erfaren socialrådgiver inden for voksen handicapområdet: 107, 108 85, STU, 103 104 etc. Om vores sted: Botilbuddet bygger på et sundt, aktivt fællesskab, hvor alle bidrager med det ...
Indrykket:16. januar 2019
Udløbsdato:28. februar 2019

Barselsvikar til Ungeteam i Jobcentret som har erfaring med beskæftigelsesområdet

Center for Job og Socialservice

Greve
Det kræver dygtige, vedholdende rådgivere, der formår at danne en relation til de unge, og som har et indgående kendskab til uddannelsessystemet. Særligt specialområdet, som kræver særlig viden om behov og muligheder for uddannelse undervisning. En ...
Indrykket:16. januar 2019
Udløbsdato:31. januar 2019

Beskæftigelsesrådgiver - Midlertidig deltidsstilling til Integrationsindsatsen

Center for Job og Socialservice

Greve
Integrationsindsatsen er organiseret som en velfungerende tværfaglig indsats, hvor vilje til samarbejde, gode ideer og engagement er drivkraften bag kommunens gode resultater for integrationsborgere. Vi arbejder ambitiøst og resultatorienteret med f...
Indrykket:15. januar 2019
Udløbsdato:7. februar 2019

Familiehuset i Lejre Kommune opnormerer og søger Familiekonsulent og Ungekonsulent

Rådhuset i Hvalsø

Hvalsø
I Lejre Kommune har vi besluttet, at familier med udsatte børn og unge skal tilbydes en så tidlig og målrettet indsats som muligt. Vi har fokus på, at jo tidligere vi sætter relevant ind, jo større betydning har det for det enkelte individ og famili...
Indrykket:15. januar 2019
Udløbsdato:24. januar 2019

Socialrådgiver til Modtagelsen

Børn og Familie

Nykøbing F
Socialrådgiver til ModtagelsenVil du udøve myndighed med ydmyghed og arbejde inddragende og respektfuldt i forhold tilbørnefamilierne i Guldborgsund - så kan du meget vel tænkes at være vores nye kollega pr. 1. marts 2019 eller før.Børn Familie er e...
Indrykket:21. december 2018
Udløbsdato:24. januar 2019