Medarbejder med interesse for skat

Motiveres du af faglige udfordringer, at udvikle dine faglige kompetencer og at arbejde inden for udlandsbeskatning? Er det vigtigt for dig, at der er høj kvalitet i det arbejde, du udfører? Så er det måske dig, der skal være vores nye kollega.

Alsidige opgaver
I området Udland har vi det strategiske ansvar for beskatning af udenlandske borgere, der kommer til landet for at arbejde samt danske borgere med udlandsforhold.

Dine konkrete opgaver vil blive en eller flere af følgende:

  • Sagsbehandling og administration af særlig skatteordning for forskere og højtlønnede
  • Indberetning af selvangivelser samt taksationer
  • Udarbejdelse af cpr.nr. og skattekort
  • Genoptagelser
  • Ad hoc opgaver, herunder telefonsupport og besvarelse af mails i peak-perioder

Du vil få alsidige arbejdsopgaver og en bred kontaktflade både internt og eksternt.

Faglig, struktureret og samarbejdsvillig
Vi forestiller os, at din uddannelsesmæssige baggrund som minimum er en bachelor, diplom i SKAT eller lignende kombineret med en god og relevant erhvervsmæssig erfaring. Det er en fordel, hvis du har kendskab til udlandsbeskatning eller generelt skatteområdet.

Med dine gode evner til at planlægge og strukturere skal du kunne prioritere dine opgaver, sikre en god opgaveløsning med fokus på kvalitet og korrekthed samt sikre, at sagerne bliver afviklet rettidigt. Du har god juridisk forståelse og evner at sætte dig ind komplekse problemstillinger.
Du er empatisk og serviceminded og har gode kommunikative evner, så du sikrer, at borgerne får en god oplevelse, når de kontakter os. Du har gode sprogkundskaber i engelsk. Du bidrager til og trives i et miljø, hvor gode samarbejdsevner, faglig sparring og videndeling vægtes højt.

Om Udland
Opgaverne, du skal være med til at løse, placeres i Skattestyrelsen, som kommer til at bestå af 3.500 medarbejdere og får til huse i 17 byer fordelt over hele landet.
Du kan se frem til at blive en del af en spændende arbejdsplads, hvor du sammen med gode og engagerede kolleger får medansvar for behandling af udlandssager.
Vi sætter pris på godt samarbejde, godt arbejdsmiljø og en uformel omgangstone. Opgaverne er fagligt udfordrende, og der er gode muligheder for fleksibel tilrettelæggelse af opgaverne i dialog med din leder. Endvidere tilbyder vi relevante kurser/uddannelse inden for udlandsområdet samt sparring med erfarne kolleger.

Ansøgning og kontakt
Send os senest den 30. april 2018 din ansøgning inkl. CV og evt. dokumentation for uddannelse og kompetencer via linket ”søg stillingen”.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Helle Rosenberg på telefon 72 38 43 95.

Samtaler forventes afholdt i uge 19. Tiltrædelse hurtigst muligt.

Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Arbejdsstedet vil indtil videre være Pioner Alle 1, 6270 Tønder eller Chr. X’s Vej 22, 6100 Haderslev. Fremadrettet (senest 3. kvartal 2019) vil arbejdsstedet være i Ribe.

Der vil blive indhentet straffeattest i forbindelse med ansættelse.

Tiltrædelse snarest muligt.

Om Skattestyrelsen

Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ vil SKAT fra den 1. juli 2018 blive erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver.

Skattestyrelsens kerneopgave bliver at sikre nem og korrekt skattebetaling for borgere og virksomheder. Styrelsen forventes bemandet med ca. 3.300-3.500 medarbejdere og får kontorer i hele landet, herunder i København, Ribe, Høje Taastrup og Århus. Læs mere om Skattestyrelsen på http://www.fra1til7.dk

Skatteministeriet opfordrer alle kvalificerede ansøgere, uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her

Andre job der matcher din søgning

Struktureret og detaljestærk akademiker til intern styring

Digitaliseringsstyrelsen

København
Kan du skabe overblik over fremdrift i mål og milepæle? Er du skarp til at synliggøre udfordringer og mulige løsninger? Og har du mod på tværgående porteføljestyring i et stort kontor? Så har vi en spændende ledig stilling i Digitaliseringsstyrelsen...
Indrykket:16. marts 2018
Udløbsdato:26. april 2018

QuickImport søger akademisk medarbejder

QuickImport København NV

København
Er du vores nye kollega? QuickImport.dk er en online konsulentvirksomhed, der siden 2012 har rådgivet mange tusinde danskere i køb af bil i udlandet. Vi har tilladelse af SKAT til at beregne registreringsafgifter og opkræve betalinger på vegne af SK...
Indrykket:27. marts 2018
Udløbsdato:22. maj 2018

Projektmedarbejder til afsluttende implementering af nye intranetsider

Det Juridiske Fakultet

København
To måneders projektstilling på Det Juridiske Fakultet ved Københavns Universitet til at færdiggøre implementering af universitetets nye koncept for intranettet målrettet studerende. Stillingen Stillingen er placeret i Uddannelsesservice i Team Studi...
Indrykket:30. marts 2018
Udløbsdato:29. april 2018

Økonomer til udvikling og vedligeholdelse af datavarehus

Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering

København
Vil du være med til at udvikle og vedligeholde vores statistiske datavarehus og vores statistikbank jobindsats.dk? Og kan du analysere og behandle store datamængder samt formidle disse på en på en let forståelig måde? Så har vi to spændende stilling...
Indrykket:6. april 2018
Udløbsdato:22. april 2018

Teknisk orienteret akademiker til medicoområdet i sektionen "Almen Medico Nord"

Center for It, Medico og Telefoni

København
Region Hovedstaden er i gang med en række projekter, der bl.a. omfatter opførelse af nye hospitaler og klinikker, effektivisering af driftsområdet og udvidelse opgradering af det medicotekniske apparatur. Dette medfører nye opgaver og en øget admini...
Indrykket:6. april 2018
Udløbsdato:1. maj 2018