Medarbejder med socialpædagogisk erfaring søges som aflaster til 11-årig dreng i Hinnerup

Jobbet
Familie i Hinnerup søger hurtigst muligt en aflaster til deres dreng 15 timer om måneden. 
Han er diagnosticeret med Tourettes syndrom, udviklings- og adfærdsforstyrrelser. Han er impulsiv og kan være udadreagerende. I nogen tilfælde kan der være behov for at fastholde ham. Drengen vil gerne ud og være aktiv, i form af cykelture, skateboard mv.

Profil
Medarbejderen, vi søger, skal have erfaring og gerne uddannelse indenfor det socialpædagogiske område og helst med erfaring indenfor børn/unge-området. 
Familien ønsker at ansøgeren har mulighed for at være i SFO sammen med drengen en dag om ugen. Ansøgerens funktion er at observere, guide og vejlede drengen, når han kommer i situationer, der er svære for ham at håndtere. Ansøgeren skal være ikkeryger, fleksibel, rolig, nærværende og skal kunne lide at være fysisk aktiv.

Arbejdstid
Der er tale om en stilling på 15 timer om måneden. Arbejdstiderne ligger en eftermiddag om ugen samt en weekend pr. måned. De nærmere dage og tidspunkter aftales med familien.  

Borgerens bopæl
Familien bor i Hinnerup, Favrskov Kommune.

Opgaver
Familien har brug for hjælp til følgende aflastende opgaver:

  • Omsorg og nærvær
  • Deltage en hverdag i SFO
  • Ledsagelse og aktiviteter ud af huset på legeplads, cykelture eller lignende.

Løn
Løn gives efter gældende vikaroverenskomst.

Ansættelseskrav
Ved en ansættelse skal kunne forevises en straffeattest og gyldigt kørekort. Focus People indhenter ved en ansættelse børneattest.

Ansøgningsfrist
Hurtigst muligt. 
Bemærk venligst, at vi ansætter uafhængigt af ansøgningsfristen, indtil den rette kandidat er fundet.

Ansøgning
Hvis jobbet lyder interessant for dig, vil vi meget gerne høre fra dig. For at søge jobbet skal du udfylde en ansøgning og sende den til os. Vedhæft gerne et billede, CV og udtalelser fra andre hjælperjobs, hvis du har det.


Vi ser frem til at høre fra dig!


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329944390Phoenix-231ebde812019-01-17T00:00:00Medarbejder med socialpædagogisk erfaring søges som aflaster til 11-årig dreng i Hinnerup

Jobbet
Familie i Hinnerup søger hurtigst muligt en aflaster til deres dreng 15 timer om måneden. 
Han er diagnosticeret med Tourettes syndrom, udviklings- og adfærdsforstyrrelser. Han er impulsiv og kan være udadreagerende. I nogen tilfælde kan der være behov for at fastholde ham. Drengen vil gerne ud og være aktiv, i form af cykelture, skateboard mv.

Profil
Medarbejderen, vi søger, skal have erfaring og gerne uddannelse indenfor det socialpædagogiske område og helst med erfaring indenfor børn/unge-området. 
Familien ønsker at ansøgeren har mulighed for at være i SFO sammen med drengen en dag om ugen. Ansøgerens funktion er at observere, guide og vejlede drengen, når han kommer i situationer, der er svære for ham at håndtere. Ansøgeren skal være ikkeryger, fleksibel, rolig, nærværende og skal kunne lide at være fysisk aktiv.

Arbejdstid
Der er tale om en stilling på 15 timer om måneden. Arbejdstiderne ligger en eftermiddag om ugen samt en weekend pr. måned. De nærmere dage og tidspunkter aftales med familien.  

Borgerens bopæl
Familien bor i Hinnerup, Favrskov Kommune.

Opgaver
Familien har brug for hjælp til følgende aflastende opgaver:

  • Omsorg og nærvær
  • Deltage en hverdag i SFO
  • Ledsagelse og aktiviteter ud af huset på legeplads, cykelture eller lignende.

Løn
Løn gives efter gældende vikaroverenskomst.

Ansættelseskrav
Ved en ansættelse skal kunne forevises en straffeattest og gyldigt kørekort. Focus People indhenter ved en ansættelse børneattest.

Ansøgningsfrist
Hurtigst muligt. 
Bemærk venligst, at vi ansætter uafhængigt af ansøgningsfristen, indtil den rette kandidat er fundet.

Ansøgning
Hvis jobbet lyder interessant for dig, vil vi meget gerne høre fra dig. For at søge jobbet skal du udfylde en ansøgning og sende den til os. Vedhæft gerne et billede, CV og udtalelser fra andre hjælperjobs, hvis du har det.


Vi ser frem til at høre fra dig!

Jobbet Familie i Hinnerup søger hurtigst muligt en aflaster til deres dreng 15 timer om måneden. Han er diagnosticeret med Tourettes syndrom, udviklings- og adfærdsforstyrrelser. Han er impulsiv og kan være udadreagerende. I nogen tilfælde kan der være behov for at fastholde ham. Drengen vil gerne ud og være aktiv, i form af cykelture, skateboard mv. Profil Medarbejderen, vi søger, skal have erfaring og gerne uddannelse indenfor det socialpædagogiske område og helst med erfaring indenfor børn unge-området. Familien ønsker at ansøgeren har mulighed for at være i SFO sammen med drengen en dag om ugen. Ansøgerens funktion er at observere, guide og vejlede drengen, når han kommer i situationer, der er svære for ham at håndtere. Ansøgeren skal være ikkeryger, fleksibel, rolig, nærværende og skal kunne lide at være fysisk aktiv. Arbejdstid Der er tale om en stilling på 15 timer om måneden. Arbejdstiderne ligger en eftermiddag om ugen samt en weekend pr. måned. De nærmere dage og tidspunkter aftales med familien. Borgerens bopæl Familien bor i Hinnerup, Favrskov Kommune. Opgaver Familien har brug for hjælp til følgende aflastende opgaver: Omsorg og nærvær Deltage en hverdag i SFO Ledsagelse og aktiviteter ud af huset på legeplads, cykelture eller lignende. Løn Løn gives efter gældende vikaroverenskomst. Ansættelseskrav Ved en ansættelse skal kunne forevises en straffeattest og gyldigt kørekort. Focus People indhenter ved en ansættelse børneattest. Ansøgningsfrist Hurtigst muligt. Bemærk venligst, at vi ansætter uafhængigt af ansøgningsfristen, indtil den rette kandidat er fundet. Ansøgning Hvis jobbet lyder interessant for dig, vil vi meget gerne høre fra dig. For at søge jobbet skal du udfylde en ansøgning og sende den til os. Vedhæft gerne et billede, CV og udtalelser fra andre hjælperjobs, hvis du har det. Vi ser frem til at høre fra dig!11Jobnet231ebde8100000000000aDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-03-14T00:00:000000http://www.focus-people.dk/0EuropaDanmarkJyllandØstjyllandAarhus3437856FOCUS PEOPLE A/S11Algade 67, 1.8382HinnerupDKDanmark0
sf@focus-people.dkDKDanmarkDKDanmark
7Deltid46Permanent695832JobNet493244449324441000https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=231ebde8https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=231ebde8https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=231ebde8&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=231ebde8&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Paedagog_undervisning_og_forskning/Undervisning_og_paedagogik/19.jpgEr Undervisning og pædagogik noget for dig? Søg jobbet som Socialpædagog i dag.12008001Dansk3Læse/ tale333005Socialpædagog9Undervisning og pædagogik360169243Sisse Frankfurthsf@focus-people.dkDKDanmarkDKDanmark329950564Naturværket i Hinnerup søger socialpædagog med håndværkererfaringRobot Naturværket søger socialpædagog med håndværkererfaring Da en af vore medarbejdere gennem mange år har fået andet arbejde, søger vi nu en pædagog med håndværkererfaring til Naturværket. Det er en fast 37 timers stilling med tiltrædelse snarest eller senest 1. april 2019. Vi er et aktivitetscenter, der tilbyder både beskyttet beskæftigelse efter SEL § 103 og målrettede aktiviteter og samvær efter SEL § 104. Borgerne har alle nedsat funktionsniveau, og vi har fokus på at finde ressourcerne hos den enkelte. Det er vigtigt, at du kan aflæse borgerens signaler og nonverbale sprog, samt at du har lyst til arbejdet med andre kommunikationsformer og støttesystemer. Vi arbejder motiverende med udgangspunkt i borgernes perspektiv særligt de dage, hvor der ikke er respons og deltagelse fra borgeren i samværet og aktiviteten. Det forventes, at du kan formulere dig på skrift og dokumentere det pædagogiske arbejde, samt at du kan arbejde ud fra de pædagogiske beskrivelser, der foreligger. Naturværket har egne værksteder, og vi vægter ansøgere, der ud over pædagoguddannelsen også har håndværksmæssig baggrund. Vi vægter rummelighed, ansvarlighed, tydelighed samt en generelt positiv indstilling til de arbejdsmæssige udfordringer højt. Vi tilbyder et fagligt og professionelt miljø med gode kollegaer og kollegial humor en arbejdsplads, hvor vi har troen på, at opgaven lykkes en arbejdsplads, hvor vi vægter faglig sparring højt, samt både faglig og personlig udvikling et miljø, hvor vi har fokus på den enkelte borgers ressourcer, og balancen mellem ressourcer og krav et miljø med stor åbenhed om egne grænser og ressourcer en arbejdsplads med hyppige team- og personalemøder. Dine faglige kvalifikationer du har pædagoguddannelse og erfaring fra arbejde med fysisk og psykisk funktionshæmmede borgere på handicapområdet du har kendskab og erfaring med borgere, der har autisme og psykiatriske udfordringer du kan holde fokus på kerneopgaven også når der er enkelte plejeopgaver du kan anvende relevante faglige metoder til at arbejde med målgruppen du kan skabe struktur og navigere i det uforudsigelige du kan fokusere på fremtidens muligheder, skabe energi og løsninger du kan have en baggrund som håndværker du er i stand til at give og modtage konstruktiv feedback du kan kommunikere tydeligt skriftligt, mundtligt og med IT du er loyal over for beslutninger og formår samtidig at være medledende. Dine personlige kvalifikationer du er rodfæstet og i balance du kan være i ro i pressede situationer og kan bevare overblikket du er positiv, har humor og selvironi du er innovativ og har fokus på din udvikling både fagligt og personligt du har kørekort og mod på at køre minibus (almindeligt kørekort til personbil) du har evt. trailerkort og truckcertifikat. Om arbejdspladsenNaturværket ligger i et naturskønt område ved Teglværkssøerne i Hinnerup. Vi prioriterer at være mest muligt ude. Vi har en stor produktion af brænde, plantekasser m.m. Hver uge bliver der lavet mad over bål, og når det er muligt, er det af produkter fra egen gårdhave eller orangeri. Udeområdet byder endvidere på bålhytte, sheltere, naturtræningsbane, udendørs stenovn og masser af natur. Der er tilknyttet ca. 40 borgere med forskelligt funktionsniveau. Det er en arbejdsplads, hvor du har stor indflydelse på egne arbejdsopgaver i løsningen af den fælles kerneopgave. Du bliver en del af en organisation i konstant udvikling. Yderligere oplysningerDet er fast stilling på 37 timer ugentligt fra 1. april 2019 og gerne før. Færre timer kan aftales. Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til orienteringsmøde den 18. februar 2019, kl. 15 på Naturværket, Teglværksvej 3, 8382 Hinnerup. Eller du kan kontakte afdelingsleder Ove Højer på 89 64 16 35. Det er en forudsætning for ansættelsen, at den person, som vi ønsker at ansætte, ikke er straffet for forhold, som gør vedkommende uegnet til at bestride stillingen. SamtaleVi afholder samtale 26. februar 2019. Søg jobbetVi beder dig sende din ansøgning til Favrskov Kommune via nedenstående link. Du kan se alle ledige stillinger på www.favrskov.dk job



Naturværket søger socialpædagog med håndværkererfaring
 

Da en af vore medarbejdere gennem mange år har fået andet arbejde, søger vi nu en pædagog med håndværkererfaring til Naturværket. Det er en fast 37 timers stilling med tiltrædelse snarest eller senest 1. april 2019. 

Vi er et aktivitetscenter, der tilbyder både beskyttet beskæftigelse efter SEL § 103 og målrettede aktiviteter og samvær efter SEL § 104. Borgerne har alle nedsat funktionsniveau, og vi har fokus på at finde ressourcerne hos den enkelte. Det er vigtigt, at du kan aflæse borgerens signaler og nonverbale sprog, samt at du har lyst til arbejdet med andre kommunikationsformer og støttesystemer. Vi arbejder motiverende med udgangspunkt i borgernes perspektiv – særligt de dage, hvor der ikke er respons og deltagelse fra borgeren i samværet og aktiviteten.  

Det forventes, at du kan formulere dig på skrift og dokumentere det pædagogiske arbejde, samt at du kan arbejde ud fra de pædagogiske beskrivelser, der foreligger. 

Naturværket har egne værksteder, og vi vægter ansøgere, der ud over pædagoguddannelsen også har håndværksmæssig baggrund. 

Vi vægter rummelighed, ansvarlighed, tydelighed samt en generelt positiv indstilling til de arbejdsmæssige udfordringer højt. 

Vi tilbyder

  • et fagligt og professionelt miljø med gode kollegaer og kollegial humor
  • en arbejdsplads, hvor vi har troen på, at opgaven lykkes
  • en arbejdsplads, hvor vi vægter faglig sparring højt, samt både faglig og personlig udvikling
  • et miljø, hvor vi har fokus på den enkelte borgers ressourcer, og balancen mellem ressourcer og krav
  • et miljø med stor åbenhed om egne grænser og ressourcer
  • en arbejdsplads med hyppige team- og personalemøder. 

Dine faglige kvalifikationer

  • du har pædagoguddannelse og erfaring fra arbejde med fysisk og psykisk funktionshæmmede borgere på handicapområdet
  • du har kendskab og erfaring med borgere, der har autisme og psykiatriske udfordringer
  • du kan holde fokus på kerneopgaven – også når der er enkelte plejeopgaver
  • du kan anvende relevante faglige metoder til at arbejde med målgruppen
  • du kan skabe struktur og navigere i det uforudsigelige
  • du kan fokusere på fremtidens muligheder, skabe energi og løsninger
  • du kan have en baggrund som håndværker
  • du er i stand til at give og modtage konstruktiv feedback
  • du kan kommunikere tydeligt skriftligt, mundtligt og med IT
  • du er loyal over for beslutninger og formår samtidig at være medledende. 

Dine personlige kvalifikationer

  • du er rodfæstet og i balance
  • du kan være i ro i pressede situationer og kan bevare overblikket
  • du er positiv, har humor og selvironi
  • du er innovativ og har fokus på din udvikling både fagligt og personligt
  • du har kørekort og mod på at køre minibus (almindeligt kørekort til personbil)
  • du har evt. trailerkort og truckcertifikat. 

Om arbejdspladsen
Naturværket ligger i et naturskønt område ved Teglværkssøerne i Hinnerup. Vi prioriterer at være mest muligt ude. Vi har en stor produktion af brænde, plantekasser m.m. Hver uge bliver der lavet mad over bål, og når det er muligt, er det af produkter fra egen gårdhave eller orangeri. Udeområdet byder endvidere på bålhytte, sheltere, naturtræningsbane, udendørs stenovn og masser af natur. Der er tilknyttet ca. 40 borgere med forskelligt funktionsniveau. Det er en arbejdsplads, hvor du har stor indflydelse på egne arbejdsopgaver i løsningen af den fælles kerneopgave. Du bliver en del af en organisation i konstant udvikling. 

Yderligere oplysninger
Det er fast stilling på 37 timer ugentligt fra 1. april 2019 og gerne før. Færre timer kan aftales. 

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til orienteringsmøde den 18. februar 2019, kl. 15 på Naturværket, Teglværksvej 3, 8382 Hinnerup. 

Eller du kan kontakte afdelingsleder Ove Højer på 89 64 16 35. 

Det er en forudsætning for ansættelsen, at den person, som vi ønsker at ansætte, ikke er straffet for forhold, som gør vedkommende uegnet til at bestride stillingen. 

Samtale
Vi afholder samtale 26. februar 2019. 

Søg jobbet
Vi beder dig sende din ansøgning til Favrskov Kommune via nedenstående link. Du kan se alle ledige stillinger på www.favrskov.dk/job

Aktivitet, Uddannelse og JobHinnerup2019-01-29T00:00:002019-02-19T00:00:00
3299542152 pædagogiske medarbejdere til Bo & BeskæftigelseRobot Bo Beskæftigelse - Aktivitetscentert fabos, søger to nye medarbejdere. Bo og Beskæftigelse er Odder kommunes samlede tilbud til borgere med fysiske og psykiske handicaps, og omfatter som helhed fem Bo-enheder, et Aktivitetscenter, og Café Pakhuset. Visionen for Bo og Beskæftigelse er at understøtte det gode liv med fokus på værdierne: et godt sted at bo, gæste og arbejde, og hvor fællesskaber, aktiviteter, begejstring, oplevelser og samskabelse er fundamentet i hverdagen. Aktivitets og beskæftigelsescenteret er et tilbud efter Servicelovens § 103 og 104 og retter sig primært mod pensionsmodtagere med en væsentlig nedsat psykisk fysisk funktionsnedsættelser. Vi søger to fuldtids pædagogiske- aktivitetsmedarbejdere og gerne med en håndværksmæssig baggrund. Arbejdstiden vil fortrinsvist ligge i tidsrummet 8.00 16.00 dog med ugentlige vagter i døgnets yderpunkter. Heriblandt er der morgenvagter i boenhederne i fast turnus, hvor beboerne hjælpes op, og følges på aktivitetscenteret. Der kan ligeledes forventes weekend- og aftenvagter, ligeledes i et rul, som udgangspunkt hver 6. uge. Det er Aktivitetscenteret fabos vision at udvikle et centrum for et moderne liv med handicap. Som ny medarbejder på aktivitetscenteret forventes det, at du har flair for at igangsætte aktiviteter og beskæftigelse både i samarbejde med borgere og kollegaer. Det skal være udfordrende og sjovt at komme på Aktivitetscentret - for alle. Vi har derfor sammensat en række arbejdsopgaver og en række aktiviteter der imødekommer dette. Det er derfor vigtigt, at du er indstillet på at varetage en bred vifte af opgaver, omkring daglige aktiviteter, såvel som opgaver af mere personlig som omsorgsbaseret karakter. Vi forventer, at du som pædagogisk medarbejder vil kunne omsætte din faglighed, således at du gennem rummelighed og vilje til pædagogisk handling, formår at inddrage mennesker på særlige vilkår i det daglige arbejde. Det er derfor vigtigt, at du evner blikket for den enkelte borger, samtidig med at du også har blik for at aktivitetscenteret som arbejdsplads, også er et socialt- og læringsorienteret fællesskab for borgerne. Vi forventer at du: er uddannet pædagog, gerne med håndværksmæssig erfaring kan motivere, begejstre, guide og skabe mening, i forhold til den enkelte borgeres ønsker og behov kommunikerer anerkendende, og er nærværende og lyttende i dialog og samspil er fortrolig med it, og kan håndtere mail- og fagsystemer kan arbejde målrettet ud fra borgernes individuelle indsatsplaner kan dokumentere og formidle borgerens progressioner i forbindelse med opfølgninger til visiterende myndigheder samarbejder på tværs både internt og eksternt i lokalsamfundet, herunder frivillige netværk ser det aktive medborgerskab som udgangspunktet for borgere og medarbejdere har kørekort Vi tilbyder en arbejdsplads: hvor fleksibilitet, kreativitet og omstillingsparathed er indgangen til en levende og resultatorienteret arbejdsplads og godt arbejdsmiljø hvor vi arbejder i et gensidigt anerkendende og fagligt fællesskab hvor du skal have et skarpt blik for, hvordan du tager medansvar for tryghed, stabilitet og samarbejdet, i hverdagen for såvel borgere som kolleger. der er fyldt med energi og godt humør når du er på arbejde, I Bo Beskæftigelsen arbejder vi ud fra Odder kommunes vedtagende strategi for det specialiserede område, som kan læses under nedenstående link. https: odder.dk media 9118 strategi_specialiserede_socialomraae_odder_kommune.pdf Henvendelse kan ske til: Afdelingsleder Jette Dyhr 23470622 Virksomhedsleder Birthe Egholm - 40806567 Ansøgningsfrist: 18.02.2019 Ansættelses samtalerne forventes afholdt i uge 9 Løn: efter gældende overenskomst Ansøgningen skal sendes elektroniskBo & Beskæftigelse - Aktivitetscentert fabos, søger to nye medarbejdere.

Bo og Beskæftigelse er Odder kommunes samlede tilbud til borgere med fysiske og psykiske handicaps,
og omfatter som helhed fem Bo-enheder, et Aktivitetscenter, og Café Pakhuset.
Visionen for Bo og Beskæftigelse er; at understøtte det gode liv med fokus på værdierne: et godt sted at bo, gæste og arbejde, og hvor fællesskaber, aktiviteter, begejstring, oplevelser og samskabelse er fundamentet i hverdagen.
Aktivitets og beskæftigelsescenteret er et tilbud efter Servicelovens § 103 og 104 og retter sig primært mod pensionsmodtagere med en væsentlig nedsat psykisk/fysisk funktionsnedsættelser.

Vi søger to fuldtids pædagogiske- aktivitetsmedarbejdere og gerne med en håndværksmæssig baggrund.
Arbejdstiden vil fortrinsvist ligge i tidsrummet 8.00 – 16.00 – dog med ugentlige vagter i døgnets yderpunkter. Heriblandt er der morgenvagter i boenhederne i fast turnus, hvor beboerne hjælpes op, og følges på aktivitetscenteret. Der kan ligeledes forventes weekend- og aftenvagter, ligeledes i et rul, som udgangspunkt hver 6. uge.

Det er Aktivitetscenteret fabos’ vision at udvikle et centrum for et moderne liv med handicap.
Som ny medarbejder på aktivitetscenteret forventes det, at du har flair for at igangsætte aktiviteter og beskæftigelse både i samarbejde med borgere og kollegaer.
Det skal være udfordrende og sjovt at komme på Aktivitetscentret - for alle.
Vi har derfor sammensat en række arbejdsopgaver og en række aktiviteter der imødekommer dette.
Det er derfor vigtigt, at du er indstillet på at varetage en bred vifte af opgaver, omkring daglige aktiviteter,
såvel som opgaver af mere personlig som omsorgsbaseret karakter.

Vi forventer, at du som pædagogisk medarbejder vil kunne omsætte din faglighed, således at du gennem rummelighed og vilje til pædagogisk handling, formår at inddrage mennesker på særlige vilkår i det daglige arbejde.
Det er derfor vigtigt, at du evner blikket for den enkelte borger, samtidig med at du også har blik for at aktivitetscenteret som arbejdsplads, også er et socialt- og læringsorienteret fællesskab for borgerne.

Vi forventer at du:
  • er uddannet pædagog, gerne med håndværksmæssig erfaring
  • kan motivere, begejstre, guide og skabe mening, i forhold til den enkelte borgeres ønsker og behov
  • kommunikerer anerkendende, og er nærværende og lyttende i dialog og samspil
  • er fortrolig med it, og kan håndtere mail- og fagsystemer
  • kan arbejde målrettet ud fra borgernes individuelle indsatsplaner
  • kan dokumentere og formidle borgerens progressioner i forbindelse med opfølgninger til visiterende myndigheder
  • samarbejder på tværs – både internt og eksternt i lokalsamfundet, herunder frivillige netværk
  • ser det aktive medborgerskab som udgangspunktet for borgere og medarbejdere
  • har kørekort


Vi tilbyder en arbejdsplads:
  • hvor fleksibilitet, kreativitet og omstillingsparathed er indgangen til en levende og resultatorienteret arbejdsplads og godt arbejdsmiljø
  • hvor vi arbejder i et gensidigt anerkendende og fagligt fællesskab
  • hvor du skal have et skarpt blik for, hvordan du tager medansvar for tryghed, stabilitet og samarbejdet, i hverdagen for såvel borgere som kolleger.
  • der er fyldt med energi og godt humør når du er på arbejde,
I Bo & Beskæftigelsen arbejder vi ud fra Odder kommunes vedtagende strategi for det specialiserede område,
som kan læses under nedenstående link.

https://odder.dk/media/9118/strategi_specialiserede_socialomraae_odder_kommune.pdf

Henvendelse kan ske til:
Afdelingsleder Jette Dyhr – 23470622
Virksomhedsleder Birthe Egholm - 40806567

Ansøgningsfrist: 18.02.2019

Ansættelses samtalerne forventes afholdt i uge 9

Løn: efter gældende overenskomst

Ansøgningen skal sendes elektronisk
FabosOdder2019-02-04T00:00:002019-02-18T00:00:00
329957637Bo & Beskæftigelse søger hjemmevejleder til boenheden Åhusene.Robot Bo & Beskæftigelse søger hjemmevejleder pr. 1. april til boenheden Åhusene. Bo og Beskæftigelse er Odder kommunes samlede tilbud til borgere med psykiske handicaps, og omfatter som helhed fem bo-enheder, et aktivitetscenter, og en café. Visionen for Bo og Beskæftigelse er at understøtte det gode liv med fokus på værdierne: et godt sted at bo, gæste og arbejde, og hvor fællesskaber, aktiviteter, begejstring, oplevelser og samskabelse er fundamentet i hverdagen. Boenheden Åhusene yder botilbud efter almenboliglovens § 105, og socialpædagogisk støtte efter servicelovens § 85. Den primære målgruppe er udviklingshæmmede borgere over 18 år med varig funktionsnedsættelse, der har behov for støtte i eget hjem. Tilbud i Åhusene gives typisk til borgere, som har behov for længerevarende og omfattende hjælp til almindelige daglige funktioner eller pleje, omsorg og behandling, eller som ved hjælp af et individuelt udviklingsforløb - eller en særlig behandlingsmæssig støtte - vil blive i stand til at klare en tilværelse i et mindre indgribende tilbud. Der kan både være tale om borgere, der er i stand til aktivt at være deltagende i udførelsen af opgaven, og borgere hvis behov for støtte er af kompenserende karakter. I Åhusene er der personaledækning alle hverdage i tidsrummet 7.30 22.00, og i weekender fra 8.00 til 22.00. Arbejdstiden planlægges således i dette tidsrum med varierende vagter. Vi søger en fuldtids hjemmevejleder med en socialfaglig uddannelsesprofil, der med fokus på Bo & Beskæftigelses værdier, er klar til at indgå i et dynamisk team af fagligt velfunderede kollegaer. Vi forventer, at du: er socialfagligt uddannet - pædagog, socialrådgiver el. lign. kan motivere, begejstre, guide og skabe mening i forhold til den enkelte borgeres ønsker og behov kommunikerer anerkendende, og er nærværende og lyttende i dialog og samspil er fortrolig med it, og kan håndtere mail- og fagsystemer kan arbejde målrettet ud fra borgernes individuelle indsatsplaner kan dokumentere og formidle borgerens progressioner i forbindelse med opfølgninger til visiterende myndigheder samarbejder på tværs både internt og eksternt ser det aktive medborgerskab som udgangspunktet for borgere og medarbejdere Vi tilbyder en arbejdsplads: hvor fleksibilitet, kreativitet og omstillingsparathed er indgangen til en levende og resultatorienteret arbejdsplads med godt arbejdsmiljø hvor vi arbejder i et gensidigt anerkendende og fagligt fællesskab hvor du skal have et skarpt blik for, hvordan du tager medansvar for tryghed og stabilitet i hverdagen for såvel borgere som kolleger. der er fyldt med energi og godt humør når du møder på arbejde, I Bo & Beskæftigelsen arbejder vi ud fra Odder kommunes vedtagende strategi for det specialiserede område, som kan læses under nedenstående link. https: odder.dk media 9118 strategi_specialiserede_socialomraae_odder_kommune.pdf Henvendelse kan ske til: Afdelingsleder Henrik Uggerhøj-Andersen Mail: henrik.uggerhoj-andersen@odder.dk Tlf.: 20 90 53 53 Eller: Koordinator Gitte Holst Mail: gitte.massey@odder.dk Tlf.: 20 53 42 07 Ansøgningsfrist: 20.02.2019 kl. 12.00 Ansættelses samtalerne forventes afholdt i 25.02.2019 Løn: efter gældende overenskomst Ansøgningen skal sendes elektroniskBo & Beskæftigelse søger hjemmevejleder pr. 1. april til boenheden Åhusene.

Bo og Beskæftigelse er Odder kommunes samlede tilbud til borgere med psykiske handicaps, og omfatter som helhed fem bo-enheder, et aktivitetscenter, og en café.
Visionen for Bo og Beskæftigelse er; at understøtte det gode liv med fokus på værdierne: et godt sted at bo, gæste og arbejde, og hvor fællesskaber, aktiviteter, begejstring, oplevelser og samskabelse er fundamentet i hverdagen.

Boenheden Åhusene yder botilbud efter almenboliglovens § 105, og socialpædagogisk støtte efter servicelovens § 85. Den primære målgruppe er udviklingshæmmede borgere over 18 år med varig funktionsnedsættelse, der har behov for støtte i eget hjem.

Tilbud i Åhusene gives typisk til borgere, som har behov for længerevarende og omfattende hjælp til almindelige daglige funktioner eller pleje, omsorg og behandling, eller som ved hjælp af et individuelt udviklingsforløb - eller en særlig behandlingsmæssig støtte - vil blive i stand til at klare en tilværelse i et mindre indgribende tilbud. Der kan både være tale om borgere, der er i stand til aktivt at være deltagende i udførelsen af opgaven, og borgere hvis behov for støtte er af kompenserende karakter.
I Åhusene er der personaledækning alle hverdage i tidsrummet 7.30 – 22.00, og i weekender fra 8.00 til 22.00. Arbejdstiden planlægges således i dette tidsrum med varierende vagter.

Vi søger en fuldtids hjemmevejleder med en socialfaglig uddannelsesprofil, der med fokus på Bo & Beskæftigelses værdier, er klar til at indgå i et dynamisk team af fagligt velfunderede kollegaer.

Vi forventer, at du:
  • er socialfagligt uddannet - pædagog, socialrådgiver el. lign.
  • kan motivere, begejstre, guide og skabe mening i forhold til den enkelte borgeres ønsker og behov
  • kommunikerer anerkendende, og er nærværende og lyttende i dialog og samspil
  • er fortrolig med it, og kan håndtere mail- og fagsystemer
  • kan arbejde målrettet ud fra borgernes individuelle indsatsplaner
  • kan dokumentere og formidle borgerens progressioner i forbindelse med opfølgninger til visiterende myndigheder
  • samarbejder på tværs – både internt og eksternt
  • ser det aktive medborgerskab som udgangspunktet for borgere og medarbejdere

Vi tilbyder en arbejdsplads:
  • hvor fleksibilitet, kreativitet og omstillingsparathed er indgangen til en levende og resultatorienteret arbejdsplads med godt arbejdsmiljø
  • hvor vi arbejder i et gensidigt anerkendende og fagligt fællesskab
  • hvor du skal have et skarpt blik for, hvordan du tager medansvar for tryghed og stabilitet i hverdagen for såvel borgere som kolleger.
  • der er fyldt med energi og godt humør når du møder på arbejde,
  • I Bo & Beskæftigelsen arbejder vi ud fra Odder kommunes vedtagende strategi for det specialiserede område, som kan læses under nedenstående link.
https://odder.dk/media/9118/strategi_specialiserede_socialomraae_odder_kommune.pdf

Henvendelse kan ske til:

Afdelingsleder Henrik Uggerhøj-Andersen
Mail: henrik.uggerhoj-andersen@odder.dk
Tlf.: 20 90 53 53

Eller:
Koordinator Gitte Holst
Mail: gitte.massey@odder.dk
Tlf.: 20 53 42 07

Ansøgningsfrist: 20.02.2019 kl. 12.00

Ansættelses samtalerne forventes afholdt i 25.02.2019

Løn: efter gældende overenskomst

Ansøgningen skal sendes elektronisk

ÅhuseneOdder2019-02-08T00:00:002019-02-20T00:00:00
329959912Pædagog til socialpædagogisk opholdssted for ungeRobot Vi søger en uddannet Pædagog til socialpædagogisk opholdssted for unge i et rotationsvikariat 37 timer om ugen i en tidsbegrænset periode på 26 uger Ansøgningsfrist: 26. februar 2019 - Tiltrædelse: snarest Ansøgning: med relevante papirer og CV sendes pr. mail til: lp@fondenbakkegaarden.dk Bemærk som rotationsvikar skal du være ledig og godkendes til stillingen gennem dit jobcenter. Du skal på ansættelsesdagen have været ledig mindst 26 uger sammenlagt, som dagpengemodtager og 26 uger sammenhængende, som kontanthjælpsmodtager. Yderligere oplysninger: telefonisk henvendelse til: afdelingsleder Thomas Køhler, 27 79 71 88 Arbejdstid: Du må påregne arbejdstider: eftermiddage-aften og døgn, hverdage og weekend Løn: efter erfaring og kvalifikationer Organisationen: Opholdsstedet Bakkegården ligger i Mundelstrup 10 km. vest for Århus og er en del af Fonden Bakkegården der driver 4 forskellige opholdssteder i Mundelstrup og Randers. Vi er i alt omkring 35 fastansatte, suppleret med en række faste og løse vikarer. Du kan læse mere om os, på vores hjemmeside: WWW Fonden Bakkegaarden.dk Målgruppen: Vores målgruppe er unge i alderen 13 20 år med f.eks. nedenstående udfordringer og vanskeligheder: Sociale tilpasningsvanskeligheder - anti- og eller dyssocial adfærd Massive omsorgssvigt, opvækstbetingede manglende strukturer og rammer Indlæringsvanskeligheder og eller mangelfuld kontinuitet i skolegang Udredte og ikke udredte psykiatriske problematikker, som f.eks. ADHD ADD med videre Verbalt og fysisk udadreagerende adfærd Personligheds- og tilknytningsforstyrrelser Unge med svag begavelse eller lav IQ Unge med et mildt misbrug Unge med domsanbringelse eller ungdomssanktion fase 2 og 3 Arbejdspladsen: Vi er 6 fastansatte, uddannede pædagoger der arbejder både tæt sammen og individuelt målrettet, metode- og udviklingsorienteret med et højt fagligt dokumentationsniveau. Vi arbejder i øjeblikket med 6 - 7 unge, der er placeret i 2 forskellige huse, samt en række andre unge i udslusning og efterværnsprojekter. I den pædagogiske dagligdag arbejder vi for, at skabe gode omsorgsfyldte nære relationer til de unge i et anerkendende, inkluderende og rummeligt pædagogisk miljø. Arbejdet er baseret på samvær, samtale og samarbejde med tydelige nærværende voksne, der sætter overskuelige og tydelige strukturer, rammer og regler, såvel fælles, som individuelle differentierede. Værdierne i det pædagogiske arbejde er baserede på: Relation - kognition - struktur - konsekvens, samt en helheds- og ressourceorienteret indsats. Vi søger gennem disse pædagogiske tilgange, at skabe rum, retning og muligheder for de unge, med henblik på, at fremme både deres personlige og sociale udvikling. Arbejdet udføres primært gennem relationen mellem pædagogen og den unge, ved brug af f.eks. motiverende og stimulerende udviklingssamtaler, med aktiv inddragelse af den unge i forhold til personlige mål og delmål. Arbejdet foregår ligeledes i forhold til det socialt- og aktivitetsbaserede samvær på mange forskellige niveauer. Vi har ligeledes et tæt samarbejde med sagsbehandlerne og forældrene omkring den enkelte ung, samt et koordineret samarbejde med en lang række af forskellige relevante og tilknyttede fagpersoner f.eks.: skole og uddannelses intuitioner, misbrugsbehandlere, psykologer, psykiatrien, læger, tandlæger, fritidsaktiviteter m.v. Vi kan tilbyde dig: en travl, udfordrende og dynamisk arbejdsplads en faglig kompetent og dybt engageret personalegruppe løbende supervision med psykolog, samt ledelsesmæssig coaching en høj grad af medarbejder inddragelse løbende kursus og kompetenceudviklings tilbud til medarbejderne 3 - 4 x årligt fagligt og personligt udviklingsrum Vi forventer af dig at du: er uddannet pædagog, socialrådgiver eller beslægtet uddannelse er fagligt kompetent og har relevant erfaring fra lignende job har gode evner for både verbal og skriftelig faglig formidling og dokumentation er i stand til at modtage og give konstruktiv kritik til både unge og kolleger er i stand til at samarbejde og reflekterer over dig selv og din praksis har et afklaret menneskesyn og kan arbejde både selvstændigt og kollektivt Har mindst 26 ugers ledighed som dagpenge- eller kontanthjælpsmodtager Kørekort: B(Almindelig bil), Fakta om jobrotation: Jobrotation er en ordning, hvor en virksomhed får støtte til at ansætte en vikar mens dets eget personale er på efteruddannelse. I en jobrotationsansættelse bliver en eller flere vikarer ansat i en fastsat periode. Vikaren skal have 26 ugers ledighed ved ansættelse. Når du er ansat som vikar, får du udbetalt overenskomstmæssig løn. Perioden med ansættelse i vikarjobbet forbruger ikke af dagpengeperioden, men forbruger af referenceperioden. Dagpengeperioden er den periode, hvor du kan modtage dagpenge. Det kan du i 2 år. De 2 år kan spredes ud over 3 år det kalder vi referenceperioden. Har du mulighed for at søge om supplerende dagpenge i forbindelse med din rotationsansættelse, skal du kontakte din a. kasse for at få rådgivning derom. Du skal dog være opmærksom på, at du i så fald forbruger af din dagpengeret. Vi vil anbefale dig at du kontakter din a-kasse for at undersøge, dels hvor lang tid du har ret til at modtage dagpenge, dels hvor lang din referenceperiode er. Modtager du kontanthjælp, vil perioden ikke betyde, at du kan blive dagpengeberettiget. Vi vil anbefale, at du kontakter din sagsbehandler for at undersøge, hvad en rotationsansættelse betyder for din kontanthjælp.

Vi søger en uddannet Pædagog til socialpædagogisk opholdssted for unge

i et rotationsvikariat 37 timer om ugen i en tidsbegrænset periode på 26 uger

Ansøgningsfrist: 26. februar 2019 - Tiltrædelse: snarest

Ansøgning: med relevante papirer og CV sendes pr. mail til: lp@fondenbakkegaarden.dk

 

Bemærk; som rotationsvikar skal du være ledig og godkendes til stillingen gennem dit jobcenter. Du skal på ansættelsesdagen have været ledig mindst 26 uger sammenlagt, som dagpengemodtager og 26 uger sammenhængende, som kontanthjælpsmodtager.

 

Yderligere oplysninger: telefonisk henvendelse til: afdelingsleder Thomas Køhler, 27 79 71 88

Arbejdstid: Du må påregne arbejdstider: eftermiddage-aften og døgn, hverdage og weekend

Løn: efter erfaring og kvalifikationer

Organisationen:

Opholdsstedet Bakkegården ligger i Mundelstrup 10 km. vest for Århus og er en del af Fonden Bakkegården der driver 4 forskellige opholdssteder i Mundelstrup og Randers. Vi er i alt omkring 35 fastansatte, suppleret med en række faste og løse vikarer.

Du kan læse mere om os, på vores hjemmeside: WWW / Fonden Bakkegaarden.dk

Målgruppen:

Vores målgruppe er unge i alderen 13 – 20 år med f.eks. nedenstående udfordringer og vanskeligheder:

  • Sociale tilpasningsvanskeligheder - anti- og/eller dyssocial adfærd
  • Massive omsorgssvigt, opvækstbetingede manglende strukturer og rammer
  • Indlæringsvanskeligheder og / eller mangelfuld kontinuitet i skolegang
  • Udredte og ikke udredte psykiatriske problematikker, som f.eks. ADHD ADD med videre
  • Verbalt og fysisk udadreagerende adfærd
  • Personligheds- og tilknytningsforstyrrelser
  • Unge med svag begavelse eller lav IQ
  • Unge med et mildt misbrug
  • Unge med domsanbringelse eller ungdomssanktion fase 2 og 3 

Arbejdspladsen:

Vi er 6 fastansatte, uddannede pædagoger der arbejder både tæt sammen og individuelt målrettet, metode- og udviklingsorienteret med et højt fagligt dokumentationsniveau.

Vi arbejder i øjeblikket med 6 - 7 unge, der er placeret i 2 forskellige huse, samt en række andre unge i udslusning og efterværnsprojekter.

I den pædagogiske dagligdag arbejder vi for, at skabe gode omsorgsfyldte nære relationer til de unge i et anerkendende, inkluderende og rummeligt pædagogisk miljø. Arbejdet er baseret på samvær, samtale og samarbejde med tydelige nærværende voksne, der sætter overskuelige og tydelige strukturer, rammer og regler, såvel fælles, som individuelle differentierede.

Værdierne i det pædagogiske arbejde er baserede på: Relation - kognition - struktur - konsekvens, samt en helheds- og ressourceorienteret indsats. Vi søger gennem disse pædagogiske tilgange, at skabe rum, retning og muligheder for de unge, med henblik på, at fremme både deres personlige og sociale udvikling. Arbejdet udføres primært gennem relationen mellem pædagogen og den unge, ved brug af f.eks. motiverende og stimulerende udviklingssamtaler, med aktiv inddragelse af den unge i forhold til personlige mål og delmål. Arbejdet foregår ligeledes i forhold til det socialt- og aktivitetsbaserede samvær på mange forskellige niveauer.

Vi har ligeledes et tæt samarbejde med sagsbehandlerne og forældrene omkring den enkelte ung, samt et koordineret samarbejde med en lang række af forskellige relevante og tilknyttede fagpersoner f.eks.: skole og uddannelses intuitioner, misbrugsbehandlere, psykologer, psykiatrien, læger, tandlæger, fritidsaktiviteter m.v.

Vi kan tilbyde dig:

  • en travl, udfordrende og dynamisk arbejdsplads 
  • en faglig kompetent og dybt engageret personalegruppe
  • løbende supervision med psykolog, samt ledelsesmæssig coaching
  • en høj grad af medarbejder inddragelse
  • løbende kursus og kompetenceudviklings tilbud til medarbejderne 3 - 4 x årligt
  • fagligt og personligt udviklingsrum

Vi forventer af dig at du:

  • er uddannet pædagog, socialrådgiver eller beslægtet uddannelse
  • er fagligt kompetent og har relevant erfaring fra lignende job
  • har gode evner for både verbal og skriftelig faglig formidling og dokumentation 
  • er i stand til at modtage og give konstruktiv kritik til både unge og kolleger
  • er i stand til at samarbejde og reflekterer over dig selv og din praksis
  • har et afklaret menneskesyn og kan arbejde både selvstændigt og kollektivt
  • Har mindst 26 ugers ledighed som dagpenge- eller kontanthjælpsmodtager

Kørekort:

B(Almindelig bil),

Fakta om jobrotation:

Jobrotation er en ordning, hvor en virksomhed får støtte til at ansætte en vikar mens dets eget personale er på efteruddannelse. I en jobrotationsansættelse bliver en eller flere vikarer ansat i en fastsat periode. Vikaren skal have 26 ugers ledighed ved ansættelse. Når du er ansat som vikar, får du udbetalt overenskomstmæssig løn. Perioden med ansættelse i vikarjobbet forbruger ikke af dagpengeperioden, men forbruger af referenceperioden. Dagpengeperioden er den periode, hvor du kan modtage dagpenge. Det kan du i 2 år. De 2 år kan spredes ud over 3 år – det kalder vi referenceperioden.

 

Har du mulighed for at søge om supplerende dagpenge i forbindelse med din rotationsansættelse, skal du kontakte din a. kasse for at få rådgivning derom. Du skal dog være opmærksom på, at du i så fald forbruger af din dagpengeret.

 

Vi vil anbefale dig at du kontakter din a-kasse for at undersøge, dels hvor lang tid du har ret til at modtage dagpenge, dels hvor lang din referenceperiode er.

Modtager du kontanthjælp, vil perioden ikke betyde, at du kan blive dagpengeberettiget. Vi vil anbefale, at du kontakter din sagsbehandler for at undersøge, hvad en rotationsansættelse betyder for din kontanthjælp.

BakkegårdenSabro2019-02-13T00:00:002019-02-26T00:00:00
329954292Center for Særlig Social Indsats søger 2 mestringsvejledereRobot Vær med til at gøre en forskel for udsatte borgere og bliv samtidig en del af et stærkt, dynamisk og aktivt team, der hver dag understøtter borgernes ressourcer og derigennem er med til at skabe muligheder for den enkelte borger. Hos os på Center for Særlig Social Indsats har du nu muligheden.Center for Særlig Social Indsats er beliggende i det centrale Randers og består af syv enheder - boformer for dobbelt-diagnosticerede belastede borgere, værested, Mestringsvejleder og SKP, Myndighed, Rusmiddelcenter, Kirkens Korshærs Forsorgshjem og det alternative plejehjem Ladegården. Målgruppen for hele området er borgere med svære livsvilkår og livsbetingelser, funktionsnedsættelse grundet misbrug, hjemløshed, sårbarhed og udsathed i en grad, der udfordrer hverdagslivet.Om JobbetDu vil blive en del af et mestringsvejlederteam bestående af social- og sundhedsfagligt personale, der arbejder efter §85 bostøtte mestringsvejledning inspireret af ICM-metoden. Som mestringsvejleder vil du komme til at arbejde med visiterede § 85 forløb, uvisiterede individuelle -og gruppebaserede råd og vejledningsforløb, og størstedelen af din brugerkontakt vil bestå af samtaler og aktiviteter borgeren og dig imellem. Som mestringsvejleder har du kontakt med 10-15 borgere, hvor din vigtigste opgave er at afværge eller mindske konsekvenserne af deres kaotiske livsførelse, som kan føre til funktionstab og kriser. I vores arbejde med den enkelte borger vægter vi højt, at borgerens ressourcer understøttes, for derved at øge borgerens muligheder for at udfolde et meningsfuldt liv.I forlængelse heraf har vi i løbet af det seneste år implementeret en ny støttemodel for §85 bostøtte-området, hvor vi har indført gruppeforløb, 6 mdr. råd og vejledningsforløb samt fremskudt myndighed på værestederne. Derudover er vi i gang med at etablere et ACT-team, som skal rumme en tværfaglig indsats til komplekse og langvarige hjemløse borgere.I udførelsen af opgaverne ydes der en pædagogisk indsats, praktisk støtte og vejledning i samarbejde med jobcentret, Psykiatri, Myndighed, Rusmiddelcentret og andre relevante aktører og samarbejdspartnere.Det at være mestringsvejleder hos os indbefatter en arbejdstid, der vil ligge i tidsrummet 07.00 - 21.00 og som tilrettelægges i samarbejde med din leder og efter borgernes støttebehov og mødeaktivitet. Aften og weekendarbejde kan forekomme, og du skal derfor være indstillet på at være fleksibel i forhold til arbejdstid og opgaver.Vi søger en ny kollega, der…Har en social- eller sundhedsfaglig uddannelse.Har solidt kendskab og erfaring med målgruppen. Gerne psykiatrierfaring.Kan beskrive pædagogiske mål og metoder samt arbejde målrettet med rehabilitering ift. Voksenudredningsmetoden.Er selvtilrettelæggende, handlekraftig, fleksibel og trives med selvstændigt arbejde.Er fagligt velfunderet og går ikke af vejen for faglige udfordringer i komplekse borgerforløb.Kan lide at være på en arbejdsplads med forandringer og uforudsigelighed som en del af hverdagen.Evner dokumentationsarbejde. Gerne med kendskab til Sensum Bosted.Aktivt vil indgå i supervision og læring igennem faglig sparring.Vi tilbyder…En arbejdsplads i udvikling, hvor du har mulighed for at sætte dit præg på fremtiden.En arbejdsplads, hvor faglighed og refleksion vægtes højt.Et rigtig godt arbejdsmiljø med stor arbejdsglæde.Kollegial faglig sparring og ekstern supervision.Et dynamisk og aktivt team, hvor der er gensidigt ansvar for at støtte og udvikle hinanden i varetagelsen af arbejdet.Yderligere oplysningerHar du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Gine Nørager på telefon 40 35 60 73 i tidsrummet 07.30-08.30.Løn- og ansættelsesvilkårfastsættes i henhold til gældende overenskomst.1. samtalerunde finder sted den 13. marts og 2. samtalerunde den 30. marts.Vi glæder os tilat modtage din ansøgning vedlagt relevant dokumentation via vores rekrutteringssystem senest onsdag den 27. februar 2019 kl. 23.59.Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.AnsættelsesforholdFuldtidsstilling og fastansættelse.Tiltrædelse01-05-2019Ansøgningsfrist27-02-2019 23:59Virksomhedens oplysningerBostøtte social udsatteKontaktpersonGine Nørager, tlf. 4035 6073 i tidsrummet kl. 07.30-08.30.Vær med til at gøre en forskel for udsatte borgere og bliv samtidig en del af et stærkt, dynamisk og aktivt team, der hver dag understøtter borgernes ressourcer og derigennem er med til at skabe muligheder for den enkelte borger. Hos os på Center for Særlig Social Indsats har du nu muligheden.

Center for Særlig Social Indsats er beliggende i det centrale Randers og består af syv enheder - boformer for dobbelt-diagnosticerede/belastede borgere, værested, Mestringsvejleder og SKP, Myndighed, Rusmiddelcenter, Kirkens Korshærs Forsorgshjem og det alternative plejehjem Ladegården. Målgruppen for hele området er borgere med svære livsvilkår og livsbetingelser, funktionsnedsættelse grundet misbrug, hjemløshed, sårbarhed og udsathed i en grad, der udfordrer hverdagslivet.

Om Jobbet

Du vil blive en del af et mestringsvejlederteam bestående af social- og sundhedsfagligt personale, der arbejder efter §85 – bostøtte/mestringsvejledning inspireret af ICM-metoden. Som mestringsvejleder vil du komme til at arbejde med visiterede § 85 forløb, uvisiterede individuelle -og gruppebaserede råd og vejledningsforløb, og størstedelen af din brugerkontakt vil bestå af samtaler og aktiviteter borgeren og dig imellem. Som mestringsvejleder har du kontakt med 10-15 borgere, hvor din vigtigste opgave er at afværge eller mindske konsekvenserne af deres kaotiske livsførelse, som kan føre til funktionstab og kriser. I vores arbejde med den enkelte borger vægter vi højt, at borgerens ressourcer understøttes, for derved at øge borgerens muligheder for at udfolde et meningsfuldt liv.

I forlængelse heraf har vi i løbet af det seneste år implementeret en ny støttemodel for §85/bostøtte-området, hvor vi har indført gruppeforløb, 6 mdr. råd og vejledningsforløb samt fremskudt myndighed på værestederne. Derudover er vi i gang med at etablere et ACT-team, som skal rumme en tværfaglig indsats til komplekse og langvarige hjemløse borgere.

I udførelsen af opgaverne ydes der en pædagogisk indsats, praktisk støtte og vejledning i samarbejde med jobcentret, Psykiatri, Myndighed, Rusmiddelcentret og andre relevante aktører og samarbejdspartnere.

Det at være mestringsvejleder hos os indbefatter en arbejdstid, der vil ligge i tidsrummet 07.00 - 21.00 og som tilrettelægges i samarbejde med din leder og efter borgernes støttebehov og mødeaktivitet. Aften og weekendarbejde kan forekomme, og du skal derfor være indstillet på at være fleksibel i forhold til arbejdstid og opgaver.

Vi søger en ny kollega, der…
  • Har en social- eller sundhedsfaglig uddannelse.
  • Har solidt kendskab og erfaring med målgruppen. Gerne psykiatrierfaring.
  • Kan beskrive pædagogiske mål og metoder samt arbejde målrettet med rehabilitering ift. Voksenudredningsmetoden.
  • Er selvtilrettelæggende, handlekraftig, fleksibel og trives med selvstændigt arbejde.
  • Er fagligt velfunderet og går ikke af vejen for faglige udfordringer i komplekse borgerforløb.
  • Kan lide at være på en arbejdsplads med forandringer og uforudsigelighed som en del af hverdagen.
  • Evner dokumentationsarbejde. Gerne med kendskab til Sensum/Bosted.
  • Aktivt vil indgå i supervision og læring igennem faglig sparring.

Vi tilbyder…
  • En arbejdsplads i udvikling, hvor du har mulighed for at sætte dit præg på fremtiden.
  • En arbejdsplads, hvor faglighed og refleksion vægtes højt.
  • Et rigtig godt arbejdsmiljø med stor arbejdsglæde.
  • Kollegial faglig sparring og ekstern supervision.
  • Et dynamisk og aktivt team, hvor der er gensidigt ansvar for at støtte og udvikle hinanden i varetagelsen af arbejdet.

Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Gine Nørager på telefon 40 35 60 73 i tidsrummet 07.30-08.30.

Løn- og ansættelsesvilkår
fastsættes i henhold til gældende overenskomst.

1. samtalerunde finder sted den 13. marts og 2. samtalerunde den 30. marts.

Vi glæder os til
at modtage din ansøgning vedlagt relevant dokumentation via vores rekrutteringssystem senest onsdag den 27. februar 2019 kl. 23.59.

Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.

Ansættelsesforhold
Fuldtidsstilling og fastansættelse.

Tiltrædelse
01-05-2019

Ansøgningsfrist
27-02-2019 23:59

Virksomhedens oplysninger
Bostøtte social udsatte

Kontaktperson
Gine Nørager, tlf. 4035 6073 i tidsrummet kl. 07.30-08.30.

 

Randers KommuneRanders C2019-02-04T00:00:002019-02-27T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Naturværket i Hinnerup søger socialpædagog med håndværkererfaring

Aktivitet, Uddannelse og Job

Hinnerup
Naturværket søger socialpædagog med håndværkererfaring Da en af vore medarbejdere gennem mange år har fået andet arbejde, søger vi nu en pædagog med håndværkererfaring til Naturværket. Det er en fast 37 timers stilling med tiltrædelse snarest eller ...
Indrykket:29. januar 2019
Udløbsdato:19. februar 2019

2 pædagogiske medarbejdere til Bo & Beskæftigelse

Fabos

Odder
Bo Beskæftigelse - Aktivitetscentert fabos, søger to nye medarbejdere. Bo og Beskæftigelse er Odder kommunes samlede tilbud til borgere med fysiske og psykiske handicaps, og omfatter som helhed fem Bo-enheder, et Aktivitetscenter, og Café Pakhuset. ...
Indrykket:4. februar 2019
Udløbsdato:18. februar 2019

Bo & Beskæftigelse søger hjemmevejleder til boenheden Åhusene.

Åhusene

Odder
Bo & Beskæftigelse søger hjemmevejleder pr. 1. april til boenheden Åhusene. Bo og Beskæftigelse er Odder kommunes samlede tilbud til borgere med psykiske handicaps, og omfatter som helhed fem bo-enheder, et aktivitetscenter, og en café. Visionen for...
Indrykket:8. februar 2019
Udløbsdato:20. februar 2019

Pædagog til socialpædagogisk opholdssted for unge

Bakkegården

Sabro
Vi søger en uddannet Pædagog til socialpædagogisk opholdssted for unge i et rotationsvikariat 37 timer om ugen i en tidsbegrænset periode på 26 uger Ansøgningsfrist: 26. februar 2019 - Tiltrædelse: snarest Ansøgning: med relevante papirer og CV send...
Indrykket:13. februar 2019
Udløbsdato:26. februar 2019

Center for Særlig Social Indsats søger 2 mestringsvejledere

Randers Kommune

Randers C
Vær med til at gøre en forskel for udsatte borgere og bliv samtidig en del af et stærkt, dynamisk og aktivt team, der hver dag understøtter borgernes ressourcer og derigennem er med til at skabe muligheder for den enkelte borger. Hos os på Center fo...
Indrykket:4. februar 2019
Udløbsdato:27. februar 2019