Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Medarbejder med stærke juridiske kompetencer og interesse for forvaltningsret

Vil du være med til at sikre et stærkt fagligt juridisk fundament under ejendomsvurderingerne? Brænder du for at være involveret i mange forskellige opgaver, der kræver høj faglighed, stærke forvaltningsretlige kompetencer, og som giver mulighed for arbejde med processer og koordinering? Vi søger en medarbejder, som brænder for forvaltningsret og processuelle regler.

Ensartet juridisk opgavevaretagelse

Du bliver en del af kontoret Kvalitet og Styring 1.2 i Maribo med fem engagerede kolleger. Kontorets primære opgave er at understøtte sagsbehandlerne i driften og den lokale produktionsstyring.

Du vil bl.a. bidrage til:

  • lokal og tværgående sparring omkring administrationsgrundlag, juridiske vejledninger og forvaltningsretlige problemstillinger
  • lovfortolkning og sikring af korrekte afgørelser i komplekse sager
  • at udbrede øget forvaltningsfaglighed i driften
  • at drive og deltage i tværgående faglige netværk
  • facilitering af videndeling og læring i og imellem enhederne med henblik på at højne faglige kompetencer/kvalitet og ensartethed i enhederne
  • at drive tværgående produktionsstyring på tværs af enhederne og foretage omfordeling af opgaver og ressourcer mv.
  • implementeringen af det nye ejendomsvurderingssystem.

Du skal have lyst til at indgå i et stærkt team med fagligt dygtige og engagerede kolleger, hvor vi er fælles om at vedligeholde et stærkt fagligt sparringsmiljø i en uformel og tillidsfuld atmosfære - med højt til loftet og godt humør. Vi sidder i åbent kontorlandskab, så vi har gode betingelser for faglig sparring og videndeling.

Jobbet indebærer også tæt samarbejde og sparring med kolleger på lokationen og i de øvrige fire Kvalitet og Styringskontorer i styrelsen, samt sparring med styrelsens juridiske stabskontor, Jura og Kvalitet, i forhold til principielle og særligt komplicerede sager og problemstillinger.

Proaktiv, relationel og en stærk formidler

Vi forestiller os, at du har en juridisk og/eller vurderingsfaglig baggrund. Herudover lægger vi vægt på, at du har indgående kendskab til og erfaring med forvaltningsretlige regler og grundsætninger samt indgående viden om og erfaring med sagsbehandlingsprocesser. Det er en fordel – men ikke et krav – hvis du har viden om ejendomsvurderingsområdet.

Derudover har du:

  • øje for forbedringer af processer og flair for sagsbehandlingssystemer
  • gode analytiske evner
  • stærke kommunikative kompetencer – både skriftligt og mundtligt
  • gode samarbejdsevner – både eksternt og internt i organisationen
  • engagement, gåpåmod, er servicemindet, imødekommende, fleksibel, og har stor lyst til at hjælpe driften
  • handlekraft, er selvstændig og er i stand til at træffe afgørelser
  • lyst til og trives med at undervise og facilitere netværk mv.

Det er en fordel, hvis du har indsigt i driftsstyring og forståelse for sammenhænge på tværs således, at du kan påpege tendenser og behov for indsatser og bidrage med input til beslutningsoplæg for prioritering af ressourcer og opgaver i samspil med kontorets driftskoordinator.

Du skal trives i et miljø, hvor tempoet til tider er højt og opgaverne mange.

Ansøgning og kontakt

Send din ansøgning inkl. CV og dokumentation for uddannelse via linket ’Søg stillingen’ senest torsdag den 21. januar 2021. Vi forventer at holde samtaler i uge 4 og 5.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Ole West på 72 37 82 78 eller Ole.West@vurdst.dk.

Vi forventer, at der vil indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer og straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Din fysiske arbejdsplads bliver indtil videre Brovejen 15 A, 4930 Maribo.

Om Vurderingsstyrelsen

’Vi sikrer, at boligejerne får en mere retvisende og gennemskuelig ejendomsvurdering’

Vurderingsstyrelsens opgave er at udarbejde mere retvisende og gennemskuelige offentlige vurderinger af grunde og ejendomme. Fremtidens vurderinger bliver baseret på nye og detaljerede data. Det skal sikre, at borgere og virksomheder kan have tillid til, at de bliver beskattet på et korrekt grundlag. Vores værdier er ansvar, udsyn, faglighed og samarbejde.

Vi er en arbejdsplads med mange forskellige fagligheder. De er alle i spil i dagligdagen, hvor vi lægger vægt på et godt arbejdsmiljø og en stærk samarbejdskultur, hvor alle trives, tager ansvar og bidrager til den fælles opgave. Vi har et godt kollegaskab med en uformel omgangstone og vi tror på, at en fornuftig balance mellem arbejdsliv og privatliv giver motiverede og tilfredse medarbejdere.

Vurderingsstyrelsen er en arbejdsplads i vækst, og vi har derfor løbende brug for nye, engagerede kolleger.

Læs mere om Vurderingsstyrelsen på www.vurdst.dk

Vi opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.