Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Medarbejder til alment byggeri og planlægning

Flere og flere flytter til Furesø Kommune. Der bliver bygget - og bygget om - på livet løs. Derfor har vi travlt i Plan og Byg og søger en medarbejder til myndighedsbehandling i forhold til almene boliger og planloven.

Furesø Kommune er en grøn bosætningskommune, som sammen med borgerne arbejder for at udvikle stærke fællesskaber. Der er stort politisk fokus på boligområdet og det forventes, at vi samarbejder med boligselskaber, borgere, foreninger og bygherrer om etableringen af velfungerende bæredygtige boligområder og bymiljøer med fokus på arkitektur og livskvalitet.

Vi søger en medarbejder med juridisk baggrund eller erfaring, som dels kan behandle sager på almen bolig området og dels kan behandle sager på planområdet.  Stillingen er således todelt, og det forventes at arbejdstiden deles ligeligt mellem de 2 områder.

Dine opgaver:

I forhold til alment byggeri vil dine opgaver bla. være:
 

  • Behandling af skema sager, renoveringsstøtte og nybyggeri
  • Styringsdialog
  • Samarbejde med boligselskaber 
     
     
    Opgaverne er tværgående og løses i samarbejde med andre afdelinger i kommunen og boligselskaberne. Der er i dag en erfaren fuldtidsmedarbejder på almen bolig området. Han vil blive din nærmeste kollega i forhold til opgaverne.
     
    På planområdet vil dine opgaver bl.a. være: 
     
  • Behandling af sager om dispensation fra lokalplaner
  • Forespørgsler om byggemuligheder indenfor rammerne af gældende fysisk planlægning
  • 1. instans behandling af klager til planklagenævn og statsforvaltning
  • Udredning af forholdet mellem lokalplaner, privatretlige deklarationer og bygningsreglement
 
Opgaverne løses af et vagthold, som bemandes af 3 planlæggere. Arbejdet foregår i dialog med bygherre og i samarbejde på tværs i organisationen - særligt med byggesagsbehandlerne. Du vil blive fast tilknyttet sagsholdet.

Dine kompetencer:

Vi forestiller os, at du;
 
  • har solid erfaring med myndighedsbehandling
  • har erfaring med alment byggeri fra en anden kommune eller et boligselskab
  • har erfaring med behandling af sager efter planloven, almen boligloven og boligreguleringsloven
  • er jurist eller har en anden uddannelse med fokus på myndighedsarbejde
  • er god til at kommunikere og samarbejde med boligselskaber, borgere, foreninger og bygherrer 

 
Din nye arbejdsplads:

I Plan og Byg arbejder vi med kommuneplan, lokalplaner, byudvikling, byggesagsbehandling, BBR og almene boliger. Vi er 19 kollegaer i afdelingen, hvoraf halvdelen arbejder med planopgaver og 1 arbejder med alment byggeri. Vi er en del af Center for By og Miljø, som desuden består af afdelingerne Natur & Miljø og Vej & Park. Vi arbejder tæt sammen om opgaverne, hjælper hinanden og har en uformel omgangsform.

Vi holder til i et helt nyt rådhus på Stigager 2 i Værløse. Vi sidder i åbne kontorer med fleksible pladser og har en god kantine.

Du kan læse mere om os på www.furesoe.dk
 
Det praktiske:

Arbejdstiden er 37 timer om ugen med flextid og løn- og ansættelsesvilkår i øvrigt er efter overenskomst.

Ansøgningsfristen er den 16. februar 2018. Vi forventer at holde samtaler den 20. februar 2018 og håber du kan starte 1. april eller tidligere.

Hvis du vil vide mere om stillingerne, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Karin Langendorf på 72 16 54 58 / klag@furesoe.dk , teamleder Plan Trine Tophøj Heinemann på 72 35 53 05 / tth1@furesoe.dk  eller Boligkoordinator Don Krusager på 72 35 54 65 / dokr@furesoe.dk
 


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her