Medarbejder til Fleksjobgruppen, Sektion Helbred og Ressourcer ved Jobcenter

Jobcenter Thisted søger en fleksjobkonsulent til Fleksjobgruppen og tre fleksjobkonsulenter til "Projekt udvikling i fleksjob II".

I Jobcenter Thisted er vi ambitiøse omkring vores kerneopgave; at hjælpe borgere i job og uddannelse samt bidrage til, at virksomhederne får den arbejdskraft, de efterspørger. Jobcenter Thisted har ca. 130 dedikerede medarbejdere, der på forskellig vis bidrager til, at vi kan lykkes med denne opgave. Jobcenter Thisted er et velfungerende hus, hvor vi går engageret til opgaverne. Omgangstonen er uformel og dialogbaseret.

Da en af vores dygtige fleksjobkonsulenter har søgt nye udfordringer, søger vi en ny medarbejder til Fleksjobgruppen. Derudover søger vi yderligere medarbejdere til "Projekt udvikling i fleksjob II".

Fleksjobkonsulenter til "Projekt udvikling i fleksjob II"
Jobcenter Thisted har modtaget en satspuljebevilling til ansættelse af nye projektmedarbejdere i forbindelse med projektet "Udvikling i fleksjob II", i perioden fra april 2019 til september 2020. Vi søger derfor tre målrettede og engagerede fleksjobkonsulenter, der skal løfte opgaven som jobformildere. Gruppens opgave er at fokusere på og understøtte, at gruppen af ledighedsydelsesmodtagere kommer hurtigere i fleksjob. Den skal desuden understøtte en bestemt målgruppe af fleksjobbere i på sigt at øge deres ugentlige timetal.

Sagsbehandlende fleksjobkonsulent
Som fleksjobkonsulent i Sektion Helbred og Ressourcer skal du have lyst til og interesse for at arbejde på en anderledes og nytænkende måde, hvor der er fokus på en udviklende, motiverende og aktiv indsats i forhold til borgeren - et varierende job, hvor du får muligheden for at beskæftige dig med både virksomhedsrettede- og myndighedsopgaver.

For alle fire stillinger, forventer vi, at du

  • har en høj faglighed herunder en uddannelse som socialrådgiver, socialformidler eller lignende
  • på en professionel måde kan forvalte den gældende lovgivning, herunder følge med i ændringer og i principafgørelser, overholde rettidighed og interne retningslinjer og stille de relevante krav til borger og arbejdsgiver
  • har en åben, direkte og tillidsfuld kommunikationsform
  • foretager en fornuftig prioritering af kerneopgaven i det daglige, herunder, at have evnen til at arbejde struktureret, systematisk og selvstændigt, have fokus på resultater og være i stand til at tydeliggøre progressionsmulighederne over for både borger, arbejdsgiver samt andre samarbejdsparter
  • kan håndtere kontakten med borgere med fysiske, psykiske og sociale problemer og bistå med at fastholde arbejdspladstilknytningen
  • er i stand til at arbejde eksakt, metodisk og disciplineret i en travl hverdag
  • har gyldigt kørekort.

Det er fleksjobkonsulentens opgave at sikre en håndholdt og systematisk indsats i relation til at sikre borgerens vej i fleksjob, hvilket bl.a. kræver viden om jobmulighederne på det lokale arbejdsmarked og evnen til hurtigt at skabe et netværk af virksomheder.

Du vil blive en del af fleksjobgruppen i Sektion Helbred og Ressource, der består af 11 dygtige og engagerede medarbejdere samt en teamleder, der alle bidrager til løsning af jobcentres kerneopgave.

Er du fagligt stolt, brænder for socialt arbejde og kan se dig selv som en del af Jobcenter Thisted, er du måske en vores nye kollegaer.

For alle fire stillinger gælder det, at de er på 37 timer/uge. Stillingerne i projektet er tidsbegrænsede frem til oktober 2020, den sidste stilling er en fast stilling.

Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelse og aflønning sker efter gældende overenskomst iht. Dansk Socialrådgiverforening eller HK samt principperne for Ny Løn.

Yderligere oplysninger
Du kan få yderligere ved henvendelse til teamleder Cita Nielsen på tlf. 51 17 36 57 eller sektionsleder Berit Peschardt på tlf. 21 15 21 98.

Ansøgningsfrist
Vi skal have modtaget din ansøgnig senest den 17. juni 2019.

Samtalerne vil finde sted den 21. juni 2019.

 


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330033745Phoenix-835a382712019-05-28T00:00:00Medarbejder til Fleksjobgruppen, Sektion Helbred og Ressourcer ved JobcenterJobcenter Thisted søger en fleksjobkonsulent til Fleksjobgruppen og tre fleksjobkonsulenter til "Projekt udvikling i fleksjob II".

I Jobcenter Thisted er vi ambitiøse omkring vores kerneopgave; at hjælpe borgere i job og uddannelse samt bidrage til, at virksomhederne får den arbejdskraft, de efterspørger. Jobcenter Thisted har ca. 130 dedikerede medarbejdere, der på forskellig vis bidrager til, at vi kan lykkes med denne opgave. Jobcenter Thisted er et velfungerende hus, hvor vi går engageret til opgaverne. Omgangstonen er uformel og dialogbaseret.

Da en af vores dygtige fleksjobkonsulenter har søgt nye udfordringer, søger vi en ny medarbejder til Fleksjobgruppen. Derudover søger vi yderligere medarbejdere til "Projekt udvikling i fleksjob II".

Fleksjobkonsulenter til "Projekt udvikling i fleksjob II"
Jobcenter Thisted har modtaget en satspuljebevilling til ansættelse af nye projektmedarbejdere i forbindelse med projektet "Udvikling i fleksjob II", i perioden fra april 2019 til september 2020. Vi søger derfor tre målrettede og engagerede fleksjobkonsulenter, der skal løfte opgaven som jobformildere. Gruppens opgave er at fokusere på og understøtte, at gruppen af ledighedsydelsesmodtagere kommer hurtigere i fleksjob. Den skal desuden understøtte en bestemt målgruppe af fleksjobbere i på sigt at øge deres ugentlige timetal.

Sagsbehandlende fleksjobkonsulent
Som fleksjobkonsulent i Sektion Helbred og Ressourcer skal du have lyst til og interesse for at arbejde på en anderledes og nytænkende måde, hvor der er fokus på en udviklende, motiverende og aktiv indsats i forhold til borgeren - et varierende job, hvor du får muligheden for at beskæftige dig med både virksomhedsrettede- og myndighedsopgaver.

For alle fire stillinger, forventer vi, at du
  • har en høj faglighed herunder en uddannelse som socialrådgiver, socialformidler eller lignende
  • på en professionel måde kan forvalte den gældende lovgivning, herunder følge med i ændringer og i principafgørelser, overholde rettidighed og interne retningslinjer og stille de relevante krav til borger og arbejdsgiver
  • har en åben, direkte og tillidsfuld kommunikationsform
  • foretager en fornuftig prioritering af kerneopgaven i det daglige, herunder, at have evnen til at arbejde struktureret, systematisk og selvstændigt, have fokus på resultater og være i stand til at tydeliggøre progressionsmulighederne over for både borger, arbejdsgiver samt andre samarbejdsparter
  • kan håndtere kontakten med borgere med fysiske, psykiske og sociale problemer og bistå med at fastholde arbejdspladstilknytningen
  • er i stand til at arbejde eksakt, metodisk og disciplineret i en travl hverdag
  • har gyldigt kørekort.

Det er fleksjobkonsulentens opgave at sikre en håndholdt og systematisk indsats i relation til at sikre borgerens vej i fleksjob, hvilket bl.a. kræver viden om jobmulighederne på det lokale arbejdsmarked og evnen til hurtigt at skabe et netværk af virksomheder.

Du vil blive en del af fleksjobgruppen i Sektion Helbred og Ressource, der består af 11 dygtige og engagerede medarbejdere samt en teamleder, der alle bidrager til løsning af jobcentres kerneopgave.

Er du fagligt stolt, brænder for socialt arbejde og kan se dig selv som en del af Jobcenter Thisted, er du måske en vores nye kollegaer.

For alle fire stillinger gælder det, at de er på 37 timer/uge. Stillingerne i projektet er tidsbegrænsede frem til oktober 2020, den sidste stilling er en fast stilling.

Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelse og aflønning sker efter gældende overenskomst iht. Dansk Socialrådgiverforening eller HK samt principperne for Ny Løn.

Yderligere oplysninger
Du kan få yderligere ved henvendelse til teamleder Cita Nielsen på tlf. 51 17 36 57 eller sektionsleder Berit Peschardt på tlf. 21 15 21 98.

Ansøgningsfrist
Vi skal have modtaget din ansøgnig senest den 17. juni 2019.

Samtalerne vil finde sted den 21. juni 2019.

 

Jobcenter Thisted søger en fleksjobkonsulent til Fleksjobgruppen og tre fleksjobkonsulenter til Projekt udvikling i fleksjob II . I Jobcenter Thisted er vi ambitiøse omkring vores kerneopgave at hjælpe borgere i job og uddannelse samt bidrage til, at virksomhederne får den arbejdskraft, de efterspørger. Jobcenter Thisted har ca. 130 dedikerede medarbejdere, der på forskellig vis bidrager til, at vi kan lykkes med denne opgave. Jobcenter Thisted er et velfungerende hus, hvor vi går engageret til opgaverne. Omgangstonen er uformel og dialogbaseret. Da en af vores dygtige fleksjobkonsulenter har søgt nye udfordringer, søger vi en ny medarbejder til Fleksjobgruppen. Derudover søger vi yderligere medarbejdere til Projekt udvikling i fleksjob II . Fleksjobkonsulenter til Projekt udvikling i fleksjob II Jobcenter Thisted har modtaget en satspuljebevilling til ansættelse af nye projektmedarbejdere i forbindelse med projektet Udvikling i fleksjob II , i perioden fra april 2019 til september 2020. Vi søger derfor tre målrettede og engagerede fleksjobkonsulenter, der skal løfte opgaven som jobformildere. Gruppens opgave er at fokusere på og understøtte, at gruppen af ledighedsydelsesmodtagere kommer hurtigere i fleksjob. Den skal desuden understøtte en bestemt målgruppe af fleksjobbere i på sigt at øge deres ugentlige timetal. Sagsbehandlende fleksjobkonsulent Som fleksjobkonsulent i Sektion Helbred og Ressourcer skal du have lyst til og interesse for at arbejde på en anderledes og nytænkende måde, hvor der er fokus på en udviklende, motiverende og aktiv indsats i forhold til borgeren - et varierende job, hvor du får muligheden for at beskæftige dig med både virksomhedsrettede- og myndighedsopgaver. For alle fire stillinger, forventer vi, at duhar en høj faglighed herunder en uddannelse som socialrådgiver, socialformidler eller lignendepå en professionel måde kan forvalte den gældende lovgivning, herunder følge med i ændringer og i principafgørelser, overholde rettidighed og interne retningslinjer og stille de relevante krav til borger og arbejdsgiverhar en åben, direkte og tillidsfuld kommunikationsformforetager en fornuftig prioritering af kerneopgaven i det daglige, herunder, at have evnen til at arbejde struktureret, systematisk og selvstændigt, have fokus på resultater og være i stand til at tydeliggøre progressionsmulighederne over for både borger, arbejdsgiver samt andre samarbejdsparterkan håndtere kontakten med borgere med fysiske, psykiske og sociale problemer og bistå med at fastholde arbejdspladstilknytningener i stand til at arbejde eksakt, metodisk og disciplineret i en travl hverdaghar gyldigt kørekort. Det er fleksjobkonsulentens opgave at sikre en håndholdt og systematisk indsats i relation til at sikre borgerens vej i fleksjob, hvilket bl.a. kræver viden om jobmulighederne på det lokale arbejdsmarked og evnen til hurtigt at skabe et netværk af virksomheder. Du vil blive en del af fleksjobgruppen i Sektion Helbred og Ressource, der består af 11 dygtige og engagerede medarbejdere samt en teamleder, der alle bidrager til løsning af jobcentres kerneopgave. Er du fagligt stolt, brænder for socialt arbejde og kan se dig selv som en del af Jobcenter Thisted, er du måske en vores nye kollegaer. For alle fire stillinger gælder det, at de er på 37 timer uge. Stillingerne i projektet er tidsbegrænsede frem til oktober 2020, den sidste stilling er en fast stilling. Løn- og ansættelsesvilkår Ansættelse og aflønning sker efter gældende overenskomst iht. Dansk Socialrådgiverforening eller HK samt principperne for Ny Løn. Yderligere oplysninger Du kan få yderligere ved henvendelse til teamleder Cita Nielsen på tlf. 51 17 36 57 eller sektionsleder Berit Peschardt på tlf. 21 15 21 98. Ansøgningsfrist Vi skal have modtaget din ansøgnig senest den 17. juni 2019. Samtalerne vil finde sted den 21. juni 2019.11jobnet835a3827100000000000aDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-17T00:00:000000https://signatur.frontlab.com/ExtJobs/DefaultHosting/JobApplication.aspx?ClientId=1546&ERId=354870EuropaDanmarkJyllandNordjyllandThisted3536875Thisted Kommune11Skolegade 4C7700ThistedDKDanmark0DKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent769547JobNet4996944499694410028-05-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=835a3827https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=835a3827https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=835a3827&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=835a3827&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButton1Dansk3Læse/ tale344302Socialformidler10Sundhed11Socialvæsen361938088noreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330037860Socialrådgiver til FamiliesektionenRobot Familiesektionen i Holstebro Kommune søger socialrådgiver i fast stilling til vores ungeteam.Vi tror på, at alle børn, unge og familier har ret til et godt liv, og at alle har ret til de samme muligheder i livet, uanset de vilkår man har med sig. Derfor arbejder vi i Familiesektionen i Holstebro Kommune med udgangspunkt i meget kvalificeret service på at blive danmarks bedste familiesektion og dermed på at sikre, at alle de børn, unge og familier, vi kommer i kontakt med får den bedste hjælp til at få et bedre liv.Dette gør vi ved at have en enormt stor faglighed, ved at være meget inddragende og nysgerrige og ved at have et stort fokus på kerneopgaven: Det gode liv for alle.Vil du være med? Så søger vi nemlig lige nu en dygtig socialrådgiver eller formidler til en fast stilling i vores ungeteam.Vi har henover det seneste år været i gang med en større re-definering i Familiesektionen. Vi har dels foretaget en større omorganisering, og så har vi implementeret Signs Of Safety som socialfaglig metode. Vi tror på, at disse processer betyder, vi fremover både kan være dygtigere og hurtigere til at lave kompetent sagsbehandling i vores sektion i fuld øjenhøjde med borgerne.Sektionen består af fire rådgiverteams: et handicapteam, et børneteam, et ungeteam og et fremskudt rådgiverteam der fungerer på skoler og daginstitutioner. Derudover består sektionen af et konsulentteam med juridisk konsulent, socialfaglig konsulent og to netværkskonsulenter, samt et administrativt team. Ledelsen forestås af sektionsleder og tre teamledere.Familiesektionen er Holstebro Kommunes myndighedsafdeling på Børne- og familieområdet. Vi har dermed myndighedsfunktioner i relation til Lov om Social Service i aldersgruppen 0-18 år (samt efterværn).Den ledige stilling er som sagt i vores Ungeteam, som arbejder med målgruppen fra det 13. år til det 18. år og unge i efterværn. Som rådgiver i Ungeteamet sidder du med alle typer sager (dog ikke handicapsager), og vil dermed få en sagsstamme, hvor der både vil være forebyggelsessager, rådgivningssager og anbringelsessager.Ungeteamet har et helt naturligt samarbejde på tværs med voksenregi i arbejdsmarkedsafdelingen og socialafdelingen, og vi arbejder meget seriøst med den gode overlevering.Teamet består af ti meget dygtige rådgivere. Der er en rigtig god samarbejdskultur - ikke bare i teamet, men i afdelingen generelt - og vi arbejder bevidst med vores individuelle profiler og personligheder i forsøget på at skabe en højkompetent organisation.Som rådgiver i Familiesektionen er det vigtigt, at dubrænder for det socialfaglige område for målgruppen og har faglig kvalitet og udvikling heraf som væsentlig kerneværdihar kendskab til lovgivningenhar erfaring som socialrådgiver eller tilsvarende funktionkan strukturere og selvplanlægge dit arbejde og din dagligdag, så du trives og udvikler dig i en travl hverdagevner at tage et helhedsperspektiv - både ift. enkeltsager i teamet og ift. samarbejdet på tværshar et godt humør med på arbejde og kan lide et miljø der både er fagligt og professionelt men hvor der samtidig er en uformel og uhøjtidelig omgangstone.Til gengæld får duansættelse i en sektion, hvor der er mange spændende ting i gang, og hvor der er en stor faglighed og en stor vilje til at lære og lære fra sigen stilling i en organisation præget af en alsidig og udfordrende hverdag, og hvor der kontinuerligt er fokus på at gøre det bedste gode kollegaer og ledere i en sektion hvor vi også husker at have det sjovt og hyggeligt sammendygtige kollegaer der dagligt vil udfordre din tænkning og få dig til at præstere dit ypperstgod oplæring af en mentormuligheden for at være med til at sætte dit faglige og personlige præg i spil for at blive Danmarks Bedste FamiliesektionLæs mere på kommunens hjemmeside (http: www.holstebro.dk.) AnsættelsesvilkårStillingen besættes på overenskomstvilkår efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.Der er tale om en fuldtidsansættelse på 37 timer.Yderligere oplysningerNærmere oplysninger om stillingerne kan fås ved henvendelse til Teamleder i Familiesektionen Helle Højmark Sønderborg på tlf. 96 11 52 23. AnsøgningsfristSøg stillingen elektronisk på Holstebro Kommunes hjemmeside senest dem 17. juni 2019.Udvalgte kandidater skal regne med at skulle til samtale mandag den 24. juni 2019.Familiesektionen i Holstebro Kommune søger socialrådgiver i fast stilling til vores ungeteam.

Vi tror på, at alle børn, unge og familier har ret til et godt liv, og at alle har ret til de samme muligheder i livet, uanset de vilkår man har med sig. Derfor arbejder vi i Familiesektionen i Holstebro Kommune med udgangspunkt i meget kvalificeret service på at blive danmarks bedste familiesektion og dermed på at sikre, at alle de børn, unge og familier, vi kommer i kontakt med får den bedste hjælp til at få et bedre liv.
Dette gør vi ved at have en enormt stor faglighed, ved at være meget inddragende og nysgerrige og ved at have et stort fokus på kerneopgaven: Det gode liv for alle.

Vil du være med? Så søger vi nemlig lige nu en dygtig socialrådgiver eller formidler til en fast stilling i vores ungeteam.

Vi har henover det seneste år været i gang med en større re-definering i Familiesektionen. Vi har dels foretaget en større omorganisering, og så har vi implementeret Signs Of Safety som socialfaglig metode. Vi tror på, at disse processer betyder, vi fremover både kan være dygtigere og hurtigere til at lave kompetent sagsbehandling i vores sektion i fuld øjenhøjde med borgerne.

Sektionen består af fire rådgiverteams: et handicapteam, et børneteam, et ungeteam og et fremskudt rådgiverteam der fungerer på skoler og daginstitutioner. Derudover består sektionen af et konsulentteam med juridisk konsulent, socialfaglig konsulent og to netværkskonsulenter, samt et administrativt team. Ledelsen forestås af sektionsleder og tre teamledere.

Familiesektionen er Holstebro Kommunes myndighedsafdeling på Børne- og familieområdet. Vi har dermed myndighedsfunktioner i relation til Lov om Social Service i aldersgruppen 0-18 år (samt efterværn).

Den ledige stilling er som sagt i vores Ungeteam, som arbejder med målgruppen fra det 13. år til det 18. år og unge i efterværn. Som rådgiver i Ungeteamet sidder du med alle typer sager (dog ikke handicapsager), og vil dermed få en sagsstamme, hvor der både vil være forebyggelsessager, rådgivningssager og anbringelsessager.

Ungeteamet har et helt naturligt samarbejde på tværs med voksenregi i arbejdsmarkedsafdelingen og socialafdelingen, og vi arbejder meget seriøst med den gode overlevering.

Teamet består af ti meget dygtige rådgivere. Der er en rigtig god samarbejdskultur - ikke bare i teamet, men i afdelingen generelt - og vi arbejder bevidst med vores individuelle profiler og personligheder i forsøget på at skabe en højkompetent organisation.

Som rådgiver i Familiesektionen er det vigtigt, at du
  • brænder for det socialfaglige område for målgruppen og har faglig kvalitet og udvikling heraf som væsentlig kerneværdi
  • har kendskab til lovgivningen
  • har erfaring som socialrådgiver eller tilsvarende funktion
  • kan strukturere og selvplanlægge dit arbejde og din dagligdag, så du trives og udvikler dig i en travl hverdag
  • evner at tage et helhedsperspektiv - både ift. enkeltsager i teamet og ift. samarbejdet på tværs
  • har et godt humør med på arbejde og kan lide et miljø der både er fagligt og professionelt men hvor der samtidig er en uformel og uhøjtidelig omgangstone.

Til gengæld får du
  • ansættelse i en sektion, hvor der er mange spændende ting i gang, og hvor der er en stor faglighed og en stor vilje til at lære og lære fra sig
  • en stilling i en organisation præget af en alsidig og udfordrende hverdag, og hvor der kontinuerligt er fokus på at "gøre det bedste"
  • gode kollegaer og ledere i en sektion hvor vi også husker at have det sjovt og hyggeligt sammen
  • dygtige kollegaer der dagligt vil udfordre din tænkning og få dig til at præstere dit ypperst
  • god oplæring af en mentor
  • muligheden for at være med til at sætte dit faglige og personlige præg i spil for at blive Danmarks Bedste Familiesektion

Læs mere på kommunens hjemmeside (http://www.holstebro.dk.)

Ansættelsesvilkår
Stillingen besættes på overenskomstvilkår efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.

Der er tale om en fuldtidsansættelse på 37 timer.

Yderligere oplysninger
Nærmere oplysninger om stillingerne kan fås ved henvendelse til Teamleder i Familiesektionen Helle Højmark Sønderborg på tlf. 96 11 52 23.

Ansøgningsfrist
Søg stillingen elektronisk på Holstebro Kommunes hjemmeside senest dem 17. juni 2019.

Udvalgte kandidater skal regne med at skulle til samtale mandag den 24. juni 2019.

 

Holstebro KommuneHolstebro2019-06-06T00:00:002019-06-17T00:00:00
330033406Socialrådgiver til handicapteamet i Familieafdelingen - barselsvikariatRobot Vil du være med til at styrke indsatsen til familier med børn og unge med nedsat funktionsevne eller en indgribende lidelse?Søger du nye udfordringer og har du erfaring med, eller interesse for socialt arbejde indenfor det specialiserede børne- og ungeområde - så har vi stillingen til dig.Handicapteamet i Familieafdelingen søger en socialrådgiver til et barselsvikariat med tiltrædelse pr. 1 september 2019. Stillingen er som udgangspunkt på 32 timer.Om HandicapteametHandicapteamet er et lille velfungerende team bestående af 4 medarbejdere heraf 1 koordinator.I teamet er et godt kollegialt sammenhold, hvor vi vægter at hjælpe hinanden.Vi har ugentlige gruppemøder med deltagelse af koordinator, hvor der er rum og tid til både at vende større og mindre problemstillinger i sagerne.Vi vægter positiv stemning og god humor højt i vores hverdag, og vores åben dør politik, betyder at man altid kan søge råd og vejledning hos en kollega.Du vil som nyansat i vores Handicapteam overtage en opdateret sagsstamme med et sagsantal der modsvarer vejledende sagsantal fra Dansk Socialrådgiverforening.ArbejdsopgaverSom socialrådgiver i Handicapteamet arbejder du med Servicelovens bestemmelser i kapitel 11, samt kompenserende ydelser inden for handicapområdets § 41 merudgifter og § 42 tabt arbejdsfortjeneste samt § 44 84 afløsning og aflastning.Arbejdet indeholder en generel indsats på børne- og familieområdet, hvor du også vil skulle udarbejde børnefaglige undersøgelser og iværksætte foranstaltninger heraf.Vi forventer, at duer uddannet socialrådgiver - og gerne med erfaring inden for børnehandicapområdethar interesse for arbejdsområdeter en holdspillerhar flair for IT og administrativt arbejdeer psykisk robust og omstillingsparatfinder både tværfagligt og tværsektorielt samarbejde væsentligthar lyst og evne til at arbejde systematisk, målrettet og helhedsorientereter optaget af lovgivningen og formidlingen af denhar et positivt menneskesynhar kke mindst har energi og gå-på-modVi tilbyderEn velorganiseret afdeling med kompetente og samspillende medarbejdere, der har lyst og vilje til at sikre de bedst mulige resultater.Vi tilbyder et spændende job, hvor du kommer til at bruge dine faglige og personlige kompetencer i et uformelt og dynamisk arbejdsmiljø.Du vil blive taget imod af gode kollegaer, der vil glæde sig til at byde dig velkommen, og du vil i din opstart være sikret en introduktionsplan og jævnlig opfølgning ved koordinator. Ligeledes er afdelingen tilknyttet ekstern supervision.Om Familieafdelingen og Børne- og FamiliecentretStillingen i Handicapteamet er forankret i Familieafdelingen under Børne- og Familiecentret i Struer Kommune.Familieafdelingen består af 4 teams, hvis målgruppe er udsatte børn. De 4 teams er et Modtagelsesteam, et Spæd- og småbørnsteam, et Ungeteam og et Handicapteam.Børne- og Familiecentret består foruden af Familieafdelingen af Sundhedsplejen, PPR, Behandlingsafsnittet og en stab. Vores opgaver strækker sig fra det almene område, herunder sundhedsplejens sundhedsfremmende arbejde til eksempelvis myndighedsområdets forebyggende, specialiserende og mere intervenerende arbejde.Vi tilbyder hjælp, råd og vejledning til børn og familier med særlige sociale, psykiske, fysiske eller adfærdsmæssige vanskeligheder.Børne- og Familiecentret beskæftiger ca. 50 medarbejdere og er beliggende på Bremdal Torv 4, 7600 Struer Kommune.Det er vigtigt for os, at vores indsatser fremstår helhedsorienterede og sammenhængende for den enkelte borger, det barn og den familie, som vi konkret er i berøring med. Derfor vægter vi et godt samarbejde både internt og på tværs.Løn- og ansættelsesvilkårLøn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst indgået mellem KL og den forhandlingsberettigede organisationTiltrædelseDen 1. september 2019.Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte leder af Familieafdelingen, Jens Birkmose på mail jensbi@struer.dk tlf. 20 48 50 88 ellerkoordinator i Handicapteamet, Sara Larsen på mail saraml@struer.dk tlf. 20 61 27 78.Praktiske oplysningerAnsøgning vedlagt relevante bilag sendes via link på Struer.dkAnsøgningsfristMandag den 17. juni 2019 kl. 8.00.Ansættelsessamtale forventes afholdt onsdag den 19. juni 2019.Du kan læse mere om Struer Kommune her (http: www.struer.dk ).Vil du være med til at styrke indsatsen til familier med børn og unge med nedsat funktionsevne eller en indgribende lidelse?

Søger du nye udfordringer og har du erfaring med, eller interesse for socialt arbejde indenfor det specialiserede børne- og ungeområde - så har vi stillingen til dig.

Handicapteamet i Familieafdelingen søger en socialrådgiver til et barselsvikariat med tiltrædelse pr. 1 september 2019. Stillingen er som udgangspunkt på 32 timer.

Om Handicapteamet
Handicapteamet er et lille velfungerende team bestående af 4 medarbejdere – heraf 1 koordinator.
I teamet er et godt kollegialt sammenhold, hvor vi vægter at hjælpe hinanden.
Vi har ugentlige gruppemøder med deltagelse af koordinator, hvor der er rum og tid til både at vende større og mindre problemstillinger i sagerne.
Vi vægter positiv stemning og god humor højt i vores hverdag, og vores ”åben dør” politik, betyder at man altid kan søge råd og vejledning hos en kollega.
Du vil som nyansat i vores Handicapteam overtage en opdateret sagsstamme med et sagsantal der modsvarer vejledende sagsantal fra Dansk Socialrådgiverforening.

Arbejdsopgaver
Som socialrådgiver i Handicapteamet arbejder du med Servicelovens bestemmelser i kapitel 11, samt kompenserende ydelser inden for handicapområdets § 41 merudgifter og § 42 tabt arbejdsfortjeneste samt § 44/84 afløsning og aflastning.

Arbejdet indeholder en generel indsats på børne- og familieområdet, hvor du også vil skulle udarbejde børnefaglige undersøgelser og iværksætte foranstaltninger heraf.

Vi forventer, at du
  • er uddannet socialrådgiver - og gerne med erfaring inden for børnehandicapområdet
  • har interesse for arbejdsområdet
  • er en holdspiller
  • har flair for IT og administrativt arbejde
  • er psykisk robust og omstillingsparat
  • finder både tværfagligt og tværsektorielt samarbejde væsentligt
  • har lyst og evne til at arbejde systematisk, målrettet og helhedsorienteret
  • er optaget af lovgivningen og formidlingen af den
  • har et positivt menneskesyn
  • har kke mindst har energi og gå-på-mod

Vi tilbyder
En velorganiseret afdeling med kompetente og samspillende medarbejdere, der har lyst og vilje til at sikre de bedst mulige resultater.
Vi tilbyder et spændende job, hvor du kommer til at bruge dine faglige og personlige kompetencer i et uformelt og dynamisk arbejdsmiljø.

Du vil blive taget imod af gode kollegaer, der vil glæde sig til at byde dig velkommen, og du vil i din opstart være sikret en introduktionsplan og jævnlig opfølgning ved koordinator. Ligeledes er afdelingen tilknyttet ekstern supervision.

Om Familieafdelingen og Børne- og Familiecentret
Stillingen i Handicapteamet er forankret i Familieafdelingen under Børne- og Familiecentret i Struer Kommune.
Familieafdelingen består af 4 teams, hvis målgruppe er udsatte børn. De 4 teams er; et Modtagelsesteam, et Spæd- og småbørnsteam, et Ungeteam og et Handicapteam.

Børne- og Familiecentret består foruden af Familieafdelingen af Sundhedsplejen, PPR, Behandlingsafsnittet og en stab. Vores opgaver strækker sig fra det almene område, herunder sundhedsplejens sundhedsfremmende arbejde til eksempelvis myndighedsområdets forebyggende, specialiserende og mere intervenerende arbejde.
Vi tilbyder hjælp, råd og vejledning til børn og familier med særlige sociale, psykiske, fysiske eller adfærdsmæssige vanskeligheder.
Børne- og Familiecentret beskæftiger ca. 50 medarbejdere og er beliggende på Bremdal Torv 4, 7600 Struer Kommune.
Det er vigtigt for os, at vores indsatser fremstår helhedsorienterede og sammenhængende for den enkelte borger, det barn og den familie, som vi konkret er i berøring med. Derfor vægter vi et godt samarbejde både internt og på tværs.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst indgået mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation

Tiltrædelse
Den 1. september 2019.

Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte leder af Familieafdelingen, Jens Birkmose på mail jensbi@struer.dk / tlf. 20 48 50 88 eller
koordinator i Handicapteamet, Sara Larsen på mail saraml@struer.dk / tlf. 20 61 27 78.

Praktiske oplysninger
Ansøgning vedlagt relevante bilag sendes via link på Struer.dk

Ansøgningsfrist
Mandag den 17. juni 2019 kl. 8.00.

Ansættelsessamtale forventes afholdt onsdag den 19. juni 2019.

Du kan læse mere om Struer Kommune her (http://www.struer.dk/).

 

Struer KommuneStruer2019-06-04T00:00:002019-06-17T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Socialrådgiver til Familiesektionen

Holstebro Kommune

Holstebro
Familiesektionen i Holstebro Kommune søger socialrådgiver i fast stilling til vores ungeteam.Vi tror på, at alle børn, unge og familier har ret til et godt liv, og at alle har ret til de samme muligheder i livet, uanset de vilkår man har med sig. De...
Indrykket:6. juni 2019
Udløbsdato:17. juni 2019

Socialrådgiver til handicapteamet i Familieafdelingen - barselsvikariat

Struer Kommune

Struer
Vil du være med til at styrke indsatsen til familier med børn og unge med nedsat funktionsevne eller en indgribende lidelse?Søger du nye udfordringer og har du erfaring med, eller interesse for socialt arbejde indenfor det specialiserede børne- og u...
Indrykket:4. juni 2019
Udløbsdato:17. juni 2019