Medarbejder til jord- og grundvandsteamet

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Vi søger en kollega til en spændende stilling i vores jord- og grundvandsteam.

Jord- og grundvandsteamet er en del af Vand- og Naturafdelingen. Vi er 21 ansatte, som blandt andet varetager håndtering af hele vandkredsløbet i Sønderborg Kommune, herunder blandt andet grundvandsbeskyttelse, regnvand, spildevand, natur, vandløb og søer samt klimatilpasning. Afdelingens opgaver omfatter en lang række vejlednings- og myndighedsopgaver inden for vand- og naturområdet.

Vi har brug for en dygtig kollega, som har lyst til at arbejde med jordforurening og drikkevandsopgaver. Dine opgaver bliver blandt andet:

  • Påbud i jordforureningssager
  • § 8 tilladelser jfr. jordforureningsloven til byggeri på forurenede grunde
  • Opfølgning på mindre vandværkers drikkevandskvalitet, herunder godkendelser af analyser og indberetning i Geoenviron, Jupiter mm.
  • At deltage i screening af indgåede ansøgninger sammen med øvrige afdelinger i Plan og Myndighed
  • At deltage i arbejdet med lokalplanlægningen
  • Grundvandsvurderinger ved nye anlægsopgaver samt generelt i forhold til statens kortlægningsresultater
  • Bidrage til grundvandsbeskyttelse for eksempel gennem vores kommunikationsarbejde med forskellige parter

Opgaverne udføres i tæt samarbejde med dine to øvrige kollegaer i jord- og grundvandsteamet samt borgere og interesseorganisationer.

Vi forventer, at du har en relevant uddannelse, som fx miljøingeniør, geolog eller lignende. Vi ser gerne, at du har erfaring inden for jordforurening- og eller grundvandsområdet, men er du nyuddannet, ser vi også gerne din ansøgning.

Det er vigtigt, at du er motiveret for at udvikle din faglighed i et job, hvor du med din udadvendte natur skaber gode relationer til vores samarbejdspartnere. Vi lægger stor vægt på, at du er god til formidle din viden, da vi arbejder for, at vores planer bliver til virkelighed (fx vandforsyningsplan og indsatsplan).  Du har desuden lyst til at blive en del af en spændende arbejdsplads, hvor du skal agere i krydsfeltet mellem grundvandsinteresser på den ene side og en bæredygtig udvikling på den anden side. Områder med særlige drikkevandsinteresser dækker ca. halvdelen af kommunens arealer og vi er vi ofte inddraget i realiseringen af større projekter.

Har du lyst til at være en del af et travlt, spændende og udfordrende arbejdsmiljø, tilbyder vi:

  • Et arbejde hvor vi lægger vægt på at skabe en god dialog med borgerne og interesseorganisationerne
  • En arbejdsplads med fokus på engagement og samarbejde
  • En arbejdsplads, hvor der er plads til ambitioner inden for bæredygtighed
  • En alsidig arbejdsdag med en stor kontaktflade både internt i kommunen og eksternt i forbindelse med kontakt til virksomheder og interesseorganisationer
  • Et job i uhøjtidelige rammer med fokus på en høj grad af professionalisme og kvalitet i opgave­udførelsen
  • En fastansættelse på 37 timer pr. uge med flekstidsordning

Vi lægger vægt på, at du har en eller flere af nedenstående kompetencer:

  • Interesse for myndighedsbehandling, særligt efter jordforurenings- og vandforsyningsloven
  • Faglig viden om jordforurening, grundvand og geologi, som umiddelbart kan bringes i anvendelse og gerne supplere dine kollegaers viden
  • Erfaring med sagsbehandling fra en offentlig eller privat virksomhed
  • Erfaring med teamsamarbejde og netværksdannelse
  • Stærke kommunikative kompetencer
  • Og især et godt humør, der bidrager til trivslen i afdelingen.

Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den relevante fagforening. Stillingen er en fast fuldtidsstilling. Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den relevante fagforening.

Tiltrædelse den 1. oktober 2021.

Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Lisbeth Møller Jensen på tlf. 2790 5335 eller Susanna Esbensen på tlf. 8872 5512.

Ansøgningsfristen er den 18.august 2021 og samtaler forventes afholdt den 27. august 2021. 

Jobbet søges elektronisk via Sønderborg Kommunes hjemmeside. Vi ser frem til at modtage din ansøgning, CV og andre relevante bilag.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Medarbejder til jord- og grundvandsteamet

Vi søger en kollega til en spændende stilling i vores jord- og grundvandsteam.

Jord- og grundvandsteamet er en del af Vand- og Naturafdelingen. Vi er 21 ansatte, som blandt andet varetager håndtering af hele vandkredsløbet i Sønderborg Kommune, herunder blandt andet grundvandsbeskyttelse, regnvand, spildevand, natur, vandløb og søer samt klimatilpasning. Afdelingens opgaver omfatter en lang række vejlednings- og myndighedsopgaver inden for vand- og naturområdet.

Vi har brug for en dygtig kollega, som har lyst til at arbejde med jordforurening og drikkevandsopgaver. Dine opgaver bliver blandt andet:

  • Påbud i jordforureningssager
  • § 8 tilladelser jfr. jordforureningsloven til byggeri på forurenede grunde
  • Opfølgning på mindre vandværkers drikkevandskvalitet, herunder godkendelser af analyser og indberetning i Geoenviron, Jupiter mm.
  • At deltage i screening af indgåede ansøgninger sammen med øvrige afdelinger i Plan og Myndighed
  • At deltage i arbejdet med lokalplanlægningen
  • Grundvandsvurderinger ved nye anlægsopgaver samt generelt i forhold til statens kortlægningsresultater
  • Bidrage til grundvandsbeskyttelse for eksempel gennem vores kommunikationsarbejde med forskellige parter

Opgaverne udføres i tæt samarbejde med dine to øvrige kollegaer i jord- og grundvandsteamet samt borgere og interesseorganisationer.

Vi forventer, at du har en relevant uddannelse, som fx miljøingeniør, geolog eller lignende. Vi ser gerne, at du har erfaring inden for jordforurening- og eller grundvandsområdet, men er du nyuddannet, ser vi også gerne din ansøgning.

Det er vigtigt, at du er motiveret for at udvikle din faglighed i et job, hvor du med din udadvendte natur skaber gode relationer til vores samarbejdspartnere. Vi lægger stor vægt på, at du er god til formidle din viden, da vi arbejder for, at vores planer bliver til virkelighed (fx vandforsyningsplan og indsatsplan).  Du har desuden lyst til at blive en del af en spændende arbejdsplads, hvor du skal agere i krydsfeltet mellem grundvandsinteresser på den ene side og en bæredygtig udvikling på den anden side. Områder med særlige drikkevandsinteresser dækker ca. halvdelen af kommunens arealer og vi er vi ofte inddraget i realiseringen af større projekter.

Har du lyst til at være en del af et travlt, spændende og udfordrende arbejdsmiljø, tilbyder vi:

  • Et arbejde hvor vi lægger vægt på at skabe en god dialog med borgerne og interesseorganisationerne
  • En arbejdsplads med fokus på engagement og samarbejde
  • En arbejdsplads, hvor der er plads til ambitioner inden for bæredygtighed
  • En alsidig arbejdsdag med en stor kontaktflade både internt i kommunen og eksternt i forbindelse med kontakt til virksomheder og interesseorganisationer
  • Et job i uhøjtidelige rammer med fokus på en høj grad af professionalisme og kvalitet i opgave­udførelsen
  • En fastansættelse på 37 timer pr. uge med flekstidsordning

Vi lægger vægt på, at du har en eller flere af nedenstående kompetencer:

  • Interesse for myndighedsbehandling, særligt efter jordforurenings- og vandforsyningsloven
  • Faglig viden om jordforurening, grundvand og geologi, som umiddelbart kan bringes i anvendelse og gerne supplere dine kollegaers viden
  • Erfaring med sagsbehandling fra en offentlig eller privat virksomhed
  • Erfaring med teamsamarbejde og netværksdannelse
  • Stærke kommunikative kompetencer
  • Og især et godt humør, der bidrager til trivslen i afdelingen.

Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den relevante fagforening. Stillingen er en fast fuldtidsstilling. Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den relevante fagforening.

Tiltrædelse den 1. oktober 2021.

Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Lisbeth Møller Jensen på tlf. 2790 5335 eller Susanna Esbensen på tlf. 8872 5512.

Ansøgningsfristen er den 18.august 2021 og samtaler forventes afholdt den 27. august 2021. 

Jobbet søges elektronisk via Sønderborg Kommunes hjemmeside. Vi ser frem til at modtage din ansøgning, CV og andre relevante bilag.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.