Medarbejder til sagsbehandling af grønne tilskudspuljer og økonomistyring

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference


Har du lyst til at arbejde med grønne tilskudspuljer, og har du flair for økonomi? Så er du måske vores nye kollega!


”I dette job kan du faktisk være med til at gøre en reel forskel i forhold til at gøre Danmark grønnere, da du skal være med til at administrere fem grønne tilskudspuljer. De skal blandt andet bruges til udbredelse af elladestandere og til projekter med omstilling af erhvervstransport til grønne drivmidler fx el og brint, fortæller afdelingsleder Mette Fynbo.


Vi søger dig, som kan arbejde med økonomi, men som har lyst til noget mere.


Dine arbejdsopgaver bliver nemlig ikke kun af direkte økonomisk karakter. En væsentlig del af opgaverne omfatter også håndtering af ansøgninger, sagsbehandling af henvendelser, udarbejdelse af statusnotater, vurdering og indstilling af mulige modtagere af puljemidler, samt økonomistyring af puljerne f.eks. ved at sikre at puljeudbetalinger først sker, når modtagerens projekt er kvalitetssikret og i overensstemmelse med vores oprindelige aftale.


Derudover vil du også hjælpe med afdelingens økonomi. Det omfatter bl.a. fastsættelse af årlige aconto-indbetalinger på koncessioner, support af afdelingen ved budgetopfølgninger (indtastning og validering i SAP IP) samt styring og vejledning af afdelingen i forbindelse med årsafslutning i samarbejde med vores centrale regnskabsafdeling.


Talstærk og struktureret med ønske om at indgå i teamsamarbejde

Vi forventer, at du går til opgaverne med krum hals, og hvis der er noget, som du ikke er stødt på før, må du endelig spørge. Det er vigtigt for os at spille hinanden bedre”, uddyber Mette Fynbo.


Det vil være en stor fordel, hvis du har erfaring med økonomistyring og/eller puljeadministration samt viden om implementering af politiske beslutninger i praksis.


Du har gode forvaltningsmæssige kompetencer og trives med sagsbehandling.


Du har en relevant økonomisk uddannelsesbaggrund, eller erfaring der kan kompensere for manglende uddannelse.


Du er analytisk og kan både strukturere større løbende opgaver og gå ned i administrative detaljer i enkeltsager. Du motiveres af at indgå i et tæt og understøttende samarbejde med kollegaer, der har den faglige viden på området. Du har flair for tal og den faglige viden om økonomi og kan sætte dig ind i lovgivningen med puljeadministration.


Du vil sjældent være helt alene om opgaverne, men det forventes, at du selv kan ’tage fra’ med sparring fra kollegaer. Du kommunikerer godt mundtligt og skriftligt, og er vant til at være i dialog med både kollegaer og eksterne kontakter.


Det er en fordel, hvis du har erfaring med SAP, men det er mere afgørende, at du har mod på og flair for at arbejde med økonomisystemer generelt. Derudover er det vigtigt, at du er hjemmevant i Excel.


Din nye arbejdsplads

Du vil indgå i et team med seks kolleger, som udover emnerne med den grønne omstilling arbejder med koncessioner på - og udformning af statslige rastepladser samt administration og udvikling af Vejdirektoratets arbejde med erhvervslivets transporter.


Teamet er kendetegnet ved et tæt samarbejde på tværs af fagområder gennem åben dialog i en uformel tone.


Du vil også blive involveret i opgaver i samarbejde med de øvrige medarbejdere i afdelingen, som består af 21 engagerede kolleger med forskellige fagligheder.


Dine løn- og ansættelsesvilkår

Du vil blive ansat og aflønnet efter gældende statslig overenskomst med mulighed for forhandling af tillæg alt efter dine kvalifikationer.


Vi tilbyder fleksible arbejdsvilkår med fokus på efteruddannelse, mulighed for hjemmearbejdsdage, fleksible arbejdstider, kantine mv.


Vejdirektoratet er en styrelse under Transportministeriet. Dit ansættelsesområde vil være Transportministeriet med de til enhver tid tilhørende institutioner. Du vil blive ansat i Vejdirektoratets afdeling for Planlægning og Myndighed på adressen Teglgårdsparken 102, 5500 Middelfart.


Læs mere om os

Vil du vide mere om Vejdirektoratet, og hvad det vil sige at arbejde hos os, kan du læse mere om vores opgaver og medarbejdere på www.vejdirektoratet.dk.


Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Mette Fynbo på 2548 9488 og/eller mfy@vd.dk eller chefkonsulent Erik Søbjerg på 7244 2622/2294 5137og/eller eris@vd.dk.


Er du interesseret?

Send din ansøgning senest den 16. februar 2022. Vi afholder samtaler i uge 9 den 28. februar. Vi afholder efterfølgende en 2. samtalerunde med de kandidater der går videre.


Søg stillingen ved at trykke på knappen ”Send ansøgning” nedenfor.


Vedhæft ansøgning, cv, eksamenspapirer og andre relevante dokumenter.


Vejdirektoratet ønsker at afspejle det omgivende samfund i medarbejdersammensætningen og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.


Ansøgningsfrist
16-02-2022

Tiltrædelsesdato
01-05-2022

Arbejdstid
Fuldtid

Kategori
Økonom

Arbejdssted
Middelfart

Hjemmeside

Kontakt
Mette Fynbo
Afdelingsleder
 7244 2793





I Vejdirektoratet skaber vi sammenhæng for de mange trafikanter, der hver dag benytter de danske statsveje. Det gør vi ved at udvikle, planlægge og anlægge infrastrukturen, så du kan møde på arbejde til tiden, få friske varer hver dag og rejse på tværs af landet, når du har brug for det.


Vi udvikler Danmarks infrastruktur og binder landet sammen. Det kræver løsninger, der balancerer mobilitet, miljø og trafiksikkerhed. Vores mange fagligheder bidrager til et bæredygtigt samfund og et klima i balance. Ambitionen og kvaliteten er på plads, uanset om vi arbejder med mobilitet, buede broer, biodiversitet, klimavenlig asfalt eller på nogle af Danmarks største anlægsprojekter.


I Vejdirektoratet kommer du sikkert på vej. Så hvor vil du gerne hen?

Source: Ofir advertiser

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Medarbejder til sagsbehandling af grønne tilskudspuljer og økonomistyring


Har du lyst til at arbejde med grønne tilskudspuljer, og har du flair for økonomi? Så er du måske vores nye kollega!


”I dette job kan du faktisk være med til at gøre en reel forskel i forhold til at gøre Danmark grønnere, da du skal være med til at administrere fem grønne tilskudspuljer. De skal blandt andet bruges til udbredelse af elladestandere og til projekter med omstilling af erhvervstransport til grønne drivmidler fx el og brint, fortæller afdelingsleder Mette Fynbo.


Vi søger dig, som kan arbejde med økonomi, men som har lyst til noget mere.


Dine arbejdsopgaver bliver nemlig ikke kun af direkte økonomisk karakter. En væsentlig del af opgaverne omfatter også håndtering af ansøgninger, sagsbehandling af henvendelser, udarbejdelse af statusnotater, vurdering og indstilling af mulige modtagere af puljemidler, samt økonomistyring af puljerne f.eks. ved at sikre at puljeudbetalinger først sker, når modtagerens projekt er kvalitetssikret og i overensstemmelse med vores oprindelige aftale.


Derudover vil du også hjælpe med afdelingens økonomi. Det omfatter bl.a. fastsættelse af årlige aconto-indbetalinger på koncessioner, support af afdelingen ved budgetopfølgninger (indtastning og validering i SAP IP) samt styring og vejledning af afdelingen i forbindelse med årsafslutning i samarbejde med vores centrale regnskabsafdeling.


Talstærk og struktureret med ønske om at indgå i teamsamarbejde

Vi forventer, at du går til opgaverne med krum hals, og hvis der er noget, som du ikke er stødt på før, må du endelig spørge. Det er vigtigt for os at spille hinanden bedre”, uddyber Mette Fynbo.


Det vil være en stor fordel, hvis du har erfaring med økonomistyring og/eller puljeadministration samt viden om implementering af politiske beslutninger i praksis.


Du har gode forvaltningsmæssige kompetencer og trives med sagsbehandling.


Du har en relevant økonomisk uddannelsesbaggrund, eller erfaring der kan kompensere for manglende uddannelse.


Du er analytisk og kan både strukturere større løbende opgaver og gå ned i administrative detaljer i enkeltsager. Du motiveres af at indgå i et tæt og understøttende samarbejde med kollegaer, der har den faglige viden på området. Du har flair for tal og den faglige viden om økonomi og kan sætte dig ind i lovgivningen med puljeadministration.


Du vil sjældent være helt alene om opgaverne, men det forventes, at du selv kan ’tage fra’ med sparring fra kollegaer. Du kommunikerer godt mundtligt og skriftligt, og er vant til at være i dialog med både kollegaer og eksterne kontakter.


Det er en fordel, hvis du har erfaring med SAP, men det er mere afgørende, at du har mod på og flair for at arbejde med økonomisystemer generelt. Derudover er det vigtigt, at du er hjemmevant i Excel.


Din nye arbejdsplads

Du vil indgå i et team med seks kolleger, som udover emnerne med den grønne omstilling arbejder med koncessioner på - og udformning af statslige rastepladser samt administration og udvikling af Vejdirektoratets arbejde med erhvervslivets transporter.


Teamet er kendetegnet ved et tæt samarbejde på tværs af fagområder gennem åben dialog i en uformel tone.


Du vil også blive involveret i opgaver i samarbejde med de øvrige medarbejdere i afdelingen, som består af 21 engagerede kolleger med forskellige fagligheder.


Dine løn- og ansættelsesvilkår

Du vil blive ansat og aflønnet efter gældende statslig overenskomst med mulighed for forhandling af tillæg alt efter dine kvalifikationer.


Vi tilbyder fleksible arbejdsvilkår med fokus på efteruddannelse, mulighed for hjemmearbejdsdage, fleksible arbejdstider, kantine mv.


Vejdirektoratet er en styrelse under Transportministeriet. Dit ansættelsesområde vil være Transportministeriet med de til enhver tid tilhørende institutioner. Du vil blive ansat i Vejdirektoratets afdeling for Planlægning og Myndighed på adressen Teglgårdsparken 102, 5500 Middelfart.


Læs mere om os

Vil du vide mere om Vejdirektoratet, og hvad det vil sige at arbejde hos os, kan du læse mere om vores opgaver og medarbejdere på www.vejdirektoratet.dk.


Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Mette Fynbo på 2548 9488 og/eller mfy@vd.dk eller chefkonsulent Erik Søbjerg på 7244 2622/2294 5137og/eller eris@vd.dk.


Er du interesseret?

Send din ansøgning senest den 16. februar 2022. Vi afholder samtaler i uge 9 den 28. februar. Vi afholder efterfølgende en 2. samtalerunde med de kandidater der går videre.


Søg stillingen ved at trykke på knappen ”Send ansøgning” nedenfor.


Vedhæft ansøgning, cv, eksamenspapirer og andre relevante dokumenter.


Vejdirektoratet ønsker at afspejle det omgivende samfund i medarbejdersammensætningen og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.


Ansøgningsfrist
16-02-2022

Tiltrædelsesdato
01-05-2022

Arbejdstid
Fuldtid

Kategori
Økonom

Arbejdssted
Middelfart

Hjemmeside

Kontakt
Mette Fynbo
Afdelingsleder
 7244 2793





I Vejdirektoratet skaber vi sammenhæng for de mange trafikanter, der hver dag benytter de danske statsveje. Det gør vi ved at udvikle, planlægge og anlægge infrastrukturen, så du kan møde på arbejde til tiden, få friske varer hver dag og rejse på tværs af landet, når du har brug for det.


Vi udvikler Danmarks infrastruktur og binder landet sammen. Det kræver løsninger, der balancerer mobilitet, miljø og trafiksikkerhed. Vores mange fagligheder bidrager til et bæredygtigt samfund og et klima i balance. Ambitionen og kvaliteten er på plads, uanset om vi arbejder med mobilitet, buede broer, biodiversitet, klimavenlig asfalt eller på nogle af Danmarks største anlægsprojekter.


I Vejdirektoratet kommer du sikkert på vej. Så hvor vil du gerne hen?

Source: Ofir advertiser

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.