Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Medarbejder til Socialafdelingens administration

Vi søger en kollega til Socialafdelingens administration i Silkeborg Kommune. Stillingen er som udgangspunkt på 37 timer pr. uge og ønskes besat pr. 2. august 2021 eller snarest derefter.

Administrationen er en del af Socialafdelingens centrale stab og arbejder med en række administrative opgaver, herunder bl.a. budgetopfølgning, fakturering, løn og personale, ledelsesunderstøttende opgaver, herunder ledelsesinformation og digitalisering m.m.

Administrationen servicerer hele afdelingen, men med særlig fokus på driften. Der er derfor et bredt opgavefællesskab på tværs af: Voksenhandicap, Social, Psykiatri & Rusmiddel. Derudover er der en naturlig kobling til Stab og Myndighedssektionen.

Administrationen understøtter gode beslutninger gennem god økonomistyring og ledelsesinformation. Vi forstår, at vores opgaver er en del af en sammenhæng, og at der skal være sammenhæng, hvis vi skal lykkes som organisation.

Vi har et stort fokus på digitalisering af arbejdsgange og større datatilgængelighed, som redskaber til at understøtte vores målsætninger. 

Arbejdsmiljøet er kendetegnet ved et højt fagligt niveau og et stort engagement ift. opgaven. Kontoret er også kendetegnet ved et rigtig godt kollegialt samspil, og vi sætter pris på godt humør og samarbejde. Team-begrebet er centralt for administrationen, der både arbejder sammen som helhed men også er organiseret i mindre teams omkring specifikke opgaver.

Team-organiseringen, medvirker at vi opnår en god balance mellem bredde og dybde i opgaveporteføljen. Vi mener, at det bidrager til det høje kompetenceniveau, arbejdsglæde og gode udviklingsmuligheder, hvor læring er vægtet højt.

Du kan se mere her: Medarbejder hos Silkeborg Kommune

Dine opgaver
Socialområdet står midt i en forandringsproces og er på flere områder i front, når det handler om at gentænke de sociale indsatser og det interne samarbejde. Det sætter krav til agilitet og derfor har vi også fokus på digitalisering.

Du skal derfor have forståelse for, hvordan dine opgaver hænger sammen med driften og omvendt.

Vi søger en kollega, som interesserer sig for organisation og drift, og som har flair for at finde gode løsninger og med sans for sammenhænge.

Dine opgaver vil bl.a. omfatte:

  • Budgetopfølgning på institutionsniveau og i tæt samarbejde med hhv. funktions- og Sektionsledelse.
  • Servicering af driften, den administrative ledelse og det politiske niveau f.eks. i forbindelse med udarbejdelse af budgetter, regnskab, diverse analyser m.m.
  • Administrative opgaver, herunder bl.a. fakturering, budgetopfølgninger, servicepakker, beregning af egenbetaling på §§ 107-108, ledelsesinformation m.m.
  • At løse opgaver og processer i tæt samspil med kollegaer og ledere indenfor afdelingens fem sektioner. F.eks. forbedring og forankring af arbejdsgange m.m.
Du skal være indstillet på, at din opgaveportefølje ændrer sig over tid, ligesom vi er indstillet på at tilpasse stillingen til eventuelle kvalifikationer, du måtte have eller oparbejder.

Din faglige og personlige profil
  • Du har erfaring med administrativt arbejde i en politisk ledet organisation
  • Du trives med en afvekslende hverdag, hvor korte deadlines også forekommer, men ikke søges
  • Har tålmodighed og overblik, som også længerevarende opgaver og mål kræver
  • Du trives med en omskiftelig hverdag, hvor du ikke altid kan planlægge, hvad der kommer til at ske, men er god til at tage styring med egne opgaver
  • Du har en relevant uddannelse. F.eks. HK, offentlig administration, finansøkonom eller lignende. Vi mener, at forskellighed styrker og er derfor åbne overfor ansøgere med forskellige baggrunde og kompetencer.  
  • Du opbygger og vedligeholder gode relationer til såvel interne som eksterne samarbejdspartnere
  • Du har erfaring med brug af økonomisystemer samt office-pakken, hvor Excel fylder meget i hverdagen. Vi bruger Prisme som økonomisystem
  • Du har gode formidlingsevner både mundtligt og skriftligt
  • Det er en fordel, hvis du har erfaring fra socialområdet. Hvis du kan trække på erfaring fra andre områder, så er du også meget velkommen til at søge
Du skal vælge os
Vi tilbyder
  • Et spændende job i en spændende og forandringsvillig organisation
  • En inspirerende arbejdsplads med gode muligheder for faglig og personlig udvikling sammen med dygtige kollegaer
  • Et godt arbejdsmiljø, der er præget af faglighed, fleksibilitet og et godt kollegialt samarbejde             
Løn og ansættelsesvilkår
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.

Administrationen er placeret på Frydenslund, Grønnegade 10, 8600 Silkeborg.

Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.
 
Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte administrativ leder Kristoffer Lindberg på tlf. 23 11 79 60 eller TR Conny Olsen på tlf. 51 50 55 06.
 
Ansøgningsfrist søndag 4. juli 2021. Ansættelsessamtaler forventes afholdt tirsdag 13. juli.
 
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.
 
Vi indhenter offentlig straffeattest på den person, vi ønsker at ansætte.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.