Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Medarbejder til sygedagpengeindsatsen

Jobcentret søger medarbejder til en fast fuldtidsstilling i Sygedagpengeafdelingen.

Vi søger en erfaren medarbejder, til opgaveløsning inden for sygedagpengeindsatsen.  Du skal brænde for, at bidrage til, at vores borgere fastholdes på eller får genopbygget en tilknytning til arbejdsmarkedet. Dette skal ske gennem en professionel tilgang til vores borgere og arbejdsgivere. For vores borgere betyder det, at de oplever, at være en naturlig aktør i eget liv, men også bliver understøttet i at se vejen tilbage til arbejdsmarkedet. Vi forventer, at du ser og befinder dig godt med det virksomhedsvendte arbejde og det jobrettede fokus, som en naturlig del af din kerneopgave.  

Vi vil blive i stand til at skabe mening sammen med borgeren og få det, som giver mening til at lykkes, så vil du være med til det?

Fagligt forventer vi, at du selvstændigt kan lave faglige vurderinger af høj kvalitet, til hvilket du naturligvis bliver understøttet i, af bl.a. den faglige koordinator og kollegial sparring.

Fælles om job i fokus, er en tilgang som vi er ved at implementere i hele jobcentret. Det skal styrke vores retning i arbejdet og udvikle os til, at vi arbejder evidensbaseret og til i højere grad, at inddrage borgeren i det jobrettede fokus. Det skal du selvfølgelig være en aktiv del af.
Vi mener, at vi bedre lykkes i samarbejde. Derfor arbejder vi på at styrke vores tværgående samarbejde både på arbejdsmarkedsområdet og i hele kommunen generelt, hvorfor vi skal være nysgerrige og åbne.

Sygedagpengeafdelingen er i udvikling, og bygger videre på, at vi har en velfungerende gruppe, som sætter faglighed, fællesskab, menneskelig forståelse og ansvar meget højt. Vi har en åben og uformel omgangstone. Der er også et godt kollegialt sammenhold og netværk. Vi tilstræber at have nærværende og professionel ledelse, som både har fokus på resultater og trivsel.

Vi er 27 ansatte i Sygedagpengeafdelingen som i dag omfatter, sygedagpenge, revalidering, ledighedsydelse, jobafklaring, fastholdelse og handicapkompenserende ordninger. I forhold til de to stillinger fremgår nuværende arbejdsområder nedenfor, men da du bliver ansat i Sygedagpengeafdelingen, skal du være indstillet på, at du kan blive sat i spil til at varetage andre opgaver i den samlede afdeling.

I de første 2 måneder får du tilknyttet en mentor, som er en af dine kolleger.

Arbejdsopgaverne er primært i sygedagpengeopfølgningen.

Arbejdsområde, som varierer alt efter stillingen, er:

  • Fastholdelse
  • Tidlig indsats i sygedagpenge
  • Opfølgning på sygedagpengesager
  • Ansvar for egen sagsstamme
  • Personlige og telefoniske opfølgningssamtaler
  • Kontakt til arbejdsgivere og praktiserende læger
  • Opfølgning i virksomhedspraktik, hvor der foretages afklaring af arbejdsevne
  • Træffe afgørelser jævnfør sygedagpengeloven
  • Revalidering
  • Udarbejde rehabiliteringsplanens forberedende del.
Vi forventer af dig, at du:
  • Har relevant erhvervserfaring f.eks. er uddannet socialrådgiver/social formidler/har en relevant sundhedsfaglig uddannelse 
  • Har et grundigt kendskab til beskæftigelsesindsatsen. Der vil blive lagt vægt på, at du har erfaring med sagsbehandling indenfor sygedagpengeområdet
  • Er systematisk og kan lide at have et arbejde med mange deadlines
  • Er stærk i relationsarbejdet med borgerne og har mod til at understøtte borgerne i, at de får ansvar i processen
  • Har et jobrettet fokus
  • Kan lide at komme ud på virksomheder og bidrage til borger og arbejdsgiver sammen finder den bedste løsning i vejen til bage til job
  • Evner at håndtere myndighedsrollen og samtidig sikre, at borgerens perspektiver og egne ønsker i forløbet respekteres
  • Har gode samarbejdsevner og kan arbejde tværfaglig
  • Har et godt kendskab til arbejdsmarkedet
  • Trives med at der bliver stillet krav, skabe resultater og blive målt på dem
  • Er ”Holdspiller” og tager medansvar for opgaveløsningen i dit team
  • Har gode kommunikative og skriftlige kompetencer
  • Gerne har kendskab til Opera, Acadre.
Stillingerne er normeret til 37 timer pr. uge. Løn i henhold til gældende overenskomst. Ansættelse snarest mulig og senest den 1. marts 2018.  

Vi kan tilbyde et spændende arbejdsområde, som er udfordrende og under konstant udvikling, såvel politisk som i forhold til faglighed og nytænkning.

Få flere oplysninger hos afdelingsleder Kim Bank Olesen, mobil 24 91 06 55, mail: kimba@haderslev.dk eller hos faglig koordinator Lis Friedrichsen, telefon 74 34 06 47, mail lifm@haderslev.dk

Send din ansøgning, CV og bilag via knappen ”Send ansøgning”, senest onsdag den 21. februar 2018, kl. 12.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt mandag den 26. februar 2018.

I ansættelsessamtalen deltager afdelingsleder, faglig koordinator og medarbejder fra sygedagpenge.


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her