Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Medarbejder til test af data

Rigsarkivet søger medarbejder til test af data
Er du omhyggelig og har du sans for detaljer? Har du solide it-kompetencer, herunder navnlig kendskab til databaser og XML? Er du god til at forklare tekniske problemstillinger både mundtligt og skriftligt? Så er det måske dig, vi søger til en ledig stilling som medarbejder til test og kvalitetskontrol af de data, som afleveres til Rigsarkivet.

Til arbejdet med at modtage og teste data til arkivering søger vi nu en medarbejder til Rigsarkivets område for Digital Bevaring og Oparbejdning med tiltrædelse 1. maj 2018 eller snarest derefter. Arbejdsstedet er Kalvebod Brygge 34 i København.

Arbejdsopgaver
Arbejdsopgaverne består i at modtage, registrere og teste afleveringer af data, så det sikres, at struktur, indhold og dokumentation er i overensstemmelse med de fastsatte krav.

Du skal i den forbindelse udarbejde testrapporter til myndighederne og deres IT-leverandører, så de kan rette evt. fejl og mangler. Til testarbejdet anvendes primært testprogrammer, som er udviklet af Rigsarkivet selv, men også diverse standardprogrammer.

I stillingen indgår desuden mindre driftsopgaver i et omfang af 5-10 timer pr. uge. Det kan fx dreje sig om installation af software, opsætning af nye maskiner og tilsvarende opgaver.

Reglerne for aflevering af data fremgår af bekendtgørelse nr. 1007 af 20. august 2010. Bekendtgørelsen med tilhørende vejledninger og hjælpeprogrammer kan du finde på Rigsarkivets hjemmeside: http://www.sa.dk

Kvalifikationer
Det er et krav, at du har

  • godt kendskab til databaser og databaseteori
  • kendskab til XML og SQL
  • generel informationsteknologisk kompetence

Det vil være en fordel, hvis du har
  • erfaring med Rigsarkivets regler for digitale afleveringer og kendskab til Rigsarkivets arbejde generelt
  • viden om den offentlige forvaltning og erfaring med sagsbehandling

Som person forventer vi, at du
  • er omhyggelig og systematisk, men samtidig resultatorienteret
  • er i stand til at arbejde selvstændigt
  • bidrager til et godt kollegialt miljø

Jobbet indebærer en del kontakt med de afleverende myndigheder og deres IT-leverandører. Da al kommunikation sker på dansk, er det vigtigt, at du er velformuleret på såvel mundtligt som skriftligt dansk.

Ansættelsesvilkår
Ansættelse og aflønning sker efter gældende overenskomst for IT-medarbejdere i staten (PROSA), efter principperne i Ny Løn. Stillingen indplaceres i løngruppe 1 eller 2 afhængig af uddannelse og kvalifikationer.

Den gennemsnitlige arbejdstid er 37 timer om ugen.

Vi indhenter straffeattest.

Vi tilbyder
Et udfordrende job, hvor du kan være med til at sikre bevaringen af den digitale kulturarv for eftertiden. Vi lægger vægt på et godt fagligt og socialt arbejdsmiljø og har fleksible komme-gå-tider, så familie- og arbejdsliv kan hænge sammen.

Ansøgning
Du kan søge stillingen via Rigsarkivets rekrutteringssystem på http://www.sa.dk under ”Om OS” og derefter ”Job i Rigsarkivet”. Du bliver guidet igennem rekrutteringsprocessen, når du trykker på knappen ’Søg stillingen’ nederst på siden. Ansøgningen skal være fremme senest fredag den 20. april 2018.

Ansøgningen skal indeholde kortfattet CV samt dokumentation for faglige kvalifikationer.

Nærmere oplysninger om stillingen kan fås hos områdeleder Jan Dalsten Sørensen på tlf. 41 71 72 46 eller datamanager Phillip Tømmerholt, tlf. 41 71 72 20.

Du kan også læse mere om Rigsarkivet på http://www.sa.dk

Rigsarkivet tilstræber at få så bred en sammensætning i personalet som muligt, hvorfor alle interesserede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.

Rigsarkivet er en styrelse og institution under Kulturministeriet, der har til formål at sikre bevaringen af arkivalier til brug for fremtidig forskning, at stille arkivalier til rådighed for myndigheder og publikum samt at udøve forskning og udbrede kendskabet til forskningens resultater. Rigsarkivet har ca. 225 medarbejdere fordelt på 5 adresser; to i Jylland, en på Fyn og to i København.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329788293Phoenix-9f90b70e12018-04-05T18:03:42.480Medarbejder til test af dataRigsarkivet søger medarbejder til test af data
Er du omhyggelig og har du sans for detaljer? Har du solide it-kompetencer, herunder navnlig kendskab til databaser og XML? Er du god til at forklare tekniske problemstillinger både mundtligt og skriftligt? Så er det måske dig, vi søger til en ledig stilling som medarbejder til test og kvalitetskontrol af de data, som afleveres til Rigsarkivet.

Til arbejdet med at modtage og teste data til arkivering søger vi nu en medarbejder til Rigsarkivets område for Digital Bevaring og Oparbejdning med tiltrædelse 1. maj 2018 eller snarest derefter. Arbejdsstedet er Kalvebod Brygge 34 i København.

Arbejdsopgaver
Arbejdsopgaverne består i at modtage, registrere og teste afleveringer af data, så det sikres, at struktur, indhold og dokumentation er i overensstemmelse med de fastsatte krav.

Du skal i den forbindelse udarbejde testrapporter til myndighederne og deres IT-leverandører, så de kan rette evt. fejl og mangler. Til testarbejdet anvendes primært testprogrammer, som er udviklet af Rigsarkivet selv, men også diverse standardprogrammer.

I stillingen indgår desuden mindre driftsopgaver i et omfang af 5-10 timer pr. uge. Det kan fx dreje sig om installation af software, opsætning af nye maskiner og tilsvarende opgaver.

Reglerne for aflevering af data fremgår af bekendtgørelse nr. 1007 af 20. august 2010. Bekendtgørelsen med tilhørende vejledninger og hjælpeprogrammer kan du finde på Rigsarkivets hjemmeside: http://www.sa.dk

Kvalifikationer
Det er et krav, at du har
  • godt kendskab til databaser og databaseteori
  • kendskab til XML og SQL
  • generel informationsteknologisk kompetence

Det vil være en fordel, hvis du har
  • erfaring med Rigsarkivets regler for digitale afleveringer og kendskab til Rigsarkivets arbejde generelt
  • viden om den offentlige forvaltning og erfaring med sagsbehandling

Som person forventer vi, at du
  • er omhyggelig og systematisk, men samtidig resultatorienteret
  • er i stand til at arbejde selvstændigt
  • bidrager til et godt kollegialt miljø

Jobbet indebærer en del kontakt med de afleverende myndigheder og deres IT-leverandører. Da al kommunikation sker på dansk, er det vigtigt, at du er velformuleret på såvel mundtligt som skriftligt dansk.

Ansættelsesvilkår
Ansættelse og aflønning sker efter gældende overenskomst for IT-medarbejdere i staten (PROSA), efter principperne i Ny Løn. Stillingen indplaceres i løngruppe 1 eller 2 afhængig af uddannelse og kvalifikationer.

Den gennemsnitlige arbejdstid er 37 timer om ugen.

Vi indhenter straffeattest.

Vi tilbyder
Et udfordrende job, hvor du kan være med til at sikre bevaringen af den digitale kulturarv for eftertiden. Vi lægger vægt på et godt fagligt og socialt arbejdsmiljø og har fleksible komme-gå-tider, så familie- og arbejdsliv kan hænge sammen.

Ansøgning
Du kan søge stillingen via Rigsarkivets rekrutteringssystem på http://www.sa.dk under ”Om OS” og derefter ”Job i Rigsarkivet”. Du bliver guidet igennem rekrutteringsprocessen, når du trykker på knappen ’Søg stillingen’ nederst på siden. Ansøgningen skal være fremme senest fredag den 20. april 2018.

Ansøgningen skal indeholde kortfattet CV samt dokumentation for faglige kvalifikationer.

Nærmere oplysninger om stillingen kan fås hos områdeleder Jan Dalsten Sørensen på tlf. 41 71 72 46 eller datamanager Phillip Tømmerholt, tlf. 41 71 72 20.

Du kan også læse mere om Rigsarkivet på http://www.sa.dk

Rigsarkivet tilstræber at få så bred en sammensætning i personalet som muligt, hvorfor alle interesserede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.

Rigsarkivet er en styrelse og institution under Kulturministeriet, der har til formål at sikre bevaringen af arkivalier til brug for fremtidig forskning, at stille arkivalier til rådighed for myndigheder og publikum samt at udøve forskning og udbrede kendskabet til forskningens resultater. Rigsarkivet har ca. 225 medarbejdere fordelt på 5 adresser; to i Jylland, en på Fyn og to i København.

2018-04-21T00:51:19.703 Rigsarkivet søger medarbejder til test af data Er du omhyggelig og har du sans for detaljer? Har du solide it-kompetencer, herunder navnlig kendskab til databaser og XML? Er du god til at forklare tekniske problemstillinger både mundtligt og skriftligt? Så er det måske dig, vi søger til en ledig stilling som medarbejder til test og kvalitetskontrol af de data, som afleveres til Rigsarkivet. Til arbejdet med at modtage og teste data til arkivering søger vi nu en medarbejder til Rigsarkivets område for Digital Bevaring og Oparbejdning med tiltrædelse 1. maj 2018 eller snarest derefter. Arbejdsstedet er Kalvebod Brygge 34 i København. Arbejdsopgaver Arbejdsopgaverne består i at modtage, registrere og teste afleveringer af data, så det sikres, at struktur, indhold og dokumentation er i overensstemmelse med de fastsatte krav. Du skal i den forbindelse udarbejde testrapporter til myndighederne og deres IT-leverandører, så de kan rette evt. fejl og mangler. Til testarbejdet anvendes primært testprogrammer, som er udviklet af Rigsarkivet selv, men også diverse standardprogrammer. I stillingen indgår desuden mindre driftsopgaver i et omfang af 5-10 timer pr. uge. Det kan fx dreje sig om installation af software, opsætning af nye maskiner og tilsvarende opgaver. Reglerne for aflevering af data fremgår af bekendtgørelse nr. 1007 af 20. august 2010. Bekendtgørelsen med tilhørende vejledninger og hjælpeprogrammer kan du finde på Rigsarkivets hjemmeside: http: www.sa.dk Kvalifikationer Det er et krav, at du har godt kendskab til databaser og databaseteori kendskab til XML og SQL generel informationsteknologisk kompetence Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med Rigsarkivets regler for digitale afleveringer og kendskab til Rigsarkivets arbejde generelt viden om den offentlige forvaltning og erfaring med sagsbehandling Som person forventer vi, at du er omhyggelig og systematisk, men samtidig resultatorienteret er i stand til at arbejde selvstændigt bidrager til et godt kollegialt miljø Jobbet indebærer en del kontakt med de afleverende myndigheder og deres IT-leverandører. Da al kommunikation sker på dansk, er det vigtigt, at du er velformuleret på såvel mundtligt som skriftligt dansk. Ansættelsesvilkår Ansættelse og aflønning sker efter gældende overenskomst for IT-medarbejdere i staten (PROSA), efter principperne i Ny Løn. Stillingen indplaceres i løngruppe 1 eller 2 afhængig af uddannelse og kvalifikationer. Den gennemsnitlige arbejdstid er 37 timer om ugen. Vi indhenter straffeattest. Vi tilbyder Et udfordrende job, hvor du kan være med til at sikre bevaringen af den digitale kulturarv for eftertiden. Vi lægger vægt på et godt fagligt og socialt arbejdsmiljø og har fleksible komme-gå-tider, så familie- og arbejdsliv kan hænge sammen. Ansøgning Du kan søge stillingen via Rigsarkivets rekrutteringssystem på http: www.sa.dk under Om OS og derefter Job i Rigsarkivet . Du bliver guidet igennem rekrutteringsprocessen, når du trykker på knappen Søg stillingen nederst på siden. Ansøgningen skal være fremme senest fredag den 20. april 2018. Ansøgningen skal indeholde kortfattet CV samt dokumentation for faglige kvalifikationer. Nærmere oplysninger om stillingen kan fås hos områdeleder Jan Dalsten Sørensen på tlf. 41 71 72 46 eller datamanager Phillip Tømmerholt, tlf. 41 71 72 20. Du kan også læse mere om Rigsarkivet på http: www.sa.dk Rigsarkivet tilstræber at få så bred en sammensætning i personalet som muligt, hvorfor alle interesserede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen. Rigsarkivet er en styrelse og institution under Kulturministeriet, der har til formål at sikre bevaringen af arkivalier til brug for fremtidig forskning, at stille arkivalier til rådighed for myndigheder og publikum samt at udøve forskning og udbrede kendskabet til forskningens resultater. Rigsarkivet har ca. 225 medarbejdere fordelt på 5 adresser to i Jylland, en på Fyn og to i København.11Jobnet9f90b70e100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2018-04-20T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=112191&DepartmentId=7581&MediaId=2693&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3206704Rigsarkivet11Kalvebod Brygge 321560København V41717246DKDanmark0
jds@sa.dkDKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent550062JobNet48047051000https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=9f90b70ehttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=9f90b70ehttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=9f90b70e&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=9f90b70e&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/IT_Ingenioer_og_energi/IT/1.jpgBrænder du for IT? Som Medarbejder får du mange spændende opgaver.12008001Dansk3Læse/ tale522039Medarbejder1IT354172016Jan Dalstenjds@sa.dkDKDanmarkDKDanmarkda-DK