Medarbejdere til kontrol af selskabsskat og hovedaktionærer i Små og mellemstore selskaber i Esbjerg

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Synes du også at selskabsskat, regnskab eller revision er spændende? Ønsker du at videreudvikle dine solide kompetencer indenfor selskabsskat og hovedaktionærbeskatning, så har vi både afvekslende og udviklende opgaver indenfor sagsbehandling og kontrol af selskaber.

Spændende arbejdsopgaver
Som en del af enheden, vil du arbejde med sagsbehandling og/eller kontrolopgaver indenfor nedenstående områder.

  • Projekt Kontrol af hovedaktionærer og deres selskaber på skatteområdet. Her er du med til at sikre, at flest mulige hovedaktionærer og deres selskaber efterlever gældende skatte- og afgiftsregler
  • Selskabers anmodninger om genoptagelsessager på skatteområdet
Faglig velfunderet i selskabsskat, hovedaktionærer, revision mv.
Du har en relevant uddannelse fx Skatteforvaltningens fuldmægtiguddannelse, diplomuddannelsen i Skatter og Afgifter, cand.merc.aud., cand.merc. jur., Akademiuddannelsen i Skatter og Afgifter eller lignende. Du har erfaring fra et tilsvarende job, eller erfaring med selskabsskat og hovedaktionærbeskatning fra revisionsbranchen eller internt fra Skatteforvaltningen. Det vigtigste er din stærke, relevante faglighed, dit høje engagement og motivation for at lære mere.

Din arbejdsstil er struktureret med sans for kvalitet og detaljer og med fornuftig fremdrift. Du er god til at skabe relationer og bidrager til et godt fællesskab, så I trives som hold, sparrer med hinanden og løfter i flok. Du er god til at kommunikere og udtrykker dig klart og præcist både skriftligt og mundtligt, så du efterlader et professionelt indtryk af Skattestyrelsen, uanset om det er online eller ved fysiske møder ude i selskaberne. Vi sætter pris på udvikling, og at du vil vedligeholde dine kompetencer.

Vi tilbyder

  • Udfordrende og afvekslende opgaver med en høj grad af selvstændig arbejdstilrettelæggelse i et team med dygtige kolleger, som du arbejder tæt sammen med
  • En spændende og afvekslende arbejdsdag med mulighed for fleksibilitet, så både arbejds- og familieliv kan hænge sammen
  • Mulighed for individuel og faglig kompetenceudvikling
  • En enestående mulighed for at være med til at opbygge en høj faglighed i enheden, hvor der er fokus på god trivsel
  • Omfattende introduktionsforløb med oplæring fra kolleger, der sikrer at du kommer godt fra start
Enheden består af 17 medarbejdere og er en del af afdelingen Små og mellemstore selskaber, som har ansvaret for alle Danmarks små og mellemstore selskaber og deres hovedaktionærer og offentlige virksomheder og institutioner. Vi er ca. 340 medarbejder og pr. 1. juli i år består afdelingen af 17 enheder. Vi arbejder med kontrol, vejledning mv. af små og mellemstore selskaber og arbejder målrettet på at sikre, at selskaber betaler de korrekte skatter og afgifter til tiden.

Ansøgning og kontakt
Ansøgning, CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest 18. oktober 2021. Samtaler afholdes løbende. Tiltrædelse pr. 1. januar 2022 eller efter aftale. Spørgsmål besvares gerne af funktionsleder Anni Grandt Petersen på telefon 72 38 51 17.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver indtil videre Nørregade 63, 6700 Esbjerg.

Skatteministeriet opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Medarbejdere til kontrol af selskabsskat og hovedaktionærer i Små og mellemstore selskaber i Esbjerg

Synes du også at selskabsskat, regnskab eller revision er spændende? Ønsker du at videreudvikle dine solide kompetencer indenfor selskabsskat og hovedaktionærbeskatning, så har vi både afvekslende og udviklende opgaver indenfor sagsbehandling og kontrol af selskaber.

Spændende arbejdsopgaver
Som en del af enheden, vil du arbejde med sagsbehandling og/eller kontrolopgaver indenfor nedenstående områder.

  • Projekt Kontrol af hovedaktionærer og deres selskaber på skatteområdet. Her er du med til at sikre, at flest mulige hovedaktionærer og deres selskaber efterlever gældende skatte- og afgiftsregler
  • Selskabers anmodninger om genoptagelsessager på skatteområdet
Faglig velfunderet i selskabsskat, hovedaktionærer, revision mv.
Du har en relevant uddannelse fx Skatteforvaltningens fuldmægtiguddannelse, diplomuddannelsen i Skatter og Afgifter, cand.merc.aud., cand.merc. jur., Akademiuddannelsen i Skatter og Afgifter eller lignende. Du har erfaring fra et tilsvarende job, eller erfaring med selskabsskat og hovedaktionærbeskatning fra revisionsbranchen eller internt fra Skatteforvaltningen. Det vigtigste er din stærke, relevante faglighed, dit høje engagement og motivation for at lære mere.

Din arbejdsstil er struktureret med sans for kvalitet og detaljer og med fornuftig fremdrift. Du er god til at skabe relationer og bidrager til et godt fællesskab, så I trives som hold, sparrer med hinanden og løfter i flok. Du er god til at kommunikere og udtrykker dig klart og præcist både skriftligt og mundtligt, så du efterlader et professionelt indtryk af Skattestyrelsen, uanset om det er online eller ved fysiske møder ude i selskaberne. Vi sætter pris på udvikling, og at du vil vedligeholde dine kompetencer.

Vi tilbyder

  • Udfordrende og afvekslende opgaver med en høj grad af selvstændig arbejdstilrettelæggelse i et team med dygtige kolleger, som du arbejder tæt sammen med
  • En spændende og afvekslende arbejdsdag med mulighed for fleksibilitet, så både arbejds- og familieliv kan hænge sammen
  • Mulighed for individuel og faglig kompetenceudvikling
  • En enestående mulighed for at være med til at opbygge en høj faglighed i enheden, hvor der er fokus på god trivsel
  • Omfattende introduktionsforløb med oplæring fra kolleger, der sikrer at du kommer godt fra start
Enheden består af 17 medarbejdere og er en del af afdelingen Små og mellemstore selskaber, som har ansvaret for alle Danmarks små og mellemstore selskaber og deres hovedaktionærer og offentlige virksomheder og institutioner. Vi er ca. 340 medarbejder og pr. 1. juli i år består afdelingen af 17 enheder. Vi arbejder med kontrol, vejledning mv. af små og mellemstore selskaber og arbejder målrettet på at sikre, at selskaber betaler de korrekte skatter og afgifter til tiden.

Ansøgning og kontakt
Ansøgning, CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest 18. oktober 2021. Samtaler afholdes løbende. Tiltrædelse pr. 1. januar 2022 eller efter aftale. Spørgsmål besvares gerne af funktionsleder Anni Grandt Petersen på telefon 72 38 51 17.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver indtil videre Nørregade 63, 6700 Esbjerg.

Skatteministeriet opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.