Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Medarbejdere til ledelsesinformation og dataanalyse i Københavns Kommune

Kan du se dig selv som en del af et stærkt fagligt BI-miljø, som understøtter tusindvis af ledere og en stor politisk organisation med analyser og rapportering? Og har du evnerne til at understøtte forretningsmæssige behov med stærke rapporteringer og analyser, som bidrager til at skabe retning? Så har vi måske stillingen til dig.   
 
Vi søger to dygtige datamedarbejdere med god forretningsforståelse. Du bliver en del af teamet Forretningsdata i kontoret Udvikling, Optimering og Forretningsdata i Koncernservice i Københavns Kommune. Forretningsdata består af en teamleder og 15 dedikerede medarbejdere, og vi har derfor skabt et stærkt fagligt miljø omkring det at arbejde med ledelsesinformation, data og analyse til gavn for vores kunder.  
 
Brugerne er både ledelsen i Koncernservice og forvaltningerne i kommunen. Koncernservice ligger dels inde med store datamængder, som anvendes i den interne driftsstyring og i dialogen om de services, som vi leverer til de syv forvaltninger i kommunen. Dels er Koncernservice ansvarlig for den ledelsesinformation, som anvendes af alle kommunens ledere, når de skal styre økonomi- og personaleområdet.  
 
De to stillinger  
Den ene af de personer, som vi søger, kommer primært til at arbejde med vores interne styringsdata. Over de seneste år har vi arbejdet efter en klar strategi, hvor vi i stigende grad er gået fra at lave manuelle udtræk på kildesystemerne og analyser i Excel, til i stedet at konfigurere automatiserede dataflows og ledelsesinformationsrapporter, som udstilles for brugerne. Vores dygtige datamedarbejdere bygger hele dataflowt fra kilden (f.eks. sagsstyringssystemer, tidsregistreringssystemer mv.) til rapportering, og vi er nogle af dem, som er længst fremme med brugen af Azure og Power BI.  
 
Den anden person kommer hovedsageligt til at arbejde med den udadvendte rapportering til alle kommunens ledere inden for økonomi- og personaleområdet. Både økonomi- og personalesystemet er SAP-baserede løsninger. Vores eksterne leverandør (KMD) står for driften og datastruktureringen, mens vores opgave er at bygge rapporter i rapporteringsværktøjet Business Objects på baggrund af dialog med forvaltningerne samt at have kontakten til KMD.  
 
For begge stillinger gælder, at opgaverne vil være en blanding af udvikling og drift. Ved udvikling forstås opbygning af nye dataflows, ledelsesinformationsrapporter, analyse mv. Drift omfatter f.eks. sikring af, at rapporterne altid er opdaterede, faste dataleverancer, ad hoc-databestillinger samt dokumentation, support, uddannelse og vejledning af brugerne.  
 
Vores forventninger til dig  
Uanset hvilken af de to stillinger, du synes er interessant, så lægger vi vægt på, at du:  
  • har en relevant videregående uddannelse (f.eks. økonom, civilingeniør el.lign.)  
  • har et solidt afsæt for at kunne arbejde med ledelsesinformation, data og analyse  
  • hurtigt kan sætte sig ind i de værktøjer, som vi anvender  
  • er dygtig til skriftlig og mundtlig formidling  
  • mestrer brugerdialog og kan præsentere data på en forståelig måde, herunder visuelt  
  • er ansvarlig, struktureret og god at få noget fra hånden uden at miste detaljen  
  • er en inspirerende, loyal og en hjælpsom kollega, der møder op med godt humør  
Herudover vil der i forhold til hver af de to stillinger blive lagt vægt på følgende  
Den ideelle kandidat i forhold til de interne styringsdata har flair for kodning, datastrukturering og modellering, og kender om muligt til værktøjerne Azure og Power BI.  
 
I forhold til de udadvendte data vil det være en fordel, hvis du kender til SAP, og desuden har kendskab til eller gode forudsætninger for hurtigt at kunne sætte dig ind i økonomi- og især personaledataområdet, herunder løndata.  
 
Det er selvfølgelig en fordel, hvis du har relevant erfaring, men hvis du er nyuddannet, kan du også komme i betragtning, hvis du har de rette faglige og menneskelige kvalifikationer.  
 
Vi tilbyder  
Vi tilbyder et stærkt fagligt miljø, hvor du får et spændende job i en organisation med gode udviklingsmuligheder, dygtige kolleger og et værdigrundlag, der lægger vægt på tillid og en anerkendende tilgang til medarbejderne.  
 
Vi vil især fremhæve, at du får
  • et spændende og attraktivt job på landets største arbejdsplads  
  • et godt fagligt miljø omkring det at arbejde med data og analyser  
  • en stor kontaktflade til resten af Koncernservice og Københavns Kommunes forvaltninger  
  • stor erfaring med at arbejde med databaseret styring i en offentlig kontekst  
  • gode og dygtige kolleger med en åben og uhøjtidelig omgangstone  
  • gode udviklingsmuligheder både fagligt og personligt  
  • mulighed for indflydelse på arbejdet  
  • attraktive lokaler ved Fuglebakken Station og gode medarbejdertilbud  
Løn- og ansættelsesvilkår   
Lønnen fastsættes ud fra dine erfaringer og kvalifikationer efter gældende overenskomst mellem kommunen og den relevante faglige organisation. Stillingerne er varige med 37 timer om ugen.  
 
Mere information
Vil du høre mere om stillingerne, så kontakt kontorchef for Udvikling, Optimering og Forretningsdata Janus Rønholt Hansen på 2154 9037.   
 
Søg stillingen via nedenstående link senest søndag den 19. maj 2019 
 
Koncernservice  
Koncernservice er et af landets største fællesadministrative centre. Vi betjener Københavns Kommunes syv forvaltninger med styring af økonomi, løn- og personaleadministration. Det er vores mål at effektivisere og optimere administrative arbejdsgange og sikre et højt serviceniveau, så kommunens 45.000 medarbejdere kan koncentrere sig om at levere velfærdsydelser af høj kvalitet. Vi er ca. 700 ansatte og blandt landets største shared service centre. Læs mere om os på: www.koncernservice.kk.dk.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330011861Phoenix-fc8ca59b12019-04-26T14:05:20.503Medarbejdere til ledelsesinformation og dataanalyse i Københavns Kommune
Kan du se dig selv som en del af et stærkt fagligt BI-miljø, som understøtter tusindvis af ledere og en stor politisk organisation med analyser og rapportering? Og har du evnerne til at understøtte forretningsmæssige behov med stærke rapporteringer og analyser, som bidrager til at skabe retning? Så har vi måske stillingen til dig.   
 
Vi søger to dygtige datamedarbejdere med god forretningsforståelse. Du bliver en del af teamet Forretningsdata i kontoret Udvikling, Optimering og Forretningsdata i Koncernservice i Københavns Kommune. Forretningsdata består af en teamleder og 15 dedikerede medarbejdere, og vi har derfor skabt et stærkt fagligt miljø omkring det at arbejde med ledelsesinformation, data og analyse til gavn for vores kunder.  
 
Brugerne er både ledelsen i Koncernservice og forvaltningerne i kommunen. Koncernservice ligger dels inde med store datamængder, som anvendes i den interne driftsstyring og i dialogen om de services, som vi leverer til de syv forvaltninger i kommunen. Dels er Koncernservice ansvarlig for den ledelsesinformation, som anvendes af alle kommunens ledere, når de skal styre økonomi- og personaleområdet.  
 
De to stillinger  
Den ene af de personer, som vi søger, kommer primært til at arbejde med vores interne styringsdata. Over de seneste år har vi arbejdet efter en klar strategi, hvor vi i stigende grad er gået fra at lave manuelle udtræk på kildesystemerne og analyser i Excel, til i stedet at konfigurere automatiserede dataflows og ledelsesinformationsrapporter, som udstilles for brugerne. Vores dygtige datamedarbejdere bygger hele dataflowt fra kilden (f.eks. sagsstyringssystemer, tidsregistreringssystemer mv.) til rapportering, og vi er nogle af dem, som er længst fremme med brugen af Azure og Power BI.  
 
Den anden person kommer hovedsageligt til at arbejde med den udadvendte rapportering til alle kommunens ledere inden for økonomi- og personaleområdet. Både økonomi- og personalesystemet er SAP-baserede løsninger. Vores eksterne leverandør (KMD) står for driften og datastruktureringen, mens vores opgave er at bygge rapporter i rapporteringsværktøjet Business Objects på baggrund af dialog med forvaltningerne samt at have kontakten til KMD.  
 
For begge stillinger gælder, at opgaverne vil være en blanding af udvikling og drift. Ved udvikling forstås opbygning af nye dataflows, ledelsesinformationsrapporter, analyse mv. Drift omfatter f.eks. sikring af, at rapporterne altid er opdaterede, faste dataleverancer, ad hoc-databestillinger samt dokumentation, support, uddannelse og vejledning af brugerne.  
 
Vores forventninger til dig  
Uanset hvilken af de to stillinger, du synes er interessant, så lægger vi vægt på, at du:  
  • har en relevant videregående uddannelse (f.eks. økonom, civilingeniør el.lign.)  
  • har et solidt afsæt for at kunne arbejde med ledelsesinformation, data og analyse  
  • hurtigt kan sætte sig ind i de værktøjer, som vi anvender  
  • er dygtig til skriftlig og mundtlig formidling  
  • mestrer brugerdialog og kan præsentere data på en forståelig måde, herunder visuelt  
  • er ansvarlig, struktureret og god at få noget fra hånden uden at miste detaljen  
  • er en inspirerende, loyal og en hjælpsom kollega, der møder op med godt humør  
Herudover vil der i forhold til hver af de to stillinger blive lagt vægt på følgende  
Den ideelle kandidat i forhold til de interne styringsdata har flair for kodning, datastrukturering og modellering, og kender om muligt til værktøjerne Azure og Power BI.  
 
I forhold til de udadvendte data vil det være en fordel, hvis du kender til SAP, og desuden har kendskab til eller gode forudsætninger for hurtigt at kunne sætte dig ind i økonomi- og især personaledataområdet, herunder løndata.  
 
Det er selvfølgelig en fordel, hvis du har relevant erfaring, men hvis du er nyuddannet, kan du også komme i betragtning, hvis du har de rette faglige og menneskelige kvalifikationer.  
 
Vi tilbyder  
Vi tilbyder et stærkt fagligt miljø, hvor du får et spændende job i en organisation med gode udviklingsmuligheder, dygtige kolleger og et værdigrundlag, der lægger vægt på tillid og en anerkendende tilgang til medarbejderne.  
 
Vi vil især fremhæve, at du får
  • et spændende og attraktivt job på landets største arbejdsplads  
  • et godt fagligt miljø omkring det at arbejde med data og analyser  
  • en stor kontaktflade til resten af Koncernservice og Københavns Kommunes forvaltninger  
  • stor erfaring med at arbejde med databaseret styring i en offentlig kontekst  
  • gode og dygtige kolleger med en åben og uhøjtidelig omgangstone  
  • gode udviklingsmuligheder både fagligt og personligt  
  • mulighed for indflydelse på arbejdet  
  • attraktive lokaler ved Fuglebakken Station og gode medarbejdertilbud  
Løn- og ansættelsesvilkår   
Lønnen fastsættes ud fra dine erfaringer og kvalifikationer efter gældende overenskomst mellem kommunen og den relevante faglige organisation. Stillingerne er varige med 37 timer om ugen.  
 
Mere information
Vil du høre mere om stillingerne, så kontakt kontorchef for Udvikling, Optimering og Forretningsdata Janus Rønholt Hansen på 2154 9037.   
 
Søg stillingen via nedenstående link senest søndag den 19. maj 2019 
 
Koncernservice  
Koncernservice er et af landets største fællesadministrative centre. Vi betjener Københavns Kommunes syv forvaltninger med styring af økonomi, løn- og personaleadministration. Det er vores mål at effektivisere og optimere administrative arbejdsgange og sikre et højt serviceniveau, så kommunens 45.000 medarbejdere kan koncentrere sig om at levere velfærdsydelser af høj kvalitet. Vi er ca. 700 ansatte og blandt landets største shared service centre. Læs mere om os på: www.koncernservice.kk.dk.

2019-05-20T00:50:27.157 Kan du se dig selv som en del af et stærkt fagligt BI-miljø, som understøtter tusindvis af ledere og en stor politisk organisation med analyser og rapportering? Og har du evnerne til at understøtte forretningsmæssige behov med stærke rapporteringer og analyser, som bidrager til at skabe retning? Så har vi måske stillingen til dig. Vi søger to dygtige datamedarbejdere med god forretningsforståelse. Du bliver en del af teamet Forretningsdata i kontoret Udvikling, Optimering og Forretningsdata i Koncernservice i Københavns Kommune. Forretningsdata består af en teamleder og 15 dedikerede medarbejdere, og vi har derfor skabt et stærkt fagligt miljø omkring det at arbejde med ledelsesinformation, data og analyse til gavn for vores kunder. Brugerne er både ledelsen i Koncernservice og forvaltningerne i kommunen. Koncernservice ligger dels inde med store datamængder, som anvendes i den interne driftsstyring og i dialogen om de services, som vi leverer til de syv forvaltninger i kommunen. Dels er Koncernservice ansvarlig for den ledelsesinformation, som anvendes af alle kommunens ledere, når de skal styre økonomi- og personaleområdet. De to stillinger Den ene af de personer, som vi søger, kommer primært til at arbejde med vores interne styringsdata. Over de seneste år har vi arbejdet efter en klar strategi, hvor vi i stigende grad er gået fra at lave manuelle udtræk på kildesystemerne og analyser i Excel, til i stedet at konfigurere automatiserede dataflows og ledelsesinformationsrapporter, som udstilles for brugerne. Vores dygtige datamedarbejdere bygger hele dataflowt fra kilden (f.eks. sagsstyringssystemer, tidsregistreringssystemer mv.) til rapportering, og vi er nogle af dem, som er længst fremme med brugen af Azure og Power BI. Den anden person kommer hovedsageligt til at arbejde med den udadvendte rapportering til alle kommunens ledere inden for økonomi- og personaleområdet. Både økonomi- og personalesystemet er SAP-baserede løsninger. Vores eksterne leverandør (KMD) står for driften og datastruktureringen, mens vores opgave er at bygge rapporter i rapporteringsværktøjet Business Objects på baggrund af dialog med forvaltningerne samt at have kontakten til KMD. For begge stillinger gælder, at opgaverne vil være en blanding af udvikling og drift. Ved udvikling forstås opbygning af nye dataflows, ledelsesinformationsrapporter, analyse mv. Drift omfatter f.eks. sikring af, at rapporterne altid er opdaterede, faste dataleverancer, ad hoc-databestillinger samt dokumentation, support, uddannelse og vejledning af brugerne. Vores forventninger til dig Uanset hvilken af de to stillinger, du synes er interessant, så lægger vi vægt på, at du: har en relevant videregående uddannelse (f.eks. økonom, civilingeniør el.lign.) har et solidt afsæt for at kunne arbejde med ledelsesinformation, data og analyse hurtigt kan sætte sig ind i de værktøjer, som vi anvender er dygtig til skriftlig og mundtlig formidling mestrer brugerdialog og kan præsentere data på en forståelig måde, herunder visuelt er ansvarlig, struktureret og god at få noget fra hånden uden at miste detaljen er en inspirerende, loyal og en hjælpsom kollega, der møder op med godt humør Herudover vil der i forhold til hver af de to stillinger blive lagt vægt på følgende Den ideelle kandidat i forhold til de interne styringsdata har flair for kodning, datastrukturering og modellering, og kender om muligt til værktøjerne Azure og Power BI. I forhold til de udadvendte data vil det være en fordel, hvis du kender til SAP, og desuden har kendskab til eller gode forudsætninger for hurtigt at kunne sætte dig ind i økonomi- og især personaledataområdet, herunder løndata. Det er selvfølgelig en fordel, hvis du har relevant erfaring, men hvis du er nyuddannet, kan du også komme i betragtning, hvis du har de rette faglige og menneskelige kvalifikationer. Vi tilbyder Vi tilbyder et stærkt fagligt miljø, hvor du får et spændende job i en organisation med gode udviklingsmuligheder, dygtige kolleger og et værdigrundlag, der lægger vægt på tillid og en anerkendende tilgang til medarbejderne. Vi vil især fremhæve, at du får et spændende og attraktivt job på landets største arbejdsplads et godt fagligt miljø omkring det at arbejde med data og analyser en stor kontaktflade til resten af Koncernservice og Københavns Kommunes forvaltninger stor erfaring med at arbejde med databaseret styring i en offentlig kontekst gode og dygtige kolleger med en åben og uhøjtidelig omgangstone gode udviklingsmuligheder både fagligt og personligt mulighed for indflydelse på arbejdet attraktive lokaler ved Fuglebakken Station og gode medarbejdertilbud Løn- og ansættelsesvilkår Lønnen fastsættes ud fra dine erfaringer og kvalifikationer efter gældende overenskomst mellem kommunen og den relevante faglige organisation. Stillingerne er varige med 37 timer om ugen. Mere information Vil du høre mere om stillingerne, så kontakt kontorchef for Udvikling, Optimering og Forretningsdata Janus Rønholt Hansen på 2154 9037. Søg stillingen via nedenstående link senest søndag den 19. maj 2019 Koncernservice Koncernservice er et af landets største fællesadministrative centre. Vi betjener Københavns Kommunes syv forvaltninger med styring af økonomi, løn- og personaleadministration. Det er vores mål at effektivisere og optimere administrative arbejdsgange og sikre et højt serviceniveau, så kommunens 45.000 medarbejdere kan koncentrere sig om at levere velfærdsydelser af høj kvalitet. Vi er ca. 700 ansatte og blandt landets største shared service centre. Læs mere om os på: www.koncernservice.kk.dk.10Phoenixfc8ca59b101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-05-19T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=157944&DepartmentId=22297&MediaId=5&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3514008Forretningsdata11Borups Allé 1772400København NVDKDanmarkORS/fd6c8faf_logo.pngORS/Small/fd6c8faf_logo.png0
DKDanmarkDanmark
8Fuldtid46Permanent749757KobenhavnsKommuneHrManagerGrund Jobannonce på Ofir.dk15794400026-04-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=fc8ca59bhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=fc8ca59bhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=fc8ca59b&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=fc8ca59b&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Produktion_haandvaerk_og_transport/Bygge_og_anlaeg/5.jpgMedarbejdere til ledelsesinformation og dataanalyse i Københavns Kommune169711311Dansk3Læse/ tale933063Civilingeniør21Bygge og anlæg361575355mediacenter@of.kk.dkDanmarkDanmarkda-DK