Medarbejdere til ny enhed i Ringe, som bl.a. skal kontrollere moms, selskabsskat og hovedaktionærer i Små og mellemstore selskaber - Kom med på holdet

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Synes du også at moms, selskabsskat, regnskab eller revision er spændende? Ønsker du at videreudvikle dine solide kompetencer indenfor moms, selskabsskat og hovedaktionærbeskatning, så har vi både afvekslende og udviklende opgaver indenfor sagsbehandling og udgående kontrol. Vil du have mulighed for at være kulturbærer i en hel ny enhed i det nye Skattecenter i Ringe? Så læs endelig videre.

Spændende arbejdsopgaver i en ny enhed i et nyt Skattecenter
Som en del af den nye enhed, vil du arbejde med kontrolopgaver indenfor et eller flere af nedenstående områder. Når du uploader din ansøgning, får du mulighed for at krydse af om du er mest interesseret i et eller flere af følgende områder: moms, selskabsskat eller hovedaktionærer.

  • Kontrol af den moms, som selskaber indberetter til Skattestyrelsen, herunder særligt fokus på de selskaber, som uberettiget forsøger at få udbetalt negativ moms.
  • Kontrol af selskaber, som angiver for lidt i positivt momstilsvar.
  • Kontrol af hovedaktionærer og deres selskaber. Her er du med til at sikre, at flest mulige hovedaktionærer og deres selskaber efterlever gældende skatte- og momsregler.
  • Kontrol af aktionærer ved selskabsophør. Her foretages en kontrol af beskatning af provenu eller tab i forbindelse med alle former for ophør af selskaber.
  • Udstedelse af skattekvittancer til solvente selskaber der går i frivillig likvidation
Faglig velfunderet i revision, moms, selskabsskat mv.
Der er flere indgang til jobbet. Du kan have en teoretisk uddannelse som - fx Skatteforvaltningens fuldmægtiguddannelse, diplomuddannelsen i Skatter og Afgifter, Finansøkonom, HD-R, cand.merc.aud., cand.merc. jur., Akademiuddannelsen i Skatter og Afgifter, professionsbachelor i skat eller lignende. Du kan også have tilegnet dig kompetencerne gennem dit erhvervsarbejde fra fx en større regnskabsafdeling eller fra revisionsbranchen.

Det er en fordel, hvis du har et godt kendskab til revision og/eller sagsbehandling inden for moms eller selskabsskat. Det samme er solid brugererfaring med Excel. Det vigtigste er din faglighed, dit høje engagement og motivation for at lære mere, samt at være en god teamplayer.

Din arbejdsstil er struktureret med sans for kvalitet og detaljer og med fornuftig fremdrift. Du er god til at skabe relationer og bidrager til et nyt fællesskab – det skal være sjovt og energifyldt at gå på arbejde - vi skal trives som et hold, sparrer med hinanden og løfte i flok.

  • Du prioriterer det gode kollegaskab, er positiv og med et smil på læben.
Du er god til at kommunikere og udtrykker dig klart og præcist både skriftligt og mundtligt, så du efterlader et professionelt indtryk af Skattestyrelsen, uanset om det er online eller ved fysiske møder ude i selskaberne. Vi sætter pris på udvikling, og at du vil vedligeholde dine kompetencer, samt dele ud af din viden.

Du tilbydes

  • Mulighed for at være med til at opbygge et nyt skattecenter og en ny enhed med høj faglighed og fokus på god trivsel
  • At være med til at opbygge en helt ny enhed, med en humoristisk og uhøjtidelig omgangstone.
  • Udfordrende og afvekslende opgaver med en høj grad af selvstændig arbejdstilrettelæggelse i et team med dygtige kolleger, som du arbejder tæt sammen med.
  • En spændende og afvekslende arbejdsdag med mulighed for fleksibilitet, så både arbejds- og familieliv kan hænge sammen.
  • Gode muligheder for individuel og faglig kompetenceudvikling.
  • Omfattende introduktionsforløb med oplæring fra kolleger fra andre enheder, sikrer at du kommer godt fra start.
  • En plan for din udvikling, du får mulighed for relevant efter- eller videreuddannelse, fx diplom eller Master og øvrige interne kurser m.m.
Enheden forventes at skulle bestå af 22 medarbejdere og bliver en del af afdelingen Små og mellemstore selskaber, som har ansvaret for alle Danmarks små og mellemstore selskaber og deres hovedaktionærer og offentlige virksomheder og institutioner. Vi er ca. 360 medarbejdere fordelt i 17 enheder. Vi arbejder med kontrol, vejledning mv. af små og mellemstore selskaber og arbejder målrettet på at sikre, at selskaber betaler de korrekte skatter og afgifter til tiden.

Ansøgning og kontakt
Ansøgning, CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 8. August 2022.

Spørgsmål besvares gerne af funktionsleder Susanne Meyer på telefon 72 37 85 05. Læg gerne en besked, så jeg kan ringe tilbage.

Vi forventer at afholde samtaler i uge 33, 34, og 35. Tiltrædelse pr. 1. november 2022 eller efter individuel aftale. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet bliver Bygmestervej 23 A, 5750 Ringe, som forventeligt står klar 1. november 2022. Ind til da, vil der blive tale om virtuelt arbejde, med tilknytning til Bryghusvej 30, 5700 Svendborg eller Englandsgade 25, 5000 Odense C.

Skattestyrelsen opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Medarbejdere til ny enhed i Ringe, som bl.a. skal kontrollere moms, selskabsskat og hovedaktionærer i Små og mellemstore selskaber - Kom med på holdet

Synes du også at moms, selskabsskat, regnskab eller revision er spændende? Ønsker du at videreudvikle dine solide kompetencer indenfor moms, selskabsskat og hovedaktionærbeskatning, så har vi både afvekslende og udviklende opgaver indenfor sagsbehandling og udgående kontrol. Vil du have mulighed for at være kulturbærer i en hel ny enhed i det nye Skattecenter i Ringe? Så læs endelig videre.

Spændende arbejdsopgaver i en ny enhed i et nyt Skattecenter
Som en del af den nye enhed, vil du arbejde med kontrolopgaver indenfor et eller flere af nedenstående områder. Når du uploader din ansøgning, får du mulighed for at krydse af om du er mest interesseret i et eller flere af følgende områder: moms, selskabsskat eller hovedaktionærer.

  • Kontrol af den moms, som selskaber indberetter til Skattestyrelsen, herunder særligt fokus på de selskaber, som uberettiget forsøger at få udbetalt negativ moms.
  • Kontrol af selskaber, som angiver for lidt i positivt momstilsvar.
  • Kontrol af hovedaktionærer og deres selskaber. Her er du med til at sikre, at flest mulige hovedaktionærer og deres selskaber efterlever gældende skatte- og momsregler.
  • Kontrol af aktionærer ved selskabsophør. Her foretages en kontrol af beskatning af provenu eller tab i forbindelse med alle former for ophør af selskaber.
  • Udstedelse af skattekvittancer til solvente selskaber der går i frivillig likvidation
Faglig velfunderet i revision, moms, selskabsskat mv.
Der er flere indgang til jobbet. Du kan have en teoretisk uddannelse som - fx Skatteforvaltningens fuldmægtiguddannelse, diplomuddannelsen i Skatter og Afgifter, Finansøkonom, HD-R, cand.merc.aud., cand.merc. jur., Akademiuddannelsen i Skatter og Afgifter, professionsbachelor i skat eller lignende. Du kan også have tilegnet dig kompetencerne gennem dit erhvervsarbejde fra fx en større regnskabsafdeling eller fra revisionsbranchen.

Det er en fordel, hvis du har et godt kendskab til revision og/eller sagsbehandling inden for moms eller selskabsskat. Det samme er solid brugererfaring med Excel. Det vigtigste er din faglighed, dit høje engagement og motivation for at lære mere, samt at være en god teamplayer.

Din arbejdsstil er struktureret med sans for kvalitet og detaljer og med fornuftig fremdrift. Du er god til at skabe relationer og bidrager til et nyt fællesskab – det skal være sjovt og energifyldt at gå på arbejde - vi skal trives som et hold, sparrer med hinanden og løfte i flok.

  • Du prioriterer det gode kollegaskab, er positiv og med et smil på læben.
Du er god til at kommunikere og udtrykker dig klart og præcist både skriftligt og mundtligt, så du efterlader et professionelt indtryk af Skattestyrelsen, uanset om det er online eller ved fysiske møder ude i selskaberne. Vi sætter pris på udvikling, og at du vil vedligeholde dine kompetencer, samt dele ud af din viden.

Du tilbydes

  • Mulighed for at være med til at opbygge et nyt skattecenter og en ny enhed med høj faglighed og fokus på god trivsel
  • At være med til at opbygge en helt ny enhed, med en humoristisk og uhøjtidelig omgangstone.
  • Udfordrende og afvekslende opgaver med en høj grad af selvstændig arbejdstilrettelæggelse i et team med dygtige kolleger, som du arbejder tæt sammen med.
  • En spændende og afvekslende arbejdsdag med mulighed for fleksibilitet, så både arbejds- og familieliv kan hænge sammen.
  • Gode muligheder for individuel og faglig kompetenceudvikling.
  • Omfattende introduktionsforløb med oplæring fra kolleger fra andre enheder, sikrer at du kommer godt fra start.
  • En plan for din udvikling, du får mulighed for relevant efter- eller videreuddannelse, fx diplom eller Master og øvrige interne kurser m.m.
Enheden forventes at skulle bestå af 22 medarbejdere og bliver en del af afdelingen Små og mellemstore selskaber, som har ansvaret for alle Danmarks små og mellemstore selskaber og deres hovedaktionærer og offentlige virksomheder og institutioner. Vi er ca. 360 medarbejdere fordelt i 17 enheder. Vi arbejder med kontrol, vejledning mv. af små og mellemstore selskaber og arbejder målrettet på at sikre, at selskaber betaler de korrekte skatter og afgifter til tiden.

Ansøgning og kontakt
Ansøgning, CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 8. August 2022.

Spørgsmål besvares gerne af funktionsleder Susanne Meyer på telefon 72 37 85 05. Læg gerne en besked, så jeg kan ringe tilbage.

Vi forventer at afholde samtaler i uge 33, 34, og 35. Tiltrædelse pr. 1. november 2022 eller efter individuel aftale. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet bliver Bygmestervej 23 A, 5750 Ringe, som forventeligt står klar 1. november 2022. Ind til da, vil der blive tale om virtuelt arbejde, med tilknytning til Bryghusvej 30, 5700 Svendborg eller Englandsgade 25, 5000 Odense C.

Skattestyrelsen opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.