Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Mentor og administrativ frontmedarbejder til Jobcenter Assens

Er du selvstændig, og har du engagement og et godt drive? Trives du med administrative opgaver, og ser du en udgående mentorfunktion som et ekstra krydderi? Så er det din ansøgning, vi venter på!

Vi tilbyder en tidsbegrænset stilling på 37 timer om ugen med ansættelse fra den 1. marts 2018 til og med den 31. december 2019. Opgavepakken består af mentoropgaver for integrationsborgere, deltagelse i bemanding af vores reception/modtagelse, understøttelse af diverse administrative opgaver i afdelingen samt almen råd og vejledning. 
 
Hvem er vi 
Jobcenter Assens tæller i alt knap 100 engagerede medarbejdere. Vi er i dag hjemhørende på tre adresser i henholdsvis Glamsbjerg, Verninge og Assens. Der er dog en proces i gang, der forventeligt medfører en sammenflytning i andet halvår af 2019.
 
Vores nye medarbejder får base i Assens og bliver en del af integrationsafdelingen, der består af 20 medarbejdere. 
 
Vi arbejder ud fra værdierne: respekt, åbenhed, udvikling, arbejdsglæde og ordentlighed – og herigennem har vi et godt arbejdsmiljø, hvor vi samarbejder på tværs og er der for hinanden i hverdagens opgaver. 
 
Hvem er du 
Vi forventer, at du: 
  • har erfaring med at arbejde med målgruppen og brænder for dette 
  • trives i råd/vejledningsrollen såvel som i borgermødet 
  • magter at tage ansvar og initiativ samt kan strukturere din egen dag såvel som indgå i teamets hverdag
  • har kendskab til opgaverne i et kommunalt jobcenter samt at arbejde med tolk (både som videotolkning, tolkning ved fremmøde samt telefontolkning) 
  • behersker perfekt dansk, gerne krydret med andet relevant sprog 
  • bidrager med et højt humør og et positivt helhedsorienteret menneskesyn 
  • minimum er i besiddelse af kørekort til personbil (kategori B) og gerne har egen bil, som du er villig til at benytte i forbindelse med dit arbejde.
Om jobbet 
Mentorindsatsen er et led i at styrke borgerens vej til selvforsørgelse, enten igennem job eller uddannelse. Der forventes hertil at være en øgning i antallet af mentoropgaver i overgangen til virksomhedspraktikker.
 
Modtagelse i vores kontormiljø er ligeledes en stor opgave, som kombineres med administrative opgaver. Du skal kunne gå til og fra selv komplicerede opgaver og stadig give fremmødende borgere en oplevelse af at være velkommen. 
 
Arbejdsopgaverne varierer meget og tager ofte afsæt i myndighedssagsbehandlernes opgave og formålsbeskrivelse. Din arbejdsdag vil derfor være præget af borgernes meget individuelle behov samt det tætte samarbejde, der er nødvendigt mellem mentor og myndighedssagsbehandleren.
 
Konkrete opgaver kan f.eks. være at:   
  • give borgere en god velkomst, når de ankommer til jobcentret, da du er det første ansigt, man møder ved ankomst i vores lokaler 
  • sikre at rammerne i vores modtagelse er så optimale som muligt 
  • bidrage til den samlede interne service over for borgere 
  • hjælpe med opgaver i forbindelse med ankomst, som f.eks. at få oprettet NemID og aktivere netbank etc. 
  • støtte i forbindelse med udfyldelse af diverse blanketter etc. 
  • understøtte borgerne i deltagelse samt fastholdelse i tilbud og aktiviteter 
  • modtage nye flygtninge på deres første dag i Assens Kommune. 

Vi tilbyder
Vi kan tilbyde dig:

  • et højt fagligt niveau og engagerede kollegaer i hele afdelingen 
  • et godt samarbejde baseret på tillid 
  • et alsidigt netværk med både interne og eksterne samarbejdspartnere 
  • et uformelt arbejdsmiljø, hvor humor har en vigtig rolle 
  • understøttelse i de svære opgaver, således vi bakker hinanden op. 
Løn og ansættelsesvilkår 
Løn og ansættelsesvilkår sker efter gældende HK-overenskomst og ud fra principperne om lokal løndannelse. Vi gør opmærksom på, at børneattest indhentes, inden ansættelse kan finde sted. Straffeattest skal du selv indhente digitalt med NemID på www.borger.dk eller www.politi.dk.
 
Vil du vide mere 
Såfremt du ønsker yderligere oplysninger eller har spørgsmål, hører vi meget gerne fra dig. Du kan kontakte:
  • Mentor Tina Fendt Jensen, tlf. 30 57 91 08 
  • Faglig koordinator Dorte Vesterborg, tlf. 64 74 70 83 
  • Leder Brian Korsgaard, tlf. 30 61 20 46  
Ansættelsessamtaler forventes afholdt ultimo uge 8, 2018. 
 
Vi glæder os til at høre fra dig!


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her