Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Mentor til ressourceforløbsområde, Børne-, Uddannelses- og Arbejdsmarkedsforvaltningen

Mentor til Ressourceforløbsområdet

 

Arbejdssted: Børne-, Uddannelses- og Arbejdsmarkedsforvaltningen, Jobcenter Kolding -Sygedagpenge- og Rehabiliteringsafdelingen

Adresse: Staldgården 1, 6000 Kolding

Arbejdstid: 37 timer ugentligt 

Ansættelsestidspunkt: hurtigst muligt og senest 1. september 2019

Arbejdsopgaver:

Tror du også på et arbejdsliv til alle? Og vil du være med til at facilitere forløb og processer, der har til formål at finde en meningsfuld vej ud på arbejdsmarkedet for borgerne i ressourceforløb, så er du måske vores nye kollega?

Kendetegnet ved alle dine opgaver som mentor er at det handler om at støtte borgere i at leve med dét der er – skabe en ny fortælling, der peger på forandring til det bedre – og til arbejdsmarkedet.

Dine arbejdsopgaver som mentor vil være:

  • Understøtte en positiv udvikling hos borgeren, herunder støtte borgeren i at indtage den platform, hvor borgeren selv bærer sin udvikling
  • Understøtte realiseringen af de mål, der er sat i borgerens plan, hvor endemålet altid er uddannelse eller job. Det sker blandt andet ved at arbejde med motivation og en håndholdt indsats, der sikrer borgerens opstart eller fastholdelse i aktiviteter og tilbud
  • Skabe overblik og struktur over borgerens dagligdag og det kaos som borgeren kan opleve at være i
  • Fælles for vores borgere er, at de er i risiko for marginalisering eller eksklusion fra samfundet eller arbejdsmarkedet, og har brug for støtte til at bryde isolationen som de har været i, i ofte mange år - hvorfor opgaver som støtte til at håndtere f. eks angst problematik/eksponering, hjælpe med at søge økonomisk støtte, passe sin behandling, komme afsted til udredninger/tilbud mv. er opgaver som du vil skulle varetage

 

 

Kvalifikationer:

  • Du skal have nemt ved at skabe tillid og relation til mennesker. Det forudsætter at du er god til relationsarbejde, samtidig med at du holder overblikket og er i stand til at styre processen - du skal kunne opbygge en bæredygtig professionel kontakt med fokus på at de små skridt er de store succeser
  • Kan navigere i en politisk styret organisation, hvor der er mange samarbejdspartnere til at løfte en fælles opgave omkring borgeren
  • Du skal finde det inspirerende at se systemet ude fra og ind, og tænke mennesket før systemet – da du ved, at borgerinddragelse giver de bedste løsninger
  • Dét at være mentor for ressourceforløbsborgere, kan være en rutsjebane; når man løser én opgave sammen med borgeren, kan der opstå 2 nye udfordringer kort tid efter. Ofte er der flere udfordringer forbundet med samme borger, hvorfor tålmodighed er en væsentlig egenskab og en forudsætning for at lykkes
  • Evne at kunne engagere dig professionelt i borgeres liv, og samtidigt evne at træde ud igen
  • Du skal kunne tænke anderledes og være kreativ i opgaveløsningen. Vi har mange samarbejdspartnere og tænker gerne ud af boksen for at få ting til at lykkes, hvorfor vi forventer at du også kan dette
  • Vi arbejder ud fra at ”dem der kan selv, skal selv” og vi forventer derfor at du er i stand til at kunne skelne mellem hvornår borgeren selv ”gøre arbejdet” og hvornår vi skal hjælpe
  • Vi forventer at du har en relevant uddannelse og erfaring inden for arbejdet med forandringsskabelse hos mennesker

 

Hvad kan vi tilbyde:

  • En god afdeling præget af høj faglighed, engagement, godt kollegialt sammenhold og et godt arbejdsklima, hvor både ledelsen og medarbejderne brænder for deres arbejde
  • Ressourceforløbsområdet er ud over at være fagligt meget dygtige også et team der benytter sig af hinandens spidskompetencer, finder fælles løsninger og går langt for hinanden. Der er en synergi af en anden verden og 2 + 2 giver ofte 5 hos os  
  • Et job, hvor rammerne er frie, og miljøet kreativt og hvor der kontinuerligt er fokus på borgerens centrum, den gode virksomhedsservicering og at sikre borgerens tilknytning til arbejdsmarkedet. Du får en dagligdag med variation, ansvar og indflydelse.
  • Vi har desuden flekstid, mulighed for at arbejde hjemme, kageordning, frugtordning, sundhedsordning og mange flere ting der bare gør det lidt sjovere at arbejde hos os
  • Du vil blive en del af et team hvor humor vægtes højt og hvor der hele tiden er fokus på at det skal være sjovt at gå på arbejde og hvor vi fejre vores succeser sammen, og hvor vi har fokus på at der er en god balance mellem privatliv og arbejdsliv
  • Vi har rigtig gode muligheder for faglig- og personlig udvikling

 

 

Hvem er vi?

I Sygedagpenge- og Rehabiliteringsafdelingen er vi ca. 80 medarbejdere, og er organiseret i en myndigheds- og tilbudsafdeling.

Vi er en afdeling der tror på at vi lykkes i fællesskabet og når vi finder løsninger på tværs. Vi er kendt for at gå ”all in” når det handler om at lykkes med vores opgaver. Vi sikre at borgerne er inddraget og har indflydelse på valg af indsatser. Der arbejdes målrettet med at sikre progression og målet for den enkelte borger er altid arbejde og/eller uddannelse.

Det betyder, at der er nødvendigt med individuelle løsninger. Dem finder vi frem til ved at være nysgerrige i mødet, opstille valgmuligheder og være til rådighed for borgeren som rådgiver og vejleder.  

 

Vores afdeling er præget af et imponerende engagement og høj trivsel, som afspejler sig i såvel som gode resultater og gode borgeroplevelser. 

Vi insisterer på at gøre en positiv forskel for vores borgere og samarbejdspartnere, og det kan mærkes i vores omgang med borgerne, hinanden og vores samarbejdspartnere.  

 

Løn

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Lønnen fastsættes efter principperne om lokal løndannelse.

 

Nærmere oplysninger fås ved henvendelse til:

Teamleder Maria Aagaard på telefon 20379133

Ansøgningsfrist

fredag den 19. juli 2019 kl. 23.59

Der afholdes 2 samtaler hvor første samtale forventes afholdt i uge 30. Grundet ferie vil der være en telefonisk kontakt til relevante kandidater med henblik på at koordinere samtalerne med ansættelsesudvalgets kalendere og kandidaternes sommerferie.

 

 

Forud for ansættelse indhenter Kolding Kommune straffeattest, når loven kræver det, eller stillingen i øvrigt berettiger til det.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330050587Phoenix-bf7293ed12019-06-28T10:00:35.443Mentor til ressourceforløbsområde, Børne-, Uddannelses- og Arbejdsmarkedsforvaltningen

Mentor til Ressourceforløbsområdet

 

Arbejdssted: Børne-, Uddannelses- og Arbejdsmarkedsforvaltningen, Jobcenter Kolding -Sygedagpenge- og Rehabiliteringsafdelingen

Adresse: Staldgården 1, 6000 Kolding

Arbejdstid: 37 timer ugentligt 

Ansættelsestidspunkt: hurtigst muligt og senest 1. september 2019

Arbejdsopgaver:

Tror du også på et arbejdsliv til alle? Og vil du være med til at facilitere forløb og processer, der har til formål at finde en meningsfuld vej ud på arbejdsmarkedet for borgerne i ressourceforløb, så er du måske vores nye kollega?

Kendetegnet ved alle dine opgaver som mentor er at det handler om at støtte borgere i at leve med dét der er – skabe en ny fortælling, der peger på forandring til det bedre – og til arbejdsmarkedet.

Dine arbejdsopgaver som mentor vil være:

  • Understøtte en positiv udvikling hos borgeren, herunder støtte borgeren i at indtage den platform, hvor borgeren selv bærer sin udvikling
  • Understøtte realiseringen af de mål, der er sat i borgerens plan, hvor endemålet altid er uddannelse eller job. Det sker blandt andet ved at arbejde med motivation og en håndholdt indsats, der sikrer borgerens opstart eller fastholdelse i aktiviteter og tilbud
  • Skabe overblik og struktur over borgerens dagligdag og det kaos som borgeren kan opleve at være i
  • Fælles for vores borgere er, at de er i risiko for marginalisering eller eksklusion fra samfundet eller arbejdsmarkedet, og har brug for støtte til at bryde isolationen som de har været i, i ofte mange år - hvorfor opgaver som støtte til at håndtere f. eks angst problematik/eksponering, hjælpe med at søge økonomisk støtte, passe sin behandling, komme afsted til udredninger/tilbud mv. er opgaver som du vil skulle varetage

 

 

Kvalifikationer:

  • Du skal have nemt ved at skabe tillid og relation til mennesker. Det forudsætter at du er god til relationsarbejde, samtidig med at du holder overblikket og er i stand til at styre processen - du skal kunne opbygge en bæredygtig professionel kontakt med fokus på at de små skridt er de store succeser
  • Kan navigere i en politisk styret organisation, hvor der er mange samarbejdspartnere til at løfte en fælles opgave omkring borgeren
  • Du skal finde det inspirerende at se systemet ude fra og ind, og tænke mennesket før systemet – da du ved, at borgerinddragelse giver de bedste løsninger
  • Dét at være mentor for ressourceforløbsborgere, kan være en rutsjebane; når man løser én opgave sammen med borgeren, kan der opstå 2 nye udfordringer kort tid efter. Ofte er der flere udfordringer forbundet med samme borger, hvorfor tålmodighed er en væsentlig egenskab og en forudsætning for at lykkes
  • Evne at kunne engagere dig professionelt i borgeres liv, og samtidigt evne at træde ud igen
  • Du skal kunne tænke anderledes og være kreativ i opgaveløsningen. Vi har mange samarbejdspartnere og tænker gerne ud af boksen for at få ting til at lykkes, hvorfor vi forventer at du også kan dette
  • Vi arbejder ud fra at ”dem der kan selv, skal selv” og vi forventer derfor at du er i stand til at kunne skelne mellem hvornår borgeren selv ”gøre arbejdet” og hvornår vi skal hjælpe
  • Vi forventer at du har en relevant uddannelse og erfaring inden for arbejdet med forandringsskabelse hos mennesker

 

Hvad kan vi tilbyde:

  • En god afdeling præget af høj faglighed, engagement, godt kollegialt sammenhold og et godt arbejdsklima, hvor både ledelsen og medarbejderne brænder for deres arbejde
  • Ressourceforløbsområdet er ud over at være fagligt meget dygtige også et team der benytter sig af hinandens spidskompetencer, finder fælles løsninger og går langt for hinanden. Der er en synergi af en anden verden og 2 + 2 giver ofte 5 hos os  
  • Et job, hvor rammerne er frie, og miljøet kreativt og hvor der kontinuerligt er fokus på borgerens centrum, den gode virksomhedsservicering og at sikre borgerens tilknytning til arbejdsmarkedet. Du får en dagligdag med variation, ansvar og indflydelse.
  • Vi har desuden flekstid, mulighed for at arbejde hjemme, kageordning, frugtordning, sundhedsordning og mange flere ting der bare gør det lidt sjovere at arbejde hos os
  • Du vil blive en del af et team hvor humor vægtes højt og hvor der hele tiden er fokus på at det skal være sjovt at gå på arbejde og hvor vi fejre vores succeser sammen, og hvor vi har fokus på at der er en god balance mellem privatliv og arbejdsliv
  • Vi har rigtig gode muligheder for faglig- og personlig udvikling

 

 

Hvem er vi?

I Sygedagpenge- og Rehabiliteringsafdelingen er vi ca. 80 medarbejdere, og er organiseret i en myndigheds- og tilbudsafdeling.

Vi er en afdeling der tror på at vi lykkes i fællesskabet og når vi finder løsninger på tværs. Vi er kendt for at gå ”all in” når det handler om at lykkes med vores opgaver. Vi sikre at borgerne er inddraget og har indflydelse på valg af indsatser. Der arbejdes målrettet med at sikre progression og målet for den enkelte borger er altid arbejde og/eller uddannelse.

Det betyder, at der er nødvendigt med individuelle løsninger. Dem finder vi frem til ved at være nysgerrige i mødet, opstille valgmuligheder og være til rådighed for borgeren som rådgiver og vejleder.  

 

Vores afdeling er præget af et imponerende engagement og høj trivsel, som afspejler sig i såvel som gode resultater og gode borgeroplevelser. 

Vi insisterer på at gøre en positiv forskel for vores borgere og samarbejdspartnere, og det kan mærkes i vores omgang med borgerne, hinanden og vores samarbejdspartnere.  

 

Løn

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Lønnen fastsættes efter principperne om lokal løndannelse.

 

Nærmere oplysninger fås ved henvendelse til:

Teamleder Maria Aagaard på telefon 20379133

Ansøgningsfrist

fredag den 19. juli 2019 kl. 23.59

Der afholdes 2 samtaler hvor første samtale forventes afholdt i uge 30. Grundet ferie vil der være en telefonisk kontakt til relevante kandidater med henblik på at koordinere samtalerne med ansættelsesudvalgets kalendere og kandidaternes sommerferie.

 

 

Forud for ansættelse indhenter Kolding Kommune straffeattest, når loven kræver det, eller stillingen i øvrigt berettiger til det.

2019-07-20T00:51:21.577 Mentor til Ressourceforløbsområdet Arbejdssted: Børne-, Uddannelses- og Arbejdsmarkedsforvaltningen, Jobcenter Kolding -Sygedagpenge- og Rehabiliteringsafdelingen Adresse: Staldgården 1, 6000 Kolding Arbejdstid: 37 timer ugentligt Ansættelsestidspunkt: hurtigst muligt og senest 1. september 2019 Arbejdsopgaver: Tror du også på et arbejdsliv til alle? Og vil du være med til at facilitere forløb og processer, der har til formål at finde en meningsfuld vej ud på arbejdsmarkedet for borgerne i ressourceforløb, så er du måske vores nye kollega? Kendetegnet ved alle dine opgaver som mentor er at det handler om at støtte borgere i at leve med dét der er skabe en ny fortælling, der peger på forandring til det bedre og til arbejdsmarkedet. Dine arbejdsopgaver som mentor vil være: Understøtte en positiv udvikling hos borgeren, herunder støtte borgeren i at indtage den platform, hvor borgeren selv bærer sin udvikling Understøtte realiseringen af de mål, der er sat i borgerens plan, hvor endemålet altid er uddannelse eller job. Det sker blandt andet ved at arbejde med motivation og en håndholdt indsats, der sikrer borgerens opstart eller fastholdelse i aktiviteter og tilbud Skabe overblik og struktur over borgerens dagligdag og det kaos som borgeren kan opleve at være i Fælles for vores borgere er, at de er i risiko for marginalisering eller eksklusion fra samfundet eller arbejdsmarkedet, og har brug for støtte til at bryde isolationen som de har været i, i ofte mange år - hvorfor opgaver som støtte til at håndtere f. eks angst problematik eksponering, hjælpe med at søge økonomisk støtte, passe sin behandling, komme afsted til udredninger tilbud mv. er opgaver som du vil skulle varetage Kvalifikationer: Du skal have nemt ved at skabe tillid og relation til mennesker. Det forudsætter at du er god til relationsarbejde, samtidig med at du holder overblikket og er i stand til at styre processen - du skal kunne opbygge en bæredygtig professionel kontakt med fokus på at de små skridt er de store succeser Kan navigere i en politisk styret organisation, hvor der er mange samarbejdspartnere til at løfte en fælles opgave omkring borgeren Du skal finde det inspirerende at se systemet ude fra og ind, og tænke mennesket før systemet da du ved, at borgerinddragelse giver de bedste løsninger Dét at være mentor for ressourceforløbsborgere, kan være en rutsjebane når man løser én opgave sammen med borgeren, kan der opstå 2 nye udfordringer kort tid efter. Ofte er der flere udfordringer forbundet med samme borger, hvorfor tålmodighed er en væsentlig egenskab og en forudsætning for at lykkes Evne at kunne engagere dig professionelt i borgeres liv, og samtidigt evne at træde ud igen Du skal kunne tænke anderledes og være kreativ i opgaveløsningen. Vi har mange samarbejdspartnere og tænker gerne ud af boksen for at få ting til at lykkes, hvorfor vi forventer at du også kan dette Vi arbejder ud fra at dem der kan selv, skal selv og vi forventer derfor at du er i stand til at kunne skelne mellem hvornår borgeren selv gøre arbejdet og hvornår vi skal hjælpe Vi forventer at du har en relevant uddannelse og erfaring inden for arbejdet med forandringsskabelse hos mennesker Hvad kan vi tilbyde: En god afdeling præget af høj faglighed, engagement, godt kollegialt sammenhold og et godt arbejdsklima, hvor både ledelsen og medarbejderne brænder for deres arbejde Ressourceforløbsområdet er ud over at være fagligt meget dygtige også et team der benytter sig af hinandens spidskompetencer, finder fælles løsninger og går langt for hinanden. Der er en synergi af en anden verden og 2 2 giver ofte 5 hos os Et job, hvor rammerne er frie, og miljøet kreativt og hvor der kontinuerligt er fokus på borgerens centrum, den gode virksomhedsservicering og at sikre borgerens tilknytning til arbejdsmarkedet. Du får en dagligdag med variation, ansvar og indflydelse. Vi har desuden flekstid, mulighed for at arbejde hjemme, kageordning, frugtordning, sundhedsordning og mange flere ting der bare gør det lidt sjovere at arbejde hos os Du vil blive en del af et team hvor humor vægtes højt og hvor der hele tiden er fokus på at det skal være sjovt at gå på arbejde og hvor vi fejre vores succeser sammen, og hvor vi har fokus på at der er en god balance mellem privatliv og arbejdsliv Vi har rigtig gode muligheder for faglig- og personlig udvikling Hvem er vi? I Sygedagpenge- og Rehabiliteringsafdelingen er vi ca. 80 medarbejdere, og er organiseret i en myndigheds- og tilbudsafdeling. Vi er en afdeling der tror på at vi lykkes i fællesskabet og når vi finder løsninger på tværs. Vi er kendt for at gå all in når det handler om at lykkes med vores opgaver. Vi sikre at borgerne er inddraget og har indflydelse på valg af indsatser. Der arbejdes målrettet med at sikre progression og målet for den enkelte borger er altid arbejde og eller uddannelse. Det betyder, at der er nødvendigt med individuelle løsninger. Dem finder vi frem til ved at være nysgerrige i mødet, opstille valgmuligheder og være til rådighed for borgeren som rådgiver og vejleder. Vores afdeling er præget af et imponerende engagement og høj trivsel, som afspejler sig i såvel som gode resultater og gode borgeroplevelser. Vi insisterer på at gøre en positiv forskel for vores borgere og samarbejdspartnere, og det kan mærkes i vores omgang med borgerne, hinanden og vores samarbejdspartnere. Løn Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Lønnen fastsættes efter principperne om lokal løndannelse. Nærmere oplysninger fås ved henvendelse til: Teamleder Maria Aagaard på telefon 20379133 Ansøgningsfrist fredag den 19. juli 2019 kl. 23.59 Der afholdes 2 samtaler hvor første samtale forventes afholdt i uge 30. Grundet ferie vil der være en telefonisk kontakt til relevante kandidater med henblik på at koordinere samtalerne med ansættelsesudvalgets kalendere og kandidaternes sommerferie. Forud for ansættelse indhenter Kolding Kommune straffeattest, når loven kræver det, eller stillingen i øvrigt berettiger til det.10Phoenixbf7293ed101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-07-19T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1371&ProjectId=145420&DepartmentId=19959&MediaId=4616&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkJyllandSyd- og SønderjyllandKolding3553949Børne-, Uddannelses- og Arbejdsmarkedsforvaltningen (bif)11Dieselvej 66000KoldingDKDanmarkORS/bf7293ed_logo.pngORS/Small/bf7293ed_logo.png0
DKDanmarkDanmark
8Fuldtid46Permanent785154KoldingMinimum14542000028-06-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=bf7293edhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=bf7293edhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=bf7293ed&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=bf7293ed&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Kontor_og_administration/4.jpgMentor til ressourceforløbsområde, Børne-, Uddannelses- og Arbejdsmarkedsforvaltningen12007971Dansk3Læse/ tale938854Rådgiver5Kontor og administration362149307maaa@kolding.dkDanmarkDanmark330113921Vi søger 2 Socialrådgivere/Socialformidlere til Voksenhandicaprådgivningen, hvor vi kan tilbyde to barselsvikariater.Basic Kan du skabe selvværd og sammenhæng for den enkelte borger I Kolding Kommune møder vi hver enkelt borger, som den han eller hun er. Vi starter med at stille spørgsmål frem for at give svar. Kan du skabe trygge relationer, og sammen med borgerne finde en meningsfuld vej frem så er du lige præcis den kollega vi har brug for. Hvad kan vi tilbyde: Et selvstændigt, afvekslende, krævende og spændende job. Der arbejdes ud fra Kolding Kommunes vision, Vi Designer Livet, og Socialforvaltningens vision selvværd og sammenhæng. Vi er en række dygtige, fagligt meget engagerede kolleger. Medarbejdergruppen er sammensat af en række erfarne og fagligt dygtige medarbejdere Du vil være med til at vise vejen i det sammenhængende borgerforløb. Du brænder for at bruge din viden, dine faglige og personlige kompetencer i sagsbehandlingen. Derudover at du er med til at udvikle området indenfor serviceloven. I Handicaprådgivningen varetager vi sagsbehandlingen efter bestemmelserne i servicelovens §§ 82, 84, 85, 96, 97, 98, 100, 103, 104, 107, 108 105, 118 og 141. Der tilbydes ekstern supervision og der er gode muligheder for faglig og personlig udvikling i stillingen. Arbejdstid: 37 timer pr. uge. Ansættelsestidspunkt: 1 Januar 2020 eller snarest derefter. Funktioner i Handicaprådgivningen Vi yder råd og vejledning samt belyser og afklarer funktionsniveau og støttebehov herunder visiterer til relevant støtte i henhold til størst mulig mestring af eget liv. Med udgangspunkt i principperne om systematisk helhedsorienteret sagsarbejde, og ud fra lov om social service, at iværksætte og udarbejde faglige vurderinger, udfærdige handleplaner og i en samarbejdsrelation iværksætte foranstaltninger for Voksne borger med med fysiske og eller psykiske lidelser eller særlige sociale udfordringer, samt koordinere tværfaglige opfølgningsmøder på de iværksatte foranstaltninger. Det forudsættes, at man kan arbejde selvstændigt og helhedsorienteret og er bekendt med lovgivningen på området. Det forudsættes, at man kan indgå i dialog og formår at formidle holdninger og menneskesyn i et borgervenligt sprog. Det forudsættes, at man kan være støttende og motiverende både i samarbejdet med borgeren og i det professionelle samarbejde. Kvalifikationer og opgaver Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler med praksiserfaring fra handicap psykiatri området og kan systematisere og prioritere opgaverne I stand til at påtage sig myndighedsrollen i de vanskelige sager. I besiddelse af gode samarbejdsevner og kan se sin egen rolle i det tværfaglige samarbejde. Kan arbejde systematisk med det administrative arbejde. Du har gode kommunikative evner både i skrift og tale samt flair for IT. Har evne til at modtage faglig vejledning og supervision. Du ser dig selv som en del af en afdeling, hvor alle bidrager i forhold til de stillede opgaver, bidrager til faglig udvikling og medvirker til et godt arbejdsmiljø Er i besiddelse af godt humør og gå-på-mod. I Socialforvaltningen har vi en klar vision: Selvværd og Sammenhæng i alt hvad du siger og gør. Det er en vision, som vi kan opfylde ved altid at have en adfærd, der afspejler forvaltningens leveregler, som er: Tal et sprog alle mennesker forstår Alt indenfor din radar er dit ansvar Det er borgerens plan aftale Sæt fællesskabet i spil Gå borgeren i møde. Du kan læse mere om visionen, levereglerne og Senior- og Socialforvaltningen her: Vi er på udkig efter en kollega, der tænker yes det er lige mig, det brænder jeg for! Så hvis det er dig, så vent ikke, men send os en ansøgning. Du er også velkommen til at kontakte Leder Dorthe Hedensted Nexø, tlf. 79 79 27 76 for at høre mere om stillingen og hvem vi er. Ansøgningsfrist: Senest den 24. november 2019 Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 27. november 2019 på Nicolaiplads 6, 6000 Kolding Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter principperne om lokal løndannelse. Ansøgningen sendes elektronisk via knappen Send ansøgning under stillingsannoncen I henhold til Kolding Kommunes personaleregler vil der blive indhentet straffeoplysninger.

Kan du skabe selvværd og sammenhæng for den enkelte borger

I Kolding Kommune møder vi hver enkelt borger, som den han eller hun er. Vi starter med at stille spørgsmål frem for at give svar. Kan du skabe trygge relationer, og sammen med borgerne finde en meningsfuld vej frem – så er du lige præcis den kollega vi har brug for.

 

Hvad kan vi tilbyde:

Et selvstændigt, afvekslende, krævende og spændende job.
Der arbejdes ud fra Kolding Kommunes vision, Vi Designer Livet, og Socialforvaltningens vision selvværd og sammenhæng.
Vi er en række dygtige, fagligt meget engagerede kolleger. Medarbejdergruppen er sammensat af en række erfarne og fagligt dygtige medarbejdere

 

Du vil være med til at vise vejen i det sammenhængende borgerforløb. Du brænder for at bruge din viden, dine faglige og personlige kompetencer i sagsbehandlingen. Derudover at du er med til at udvikle området indenfor serviceloven.

I Handicaprådgivningen varetager vi sagsbehandlingen efter bestemmelserne i servicelovens §§ 82, 84, 85, 96, 97, 98, 100, 103, 104, 107, 108/105, 118 og 141.

 

Der tilbydes ekstern supervision og der er gode muligheder for faglig og personlig udvikling i stillingen.

 

Arbejdstid:

37 timer pr. uge.

 

Ansættelsestidspunkt:

 1 Januar 2020 eller snarest derefter.

 

Funktioner i Handicaprådgivningen

  • Vi yder råd og vejledning samt belyser og afklarer funktionsniveau og støttebehov herunder visiterer til relevant støtte i henhold til størst mulig mestring af eget liv.
  • Med udgangspunkt i principperne om systematisk helhedsorienteret sagsarbejde, og ud fra lov om social service, at iværksætte og udarbejde faglige vurderinger, udfærdige handleplaner og i en samarbejdsrelation iværksætte foranstaltninger for Voksne borger med med fysiske – og/eller psykiske lidelser eller særlige sociale udfordringer, samt koordinere tværfaglige opfølgningsmøder på de iværksatte foranstaltninger.
  • Det forudsættes, at man kan arbejde selvstændigt og helhedsorienteret og er bekendt med lovgivningen på området.
  • Det forudsættes, at man kan indgå i dialog og formår at formidle holdninger og menneskesyn i et borgervenligt sprog.
  • Det forudsættes, at man kan være støttende og motiverende både i samarbejdet med borgeren og i det professionelle samarbejde.

Kvalifikationer og opgaver

  • Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler med praksiserfaring fra handicap/psykiatri området og kan systematisere og prioritere opgaverne
  • I stand til at påtage sig myndighedsrollen i de vanskelige sager.
  • I besiddelse af gode samarbejdsevner og kan se sin egen rolle i det tværfaglige samarbejde.
  • Kan arbejde systematisk med det administrative arbejde.
  • Du har gode kommunikative evner både i skrift og tale samt flair for IT.
  • Har evne til at modtage faglig vejledning og supervision.
  • Du ser dig selv som en del af en afdeling, hvor alle bidrager i forhold til de stillede opgaver, bidrager til faglig udvikling og medvirker til et godt arbejdsmiljø
  • Er i besiddelse af godt humør og gå-på-mod.

I Socialforvaltningen har vi en klar vision: Selvværd og Sammenhæng i alt hvad du siger og gør. Det er en vision, som vi kan opfylde ved altid at have en adfærd, der afspejler forvaltningens leveregler, som er:

  • Tal et sprog alle mennesker forstår
  • Alt indenfor din radar er dit ansvar
  • Det er borgerens plan/aftale
  • Sæt fællesskabet i spil
  • Gå borgeren i møde.

Du kan læse mere om visionen, levereglerne og Senior- og Socialforvaltningen her:

 

Vi er på udkig efter en kollega, der tænker; yes – det er lige mig, det brænder jeg for! Så hvis det er dig, så vent ikke, men send os en ansøgning. Du er også velkommen til at kontakte Leder Dorthe Hedensted Nexø, tlf. 79 79 27 76 for at høre mere om stillingen og hvem vi er.

 

Ansøgningsfrist:

Senest den 24. november 2019  

 

Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 27. november 2019 på Nicolaiplads 6, 6000 Kolding

 

Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter principperne om lokal løndannelse.

 

Ansøgningen sendes elektronisk via knappen ”Send ansøgning” under stillingsannoncen

 

I henhold til Kolding Kommunes personaleregler vil der blive indhentet straffeoplysninger.

ORS/Small/8efab031_logo.pngSocialforvaltningenKolding2019-10-29T11:02:36.4172019-11-24T00:00:00
330120795Brandrådgiver til Langmach RibeRobot Spændende og udviklende job til dig som ønsker at yde den bedste rådgivning indenfor brand. Dine opgaver bliver at rådgive omkring brand inden for alle typer at byggeri, herunder erhvervsbyggeri, boliger mv. Du vil sammen med en kollega stå for udarbejdelse af brandstrategirapporter, brandteknisk dokumentation, ingeniørrapporter og anbefalingsrapporter indenfor brand, sikring mv. Der kan også forekomme møder med kunder, myndigheder m.v. Du bliver en del af en lokal forankret virksomhed, hvor du kan være med til at præge din egen hverdag i et uformelt miljø. Da vi på nuværende tidspunkt er 3 ansatte, vil du blive en del at et lille team, hvor man er tæt på alle, du vil dog fagligt primært komme til at arbejde sammen med vores anden brandrådgiver. Langmach Ribe er beliggende i Danmarks ældste by - Ribe. Vores kunder består primært af kommuner, internationale virksomheder med lokationer i Europa, forsikringsmæglere, industrivirksomheder, entreprenører, arkitekter mv. Vi er særlig optaget af risikostyring og forebyggelse både indenfor brand, sikring, hærværk og andre typer af skader, som kan forekomme på bygninger, løsøre og personer. Kvalifikationer: Du er faglig kompetent og formår at arbejde selvstændigt og med din solide tekniske faglighed, er du i stand til selvstændigt at løse rådgivningsopgaver. Vi forventer, at du deler din viden, og du motiveres af at være med til at løfte området og udvikle virksomheden, men samtidig hviler i dig selv, og ikke er bange for at søge hjælp og vejledning ved kollegaer, når det er nødvendigt. Det er en selvfølge, at du er god til at kommunikere i skrift og tale, og at du har et socialt væsen med et godt humør. Faglige kvalifikationer: Du er uddannet bygningsingeniør eller konstruktør, evt. nyuddannet. Godt kendskab til brandrådgivning, gældende lovgivning, bekendtgørelser og udbudsregler, og evt. myndighedsdialog. Du skal kunne formulere dig forståeligt og præcist, både skriftligt og mundtligt på dansk og engelsk Udvidet erfaring med at arbejde med Excel og Word. Du har erfaring med at arbejde i Revit og AutoCAD. Det vil være en fordel, hvid du har erfaring med dimensionering, beregningsprogrammer, teknisk dokumentation og simulering Har du beredskabserfaring er dette et plus, ligesom yderligere kvalifikationer, der kan bidrage til vores andre forretningsområder, vil være en fordel. Personlige kvalifikationer: Du har rådgivningsflair, da du skal kunne redegøre for dine løsningsforslag, overfor kunder, entreprenører, myndigheder og rådgivere. Interesse for brandrådgivning, risikostyring og forebyggelse Du er detaljeorienteret, systematisk og sætter en ære i at rådgive kunder og følge dine opgaver til dørs. Du er initiativrig, proaktiv og på forkant med dine opgaver projekter Systematisk og vedholdende indstilling til arbejdet Du er positiv, udadvendt og en god kollega. Vi tilbyder dig: Et udviklende job i en lokal forankret rådgivningsvirksomhed med kunder i hele Danmark, samt dele af udlandet. Et spændende og udfordrende job i et fleksibelt miljø, præget af godt humør, effektivitet og høj faglighed og med mulighed for selv at være med til at præge sin hverdag. Du vil komme til at indgå i et dynamisk fælleskab, hvor vi udfordrer og inspirerer hinanden. Du bliver ansat i en virksomhed, med stor vægt på social trivsel, medarbejdertrivsel, fleksibilitet og faglig udvikling. Du bliver en del af en kompetent og meget flad organisation, hvor du skal være med at præge den videre udvikling, både for dig selv og for virksomheden. Der er tale om en fuldtidsstilling med løn efter kvalifikationer. Tiltrædelse: Stillingen ønskes besat hurtigst muligt. Kontakt: Hvis du ønsker at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Ivan Langmach på 24 45 45 11. Ansøgning: Ansøgning inkl. relevante bilag sendes til: Langmach Ribe Att. Gitte Langmach Jacobsen Tømmergangen 7, 1 sal 6760 Ribe glj@langmachribe.dk Ansøgningsfrist: 18. november 2019

Spændende og udviklende job til dig som ønsker at yde den bedste rådgivning indenfor brand.

Dine opgaver bliver at rådgive omkring brand inden for alle typer at byggeri, herunder erhvervsbyggeri, boliger mv. Du vil sammen med en kollega stå for udarbejdelse af brandstrategirapporter, brandteknisk dokumentation, ingeniørrapporter og anbefalingsrapporter indenfor brand, sikring mv. Der kan også forekomme møder med kunder, myndigheder m.v.

Du bliver en del af en lokal forankret virksomhed, hvor du kan være med til at præge din egen hverdag i et uformelt miljø. Da vi på nuværende tidspunkt er 3 ansatte, vil du blive en del at et lille team, hvor man er tæt på alle, du vil dog fagligt primært komme til at arbejde sammen med vores anden brandrådgiver.

Langmach Ribe er beliggende i Danmarks ældste by - Ribe. Vores kunder består primært af kommuner, internationale virksomheder med lokationer i Europa, forsikringsmæglere, industrivirksomheder, entreprenører, arkitekter mv. Vi er særlig optaget af risikostyring og forebyggelse både indenfor brand, sikring, hærværk og andre typer af skader, som kan forekomme på bygninger, løsøre og personer.

Kvalifikationer:

Du er faglig kompetent og formår at arbejde selvstændigt og med din solide tekniske faglighed, er du i stand til selvstændigt at løse rådgivningsopgaver. Vi forventer, at du deler din viden, og du motiveres af at være med til at løfte området og udvikle virksomheden, men samtidig hviler i dig selv, og ikke er bange for at søge hjælp og vejledning ved kollegaer, når det er nødvendigt. Det er en selvfølge, at du er god til at kommunikere i skrift og tale, og at du har et socialt væsen med et godt humør. 

Faglige kvalifikationer:

  • Du er uddannet bygningsingeniør eller –konstruktør, evt. nyuddannet.
  • Godt kendskab til brandrådgivning, gældende lovgivning, bekendtgørelser og udbudsregler, og evt. myndighedsdialog.
  • Du skal kunne formulere dig forståeligt og præcist, både skriftligt og mundtligt på dansk og engelsk
  • Udvidet erfaring med at arbejde med Excel og Word.
  • Du har erfaring med at arbejde i Revit og AutoCAD.
  • Det vil være en fordel, hvid du har erfaring med dimensionering, beregningsprogrammer, teknisk dokumentation og simulering
  • Har du beredskabserfaring er dette et plus, ligesom yderligere kvalifikationer, der kan bidrage til vores andre forretningsområder, vil være en fordel.

Personlige kvalifikationer:

  • Du har rådgivningsflair, da du skal kunne redegøre for dine løsningsforslag, overfor kunder, entreprenører, myndigheder og rådgivere.
  • Interesse for brandrådgivning, risikostyring og forebyggelse
  • Du er detaljeorienteret, systematisk og sætter en ære i at rådgive kunder og følge dine opgaver til dørs.
  • Du er initiativrig, proaktiv og på forkant med dine opgaver/projekter
  • Systematisk og vedholdende indstilling til arbejdet
  • Du er positiv, udadvendt og en god kollega.

Vi tilbyder dig:

Et udviklende job i en lokal forankret rådgivningsvirksomhed med kunder i hele Danmark, samt dele af udlandet. Et spændende og udfordrende job i et fleksibelt miljø, præget af godt humør, effektivitet og høj faglighed og med mulighed for selv at være med til at præge sin hverdag. Du vil komme til at indgå i et dynamisk fælleskab, hvor vi udfordrer og inspirerer hinanden. Du bliver ansat i en virksomhed, med stor vægt på social trivsel, medarbejdertrivsel, fleksibilitet og faglig udvikling. Du bliver en del af en kompetent og meget flad organisation, hvor du skal være med at præge den videre udvikling, både for dig selv og for virksomheden.

Der er tale om en fuldtidsstilling med løn efter kvalifikationer.

Tiltrædelse:

Stillingen ønskes besat hurtigst muligt.

Kontakt:

Hvis du ønsker at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Ivan Langmach på 24 45 45 11.

Ansøgning:

Ansøgning inkl. relevante bilag sendes til:

Langmach Ribe

Att. Gitte Langmach Jacobsen

Tømmergangen 7, 1 sal

6760 Ribe

glj@langmachribe.dk

 

Ansøgningsfrist: 18. november 2019

 

 

Langmach RibeRibe2019-11-08T00:00:002019-11-18T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Vi søger 2 Socialrådgivere/Socialformidlere til Voksenhandicaprådgivningen, hvor vi kan tilbyde to barselsvikariater.

Socialforvaltningen

Kolding
Kan du skabe selvværd og sammenhæng for den enkelte borger I Kolding Kommune møder vi hver enkelt borger, som den han eller hun er. Vi starter med at stille spørgsmål frem for at give svar. Kan du skabe trygge relationer, og sammen med borgerne find...
Indrykket:29. oktober 2019
Udløbsdato:24. november 2019

Brandrådgiver til Langmach Ribe

Langmach Ribe

Ribe
Spændende og udviklende job til dig som ønsker at yde den bedste rådgivning indenfor brand. Dine opgaver bliver at rådgive omkring brand inden for alle typer at byggeri, herunder erhvervsbyggeri, boliger mv. Du vil sammen med en kollega stå for udar...
Indrykket:8. november 2019
Udløbsdato:18. november 2019