Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Mentor til ressourceforløbsområde, Børne-, Uddannelses- og Arbejdsmarkedsforvaltningen

Mentor til Ressourceforløbsområdet

 

Arbejdssted: Børne-, Uddannelses- og Arbejdsmarkedsforvaltningen, Jobcenter Kolding -Sygedagpenge- og Rehabiliteringsafdelingen

Adresse: Staldgården 1, 6000 Kolding

Arbejdstid: 37 timer ugentligt 

Ansættelsestidspunkt: hurtigst muligt og senest 1. september 2019

Arbejdsopgaver:

Tror du også på et arbejdsliv til alle? Og vil du være med til at facilitere forløb og processer, der har til formål at finde en meningsfuld vej ud på arbejdsmarkedet for borgerne i ressourceforløb, så er du måske vores nye kollega?

Kendetegnet ved alle dine opgaver som mentor er at det handler om at støtte borgere i at leve med dét der er – skabe en ny fortælling, der peger på forandring til det bedre – og til arbejdsmarkedet.

Dine arbejdsopgaver som mentor vil være:

  • Understøtte en positiv udvikling hos borgeren, herunder støtte borgeren i at indtage den platform, hvor borgeren selv bærer sin udvikling
  • Understøtte realiseringen af de mål, der er sat i borgerens plan, hvor endemålet altid er uddannelse eller job. Det sker blandt andet ved at arbejde med motivation og en håndholdt indsats, der sikrer borgerens opstart eller fastholdelse i aktiviteter og tilbud
  • Skabe overblik og struktur over borgerens dagligdag og det kaos som borgeren kan opleve at være i
  • Fælles for vores borgere er, at de er i risiko for marginalisering eller eksklusion fra samfundet eller arbejdsmarkedet, og har brug for støtte til at bryde isolationen som de har været i, i ofte mange år - hvorfor opgaver som støtte til at håndtere f. eks angst problematik/eksponering, hjælpe med at søge økonomisk støtte, passe sin behandling, komme afsted til udredninger/tilbud mv. er opgaver som du vil skulle varetage

 

 

Kvalifikationer:

  • Du skal have nemt ved at skabe tillid og relation til mennesker. Det forudsætter at du er god til relationsarbejde, samtidig med at du holder overblikket og er i stand til at styre processen - du skal kunne opbygge en bæredygtig professionel kontakt med fokus på at de små skridt er de store succeser
  • Kan navigere i en politisk styret organisation, hvor der er mange samarbejdspartnere til at løfte en fælles opgave omkring borgeren
  • Du skal finde det inspirerende at se systemet ude fra og ind, og tænke mennesket før systemet – da du ved, at borgerinddragelse giver de bedste løsninger
  • Dét at være mentor for ressourceforløbsborgere, kan være en rutsjebane; når man løser én opgave sammen med borgeren, kan der opstå 2 nye udfordringer kort tid efter. Ofte er der flere udfordringer forbundet med samme borger, hvorfor tålmodighed er en væsentlig egenskab og en forudsætning for at lykkes
  • Evne at kunne engagere dig professionelt i borgeres liv, og samtidigt evne at træde ud igen
  • Du skal kunne tænke anderledes og være kreativ i opgaveløsningen. Vi har mange samarbejdspartnere og tænker gerne ud af boksen for at få ting til at lykkes, hvorfor vi forventer at du også kan dette
  • Vi arbejder ud fra at ”dem der kan selv, skal selv” og vi forventer derfor at du er i stand til at kunne skelne mellem hvornår borgeren selv ”gøre arbejdet” og hvornår vi skal hjælpe
  • Vi forventer at du har en relevant uddannelse og erfaring inden for arbejdet med forandringsskabelse hos mennesker

 

Hvad kan vi tilbyde:

  • En god afdeling præget af høj faglighed, engagement, godt kollegialt sammenhold og et godt arbejdsklima, hvor både ledelsen og medarbejderne brænder for deres arbejde
  • Ressourceforløbsområdet er ud over at være fagligt meget dygtige også et team der benytter sig af hinandens spidskompetencer, finder fælles løsninger og går langt for hinanden. Der er en synergi af en anden verden og 2 + 2 giver ofte 5 hos os  
  • Et job, hvor rammerne er frie, og miljøet kreativt og hvor der kontinuerligt er fokus på borgerens centrum, den gode virksomhedsservicering og at sikre borgerens tilknytning til arbejdsmarkedet. Du får en dagligdag med variation, ansvar og indflydelse.
  • Vi har desuden flekstid, mulighed for at arbejde hjemme, kageordning, frugtordning, sundhedsordning og mange flere ting der bare gør det lidt sjovere at arbejde hos os
  • Du vil blive en del af et team hvor humor vægtes højt og hvor der hele tiden er fokus på at det skal være sjovt at gå på arbejde og hvor vi fejre vores succeser sammen, og hvor vi har fokus på at der er en god balance mellem privatliv og arbejdsliv
  • Vi har rigtig gode muligheder for faglig- og personlig udvikling

 

 

Hvem er vi?

I Sygedagpenge- og Rehabiliteringsafdelingen er vi ca. 80 medarbejdere, og er organiseret i en myndigheds- og tilbudsafdeling.

Vi er en afdeling der tror på at vi lykkes i fællesskabet og når vi finder løsninger på tværs. Vi er kendt for at gå ”all in” når det handler om at lykkes med vores opgaver. Vi sikre at borgerne er inddraget og har indflydelse på valg af indsatser. Der arbejdes målrettet med at sikre progression og målet for den enkelte borger er altid arbejde og/eller uddannelse.

Det betyder, at der er nødvendigt med individuelle løsninger. Dem finder vi frem til ved at være nysgerrige i mødet, opstille valgmuligheder og være til rådighed for borgeren som rådgiver og vejleder.  

 

Vores afdeling er præget af et imponerende engagement og høj trivsel, som afspejler sig i såvel som gode resultater og gode borgeroplevelser. 

Vi insisterer på at gøre en positiv forskel for vores borgere og samarbejdspartnere, og det kan mærkes i vores omgang med borgerne, hinanden og vores samarbejdspartnere.  

 

Løn

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Lønnen fastsættes efter principperne om lokal løndannelse.

 

Nærmere oplysninger fås ved henvendelse til:

Teamleder Maria Aagaard på telefon 20379133

Ansøgningsfrist

fredag den 19. juli 2019 kl. 23.59

Der afholdes 2 samtaler hvor første samtale forventes afholdt i uge 30. Grundet ferie vil der være en telefonisk kontakt til relevante kandidater med henblik på at koordinere samtalerne med ansættelsesudvalgets kalendere og kandidaternes sommerferie.

 

 

Forud for ansættelse indhenter Kolding Kommune straffeattest, når loven kræver det, eller stillingen i øvrigt berettiger til det.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330050587Phoenix-bf7293ed12019-06-28T10:00:35.443Mentor til ressourceforløbsområde, Børne-, Uddannelses- og Arbejdsmarkedsforvaltningen

Mentor til Ressourceforløbsområdet

 

Arbejdssted: Børne-, Uddannelses- og Arbejdsmarkedsforvaltningen, Jobcenter Kolding -Sygedagpenge- og Rehabiliteringsafdelingen

Adresse: Staldgården 1, 6000 Kolding

Arbejdstid: 37 timer ugentligt 

Ansættelsestidspunkt: hurtigst muligt og senest 1. september 2019

Arbejdsopgaver:

Tror du også på et arbejdsliv til alle? Og vil du være med til at facilitere forløb og processer, der har til formål at finde en meningsfuld vej ud på arbejdsmarkedet for borgerne i ressourceforløb, så er du måske vores nye kollega?

Kendetegnet ved alle dine opgaver som mentor er at det handler om at støtte borgere i at leve med dét der er – skabe en ny fortælling, der peger på forandring til det bedre – og til arbejdsmarkedet.

Dine arbejdsopgaver som mentor vil være:

  • Understøtte en positiv udvikling hos borgeren, herunder støtte borgeren i at indtage den platform, hvor borgeren selv bærer sin udvikling
  • Understøtte realiseringen af de mål, der er sat i borgerens plan, hvor endemålet altid er uddannelse eller job. Det sker blandt andet ved at arbejde med motivation og en håndholdt indsats, der sikrer borgerens opstart eller fastholdelse i aktiviteter og tilbud
  • Skabe overblik og struktur over borgerens dagligdag og det kaos som borgeren kan opleve at være i
  • Fælles for vores borgere er, at de er i risiko for marginalisering eller eksklusion fra samfundet eller arbejdsmarkedet, og har brug for støtte til at bryde isolationen som de har været i, i ofte mange år - hvorfor opgaver som støtte til at håndtere f. eks angst problematik/eksponering, hjælpe med at søge økonomisk støtte, passe sin behandling, komme afsted til udredninger/tilbud mv. er opgaver som du vil skulle varetage

 

 

Kvalifikationer:

  • Du skal have nemt ved at skabe tillid og relation til mennesker. Det forudsætter at du er god til relationsarbejde, samtidig med at du holder overblikket og er i stand til at styre processen - du skal kunne opbygge en bæredygtig professionel kontakt med fokus på at de små skridt er de store succeser
  • Kan navigere i en politisk styret organisation, hvor der er mange samarbejdspartnere til at løfte en fælles opgave omkring borgeren
  • Du skal finde det inspirerende at se systemet ude fra og ind, og tænke mennesket før systemet – da du ved, at borgerinddragelse giver de bedste løsninger
  • Dét at være mentor for ressourceforløbsborgere, kan være en rutsjebane; når man løser én opgave sammen med borgeren, kan der opstå 2 nye udfordringer kort tid efter. Ofte er der flere udfordringer forbundet med samme borger, hvorfor tålmodighed er en væsentlig egenskab og en forudsætning for at lykkes
  • Evne at kunne engagere dig professionelt i borgeres liv, og samtidigt evne at træde ud igen
  • Du skal kunne tænke anderledes og være kreativ i opgaveløsningen. Vi har mange samarbejdspartnere og tænker gerne ud af boksen for at få ting til at lykkes, hvorfor vi forventer at du også kan dette
  • Vi arbejder ud fra at ”dem der kan selv, skal selv” og vi forventer derfor at du er i stand til at kunne skelne mellem hvornår borgeren selv ”gøre arbejdet” og hvornår vi skal hjælpe
  • Vi forventer at du har en relevant uddannelse og erfaring inden for arbejdet med forandringsskabelse hos mennesker

 

Hvad kan vi tilbyde:

  • En god afdeling præget af høj faglighed, engagement, godt kollegialt sammenhold og et godt arbejdsklima, hvor både ledelsen og medarbejderne brænder for deres arbejde
  • Ressourceforløbsområdet er ud over at være fagligt meget dygtige også et team der benytter sig af hinandens spidskompetencer, finder fælles løsninger og går langt for hinanden. Der er en synergi af en anden verden og 2 + 2 giver ofte 5 hos os  
  • Et job, hvor rammerne er frie, og miljøet kreativt og hvor der kontinuerligt er fokus på borgerens centrum, den gode virksomhedsservicering og at sikre borgerens tilknytning til arbejdsmarkedet. Du får en dagligdag med variation, ansvar og indflydelse.
  • Vi har desuden flekstid, mulighed for at arbejde hjemme, kageordning, frugtordning, sundhedsordning og mange flere ting der bare gør det lidt sjovere at arbejde hos os
  • Du vil blive en del af et team hvor humor vægtes højt og hvor der hele tiden er fokus på at det skal være sjovt at gå på arbejde og hvor vi fejre vores succeser sammen, og hvor vi har fokus på at der er en god balance mellem privatliv og arbejdsliv
  • Vi har rigtig gode muligheder for faglig- og personlig udvikling

 

 

Hvem er vi?

I Sygedagpenge- og Rehabiliteringsafdelingen er vi ca. 80 medarbejdere, og er organiseret i en myndigheds- og tilbudsafdeling.

Vi er en afdeling der tror på at vi lykkes i fællesskabet og når vi finder løsninger på tværs. Vi er kendt for at gå ”all in” når det handler om at lykkes med vores opgaver. Vi sikre at borgerne er inddraget og har indflydelse på valg af indsatser. Der arbejdes målrettet med at sikre progression og målet for den enkelte borger er altid arbejde og/eller uddannelse.

Det betyder, at der er nødvendigt med individuelle løsninger. Dem finder vi frem til ved at være nysgerrige i mødet, opstille valgmuligheder og være til rådighed for borgeren som rådgiver og vejleder.  

 

Vores afdeling er præget af et imponerende engagement og høj trivsel, som afspejler sig i såvel som gode resultater og gode borgeroplevelser. 

Vi insisterer på at gøre en positiv forskel for vores borgere og samarbejdspartnere, og det kan mærkes i vores omgang med borgerne, hinanden og vores samarbejdspartnere.  

 

Løn

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Lønnen fastsættes efter principperne om lokal løndannelse.

 

Nærmere oplysninger fås ved henvendelse til:

Teamleder Maria Aagaard på telefon 20379133

Ansøgningsfrist

fredag den 19. juli 2019 kl. 23.59

Der afholdes 2 samtaler hvor første samtale forventes afholdt i uge 30. Grundet ferie vil der være en telefonisk kontakt til relevante kandidater med henblik på at koordinere samtalerne med ansættelsesudvalgets kalendere og kandidaternes sommerferie.

 

 

Forud for ansættelse indhenter Kolding Kommune straffeattest, når loven kræver det, eller stillingen i øvrigt berettiger til det.

2019-07-20T00:51:21.577 Mentor til Ressourceforløbsområdet Arbejdssted: Børne-, Uddannelses- og Arbejdsmarkedsforvaltningen, Jobcenter Kolding -Sygedagpenge- og Rehabiliteringsafdelingen Adresse: Staldgården 1, 6000 Kolding Arbejdstid: 37 timer ugentligt Ansættelsestidspunkt: hurtigst muligt og senest 1. september 2019 Arbejdsopgaver: Tror du også på et arbejdsliv til alle? Og vil du være med til at facilitere forløb og processer, der har til formål at finde en meningsfuld vej ud på arbejdsmarkedet for borgerne i ressourceforløb, så er du måske vores nye kollega? Kendetegnet ved alle dine opgaver som mentor er at det handler om at støtte borgere i at leve med dét der er skabe en ny fortælling, der peger på forandring til det bedre og til arbejdsmarkedet. Dine arbejdsopgaver som mentor vil være: Understøtte en positiv udvikling hos borgeren, herunder støtte borgeren i at indtage den platform, hvor borgeren selv bærer sin udvikling Understøtte realiseringen af de mål, der er sat i borgerens plan, hvor endemålet altid er uddannelse eller job. Det sker blandt andet ved at arbejde med motivation og en håndholdt indsats, der sikrer borgerens opstart eller fastholdelse i aktiviteter og tilbud Skabe overblik og struktur over borgerens dagligdag og det kaos som borgeren kan opleve at være i Fælles for vores borgere er, at de er i risiko for marginalisering eller eksklusion fra samfundet eller arbejdsmarkedet, og har brug for støtte til at bryde isolationen som de har været i, i ofte mange år - hvorfor opgaver som støtte til at håndtere f. eks angst problematik eksponering, hjælpe med at søge økonomisk støtte, passe sin behandling, komme afsted til udredninger tilbud mv. er opgaver som du vil skulle varetage Kvalifikationer: Du skal have nemt ved at skabe tillid og relation til mennesker. Det forudsætter at du er god til relationsarbejde, samtidig med at du holder overblikket og er i stand til at styre processen - du skal kunne opbygge en bæredygtig professionel kontakt med fokus på at de små skridt er de store succeser Kan navigere i en politisk styret organisation, hvor der er mange samarbejdspartnere til at løfte en fælles opgave omkring borgeren Du skal finde det inspirerende at se systemet ude fra og ind, og tænke mennesket før systemet da du ved, at borgerinddragelse giver de bedste løsninger Dét at være mentor for ressourceforløbsborgere, kan være en rutsjebane når man løser én opgave sammen med borgeren, kan der opstå 2 nye udfordringer kort tid efter. Ofte er der flere udfordringer forbundet med samme borger, hvorfor tålmodighed er en væsentlig egenskab og en forudsætning for at lykkes Evne at kunne engagere dig professionelt i borgeres liv, og samtidigt evne at træde ud igen Du skal kunne tænke anderledes og være kreativ i opgaveløsningen. Vi har mange samarbejdspartnere og tænker gerne ud af boksen for at få ting til at lykkes, hvorfor vi forventer at du også kan dette Vi arbejder ud fra at dem der kan selv, skal selv og vi forventer derfor at du er i stand til at kunne skelne mellem hvornår borgeren selv gøre arbejdet og hvornår vi skal hjælpe Vi forventer at du har en relevant uddannelse og erfaring inden for arbejdet med forandringsskabelse hos mennesker Hvad kan vi tilbyde: En god afdeling præget af høj faglighed, engagement, godt kollegialt sammenhold og et godt arbejdsklima, hvor både ledelsen og medarbejderne brænder for deres arbejde Ressourceforløbsområdet er ud over at være fagligt meget dygtige også et team der benytter sig af hinandens spidskompetencer, finder fælles løsninger og går langt for hinanden. Der er en synergi af en anden verden og 2 2 giver ofte 5 hos os Et job, hvor rammerne er frie, og miljøet kreativt og hvor der kontinuerligt er fokus på borgerens centrum, den gode virksomhedsservicering og at sikre borgerens tilknytning til arbejdsmarkedet. Du får en dagligdag med variation, ansvar og indflydelse. Vi har desuden flekstid, mulighed for at arbejde hjemme, kageordning, frugtordning, sundhedsordning og mange flere ting der bare gør det lidt sjovere at arbejde hos os Du vil blive en del af et team hvor humor vægtes højt og hvor der hele tiden er fokus på at det skal være sjovt at gå på arbejde og hvor vi fejre vores succeser sammen, og hvor vi har fokus på at der er en god balance mellem privatliv og arbejdsliv Vi har rigtig gode muligheder for faglig- og personlig udvikling Hvem er vi? I Sygedagpenge- og Rehabiliteringsafdelingen er vi ca. 80 medarbejdere, og er organiseret i en myndigheds- og tilbudsafdeling. Vi er en afdeling der tror på at vi lykkes i fællesskabet og når vi finder løsninger på tværs. Vi er kendt for at gå all in når det handler om at lykkes med vores opgaver. Vi sikre at borgerne er inddraget og har indflydelse på valg af indsatser. Der arbejdes målrettet med at sikre progression og målet for den enkelte borger er altid arbejde og eller uddannelse. Det betyder, at der er nødvendigt med individuelle løsninger. Dem finder vi frem til ved at være nysgerrige i mødet, opstille valgmuligheder og være til rådighed for borgeren som rådgiver og vejleder. Vores afdeling er præget af et imponerende engagement og høj trivsel, som afspejler sig i såvel som gode resultater og gode borgeroplevelser. Vi insisterer på at gøre en positiv forskel for vores borgere og samarbejdspartnere, og det kan mærkes i vores omgang med borgerne, hinanden og vores samarbejdspartnere. Løn Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Lønnen fastsættes efter principperne om lokal løndannelse. Nærmere oplysninger fås ved henvendelse til: Teamleder Maria Aagaard på telefon 20379133 Ansøgningsfrist fredag den 19. juli 2019 kl. 23.59 Der afholdes 2 samtaler hvor første samtale forventes afholdt i uge 30. Grundet ferie vil der være en telefonisk kontakt til relevante kandidater med henblik på at koordinere samtalerne med ansættelsesudvalgets kalendere og kandidaternes sommerferie. Forud for ansættelse indhenter Kolding Kommune straffeattest, når loven kræver det, eller stillingen i øvrigt berettiger til det.10Phoenixbf7293ed101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-07-19T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1371&ProjectId=145420&DepartmentId=19959&MediaId=4616&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkJyllandSyd- og SønderjyllandKolding3553949Børne-, Uddannelses- og Arbejdsmarkedsforvaltningen (bif)11Dieselvej 66000KoldingDKDanmarkORS/bf7293ed_logo.pngORS/Small/bf7293ed_logo.png0
DKDanmarkDanmark
8Fuldtid46Permanent785154KoldingMinimum14542000028-06-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=bf7293edhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=bf7293edhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=bf7293ed&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=bf7293ed&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Kontor_og_administration/4.jpgMed et job indenfor Kontor og administration får du en spændende hverdag, der byder på mange nye udfordringer. 12007971Dansk3Læse/ tale938854Rådgiver5Kontor og administration362149307maaa@kolding.dkDanmarkDanmarkda-DK