Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Mentorer til ny indsats for misbrugere, Jobcenter Hjørring


Jobcenter Hjørring søger to mentorer til vores velfungerende mentorkorps i Beskæftigelsesafdelingen til en ny indsats indenfor misbrugsområdet. Stillingerne er på fuld tid med ansættelse pr. 1. april 2019. Mentorkorpset består i dag af 13 mentorer og en mentorkoordinator.
 
Den indsats vi har over for personer på kontanthjælp, uddannelseshjælp og sygedagpenge, har vi, i Hjørring Kommune, besluttet at udvide ved at investere i området. Vi har et ambitiøst mål om at bringe flere ledige i beskæftigelse og løfter denne opgave sammen med vores øvrige kolleger i Arbejdsmarkedsforvaltningen.
 
Målgruppen for den nye indsats er borgere med et forbrug eller misbrug af alkohol, medicin eller stoffer og som ikke er motiverede for at stoppe deres misbrug. Målgruppen er kendetegnet ved:

  • manglende mødestabilitet
  • dårligt helbred med mange sygemeldinger
  • udtrykker ønske om forandring men kan ikke omsætte det til praksis
  • sparsomt netværk
 
Vi mener at alle har en plads på arbejdsmarkedet. Den nye misbrugsindsats skal støtte borgerne med de rette aktiviteter og indsatser, så de på sigt bliver klar til en uddannelse eller arbejdsmarkedet.
 
Din dagligdag bliver, at være mentor for en gruppe ledige, med et overforbrug eller misbrug af alkohol, medicin eller stoffer.
  
Du skal:
  • have kontakt med den enkelte borger minimum 2 gange ugentligt, det kan både være individuelt eller i gruppeforløb, nogle gange vil det være nødvendigt, at du opsøger den enkelte borger i hjemmet
  • have motiverende og coachende samtaler med borgerne hvor de fastholdes i egne mål og drømme
  • støtte dem i beskæftigelsesrettede aktiviteter eksempelvis virksomhedspraktik eller funktionel træning
  • støtte dem i løsning af problemstillinger, der fastholder dem i misbrug eller forhindre dem i at deltage i beskæftigelsesrettede aktiviteter
  • hjælpe borgerne med at strukturere hverdagen og hjælpe dem med kontakten til eksempelvis bank, læge og Jobcenter
  • støtte dem i en sund og aktiv livsstil
 
Alt sammen med det formål at hjælpe borgerne til, på kort sigt, at deltage i beskæftigelsesrettede aktiviteter uden særlig form for støtte. Alternativt motivere borgerne til at starte i misbrugsbehandling. På lang sigt, at borgerne påbegynder og fastholder ordinær uddannelse eller job.
 

Vi søger 2 personer der: 
  • har interesse for - og erfaring med arbejdet indenfor misbrugsområdet
  • kan arbejde empowerment orienteret
  • har kendskab til uddannelses- og beskæftigelsesområdet
  • har praktisk erfaring med sociale problemer, som at arbejde med motivation, psykiske problemer og diagnoser, misbrug, kost og motion
  • tænker at alle har en plads på arbejdsmarkedet 
  • har gode relations kompetencer samt gode samarbejdsevner
  • har et naturligt ressourceperspektiv i din daglige kontakt med dem, du er mentor for
  • ikke er konfliktsky, har en høj grad af tålmodighed og er i stand til at se muligheder frem for begrænsninger
  • skaber en professionel relation til borgerne og fokuserer på hans eller hendes potentialer til udvikling
  • ønsker at samarbejde med andre fagpersoner og andre aktører i borgers liv
  • er fleksibel i en omskiftelig og til tider turbulent hverdag
Det er et krav, at du har kørekort og egen bil til rådighed.
 
 
Vi tilbyder
  • et selvstændigt og spændende job med mange dygtige og engagerede kolleger
  • Introduktion til opgaverne og at du er med til, at opstarte den nye indsats
  • faglige udfordringer og muligheder
  • et team med et uformelt og humoristisk arbejdsmiljø hvor vi lægger vægt på sparring, dialog og kvalitet
 
 
Praktiske oplysninger
 
Hvis du vil vide mere om jobbet, kan du kontakte afdelingsleder Thomas Pugh på telefon 7233 6171 eller 4122 6171.
 
Arbejdstiden er primært i dagtimerne. Der kan dog forekomme arbejde i begrænset omfang uden for almindelig arbejdstid.
 
Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 9.
 
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst.
 

Din ansøgning og CV sender du elektronisk til os ved at trykke på "Send ansøgning".


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329940861Phoenix-fce0f53c12019-01-11T13:06:07.520Mentorer til ny indsats for misbrugere, Jobcenter Hjørring
Jobcenter Hjørring søger to mentorer til vores velfungerende mentorkorps i Beskæftigelsesafdelingen til en ny indsats indenfor misbrugsområdet. Stillingerne er på fuld tid med ansættelse pr. 1. april 2019. Mentorkorpset består i dag af 13 mentorer og en mentorkoordinator.
 
Den indsats vi har over for personer på kontanthjælp, uddannelseshjælp og sygedagpenge, har vi, i Hjørring Kommune, besluttet at udvide ved at investere i området. Vi har et ambitiøst mål om at bringe flere ledige i beskæftigelse og løfter denne opgave sammen med vores øvrige kolleger i Arbejdsmarkedsforvaltningen.
 
Målgruppen for den nye indsats er borgere med et forbrug eller misbrug af alkohol, medicin eller stoffer og som ikke er motiverede for at stoppe deres misbrug. Målgruppen er kendetegnet ved:
  • manglende mødestabilitet
  • dårligt helbred med mange sygemeldinger
  • udtrykker ønske om forandring men kan ikke omsætte det til praksis
  • sparsomt netværk
 
Vi mener at alle har en plads på arbejdsmarkedet. Den nye misbrugsindsats skal støtte borgerne med de rette aktiviteter og indsatser, så de på sigt bliver klar til en uddannelse eller arbejdsmarkedet.
 
Din dagligdag bliver, at være mentor for en gruppe ledige, med et overforbrug eller misbrug af alkohol, medicin eller stoffer.
  
Du skal:
  • have kontakt med den enkelte borger minimum 2 gange ugentligt, det kan både være individuelt eller i gruppeforløb, nogle gange vil det være nødvendigt, at du opsøger den enkelte borger i hjemmet
  • have motiverende og coachende samtaler med borgerne hvor de fastholdes i egne mål og drømme
  • støtte dem i beskæftigelsesrettede aktiviteter eksempelvis virksomhedspraktik eller funktionel træning
  • støtte dem i løsning af problemstillinger, der fastholder dem i misbrug eller forhindre dem i at deltage i beskæftigelsesrettede aktiviteter
  • hjælpe borgerne med at strukturere hverdagen og hjælpe dem med kontakten til eksempelvis bank, læge og Jobcenter
  • støtte dem i en sund og aktiv livsstil
 
Alt sammen med det formål at hjælpe borgerne til, på kort sigt, at deltage i beskæftigelsesrettede aktiviteter uden særlig form for støtte. Alternativt motivere borgerne til at starte i misbrugsbehandling. På lang sigt, at borgerne påbegynder og fastholder ordinær uddannelse eller job.
 

Vi søger 2 personer der: 
  • har interesse for - og erfaring med arbejdet indenfor misbrugsområdet
  • kan arbejde empowerment orienteret
  • har kendskab til uddannelses- og beskæftigelsesområdet
  • har praktisk erfaring med sociale problemer, som at arbejde med motivation, psykiske problemer og diagnoser, misbrug, kost og motion
  • tænker at alle har en plads på arbejdsmarkedet 
  • har gode relations kompetencer samt gode samarbejdsevner
  • har et naturligt ressourceperspektiv i din daglige kontakt med dem, du er mentor for
  • ikke er konfliktsky, har en høj grad af tålmodighed og er i stand til at se muligheder frem for begrænsninger
  • skaber en professionel relation til borgerne og fokuserer på hans eller hendes potentialer til udvikling
  • ønsker at samarbejde med andre fagpersoner og andre aktører i borgers liv
  • er fleksibel i en omskiftelig og til tider turbulent hverdag
Det er et krav, at du har kørekort og egen bil til rådighed.
 
 
Vi tilbyder
  • et selvstændigt og spændende job med mange dygtige og engagerede kolleger
  • Introduktion til opgaverne og at du er med til, at opstarte den nye indsats
  • faglige udfordringer og muligheder
  • et team med et uformelt og humoristisk arbejdsmiljø hvor vi lægger vægt på sparring, dialog og kvalitet
 
 
Praktiske oplysninger
 
Hvis du vil vide mere om jobbet, kan du kontakte afdelingsleder Thomas Pugh på telefon 7233 6171 eller 4122 6171.
 
Arbejdstiden er primært i dagtimerne. Der kan dog forekomme arbejde i begrænset omfang uden for almindelig arbejdstid.
 
Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 9.
 
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst.
 

Din ansøgning og CV sender du elektronisk til os ved at trykke på "Send ansøgning".

2019-02-16T00:50:49.020 Jobcenter Hjørring søger to mentorer til vores velfungerende mentorkorps i Beskæftigelsesafdelingen til en ny indsats indenfor misbrugsområdet. Stillingerne er på fuld tid med ansættelse pr. 1. april 2019. Mentorkorpset består i dag af 13 mentorer og en mentorkoordinator. Den indsats vi har over for personer på kontanthjælp, uddannelseshjælp og sygedagpenge, har vi, i Hjørring Kommune, besluttet at udvide ved at investere i området. Vi har et ambitiøst mål om at bringe flere ledige i beskæftigelse og løfter denne opgave sammen med vores øvrige kolleger i Arbejdsmarkedsforvaltningen. Målgruppen for den nye indsats er borgere med et forbrug eller misbrug af alkohol, medicin eller stoffer og som ikke er motiverede for at stoppe deres misbrug. Målgruppen er kendetegnet ved: manglende mødestabilitet dårligt helbred med mange sygemeldinger udtrykker ønske om forandring men kan ikke omsætte det til praksis sparsomt netværk Vi mener at alle har en plads på arbejdsmarkedet. Den nye misbrugsindsats skal støtte borgerne med de rette aktiviteter og indsatser, så de på sigt bliver klar til en uddannelse eller arbejdsmarkedet. Din dagligdag bliver, at være mentor for en gruppe ledige, med et overforbrug eller misbrug af alkohol, medicin eller stoffer. Du skal: have kontakt med den enkelte borger minimum 2 gange ugentligt, det kan både være individuelt eller i gruppeforløb, nogle gange vil det være nødvendigt, at du opsøger den enkelte borger i hjemmet have motiverende og coachende samtaler med borgerne hvor de fastholdes i egne mål og drømme støtte dem i beskæftigelsesrettede aktiviteter eksempelvis virksomhedspraktik eller funktionel træning støtte dem i løsning af problemstillinger, der fastholder dem i misbrug eller forhindre dem i at deltage i beskæftigelsesrettede aktiviteter hjælpe borgerne med at strukturere hverdagen og hjælpe dem med kontakten til eksempelvis bank, læge og Jobcenter støtte dem i en sund og aktiv livsstil Alt sammen med det formål at hjælpe borgerne til, på kort sigt, at deltage i beskæftigelsesrettede aktiviteter uden særlig form for støtte. Alternativt motivere borgerne til at starte i misbrugsbehandling. På lang sigt, at borgerne påbegynder og fastholder ordinær uddannelse eller job. Vi søger 2 personer der: har interesse for - og erfaring med arbejdet indenfor misbrugsområdet kan arbejde empowerment orienteret har kendskab til uddannelses- og beskæftigelsesområdet har praktisk erfaring med sociale problemer, som at arbejde med motivation, psykiske problemer og diagnoser, misbrug, kost og motion tænker at alle har en plads på arbejdsmarkedet har gode relations kompetencer samt gode samarbejdsevner har et naturligt ressourceperspektiv i din daglige kontakt med dem, du er mentor for ikke er konfliktsky, har en høj grad af tålmodighed og er i stand til at se muligheder frem for begrænsninger skaber en professionel relation til borgerne og fokuserer på hans eller hendes potentialer til udvikling ønsker at samarbejde med andre fagpersoner og andre aktører i borgers liv er fleksibel i en omskiftelig og til tider turbulent hverdag Det er et krav, at du har kørekort og egen bil til rådighed. Vi tilbyder: et selvstændigt og spændende job med mange dygtige og engagerede kolleger Introduktion til opgaverne og at du er med til, at opstarte den nye indsats faglige udfordringer og muligheder et team med et uformelt og humoristisk arbejdsmiljø hvor vi lægger vægt på sparring, dialog og kvalitet Praktiske oplysninger Hvis du vil vide mere om jobbet, kan du kontakte afdelingsleder Thomas Pugh på telefon 7233 6171 eller 4122 6171. Arbejdstiden er primært i dagtimerne. Der kan dog forekomme arbejde i begrænset omfang uden for almindelig arbejdstid. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 9. Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Din ansøgning og CV sender du elektronisk til os ved at trykke på Send ansøgning .10Phoenixfce0f53c101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-02-15T00:00:000010https://hjoerring.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=24a1ec64-9965-4b42-a7d4-6db78f7278e40EuropaDanmarkJyllandNordjyllandHjørring3433403Jobcentret11Springvandspladsen 59800HjørringDKDanmarkORS/fce0f53c_logo.jpegORS/Small/fce0f53c_logo.jpeg0
thomas.pugh@hjoerring.dkDKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent692649EmplyOfir Premiumb6007084-aa97-4365-8762-ddd9aba755b3_132140111https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=fce0f53chttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=fce0f53chttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=fce0f53c&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=fce0f53c&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Offentlig_administration/3.jpgØnsker du et spændende job med varierende arbejdsopgaver? Hos Jobcentret er dette netop hvad du bliver mødt af.12008001Dansk3Læse/ tale346013Socialrådgiver5Kontor og administration11Socialvæsen25Offentlig administration360059108Thomas Pughthomas.pugh@hjoerring.dkDKDanmarkDKDanmark3300049361 socialrådgiver/socialformidler til Modtagelsen i Børne og FamilierådgivningenRobot Jammerbugt Kommune søger 1 socialrådgiver socialformidler til Modtagelsen i Børne og Familierådgivningen.Er du også en af dem med et helt særligt mindset? Så mangler vi netop dig i vores team!I Modtagelsen arbejder vi ud fra Signs of Safety det vil sig:En systematisk tilgang med et løsnings- og ressourcefokus.Vi arbejder systematisk med at inddrage det private netværk i sagsbehandlingen, og som en del af løsningen i forhold til at skabe varige forandringer for udsatte børn unge og deres familier.Vi lægger stor vægt på at høre barnet og familiens stemme, for at skabe reelt inddragelse i sagsbehandlingen.Vi lægger vægt på at være konkrete i vores beskrivelser, og gennemsigtige i vores sagsbehandling og beslutningsprocesser med et klart formål med samarbejde for øje.Vi vil gøre mere af de som virker vi vil finde det, forstørre og forstærke det.Hvem er du?Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler og med erfaring inden for området børn og unge.Du er god til at udtrykke dig skriftligt og er ikke bange for administrativt arbejdeDu kan holde hovedet klart i pressede situationerDu er i stand til at bede om hjælp og dele de faglige udfordringer med leder og kollegaerDu er indstillet på at modtage supervisionDu vil indgå i samarbejde med dine kollegaer i afdelingen med positivitet og medvirke til at alle har et godt arbejdsmiljøDu har humor og et godt humørDu har kørekort og det er en fordel, hvis du har egen bilVi tilbyder:En travl og spændende arbejdsplads, hvor fagligheden er stor og under stadig udviklingUgentlige sagsmøder kollegial sparringTæt-på-ledelseEkstern supervisionMentorordningLøn der modsvarer dine kvalifikationer og kompetencer. Nyuddannede indplaceres på grundløn 34 1 funktionstillæg for kompleksitet i alt løntrin 35.Efter 4 års relevant erfaring grundlønsindplaceres på trin 37.Vil du vide mere, er du velkommen til at kontakte, Socialrådgiver Louise Vinter VerdierAnsøgningsfrist: Mandag den 29. april 2019 kl. 8.00.Ansættelsessamtaler afholdes: Tirsdag den 30.april 2019.Jammerbugt Kommune søger 1 socialrådgiver/socialformidler til Modtagelsen i Børne og Familierådgivningen.

Er du også en af dem med et helt særligt mindset? Så mangler vi netop dig i vores team!

I Modtagelsen arbejder vi ud fra Signs of Safety – det vil sig:

En systematisk tilgang – med et løsnings- og ressourcefokus.

Vi arbejder systematisk med at inddrage det private netværk i sagsbehandlingen, og som en del af løsningen i forhold til at skabe varige forandringer for udsatte børn/unge og deres familier.
Vi lægger stor vægt på at høre barnet og familiens stemme, for at skabe reelt inddragelse i sagsbehandlingen.
Vi lægger vægt på at være konkrete i vores beskrivelser, og gennemsigtige i vores sagsbehandling og beslutningsprocesser – med et klart formål med samarbejde for øje.

Vi vil gøre mere af de som virker – vi vil finde det, forstørre og forstærke det.

Hvem er du?
  • Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler og med erfaring inden for området børn og unge.
  • Du er god til at udtrykke dig skriftligt og er ikke bange for administrativt arbejde
  • Du kan holde hovedet klart i pressede situationer
  • Du er i stand til at bede om hjælp og dele de faglige udfordringer med leder og kollegaer
  • Du er indstillet på at modtage supervision
  • Du vil indgå i samarbejde med dine kollegaer i afdelingen med positivitet og medvirke til at alle har et godt arbejdsmiljø
  • Du har humor og et godt humør
  • Du har kørekort og det er en fordel, hvis du har egen bil

Vi tilbyder:
  • En travl og spændende arbejdsplads, hvor fagligheden er stor og under stadig udvikling
  • Ugentlige sagsmøder – kollegial sparring
  • Tæt-på-ledelse
  • Ekstern supervision
  • Mentorordning

Løn der modsvarer dine kvalifikationer og kompetencer. Nyuddannede indplaceres på grundløn 34 + 1 funktionstillæg for kompleksitet – i alt løntrin 35.

Efter 4 års relevant erfaring grundlønsindplaceres på trin 37.

Vil du vide mere, er du velkommen til at kontakte, Socialrådgiver Louise Vinter Verdier

Ansøgningsfrist: Mandag den 29. april 2019 kl. 8.00.

Ansættelsessamtaler afholdes: Tirsdag den 30.april 2019.

 

Jammerbugt KommuneFjerritslev2019-04-10T00:00:002019-04-29T00:00:00
330006577Socialrådgiver /socialformidler søges til Familiegruppe ØstBasic Vi søger en socialrådgiver socialformidler til vores Ungegruppe, som behandler sager med børnefaglige undersøgelser og foranstaltninger efter Serviceloven fra 15 23 år. Der er tale om en fast stilling 37 timer ugentlig med tiltrædelse pr. 01.06.19I Aalborg Kommune arbejder vi med en proaktiv indsats i tæt samarbejde med familierne, netværket omkring dem og andre professionelle med udgangspunkt i Aalborg Kommunes Udviklingsstrategi. Vi vil dermed sikre en tidligere og intensiv indsats.Vi er kendte for høj faglighed og via Udviklingsstrategien skabes rammerne for en yderligere udvikling af denne på tværs af forvaltningerne i kommunen. Vi arbejder systematisk med nye metoder og baserer vores indsatser på en teoretisk referenceramme. Familiegruppen anvender DUBU som it-fagsystem og ICS som socialfaglig metode.Endelig er vi optaget af at følge op på, om vores indsatser virker. Målet er at give udsatte børn og unge de samme muligheder for udvikling som andre børn. Socialafdelingen er inddelt i 4 familiegrupper, der hver har en Modtagelsen, en ungegruppe og tre børne makkerskaber. Vi er i Familiegruppe Øst ca. 65 medarbejdere fordelt på psykologer, pædagoger, administration, socialrådgivere, netværks- og sikkerhedsplansrådgivere og en ledergruppe.Dine opgaver vil være: Komme tidligt på banen og inddrage den unge, forældre og netværk i løsninger med den unge i centrum Være den koordinerende og faglige garant for en udvikling, der peger hen mod normalområdet Give udsatte unge de samme muligheder som andre i forhold til uddannelse og fritidsliv Nytænke sagsbehandlingen og indsatserne i samarbejde med dine kollegaer, andre fagfolk og ledelse Tage stilling til efterværn og sikre den gode overgang til voksenområdet Vi tilbyder Et stærkt, fagligt miljø med klare strategier og mål for arbejdet Tæt faglig sparring med ledelsen Supervision og et godt kollegialt miljø Tværfagligt samarbejdsforum mellem rådgivere, pædagoger, psykologer og administrativt personale Bistand fra jurister, økonomiske og socialfaglige konsulenter Et velkomstforløb, hvor du får en mentor og en grundig introduktion til sagsbehandlingen Mulighed for kompetenceudvikling f.eks. en diplomuddannelse og andre kurser Vi forventer, at du Er uddannet socialrådgiver eller socialformidler Ser, inddrager og lytter til barnet og familien Kan reflektere over egen rolle i samspillet med familien Er fagligt ambitiøs, åben for nytænkning og vil arbejde udviklingsorienteret Kan arbejde selvstændigt, systematisk og dokumenterende Kan gennemføre børnefaglige undersøgelser, vurderinger, handleplaner og forældrehandleplaner Kan bevare overblikket og fastholde strategien Bidrager til at vi har tillid, dialog og arbejdsglæde på arbejdspladsen Løn og ansættelsesvilkår er efter gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation. Yderligere oplysninger om stillingerne kan fås ved henvendelse til Familiegruppe Øst, Vejgård Bymidte 12, 9000 Aalborg, teamleder Ditte Christine Klitgaard tlf. 2520 3584Ansøgningsfrist er 5. maj 2019. Ansættelsessamtaler forventes at foregå 9. maj 2019, kl. 12-15.00.Forud for endelig ansættelse indhentes der straffe- og børneattest.Send ansøgningDu sender din ansøgning ved at trykke på knappen Send ansøgning og udfylde den formular, som kommer frem. Det er også muligt at vedhæfte bilag som f.eks. ansøgning og CV i begrænset omfang.Aalborg Kommune opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.Vi søger en socialrådgiver/socialformidler til vores Ungegruppe, som behandler sager med børnefaglige undersøgelser og foranstaltninger efter Serviceloven fra 15 – 23 år. Der er tale om en fast stilling 37 timer ugentlig med tiltrædelse pr. 01.06.19
I Aalborg Kommune arbejder vi med en proaktiv indsats i tæt samarbejde med familierne, netværket omkring dem og andre professionelle med udgangspunkt i Aalborg Kommunes Udviklingsstrategi. Vi vil dermed sikre en tidligere og intensiv indsats.
Vi er kendte for høj faglighed og via Udviklingsstrategien skabes rammerne for en yderligere udvikling af denne på tværs af forvaltningerne i kommunen. Vi arbejder systematisk med nye metoder og baserer vores indsatser på en teoretisk referenceramme. Familiegruppen anvender DUBU som it-fagsystem og ICS som socialfaglig metode.
Endelig er vi optaget af at følge op på, om vores indsatser virker. Målet er at give udsatte børn og unge de samme muligheder for udvikling som andre børn.
 
Socialafdelingen er inddelt i 4 familiegrupper, der hver har en Modtagelsen, en ungegruppe og tre børne makkerskaber. Vi er i Familiegruppe Øst ca. 65 medarbejdere fordelt på psykologer, pædagoger, administration, socialrådgivere, netværks- og sikkerhedsplansrådgivere og en ledergruppe.

Dine opgaver vil være:
  • Komme tidligt på banen og inddrage den unge, forældre og netværk i løsninger med den unge i centrum
  • Være den koordinerende og faglige garant for en udvikling, der peger hen mod normalområdet 
  • Give udsatte unge de samme muligheder som andre i forhold til uddannelse og fritidsliv
  • Nytænke sagsbehandlingen og indsatserne i samarbejde med dine kollegaer, andre fagfolk og ledelse 
  • Tage stilling til efterværn og sikre den gode overgang til voksenområdet
Vi tilbyder
  • Et stærkt, fagligt miljø med klare strategier og mål for arbejdet
  • Tæt faglig sparring med ledelsen
  • Supervision og et godt kollegialt miljø
  • Tværfagligt samarbejdsforum mellem rådgivere, pædagoger, psykologer og administrativt personale
  • Bistand fra jurister, økonomiske og socialfaglige konsulenter
  • Et velkomstforløb, hvor du får en mentor og en grundig introduktion til sagsbehandlingen
  • Mulighed for kompetenceudvikling f.eks. en diplomuddannelse og andre kurser

Vi forventer, at du
  • Er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
  • Ser, inddrager og lytter til barnet og familien
  • Kan reflektere over egen rolle i samspillet med familien
  • Er fagligt ambitiøs, åben for nytænkning og vil arbejde udviklingsorienteret
  • Kan arbejde selvstændigt, systematisk og dokumenterende
  • Kan gennemføre børnefaglige undersøgelser, vurderinger, handleplaner og forældrehandleplaner
  • Kan bevare overblikket og fastholde strategien
  • Bidrager til at vi har tillid, dialog og arbejdsglæde på arbejdspladsen
Løn og ansættelsesvilkår er efter gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.
 
Yderligere oplysninger om stillingerne kan fås ved henvendelse til Familiegruppe Øst, Vejgård Bymidte 12, 9000 Aalborg, teamleder Ditte Christine Klitgaard tlf. 2520 3584

Ansøgningsfrist er 5. maj 2019. Ansættelsessamtaler forventes at foregå 9. maj 2019, kl. 12-15.00.

Forud for endelig ansættelse indhentes der straffe- og børneattest.

Send ansøgning
Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen "Send ansøgning" og udfylde den formular, som kommer frem. Det er også muligt at vedhæfte bilag som f.eks. ansøgning og CV i begrænset omfang.

Aalborg Kommune opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

ORS/Small/bf6fd66e_logo.gifFamiliegruppe ØstAalborg2019-04-12T15:06:18.2832019-05-05T00:00:00
330003569Socialrådgiver/sagsbehandler til team Børn og voksen handicap, Handicap og psykiatri afdelingenRobot Er du uddannet socialrådgiver socialformidler og har en solid socialfaglig baggrund med en blanding af administrative, kommunikative og pædagogiske færdigheder, så er det dig vi er på udkig efter.Handicap og psykiatri i Thisted Kommune, søger en socialrådgiver sagsbehandler 37 timer, til en fast stilling til den 1. juni 2019, eller snarest muligt derefter.Handicap og psykiatri afdelingen, varetager sagsbehandling indenfor Servicelovs bestemmelserne, vedrørende børn med fysiske handicap og gennemgribende udviklingsforstyrrelser og voksne med fysisk og eller psykisk funktionsnedsættelse, udviklingshæmmede borgere, samt borgere med et misbrugHandicap- og psykiatriafdelingen er opdelt i 2 teams, som er Team børn og voksen handicap, og Team Psykiatri og Misbrug.Arbejdsopgaverne, vil være i Team Børne og voksen handicap, med målgruppen børn og unge med vidtgående fysisk og eller psykisk handicap.Vi forventer, at duer uddannet socialrådgiver formidler og har solid myndighedserfaring inden for børneområdet og indsigt i handicappede børn og deres familier, samt til børn og unges udvikling og trivsel.har viden om tværgående samarbejde i det kommunale regi og sammenhæng i kommunale sagsbehandling og er i stand til at skabe og fastholde god stemning i konfliktfyldte relationer med borgere og deres netværk.har solidt kendskab til lovgivning og praksis indenfor rammerne af Service- og Forvaltningsloven. Tænker kreativt i forhold til opgaveløsning og har økonomisk forståelse, samt gode kommunikative og skriftlige kompetencer.kan bidrage til, at det socialfaglige arbejde er kendetegnet ved høj faglig kvalitet, og du har erfaring med inddragende processer i forhold til familien, netværket og samarbejdspartner samt erfaring med at arbejde dialogbaseret og procesorienteret.har gode samarbejdsevner og er indstillet på en høj grad af tværfagligt arbejde.Personlige kompetencerVi forventer, at duKan strukturere, planlægge og organisere opgaver selvstædigtEr god til at skabe overblik over selv komplekse problemstillingerEr god til at arbejde sammen med både familierne og samarbejdspartnere med andre fagligheder og fremstår som en teamplayerHar en positiv, anerkendende og respektfuld tilgang til menneskerKan lide at arbejde med børn og familierTrives med en arbejdsdag, som kan være både uforudsigelig og omskifteligKan biddrage til, at afdelingerne er i udvikling, og at der er en god trivselKan arbejde systematisk og helhedsorienteret og har mod på at udvikle nye samarbejdsmodellerEr psykisk robust og ved, hvor meget din stabile indsats betyder i dagligdagen.Vi kan tilbyde følgendeCirka 40-50 børnesager i din sags stammeGrundig introduktion med mentorEn spændende, udfordrende og afvekslende hverdagFaglig sparring og kompetenceudviklingICS DUBUSags-supervision med ekstern supervisorMetodeudvikling og et højt fagligt niveauSags-gennemgang og dialog omkring prioriteringMulighed for nytænkning og kreativitet i opgaveløsningEngagerede kolleger i alle aldre og et arbejdsmiljø, hvor der er høj fokus på trivsel.En afdeling, hvor værdier som respekt, anerkendelse, åbenhed, tillid og høj faglighed er i fokusEn arbejdsplads med flextidLøn- og ansættelsesvilkårer i henhold til gældende overenskomster og ud fra principperne om lokal løndannelse. Vi gør opmærksom på, at du selv skal indhente straffeattest ved ansættelse. Dette kan du gøre digitalt med NemID på http: www.borger.dk eller http: www.politi.dk. Der indhentes børneattest, inden ansættelse kan finde sted.Vil du vide mereHvis du vil vide mere om stillingerne, er du meget velkommen til at kontakte Handicap og psykiatri-afdelingens Myndighedsleder Pia Toft Jepsen, telefon 99 17 23 27.Ansøgningvedlagt relevante dokumenter sendes elektronisk og skal være os i hænde senest den 23. april 2019, kl. 12.00.Vi forventer, at afholde jobsamtale den 25. april 2019, mellem 12.30 og 17.00.Vi glæder os til at høre fra digEr du uddannet socialrådgiver/socialformidler og har en solid socialfaglig baggrund med en blanding af administrative, kommunikative og pædagogiske færdigheder, så er det dig vi er på udkig efter.

Handicap og psykiatri i Thisted Kommune, søger en socialrådgiver/sagsbehandler 37 timer, til en fast stilling til den 1. juni 2019, eller snarest muligt derefter.

Handicap og psykiatri afdelingen, varetager sagsbehandling indenfor Servicelovs bestemmelserne, vedrørende børn med fysiske handicap og gennemgribende udviklingsforstyrrelser og voksne med fysisk og/eller psykisk funktionsnedsættelse, udviklingshæmmede borgere, samt borgere med et misbrug

Handicap- og psykiatriafdelingen er opdelt i 2 teams, som er Team børn og voksen handicap, og Team Psykiatri og Misbrug.

Arbejdsopgaverne, vil være i Team Børne og voksen handicap, med målgruppen børn og unge med vidtgående fysisk og/eller psykisk handicap.

Vi forventer, at du
  • er uddannet socialrådgiver/formidler og har solid myndighedserfaring inden for børneområdet og indsigt i handicappede børn og deres familier, samt til børn og unges udvikling og trivsel.
  • har viden om tværgående samarbejde i det kommunale regi og sammenhæng i kommunale sagsbehandling og er i stand til at skabe og fastholde god stemning i konfliktfyldte relationer med borgere og deres netværk.
  • har solidt kendskab til lovgivning og praksis indenfor rammerne af Service- og Forvaltningsloven. Tænker kreativt i forhold til opgaveløsning og har økonomisk forståelse, samt gode kommunikative og skriftlige kompetencer.
  • kan bidrage til, at det socialfaglige arbejde er kendetegnet ved høj faglig kvalitet, og du har erfaring med inddragende processer i forhold til familien, netværket og samarbejdspartner samt erfaring med at arbejde dialogbaseret og procesorienteret.
  • har gode samarbejdsevner og er indstillet på en høj grad af tværfagligt arbejde.

Personlige kompetencer
Vi forventer, at du
  • Kan strukturere, planlægge og organisere opgaver selvstædigt
  • Er god til at skabe overblik over selv komplekse problemstillinger
  • Er god til at arbejde sammen med både familierne og samarbejdspartnere med andre fagligheder og fremstår som en teamplayer
  • Har en positiv, anerkendende og respektfuld tilgang til mennesker
  • Kan lide at arbejde med børn og familier
  • Trives med en arbejdsdag, som kan være både uforudsigelig og omskiftelig
  • Kan biddrage til, at afdelingerne er i udvikling, og at der er en god trivsel
  • Kan arbejde systematisk og helhedsorienteret og har mod på at udvikle nye samarbejdsmodeller
  • Er psykisk robust og ved, hvor meget din stabile indsats betyder i dagligdagen.

Vi kan tilbyde følgende
  • Cirka 40-50 børnesager i din sags stamme
  • Grundig introduktion med mentor
  • En spændende, udfordrende og afvekslende hverdag
  • Faglig sparring og kompetenceudvikling
  • ICS/DUBU
  • Sags-supervision med ekstern supervisor
  • Metodeudvikling og et højt fagligt niveau
  • Sags-gennemgang og dialog omkring prioritering
  • Mulighed for nytænkning og kreativitet i opgaveløsning
  • Engagerede kolleger i alle aldre og et arbejdsmiljø, hvor der er høj fokus på trivsel.
  • En afdeling, hvor værdier som respekt, anerkendelse, åbenhed, tillid og høj faglighed er i fokus
  • En arbejdsplads med flextid

Løn- og ansættelsesvilkår
er i henhold til gældende overenskomster og ud fra principperne om lokal løndannelse. Vi gør opmærksom på, at du selv skal indhente straffeattest ved ansættelse. Dette kan du gøre digitalt med NemID på http://www.borger.dk eller http://www.politi.dk. Der indhentes børneattest, inden ansættelse kan finde sted.

Vil du vide mere
Hvis du vil vide mere om stillingerne, er du meget velkommen til at kontakte Handicap og psykiatri-afdelingens Myndighedsleder Pia Toft Jepsen, telefon 99 17 23 27.

Ansøgning
vedlagt relevante dokumenter sendes elektronisk og skal være os i hænde senest den 23. april 2019, kl. 12.00.

Vi forventer, at afholde jobsamtale den 25. april 2019, mellem 12.30 og 17.00.

Vi glæder os til at høre fra dig

 

Thisted KommuneThisted2019-04-09T00:00:002019-04-23T00:00:00
330001451Socialrådgiver/socialformidler til FamilierådgivningenRobot Da en af vores faste sagsbehandlere i Børne- og familierådgivning har taget imod nye udfordringer i afdelingen, søger vi en ny dygtig socialrådgiver socialformidler på fuldtid. Stillingen er tilknyttet til Familierådgivningens Undersøgelsesteam, som er hjemhørende under sektion for Myndighed og Familieindsatser, hvor der arbejdes med særlig støtte til børn og unge i alderen 0-23 år.Familierådgivningen Thisted Kommune er en udviklingsorienteret arbejdsplads, der vægter et godt arbejdsmiljø, kvalitet i arbejdet og udvikling i det faglige som tværfaglige arbejde. Vi inddrager ICS og DUBU i det daglige arbejde, vægter inddragelse af nye metoder og tilgange, og har fokus på muligheder fremfor begrænsninger.Som myndighedssagsbehandler i Undersøgelsesteamet vil dine primære arbejdsopgaver bestå iUdførelse indenfor Servicelovens kapitel 3, 9 og 11 tilbud og særlig støtte til Børn og unge. Herunder undersøgelser, iværksættelse af forebyggende foranstaltninger og opfølgning herpå.Aktiv inddragelse af børn unge, deres forældre og netværk.Forebyggende arbejde med fokus på ressourcer og resiliens.Tværfagligt samarbejde og en helhedsorienteret indsats.Tovholderfunktion i unges overgang til voksentilværelsen.Vi forventer, at duEr uddannet socialrådgiver eller socialformidler, gerne med erfaring indenfor børneområdet.Er en god team-player, som også kan arbejde selvstændigt og loyalt ud fra fælles værdier og retningslinjer.Er god til at skabe overblik i en travl hverdag og arbejder systematisk.Har gode kommunikative evner.Kan indtage et fagligt perspektiv i holdnings- og meningsdrøftelser.Er positivt indstillet på nye udfordringer og åben for læring i faget.Er psykisk robust.Er systematisk og kompetent IT-bruger - Evt. har kendskab til ICS og DUBU.Vi tilbyderEngagerede kollegaer, der er organiseret i teams.En arbejdsplads der giver plads til forskellighed, humor og et godt kollegialt fællesskab.Et spændende, alsidigt og udfordrende arbejde.Et dynamisk arbejdsmiljø, der inddrager forandring og udvikling.Mulighed for faglig og personlig udvikling.Ledelsesmæssig støtte.Teamsupervision.Flextid.Løn- og ansættelsesforholdefter gældende overenskomst og principperne for Ny Løn.Tiltrædelse den 1. juni 2019 eller efter aftale.Ønskes yderligere oplysninger, er du velkommen til at kontakte Teamleder Camilla Hassing på telefon 29 67 55 57.Ansøgningsfristden 23. april 2019 kl. 8.00.Der forventes afholdt ansættelsessamtaler den 26. april 2019.Ved eventuel ansættelse skal der underskrives samtykkeerklæring til indhentelse af børneattest.Du kan se Børne- og Familierådgivningens organisation samt læse mere om familierådgivningen på Thisted Kommunes hjemmeside: http: www.thisted.dkDa en af vores faste sagsbehandlere i Børne- og familierådgivning har taget imod nye udfordringer i afdelingen, søger vi en ny dygtig socialrådgiver/ socialformidler på fuldtid. Stillingen er tilknyttet til Familierådgivningens Undersøgelsesteam, som er hjemhørende under sektion for Myndighed og Familieindsatser, hvor der arbejdes med særlig støtte til børn og unge i alderen 0-23 år.

Familierådgivningen Thisted Kommune er en udviklingsorienteret arbejdsplads, der vægter et godt arbejdsmiljø, kvalitet i arbejdet og udvikling i det faglige som tværfaglige arbejde. Vi inddrager ICS og DUBU i det daglige arbejde, vægter inddragelse af nye metoder og tilgange, og har fokus på muligheder fremfor begrænsninger.

Som myndighedssagsbehandler i Undersøgelsesteamet vil dine primære arbejdsopgaver bestå i
  • Udførelse indenfor Servicelovens kapitel 3, 9 og 11 – tilbud og særlig støtte til Børn og unge. Herunder undersøgelser, iværksættelse af forebyggende foranstaltninger og opfølgning herpå.
  • Aktiv inddragelse af børn/unge, deres forældre og netværk.
  • Forebyggende arbejde med fokus på ressourcer og resiliens.
  • Tværfagligt samarbejde og en helhedsorienteret indsats.
  • Tovholderfunktion i unges overgang til voksentilværelsen.

Vi forventer, at du
  • Er uddannet socialrådgiver eller socialformidler, gerne med erfaring indenfor børneområdet.
  • Er en god team-player, som også kan arbejde selvstændigt og loyalt ud fra fælles værdier og retningslinjer.
  • Er god til at skabe overblik i en travl hverdag og arbejder systematisk.
  • Har gode kommunikative evner.
  • Kan indtage et fagligt perspektiv i holdnings- og meningsdrøftelser.
  • Er positivt indstillet på nye udfordringer og åben for læring i faget.
  • Er psykisk robust.
  • Er systematisk og kompetent IT-bruger - Evt. har kendskab til ICS og DUBU.

Vi tilbyder
  • Engagerede kollegaer, der er organiseret i teams.
  • En arbejdsplads der giver plads til forskellighed, humor og et godt kollegialt fællesskab.
  • Et spændende, alsidigt og udfordrende arbejde.
  • Et dynamisk arbejdsmiljø, der inddrager forandring og udvikling.
  • Mulighed for faglig og personlig udvikling.
  • Ledelsesmæssig støtte.
  • Teamsupervision.
  • Flextid.

Løn- og ansættelsesforhold
efter gældende overenskomst og principperne for Ny Løn.

Tiltrædelse den 1. juni 2019 eller efter aftale.

Ønskes yderligere oplysninger,
er du velkommen til at kontakte Teamleder Camilla Hassing på telefon 29 67 55 57.

Ansøgningsfrist
den 23. april 2019 kl. 8.00.

Der forventes afholdt ansættelsessamtaler den 26. april 2019.

Ved eventuel ansættelse skal der underskrives samtykkeerklæring til indhentelse af børneattest.

Du kan se Børne- og Familierådgivningens organisation samt læse mere om familierådgivningen på Thisted Kommunes hjemmeside: http://www.thisted.dk

 

Thisted KommuneThisted2019-04-05T00:00:002019-04-23T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

1 socialrådgiver/socialformidler til Modtagelsen i Børne og Familierådgivningen

Jammerbugt Kommune

Fjerritslev
Jammerbugt Kommune søger 1 socialrådgiver socialformidler til Modtagelsen i Børne og Familierådgivningen.Er du også en af dem med et helt særligt mindset? Så mangler vi netop dig i vores team!I Modtagelsen arbejder vi ud fra Signs of Safety det vil ...
Indrykket:10. april 2019
Udløbsdato:29. april 2019

Socialrådgiver /socialformidler søges til Familiegruppe Øst

Familiegruppe Øst

Aalborg
Vi søger en socialrådgiver socialformidler til vores Ungegruppe, som behandler sager med børnefaglige undersøgelser og foranstaltninger efter Serviceloven fra 15 23 år. Der er tale om en fast stilling 37 timer ugentlig med tiltrædelse pr. 01.06.19I ...
Indrykket:12. april 2019
Udløbsdato:5. maj 2019

Socialrådgiver/sagsbehandler til team Børn og voksen handicap, Handicap og psykiatri afdelingen

Thisted Kommune

Thisted
Er du uddannet socialrådgiver socialformidler og har en solid socialfaglig baggrund med en blanding af administrative, kommunikative og pædagogiske færdigheder, så er det dig vi er på udkig efter.Handicap og psykiatri i Thisted Kommune, søger en soc...
Indrykket:9. april 2019
Udløbsdato:23. april 2019

Socialrådgiver/socialformidler til Familierådgivningen

Thisted Kommune

Thisted
Da en af vores faste sagsbehandlere i Børne- og familierådgivning har taget imod nye udfordringer i afdelingen, søger vi en ny dygtig socialrådgiver socialformidler på fuldtid. Stillingen er tilknyttet til Familierådgivningens Undersøgelsesteam, som...
Indrykket:5. april 2019
Udløbsdato:23. april 2019