Om os
Sundhedsdatastyrelsen søger en Windows og AD specialist, der kan lave løsningsbeskrivelser og third-line support i vores nuværende Microsoft miljø. Sundhedsdatastyrelsen koordinerer IT-understøttelsen, varetager drift og udvikling af IT-systemer mv. i Sundheds- og Ældreministreret, samt for en del af ministeriets andre institutioner.
Styrelsens strategi er bl.a., at skabe tryghed i brugen af sundhedsdata og her indgår sikker infrastruktur som en væsentlig komponent.
Stillingen er placeret i Afdelingen for infrastruktur og support (IOS). I afdelingen er vi ca. 40 medarbejdere, der yder en pålidelig og værdiskabende IT-understøttelse af afdelingens kunder, herunder en professionel support af ca. 2200 medarbejdere under Sundheds- og Ældreministreret, der til daglig benytter IT som centralt redskab til at udføre deres arbejdsopgaver.
Afdelingen leverer IT-ydelser på hele ministerområdet (koncernen) i henhold til aftaler med de enkelte forretningsenheder, samt varetager centrale driftsopgaver for de nationale sundheds-IT løsninger. Der er høj fokus på leverance af stabile og effektive driftsydelser. Derudover er informationssikkerhed en vigtigt del afdelingens leverancer.
Dit arbejde
Dine primære arbejdsopgaver er:
- AD design og konfiguration
- O365/ADFS opsætning og konfiguration
- Windows server installation/konfiguration
- Automatisering og Powershell scripting
- 3. line support og problemopfølgning
- Rådgivning
Dine personlige kvalifikationer og erfaring Du er helhedsorienteret og kan skabe det store overblik over MS infratrukturen og løse teknisk dybe problemstillinger. Du har over 10 års erfaring med Windows drift og har gerne haft solution arkitekt opgaver eller tilsvarende projektopgaver. Du er inspirerende og i stand til at vidensdele, f.eks. gennem undervisning af dine kollegaer. Derudover ser vi gerne at du har:
- Viden om MCSA niveau på Windows Server 2012-2016.
- Kendskab til PKI infrastruktur (gerne Azure), Exchange Online og O365.
- Brugererfaring med at udarbejde og vedligeholde tekniske beskrivelser til implementeringsprojekter og dokumentation på dansk.
- Erfaring med ITIL processerne og procesdrevet sagshåndtering.
- Evnerne til at koordinere samt være teknisk lead og styre opgaver for mindre grupper.
Vi tilbyder Vi tilbyder spændende og udviklende arbejdsopgaver i en virksomhed med engagerede og dygtige kolleger. Der er mulighed for sparring med andre specialister og eksterne konsulenter efter behov.
Derudover er vi en fleksibel og familievenlig arbejdsplads med 37 timers arbejdsuge inkl. frokostpause. Vi er centralt beliggende i København og har fri parkering. Vi tilbyder muligheder for videreuddannelse, indenfor fagområdet i form af eksterne kurser og konferencer.
Om ansættelsen Du bliver ansat efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation eller den til enhver tid gældende fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer (OAO-S-fællesoverenskomsten) og den til enhver tid gældende organisationsaftale mellem Finansministeriet og HK/Stat for kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK), jf. aftalens kapitel 5 for IT-medarbejdere.
Kontakt os gerne Få mere at vide om stillingen ved at ringe til Sektionsleder Johnny Christiansen, tlf. 3268 8514.
Er du interesseret? Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 9 og 10.