Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Middelfart Kommune søger en socialrådgiver til Forvisitation

Middelfart Kommunes Familie- & Forebyggelsesafdeling søger en socialrådgiver til Forvisitationen.

Vi søger en ekstra socialrådgiver til vores Forvisitation i Familieafdelingen med tiltrædelse senest pr. 1. april 2020.

Forvisitationen er borgerens og vores samarbejdes kollegaer første kontakt ind til Familieafdelingen. Forvisitationen har med årene fået opbygget et solidt ry, som er kendetegnede ved: tilgængelighed, høj faglighed, fleksibilitet, sparringspartner til samarbejdskollegaer. Der ydes ad hoc rådgivning til familier, skole, daginstitutioner, krisecentre, politi etc., visitering til SEL § 11 forløb, afholdelse af underretningsmøder, behandling af overgrebssager, fordeling/visitering af sager til de forskelige teams m.v.

Vi forventer, at du kan trives i et travlt miljø, hvor der kan være mange bolde i luften og at kalenderplanlægningen også kan styres af andre. Du skal have høj faglighed, etik og det skal falde dig naturligt at være serviceminded i kontakten samt kunne arbejde struktureret særligt med fokus på administrative opgaver.

Familieafdelingen består endvidere af; Børneteamet med 7 socialrådgivere, Ungeteamet med 7 socialrådgivere, Handicapteamet med 6 socialrådgivere, 1 Familieguider og 2 Familieplejekonsulenter.

Familieafdelingen består udover myndighedsarbejdet af vores Ungehus, Familiehus og Brohus. Vi har netop opstartet Task Force forløb med ønske om at styrke kvaliteten i vores sagsbehandling gennem kompetenceudvikling, sparring og viden. Task Forcen er endvidere et samarbejde mellem Ankestyrelsen og Socialstyrelsen.

Familieafdelingen udarbejder hvert år et arbejdsgrundlag, så vi hele tiden er sikker på at vores visioner svarer til den virkelighed vi arbejder i.
I arbejdsgrundlaget står at det er vigtigt for os at reflektere over egen og fælles praksis. Det betyder, at der skal være plads til socialfaglig sparring og refleksion mellem kollegaer og mellem medarbejdere og ledere.

I arbejdsgrundlaget fremgår endvidere, at vi udover det opgaveorienterede myndighedsarbejde forventer at vores sagsbehandlere arbejder relationelt. I arbejdsgrundlaget har vi skrevet:

”Vi arbejder relationelt. Den gode relation starter med den gode kontakt. Derfor er det vigtigt for os at lave ét godt match mellem vores medarbejdere og familierne. Vi mener det er afgørende for at skabe udvikling og forandring i familierne, at vores medarbejdere

  • giver familierne en tryghed i, at vi vil hjælpe dem til at skabe forandringer
  • giver familierne en erkendelse af behovet for at modtage hjælp, der hvor deres kompetencer ikke rækker.”
Det vil udfordre dig fagpersonligt, og derfor lægger vi vægt på supervision og tæt ledelsesmæssig opbakning i de komplicerede sager.

Din profil
Vi lægger vægt på at:
 
  • Du arbejder inddragende, motiverende og anerkendende, og kan medvirke til at skabe arbejdsglæde og trivsel.
  • Du har fokus på familiens netværk og arbejder familieorienteret.
  • Du tager ansvar for dine opgaver og kan skabe resultater, herunder håndtere de løbende udfordringer der opstår i en kompleks hverdag, med fart på.
  • Du er glad for administrativt arbejde.
  • Du har kendskab og gerne erfaring med ICS – tragtmodel.
  • Du kan skabe forandring i praksis og har blik for processen. Du har modet til at tænke kreativt.
  • Du lægger vægt på samarbejde både internt og eksternt samt har lyst til at arbejde med udvikling.
  • Du udviser engagement og motivation både fagligt og socialt og har en kreativ tilgang til det sociale arbejde.
  • Du bidrager til egen læring og til både din egen faglige og personlige udvikling.
Du skal desuden være glad for at arbejde tværfagligt, og med fokus på inklusion, da vi i det daglige samarbejder med mange forskellige og engagerede faggrupper.

Vi kan tilbyde:
  • Selvstændigt arbejde med kompetence.
  • Et godt arbejdsmiljø med gode kolleger.
  • En travl hverdag.
  • En arbejdsplads hvor der satses på faglig og personlig udvikling.
  • Tværfaglighed.
  • Vi arbejder ud fra en faglig metode ICS, som sætter barnet/den unge i centrum og som afdækker barnet/den unge og familiens ressourcer.
  • Vi benytter journal og registreringssystemet DUBU
  • Fokus på en helhedsorienteret og forebyggende indsats i tråd med vores arbejdsgrundlag (se herunder)
  • Supervision
  • Bærbar computer og mobiltelefon
  • Løn ifølge overenskomst og aftale om ny løn.

    Du kan finde mere om stillingerne ved at kontakte Teamleder Karen Gerdes (8888-5326/ 2018- 0127) eller koordinator Jonna Christoffersen (8888-5299/ 4032-1480).
Ansøgningsfrist: Ansøgningen skal være Familie- & Forebyggelsesafdelingen i hænde senest den 17. februar 2020. Ansættelsessamtalerne vil finde sted den 26. februar 2020.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330165072Phoenix-6801760a12020-01-27T10:01:25.803Middelfart Kommune søger en socialrådgiver til ForvisitationMiddelfart Kommunes Familie- & Forebyggelsesafdeling søger en socialrådgiver til Forvisitationen.

Vi søger en ekstra socialrådgiver til vores Forvisitation i Familieafdelingen med tiltrædelse senest pr. 1. april 2020.

Forvisitationen er borgerens og vores samarbejdes kollegaer første kontakt ind til Familieafdelingen. Forvisitationen har med årene fået opbygget et solidt ry, som er kendetegnede ved: tilgængelighed, høj faglighed, fleksibilitet, sparringspartner til samarbejdskollegaer. Der ydes ad hoc rådgivning til familier, skole, daginstitutioner, krisecentre, politi etc., visitering til SEL § 11 forløb, afholdelse af underretningsmøder, behandling af overgrebssager, fordeling/visitering af sager til de forskelige teams m.v.

Vi forventer, at du kan trives i et travlt miljø, hvor der kan være mange bolde i luften og at kalenderplanlægningen også kan styres af andre. Du skal have høj faglighed, etik og det skal falde dig naturligt at være serviceminded i kontakten samt kunne arbejde struktureret særligt med fokus på administrative opgaver.

Familieafdelingen består endvidere af; Børneteamet med 7 socialrådgivere, Ungeteamet med 7 socialrådgivere, Handicapteamet med 6 socialrådgivere, 1 Familieguider og 2 Familieplejekonsulenter.

Familieafdelingen består udover myndighedsarbejdet af vores Ungehus, Familiehus og Brohus. Vi har netop opstartet Task Force forløb med ønske om at styrke kvaliteten i vores sagsbehandling gennem kompetenceudvikling, sparring og viden. Task Forcen er endvidere et samarbejde mellem Ankestyrelsen og Socialstyrelsen.

Familieafdelingen udarbejder hvert år et arbejdsgrundlag, så vi hele tiden er sikker på at vores visioner svarer til den virkelighed vi arbejder i.
I arbejdsgrundlaget står at det er vigtigt for os at reflektere over egen og fælles praksis. Det betyder, at der skal være plads til socialfaglig sparring og refleksion mellem kollegaer og mellem medarbejdere og ledere.

I arbejdsgrundlaget fremgår endvidere, at vi udover det opgaveorienterede myndighedsarbejde forventer at vores sagsbehandlere arbejder relationelt. I arbejdsgrundlaget har vi skrevet:

”Vi arbejder relationelt. Den gode relation starter med den gode kontakt. Derfor er det vigtigt for os at lave ét godt match mellem vores medarbejdere og familierne. Vi mener det er afgørende for at skabe udvikling og forandring i familierne, at vores medarbejdere
  • giver familierne en tryghed i, at vi vil hjælpe dem til at skabe forandringer
  • giver familierne en erkendelse af behovet for at modtage hjælp, der hvor deres kompetencer ikke rækker.”
Det vil udfordre dig fagpersonligt, og derfor lægger vi vægt på supervision og tæt ledelsesmæssig opbakning i de komplicerede sager.

Din profil
Vi lægger vægt på at:
 
  • Du arbejder inddragende, motiverende og anerkendende, og kan medvirke til at skabe arbejdsglæde og trivsel.
  • Du har fokus på familiens netværk og arbejder familieorienteret.
  • Du tager ansvar for dine opgaver og kan skabe resultater, herunder håndtere de løbende udfordringer der opstår i en kompleks hverdag, med fart på.
  • Du er glad for administrativt arbejde.
  • Du har kendskab og gerne erfaring med ICS – tragtmodel.
  • Du kan skabe forandring i praksis og har blik for processen. Du har modet til at tænke kreativt.
  • Du lægger vægt på samarbejde både internt og eksternt samt har lyst til at arbejde med udvikling.
  • Du udviser engagement og motivation både fagligt og socialt og har en kreativ tilgang til det sociale arbejde.
  • Du bidrager til egen læring og til både din egen faglige og personlige udvikling.
Du skal desuden være glad for at arbejde tværfagligt, og med fokus på inklusion, da vi i det daglige samarbejder med mange forskellige og engagerede faggrupper.

Vi kan tilbyde:
  • Selvstændigt arbejde med kompetence.
  • Et godt arbejdsmiljø med gode kolleger.
  • En travl hverdag.
  • En arbejdsplads hvor der satses på faglig og personlig udvikling.
  • Tværfaglighed.
  • Vi arbejder ud fra en faglig metode ICS, som sætter barnet/den unge i centrum og som afdækker barnet/den unge og familiens ressourcer.
  • Vi benytter journal og registreringssystemet DUBU
  • Fokus på en helhedsorienteret og forebyggende indsats i tråd med vores arbejdsgrundlag (se herunder)
  • Supervision
  • Bærbar computer og mobiltelefon
  • Løn ifølge overenskomst og aftale om ny løn.

    Du kan finde mere om stillingerne ved at kontakte Teamleder Karen Gerdes (8888-5326/ 2018- 0127) eller koordinator Jonna Christoffersen (8888-5299/ 4032-1480).
Ansøgningsfrist: Ansøgningen skal være Familie- & Forebyggelsesafdelingen i hænde senest den 17. februar 2020. Ansættelsessamtalerne vil finde sted den 26. februar 2020.
2020-02-17T01:50:05.070 Middelfart Kommunes Familie- Forebyggelsesafdeling søger en socialrådgiver til Forvisitationen. Vi søger en ekstra socialrådgiver til vores Forvisitation i Familieafdelingen med tiltrædelse senest pr. 1. april 2020.Forvisitationen er borgerens og vores samarbejdes kollegaer første kontakt ind til Familieafdelingen. Forvisitationen har med årene fået opbygget et solidt ry, som er kendetegnede ved: tilgængelighed, høj faglighed, fleksibilitet, sparringspartner til samarbejdskollegaer. Der ydes ad hoc rådgivning til familier, skole, daginstitutioner, krisecentre, politi etc., visitering til SEL § 11 forløb, afholdelse af underretningsmøder, behandling af overgrebssager, fordeling visitering af sager til de forskelige teams m.v.Vi forventer, at du kan trives i et travlt miljø, hvor der kan være mange bolde i luften og at kalenderplanlægningen også kan styres af andre. Du skal have høj faglighed, etik og det skal falde dig naturligt at være serviceminded i kontakten samt kunne arbejde struktureret særligt med fokus på administrative opgaver.Familieafdelingen består endvidere af Børneteamet med 7 socialrådgivere, Ungeteamet med 7 socialrådgivere, Handicapteamet med 6 socialrådgivere, 1 Familieguider og 2 Familieplejekonsulenter.Familieafdelingen består udover myndighedsarbejdet af vores Ungehus, Familiehus og Brohus. Vi har netop opstartet Task Force forløb med ønske om at styrke kvaliteten i vores sagsbehandling gennem kompetenceudvikling, sparring og viden. Task Forcen er endvidere et samarbejde mellem Ankestyrelsen og Socialstyrelsen.Familieafdelingen udarbejder hvert år et arbejdsgrundlag, så vi hele tiden er sikker på at vores visioner svarer til den virkelighed vi arbejder i.I arbejdsgrundlaget står at det er vigtigt for os at reflektere over egen og fælles praksis . Det betyder, at der skal være plads til socialfaglig sparring og refleksion mellem kollegaer og mellem medarbejdere og ledere.I arbejdsgrundlaget fremgår endvidere, at vi udover det opgaveorienterede myndighedsarbejde forventer at vores sagsbehandlere arbejder relationelt. I arbejdsgrundlaget har vi skrevet: Vi arbejder relationelt. Den gode relation starter med den gode kontakt. Derfor er det vigtigt for os at lave ét godt match mellem vores medarbejdere og familierne. Vi mener det er afgørende for at skabe udvikling og forandring i familierne, at vores medarbejderegiver familierne en tryghed i, at vi vil hjælpe dem til at skabe forandringergiver familierne en erkendelse af behovet for at modtage hjælp, der hvor deres kompetencer ikke rækker. Det vil udfordre dig fagpersonligt, og derfor lægger vi vægt på supervision og tæt ledelsesmæssig opbakning i de komplicerede sager.Din profilVi lægger vægt på at: Du arbejder inddragende, motiverende og anerkendende, og kan medvirke til at skabe arbejdsglæde og trivsel.Du har fokus på familiens netværk og arbejder familieorienteret.Du tager ansvar for dine opgaver og kan skabe resultater, herunder håndtere de løbende udfordringer der opstår i en kompleks hverdag, med fart på.Du er glad for administrativt arbejde.Du har kendskab og gerne erfaring med ICS tragtmodel.Du kan skabe forandring i praksis og har blik for processen. Du har modet til at tænke kreativt.Du lægger vægt på samarbejde både internt og eksternt samt har lyst til at arbejde med udvikling.Du udviser engagement og motivation både fagligt og socialt og har en kreativ tilgang til det sociale arbejde.Du bidrager til egen læring og til både din egen faglige og personlige udvikling.Du skal desuden være glad for at arbejde tværfagligt, og med fokus på inklusion, da vi i det daglige samarbejder med mange forskellige og engagerede faggrupper.Vi kan tilbyde:Selvstændigt arbejde med kompetence.Et godt arbejdsmiljø med gode kolleger.En travl hverdag.En arbejdsplads hvor der satses på faglig og personlig udvikling.Tværfaglighed.Vi arbejder ud fra en faglig metode ICS, som sætter barnet den unge i centrum og som afdækker barnet den unge og familiens ressourcer.Vi benytter journal og registreringssystemet DUBUFokus på en helhedsorienteret og forebyggende indsats i tråd med vores arbejdsgrundlag (se herunder)SupervisionBærbar computer og mobiltelefonLøn ifølge overenskomst og aftale om ny løn.Du kan finde mere om stillingerne ved at kontakte Teamleder Karen Gerdes (8888-5326 2018- 0127) eller koordinator Jonna Christoffersen (8888-5299 4032-1480).Ansøgningsfrist: Ansøgningen skal være Familie- Forebyggelsesafdelingen i hænde senest den 17. februar 2020. Ansættelsessamtalerne vil finde sted den 26. februar 2020.10Phoenix6801760a101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2020-02-16T00:00:000000https://signatur.frontlab.com/ExtJobs/DefaultHosting/JobApplication.aspx?ClientId=1493&ERId=415410EuropaDanmarkFyn & Sydfynske øerFynMiddelfart3699033Middelfart Kommune11Teglgårdsparken 1035500MiddelfartDKDanmarkORS/6801760a_logo.gifORS/Small/6801760a_logo.gif0
DKDanmarkDanmark
8Fuldtid46Permanent10001891781MiddelfartkommuneMinimum6443300027-01-2020001https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=6801760ahttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=6801760ahttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=6801760a&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=6801760a&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/jobtitle/346013-229-1.jpgMiddelfart Kommune søger en socialrådgiver til Forvisitation12008001Dansk3Læse/ tale346013Socialrådgiver10Sundhed11Socialvæsen364013768lone.damgaard@middelfart.dkDanmarkDanmarkda-DK