Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Middelfart Kommunes Familieafdeling søger myndighedssagsbehandler på handicapområdet

Vi søger en socialrådgiver eller –formidler til stillingen som myndighedssagsbehandler på handicapområdet for børn og unge. Der er tale om en fast stilling, med en arbejdstid på 37 timer ugentligt med start 1. august 2019 eller snarest derefter.

Stillingen omfatter råd og vejledning til familier med fysisk og psykisk handicappede børn og unge. Handicapteamet arbejder med Servicelovens handicapkompenserende ydelser, herunder merudgifter og tabt arbejdsfortjeneste, med servicelovens forebyggende foranstaltninger samt særlig støtte til børn unge iht. Servicelovens kapitel 11.

Handicapteamet består af 5 socialrådgivere og 1 sagsbehandler, der arbejder med børn og unge med betydelig og varigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne.

Familieafdelingen består endvidere af; Børneteamet med 7 socialrådgivere, Ungeteam med 7 socialrådgivere, Forvisitation med 2 socialrådgivere, 1 Familieguide, 2 Familieplejekonsulenter, 2 koordinatorer og 1 teamleder.

Familieafdelingen er en del af Familie & Forebyggelsesafdelingen der udover myndighedsarbejdet består af vores Ungehus, Familiehus og Brohus. Familieafdelingen udarbejder hvert år et arbejdsgrundlag, så vi hele tiden er sikker på at vores visioner svarer til den virkelighed vi arbejder i.

I arbejdsgrundlaget står at det er vigtigt for os at reflektere over egen og fælles praksis. Det betyder, at der skal være plads til socialfaglig sparring og refleksion mellem kollegaer og mellem medarbejdere og ledere.

I arbejdsgrundlaget fremgår endvidere, at vi udover det opgaveorienterede myndighedsarbejde forventer at vores sagsbehandlere arbejder relationelt. I arbejdsgrundlaget har vi skrevet:

”Vi arbejder relationelt. Den gode relation starter med den gode kontakt. Derfor er det vigtigt for os at lave et godt match mellem vores medarbejdere og familierne. Vi mener det er afgørende for at skabe udvikling og forandring i familierne, at vores medarbejdere

  • giver familierne en tryghed i, at vi vil hjælpe dem til at skabe forandringer

  • giver familierne en erkendelse af behovet for at modtage hjælp, der hvor deres kompetencer ikke rækker.”

Det vil udfordre dig fagpersonligt, og derfor lægger vi vægt på supervision og tæt ledelsesmæssig opbakning i de komplicerede sager.

Du skal være glad for at koordinere og arbejde tværfagligt, da vi i det daglige samarbejder med mange forskellige og engagerede faggrupper. Familieafdelingen, Dagtilbudsområdet og Skoleafdelingen har udarbejdet et tværfagligt koncept, hvor sammenhængskraften mellem de tre afdelinger konkretiseres.

Vi arbejder ud fra den faglige metode ICS, som sætter barnet/den unge i centrum og som afdækker barnet/den unge og familiens ressourcer. I forlængelse heraf benytter vi i handicaptemaet udredningsværktøjet målrettet børn og unge med funktionsnedsættelse udarbejdet af Socialstyrelsen.

Din profil

Vi lægger vægt på at du:

  • har erfaring med arbejdet med børn og unge med funktionsnedsættelser, eller har stor interesse for området.

  • arbejder inddragende, motiverende og anerkendende, og kan medvirke til at skabe arbejdsglæde og trivsel i teamet/afdelingen.
  • kan bevare overblikket og skabe resultater i en travl hverdag, samt arbejde selvstændigt, systematisk og helhedsorienteret.
  • kan skabe forandring i praksis og har blik for processen. Du har modet til at tænke kreativt.
  • kan bruge retsregler, vejledninger, principafgørelser og praksisundersøgelser i dit arbejde og tager medansvar for en høj faglighed i teamet/afdelingen.
  • er god til at samarbejde og ser tværfaglighed som en styrke.
  • udviser engagement og motivation både fagligt og socialt og har en kreativ tilgang til det sociale arbejde.

  • bidrager til egen læring og udvikling

  • bruger IT som en sikker og naturlig ting i det daglige arbejde

Du skal desuden være glad for at arbejde tværfagligt, og med fokus på inklusion, da vi i det daglige samarbejder med mange forskellige og engagerede faggrupper både internt og eksternt.

Vi kan tilbyde:

  • Selvstændigt arbejde med kompetence.

  • Et godt arbejdsmiljø med gode kolleger.

  • En travl hverdag.

  • En arbejdsplads hvor der satses på faglig og personlig udvikling.

  • Tværfaglighed.

  • Vi arbejder ud fra den faglige metode ICS og benytter journal- og registreringssystemet DUBU. Du vil modtage kursus i både system og metode.

  • Mentorordning i de første 3 måneder af ansættelsen.

  • Fokus på en helhedsorienteret og forebyggende indsats i tråd med vores arbejdsgrundlag (se herunder)

  • Supervision

  • Bærbar computer og mobiltelefon

  • Løn ifølge overenskomst og aftale om ny løn.

Du kan finde mere om stillingen ved at kontakte Teamleder Karen Gerdes (88885326/20180127) eller koordinator Jonna Christoffersen (88885299/40321480).

Ansøgningsfrist: Ansøgningen skal være Familieafdelingen i hænde senest den 13. juni 2019. Ansættelsessamtalerne vil finde sted torsdag den 24. juni 2019.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330022751Phoenix-557f14fb12019-05-13T14:02:56.380Middelfart Kommunes Familieafdeling søger myndighedssagsbehandler på handicapområdet

Vi søger en socialrådgiver eller –formidler til stillingen som myndighedssagsbehandler på handicapområdet for børn og unge. Der er tale om en fast stilling, med en arbejdstid på 37 timer ugentligt med start 1. august 2019 eller snarest derefter.

Stillingen omfatter råd og vejledning til familier med fysisk og psykisk handicappede børn og unge. Handicapteamet arbejder med Servicelovens handicapkompenserende ydelser, herunder merudgifter og tabt arbejdsfortjeneste, med servicelovens forebyggende foranstaltninger samt særlig støtte til børn unge iht. Servicelovens kapitel 11.

Handicapteamet består af 5 socialrådgivere og 1 sagsbehandler, der arbejder med børn og unge med betydelig og varigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne.

Familieafdelingen består endvidere af; Børneteamet med 7 socialrådgivere, Ungeteam med 7 socialrådgivere, Forvisitation med 2 socialrådgivere, 1 Familieguide, 2 Familieplejekonsulenter, 2 koordinatorer og 1 teamleder.

Familieafdelingen er en del af Familie & Forebyggelsesafdelingen der udover myndighedsarbejdet består af vores Ungehus, Familiehus og Brohus. Familieafdelingen udarbejder hvert år et arbejdsgrundlag, så vi hele tiden er sikker på at vores visioner svarer til den virkelighed vi arbejder i.

I arbejdsgrundlaget står at det er vigtigt for os at reflektere over egen og fælles praksis. Det betyder, at der skal være plads til socialfaglig sparring og refleksion mellem kollegaer og mellem medarbejdere og ledere.

I arbejdsgrundlaget fremgår endvidere, at vi udover det opgaveorienterede myndighedsarbejde forventer at vores sagsbehandlere arbejder relationelt. I arbejdsgrundlaget har vi skrevet:

”Vi arbejder relationelt. Den gode relation starter med den gode kontakt. Derfor er det vigtigt for os at lave et godt match mellem vores medarbejdere og familierne. Vi mener det er afgørende for at skabe udvikling og forandring i familierne, at vores medarbejdere

  • giver familierne en tryghed i, at vi vil hjælpe dem til at skabe forandringer

  • giver familierne en erkendelse af behovet for at modtage hjælp, der hvor deres kompetencer ikke rækker.”

Det vil udfordre dig fagpersonligt, og derfor lægger vi vægt på supervision og tæt ledelsesmæssig opbakning i de komplicerede sager.

Du skal være glad for at koordinere og arbejde tværfagligt, da vi i det daglige samarbejder med mange forskellige og engagerede faggrupper. Familieafdelingen, Dagtilbudsområdet og Skoleafdelingen har udarbejdet et tværfagligt koncept, hvor sammenhængskraften mellem de tre afdelinger konkretiseres.

Vi arbejder ud fra den faglige metode ICS, som sætter barnet/den unge i centrum og som afdækker barnet/den unge og familiens ressourcer. I forlængelse heraf benytter vi i handicaptemaet udredningsværktøjet målrettet børn og unge med funktionsnedsættelse udarbejdet af Socialstyrelsen.

Din profil

Vi lægger vægt på at du:

  • har erfaring med arbejdet med børn og unge med funktionsnedsættelser, eller har stor interesse for området.

  • arbejder inddragende, motiverende og anerkendende, og kan medvirke til at skabe arbejdsglæde og trivsel i teamet/afdelingen.
  • kan bevare overblikket og skabe resultater i en travl hverdag, samt arbejde selvstændigt, systematisk og helhedsorienteret.
  • kan skabe forandring i praksis og har blik for processen. Du har modet til at tænke kreativt.
  • kan bruge retsregler, vejledninger, principafgørelser og praksisundersøgelser i dit arbejde og tager medansvar for en høj faglighed i teamet/afdelingen.
  • er god til at samarbejde og ser tværfaglighed som en styrke.
  • udviser engagement og motivation både fagligt og socialt og har en kreativ tilgang til det sociale arbejde.

  • bidrager til egen læring og udvikling

  • bruger IT som en sikker og naturlig ting i det daglige arbejde

Du skal desuden være glad for at arbejde tværfagligt, og med fokus på inklusion, da vi i det daglige samarbejder med mange forskellige og engagerede faggrupper både internt og eksternt.

Vi kan tilbyde:

  • Selvstændigt arbejde med kompetence.

  • Et godt arbejdsmiljø med gode kolleger.

  • En travl hverdag.

  • En arbejdsplads hvor der satses på faglig og personlig udvikling.

  • Tværfaglighed.

  • Vi arbejder ud fra den faglige metode ICS og benytter journal- og registreringssystemet DUBU. Du vil modtage kursus i både system og metode.

  • Mentorordning i de første 3 måneder af ansættelsen.

  • Fokus på en helhedsorienteret og forebyggende indsats i tråd med vores arbejdsgrundlag (se herunder)

  • Supervision

  • Bærbar computer og mobiltelefon

  • Løn ifølge overenskomst og aftale om ny løn.

Du kan finde mere om stillingen ved at kontakte Teamleder Karen Gerdes (88885326/20180127) eller koordinator Jonna Christoffersen (88885299/40321480).

Ansøgningsfrist: Ansøgningen skal være Familieafdelingen i hænde senest den 13. juni 2019. Ansættelsessamtalerne vil finde sted torsdag den 24. juni 2019.

2019-06-13T02:00:20.057 Vi søger en socialrådgiver eller formidler til stillingen som myndighedssagsbehandler på handicapområdet for børn og unge. Der er tale om en fast stilling, med en arbejdstid på 37 timer ugentligt med start 1. august 2019 eller snarest derefter. Stillingen omfatter råd og vejledning til familier med fysisk og psykisk handicappede børn og unge. Handicapteamet arbejder med Servicelovens handicapkompenserende ydelser, herunder merudgifter og tabt arbejdsfortjeneste, med servicelovens forebyggende foranstaltninger samt særlig støtte til børn unge iht. Servicelovens kapitel 11. Handicapteamet består af 5 socialrådgivere og 1 sagsbehandler, der arbejder med børn og unge med betydelig og varigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne. Familieafdelingen består endvidere af Børneteamet med 7 socialrådgivere, Ungeteam med 7 socialrådgivere, Forvisitation med 2 socialrådgivere, 1 Familieguide, 2 Familieplejekonsulenter, 2 koordinatorer og 1 teamleder. Familieafdelingen er en del af Familie Forebyggelsesafdelingen der udover myndighedsarbejdet består af vores Ungehus, Familiehus og Brohus. Familieafdelingen udarbejder hvert år et arbejdsgrundlag, så vi hele tiden er sikker på at vores visioner svarer til den virkelighed vi arbejder i. I arbejdsgrundlaget står at det er vigtigt for os at reflektere over egen og fælles praksis . Det betyder, at der skal være plads til socialfaglig sparring og refleksion mellem kollegaer og mellem medarbejdere og ledere. I arbejdsgrundlaget fremgår endvidere, at vi udover det opgaveorienterede myndighedsarbejde forventer at vores sagsbehandlere arbejder relationelt. I arbejdsgrundlaget har vi skrevet: Vi arbejder relationelt. Den gode relation starter med den gode kontakt. Derfor er det vigtigt for os at lave et godt match mellem vores medarbejdere og familierne. Vi mener det er afgørende for at skabe udvikling og forandring i familierne, at vores medarbejdere giver familierne en tryghed i, at vi vil hjælpe dem til at skabe forandringer giver familierne en erkendelse af behovet for at modtage hjælp, der hvor deres kompetencer ikke rækker. Det vil udfordre dig fagpersonligt, og derfor lægger vi vægt på supervision og tæt ledelsesmæssig opbakning i de komplicerede sager. Du skal være glad for at koordinere og arbejde tværfagligt, da vi i det daglige samarbejder med mange forskellige og engagerede faggrupper. Familieafdelingen, Dagtilbudsområdet og Skoleafdelingen har udarbejdet et tværfagligt koncept, hvor sammenhængskraften mellem de tre afdelinger konkretiseres. Vi arbejder ud fra den faglige metode ICS, som sætter barnet den unge i centrum og som afdækker barnet den unge og familiens ressourcer. I forlængelse heraf benytter vi i handicaptemaet udredningsværktøjet målrettet børn og unge med funktionsnedsættelse udarbejdet af Socialstyrelsen. Din profil Vi lægger vægt på at du: har erfaring med arbejdet med børn og unge med funktionsnedsættelser, eller har stor interesse for området. arbejder inddragende, motiverende og anerkendende, og kan medvirke til at skabe arbejdsglæde og trivsel i teamet afdelingen.kan bevare overblikket og skabe resultater i en travl hverdag, samt arbejde selvstændigt, systematisk og helhedsorienteret.kan skabe forandring i praksis og har blik for processen. Du har modet til at tænke kreativt.kan bruge retsregler, vejledninger, principafgørelser og praksisundersøgelser i dit arbejde og tager medansvar for en høj faglighed i teamet afdelingen.er god til at samarbejde og ser tværfaglighed som en styrke. udviser engagement og motivation både fagligt og socialt og har en kreativ tilgang til det sociale arbejde. bidrager til egen læring og udvikling bruger IT som en sikker og naturlig ting i det daglige arbejde Du skal desuden være glad for at arbejde tværfagligt, og med fokus på inklusion, da vi i det daglige samarbejder med mange forskellige og engagerede faggrupper både internt og eksternt. Vi kan tilbyde: Selvstændigt arbejde med kompetence. Et godt arbejdsmiljø med gode kolleger. En travl hverdag. En arbejdsplads hvor der satses på faglig og personlig udvikling. Tværfaglighed. Vi arbejder ud fra den faglige metode ICS og benytter journal- og registreringssystemet DUBU. Du vil modtage kursus i både system og metode. Mentorordning i de første 3 måneder af ansættelsen. Fokus på en helhedsorienteret og forebyggende indsats i tråd med vores arbejdsgrundlag (se herunder) Supervision Bærbar computer og mobiltelefon Løn ifølge overenskomst og aftale om ny løn. Du kan finde mere om stillingen ved at kontakte Teamleder Karen Gerdes (88885326 20180127) eller koordinator Jonna Christoffersen (88885299 40321480). Ansøgningsfrist: Ansøgningen skal være Familieafdelingen i hænde senest den 13. juni 2019. Ansættelsessamtalerne vil finde sted torsdag den 24. juni 2019.10Phoenix557f14fb101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-12T00:00:000000https://signatur.frontlab.com/ExtJobs/DefaultHosting/JobApplication.aspx?ClientId=1493&ERId=350990EuropaDanmarkFyn & Sydfynske øerFynMiddelfart3526141Middelfart Kommune11Teglgårdsparken 1035500MiddelfartDKDanmarkORS/557f14fb_logo.gifORS/Small/557f14fb_logo.gif0
DKDanmarkDanmark
8Fuldtid46Permanent759481MiddelfartkommuneMinimum5453400013-05-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=557f14fbhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=557f14fbhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=557f14fb&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=557f14fb&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Social_og_sundhed/Socialvaesen/1.jpgØnsker du et spændende job med varierende arbejdsopgaver? Hos Middelfart Kommune er dette netop hvad du bliver mødt af.12007991Dansk3Læse/ tale343112Sagsbehandler10Sundhed11Socialvæsen361806368lone.damgaard@middelfart.dkDanmarkDanmarkda-DK