Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Miljøfaglig AC-medarbejder til Miljøstyrelsens enhed for Pesticider & Biocider i Center for sikker Kemi (2-årig stilling)

Brænder du for miljøfaglig risikovurdering af kemiske stoffer? Har du samtidig flair for struktur, og forvaltning og trives med skarpe deadlines? Så har vi måske jobbet til dig

Miljøstyrelsen er en del af Miljø- og Fødevareministeriet og den danske myndighed på miljø- og naturområdet. Vi arbejder for rig natur, rent vand, sikker kemi og grøn produktion. Vores kerneopgave er at omsætte natur- og miljølovgivningen til virkelighed, og målsætningen er at balancere hensynene til beskyttelse og benyttelse.

Miljøstyrelsen er landsdækkende, og den har ca. 900 medarbejdere. Styrelsens hovedkontor med ca. 440 arbejdspladser flytter nu til Odense. Vi skal opbygge en helt ny organisation, der bygger på et stærkt fundament fra den nuværende styrelse, og hvor nye medarbejdere blander sig med erfarne medarbejdere. Det er en fælles ambition at skabe grobund for en sjov og spændende hverdag med en rig idékultur og en arbejdsplads, der er en af statens bedste. Og det er ambitionen at gøre det samtidig med, at vi har øjne, ører og hænder på natur og miljø i Danmark.

Om os
Pesticider og Biocider (P&B) arbejder for at beskytte miljø og sundhed gennem regulering af pesticid-, biocid- og genteknologiområdet. Enheden består af ca. 70 medarbejdere. Vi er organiseret med et chefteam på 2 kontorchefer og 3 funktionsledere. Vores opgaver spænder bredt fra godkendelse af pesticider, biocider, genmodificerede organismer, til regulering af anvendelsen af pesticider og biocider og over deltagelse i EU-arbejde. Du kommer til at høre hjemme i biocidgruppen på ca. 20 medarbejdere.

Jobbet
Miljøstyrelsens enhed Pesticider og Biocider søger en økotoksikolog til miljøfaglig vurdering af biocider. Dine opgaver bliver vurdering af ansøgte biocidprodukters miljømæssige effekter og skæbne, herunder fare- og sikkerhedsklassificering, kommentering af andre landes produkter og aktivstoffer og kommunikation med ansøgere og myndigheder i EU. På sigt vil du få mulighed for miljøfaglig vurdering af aktivstoffer og deltagelse i EU ekspertgrupper.

Din profil
Vi forestiller os, at du:

  • Er uddannet miljøkemiker, ingeniør eller biolog eller lignende
  • Har erfaring med EU- og regulatorisk arbejde. Vi skal i de kommende år være med til at udvikle nye EU-vejledninger, og vi deltager aktivt i arbejdet med vurdering af både produktansøgninger og med de aktivstoffer, der indgår i produkterne.
  • Du har måske kendskab til eksponeringsscenarier, OECD test guidelines og EU's guidance dokumenter på området. Vores vurdering er baseret på undersøgelser efter internationale retningslinjer.
  • Du er effektiv, god til at skære opgaverne til, og har et godt humør. Mange af vores opgaver har skarpe deadlines, men der skal være plads til, at vi har det rart sammen.
  • Du kan lide at samarbejde med kolleger med forskellig faglig baggrund. Godkendelsesopgaverne løses sammen med sundheds- og miljøfaglige kolleger, jurister og administrative medarbejdere.
  • Du skriver godt på både dansk og engelsk og har også gerne administrativ erfaring. Vores afgørelser skal være klare og letforståelige – også selvom emnet er kompliceret.

Vi tilbyder
En stilling i et team med dygtige kolleger og med samarbejdsrelationer til andre enheder i Miljøstyrelsen. Vi løser vores opgaver effektivt og til tiden. Vi har en flad struktur med kort vej mellem chef og medarbejdere. Stemningen er uhøjtidelig med en omgangstone der er direkte og præget af både humor og respekt. Arbejdsmiljøet er godt.

Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelsen er tidsbegrænset (2 år). Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og en række Akademiker-organisationer for akademikere i staten (Akademiker-overenskomsten).

Ansættelsesområdet er Miljø- og Fødevareministeriet med tilhørende institutioner.

Tjenestestedet vil være Tolderlundsvej 5 i Odense.

Yderligere oplysninger
Du er velkommen til at kontakte kontorchef Charlotta Wallensten, på tlf. 22 67 83 04 skulle du have uddybende spørgsmål.

Sådan søger du stillingen
Du søger stillingen online ved at sende din ansøgning, CV, uddannelsesbevis m.m. senest den 19. juni 2019. Samtaler bliver holdt den 25. juni.
Du kan forud for en evt. samtale blive bedt om at udfylde test og/eller forberede en case.



Miljø- og Fødevareministeriet betragter mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge.

Miljøstyrelsen er en del af Miljø- og Fødevareministeriet. Vi er statslig myndighed for natur, vand og miljø og arbejder for at sikre en bæredygtig balance mellem beskyttelse af natur og miljø, benyttelsen af naturressourcer og gode rammer for borgere og virksomheder. Vejen til en rig natur, et sundt miljø, og gode, grønne rammer for borgere og virksomheder går via åbenhed og dialog, for vi tror på, at de bedste miljøløsninger findes, hvis vi samarbejder med alle interessenter. Dialog med kommuner, borgere, erhvervsliv og andre myndigheder er centralt i vores arbejde. Miljøstyrelsen har ca. 900 medarbejdere fordelt på hovedkontoret og 10 enheder over hele landet.

 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330037479Phoenix-5aa7c17912019-06-04T00:00:00Miljøfaglig AC-medarbejder til Miljøstyrelsens enhed for Pesticider & Biocider i Center for sikker Kemi (2-årig stilling)Brænder du for miljøfaglig risikovurdering af kemiske stoffer? Har du samtidig flair for struktur, og forvaltning og trives med skarpe deadlines? Så har vi måske jobbet til dig

Miljøstyrelsen er en del af Miljø- og Fødevareministeriet og den danske myndighed på miljø- og naturområdet. Vi arbejder for rig natur, rent vand, sikker kemi og grøn produktion. Vores kerneopgave er at omsætte natur- og miljølovgivningen til virkelighed, og målsætningen er at balancere hensynene til beskyttelse og benyttelse.

Miljøstyrelsen er landsdækkende, og den har ca. 900 medarbejdere. Styrelsens hovedkontor med ca. 440 arbejdspladser flytter nu til Odense. Vi skal opbygge en helt ny organisation, der bygger på et stærkt fundament fra den nuværende styrelse, og hvor nye medarbejdere blander sig med erfarne medarbejdere. Det er en fælles ambition at skabe grobund for en sjov og spændende hverdag med en rig idékultur og en arbejdsplads, der er en af statens bedste. Og det er ambitionen at gøre det samtidig med, at vi har øjne, ører og hænder på natur og miljø i Danmark.

Om os
Pesticider og Biocider (P&B) arbejder for at beskytte miljø og sundhed gennem regulering af pesticid-, biocid- og genteknologiområdet. Enheden består af ca. 70 medarbejdere. Vi er organiseret med et chefteam på 2 kontorchefer og 3 funktionsledere. Vores opgaver spænder bredt fra godkendelse af pesticider, biocider, genmodificerede organismer, til regulering af anvendelsen af pesticider og biocider og over deltagelse i EU-arbejde. Du kommer til at høre hjemme i biocidgruppen på ca. 20 medarbejdere.

Jobbet
Miljøstyrelsens enhed Pesticider og Biocider søger en økotoksikolog til miljøfaglig vurdering af biocider. Dine opgaver bliver vurdering af ansøgte biocidprodukters miljømæssige effekter og skæbne, herunder fare- og sikkerhedsklassificering, kommentering af andre landes produkter og aktivstoffer og kommunikation med ansøgere og myndigheder i EU. På sigt vil du få mulighed for miljøfaglig vurdering af aktivstoffer og deltagelse i EU ekspertgrupper.

Din profil
Vi forestiller os, at du:
  • Er uddannet miljøkemiker, ingeniør eller biolog eller lignende
  • Har erfaring med EU- og regulatorisk arbejde. Vi skal i de kommende år være med til at udvikle nye EU-vejledninger, og vi deltager aktivt i arbejdet med vurdering af både produktansøgninger og med de aktivstoffer, der indgår i produkterne.
  • Du har måske kendskab til eksponeringsscenarier, OECD test guidelines og EU's guidance dokumenter på området. Vores vurdering er baseret på undersøgelser efter internationale retningslinjer.
  • Du er effektiv, god til at skære opgaverne til, og har et godt humør. Mange af vores opgaver har skarpe deadlines, men der skal være plads til, at vi har det rart sammen.
  • Du kan lide at samarbejde med kolleger med forskellig faglig baggrund. Godkendelsesopgaverne løses sammen med sundheds- og miljøfaglige kolleger, jurister og administrative medarbejdere.
  • Du skriver godt på både dansk og engelsk og har også gerne administrativ erfaring. Vores afgørelser skal være klare og letforståelige – også selvom emnet er kompliceret.

Vi tilbyder
En stilling i et team med dygtige kolleger og med samarbejdsrelationer til andre enheder i Miljøstyrelsen. Vi løser vores opgaver effektivt og til tiden. Vi har en flad struktur med kort vej mellem chef og medarbejdere. Stemningen er uhøjtidelig med en omgangstone der er direkte og præget af både humor og respekt. Arbejdsmiljøet er godt.

Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelsen er tidsbegrænset (2 år). Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og en række Akademiker-organisationer for akademikere i staten (Akademiker-overenskomsten).

Ansættelsesområdet er Miljø- og Fødevareministeriet med tilhørende institutioner.

Tjenestestedet vil være Tolderlundsvej 5 i Odense.

Yderligere oplysninger
Du er velkommen til at kontakte kontorchef Charlotta Wallensten, på tlf. 22 67 83 04 skulle du have uddybende spørgsmål.

Sådan søger du stillingen
Du søger stillingen online ved at sende din ansøgning, CV, uddannelsesbevis m.m. senest den 19. juni 2019. Samtaler bliver holdt den 25. juni.
Du kan forud for en evt. samtale blive bedt om at udfylde test og/eller forberede en case.



Miljø- og Fødevareministeriet betragter mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge.

Miljøstyrelsen er en del af Miljø- og Fødevareministeriet. Vi er statslig myndighed for natur, vand og miljø og arbejder for at sikre en bæredygtig balance mellem beskyttelse af natur og miljø, benyttelsen af naturressourcer og gode rammer for borgere og virksomheder. Vejen til en rig natur, et sundt miljø, og gode, grønne rammer for borgere og virksomheder går via åbenhed og dialog, for vi tror på, at de bedste miljøløsninger findes, hvis vi samarbejder med alle interessenter. Dialog med kommuner, borgere, erhvervsliv og andre myndigheder er centralt i vores arbejde. Miljøstyrelsen har ca. 900 medarbejdere fordelt på hovedkontoret og 10 enheder over hele landet.

 

2019-06-20T00:51:44.590 Brænder du for miljøfaglig risikovurdering af kemiske stoffer? Har du samtidig flair for struktur, og forvaltning og trives med skarpe deadlines? Så har vi måske jobbet til digMiljøstyrelsen er en del af Miljø- og Fødevareministeriet og den danske myndighed på miljø- og naturområdet. Vi arbejder for rig natur, rent vand, sikker kemi og grøn produktion. Vores kerneopgave er at omsætte natur- og miljølovgivningen til virkelighed, og målsætningen er at balancere hensynene til beskyttelse og benyttelse.Miljøstyrelsen er landsdækkende, og den har ca. 900 medarbejdere. Styrelsens hovedkontor med ca. 440 arbejdspladser flytter nu til Odense. Vi skal opbygge en helt ny organisation, der bygger på et stærkt fundament fra den nuværende styrelse, og hvor nye medarbejdere blander sig med erfarne medarbejdere. Det er en fælles ambition at skabe grobund for en sjov og spændende hverdag med en rig idékultur og en arbejdsplads, der er en af statens bedste. Og det er ambitionen at gøre det samtidig med, at vi har øjne, ører og hænder på natur og miljø i Danmark.Om osPesticider og Biocider (P&B) arbejder for at beskytte miljø og sundhed gennem regulering af pesticid-, biocid- og genteknologiområdet. Enheden består af ca. 70 medarbejdere. Vi er organiseret med et chefteam på 2 kontorchefer og 3 funktionsledere. Vores opgaver spænder bredt fra godkendelse af pesticider, biocider, genmodificerede organismer, til regulering af anvendelsen af pesticider og biocider og over deltagelse i EU-arbejde. Du kommer til at høre hjemme i biocidgruppen på ca. 20 medarbejdere.JobbetMiljøstyrelsens enhed Pesticider og Biocider søger en økotoksikolog til miljøfaglig vurdering af biocider. Dine opgaver bliver vurdering af ansøgte biocidprodukters miljømæssige effekter og skæbne, herunder fare- og sikkerhedsklassificering, kommentering af andre landes produkter og aktivstoffer og kommunikation med ansøgere og myndigheder i EU. På sigt vil du få mulighed for miljøfaglig vurdering af aktivstoffer og deltagelse i EU ekspertgrupper.Din profilVi forestiller os, at du:Er uddannet miljøkemiker, ingeniør eller biolog eller lignendeHar erfaring med EU- og regulatorisk arbejde. Vi skal i de kommende år være med til at udvikle nye EU-vejledninger, og vi deltager aktivt i arbejdet med vurdering af både produktansøgninger og med de aktivstoffer, der indgår i produkterne.Du har måske kendskab til eksponeringsscenarier, OECD test guidelines og EU s guidance dokumenter på området. Vores vurdering er baseret på undersøgelser efter internationale retningslinjer.Du er effektiv, god til at skære opgaverne til, og har et godt humør. Mange af vores opgaver har skarpe deadlines, men der skal være plads til, at vi har det rart sammen.Du kan lide at samarbejde med kolleger med forskellig faglig baggrund. Godkendelsesopgaverne løses sammen med sundheds- og miljøfaglige kolleger, jurister og administrative medarbejdere.Du skriver godt på både dansk og engelsk og har også gerne administrativ erfaring. Vores afgørelser skal være klare og letforståelige også selvom emnet er kompliceret.Vi tilbyderEn stilling i et team med dygtige kolleger og med samarbejdsrelationer til andre enheder i Miljøstyrelsen. Vi løser vores opgaver effektivt og til tiden. Vi har en flad struktur med kort vej mellem chef og medarbejdere. Stemningen er uhøjtidelig med en omgangstone der er direkte og præget af både humor og respekt. Arbejdsmiljøet er godt.Løn- og ansættelsesvilkårAnsættelsen er tidsbegrænset (2 år). Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og en række Akademiker-organisationer for akademikere i staten (Akademiker-overenskomsten).Ansættelsesområdet er Miljø- og Fødevareministeriet med tilhørende institutioner.Tjenestestedet vil være Tolderlundsvej 5 i Odense.Yderligere oplysningerDu er velkommen til at kontakte kontorchef Charlotta Wallensten, på tlf. 22 67 83 04 skulle du have uddybende spørgsmål.Sådan søger du stillingenDu søger stillingen online ved at sende din ansøgning, CV, uddannelsesbevis m.m. senest den 19. juni 2019. Samtaler bliver holdt den 25. juni.Du kan forud for en evt. samtale blive bedt om at udfylde test og eller forberede en case. Miljø- og Fødevareministeriet betragter mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge.Miljøstyrelsen er en del af Miljø- og Fødevareministeriet. Vi er statslig myndighed for natur, vand og miljø og arbejder for at sikre en bæredygtig balance mellem beskyttelse af natur og miljø, benyttelsen af naturressourcer og gode rammer for borgere og virksomheder. Vejen til en rig natur, et sundt miljø, og gode, grønne rammer for borgere og virksomheder går via åbenhed og dialog, for vi tror på, at de bedste miljøløsninger findes, hvis vi samarbejder med alle interessenter. Dialog med kommuner, borgere, erhvervsliv og andre myndigheder er centralt i vores arbejde. Miljøstyrelsen har ca. 900 medarbejdere fordelt på hovedkontoret og 10 enheder over hele landet.11jobnet5aa7c179100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-19T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=123390&DepartmentId=6161&MediaId=2151&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkFyn & Sydfynske øerFynOdense3541333Miljøstyrelsen11Tolderlundsvej 55000Odense CDKDanmark0DKDanmarkDKDanmark8Fuldtid47Tidsbegrænset772886JobNet4999996499999610004-06-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=5aa7c179https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=5aa7c179https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=5aa7c179&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=5aa7c179&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButton1Dansk3Læse/ tale241210Akademisk medarbejder5Kontor og administration362011534noreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330040307SamlingschefRobot Syddansk Universitetsbibliotek søger en samlingschef til at lede udviklingen af bibliotekets fysiske samlinger. Biblioteket ved SDU satser i de kommende år på at øge udnyttelsen af sine samlinger af trykte bøger, tidsskrifter, kort m.m. der i høj grad udgør en særlig ressource i universitetsverdenen med et stort forsknings- og formidlingsmæssigt potentiale. Samlingerne indeholder bl.a. store kurante forskningssamlinger, donerede og unikke historiske samlinger, rariteter, fragmenter af håndskrifter m.m. Læs evt. mere om samlingerne på https: www.sdu.dk da bibliotek materialer om samlingerne Som samlingschef leder du bibliotekets trykte accession og curation af de fysiske samlinger, inklusive magasinerede samlinger og Special Collections. Dette indbefatter blandt andet ansvar for indkøb, katalogisering, donation, kassation, mærkning, bevaring, digitalisering af værker m.m. I opgaveporteføljen indgår budgetansvar og ansvar for indkøbsaftaler ift. trykte informationsressourcer. Konkret løses opgaverne dels af bibliotekets medarbejdere direkte under samlingschefens ansvarsområde, dels i samarbejde med eksterne partnerinstitutioner. Samlingschefen er ansvarlig for bibliotekets indkøbsaftaler og eksterne partnerskaber med andre biblioteker på området. Samlingschefen er derudover personaleleder (nærmeste leder) for en dedikeret central enhed, der er primus motor i bibliotekets arbejde med trykte samlinger. Det er samlingschefens opgave at udvikle afdelingen via intern rekruttering og omorganisering m.m. Enheden består p.t. af 12 medarbejdere. Det er ligeledes samlingschefens opgave, at gentænke og udvikle arbejdet med bibliotekets trykte bog- og tidsskriftssamlinger ind i en ny tid med øgede tværgående samarbejde i bibliotekssektoren, en forventning om øget digitalisering, bæredygtighed og administrative effektivitet, samt større forskningsmæssig udnyttelse og formidling af bibliotekets særlige samlinger. Aktiviteter ift. opbygning og udnyttelse af samlingerne finder sted i samarbejde med bibliotekets øvrige personale og ledelse. Du refererer direkte til Bibliotekschefen og indgår i en åben og bredt fagligt funderet ledelsesgruppe, der på daglig basis koordinerer og leder bibliotekets drift i en kombineret linje- og matrixorganisation på tværs af bibliotekets afdelinger og campusbiblioteker. Om dig Du er et positivt og omgængeligt menneske med en stærk kommunikativ og faglig profil. Du er en menneskekender, empatisk og det er en fordel, hvis du har ledelseserfaring fra et bibliotek, eller en lignende vidensinstitution. Du har en længere videregående uddannelse og stor erhvervsmæssig erfaring med at arbejde med trykte materialer og materialesamlinger fra bibliotekssektoren i bred forstand: Det er især vigtigt, at du besidder ekspertviden omkring katalogisering, formater og bibliotekssystemer på superbrugerniveau. Om osSyddansk Universitetsbibliotek er som institution landets næststørste offentlige fag-, forsknings- og uddannelsesbibliotek. Bibliotekets hovedopgave er at betjene studerende og ansatte på SDU, samt via institutionssamarbejder, dertil også ansatte og studerende ved UC Syd, Odense Universitetshospital, Syddansk Musikkonservatorium m.fl. samt offentligheden. På biblioteket får du godt 100 kollegaer fordelt på campusbibliotekerne i Esbjerg, Kolding, Odense, Slagelse og Sønderborg, samt på bibliotekets øvrige lokationer på Sjælland, Fyn og i Jylland. Biblioteket er en del af SDU s Fællesadministration, der består af de administrative og servicerende enheder, der understøtter de faglige miljøer på SDU. Læs mere om biblioteket på www.sdu.dk bib Løn- og ansættelsesvilkårAnsættelse finder sted i henhold til overenskomsterne mellem Finansministeriet og AC. Der forventes ingen øvre arbejdstid i denne ansættelse. Tjenestestedet er Odense. Forventet tiltrædelse den 1. september eller snarest derefter. Flere oplysninger Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Bibliotekschef Bertil F. Dorch på e-mail bfd@bib.sdu.dk eller på telefon 65 50 26 83. Ansøgningen skal sendes elektronisk via linket Ansøg online . Vedhæftede filer skal være i Adobe PDF eller Word format. Hvert felt i ansøgningsskemaet kan kun indeholde én fil af max. 10 Mb. Vejledning i forbindelse med ansøgning findes her.SDU ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Syddansk Universitetsbibliotek søger en samlingschef til at lede udviklingen af bibliotekets fysiske samlinger.

Biblioteket ved SDU satser i de kommende år på at øge udnyttelsen af sine samlinger af trykte bøger, tidsskrifter, kort m.m. der i høj grad udgør en særlig ressource i universitetsverdenen med et stort forsknings- og formidlingsmæssigt potentiale. Samlingerne indeholder bl.a. store kurante forskningssamlinger, donerede og unikke historiske samlinger, rariteter, fragmenter af håndskrifter m.m. Læs evt. mere om samlingerne på https://www.sdu.dk/da/bibliotek/materialer/om+samlingerne

Som samlingschef leder du bibliotekets trykte accession og curation af de fysiske samlinger, inklusive magasinerede samlinger og Special Collections. Dette indbefatter blandt andet ansvar for indkøb, katalogisering, donation, kassation, mærkning, bevaring, digitalisering af værker m.m. I opgaveporteføljen indgår budgetansvar og ansvar for indkøbsaftaler ift. trykte informationsressourcer.

Konkret løses opgaverne dels af bibliotekets medarbejdere direkte under samlingschefens ansvarsområde, dels i samarbejde med eksterne partnerinstitutioner. Samlingschefen er ansvarlig for bibliotekets indkøbsaftaler og eksterne partnerskaber med andre biblioteker på området.

Samlingschefen er derudover personaleleder (nærmeste leder) for en dedikeret central enhed, der er primus motor i bibliotekets arbejde med trykte samlinger. Det er samlingschefens opgave at udvikle afdelingen via intern rekruttering og omorganisering m.m. Enheden består p.t. af 12 medarbejdere.

Det er ligeledes samlingschefens opgave, at gentænke og udvikle arbejdet med bibliotekets trykte bog- og tidsskriftssamlinger ind i en ny tid med øgede tværgående samarbejde i bibliotekssektoren, en forventning om øget digitalisering, bæredygtighed og administrative effektivitet, samt større forskningsmæssig udnyttelse og formidling af bibliotekets særlige samlinger.

Aktiviteter ift. opbygning og udnyttelse af samlingerne finder sted i samarbejde med bibliotekets øvrige personale og ledelse. Du refererer direkte til Bibliotekschefen og indgår i en åben og bredt fagligt funderet ledelsesgruppe, der på daglig basis koordinerer og leder bibliotekets drift i en kombineret linje- og matrixorganisation på tværs af bibliotekets afdelinger og campusbiblioteker.

Om dig
  • Du er et positivt og omgængeligt menneske med en stærk kommunikativ og faglig profil.
  • Du er en menneskekender, empatisk og det er en fordel, hvis du har ledelseserfaring fra et bibliotek, eller en lignende vidensinstitution.
  • Du har en længere videregående uddannelse og stor erhvervsmæssig erfaring med at arbejde med trykte materialer og materialesamlinger fra bibliotekssektoren i bred forstand: Det er især vigtigt, at du besidder ekspertviden omkring katalogisering, formater og bibliotekssystemer på superbrugerniveau.

Om os
Syddansk Universitetsbibliotek er som institution landets næststørste offentlige fag-, forsknings- og uddannelsesbibliotek. Bibliotekets hovedopgave er at betjene studerende og ansatte på SDU, samt via institutionssamarbejder, dertil også ansatte og studerende ved UC Syd, Odense Universitetshospital, Syddansk Musikkonservatorium m.fl. – samt offentligheden.

På biblioteket får du godt 100 kollegaer fordelt på campusbibliotekerne i Esbjerg, Kolding, Odense, Slagelse og Sønderborg, samt på bibliotekets øvrige lokationer på Sjælland, Fyn og i Jylland. Biblioteket er en del af SDU’s Fællesadministration, der består af de administrative og servicerende enheder, der understøtter de faglige miljøer på SDU.

Læs mere om biblioteket på www.sdu.dk/bib

Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelse finder sted i henhold til overenskomsterne mellem Finansministeriet og AC. Der forventes ingen øvre arbejdstid i denne ansættelse. Tjenestestedet er Odense.

Forventet tiltrædelse den 1. september eller snarest derefter.

Flere oplysninger
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Bibliotekschef Bertil F. Dorch – på e-mail bfd@bib.sdu.dk eller på telefon 65 50 26 83. 

Ansøgningen skal sendes elektronisk via linket "Ansøg online".

Vedhæftede filer skal være i Adobe PDF eller Word format.

Hvert felt i ansøgningsskemaet kan kun indeholde én fil af max. 10 Mb.

Vejledning i forbindelse med ansøgning findes her.

SDU ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Syddansk UniversitetOdense M2019-06-09T00:00:002019-08-04T00:00:00
330058067Dygtig samfundsfaglig generalist til Miljøstyrelsens enhed for Vandmiljø og friluftslivRobot Miljøstyrelsen er en del af Miljø- og Fødevareministeriet og den danske myndighed på miljø- og naturområdet. Vi arbejder for rig natur, rent vand, sikker kemi og grøn produktion. Vores kerneopgave er at omsætte natur- og miljølovgivningen til virkelighed, og målsætningen er at balancere hensynene til beskyttelse og benyttelse.Miljøstyrelsen er landsdækkende og har ca. 900 medarbejdere. Styrelsens hovedkontor med ca. 440 arbejdspladser er netop flyttet til Odense. Vi skal opbygge en helt ny organisation, der bygger på et stærkt fundament, og hvor nye medarbejdere blander sig med erfarne. Det er en fælles ambition at skabe grobund for en sjov og spændende hverdag med en rig idékultur og en arbejdsplads, der er en af statens bedste. Og det er ambitionen at gøre det samtidig med, at vi har øjne og ører på natur og miljø i Danmark.Opgaver i enheden og organiseringI enheden for Vandmiljø og Friluftsliv er vi ca. 34 engagerede kolleger, to kontorchefer og to funktionsledere. Sammen udarbejder vi det faglige grundlag for vandplanlægningen, administrerer havmiljøloven og fremmer friluftslivet i Danmark. Vores arbejde varetages i mindre teams bestående af medarbejdere med forskellige faglige baggrunde, og vores opgaver er generelt præget af meget komplekse faglige og forvaltningsmæssige emner, særligt på vandmiljøområdet. Omgangstonen i enheden er uformel, og vi værner om det gode samarbejde og sætter trivslen højt.Vi søger specifikt en kollega til disse opgaverJobbet som generalist i Vandmiljø og Friluftsliv vil omfatte styring, prioritering og opfølgning på enhedens mange opgaver, særligt i forbindelse med vandplanlægningen. Du vil i tæt sparring med enhedens fagspecialister bidrage med bl.a. projektledelse, udarbejdelse af notater og mødemateriale, samt tværgående administrative og styringsmæssige funktioner.KvalifikationerDu har en lang videregående samfundsvidenskabelig uddannelse i statskundskab eller lignendeDu kan enten være nyuddannet eller have solid erfaringDu er analytisk stærk og kan håndtere stor faglig kompleksitetDu er udadvendt og proaktiv ift. at etablere interne og eksterne samarbejdsrelationerDu er en dygtig formidler i både skrift og tale, og kan gøre specialiseret viden let forståelig, relevant og anvendeligt for modtagerenDu er struktureret og procesorienteret, så analyser, opgaver og projekter planlægges og afvikles i høj kvalitetDu er helhedsorienteret, og har et godt blik for de forskellige faglige og politiske interessenter og deres perspektiverDu må gerne have erfaring med offentlig forvaltning og indsigt i de politiske processer i og omkring offentlige organisationerVi forventer desuden, at du trives med mange opgaver, kan håndtere korte tidsfrister og har lyst til at arbejde med mange forskellige parter både internt og eksternt.Løn og ansættelsesvilkårTjenestestedet vil være i Odense C.Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og en række Akademiker-organisationer for akademikere i staten (Akademiker-overenskomsten).Ansættelsesområdet er Miljø- og Fødevareministeriet med tilhørende institutioner.Yderligere oplysningerHvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte kontorchef Jane Hansen på tlf. 20 16 19 84 eller funktionsleder Berit Borksted på tlf. 40 61 51 78.Sådan søger du stillingenDu søger stillingen online ved at sende din ansøgning, CV, uddannelsebevis m.m. senest d. 6. august 2019.Vi planlægger at afholde samtaler d. 23. august 2019.Du kan forud for en evt. samtale blive bedt om at udfylde test og eller forberede en case.Miljø- og Fødevareministeriet betragter mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge.Miljøstyrelsen er en del af Miljø- og Fødevareministeriet. Vi er statslig myndighed for natur, vand og miljø og arbejder for at sikre en bæredygtig balance mellem beskyttelse af natur og miljø, benyttelsen af naturressourcer og gode rammer for borgere og virksomheder. Vejen til en rig natur, et sundt miljø, og gode, grønne rammer for borgere og virksomheder går via åbenhed og dialog, for vi tror på, at de bedste miljøløsninger findes, hvis vi samarbejder med alle interessenter. Dialog med kommuner, borgere, erhvervsliv og andre myndigheder er centralt i vores arbejde. Miljøstyrelsen har ca. 900 medarbejdere fordelt på hovedkontoret og 10 enheder over hele landet.Miljøstyrelsen er en del af Miljø- og Fødevareministeriet og den danske myndighed på miljø- og naturområdet. Vi arbejder for rig natur, rent vand, sikker kemi og grøn produktion. Vores kerneopgave er at omsætte natur- og miljølovgivningen til virkelighed, og målsætningen er at balancere hensynene til beskyttelse og benyttelse.

Miljøstyrelsen er landsdækkende og har ca. 900 medarbejdere. Styrelsens hovedkontor med ca. 440 arbejdspladser er netop flyttet til Odense. Vi skal opbygge en helt ny organisation, der bygger på et stærkt fundament, og hvor nye medarbejdere blander sig med erfarne. Det er en fælles ambition at skabe grobund for en sjov og spændende hverdag med en rig idékultur og en arbejdsplads, der er en af statens bedste. Og det er ambitionen at gøre det samtidig med, at vi har øjne og ører på natur og miljø i Danmark.

Opgaver i enheden og organisering
I enheden for Vandmiljø og Friluftsliv er vi ca. 34 engagerede kolleger, to kontorchefer og to funktionsledere. Sammen udarbejder vi det faglige grundlag for vandplanlægningen, administrerer havmiljøloven og fremmer friluftslivet i Danmark. Vores arbejde varetages i mindre teams bestående af medarbejdere med forskellige faglige baggrunde, og vores opgaver er generelt præget af meget komplekse faglige og forvaltningsmæssige emner, særligt på vandmiljøområdet. Omgangstonen i enheden er uformel, og vi værner om det gode samarbejde og sætter trivslen højt.

Vi søger specifikt en kollega til disse opgaver
Jobbet som generalist i Vandmiljø og Friluftsliv vil omfatte styring, prioritering og opfølgning på enhedens mange opgaver, særligt i forbindelse med vandplanlægningen. Du vil i tæt sparring med enhedens fagspecialister bidrage med bl.a. projektledelse, udarbejdelse af notater og mødemateriale, samt tværgående administrative og styringsmæssige funktioner.

Kvalifikationer
  • Du har en lang videregående samfundsvidenskabelig uddannelse i statskundskab eller lignende
  • Du kan enten være nyuddannet eller have solid erfaring
  • Du er analytisk stærk og kan håndtere stor faglig kompleksitet
  • Du er udadvendt og proaktiv ift. at etablere interne og eksterne samarbejdsrelationer
  • Du er en dygtig formidler i både skrift og tale, og kan gøre specialiseret viden let forståelig, relevant og anvendeligt for modtageren
  • Du er struktureret og procesorienteret, så analyser, opgaver og projekter planlægges og afvikles i høj kvalitet
  • Du er helhedsorienteret, og har et godt blik for de forskellige faglige og politiske interessenter og deres perspektiver
  • Du må gerne have erfaring med offentlig forvaltning og indsigt i de politiske processer i og omkring offentlige organisationer

Vi forventer desuden, at du trives med mange opgaver, kan håndtere korte tidsfrister og har lyst til at arbejde med mange forskellige parter både internt og eksternt.

Løn og ansættelsesvilkår
Tjenestestedet vil være i Odense C.

Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og en række Akademiker-organisationer for akademikere i staten (Akademiker-overenskomsten).

Ansættelsesområdet er Miljø- og Fødevareministeriet med tilhørende institutioner.

Yderligere oplysninger
Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte kontorchef Jane Hansen på tlf. 20 16 19 84 eller funktionsleder Berit Borksted på tlf. 40 61 51 78.

Sådan søger du stillingen
Du søger stillingen online ved at sende din ansøgning, CV, uddannelsebevis m.m. senest d. 6. august 2019.

Vi planlægger at afholde samtaler d. 23. august 2019.

Du kan forud for en evt. samtale blive bedt om at udfylde test og/eller forberede en case.

Miljø- og Fødevareministeriet betragter mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge.

Miljøstyrelsen er en del af Miljø- og Fødevareministeriet. Vi er statslig myndighed for natur, vand og miljø og arbejder for at sikre en bæredygtig balance mellem beskyttelse af natur og miljø, benyttelsen af naturressourcer og gode rammer for borgere og virksomheder. Vejen til en rig natur, et sundt miljø, og gode, grønne rammer for borgere og virksomheder går via åbenhed og dialog, for vi tror på, at de bedste miljøløsninger findes, hvis vi samarbejder med alle interessenter. Dialog med kommuner, borgere, erhvervsliv og andre myndigheder er centralt i vores arbejde. Miljøstyrelsen har ca. 900 medarbejdere fordelt på hovedkontoret og 10 enheder over hele landet.

 

MiljøstyrelsenOdense C2019-07-10T00:00:002019-08-06T00:00:00
330056213AC-fuldmægtig til legalitet og studieadministration på Det Samfundsvidenskabelige FakultetRobot Vil du arbejde med uddannelse, studerende, administration og regler? Er du engageret og brænder for at gøre en forskel for studerende og undervisere på de samfundsvidenskabelige uddannelser? SAMF-Uddannelse søger en AC-medarbejder til sagsbehandling, rådgivning og fortolkning af regler på uddannelsesområdet på både heltids- og deltidsområdet. Stillingen indgår i Legalitetsteamet i Studieadministrationen. Studieadministrationen består af 34 medarbejdere, der i det daglige er i berøring med og træffer afgørelser inden for de uddannelsesjuridiske rammer og regler og universitetets kvalitetspolitik på uddannelsesområdet. Legalitetsteamet opgaver er bl.a. kvalitetssikring af studieordninger og fagbeskrivelser, udmøntning af regler på uddannelsesområdet samt sagsbehandling af eksamensklager og generelle henvendelser fra studerende og kolleger. En vigtig opgave er at rådgive ledelse, fagmiljøer og kolleger i egen og andre afdelinger og i samarbejde have fokus på, at studerende og samarbejdspartnere får rettidig og korrekt information og vejledning. Legalitetsteamet indgår som en naturlig del i Studieadministrationens arbejde herunder udvikling og implementering af processer og vil kunne indgå i tilsvarende arbejde i HD og Mastersekretariat. Dit ansvarsområde: Du vil selv være udførende og sparringspartner på forskelligartede opgaver i et fællesskab med kollegerne i teamet og Studieadministrationen og i tæt samspil med de faglige miljøer, institutter og øvrige afdelinger på fakultetet og på SDU. I Studieadministrationen hænger arbejdsopgaverne ofte sammen, og spidsbelastningsperioderne varierer, og du skal derfor i dit arbejde bidrage til, at vi alle arbejder helhedsorienteret. Som AC-fuldmægtig skal du således i tæt samarbejde med kollegerne i hele SAMF-Uddannelse have blik for, at legalitetsområdet både understøtter beslutninger på fakultetet og virker i administration og sagsbehandling med det primære mål at sikre høj kvalitet i uddannelserne og understøtte de studerendes udvikling og læring.Din profil Du har en akademisk kandidatuddannelse og gerne relevant og dokumenteret erfaring fra universitets- og eller uddannelsesområdet. Vi forventer desuden, at du: Har gode samarbejdsevner og kan indgå i mange forskellige sammenhænge på og uden for fakultetet Evner at sætte dig ind i regler og kan foretage korrekt sagsbehandling Holder fokus på brugernes perspektiv både studerende, undervisere og ledelse Har flair for rettidig og proaktiv kommunikation både i skrift og tale Kan overskue og begå dig i en kompleks organisation Er produktiv på skrift Er sprogligt skarp både på dansk og engelsk. Vi tilbyder Et ansvarsfuldt og varieret job, hvor du vil bringe din faglighed og personlige kompetencer i spil i et spændende kollegialt samarbejde i Studieadministrationen, på fakultetet og på SDU. Vi har fokus på at levere høj kvalitet med blik for både detaljen og for den store sammenhæng. Samtaler og ansættelse Der vil blive afholdt samtaler den 21. eller 23. august 2019. Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Chefkonsulent Karin Bruun 6550 1089, karinb@sam.sdu.dk, Leder af Studieadministrationen Trine Fenger 6550 2589, tfenger@sam.sdu.dk, eller Chef for SAMF-Uddannelse Annette Schmidt 6550 2036, ans@sam.sdu.dk Ansættelse finder sted i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og AC. Stillingen kan kun søges via SDU s hjemmeside http: www.sdu.dk service ledige_stillinger tap. Vedhæftede filer skal være i Adobe PDF eller Word format. Hvert felt i ansøgningsskemaet kan kun indeholde én fil af max. 10 Mb. Vejledning i forbindelse med ansøgning findes her - http: www.sdu.dk service ledige_stillinger soegjob.Syddansk Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Vil du arbejde med uddannelse, studerende, administration og regler?
Er du engageret og brænder for at gøre en forskel for studerende og undervisere på de samfundsvidenskabelige uddannelser?

SAMF-Uddannelse søger en AC-medarbejder til sagsbehandling, rådgivning og fortolkning af regler på uddannelsesområdet på både heltids- og deltidsområdet.

Stillingen indgår i Legalitetsteamet i Studieadministrationen. Studieadministrationen består af 34 medarbejdere, der i det daglige er i berøring med og træffer afgørelser inden for de uddannelsesjuridiske rammer og regler og universitetets kvalitetspolitik på uddannelsesområdet.

Legalitetsteamet opgaver er bl.a. kvalitetssikring af studieordninger og fagbeskrivelser, udmøntning af regler på uddannelsesområdet samt sagsbehandling af eksamensklager og generelle henvendelser fra studerende og kolleger.

En vigtig opgave er at rådgive ledelse, fagmiljøer og kolleger i egen og andre afdelinger og i samarbejde have fokus på, at studerende og samarbejdspartnere får rettidig og korrekt information og vejledning.

Legalitetsteamet indgår som en naturlig del i Studieadministrationens arbejde herunder udvikling og implementering af processer og vil kunne indgå i tilsvarende arbejde i HD – og Mastersekretariat.

Dit ansvarsområde:

Du vil selv være udførende og sparringspartner på forskelligartede opgaver i et fællesskab med kollegerne i teamet og Studieadministrationen og i tæt samspil med de faglige miljøer, institutter og øvrige afdelinger på fakultetet og på SDU.

I Studieadministrationen hænger arbejdsopgaverne ofte sammen, og spidsbelastningsperioderne varierer, og du skal derfor i dit arbejde bidrage til, at vi alle arbejder helhedsorienteret. Som AC-fuldmægtig skal du således i tæt samarbejde med kollegerne i hele SAMF-Uddannelse have blik for, at legalitetsområdet både understøtter beslutninger på fakultetet og virker i administration og sagsbehandling med det primære mål at sikre høj kvalitet i uddannelserne og understøtte de studerendes udvikling og læring.

Din profil

Du har en akademisk kandidatuddannelse og gerne relevant og dokumenteret erfaring fra universitets- og/eller uddannelsesområdet.

Vi forventer desuden, at du:

  • Har gode samarbejdsevner og kan indgå i mange forskellige sammenhænge på og uden for fakultetet
  • Evner at sætte dig ind i regler og kan foretage korrekt sagsbehandling
  • Holder fokus på ”brugernes perspektiv” – både studerende, undervisere og ledelse
  • Har flair for rettidig og proaktiv kommunikation både i skrift og tale
  • Kan overskue og begå dig i en kompleks organisation
  • Er produktiv på skrift
  • Er sprogligt skarp både på dansk og engelsk.

Vi tilbyder

Et ansvarsfuldt og varieret job, hvor du vil bringe din faglighed og personlige kompetencer i spil i et spændende kollegialt samarbejde i Studieadministrationen, på fakultetet og på SDU.

Vi har fokus på at levere høj kvalitet med blik for både detaljen og for den store sammenhæng.

Samtaler og ansættelse

Der vil blive afholdt samtaler den 21. eller 23. august 2019.

Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Chefkonsulent Karin Bruun 6550  1089, karinb@sam.sdu.dk, Leder af Studieadministrationen Trine Fenger 6550 2589, tfenger@sam.sdu.dk, eller Chef for SAMF-Uddannelse Annette Schmidt 6550 2036, ans@sam.sdu.dk

Ansættelse finder sted i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og AC.

Stillingen kan kun søges via SDU's hjemmeside –
http://www.sdu.dk/service/ledige_stillinger/tap.

Vedhæftede filer skal være i Adobe PDF eller Word format.

Hvert felt i ansøgningsskemaet kan kun indeholde én fil af max. 10 Mb.

Vejledning i forbindelse med ansøgning findes her - http://www.sdu.dk/service/ledige_stillinger/soegjob.

Syddansk Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Syddansk UniversitetOdense M2019-07-08T00:00:002019-08-12T00:00:00
330050190Academic staff (scientific project coordinator) in functional proteomicsRobot A position as academic staff (scientific project coordinator) is available at the Department of Biochemistry and Molecular Biology, University of Southern Denmark. The candidate will be affiliated with the research group of Jens S. Andersen as part of the collaborative project Exo-Adapt. The position is available for up to six years from October 1, 2019 or as soon as possible thereafter. Application deadline: August 21, 2019. Research Project Exo-Adapt is a collaborative project for a six-year period supported by a major grant from the Novo Nordisk Foundation. The Exo-Adapt initiative aims to study the function, structure, regulation, and targeting of RNA exosome adaptor complexes using a combination of genomics, proteomics, and single-particle cryo-electron microscopy approaches. The project involves the following PIs: • Torben Heick Jensen (coordinator), Department of Molecular Biology and Genetics, University of Aarhus, Denmark • Elena Conti, Max Planck Institute of Biochemistry, Munich, Germany • Jens S. Andersen, Department of Biochemistry and Molecular Biology, University of Southern Denmark, Odense, Denmark We offer: • A position available for up to six years in a stimulating and supportive, international research environment. • Access to state-of-the-art equipment, facilities, and infrastructure, including a unique collection of advanced instrumentation for mass spectrometry and bioimaging. • Opportunity to exchange knowledge, discuss project progress, and visit Exo-Adapt partners for cross-laboratory research projects. • Opportunity to interact with a wider network of national and international collaborators. • Opportunity to develop your own ideas within our research frame. • A competitive salary and social benefits (e.g. health coverage, parental leave, social security etc.). • Dedicated assistance and support with various practical, social, and legal aspects (housing, visa, administration, tax etc.), especially for international candidates through our international staff office (ISO) and department. Qualifications requirements We are looking for a highly motivated, dedicated, and ambitious candidate with: • An academic education with a PhD degree and documented experience in quantitative mass spectrometry-based proteomics, cell culturing, and standard molecular biology and microscopy methods. • Strong communication and collaborative skills and an interest in working in an international and interdisciplinary environment. • An open and positive mind to contribute positively to the infrastructure success and well-being of the research team. • Experience in teaching students at both the theoretical and practical level. • Proficiency in spoken and written English. Finally, the employee has to contribute to the department s teaching as well as support for the department s general functions and infrastructure. For further information, please contact Professor Jens S. Andersen (jens.andersen@bmb.sdu.dk). Employment shall take place in accordance with the framework agreement between the Ministry of Finance and AC. Applications must be submitted electronically using the link Apply online . Attached files must be in Adobe PDF or Word format. Each box can only contain a single file of max. 10 Mb. We recommend that you read how to apply before you apply. The University wishes our staff to reflect the diversity of society and thus welcomes applications from all qualified candidates regardless of personal background.A position as academic staff (scientific project coordinator) is available at the Department of Biochemistry and Molecular Biology, University of Southern Denmark. The candidate will be affiliated with the research group of Jens S. Andersen as part of the collaborative project Exo-Adapt. The position is available for up to six years from October 1, 2019 or as soon as possible thereafter. Application deadline: August 21, 2019.
Research Project
Exo-Adapt is a collaborative project for a six-year period supported by a major grant from the Novo Nordisk Foundation. The Exo-Adapt initiative aims to study the function, structure, regulation, and targeting of RNA exosome adaptor complexes using a combination of genomics, proteomics, and single-particle cryo-electron microscopy approaches.
The project involves the following PIs:
• Torben Heick Jensen (coordinator), Department of Molecular Biology and Genetics, University of Aarhus, Denmark
• Elena Conti, Max Planck Institute of Biochemistry, Munich, Germany
• Jens S. Andersen, Department of Biochemistry and Molecular Biology, University of Southern Denmark, Odense, Denmark

We offer:
• A position available for up to six years in a stimulating and supportive, international research environment.
• Access to state-of-the-art equipment, facilities, and infrastructure, including a unique collection of advanced instrumentation for mass spectrometry and bioimaging.
• Opportunity to exchange knowledge, discuss project progress, and visit Exo-Adapt partners for cross-laboratory research projects.
• Opportunity to interact with a wider network of national and international collaborators.
• Opportunity to develop your own ideas within our research frame.
• A competitive salary and social benefits (e.g. health coverage, parental leave, social security etc.).
• Dedicated assistance and support with various practical, social, and legal aspects (housing, visa, administration, tax etc.), especially for international candidates through our international staff office (ISO) and department.

Qualifications/requirements
We are looking for a highly motivated, dedicated, and ambitious candidate with:
• An academic education with a PhD degree and documented experience in quantitative mass spectrometry-based proteomics, cell culturing, and standard molecular biology and microscopy methods.
• Strong communication and collaborative skills and an interest in working in an international and interdisciplinary environment.
• An open and positive mind to contribute positively to the infrastructure success and well-being of the research team.
• Experience in teaching students at both the theoretical and practical level.
• Proficiency in spoken and written English.
Finally, the employee has to contribute to the department’s teaching as well as support for the department’s general functions and infrastructure.
For further information, please contact Professor Jens S. Andersen (jens.andersen@bmb.sdu.dk).
Employment shall take place in accordance with the framework agreement between the Ministry of Finance and AC.

Applications must be submitted electronically using the link "Apply online".

Attached files must be in Adobe PDF or Word format. Each box can only contain a single file of max. 10 Mb. We recommend that you read how to apply before you apply.

The University wishes our staff to reflect the diversity of society and thus welcomes applications from all qualified candidates regardless of personal background.

Syddansk UniversitetOdense M2019-06-28T00:00:002019-08-21T00:00:00
330047536''Aspiring Unicorn data scientist'' eller skarp analytikerRobot SDU s strategiske analyseenhed søger to datastærke analytikere, der vil være med til at udvikle datadrevne udviklingsprojekter. SDU har et strategisk mål om at blive digital frontløber i den danske uddannelses-sektor, og vi er ambitiøse i et internationalt perspektiv, når det gælder udviklingen af advanced analytics. Den strategiske analyseenhed arbejder med udvikling af strategisk ledelsesinformation, samt profilering og prædiktion via maskinlæring ift. kvalitetsudvikling af universitetet. Vi benytter en masse interne og eksterne datakilder, hvor vi i fællesskab er stærke på datahåndtering, analysemetoder, interaktiv webbaseret datavisualisering, forretningsforståelse og strategiske perspektiver. Teamet består pt af fem analytikere, en administrator og en analysechef. Vi er nysgerrige, modige og grundige. De to nye analysestillinger er dedikeret til udvikling af nye datadrevne services til henholdsvis undervisere og studerende. Samtidigt vil begge analytikere indgå i løsningen af enhedens samlede opgaveportefølje. To eksempler på services og understøttelse, der skal udvikles i relation til learning analytics: Udvikling af webbaserede dashboards, der kan berige underviserne med bedre kendskab til de studerende, de underviser på et givent hold. Udviklingsprojektet handler om integration af realtime data, hvor vi gør forskellige typer af statistik til levende og transparent forretningsunderstøttelse. Udvikling af selvmonitorering for de studerende, eventuelt med feedback og nudging, samt løbende studierelateret support og relevant information. Der findes international inspiration og et lokalt pilotprojekt, som afsæt for et særdeles interessant udviklingsprojekt sammen med studerende fra SDU. Løsningerne skal respektere både forretningsmæssige, juridiske og etiske forhold. Det er agil udvikling af forretningsunderstøttelse, der forudsætter at du er initiativrig, hvor du kan eksekvere struktureret i processerne med tydelig progression, og samtidigt være tilpas detaljeorienteret i datahåndteringen. Din baggrund kan være nyuddannet aspiring unicorn data scientist eller erfaren data analytiker. Det vigtigste for os er din tilgang til opgaverne: Du har en innovativ tankegang, og du vil lære mere! Du har styr på dine analysemetoder via R eller Python, hvor du har arbejdet med store datamængder. Du vil gerne arbejde mere med prædiktiv og præskriptiv analyse til forretningsunderstøttelse. Du kan kommunikere i skrift og tale, således at dine analysepræsentationer udtrykker en klar forretningsforståelse værdi. Som person forventer vi, at du kan arbejde selvstændigt, men også at du er ekstremt stærk i et team, der arbejder tæt sammen med en høj grad af videndeling. Det betyder, at du skal være ambitiøs i dine samarbejdsrelationer, både internt og eksternt og naturligt bidrage aktivt til det gode arbejdsmiljø. Vi prioriterer at være en attraktiv enhed. Vi har derfor fokus på et højt niveau af videndeling, kompetence-udvikling og stor indflydelse på egne opgaver. Hos os har du gode muligheder for faglig og personlig udvikling i et arbejdsliv, der understøtter både den gode præstation og et velfungerende familieliv. Ingen kan alt, men tilsammen kan vi meget. Vi lægger vægt på, at: Din ansøgning eksplicit forholder sig til de ønsker, som vi ovenfor har formuleret til din profil. Din ansøgning, eventuelt som bilag, forholder sig til de to eksempler på udviklingsprojekter. Du har gode mundtlige og skriftlige færdigheder (dansk eller engelsk). Hvis du har spørgsmål til stillingerne, kan du kontakte analysechef Jacob Jensen (jac@sdu.dk 6550 9293). Ansøgningsfrist er torsdag, d. 8. august 2019. Første samtalerunde foregår torsdag d. 22. august 2019. Anden samtalerunde foregår tirsdag d. 27. august 2019. Mellem første og anden samtalerunde vil der blive stillet en mindre opgave, som skal præsenteres som del af anden samtale. Stillingerne er til besættelse snarest muligt, eller senest 1. oktober 2019. Ansættelse finder sted som AC-fuldmægtig efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og AC. Ansøgningen skal sendes elektronisk via linket Ansøg online . Vedhæftede filer skal være i Adobe PDF eller Word format. Hvert felt i ansøgningsskemaet kan kun indeholde én fil af max. 10 Mb. Vejledning i forbindelse med ansøgning findes her: https: www.sdu.dk da service ledige_stillinger soegjob Syddansk Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

SDU’s strategiske analyseenhed søger to datastærke analytikere, der vil være med til at udvikle datadrevne udviklingsprojekter. SDU har et strategisk mål om at blive digital frontløber i den danske uddannelses-sektor, og vi er ambitiøse i et internationalt perspektiv, når det gælder udviklingen af advanced analytics.

Den strategiske analyseenhed arbejder med udvikling af strategisk ledelsesinformation, samt profilering og prædiktion via maskinlæring ift. kvalitetsudvikling af universitetet. Vi benytter en masse interne og eksterne datakilder, hvor vi i fællesskab er stærke på datahåndtering, analysemetoder, interaktiv webbaseret datavisualisering, forretningsforståelse og strategiske perspektiver. Teamet består pt af fem analytikere, en administrator og en analysechef. Vi er nysgerrige, modige og grundige. De to nye analysestillinger er dedikeret til udvikling af nye datadrevne services til henholdsvis undervisere og studerende. Samtidigt vil begge analytikere indgå i løsningen af enhedens samlede opgaveportefølje.

To eksempler på services og understøttelse, der skal udvikles i relation til learning analytics:

  • Udvikling af webbaserede dashboards, der kan berige underviserne med bedre kendskab til de studerende, de underviser på et givent hold. Udviklingsprojektet handler om integration af realtime data, hvor vi gør forskellige typer af statistik til levende og transparent forretningsunderstøttelse.
  • Udvikling af selvmonitorering for de studerende, eventuelt med feedback og nudging, samt løbende studierelateret support og relevant information. Der findes international inspiration og et lokalt pilotprojekt, som afsæt for et særdeles interessant udviklingsprojekt sammen med studerende fra SDU.

Løsningerne skal respektere både forretningsmæssige, juridiske og etiske forhold. Det er agil udvikling af forretningsunderstøttelse, der forudsætter at du er initiativrig, hvor du kan eksekvere struktureret i processerne med tydelig progression, og samtidigt være tilpas detaljeorienteret i datahåndteringen.

Din baggrund kan være nyuddannet ”aspiring unicorn data scientist” eller erfaren data analytiker. Det vigtigste for os er din tilgang til opgaverne:

  • Du har en innovativ tankegang, og du vil lære mere!
  • Du har styr på dine analysemetoder via R eller Python, hvor du har arbejdet med store datamængder.
  • Du vil gerne arbejde mere med prædiktiv og præskriptiv analyse til forretningsunderstøttelse.
  • Du kan kommunikere i skrift og tale, således at dine analysepræsentationer udtrykker en klar forretningsforståelse / værdi.

Som person forventer vi, at du kan arbejde selvstændigt, men også at du er ekstremt stærk i et team, der arbejder tæt sammen med en høj grad af videndeling. Det betyder, at du skal være ambitiøs i dine samarbejdsrelationer, både internt og eksternt og naturligt bidrage aktivt til det gode arbejdsmiljø.

Vi prioriterer at være en attraktiv enhed. Vi har derfor fokus på et højt niveau af videndeling, kompetence-udvikling og stor indflydelse på egne opgaver. Hos os har du gode muligheder for faglig og personlig udvikling i et arbejdsliv, der understøtter både den gode præstation og et velfungerende familieliv.

Ingen kan alt, men tilsammen kan vi meget. Vi lægger vægt på, at:

  • Din ansøgning eksplicit forholder sig til de ønsker, som vi ovenfor har formuleret til din profil.
  • Din ansøgning, eventuelt som bilag, forholder sig til de to eksempler på udviklingsprojekter.
  • Du har gode mundtlige og skriftlige færdigheder (dansk eller engelsk).

Hvis du har spørgsmål til stillingerne, kan du kontakte analysechef Jacob Jensen (jac@sdu.dk / 6550 9293).

Ansøgningsfrist er torsdag, d. 8. august 2019.

Første samtalerunde foregår torsdag d. 22. august 2019.

Anden samtalerunde foregår tirsdag d. 27. august 2019.

Mellem første og anden samtalerunde vil der blive stillet en mindre opgave, som skal præsenteres som del af anden samtale.

Stillingerne er til besættelse snarest muligt, eller senest 1. oktober 2019.

Ansættelse finder sted som AC-fuldmægtig efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og AC.

Ansøgningen skal sendes elektronisk via linket "Ansøg online".

Vedhæftede filer skal være i Adobe PDF eller Word format.

Hvert felt i ansøgningsskemaet kan kun indeholde én fil af max. 10 Mb.

Vejledning i forbindelse med ansøgning findes her: https://www.sdu.dk/da/service/ledige_stillinger/soegjob

Syddansk Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Syddansk UniversitetOdense M2019-06-21T00:00:002019-08-08T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Samlingschef

Syddansk Universitet

Odense M
Syddansk Universitetsbibliotek søger en samlingschef til at lede udviklingen af bibliotekets fysiske samlinger. Biblioteket ved SDU satser i de kommende år på at øge udnyttelsen af sine samlinger af trykte bøger, tidsskrifter, kort m.m. der i høj gr...
Indrykket:9. juni 2019
Udløbsdato:4. august 2019

Dygtig samfundsfaglig generalist til Miljøstyrelsens enhed for Vandmiljø og friluftsliv

Miljøstyrelsen

Odense C
Miljøstyrelsen er en del af Miljø- og Fødevareministeriet og den danske myndighed på miljø- og naturområdet. Vi arbejder for rig natur, rent vand, sikker kemi og grøn produktion. Vores kerneopgave er at omsætte natur- og miljølovgivningen til virkel...
Indrykket:10. juli 2019
Udløbsdato:6. august 2019

AC-fuldmægtig til legalitet og studieadministration på Det Samfundsvidenskabelige Fakultet

Syddansk Universitet

Odense M
Vil du arbejde med uddannelse, studerende, administration og regler? Er du engageret og brænder for at gøre en forskel for studerende og undervisere på de samfundsvidenskabelige uddannelser? SAMF-Uddannelse søger en AC-medarbejder til sagsbehandling...
Indrykket:8. juli 2019
Udløbsdato:12. august 2019

Academic staff (scientific project coordinator) in functional proteomics

Syddansk Universitet

Odense M
A position as academic staff (scientific project coordinator) is available at the Department of Biochemistry and Molecular Biology, University of Southern Denmark. The candidate will be affiliated with the research group of Jens S. Andersen as part ...
Indrykket:28. juni 2019
Udløbsdato:21. august 2019

''Aspiring Unicorn data scientist'' eller skarp analytiker

Syddansk Universitet

Odense M
SDU s strategiske analyseenhed søger to datastærke analytikere, der vil være med til at udvikle datadrevne udviklingsprojekter. SDU har et strategisk mål om at blive digital frontløber i den danske uddannelses-sektor, og vi er ambitiøse i et interna...
Indrykket:21. juni 2019
Udløbsdato:8. august 2019