Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Miljømedarbejder til virksomhedsområdet

Lejre Kommune er et sted med en smuk og storslået natur. Et sted med små byer og landsbyer og en hel masse andre levende steder. Et sted hvor vi samarbejder med virksomhederne om et godt miljø. Kan du sætte fokus på miljøet i samspil med andre? Kan du lide kontakten til borgere og virksomheder? Synes du miljøudfordringerne er spændende? Så er du måske vores nye kollega til virksomhedsområdet, der går i dialog med virksomhederne.

Om jobbet

Vi er en lille kommunal organisation, hvor der er kort fra beslutning til handling, og vi er tæt på vores politikere, borgere og virksomheder. Vi har ca. 120 virksomheder, som vi har et godt samarbejde med. Vi fortæller borgere og virksomheder, hvad de kan gøre for at passe på miljøet. For vi holder af vores natur, og passer godt på miljøet.

Arbejdsområdet er stort og rummer gode muligheder for afveksling. Dine primære arbejdsopgaver vil være:

  • tilsyn med virksomheder
  • håndtering af jordforureninger og jordflytninger
  • Behandling af klagesager om eksempelvis støj, røg og lugt.

Herudover kan der sagsbehandling af øvrige miljøopgaver.

Om dig Faglige kvalifikationer

Vi forventer, at du har en relevant videregående uddannelse, og du må gerne have erfaring fra lignende arbejde. Men du kan også være nyuddannet med flair og interesse for miljøarbejdet.

Stillingen kræver, at du kan arbejde selvstændigt og samarbejde tæt med dine kolleger.

Personlige kvalifikationer

Du skal kunne tage ansvar for opgaverne og for samarbejdet med borgerne og virksomhederne. Vi har brug for en person, der er god til at planlægge og have mange bolde i luften. Du skal være imødekommende og kunne se muligheder og få tingene til at ske. Men du skal også være åben og fleksibel, når tingene ikke former sig helt, som du kunne ønske dig. Du skal brænde for dit fagområde, men du skal også have en pragmatisk og praktisk tilgang til det.

Om os

Du vil blive en del af Center for Teknik & Miljø. I Center for Teknik og Miljø får du ca. 40 dygtige og engagerede kolleger, der arbejder med alt indenfor planlægning, natur, miljø, byggeri og trafik. Vi har et godt socialt miljø, hvor tillid og frie rammer under ansvar er nøgleord. Der er kort fra beslutning til handling. Vores hverdag er præget af spændende faglige udfordringer, der er med til at udvikle os. Vi er ambitiøse og er ikke bange for at gå imod strømmen. Vi skaber muligheder for at borgerne kan udleve deres drømme – hver især og sammen.

Du vil blive en del af afdelingen Natur & Miljø, der består af 11 medarbejdere. Vores opgaver spænder bredt. Vi løser opgaver indenfor virksomhed, landbrug, jordforurening, vandløb, spildevand, badevand, drikkevand, natur og friluftsliv. Vores hverdag er travl, spændende og alsidig, og vi har et stærkt fagligt og socialt miljø.

Lejre Kommune er Vores Sted. Et sted, hvor vi deler og skaber sammen og hvor man kan, hvis man vil. Er det et sted du har lyst til at arbejde?

Løn og ansættelse

Vi lønner og ansætter efter gældende overenskomst. Stillingen vil være tidsbegrænset, da der er tale om et barselsvikariat. Du skal kunne tiltræde så hurtigt som muligt. Arbejdstiden er på 37 timer pr. uge.

Samtale

Vi indkalder til samtale, efter ansøgningsfristen er udløbet. Vi forventer at holde ansættelsessamtaler den 28. maj 2019. Vi glæder os til at høre fra dig.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330013072Phoenix-0848ca6112019-04-30T00:00:00Miljømedarbejder til virksomhedsområdet

Lejre Kommune er et sted med en smuk og storslået natur. Et sted med små byer og landsbyer og en hel masse andre levende steder. Et sted hvor vi samarbejder med virksomhederne om et godt miljø. Kan du sætte fokus på miljøet i samspil med andre? Kan du lide kontakten til borgere og virksomheder? Synes du miljøudfordringerne er spændende? Så er du måske vores nye kollega til virksomhedsområdet, der går i dialog med virksomhederne.

Om jobbet

Vi er en lille kommunal organisation, hvor der er kort fra beslutning til handling, og vi er tæt på vores politikere, borgere og virksomheder. Vi har ca. 120 virksomheder, som vi har et godt samarbejde med. Vi fortæller borgere og virksomheder, hvad de kan gøre for at passe på miljøet. For vi holder af vores natur, og passer godt på miljøet.

Arbejdsområdet er stort og rummer gode muligheder for afveksling. Dine primære arbejdsopgaver vil være:

  • tilsyn med virksomheder
  • håndtering af jordforureninger og jordflytninger
  • Behandling af klagesager om eksempelvis støj, røg og lugt.

Herudover kan der sagsbehandling af øvrige miljøopgaver.

Om dig Faglige kvalifikationer

Vi forventer, at du har en relevant videregående uddannelse, og du må gerne have erfaring fra lignende arbejde. Men du kan også være nyuddannet med flair og interesse for miljøarbejdet.

Stillingen kræver, at du kan arbejde selvstændigt og samarbejde tæt med dine kolleger.

Personlige kvalifikationer

Du skal kunne tage ansvar for opgaverne og for samarbejdet med borgerne og virksomhederne. Vi har brug for en person, der er god til at planlægge og have mange bolde i luften. Du skal være imødekommende og kunne se muligheder og få tingene til at ske. Men du skal også være åben og fleksibel, når tingene ikke former sig helt, som du kunne ønske dig. Du skal brænde for dit fagområde, men du skal også have en pragmatisk og praktisk tilgang til det.

Om os

Du vil blive en del af Center for Teknik & Miljø. I Center for Teknik og Miljø får du ca. 40 dygtige og engagerede kolleger, der arbejder med alt indenfor planlægning, natur, miljø, byggeri og trafik. Vi har et godt socialt miljø, hvor tillid og frie rammer under ansvar er nøgleord. Der er kort fra beslutning til handling. Vores hverdag er præget af spændende faglige udfordringer, der er med til at udvikle os. Vi er ambitiøse og er ikke bange for at gå imod strømmen. Vi skaber muligheder for at borgerne kan udleve deres drømme – hver især og sammen.

Du vil blive en del af afdelingen Natur & Miljø, der består af 11 medarbejdere. Vores opgaver spænder bredt. Vi løser opgaver indenfor virksomhed, landbrug, jordforurening, vandløb, spildevand, badevand, drikkevand, natur og friluftsliv. Vores hverdag er travl, spændende og alsidig, og vi har et stærkt fagligt og socialt miljø.

Lejre Kommune er Vores Sted. Et sted, hvor vi deler og skaber sammen og hvor man kan, hvis man vil. Er det et sted du har lyst til at arbejde?

Løn og ansættelse

Vi lønner og ansætter efter gældende overenskomst. Stillingen vil være tidsbegrænset, da der er tale om et barselsvikariat. Du skal kunne tiltræde så hurtigt som muligt. Arbejdstiden er på 37 timer pr. uge.

Samtale

Vi indkalder til samtale, efter ansøgningsfristen er udløbet. Vi forventer at holde ansættelsessamtaler den 28. maj 2019. Vi glæder os til at høre fra dig.

2019-05-21T00:50:35.453 Lejre Kommune er et sted med en smuk og storslået natur. Et sted med små byer og landsbyer og en hel masse andre levende steder. Et sted hvor vi samarbejder med virksomhederne om et godt miljø. Kan du sætte fokus på miljøet i samspil med andre? Kan du lide kontakten til borgere og virksomheder? Synes du miljøudfordringerne er spændende? Så er du måske vores nye kollega til virksomhedsområdet, der går i dialog med virksomhederne. Om jobbet Vi er en lille kommunal organisation, hvor der er kort fra beslutning til handling, og vi er tæt på vores politikere, borgere og virksomheder. Vi har ca. 120 virksomheder, som vi har et godt samarbejde med. Vi fortæller borgere og virksomheder, hvad de kan gøre for at passe på miljøet. For vi holder af vores natur, og passer godt på miljøet. Arbejdsområdet er stort og rummer gode muligheder for afveksling. Dine primære arbejdsopgaver vil være: tilsyn med virksomheder håndtering af jordforureninger og jordflytninger Behandling af klagesager om eksempelvis støj, røg og lugt. Herudover kan der sagsbehandling af øvrige miljøopgaver. Om dig Faglige kvalifikationer Vi forventer, at du har en relevant videregående uddannelse, og du må gerne have erfaring fra lignende arbejde. Men du kan også være nyuddannet med flair og interesse for miljøarbejdet. Stillingen kræver, at du kan arbejde selvstændigt og samarbejde tæt med dine kolleger. Personlige kvalifikationer Du skal kunne tage ansvar for opgaverne og for samarbejdet med borgerne og virksomhederne. Vi har brug for en person, der er god til at planlægge og have mange bolde i luften. Du skal være imødekommende og kunne se muligheder og få tingene til at ske. Men du skal også være åben og fleksibel, når tingene ikke former sig helt, som du kunne ønske dig. Du skal brænde for dit fagområde, men du skal også have en pragmatisk og praktisk tilgang til det. Om os Du vil blive en del af Center for Teknik Miljø. I Center for Teknik og Miljø får du ca. 40 dygtige og engagerede kolleger, der arbejder med alt indenfor planlægning, natur, miljø, byggeri og trafik. Vi har et godt socialt miljø, hvor tillid og frie rammer under ansvar er nøgleord. Der er kort fra beslutning til handling. Vores hverdag er præget af spændende faglige udfordringer, der er med til at udvikle os. Vi er ambitiøse og er ikke bange for at gå imod strømmen. Vi skaber muligheder for at borgerne kan udleve deres drømme hver især og sammen. Du vil blive en del af afdelingen Natur Miljø, der består af 11 medarbejdere. Vores opgaver spænder bredt. Vi løser opgaver indenfor virksomhed, landbrug, jordforurening, vandløb, spildevand, badevand, drikkevand, natur og friluftsliv. Vores hverdag er travl, spændende og alsidig, og vi har et stærkt fagligt og socialt miljø. Lejre Kommune er Vores Sted. Et sted, hvor vi deler og skaber sammen og hvor man kan, hvis man vil. Er det et sted du har lyst til at arbejde? Løn og ansættelse Vi lønner og ansætter efter gældende overenskomst. Stillingen vil være tidsbegrænset, da der er tale om et barselsvikariat. Du skal kunne tiltræde så hurtigt som muligt. Arbejdstiden er på 37 timer pr. uge. Samtale Vi indkalder til samtale, efter ansøgningsfristen er udløbet. Vi forventer at holde ansættelsessamtaler den 28. maj 2019. Vi glæder os til at høre fra dig.11jobnet0848ca61100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-05-20T00:00:000000https://www.lejre.dk/job/?hr=show-job/430160EuropaDanmarkSjælland & øerMidtsjællandRingsted3515792Lejre Kommune11Lejrevej 154320LejreDKDanmark0
char@lejre.dkDKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid47Tidsbegrænset751081JobNet4980485498048510029-04-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=0848ca61https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=0848ca61https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=0848ca61&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=0848ca61&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Kontor_og_administration/1.jpgØnsker du et spændende job som Miljøkonsulent? Hos Lejre Kommune tilbyder vi arbejdsplads med fokus på den enkelte medarbejder.12008001Dansk3Læse/ tale222903Miljøkonsulent5Kontor og administration361627313Charlottechar@lejre.dkDKDanmarkDKDanmark330026276Klima- og bæredygtighedskonsulent til Høje-Taastrup KommuneRobot Du kan lide at være en del af en travl og omskiftelig, hvor der ofte er tryk på med mange opgaver, som kommer ind over skrivebordet. Du er god til at skabe relationer både internt og eksternt, og det falder dig naturligt at møde nye mennesker. Du kan træde i karakter og tage førertrøjen på, når det kræves. Klimaområdet og den grønne omstilling I Høje-Taastrup Kommune er klimaområdet og den grønne omstilling højt på dagsordenen. Kommunen er gennem en strategisk og målrettet indsats lykkedes med at reducere CO2-udledningen fra egne aktiviteter med hele 34 siden 2012 - og for hele kommunen er reduktionen 17 i samme periode. I samme periode er det lykkedes at skabe mere end 9000 nye arbejdspladser, og Høje-Taastrup Kommune er den førende kommune pt. indenfor erhverv og beskæftigelse. Det er vi stolte af. Én af årsagerne til, at vi lykkedes med at skabe så gode resultater inden for den grønne omstilling er, at vi har været dygtige til at få en række eksternt støttede udviklingsprojekter til kommunen, hvor vi sammen med andre private og offentlige aktører har kunnet afprøve nye tilgange og teknologier inden for klima- om miljøområdet. Særligt fokus har der været på varmeforsyningsområdet, hvor der i samarbejde med det lokale fjernvarmeværk er omlagt til lavtemperatur, minimeret ledningstab, forsket og implementeret forsyning baseret på VE og senest udnyttelse af overskudsvarme ved etablering af fjernkøling. Indsatsen har også haft fokus på energirenovering af etageejendomme og familiehuse, bæredygtig transport, energieffektivisering i virksomheder m.m. Det er grundet disse projekter stillingsopslaget er muliggjort, hvorfor det prioriteres, at ansøger er erfaren med fondsansøgninger og ledelse af EU-projekter. Netop på grund af vellykkede projektansøgninger er det lykkedes at konvertere en midlertidig projektstilling til en fast stilling. Dine arbejdsopgaver til bl.a. være:Projektledelse af eksisterende eksternt finansieret projekterUdvikling og ansøgning af nye projekterEnergi- og CO2-opgørelse samt dataanalyserAnsvar for Grønt RegnskabAfrapporteringer, præsentationer m.v. Vi forventer, at du:Har en relevant akademisk uddannelseHar min. et par års kommunal erfaring med projekter indenfor energi- og klimaområdetHar viden om og interessere for klimaudfordringer og den grønne omstilling både i national og i kommunal kontekstHar kendskab og erfaring med at ansøge og administrere EU-projekterHar erfaring med at samarbejde med boligorganisationerEr fortrolig med anvendelse af data, herunder databaser og ExcelHar et personligt overskud og kan arbejde fokuseret og systematisk med komplekse problemstillingerHar gode kommunikative evner både skriftligt og mundtligt Om os Klimaarbejdet er forankret i Klimasekretariatet som pt. består af to faste medarbejdere, en projektansat og en studentermedhjælper. Klimasekretariatet er en del af Teknik- og Miljøcentret som består af afdelingerne Natur og Miljø samt Plan og Byg med 14 medarbejdere i hver afdeling. Foruden Klimasekretariat varetages en række support-funktioner af to sekretariatsmedarbejdere samt to GIS-medarbejdere. Alle refererer direkte til centerchefen. Hos os værdsætter vi et godt samarbejde både internt, men også på tværs af centre og med andre samarbejdspartnere. Vi ser os selv som en del af noget større. Vi har højt til loftet og godt humør og så arbejder vi med selvledelse. Yderligere oplysninger Stillingen er på 37 timer ugentligt, og vi har flextid. Tiltrædelse pr. 1. august 2019 eller efter aftale. Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst og principperne om Ny Løn. Ansøgningsfristen er søndag den 2. juni Vi forventer at holde samtaler den 11. juni. Ansøgning, CV og andre relevante dokumenter sendes elektronisk Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte Centerchef Lars Christensen på 43591271 eller klimakonsulent Marie-Louise Lemgart på 21731110.Du kan lide at være en del af en travl og omskiftelig, hvor der ofte er tryk på med mange opgaver, som kommer ind over skrivebordet. Du er god til at skabe relationer både internt og eksternt, og det falder dig naturligt at møde nye mennesker. Du kan træde i karakter og tage førertrøjen på, når det kræves.

Klimaområdet og den grønne omstilling
I Høje-Taastrup Kommune er klimaområdet og den grønne omstilling højt på dagsordenen. Kommunen er gennem en strategisk og målrettet indsats lykkedes med at reducere CO2-udledningen fra egne aktiviteter med hele 34 % siden 2012 - og for hele kommunen er reduktionen 17 % i samme periode. I samme periode er det lykkedes at skabe mere end 9000 nye arbejdspladser, og Høje-Taastrup Kommune er den førende kommune pt. indenfor erhverv og beskæftigelse. Det er vi stolte af.

Én af årsagerne til, at vi lykkedes med at skabe så gode resultater inden for den grønne omstilling er, at vi har været dygtige til at få en række eksternt støttede udviklingsprojekter til kommunen, hvor vi sammen med andre private og offentlige aktører har kunnet afprøve nye tilgange og teknologier inden for klima- om miljøområdet. Særligt fokus har der været på varmeforsyningsområdet, hvor der i samarbejde med det lokale fjernvarmeværk er omlagt til lavtemperatur, minimeret ledningstab, forsket og implementeret forsyning baseret på VE og senest udnyttelse af overskudsvarme ved etablering af fjernkøling. Indsatsen har også haft fokus på energirenovering af etageejendomme og familiehuse, bæredygtig transport, energieffektivisering i virksomheder m.m.

Det er grundet disse projekter stillingsopslaget er muliggjort, hvorfor det prioriteres, at ansøger er erfaren med fondsansøgninger og ledelse af EU-projekter. Netop på grund af vellykkede projektansøgninger er det lykkedes at konvertere en midlertidig projektstilling til en fast stilling.

Dine arbejdsopgaver til bl.a. være:
  • Projektledelse af eksisterende eksternt finansieret projekter
  • Udvikling og ansøgning af nye projekter
  • Energi- og CO2-opgørelse samt dataanalyser
  • Ansvar for Grønt Regnskab
  • Afrapporteringer, præsentationer m.v.

Vi forventer, at du:
  • Har en relevant akademisk uddannelse
  • Har min. et par års kommunal erfaring med projekter indenfor energi- og klimaområdet
  • Har viden om og interessere for klimaudfordringer og den grønne omstilling – både i national og i kommunal kontekst
  • Har kendskab og erfaring med at ansøge og administrere EU-projekter
  • Har erfaring med at samarbejde med boligorganisationer
  • Er fortrolig med anvendelse af data, herunder databaser og Excel
  • Har et personligt overskud og kan arbejde fokuseret og systematisk med komplekse problemstillinger
  • Har gode kommunikative evner både skriftligt og mundtligt

Om os
Klimaarbejdet er forankret i Klimasekretariatet som pt. består af to faste medarbejdere, en projektansat og en studentermedhjælper. Klimasekretariatet er en del af Teknik- og Miljøcentret som består af afdelingerne Natur og Miljø samt Plan og Byg med 14 medarbejdere i hver afdeling. Foruden Klimasekretariat varetages en række support-funktioner af to sekretariatsmedarbejdere samt to GIS-medarbejdere.

Alle refererer direkte til centerchefen. Hos os værdsætter vi et godt samarbejde både internt, men også på tværs af centre og med andre samarbejdspartnere. Vi ser os selv som en del af noget større. Vi har højt til loftet og godt humør – og så arbejder vi med selvledelse.

Yderligere oplysninger
Stillingen er på 37 timer ugentligt, og vi har flextid. Tiltrædelse pr. 1. august 2019 eller efter aftale. Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst og principperne om Ny Løn.

Ansøgningsfristen er søndag den 2. juni
Vi forventer at holde samtaler den 11. juni.

Ansøgning, CV og andre relevante dokumenter sendes elektronisk

Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte Centerchef Lars Christensen på 43591271 eller klimakonsulent Marie-Louise Lemgart på 21731110.

Høje-Taastrup KommuneTaastrup2019-05-16T00:00:002019-06-02T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Klima- og bæredygtighedskonsulent til Høje-Taastrup Kommune

Høje-Taastrup Kommune

Taastrup
Du kan lide at være en del af en travl og omskiftelig, hvor der ofte er tryk på med mange opgaver, som kommer ind over skrivebordet. Du er god til at skabe relationer både internt og eksternt, og det falder dig naturligt at møde nye mennesker. Du ka...
Indrykket:16. maj 2019
Udløbsdato:2. juni 2019