Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Miljøsagsbehandler til Team Genanvendelse

Har du lyst til at arbejde med affald og ressourcer? Vil du hjælpe virksomheder med affaldsspørgsmål, og har du mod på at løse affaldsproblemer?

Hvis ja, så er du måske vores kommende kollega.


Teknik- og Miljøforvaltningen søger en engageret miljøsagsbehandler i en fast stilling til Affalds- og Ressourceområdet til arbejdet med virksomheders affald, vejledning, kampagner, tilsyn og opgaver med farligt affald.

Om jobbet
Virksomhedernes affald er i fokus i arbejdet med at nå målsætningen i Københavns Kommunes Ressource- og Affaldsplan 2024, Cirkulær København om at opnå 70% genanvendelse af det lettere erhvervsaffald og husholdningsaffald i 2024.

Du vil blive en del af Team Genanvendelse, som har myndighedsopgaver på affaldsområdet. Vi vejleder virksomheder om krav til affaldssortering og håndtering af affaldsressourcer, fører tilsyn med affaldsforhold for virksomheder og borgere og løser opgaver i ejendomme med blandet erhverv og boliger. Vi arbejder med virksomheders håndtering af farligt affald og klinisk risikoaffald. Desuden har teamet opgaver vedrørende affaldsforhold i bygge- og lokalplansager.

Vi leder efter en kollega, der kan se sig selv i nogle af disse opgaver

  • Tilsyn med virksomheders håndtering af affald, herunder behandling af klagesager og opfølgning med krav
  • Vejlede virksomheder til god sortering og forebyggelse af affald
  • Klassificere og anvise affald, ofte fra større virksomheder
  • Vejlede om farligt affald – regler og muligheder for anvendelse eller bortskaffelse
  • Tilsyn med borgernes affald og støtte til at løse udfordringer med virksomheder i boligområder
  • Opsøgende arbejde med kampagne eller anden målrettet indsats

Teamets forskellige arbejdsområder er fordelt på flere personer, og vi sparrer om de konkrete arbejdsopgaver. Vi har samarbejdsrelationer med de øvrige teams på affalds- og ressourceområdet og forvaltningen generelt.

I en hverdag med mange bolde i luften og god atmosfære tilstræber vi at kombinere myndighedsarbejdet med en positiv dialog med borgere og virksomheder for dermed at levere en god service.

Arbejdssproget er dansk. Dialog med virksomhederne kan dog til tider foregå på engelsk.

Om dig
Vi søger en faglig ildsjæl, som kan indgå i et velfungerende team. Du skal have mod på at arbejde med forskelligartede opgaver og med aktører med meget forskellige baggrunde.

Vi forventer at du

  • er god til at lytte og er fokuseret på at finde løsninger
  • tager medansvar både i det daglige arbejde og i teamets udvikling
  • evner både det selvstændige arbejde såvel som samarbejdet med kolleger
  • har kendskab til og erfaring med lovgivninger på affaldsområdet
  • har erfaring med at arbejde med virksomheder og med myndighedsrollen
  • kan indgå i et konstruktivt samarbejde med virksomheder, kolleger og samarbejdspartnere
  • kan kommunikere serviceorienteret og formidle lovgivning til målgrupper med forskellige baggrunde
  • har forståelse for at arbejde i en politisk styret organisation
  • har humor og en positiv tilgang til opgaveløsningen og hverdagen i et storrumskontor
  • har en relevant uddannelse inden for miljøområdet og erfaring med miljøsagsbehandling inden for affaldsområdet

Om os
I Enheden Teknologi, Udvikling og Ressourcer er vi ca. 35 medarbejdere fordelt på fire teams, som arbejder for at fremme cirkulær økonomi på højt plan og et CO2-neutralt København. Vi er en enhed, hvor der er højt til loftet, god stemning, og hvor du vil opleve en stor grad af frihed under ansvar i forhold til den daglige opgaveløsning. Vi taler åbent om tingene og ved, at vi alle skal bidrage til at skabe og bibeholde en god arbejdsplads.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter forhandling med den faglige organisation. Vi har 37 timers arbejdsuge med flextid, og vi holder til i lyse lokaler i Njalsgade 13 på Islands Brygge.

Forventet tiltrædelse snarest muligt og senest den 1. juli 2021.

Mere information
Hvis du har spørgsmål vedr. stillingen, er du velkommen til at kontakte enhedschef Merete Kristoffersen på 2612 0391 eller Rikke Fog-Møller på 2935 7731.

Søg via nedenstående link senest onsdag den 5.  maj 2021
Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 20.

Om Teknik- og Miljøforvaltningen
Forvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.050 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 3 mia. kr. 

 


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.