Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Miljøstyrelsen søger studentermedhjælpere til Vandmiljø & Friluftsliv (midlertidige ansættelser)

Miljøstyrelsen er en del af Miljø- og Fødevareministeriet og den danske myndighed på miljø- og naturområdet. Vi arbejder for rig natur, rent vand, sikker kemi og grøn produktion. Vores kerneopgave er at omsætte natur- og miljølovgivningen til virkelighed, og målsætningen er at balancere hensynene til beskyttelse og benyttelse.

Miljøstyrelsen er landsdækkende og har ca. 900 medarbejdere. Styrelsens hovedkontor med ca. 500 arbejdspladser har til huse i Odense. Vi er i gang med at opbygge en helt ny organisation, der bygger på et stærkt fundament, hvor nye medarbejdere blander sig med erfarne medarbejdere. Det er en fælles ambition at skabe grobund for en sjov og spændende hverdag med en rig idékultur og en arbejdsplads, der er en af statens bedste. Det er ambitionen at gøre det samtidig med, at vi har øjne, ører og hænder på natur og miljø i Danmark.

Opgaver i enheden og organisering
Vandmiljø- og Friluftsliv er en enhed på ca. 30 medarbejdere, to funktionsledere og to kontorchefer. Vi har ansvaret for at sikre det faglige grundlag for de kommende vandområdeplaner samt administrationen af de gældende vandområdeplaner. Derudover har vi ansvar for administration af havmiljøloven, ligesom vi har ansvar for arbejdet med friluftsliv rettet mod vandområder. Vi arbejder generelt med meget komplekse faglige og forvaltningsmæssige emner, særligt på vandmiljøområdet. I enheden lægger vi vægt på at samarbejde både inden for de enkelte fagområder, bredt i enheden og på tværs i Miljøstyrelsen og i Miljø- og Fødevareministeriet, ligesom vi lægger stor vægt på inddragelse af eksterne interessenter.

Vi mangler to studentermedhjælpere
Vi har brug for to studentermedhjælpere, der kan assistere kolleger på tværs, dels en biologistuderende, dels en IT- eller samfundsfaglig profil. Fælles for begge er, at vi forventer, at I:

  • Er administrativt stærke
  • Er servicemindede
  • Besidder gode IT kompetencer og er omhyggelige i opgaveløsningen
  • Har evne og lyst til at samarbejde og kommunikere med mange mennesker indenfor og uden for styrelsen
  • Er dygtige formidlere i både skrift og tale og kan gøre specialiseret viden let forståelig, relevant og anvendeligt for modtageren

Det vil være en fordel at have erfaring med offentlig forvaltning og indsigt i de politiske processer i og omkring offentlige institutioner.

Vi forventer desuden, at I er positive og arbejdsomme. I trives med mange opgaver, og kan håndtere korte tidsfrister uden at det går ud over humøret eller serviceniveauet.

Særligt for den biologistuderende
Jobbet som biologistuderende i Vandmiljø og Friluftsliv vil omfatte opgaver særligt inden for vandløbsområdet, herunder hjælp til færdiggørelse af vandrådspakken og i forbindelse med sagsbehandling af konkrete vandløbssager. Derudover kan der være forefaldende opgaver inden for enhedens øvrige fagområder, fx miljøfarlige stoffer, sø og hav.

Vi forventer, at du har stor viden inden for vandløbsområdet, og derudover en generel biologisk viden, som du formår at bringe i spil i den konkrete opgaveløsning.

Særligt for den IT- eller samfundsfagligt studerende
Dette job i Vandmiljø og Friluftsliv vil primært omfatte opgaver knyttet til et IT-projekt om udvikling af en større database til opbevaring af data anvendt i vandplanarbejdet.
Opgaverne omhandler, afhængigt af din profil, konkret hjælp til fx test af databasens funktionaliteter, indlæsning og opsætning af data, samt forefaldende opgaver relateret til projektet samt i enheden generelt, bl.a. opfølgning på enhedens mange opgaver, herunder udarbejdelse af notater og mødemateriale.

Vi forventer, at du har en solid IT-baggrund, og er analytisk stærk og kan håndtere stor faglig kompleksitet. Desuden skal du arbejde struktureret og procesorienteret, så analyser, opgaver og projekter planlægges og afvikles i høj kvalitet.

Løn og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer - Det Statslige Område samt tilhørende organisationsaftale for Kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK).

Tjenestestedet vil være i Odense C og vores hovedadresse på Tolderlundsvej 5.

Arbejdstiden er gennemsnitligt 15 timer om ugen, og vi forventer, at du kan starte snarest. Begge ansættelser forventes at ende 31/12-19.

Ansættelsesområdet er Miljø- og Fødevareministeriet med tilhørende institutioner.

Yderligere oplysninger
Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte kontorchef Lidde Bagge Jensen på tlf. 4131 8560, kontorchef Jane Hansen på tlf. 2016 1984 eller funktionsleder Berit Borksted på tlf. 40 61 51 78.

Sådan søger du stillingen
Du søger stillingen online ved at sende din ansøgning, CV, eksamensbevis og dokumentation for studieaktivitet m.m. senest d. 11. august 2019.

Vi planlægger at holde samtaler medio august.

Du kan forud for en evt. samtale blive bedt om at udfylde test og/eller forberede en case.

Miljø- og Fødevareministeriet betragter mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge.

Miljøstyrelsen er en del af Miljø- og Fødevareministeriet. Vi er statslig myndighed for natur, vand og miljø og arbejder for at sikre en bæredygtig balance mellem beskyttelse af natur og miljø, benyttelsen af naturressourcer og gode rammer for borgere og virksomheder. Vejen til en rig natur, et sundt miljø, og gode, grønne rammer for borgere og virksomheder går via åbenhed og dialog, for vi tror på, at de bedste miljøløsninger findes, hvis vi samarbejder med alle interessenter. Dialog med kommuner, borgere, erhvervsliv og andre myndigheder er centralt i vores arbejde. Miljøstyrelsen har ca. 900 medarbejdere fordelt på hovedkontoret og 10 enheder over hele landet.

 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330059990Phoenix-1a7477cb12019-07-15T00:00:00Miljøstyrelsen søger studentermedhjælpere til Vandmiljø & Friluftsliv (midlertidige ansættelser)Miljøstyrelsen er en del af Miljø- og Fødevareministeriet og den danske myndighed på miljø- og naturområdet. Vi arbejder for rig natur, rent vand, sikker kemi og grøn produktion. Vores kerneopgave er at omsætte natur- og miljølovgivningen til virkelighed, og målsætningen er at balancere hensynene til beskyttelse og benyttelse.

Miljøstyrelsen er landsdækkende og har ca. 900 medarbejdere. Styrelsens hovedkontor med ca. 500 arbejdspladser har til huse i Odense. Vi er i gang med at opbygge en helt ny organisation, der bygger på et stærkt fundament, hvor nye medarbejdere blander sig med erfarne medarbejdere. Det er en fælles ambition at skabe grobund for en sjov og spændende hverdag med en rig idékultur og en arbejdsplads, der er en af statens bedste. Det er ambitionen at gøre det samtidig med, at vi har øjne, ører og hænder på natur og miljø i Danmark.

Opgaver i enheden og organisering
Vandmiljø- og Friluftsliv er en enhed på ca. 30 medarbejdere, to funktionsledere og to kontorchefer. Vi har ansvaret for at sikre det faglige grundlag for de kommende vandområdeplaner samt administrationen af de gældende vandområdeplaner. Derudover har vi ansvar for administration af havmiljøloven, ligesom vi har ansvar for arbejdet med friluftsliv rettet mod vandområder. Vi arbejder generelt med meget komplekse faglige og forvaltningsmæssige emner, særligt på vandmiljøområdet. I enheden lægger vi vægt på at samarbejde både inden for de enkelte fagområder, bredt i enheden og på tværs i Miljøstyrelsen og i Miljø- og Fødevareministeriet, ligesom vi lægger stor vægt på inddragelse af eksterne interessenter.

Vi mangler to studentermedhjælpere
Vi har brug for to studentermedhjælpere, der kan assistere kolleger på tværs, dels en biologistuderende, dels en IT- eller samfundsfaglig profil. Fælles for begge er, at vi forventer, at I:
  • Er administrativt stærke
  • Er servicemindede
  • Besidder gode IT kompetencer og er omhyggelige i opgaveløsningen
  • Har evne og lyst til at samarbejde og kommunikere med mange mennesker indenfor og uden for styrelsen
  • Er dygtige formidlere i både skrift og tale og kan gøre specialiseret viden let forståelig, relevant og anvendeligt for modtageren

Det vil være en fordel at have erfaring med offentlig forvaltning og indsigt i de politiske processer i og omkring offentlige institutioner.

Vi forventer desuden, at I er positive og arbejdsomme. I trives med mange opgaver, og kan håndtere korte tidsfrister uden at det går ud over humøret eller serviceniveauet.

Særligt for den biologistuderende
Jobbet som biologistuderende i Vandmiljø og Friluftsliv vil omfatte opgaver særligt inden for vandløbsområdet, herunder hjælp til færdiggørelse af vandrådspakken og i forbindelse med sagsbehandling af konkrete vandløbssager. Derudover kan der være forefaldende opgaver inden for enhedens øvrige fagområder, fx miljøfarlige stoffer, sø og hav.

Vi forventer, at du har stor viden inden for vandløbsområdet, og derudover en generel biologisk viden, som du formår at bringe i spil i den konkrete opgaveløsning.

Særligt for den IT- eller samfundsfagligt studerende
Dette job i Vandmiljø og Friluftsliv vil primært omfatte opgaver knyttet til et IT-projekt om udvikling af en større database til opbevaring af data anvendt i vandplanarbejdet.
Opgaverne omhandler, afhængigt af din profil, konkret hjælp til fx test af databasens funktionaliteter, indlæsning og opsætning af data, samt forefaldende opgaver relateret til projektet samt i enheden generelt, bl.a. opfølgning på enhedens mange opgaver, herunder udarbejdelse af notater og mødemateriale.

Vi forventer, at du har en solid IT-baggrund, og er analytisk stærk og kan håndtere stor faglig kompleksitet. Desuden skal du arbejde struktureret og procesorienteret, så analyser, opgaver og projekter planlægges og afvikles i høj kvalitet.

Løn og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer - Det Statslige Område samt tilhørende organisationsaftale for Kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK).

Tjenestestedet vil være i Odense C og vores hovedadresse på Tolderlundsvej 5.

Arbejdstiden er gennemsnitligt 15 timer om ugen, og vi forventer, at du kan starte snarest. Begge ansættelser forventes at ende 31/12-19.

Ansættelsesområdet er Miljø- og Fødevareministeriet med tilhørende institutioner.

Yderligere oplysninger
Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte kontorchef Lidde Bagge Jensen på tlf. 4131 8560, kontorchef Jane Hansen på tlf. 2016 1984 eller funktionsleder Berit Borksted på tlf. 40 61 51 78.

Sådan søger du stillingen
Du søger stillingen online ved at sende din ansøgning, CV, eksamensbevis og dokumentation for studieaktivitet m.m. senest d. 11. august 2019.

Vi planlægger at holde samtaler medio august.

Du kan forud for en evt. samtale blive bedt om at udfylde test og/eller forberede en case.

Miljø- og Fødevareministeriet betragter mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge.

Miljøstyrelsen er en del af Miljø- og Fødevareministeriet. Vi er statslig myndighed for natur, vand og miljø og arbejder for at sikre en bæredygtig balance mellem beskyttelse af natur og miljø, benyttelsen af naturressourcer og gode rammer for borgere og virksomheder. Vejen til en rig natur, et sundt miljø, og gode, grønne rammer for borgere og virksomheder går via åbenhed og dialog, for vi tror på, at de bedste miljøløsninger findes, hvis vi samarbejder med alle interessenter. Dialog med kommuner, borgere, erhvervsliv og andre myndigheder er centralt i vores arbejde. Miljøstyrelsen har ca. 900 medarbejdere fordelt på hovedkontoret og 10 enheder over hele landet.

 

2019-08-12T00:54:59.733 Miljøstyrelsen er en del af Miljø- og Fødevareministeriet og den danske myndighed på miljø- og naturområdet. Vi arbejder for rig natur, rent vand, sikker kemi og grøn produktion. Vores kerneopgave er at omsætte natur- og miljølovgivningen til virkelighed, og målsætningen er at balancere hensynene til beskyttelse og benyttelse. Miljøstyrelsen er landsdækkende og har ca. 900 medarbejdere. Styrelsens hovedkontor med ca. 500 arbejdspladser har til huse i Odense. Vi er i gang med at opbygge en helt ny organisation, der bygger på et stærkt fundament, hvor nye medarbejdere blander sig med erfarne medarbejdere. Det er en fælles ambition at skabe grobund for en sjov og spændende hverdag med en rig idékultur og en arbejdsplads, der er en af statens bedste. Det er ambitionen at gøre det samtidig med, at vi har øjne, ører og hænder på natur og miljø i Danmark. Opgaver i enheden og organisering Vandmiljø- og Friluftsliv er en enhed på ca. 30 medarbejdere, to funktionsledere og to kontorchefer. Vi har ansvaret for at sikre det faglige grundlag for de kommende vandområdeplaner samt administrationen af de gældende vandområdeplaner. Derudover har vi ansvar for administration af havmiljøloven, ligesom vi har ansvar for arbejdet med friluftsliv rettet mod vandområder. Vi arbejder generelt med meget komplekse faglige og forvaltningsmæssige emner, særligt på vandmiljøområdet. I enheden lægger vi vægt på at samarbejde både inden for de enkelte fagområder, bredt i enheden og på tværs i Miljøstyrelsen og i Miljø- og Fødevareministeriet, ligesom vi lægger stor vægt på inddragelse af eksterne interessenter. Vi mangler to studentermedhjælpere Vi har brug for to studentermedhjælpere, der kan assistere kolleger på tværs, dels en biologistuderende, dels en IT- eller samfundsfaglig profil. Fælles for begge er, at vi forventer, at I:Er administrativt stærkeEr servicemindedeBesidder gode IT kompetencer og er omhyggelige i opgaveløsningenHar evne og lyst til at samarbejde og kommunikere med mange mennesker indenfor og uden for styrelsenEr dygtige formidlere i både skrift og tale og kan gøre specialiseret viden let forståelig, relevant og anvendeligt for modtageren Det vil være en fordel at have erfaring med offentlig forvaltning og indsigt i de politiske processer i og omkring offentlige institutioner. Vi forventer desuden, at I er positive og arbejdsomme. I trives med mange opgaver, og kan håndtere korte tidsfrister uden at det går ud over humøret eller serviceniveauet. Særligt for den biologistuderende Jobbet som biologistuderende i Vandmiljø og Friluftsliv vil omfatte opgaver særligt inden for vandløbsområdet, herunder hjælp til færdiggørelse af vandrådspakken og i forbindelse med sagsbehandling af konkrete vandløbssager. Derudover kan der være forefaldende opgaver inden for enhedens øvrige fagområder, fx miljøfarlige stoffer, sø og hav. Vi forventer, at du har stor viden inden for vandløbsområdet, og derudover en generel biologisk viden, som du formår at bringe i spil i den konkrete opgaveløsning. Særligt for den IT- eller samfundsfagligt studerende Dette job i Vandmiljø og Friluftsliv vil primært omfatte opgaver knyttet til et IT-projekt om udvikling af en større database til opbevaring af data anvendt i vandplanarbejdet. Opgaverne omhandler, afhængigt af din profil, konkret hjælp til fx test af databasens funktionaliteter, indlæsning og opsætning af data, samt forefaldende opgaver relateret til projektet samt i enheden generelt, bl.a. opfølgning på enhedens mange opgaver, herunder udarbejdelse af notater og mødemateriale. Vi forventer, at du har en solid IT-baggrund, og er analytisk stærk og kan håndtere stor faglig kompleksitet. Desuden skal du arbejde struktureret og procesorienteret, så analyser, opgaver og projekter planlægges og afvikles i høj kvalitet. Løn og ansættelsesvilkår Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer - Det Statslige Område samt tilhørende organisationsaftale for Kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK). Tjenestestedet vil være i Odense C og vores hovedadresse på Tolderlundsvej 5. Arbejdstiden er gennemsnitligt 15 timer om ugen, og vi forventer, at du kan starte snarest. Begge ansættelser forventes at ende 31 12-19. Ansættelsesområdet er Miljø- og Fødevareministeriet med tilhørende institutioner. Yderligere oplysninger Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte kontorchef Lidde Bagge Jensen på tlf. 4131 8560, kontorchef Jane Hansen på tlf. 2016 1984 eller funktionsleder Berit Borksted på tlf. 40 61 51 78. Sådan søger du stillingen Du søger stillingen online ved at sende din ansøgning, CV, eksamensbevis og dokumentation for studieaktivitet m.m. senest d. 11. august 2019. Vi planlægger at holde samtaler medio august. Du kan forud for en evt. samtale blive bedt om at udfylde test og eller forberede en case. Miljø- og Fødevareministeriet betragter mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge. Miljøstyrelsen er en del af Miljø- og Fødevareministeriet. Vi er statslig myndighed for natur, vand og miljø og arbejder for at sikre en bæredygtig balance mellem beskyttelse af natur og miljø, benyttelsen af naturressourcer og gode rammer for borgere og virksomheder. Vejen til en rig natur, et sundt miljø, og gode, grønne rammer for borgere og virksomheder går via åbenhed og dialog, for vi tror på, at de bedste miljøløsninger findes, hvis vi samarbejder med alle interessenter. Dialog med kommuner, borgere, erhvervsliv og andre myndigheder er centralt i vores arbejde. Miljøstyrelsen har ca. 900 medarbejdere fordelt på hovedkontoret og 10 enheder over hele landet.11jobnet1a7477cb100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-08-11T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=124271&DepartmentId=6161&MediaId=2151&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkFyn & Sydfynske øerFynOdense3562628Miljøstyrelsen11Tolderlundsvej 55000Odense CDKDanmark0
DKDanmarkDKDanmark
7Deltid47Tidsbegrænset793824JobNet5019142501914210015-07-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=1a7477cbhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=1a7477cbhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=1a7477cb&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=1a7477cb&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Oevrige/1.jpgSom Studentermedhjælper hos Miljøstyrelsen bliver du en del af et godt arbejdsmiljø og bliver dagligt mødt af nye spændende udfordringer.12007991Dansk3Læse/ tale419022Studentermedhjælper0Øvrige362200251noreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330072983Socialstyrelsen søger dygtige og ambitiøse studentermedhjælpereRobot Har du lyst til at få kendskab til det socialpolitiske område med afsæt i forvaltning og administration? Vil du vide mere om, hvordan man forvalter i krydsfeltet mellem jura, økonomi og det socialfaglige område, og har du interesse i at arbejde med tilskudsadministration? Så er du måske en af vores nye studentermedhjælpere i Tilskudsforvaltning. Stillingsbeskrivelse Du bliver ansat som studentermedhjælper og skal samarbejde med gruppen af faglige sagsbehandlere og administrative medarbejdere i kontoret. Du skal især arbejde med at: besvare borgerbreve og henvendelser bistå med at kvalitetssikre skriftligt materiale (fx ansøgningsvejledninger og bekendtgørelser) bistå med administration af Tilskudsportalen bistå med lettere administrative opgaver ifm. regnskab, rykker mv. bistå de faglige sagsbehandlere med ad hoc-opgaver fx udarbejdelse af tabeller eller større strategiske opgaver. Din profil Vi forestiller os, at du læser t BA.jur., cand.jur., BA.scient.pol., cand.scient pol., BA polit., cand.polit. el.lign. Vi forventer, at du: kan skrive et fejlfrit dansk, er systematisk og struktureret har kendskab til forvaltningsjura, offentlig forvaltning og finansloven fra studiet, eller interesse i at få kendskab hertil har gode analytiske evner og god dømmekraft har flair for tal og økonomi er god til at samarbejde og trives med et arbejde, hvor forandringer er en del af hverdagen. Vi lægger desuden vægt på, at du som person er åben og imødekommende overfor dine kollegaer og har et godt humør. Om Tilskudsforvaltning Tilskudsforvaltning er en del af Center for Økonomi og Tilskudsforvaltning. I Tilskudsforvaltning har vi ansvaret for Socialstyrelsens samlede tilskudsområde, og vi fordeler omkring 1 mia. kr. om året til kommuner, institutioner og frivillige foreninger mv. Samtidig bidrager vi til Socialstyrelsens udvikling af nye sociale initiativer og løsninger i form af budgettering, dimensionering og udmøntningsplaner for nye projekter. I Tilskudsforvaltning har vi et vedvarende fokus på udvikling og kvalitetssikring af arbejdsgange og administrationsgrundlag, og vi arbejder løbende med strategiske udviklingsopgaver på området. Vi er et tværgående kontor, og vi beskæftiger os både med socialfaglige og forvaltningsmæssige opgaver. Løn og ansættelsesvilkår Der er tale om tre studentermedhjælperstillinger med en arbejdstid på cirka 15-20 timer ugentligt. Tiltrædelse snarest muligt og senest 1. oktober 2019. Ansættelsen sker som studentermedhjælper efter overenskomsten mellem HK-stat og Finansministeriet. Såfremt du tilbydes stillingen, vil du blive bedt om at fremsende en straffeattest til brug for vurdering af, om du kan ansættes i stillingen. Stillingens ansættelsesområde er Social- og Indenrigsministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdssted er Socialstyrelsen i Odense, Edisonsvej 1, 5000 Odense C. Ansøgningsfrist og afholdelse af samtaler Du sender din ansøgning og relevant dokumentation (CV og eksamenspapirer) elektronisk via stillingsopslaget på vores hjemmeside www.socialstyrelsen.dk.. Der er ansøgningsfrist den 28. august 2019. Vi afholder samtaler i uge 35 36. Vil du vide mere? Du kan få flere oplysninger om stillingen og Socialstyrelsen ved at kontakte souschef Anna Jin Rolfgaard på ajro@socialstyrelsen.dk eller på telefon 45 61 96 56.Har du lyst til at få kendskab til det socialpolitiske område med afsæt i forvaltning og administration? Vil du vide mere om, hvordan man forvalter i krydsfeltet mellem jura, økonomi og det socialfaglige område, og har du interesse i at arbejde med tilskudsadministration? Så er du måske en af vores nye studentermedhjælpere i Tilskudsforvaltning.

Stillingsbeskrivelse
Du bliver ansat som studentermedhjælper og skal samarbejde med gruppen af faglige sagsbehandlere og administrative medarbejdere i kontoret. Du skal især arbejde med at:

  • besvare borgerbreve og henvendelser
  • bistå med at kvalitetssikre skriftligt materiale (fx ansøgningsvejledninger og bekendtgørelser)
  • bistå med administration af Tilskudsportalen
  • bistå med lettere administrative opgaver ifm. regnskab, rykker mv.
  • bistå de faglige sagsbehandlere med ad hoc-opgaver fx udarbejdelse af tabeller eller større strategiske opgaver.
Din profil
Vi forestiller os, at du læser t BA.jur., cand.jur., BA.scient.pol., cand.scient pol., BA polit., cand.polit. el.lign.

Vi forventer, at du:

  • kan skrive et fejlfrit dansk, er systematisk og struktureret
  • har kendskab til forvaltningsjura, offentlig forvaltning og finansloven fra studiet, eller interesse i at få kendskab hertil
  • har gode analytiske evner og god dømmekraft
  • har flair for tal og økonomi
  • er god til at samarbejde og trives med et arbejde, hvor forandringer er en del af hverdagen.
Vi lægger desuden vægt på, at du som person er åben og imødekommende overfor dine kollegaer og har et godt humør.

Om Tilskudsforvaltning
Tilskudsforvaltning er en del af Center for Økonomi og Tilskudsforvaltning. I Tilskudsforvaltning har vi ansvaret for Socialstyrelsens samlede tilskudsområde, og vi fordeler omkring 1 mia. kr. om året til kommuner, institutioner og frivillige foreninger mv.

Samtidig bidrager vi til Socialstyrelsens udvikling af nye sociale initiativer og løsninger i form af budgettering, dimensionering og udmøntningsplaner for nye projekter. I Tilskudsforvaltning har vi et vedvarende fokus på udvikling og kvalitetssikring af arbejdsgange og administrationsgrundlag, og vi arbejder løbende med strategiske udviklingsopgaver på området. Vi er et tværgående kontor, og vi beskæftiger os både med socialfaglige og forvaltningsmæssige opgaver.

Løn og ansættelsesvilkår
Der er tale om tre studentermedhjælperstillinger med en arbejdstid på cirka 15-20 timer ugentligt. Tiltrædelse snarest muligt og senest 1. oktober 2019.

Ansættelsen sker som studentermedhjælper efter overenskomsten mellem HK-stat og Finansministeriet.

Såfremt du tilbydes stillingen, vil du blive bedt om at fremsende en straffeattest til brug for vurdering af, om du kan ansættes i stillingen.

Stillingens ansættelsesområde er Social- og Indenrigsministeriet med tilhørende institutioner.

Arbejdssted er Socialstyrelsen i Odense, Edisonsvej 1, 5000 Odense C.

Ansøgningsfrist og afholdelse af samtaler
Du sender din ansøgning og relevant dokumentation (CV og eksamenspapirer) elektronisk via stillingsopslaget på vores hjemmeside www.socialstyrelsen.dk.. Der er ansøgningsfrist den 28. august 2019.

Vi afholder samtaler i uge 35/36.

Vil du vide mere?
Du kan få flere oplysninger om stillingen og Socialstyrelsen ved at kontakte souschef Anna Jin Rolfgaard på ajro@socialstyrelsen.dk eller på telefon 45 61 96 56.

SocialstyrelsenOdense C2019-08-14T00:00:002019-08-28T00:00:00
330072867Studentermedhjælper med analytisk sans og administrativt flairRobot Socialstyrelsens Center for Udsatte Voksne søger en serviceminded studentermedhjælper til administrative opgaver, analysearbejde og med gode skriveevner. Vi tilbyder et spændende arbejdsmiljø med stor selvstændighed og variation i arbejdsopgaverne. Stillingsbeskrivelse Som studentermedhjælper vil dine opgaver primært være at understøtte centerets medarbejdere og projekter med: administrative opgaver, såsom planlægning, forberedelse og afholdelse af møder og konferencer og referatskrivning mindre analyseopgaver og bearbejdning af data i fx SurveyXact, tilbudsindhentning og informationssøgning opdatering af hjemmeside. Din profil Vi forventer, at du har: påbegyndt en lang, videregående uddannelse, fx statskundskab, sociologi, udviklingsstudier, socialt arbejde, kommunikation eller lign. interesse for socialområdet administrativt flair og er serviceminded har gode evner inden for IT og kan sætte dig ind i nye IT-systemer efter behov analytisk sans og kvantitative såvel som kvalitative metodekompetencer gode kompetencer til at kommunikere mundtligt og skriftligt korrekt. Du trives i et aktivt, dynamisk miljø, hvor du skal samarbejde med centerets medarbejdere. Du er vant til at tage ansvar og løse opgaver med selvstændighed, og du arbejder velstruktureret og effektivt. Du går til både store som små opgaver med lyst, energi og ordentlighed. Du kan holde overblikket over flere arbejdsopgaver og overholde tidsfrister. Desuden lægger vi vægt på, at du: kan identificere behov og bidrage til udviklingen af nye og effektive løsninger kan udvikle og optimere effektive arbejdsgange kan vidensdele samt samarbejde godt internt og eksternt udviser engagement og motivation både fagligt og socialt er omstillingsparat, ambitiøs og fleksibel bidrager til egen læring og udvikling formidler mundtligt og skriftligt klart og præcist med overbevisning og troværdighed på såvel dansk som engelsk kan agere inden for rammerne af god embedsmandsskik. Hvem er vi? Center for Udsatte Voksne løser mange forskelligartede opgaver i forbindelse med socialpolitiske initiativer på hele udsattefeltet. Stillingen som studentermedhjælper er primært knyttet til det team i Center for Udsatte Voksne, der arbejder med vold i nære relationer, senfølger efter seksuelle overgreb i barndommen, prostitution, civilsamfund og udsatte grønlændere i Danmark. Løn og ansættelsesvilkår Stillingen er en deltidsstilling på 15 timer pr. uge med tiltrædelse pr. 1. oktober. Vi er fleksible med hensyn til, at jobbet i perioder skal tilpasses aktiviteterne på dit studie. Ansættelsen sker som studentermedhjælper efter overenskomsten mellem HK-stat og Finansministeriet. Stillingens ansættelsesområde er Social- og Indenrigsministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Socialstyrelsen i Odense, Edisonsvej 1, 5000 Odense C. Ansøgningsfrist og afholdelse af samtaler Du sender din ansøgning og relevant dokumentation (CV og eksamenspapirer) elektronisk via stillingsopslaget på vores hjemmeside www.socialstyrelsen.dk. Der er ansøgningsfrist den 4. september 2019. Vi afholder samtaler i uge 37. Vil du vide mere? Du kan få flere oplysninger om stillingen og Socialstyrelsen ved at kontakte leder Camilla Bugge på telefon 41 93 24 99.Socialstyrelsens Center for Udsatte Voksne søger en serviceminded studentermedhjælper til administrative opgaver, analysearbejde og med gode skriveevner. Vi tilbyder et spændende arbejdsmiljø med stor selvstændighed og variation i arbejdsopgaverne.

Stillingsbeskrivelse
Som studentermedhjælper vil dine opgaver primært være at understøtte centerets medarbejdere og projekter med:

  • administrative opgaver, såsom planlægning, forberedelse og afholdelse af møder og konferencer og referatskrivning
  • mindre analyseopgaver og bearbejdning af data i fx SurveyXact, tilbudsindhentning og informationssøgning
  • opdatering af hjemmeside.
Din profil
Vi forventer, at du har:

  • påbegyndt en lang, videregående uddannelse, fx statskundskab, sociologi, udviklingsstudier, socialt arbejde, kommunikation eller lign.
  • interesse for socialområdet
  • administrativt flair og er serviceminded
  • har gode evner inden for IT og kan sætte dig ind i nye IT-systemer efter behov
  • analytisk sans og kvantitative såvel som kvalitative metodekompetencer
  • gode kompetencer til at kommunikere mundtligt og skriftligt korrekt.
Du trives i et aktivt, dynamisk miljø, hvor du skal samarbejde med centerets medarbejdere. Du er vant til at tage ansvar og løse opgaver med selvstændighed, og du arbejder velstruktureret og effektivt. Du går til både store som små opgaver med lyst, energi og ordentlighed. Du kan holde overblikket over flere arbejdsopgaver og overholde tidsfrister.

Desuden lægger vi vægt på, at du:

  • kan identificere behov og bidrage til udviklingen af nye og effektive løsninger
  • kan udvikle og optimere effektive arbejdsgange
  • kan vidensdele samt samarbejde godt internt og eksternt
  • udviser engagement og motivation både fagligt og socialt
  • er omstillingsparat, ambitiøs og fleksibel
  • bidrager til egen læring og udvikling
  • formidler mundtligt og skriftligt klart og præcist med overbevisning og troværdighed på såvel dansk som engelsk
  • kan agere inden for rammerne af god embedsmandsskik.
Hvem er vi?
Center for Udsatte Voksne løser mange forskelligartede opgaver i forbindelse med socialpolitiske initiativer på hele udsattefeltet. Stillingen som studentermedhjælper er primært knyttet til det team i Center for Udsatte Voksne, der arbejder med vold i nære relationer, senfølger efter seksuelle overgreb i barndommen, prostitution, civilsamfund og udsatte grønlændere i Danmark.

Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er en deltidsstilling på 15 timer pr. uge med tiltrædelse pr. 1. oktober. Vi er fleksible med hensyn til, at jobbet i perioder skal tilpasses aktiviteterne på dit studie.

Ansættelsen sker som studentermedhjælper efter overenskomsten mellem HK-stat og Finansministeriet.

Stillingens ansættelsesområde er Social- og Indenrigsministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Socialstyrelsen i Odense, Edisonsvej 1, 5000 Odense C.

Ansøgningsfrist og afholdelse af samtaler
Du sender din ansøgning og relevant dokumentation (CV og eksamenspapirer) elektronisk via stillingsopslaget på vores hjemmeside www.socialstyrelsen.dk. Der er ansøgningsfrist den 4. september 2019.

Vi afholder samtaler i uge 37.

Vil du vide mere?
Du kan få flere oplysninger om stillingen og Socialstyrelsen ved at kontakte leder Camilla Bugge på telefon 41 93 24 99.



SocialstyrelsenOdense C2019-08-14T00:00:002019-09-04T00:00:00
330070904Studentermedhjælper til SAMF KommunikationRobot Vil du være Præsident for SAMFs nye ambassadørkorps? SAMF Kommunikation søger en udadvendt studentermedhjælper Brænder du for at arbejde med frivillige? Og har du en iværksætter gemt i maven? Så er det måske dig vi har brug for som Præsident for SAMFs nye ambassadørkorps. SAMF Kommunikation søger snarest muligt en studentermedhjælper (ca. 10 timer ugentlig), som kan bidrage til arbejdet omkring vores kommende ambassadørkorps. Du vil komme til at gå forrest i arbejdet med at fastlægge rammerne for det nyopstartede korps, samt i rekrutteringen af korpsets frivillige ambassadører. Du vil få en bred berøringsflade med hele fakultetet, og det er derfor vigtigt at du er udadvendt og god til at netværke og brænde igennem. Du vil være tilknyttet Eventkoordinatoren i afdelingen, hvor du også forventes at skulle bidrage i arbejdet med koordinering og eksekvering af diverse events på fakultetet. Vi har brug for dine gode idéer, og sprudlende initiativer! Dine primære opgaver vil være forbundet med at opbygge og drive det frivillige ambassadørkorps på fakultetet. Stillingen indebærer dog også: At fungere som repræsentant for SAMF s ambassadørkorps Rekruttering af frivillige til ambassadørkorpset (inkl. ansættelses samtaler) Tovholder-funktion og koordinator for ambassadørkorpset Afholdelse af ugentlige møder med relevante kolleger i Kommunikationsafdelingen Deltagelse og hjælp ved koordinering og eksekvering af diverse events Ad hoc opgaver og forefaldende arbejdsopgaver ifm. bl.a. events på fakultetet Din profil: Du har erfaring med frivillighed Du er udadvendt og god til at netværke Du kan tage ansvar for dine opgaver og en løbende udvikling og optimering af ambassadørkorpset Du er initiativrig og kan brænde igennem Du er struktureret og kan bevare overblikket Du er fleksibel i forbindelse med arbejdstider Du arbejder selvstændigt Du er studerende på det Samfundsvidenskabelige Fakultet og synes at det er det fedeste sted i verden at studere Vil du vide mere? Kontakt Anne Nørby Petersen på annp@sam.sdu.dk 65 50 93 56 ) for yderligere spørgsmål. I ambassadørkorpset har man som studerende mulighed for at være frivillig ambassadør for sin uddannelse, og samtidig være en del af et større SAMF-fællesskab som brænder for at sætte sit præg på studielivet og fakultetet. Det sker primært igennem frivillige aktiviteter, hvor ambassadørkorpset fungerer som en understøttende, udviklende og eksekverende enhed for fakultetet. Ansættelse finder sted i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og HK STAT. Bemærk: Ved ansættelse som studentermedhjælp eller faglig vejleder er det en forudsætning, at den valgte kandidat er indskrevet som studerende på SDU. Ansøgningen skal sendes elektronisk via linket Ansøg online . Vedhæftede filer skal være i Adobe PDF eller Word format. Hvert felt i ansøgningsskemaet kan kun indeholde én fil af max. 10 Mb. Vejledning i forbindelse med ansøgning findes her. Syddansk Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Vil du være ”Præsident” for SAMFs nye ambassadørkorps?

SAMF Kommunikation søger en udadvendt studentermedhjælper

Brænder du for at arbejde med frivillige? Og har du en iværksætter gemt i maven? Så er det måske dig vi har brug for som ”Præsident” for SAMFs nye ambassadørkorps.

SAMF Kommunikation søger snarest muligt en studentermedhjælper (ca. 10 timer ugentlig), som kan bidrage til arbejdet omkring vores kommende ambassadørkorps. Du vil komme til at gå forrest i arbejdet med at fastlægge rammerne for det nyopstartede korps, samt i rekrutteringen af korpsets frivillige ambassadører. Du vil få en bred berøringsflade med hele fakultetet, og det er derfor vigtigt at du er udadvendt og god til at netværke og brænde igennem. Du vil være tilknyttet Eventkoordinatoren i afdelingen, hvor du også forventes at skulle bidrage i arbejdet med koordinering og eksekvering af diverse events på fakultetet.

Vi har brug for dine gode idéer, og sprudlende initiativer!

Dine primære opgaver vil være forbundet med at opbygge og drive det frivillige ambassadørkorps på fakultetet. Stillingen indebærer dog også:

  • At fungere som repræsentant for SAMF’s ambassadørkorps
  • Rekruttering af frivillige til ambassadørkorpset (inkl. ’ansættelses’ samtaler)
  • Tovholder-funktion og koordinator for ambassadørkorpset
  • Afholdelse af ugentlige møder med relevante kolleger i Kommunikationsafdelingen
  • Deltagelse og hjælp ved koordinering og eksekvering af diverse events
  • Ad hoc opgaver og forefaldende arbejdsopgaver ifm. bl.a. events på fakultetet


Din profil:

  • Du har erfaring med frivillighed
  • Du er udadvendt og god til at netværke
  • Du kan tage ansvar for dine opgaver og en løbende udvikling og optimering af ambassadørkorpset
  • Du er initiativrig og kan brænde igennem
  • Du er struktureret og kan bevare overblikket
  • Du er fleksibel i forbindelse med arbejdstider
  • Du arbejder selvstændigt
  • Du er studerende på det Samfundsvidenskabelige Fakultet og synes at det er det fedeste sted i verden at studere


Vil du vide mere?

Kontakt Anne Nørby Petersen på annp@sam.sdu.dk / 65 50 93 56 ) for yderligere spørgsmål.

I ambassadørkorpset har man som studerende mulighed for at være frivillig ambassadør for sin uddannelse, og samtidig være en del af et større SAMF-fællesskab som brænder for at sætte sit præg på studielivet og fakultetet. Det sker primært igennem frivillige aktiviteter, hvor ambassadørkorpset fungerer som en understøttende, udviklende og eksekverende enhed for fakultetet.

Ansættelse finder sted i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og HK/STAT.

Bemærk: Ved ansættelse som studentermedhjælp eller faglig vejleder er det en forudsætning, at den valgte kandidat er indskrevet som studerende på SDU.

Ansøgningen skal sendes elektronisk via linket "Ansøg online".

Vedhæftede filer skal være i Adobe PDF eller Word format.
 
Hvert felt i ansøgningsskemaet kan kun indeholde én fil af max. 10 Mb.
 
Vejledning i forbindelse med ansøgning findes her.

Syddansk Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Syddansk UniversitetOdense M2019-08-09T00:00:002019-09-05T00:00:00
330068983Juridisk Institut søger et antal studentermedhjælpere til video streamingRobot Juridisk Institut søger et antal studentermedhjælpere til video streaming ansøgningsfrist 20. august 2019 Har du styr på it og mere end en computer ad gangen? Og kan du med garanti komme op lørdag morgen? Så har vi jobbet til dig. De studerende kan følge undervisningen i jura på deltid på Syddansk Universitet som fjernstudie fra hele verden - live eller forskudt. Dit job bliver at videooptage undervisningen på uddannelsen til live streaming og bagefter lægge filerne på universitets servere. Du kommer til at arbejde i et selvtilrettelæggende team på seks studentermedhjælpere. Undervisningen foregår om lørdagen fra 9-16 på Campus Odense eller på udvalgte hverdage, og du skal kunne møde ind kl. 8 for at stille udstyret op og gøre klar. Du kommer til at skiftes med de andre studentermedhjælpere i teamet, så det ikke er hver lørdag, du skal arbejde. Din arbejdstid vil blive ca. 15-20 timer om måneden, men det er vigtigt, at du har mulighed for at være rimelig fleksibel. Arbejdet består som udgangspunkt i at producere og streame undervisningen med signaler fra to fjernstyrede kameraer, fire mikrofoner og underviserens pc. Vi streamer undervisningen i H.264-formatet i - og uden om e-læringsprogrammet Adobe Connect. Vi forventer, at du er en person, som: • Har styr på it og teknisk udstyr • Er god til at lave flere forskellige ting på en gang (god simultankapacitet) • Kan holde hovedet koldt og selv finde og løse simple tekniske problemer • Er systematisk og effektiv • Er mødestabil og god at arbejde sammen med Du vil blive oplært i betjening af udstyret og opbygningen af streamning servere i starten af din ansættelse. Stillingen stillingerne ønskes besat pr 25. august 2019 eller efter nærmere aftale. Du ansættes i en tidsbegrænset periode på 2 år med mulighed for forlængelse. Der forventes at afholdes samtaler umiddelbart efter ansøgningsfristen, men så det passer med din eksamensplan. Vil du vide mere om stillingen, kan du kontakte Jan Pedersen på jan@sam.sdu.dk. Ansættelse finder sted i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og Studenterundervisernes Landsforbund. Bemærk: Ved ansættelse som studentermedhjælp eller faglig vejleder er det en forudsætning, at den valgte kandidat er indskrevet som studerende på SDU. Ansøgningen skal sendes elektronisk via linket Ansøg online . Vedhæftede filer skal være i Adobe PDF eller Word format. Hvert felt i ansøgningsskemaet kan kun indeholde én fil af max. 10 Mb. Vejledning i forbindelse med ansøgning findes her. Syddansk Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.Juridisk Institut søger et antal studentermedhjælpere til video streaming – ansøgningsfrist 20. august 2019

Har du styr på it og mere end en computer ad gangen? Og kan du med garanti komme op lørdag morgen? Så har vi jobbet til dig.

De studerende kan følge undervisningen i jura på deltid på Syddansk Universitet som fjernstudie fra hele verden - live eller forskudt.

Dit job bliver at videooptage undervisningen på uddannelsen til live streaming og bagefter lægge filerne på universitets servere.

Du kommer til at arbejde i et selvtilrettelæggende team på seks studentermedhjælpere.
Undervisningen foregår om lørdagen fra 9-16 på Campus Odense eller på udvalgte hverdage, og du skal kunne møde ind kl. 8 for at stille udstyret op og gøre klar.

Du kommer til at skiftes med de andre studentermedhjælpere i teamet, så det ikke er hver lørdag, du skal arbejde. Din arbejdstid vil blive ca. 15-20 timer om måneden, men det er vigtigt, at du har mulighed for at være rimelig fleksibel.

Arbejdet består som udgangspunkt i at producere og streame undervisningen med signaler fra to fjernstyrede kameraer, fire mikrofoner og underviserens pc.

Vi streamer undervisningen i H.264-formatet i - og uden om – e-læringsprogrammet Adobe Connect.

Vi forventer, at du er en person, som:

• Har styr på it og teknisk udstyr
• Er god til at lave flere forskellige ting på en gang (god simultankapacitet)
• Kan holde hovedet koldt og selv finde og løse simple tekniske problemer
• Er systematisk og effektiv
• Er mødestabil og god at arbejde sammen med

Du vil blive oplært i betjening af udstyret og opbygningen af streamning servere i starten af din ansættelse.

Stillingen/stillingerne ønskes besat pr 25. august 2019 eller efter nærmere aftale. Du ansættes i en tidsbegrænset periode på 2 år med mulighed for forlængelse.

Der forventes at afholdes samtaler umiddelbart efter ansøgningsfristen, men så det passer med din eksamensplan.

Vil du vide mere om stillingen, kan du kontakte Jan Pedersen på jan@sam.sdu.dk.

Ansættelse finder sted i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og Studenterundervisernes Landsforbund.

Bemærk: Ved ansættelse som studentermedhjælp eller faglig vejleder er det en forudsætning, at den valgte kandidat er indskrevet som studerende på SDU.

Ansøgningen skal sendes elektronisk via linket "Ansøg online".

Vedhæftede filer skal være i Adobe PDF eller Word format.
 
Hvert felt i ansøgningsskemaet kan kun indeholde én fil af max. 10 Mb.
 
Vejledning i forbindelse med ansøgning findes her.

Syddansk Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Syddansk UniversitetOdense M2019-08-06T00:00:002019-08-20T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Socialstyrelsen søger dygtige og ambitiøse studentermedhjælpere

Socialstyrelsen

Odense C
Har du lyst til at få kendskab til det socialpolitiske område med afsæt i forvaltning og administration? Vil du vide mere om, hvordan man forvalter i krydsfeltet mellem jura, økonomi og det socialfaglige område, og har du interesse i at arbejde med ...
Indrykket:14. august 2019
Udløbsdato:28. august 2019

Studentermedhjælper med analytisk sans og administrativt flair

Socialstyrelsen

Odense C
Socialstyrelsens Center for Udsatte Voksne søger en serviceminded studentermedhjælper til administrative opgaver, analysearbejde og med gode skriveevner. Vi tilbyder et spændende arbejdsmiljø med stor selvstændighed og variation i arbejdsopgaverne. ...
Indrykket:14. august 2019
Udløbsdato:4. september 2019

Studentermedhjælper til SAMF Kommunikation

Syddansk Universitet

Odense M
Vil du være Præsident for SAMFs nye ambassadørkorps? SAMF Kommunikation søger en udadvendt studentermedhjælper Brænder du for at arbejde med frivillige? Og har du en iværksætter gemt i maven? Så er det måske dig vi har brug for som Præsident for SAM...
Indrykket:9. august 2019
Udløbsdato:5. september 2019

Juridisk Institut søger et antal studentermedhjælpere til video streaming

Syddansk Universitet

Odense M
Juridisk Institut søger et antal studentermedhjælpere til video streaming ansøgningsfrist 20. august 2019 Har du styr på it og mere end en computer ad gangen? Og kan du med garanti komme op lørdag morgen? Så har vi jobbet til dig. De studerende kan ...
Indrykket:6. august 2019
Udløbsdato:20. august 2019