Miljøstyrelsens Kemikalieinspektion i Slagelse søger en jurist til håndhævelser på jordbrugskontrolområdet (midlertidig ansættelse)

Er du jurist, og har erfaring med håndhævelse og politisager eller lignende?

Har du lyst til at indgå i et juridisk og kemisk-fagligt miljø af professionelle inspektører og håndhævelsesjurister, hvor vi lægger vægt på en målrettet kontrol, og proportionel håndhævelse?

Så er jobbet som midlertidig jurist i Kemikalieinspektionen måske noget for dig.


Miljøstyrelsen er en del af Miljøministeriet og den danske myndighed på miljø- og naturområdet. Vi arbejder for rig natur, rent vand, sikker kemi og grøn produktion. Vores kerneopgave er at omsætte natur- og miljølovgivningen til virkelighed, og målsætningen er at balancere hensynene til både beskyttelse og benyttelse.

Miljøstyrelsen er landsdækkende og har ca. 950 medarbejdere. Styrelsens hovedkontor med ca. 600 arbejdspladser har til huse i Odense. Vi er en organisation, der bygger på et stærkt, fagligt fundament, og hvor nye og erfarne medarbejdere arbejder, skaber og lærer sammen. Det er en fælles ambition at skabe grobund for en sjov og spændende hverdag med en rig idékultur og en arbejdsplads, der er en af statens bedste. Og det er ambitionen at gøre det samtidig med, at vi har øjne og ører på natur og miljø i Danmark.

Enheden
Kemikalieinspektionen fører kontrol med og håndhæver ud fra kemikalielovgivningen og de regler, der er knyttet til den lovgivning. Kemikalieinspektionen er en del af enheden Miljøstyrelsen Virksomheder. Enheden består af i alt knap 100 medarbejdere, hvoraf pt. ca. 20 medarbejdere beskæftiger sig med tilsyn og håndhævelse i relation til kemikalielovgivningen, herunder pesticider. Kemikalieinspektionen er fysisk placeret i Slagelse.

Opgaver
Kemikalieinspektionens arbejdsområde omfatter kontrol og håndhævelse af en bred vifte af produkter fra pesticider, biocider og andre kemiske produkter, over kosmetik, elektronik, HFC-gasser til legetøj. Håndhævelsen vedrører bl.a. klassificering, mærkning, begrænsninger, eksponering, registreringer, ulovlig import, godkendelser m.m.

Vi kan tilbyde en spændende stilling med selvstændigt arbejde og faglige udfordringer, både i forhold til virksomheder og samarbejdsparter, der skal opleve en professionel og transparent sagsbehandling, og i forhold til kollegaerne, hvor udvikling, faglig kvalitet og arbejdsglæde er prioriteret.
Kemikalieinspektionen samarbejder med andre nationale kontrolmyndigheder, såvel som i nordisk som i EU-regi. Ved hjælp af information og presse styrker vi effekten af kontrolarbejdet.

Dig som jurist
Du får ophæng i Pesticidteamet med primær fokus på sagsbehandling og juridisk kvalitetssikring af håndhævelsen over for overtrædelser hos primær-brugere af pesticider (landbrugere, gartnerier, juletræsproducenter med flere). Endvidere skal du sammen med teamets anden jurist være juridisk kvalitetssikring i forbindelse med andre områder af pesticid-håndhævelsen, f.eks. i forhold til forhandlerkontrol og beslaglæggelser ved grænsen.

Din profil
Du har en relevant juridisk uddannelse (cand.jur. eller cand.merc.jur.).

Vi lægger vægt på, at du:

  • Er systematisk og grundig i din identifikation af problemstillinger og sikring af den juridiske kvalitet.
  • Er en dygtig formidler i både skrift og tale, som kan oversætte og omsætte kompleks lovgivning til let forståelig rådgivning og konkrete løsninger i praksis.
  • Er en holdspiller, der med nysgerrighed og proaktivitet tager ansvar for den fælles og tværfaglige opgaveløsning, primært i forbindelse med håndhævelse af kemikalie- og bekæmpelsesmiddelreglerne.
  • Bevæger dig nemt mellem overblikket og detaljen; du identificerer hurtigt de elementer i et komplekst vidensgrundlag, som er relevant i den konkrete problemstilling.
  • Kan lide at arbejde med kolleger med mange forskellige fagligheder. Du kommer nemlig til at arbejde tæt sammen med inspektionens AC-teknikere og andre jurister.
  • Har stærke forvaltningsretlige kompetencer.
  • Du kan være både nyuddannet eller have erfaring.

Det kunne også være fordel, hvis du har erfaring med:
  • Håndhævelse og kontrolarbejde.
  • Offentlig forvaltning.
  • Aktindsigter.
  • Digital forvaltning, herunder anvendelse af F2 og GeoEnviron.

Vi forventer desuden, at du har et godt humør og er omstillingsparat, dynamisk og arbejdsom. Du trives med mange opgaver, hvor nogle vil være rutineprægede, andre kræve fordybelse og analytisk sans.

Løn og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst mellem Finansministeriet og en række Akademiker-organisationer for akademikere i staten (Akademiker-overenskomsten).

Ansættelsesområdet er Miljøministeriet med tilhørende institutioner.

Tjenestestedet vil være Antvorskov Allé 139c, 4200 Slagelse.

Yderligere oplysninger
Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte kontorchef Kim Holm Boesen på tlf. 21 62 59 66 eller funktionsleder Hanne Holst Linulf på tlf. 41 78 20 05.

Sådan søger du stillingen
Du søger stillingen online ved at sende din ansøgning, CV og uddannelsesbevis m.m. senest den 3. marts 2021.

Vi planlægger at holde samtaler henholdsvis den 16. eller 19. marts 2021 via Skype (afhængig af Covid 19 – situationen).
Du kan forud for en evt. samtale blive bedt om at forberede en case.

Du forventes at starte på jobbet snarest muligt, og senest den 1. maj 2021.

Miljøministeriet betragter mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge.

Miljøstyrelsen er en del af Miljøministeriet. Vi er statslig myndighed for natur, vand og miljø og arbejder for at sikre en bæredygtig balance mellem beskyttelse af natur og miljø, benyttelsen af naturressourcer og gode rammer for borgere og virksomheder. Vejen til en rig natur, et sundt miljø, og gode, grønne rammer for borgere og virksomheder går via åbenhed og dialog, for vi tror på, at de bedste miljøløsninger findes, hvis vi samarbejder med alle interessenter. Dialog med kommuner, borgere, erhvervsliv og andre myndigheder er centralt i vores arbejde. Miljøstyrelsen har ca. 950 medarbejdere fordelt på hovedkontoret og 10 enheder over hele landet.

 


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der matcher din søgning

Jurist til barselsvikariat i Sundhedsstrategisk Planlægning, Regionshuset i Sorø

Region Sjælland

Sorø
Er du uddannet jurist, og har du interesse for sundhedsjura? Så er du måske vores nye kollega. Om jobbet Sundhedsstrategisk Planlægning er et tværgående center, der sætter strategisk retning for et fagligt, organisatorisk og økonomisk bæredygtigt su...
Indrykket:18. februar 2021

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der matcher din søgning

Jurist til barselsvikariat i Sundhedsstrategisk Planlægning, Regionshuset i Sorø

Region Sjælland

Sorø
Er du uddannet jurist, og har du interesse for sundhedsjura? Så er du måske vores nye kollega. Om jobbet Sundhedsstrategisk Planlægning er et tværgående center, der sætter strategisk retning for et fagligt, organisatorisk og økonomisk bæredygtigt su...
Indrykket:18. februar 2021