Misbrugscentret søger en sygeplejerske eller ergoterapeut til - 1 års vikariat og et begivenhedsbetinget vikariat

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Om jobbet

Brænder du for de mest udsatte borgere og kan navigere i et behandlingsfelt med flere forskellige kasketter – så kan vi tilbyde dig en udfordrende dag med høj kompleksitet og hvor din faglighed og dine personlige kompetencer dagligt udfordres.

Vi har brug for hjælp og søger 2 engagerede og groundede kolleger. Har du minimum 2 års erfaring i arbejdet med socialt udsatte borgere? – så er det dig vi søger.

Dit arbejde vil primært bestå i socialfaglig behandling samt afløsning i medicinudleveringen. Begge stillinger er med en ugentlig arbejdstid på 37 timer.

 

Hvem er vi?

Misbrugscenter Sønderborg er placeret i hjertet af Sønderborg by, tæt på både vand, tog og bus. Vi har til huse i nye, lyse rammer sammen med Hjemme- og Sygeplejen - Distrikt Alssund, Akutteamet og Socialpsykiatrien – Distrikt By.

Centeret er i løbende organisationsudvikling og procesoptimering.

Centerets målgruppe er borgere med rusmiddelproblematik i alderen 12 år og opefter. Misbrugscentret varetager den socialfaglige- og lægefaglige stofmisbrugsbehandling, samt alkoholbehandling. Borgers situation er ofte præget af høj kompleksitet.

Med rehabilitering for øje, arbejdes med målrettede, tidsbestemte samarbejdsprocesser for at sikre helhedsorienterede og sammenhængende indsatser på tværs af faglige og organisatoriske snitflader. Dette for at optimere borgers mulighed for recovery.

Misbrugscenteret Sønderborg vægter tværfaglig sammensætning af medarbejdere og arbejder i en feedbackkultur. Der arbejdes teambaseret ud fra kompetencer, erfaring og funktioner. Vi er interesserede i hinandens arbejde, og hos os er kommunikation og trivsel et fælles ansvar. Vi gør os umage. Vi øver os og vi lærer af vores fejl. Vores rettigheder taler vi om, når det er på sin plads. Vores daglige forpligtelser taler vi til gengæld om dagligt. Her har sidegevinsten vist sig i form af faglig stolthed, engagement og et stærkt arbejdsfællesskab. Dette stiller krav til os alle om at indgå i løbende faglig og organisatorisk læring via udfordring, nysgerrighed, sparring, tilegnelse af ny viden, modige samtaler, selvrefleksion og forbedret praksis.

 

 Opgaverne er varierende og omfatter blandt andet:

Varetagelse af

  • Den social- og sundhedsfaglige indsats for centerets indskrevne borgere, herunder sagsåbning, udredning, rusmiddelbehandling, dokumentation/journalisering, handle- og behandlingsplaner.
  • koordinering af indsatsen inden for kommunen og uden for kommunen
  • Afløser i medicinudleveringen, som omfatter håndtering af medicin, herunder dispensering og udlevering af substitutionsmedicin til borgere
  • Råd, vejledning og undervisning til borgere, pårørende og andre samarbejdspartnere
  • Motivationsarbejde og støtte i den enkelte borgers målopnåelse
  • Rusmiddelbehandling både i gruppe og individuelt.

Du vil indgå i husets øvrige drift og med varetagelse af forskelligartede opgaver inden for rusmiddelområdet.

 

Din profil

Vi forventer, at du

  • Er uddannet sygeplejerske eller ergoterapeut og har minimum 2 års erfaring i arbejdet med udsatte borgere.
  • Kan lide arbejdet med målgruppen og at dette afspejler sig i din tilgang til borgeren og arbejdet.
  • Kan arbejde såvel i team som selvstændigt, herunder træffe beslutninger.
  • Er tålmodig og kan håndtere modstand
  • Har en stor bevidsthed om hvilke personlige kompetencer der fremmer arbejdet med målgruppen og er i besiddelse af disse.
  • Behersker at navigere i rollen som myndig person i såvel gruppe- som i individuelle sammenhænge.
  • At du er i balance med dig selv, kan justere løbende og mestrer at have mange bolde i luften på en gang.
  • Har stærke kommunikationsevner, såvel mundtligt som skriftligt.
  • Kan omstille dig sammen med organisationen.
  • Er i besiddelse af humor, engagement og ønsker at bidrage til et godt arbejdsmiljø.

 

Vi tilbyder

At du er en del af et team.

En mulighed for at prøve kræfter på rusmiddelområdet.

En arbejdsplads med gode kolleger, høj faglighed og en arbejdsplads i udvikling.

Omfattende indflydelse på egen arbejdsdag

Supervision og faglig sparring

En travl, udfordrende og udviklende hverdag

 

Du skal have kørekort


Løn- og ansættelsesvilkår:

Forhandles efter gældende overenskomst med den faglige organisation
 

Ansøgningsfristen er den 19. august 2021
 

Ansættelsessamtaler afholdes den 26. august 2021


Tiltrædelse:
1. oktober 2021 eller efter aftale


Der afholdes informationsmøde vedr. stillingen den 5. august kl. 15.30 – 16.30 på Kongevej 19, 6400 Sønderborg. Tilmelding er ikke krævet.

 

Sønderborg Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.

Ved tilbud om ansættelse indhenter Sønderborg Kommune efter samtykke offentlig børne- og straffeattest.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Misbrugscentret søger en sygeplejerske eller ergoterapeut til - 1 års vikariat og et begivenhedsbetinget vikariat

Om jobbet

Brænder du for de mest udsatte borgere og kan navigere i et behandlingsfelt med flere forskellige kasketter – så kan vi tilbyde dig en udfordrende dag med høj kompleksitet og hvor din faglighed og dine personlige kompetencer dagligt udfordres.

Vi har brug for hjælp og søger 2 engagerede og groundede kolleger. Har du minimum 2 års erfaring i arbejdet med socialt udsatte borgere? – så er det dig vi søger.

Dit arbejde vil primært bestå i socialfaglig behandling samt afløsning i medicinudleveringen. Begge stillinger er med en ugentlig arbejdstid på 37 timer.

 

Hvem er vi?

Misbrugscenter Sønderborg er placeret i hjertet af Sønderborg by, tæt på både vand, tog og bus. Vi har til huse i nye, lyse rammer sammen med Hjemme- og Sygeplejen - Distrikt Alssund, Akutteamet og Socialpsykiatrien – Distrikt By.

Centeret er i løbende organisationsudvikling og procesoptimering.

Centerets målgruppe er borgere med rusmiddelproblematik i alderen 12 år og opefter. Misbrugscentret varetager den socialfaglige- og lægefaglige stofmisbrugsbehandling, samt alkoholbehandling. Borgers situation er ofte præget af høj kompleksitet.

Med rehabilitering for øje, arbejdes med målrettede, tidsbestemte samarbejdsprocesser for at sikre helhedsorienterede og sammenhængende indsatser på tværs af faglige og organisatoriske snitflader. Dette for at optimere borgers mulighed for recovery.

Misbrugscenteret Sønderborg vægter tværfaglig sammensætning af medarbejdere og arbejder i en feedbackkultur. Der arbejdes teambaseret ud fra kompetencer, erfaring og funktioner. Vi er interesserede i hinandens arbejde, og hos os er kommunikation og trivsel et fælles ansvar. Vi gør os umage. Vi øver os og vi lærer af vores fejl. Vores rettigheder taler vi om, når det er på sin plads. Vores daglige forpligtelser taler vi til gengæld om dagligt. Her har sidegevinsten vist sig i form af faglig stolthed, engagement og et stærkt arbejdsfællesskab. Dette stiller krav til os alle om at indgå i løbende faglig og organisatorisk læring via udfordring, nysgerrighed, sparring, tilegnelse af ny viden, modige samtaler, selvrefleksion og forbedret praksis.

 

 Opgaverne er varierende og omfatter blandt andet:

Varetagelse af

  • Den social- og sundhedsfaglige indsats for centerets indskrevne borgere, herunder sagsåbning, udredning, rusmiddelbehandling, dokumentation/journalisering, handle- og behandlingsplaner.
  • koordinering af indsatsen inden for kommunen og uden for kommunen
  • Afløser i medicinudleveringen, som omfatter håndtering af medicin, herunder dispensering og udlevering af substitutionsmedicin til borgere
  • Råd, vejledning og undervisning til borgere, pårørende og andre samarbejdspartnere
  • Motivationsarbejde og støtte i den enkelte borgers målopnåelse
  • Rusmiddelbehandling både i gruppe og individuelt.

Du vil indgå i husets øvrige drift og med varetagelse af forskelligartede opgaver inden for rusmiddelområdet.

 

Din profil

Vi forventer, at du

  • Er uddannet sygeplejerske eller ergoterapeut og har minimum 2 års erfaring i arbejdet med udsatte borgere.
  • Kan lide arbejdet med målgruppen og at dette afspejler sig i din tilgang til borgeren og arbejdet.
  • Kan arbejde såvel i team som selvstændigt, herunder træffe beslutninger.
  • Er tålmodig og kan håndtere modstand
  • Har en stor bevidsthed om hvilke personlige kompetencer der fremmer arbejdet med målgruppen og er i besiddelse af disse.
  • Behersker at navigere i rollen som myndig person i såvel gruppe- som i individuelle sammenhænge.
  • At du er i balance med dig selv, kan justere løbende og mestrer at have mange bolde i luften på en gang.
  • Har stærke kommunikationsevner, såvel mundtligt som skriftligt.
  • Kan omstille dig sammen med organisationen.
  • Er i besiddelse af humor, engagement og ønsker at bidrage til et godt arbejdsmiljø.

 

Vi tilbyder

At du er en del af et team.

En mulighed for at prøve kræfter på rusmiddelområdet.

En arbejdsplads med gode kolleger, høj faglighed og en arbejdsplads i udvikling.

Omfattende indflydelse på egen arbejdsdag

Supervision og faglig sparring

En travl, udfordrende og udviklende hverdag

 

Du skal have kørekort


Løn- og ansættelsesvilkår:

Forhandles efter gældende overenskomst med den faglige organisation
 

Ansøgningsfristen er den 19. august 2021
 

Ansættelsessamtaler afholdes den 26. august 2021


Tiltrædelse:
1. oktober 2021 eller efter aftale


Der afholdes informationsmøde vedr. stillingen den 5. august kl. 15.30 – 16.30 på Kongevej 19, 6400 Sønderborg. Tilmelding er ikke krævet.

 

Sønderborg Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.

Ved tilbud om ansættelse indhenter Sønderborg Kommune efter samtykke offentlig børne- og straffeattest.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.