Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Myndighedssagsbehandler på hjemmetræningsområdet i Borgercenter Handicap

Vil du hjælpe københavnske børn og unge med handicap til at få mere livskvalitet og øget selvhjulpenhed? Er du ambitiøs, tænker du helhedsorienteret, og er du nysgerrig på at finde løsninger sammen med andre? Så er du måske den nye kollega, vi søger til vores børneområde.  
 
Du kommer til at sidde i Borgercenter Handicaps Børneområde med 44 engagerede kollegaer, der hver dag arbejder på at blive det dygtigste specialiserede børneområde i Danmark. Børneområdet varetager den helhedsorienterede sagsbehandling af børn med funktionsnedsættelser i alderen 0-15 år i Københavns Kommune.  
 
Hjemmetræning giver forældre til børn med en betydelig og varig nedsat funktionsevne mulighed for at træne deres barn i hjemmet. Træningen bevilges efter servicelovens § 32 og skal foregå efter dokumenterbare metoder.  
 
Som myndighedssagsbehandler på hjemmetræningsområdet bliver dine arbejdsopgaver at  
  • modtage og screene henvendelser fra forældre   
  • afholde informations- og opstartsmøder med forældre  
  • være familiens faste sagsbehandler  
  • træffe afgørelser i forhold til træningsmetoder, økonomi m.m. efter servicelovens § 32  
  • planlægge fælles tilsyns- og opfølgningsbesøg med Børne- og Ungdomsforvaltningen  
  • afholde tilsynsbesøg to gange årligt og udarbejde tilsynsrapporter  
  • afstemme regnskaber i samarbejde med økonomiafdelingen  
  • sagsbehandle familiens ansøgninger efter servicelovens §§ 41, 42, 44, jf. § 83 og 84  
Vi forventer af dig, at du   
  • har en relevant uddannelse som fx socialrådgiver, socialformidler eller lignende   
  • arbejder effektivt og struktureret og kan prioritere din arbejdstid  
  • at du kan tilegne dig viden om lovgivning og metoder  
  • at du har flair for tal  
  • at du mestrer at arbejde i feltet mellem familierne og de økonomiske og juridiske rammer  
  • er robust og kommunikerer klart og tydeligt  
  • har gode samarbejdsevner og arbejder ud fra en løsningsfokuseret tilgang  
  • er ambitiøs på egne og dit teams vegne  
  • er klar på at indgå i et team, der prioriterer det gode samarbejde  
Vi tilbyder dig 
  • En spændende arbejdsplads i udvikling med meningsfulde opgaver  
  • Introprogram og oplæring  
  • Mulighed for at få indflydelse og bringe din faglighed i spil  
  • Engagerede og dygtige kollegaer i et team, som prioriterer det gode samarbejde i en travl hverdag  
  • Løbende supervision og et højt fokus på din og teamets faglige udvikling  
  • En nærværende og tydelig ledelsesgruppe, der er opmærksom på den enkeltes trivsel og på at sætte retning, rammer og ambitioner for arbejdet 
  • Flekstid  
  • Frokostordning, massageordning og sociale arrangementer
Om Borgercenter Handicap   
Vores målgruppe er Københavnere med varigt nedsat funktionsevne. Vi består af et myndighedsområde med ca. 250 medarbejdere, og 10 centerfællesskaber bestående af 61 tilbud med ca. 2200 ansatte. Vi arbejder ud fra Socialudvalgets grundlagspapir og Socialforvaltningens vision 2017 ”sammen med borgeren gør vi det, der virker”, under overskrifterne ambition, viden, sammenhæng og sammen med borgeren. Du kan læse om Socialforvaltningen på København Kommunes hjemmeside: www.kk.dk og om Borgercenter Handicap på www.bch.dk
 
Løn- og ansættelsesforhold  
Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst.
 
Arbejdstiden er 37 timer ugentligt.
 
Tiltrædelse er 1. maj 2018 eller hurtigst muligt derefter.
 
Vi er beliggende på Thoravej 29, 2400 København NV.   
 
Yderligere oplysninger  
Vil du vide mere om stillingen, kan du kontakte socialfaglig koordinator Angelika Schmidt-Shams Ili på 5146 8815 eller afdelingsleder Anne Sandager på 5146 8923. 
Vi indhenter reference samt udvidet børne- og straffeattest på den kandidat, der tilbydes jobbet.  
 
Søg stillingen via nedenstående link senest søndag den 22. april 2018  
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler den 25. april 2018.   
 


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her