Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Netværkstovholdere til Borgercenter Børn og Unge

Alle taler om netværk. Vi ved også, at det virker. Hvordan får vi så meget mere fokus på at skabe endnu flere netværksløsninger for udsatte børn og unge?

Måske har du gode ideer, drivkraft og er den netværkstovholder vi leder efter i Borgercenter Børn og Unge Amager til at udvikle netværksindsatsen yderligere. Stillingerne er projektansættelser på tre år.

Som tovholder bliver du en del af en stor børnefamilieenhed med ca. 200 medarbejdere. Vi er lokaliseret i en levende, ekspanderende og aktiv bydel, hvor vi samarbejder bredt med boligsociale helhedsplaner, frivillige aktører, skolerne og mange andre superkræfter i lokalområdet. 

Enheden rummer bl.a. myndighedssagsbehandlere, kontaktpersoner, familiebehandlere, psykologer, rådgivere, jurister, daginstitutions- og skolesocialrådgivere samt en frivillig anonym familierådgivning (§11,2).

Du bliver sammen med din kollega en del af et stort fællesskab, hvor der er plads til at videndele og udfordre hinanden i de faglige drøftelser, og hvor der er store positive forventninger til dine evner og dine ønsker om, i samarbejde med myndighedssagsbehandlerne, at skabe flere gode resultater på området. 

Om BBU Amager efter 15. februar 2021
Børn og Unge Amager (BBU-Amager) har, for at styrke og forenkle borgerens vej gennem organisationen, besluttet at justere BBU-Amager ved at integrere undersøgelsesarbejdet i myndighedsgrupperne. 

Det betyder, at der fra 15. februar 2021 bliver oprettet tre nye myndighedsgrupper: Børneliv (0-8 år), Skoleliv (9-13 år) samt Ungeliv (14-23 år), hvori alle dele af sagsarbejdet vil foregå. Vi har med den justering af organisationen været nysgerrige på hvilke komponenter borgerne tilkendegiver, der har betydning i håndteringen af deres sag og hvilke ting, der skaber god udvikling i udsatte børn og unges liv. Færre overgange og aktivering af netværk er nogle af de ting, der bliver nævnt.

Om stillingerne
Noget af det vi også ved, både fra forskning og fra vores egen praksis, er at aktivering af udsatte børn og unges netværk fra begyndelsen af et sagsforløb har meget stor positiv betydning for børn og unges livskvalitet.

I de sidste par år har vi skabt mange gode resultater ved at bruge netværket aktivt. Det fundament ønsker vi at bygge videre på ved at arbejde endnu mere målrettet og kreativt med netværk. Bl.a. er visionen at komme tidligere ind i sagerne og at få sagsbehandlerne til at arbejde med endnu mere netværk.

Til det har vi brug for to tidsbegrænsede netværkstovholdere, der kan

  • Understøtte/være makker sammen med sagsbehandlere i sager, hvor der er et netværksfokus
  • Arbejde med de administrative dele af netværk
  • Undervise og vejlede medarbejdere i forbindelse med brugen af netværk
  • Give generel sparring
  • Være bagvagt i akutsager (samme med embedsmandsvagten og tæt samarbejde med den sociale døgnvagt)
  • Undervise i TSOP (tæt støttede opstartsforløb)
  • Udvikle den generelle forståelse af, hvad netværk er
  • Deltage på forskellige visitations- og anbringelsesudvalg
  • Sammen med sagsbehandleren kunne yde råd og vejledning for aflastning og netværksplejefamilier
  • Have viden om andre anbringelser i huset fx døgn, almindelig pleje m.m.

Om dig
Du har en har en relevant uddannelsesbaggrund som fx socialrådgiver eller pædagog. Du har erfaring med myndighedsarbejde.

Det er vigtigt at du er systematisk og selvstændig. Stillingerne er tidsbegrænsede, fordi din viden inden for et par år skal blive sagsbehandlernes viden og ageren i disse sager. Derfor skal du kunne undervise, være mesterlærer og ”sælge budskabet”.

Det betyder, at du skal være indstillet på et udpræget samarbejde med sagsbehandlerne. Det er vigtigt, at du har erfaring med netværksarbejde, processerne på plejeområdet og naturligvis kan se perspektiverne i at netværkstankegangen bliver en naturlig del af hverdagskommunikationen i det sociale arbejde med udsatte børn og unge.

Vi tilbyder

  • engagerede kollegaer, der har høj faglighed
  • en arbejdsplads, hvor faglighed og udvikling prioriteres højt
  • gode muligheder for kompetenceudvikling
  • supervision
  • en personaleforening, der står for sociale og kulturelle arrangementer

Du kan forvente at blive en del af en organisation,

  • hvor vi insisterer på at gå nye veje, hvis det gavner borgerperspektivet 
  • hvor vi skaber resultater og har høje ambitioner for udsatte børn og unge i København med fokus på mål, metodeudvikling, etik og retssikkerhed 
  • der gerne giver en høj grad af indflydelse og ansvar for en opgave, der kræver personligt overskud og høj arbejdskapacitet  
  • der bidrager til den fælles udvikling af et stærkt bydækkende borgercenter for børn og unge 

Yderligere oplysninger
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og efter reglerne om Ny Løn.

Som led i ansættelsesprocessen indhenter vi det straffeattest og børneattest. 

Hvis du vil høre mere om de forskellige stillinger, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder for Familiehus Susanne Tsoskunoglu 2421 1765 eller afdelingsleder for Børneliv Johanna Rasmussen på 2818 7228.

Søg via nedenstående link senest torsdag den 19. januar 2021
Vi holder samtaler i uge 4.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.