Ny kollega til landzonesagsbehandling og planlægning i det åbne land - Til Plan, Byg og Miljø

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Om jobbet

Kalundborg kommune er et godt sted at bo og leve, uddanne sig, arbejde og drive virksomhed. Aktivitetsniveauet er højt og forventningerne til fremtiden er positive. Det betyder, at der er godt gang i byggeri og aktiviteter, både i byerne og på landet, og det øger presset på myndighedsbehandlingen og behovet for fysisk planlægning i det åbne land.

Vi har brug for at styrke vores hold på landzoneområdet, og vi søger derfor en planlægger til først og fremmest at arbejde med landzonesagsbehandling og derudover med kommune- og lokalplanlægning i det åbne land. Eksempelvis har vi aktuelt flere lokalplaner på bedding for større solcelleanlæg, og vi mærker den stigende interesse for at rejse skov og etablere anlæg, der understøtter den grønne omstilling. Det er ikke afgørende, at du kan bevæge dig i hele paletten fra start, men snarere, at du er nysgerrig, og har lysten til at udvikle dig.

Din udvikling sker bl.a. gennem det ansvar du tager, og den tillid vi lægger i opgaveløsningen. Vi ønsker, at vores medarbejdere udfordrer, prøver af og skubber på og gør det i den tryghed, at ledelsen står bagved og bakker op, også når der sker fejl. Vi er et hold der spiller bold med og op mod hinanden, og vi er optaget af, at det rigtige hold omkring opgaven i midten, giver en god opgaveløsning og et godt arbejdsmiljø.

Din profil

Du har gerne praktisk erfaring med at administrere planlovens landzonebestemmelser og/eller generel erfaring inden for planområdet. Det er en fordel, at du har et godt kendskab til faglovgivning samt forvaltnings- og offentlighedslov, men ikke et krav. Du synes det er interessant at arbejde med de lovgivningsmæssige problemstillinger, der knytter sig til sagsbehandlingen.

Du er serviceminded og god til at vejlede og kommunikere med ansøgere. Vi forventer, at du er åben og imødekommende og har fokus på den gode professionelle dialog med borgere, rådgivere og virksomheder.

Du har appetit på at være deltagende, og til tider styrende, i planopgaver, og på at agere i komplekse processer. Du har blik for helheder, så du er bevidst om, hvornår andre skal på banen, fx andre fagområder eller samarbejdspartnere. Men du har også blik for detaljen og de handlerum, der opstår undervejs. Du kan navigere i en foranderlig hverdag og med en dynamisk opgaveportefølje.

Din faglige baggrund er inden for fysisk planlægning eller forvaltning i det åbne land, eksempelvis landskabsarkitekt, skov- og landskabsingeniør, naturforvalter, agronom eller lignende. Men vi lægger også særligt vægt på dine personlige kompetencer og evner.

Du er i stand til at arbejde systematisk, tager gerne ansvar og finder det naturligt at arbejde med og dyrke de gode relationer.

Du er en person, der bidrager konstruktivt til et godt arbejdsmiljø, en fælles kultur og et stærkt fagligt miljø.

Derfor skal du vælge os

Team Plan og Byg er en del af den faglige enhed Plan, Byg og Miljø på det tekniske område. Vi har myndighedsopgaver og bidrager ind i projekter og tværgående opgaver. I teamet får du 23 gode kolleger som har en bred vifte af kompetencer inden for plan- og byggesagsområdet og på den måde komplimenterer hinanden godt på forskellig vis. Vi er et team med både erfarne planlæggere, og nogle der er ved at opbygge erfaring. Vi er gode til at bruge hinandens styrker, og omgangsformen på arbejdspladsen er uformel og rummelig.

Vi har fokus på et godt samarbejde både internt i kommunen og eksternt i forhold til virksomheder og borgere.

Vi er flere kollegaer på det tekniske område, som har valgt at bruge tid på at pendle langvejs fra, fordi det gode arbejdsmiljø og de spændende arbejdsopgaver betyder meget for os, og fordi at arbejdspladsen tilbyder en meget fleksibel tilrettelæggelse af arbejdsopgaverne

Løn og ansættelsesvilkår

Løn og ansættelsesvilkår efter dine kvalifikationer og gældende overenskomst.

Der er tale om en fast stilling, der er normeret til 37 timer pr. uge. Vi har flextid, og vi er åbne over for hjemmearbejde efter nærmere aftale.

Vi ønsker stillingen besat pr. 1. oktober 2022 eller snarest muligt.

Arbejdssted er Kalundborg Rådhus, Holbækvej 141B, 4400 Kalundborg.

Hvis du vil vide mere

Du kan få yderligere oplysninger hos:

Teamleder i Plan og Byg, Laila L. Christensen, tlf. 21 49 37 46.

Fagkoordinator i Plan og Byg, Nina Lemkow, tlf. 23 35 73 61

Send gerne sms, hvis du vil kontaktes.

Ansøgning

Ansøgning med relevante bilag sendes elektronisk via kommunens jobportal, se link nederst i dette stillingsopslag.

Ansøgningsfrist den 8. august 2022
Første samtale forventes den 18. august 2022
Anden samtale forventes den 26. august 2022

Imellem første og anden samtale skal du gennemføre en test (Garuda FokusProfil).

Om os

Kalundborg er en kommune i vækst.

Kommunen huser en af Sjællands største industrikoncentrationer uden for København med nogle af Danmarks største energi- og procesvirksomheder. Novo Nordisk har for nylig offentliggjort, at de frem mod 2027 vil investere 17 mia. i deres produktionsanlæg i Kalundborg. Senest har Chr. Hansen og AP Terminals etableret sig i Kalundborg og flere virksomheder er på vej. Vi opbygger et banebrydende center for udvikling af avanceret biotek produktion, uddannelse og startups, ligesom den verdenskendte Kalundborg Symbiose ikke bare er et eksempel på fremsynet energieffektiv og bæredygtig produktion, men også et udtryk for en helt særlig måde at tænke cirkulær økonomi på.

Erhvervslivet efterspørger både akademikere og faglært arbejdskraft, ligesom der er behov for velkvalificerede medarbejdere i den offentlige sektor. Her kan du ikke bare finde et godt job - du kan også skabe dig en karriere. Kommunen har knap 49.000 borgere og arbejder på at flere, vil vælge at bo tæt på den smukke vestsjællandske natur.

Vi er 3.300 kommunalt ansatte, og vi arbejder alle strategisk med at skabe mere samarbejde med hinanden og eksterne partnere - borgere, virksomheder og andre myndigheder. Det gør vi for at opnå bedre resultater og understøtte, at kommunen når sin vision om at være et godt sted at bo og leve, uddanne sig, arbejde og drive virksomhed.

Kalundborg Kommune har lanceret en podcastserien "Karriere på Kalundborgsk". I serien fortæller en række medarbejdere om, hvordan deres karriere har formet sig med et job i Kalundborg Kommune. Serien er et led i kommunens bestræbelser på at rekruttere dygtige medarbejdere.

Hør dem her: https://karrierepaakalundborgsk.podbean.com/

Vi opfordrer alle uanset baggrund, køn, religion mv. til at søge.

I Kalundborg Kommune har vi en generel politik om indhentning af straffeattest.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


Ny kollega til landzonesagsbehandling og planlægning i det åbne land - Til Plan, Byg og Miljø

Om jobbet

Kalundborg kommune er et godt sted at bo og leve, uddanne sig, arbejde og drive virksomhed. Aktivitetsniveauet er højt og forventningerne til fremtiden er positive. Det betyder, at der er godt gang i byggeri og aktiviteter, både i byerne og på landet, og det øger presset på myndighedsbehandlingen og behovet for fysisk planlægning i det åbne land.

Vi har brug for at styrke vores hold på landzoneområdet, og vi søger derfor en planlægger til først og fremmest at arbejde med landzonesagsbehandling og derudover med kommune- og lokalplanlægning i det åbne land. Eksempelvis har vi aktuelt flere lokalplaner på bedding for større solcelleanlæg, og vi mærker den stigende interesse for at rejse skov og etablere anlæg, der understøtter den grønne omstilling. Det er ikke afgørende, at du kan bevæge dig i hele paletten fra start, men snarere, at du er nysgerrig, og har lysten til at udvikle dig.

Din udvikling sker bl.a. gennem det ansvar du tager, og den tillid vi lægger i opgaveløsningen. Vi ønsker, at vores medarbejdere udfordrer, prøver af og skubber på og gør det i den tryghed, at ledelsen står bagved og bakker op, også når der sker fejl. Vi er et hold der spiller bold med og op mod hinanden, og vi er optaget af, at det rigtige hold omkring opgaven i midten, giver en god opgaveløsning og et godt arbejdsmiljø.

Din profil

Du har gerne praktisk erfaring med at administrere planlovens landzonebestemmelser og/eller generel erfaring inden for planområdet. Det er en fordel, at du har et godt kendskab til faglovgivning samt forvaltnings- og offentlighedslov, men ikke et krav. Du synes det er interessant at arbejde med de lovgivningsmæssige problemstillinger, der knytter sig til sagsbehandlingen.

Du er serviceminded og god til at vejlede og kommunikere med ansøgere. Vi forventer, at du er åben og imødekommende og har fokus på den gode professionelle dialog med borgere, rådgivere og virksomheder.

Du har appetit på at være deltagende, og til tider styrende, i planopgaver, og på at agere i komplekse processer. Du har blik for helheder, så du er bevidst om, hvornår andre skal på banen, fx andre fagområder eller samarbejdspartnere. Men du har også blik for detaljen og de handlerum, der opstår undervejs. Du kan navigere i en foranderlig hverdag og med en dynamisk opgaveportefølje.

Din faglige baggrund er inden for fysisk planlægning eller forvaltning i det åbne land, eksempelvis landskabsarkitekt, skov- og landskabsingeniør, naturforvalter, agronom eller lignende. Men vi lægger også særligt vægt på dine personlige kompetencer og evner.

Du er i stand til at arbejde systematisk, tager gerne ansvar og finder det naturligt at arbejde med og dyrke de gode relationer.

Du er en person, der bidrager konstruktivt til et godt arbejdsmiljø, en fælles kultur og et stærkt fagligt miljø.

Derfor skal du vælge os

Team Plan og Byg er en del af den faglige enhed Plan, Byg og Miljø på det tekniske område. Vi har myndighedsopgaver og bidrager ind i projekter og tværgående opgaver. I teamet får du 23 gode kolleger som har en bred vifte af kompetencer inden for plan- og byggesagsområdet og på den måde komplimenterer hinanden godt på forskellig vis. Vi er et team med både erfarne planlæggere, og nogle der er ved at opbygge erfaring. Vi er gode til at bruge hinandens styrker, og omgangsformen på arbejdspladsen er uformel og rummelig.

Vi har fokus på et godt samarbejde både internt i kommunen og eksternt i forhold til virksomheder og borgere.

Vi er flere kollegaer på det tekniske område, som har valgt at bruge tid på at pendle langvejs fra, fordi det gode arbejdsmiljø og de spændende arbejdsopgaver betyder meget for os, og fordi at arbejdspladsen tilbyder en meget fleksibel tilrettelæggelse af arbejdsopgaverne

Løn og ansættelsesvilkår

Løn og ansættelsesvilkår efter dine kvalifikationer og gældende overenskomst.

Der er tale om en fast stilling, der er normeret til 37 timer pr. uge. Vi har flextid, og vi er åbne over for hjemmearbejde efter nærmere aftale.

Vi ønsker stillingen besat pr. 1. oktober 2022 eller snarest muligt.

Arbejdssted er Kalundborg Rådhus, Holbækvej 141B, 4400 Kalundborg.

Hvis du vil vide mere

Du kan få yderligere oplysninger hos:

Teamleder i Plan og Byg, Laila L. Christensen, tlf. 21 49 37 46.

Fagkoordinator i Plan og Byg, Nina Lemkow, tlf. 23 35 73 61

Send gerne sms, hvis du vil kontaktes.

Ansøgning

Ansøgning med relevante bilag sendes elektronisk via kommunens jobportal, se link nederst i dette stillingsopslag.

Ansøgningsfrist den 8. august 2022
Første samtale forventes den 18. august 2022
Anden samtale forventes den 26. august 2022

Imellem første og anden samtale skal du gennemføre en test (Garuda FokusProfil).

Om os

Kalundborg er en kommune i vækst.

Kommunen huser en af Sjællands største industrikoncentrationer uden for København med nogle af Danmarks største energi- og procesvirksomheder. Novo Nordisk har for nylig offentliggjort, at de frem mod 2027 vil investere 17 mia. i deres produktionsanlæg i Kalundborg. Senest har Chr. Hansen og AP Terminals etableret sig i Kalundborg og flere virksomheder er på vej. Vi opbygger et banebrydende center for udvikling af avanceret biotek produktion, uddannelse og startups, ligesom den verdenskendte Kalundborg Symbiose ikke bare er et eksempel på fremsynet energieffektiv og bæredygtig produktion, men også et udtryk for en helt særlig måde at tænke cirkulær økonomi på.

Erhvervslivet efterspørger både akademikere og faglært arbejdskraft, ligesom der er behov for velkvalificerede medarbejdere i den offentlige sektor. Her kan du ikke bare finde et godt job - du kan også skabe dig en karriere. Kommunen har knap 49.000 borgere og arbejder på at flere, vil vælge at bo tæt på den smukke vestsjællandske natur.

Vi er 3.300 kommunalt ansatte, og vi arbejder alle strategisk med at skabe mere samarbejde med hinanden og eksterne partnere - borgere, virksomheder og andre myndigheder. Det gør vi for at opnå bedre resultater og understøtte, at kommunen når sin vision om at være et godt sted at bo og leve, uddanne sig, arbejde og drive virksomhed.

Kalundborg Kommune har lanceret en podcastserien "Karriere på Kalundborgsk". I serien fortæller en række medarbejdere om, hvordan deres karriere har formet sig med et job i Kalundborg Kommune. Serien er et led i kommunens bestræbelser på at rekruttere dygtige medarbejdere.

Hør dem her: https://karrierepaakalundborgsk.podbean.com/

Vi opfordrer alle uanset baggrund, køn, religion mv. til at søge.

I Kalundborg Kommune har vi en generel politik om indhentning af straffeattest.

Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


+

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.