Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Nye kolleger til bekæmpelse af international skatteunddragelse til den kommende Skattestyrelse

Ønsker du at deltage i en målrettet indsats mod international skatteunddragelse? Brænder du for at gøre en forskel på et område, som er i kraftig vækst og har stor politisk bevågenhed? Så er du måske være vores nye kollega i Center for Bekæmpelse af International Skatteunddragelse (CEBIS)?

Centret er nyetableret pr. 1. januar 2018 i Aarhus, og består af 3 enheder. Enhederne har til opgave at analysere, overvåge og foretage kontroller, hvor der er formodning for bevidste fejl og skatteunddragelse.

Behandling af komplicerede kontrolsager
Enhederne arbejder med konkrete kontrolsager baseret på oplysninger, der modtages automatisk som led i de mange internationale udvekslingsaftaler. Enhederne modtager også spontane oplysninger fra udlandet, og lige nu er der et stort fokus på behandling af lækagesager.

Vi har brug for kolleger, som primært skal behandle sager og udøve kontroller. Sagsbehandlingen omfatter både person- og selskabsbeskatning, og kontroloplysningerne behandles efter forskellige skatteregler og dobbeltbeskatningsoverenskomster.

Du skal således have interesse for og generel kendskab til international skat, herunder dobbeltbeskatningsaftalerne og de danske regler for subjektiv skattepligt. Kendskab til de skatteretlige regler for værdipapirer vil være en fordel.

Høj faglighed og interesse for udlandsområdet
Vi søger erfarne medarbejdere, og du har enten en baggrund som skatterevisor, eller flere års praktisk erfaring med kontrolsager, udlandsområdet eller den skatteretlige behandling af selskaber. [CF1]

Du har et godt kendskab til skatteretten generelt og en stor interesse for at lære mere på udlandsområdet. Du har et naturligt blik for at procesoptimere sagsbehandlingen og trives med at arbejde selvstændigt med dine egne sager. Du skal være i stand til at gennemskue detaljerede problemstillinger og have en veludviklet sans for detaljer i enhver sag.

Som person forventer vi, at du:

  • Er struktureret og kan samarbejde om opgaver med andre kolleger
  • Oplever en glæde ved vidensdeling og hjælper gerne kolleger
  • Har en nysgerrig, proaktiv og positiv tilgang til opgaver
  • Er effektiv, løsningsorienteret og kan udføre opgaverne med høj kvalitet
  • Har gode kommunikative evner mundtligt og skriftligt

CEBIS 2 og 3 – din nye arbejdsplads
Vi har et fagligt og udviklende miljø inden for udlandsområdet, hvor du får engagerede, kompetente og hjælpsomme kollegaer samt et godt socialt miljø med en uformel omgangstone. I enhederne vil du arbejde sammen med andre helt nye kollegaer samt have en god sparring med de mere erfarne specialister.

CEBIS 2 har p.t. 20 medarbejdere og arbejder med lækagesager. CEBIS 3 har p.t. 17 medarbejdere og arbejder både med lækagesager og med konkrete kontrolsager baseret på en unddragelsesvinkel. Vi har et tæt samarbejde i dagligdagen, også med andre enheder i afdelingen ”International skatteunddragelse”, herunder CEBIS 1 (projekt skattely), hvidvask, pengeoverførsler og money transfer.

Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning, CV, dokumentation for uddannelse samt yderligere relevant materiale via linket ”Søg stillingen” senest 20. april 2018.

Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Erik Enevoldsen (CEBIS 2) på telefon 72386662 eller funktionsleder Heidi Schmidt (CEBIS 3) på telefon 72373458.

Vi forventer løbende at afholde samtaler. Tiltrædelse snarest muligt[CF2] . Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Der vil blive indhentet straffeattest i forbindelse med ansættelsen.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Lyseng Alle 1, 8270 Højbjerg.

Skattestyrelsen
Som led i regeringens plan ’Fra én til syv styrelser – skatteforvaltningen 2021’ vil SKAT fra den 1. juli 2018 blive erstattet af syv nye styrelser. De nye styrelser oprettes med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet, så der sikres smidigt samarbejde på tværs af alle skatteforvaltningens opgaver.

Skattestyrelsens kerneopgave bliver at sikre nem og korrekt skattebetaling for borgere og virksomheder. Styrelsen forventes bemandet med ca. 3.300-3.500 medarbejdere og får kontorer i hele landet, herunder i København, Ribe, Høje Taastrup og Århus. Læs mere om Skattestyrelsen på http://www.fra1til7.dk.

Vi opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her