Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Nyoprettede projektstillinger

Er du dygtig kommunikerende socialrådgiver eller socialformidler med en god portion erfaring indenfor børne- og ungeområdet, så er du måske lige den kollega, vi søger?

Viborg kommune sætter fokus på sammenhængende indsatser for vores borgere. Vi arbejder mod, at Viborg kommunes borgere understøttes relevant med det mål for øje, at familierne bliver i stand til at klare sig uden- eller i mindre grad af støtte.

På familieområdet fokuserer vi særligt på lokalforankrede løsninger og inddragelse af familien og dennes netværk. Vi tror på, at børn og unge får de bedste muligheder i livet gennem sammenhængende indsatser samt stor grad af involvering af familien og netværk.

I familieafdelingen arbejder vi på at blive endnu dygtigere i samarbejdet med vores borgere. Vi har stor opmærksomhed på, at vi som medarbejdere i familieafdelingen er centrale for samarbejdet omkring familien, og at koordinering af indsatser bredt er en nødvendighed for familiens muligheder i at lykkes.

Viborg kommune har overordnet en målsætning om, at unge mennesker er i uddannelse eller beskæftigelse. Vi har også en politisk målsætning om, at vi i udgangspunktet ikke anbringer unge mennesker over 13 år, da anbringelserne sjældent har den ønskede effekt. Når unge alligevel anbringes er udgangspunktet, at det sker midlertidigt, og at der arbejdes koncentreret mod en hjemgivelse.

Projektstillingerne har bl.a. til formål at indfri disse målsætninger, at barnet/den unge får en uddannelse eller beskæftigelse, og at familieorienterede indsatser foregår i familien og lokalmiljøet med relevante støtteforanstaltninger.

Projektstillingerne er faste stillinger, som de første 1,5 år har dette overordnede formål. Målgruppen er som udgangspunkt børn/unge i alderen 10-17 år. Der vil være tale om anbringelsestruede børn/unge, hvorfor der i projektperioden kompenseres i antallet sager mod, at der sker tættere opfølgning på den enkelte sag i relation til at lykkes med den konkrete målsætning.
 
Vi forventer af dig at:
-
du aktivt bidrager med dit faglige perspektiv og dit positive sind
- du er en teamplayer, og at du kan se fordelen i at hjælpe hinanden på tværs af afdelingen
- du er modig, ordentlig og dygtig
- du evner at samarbejde bredt og har fokus på medinddragelse
- du har organisatorisk tæft og forstår præmissen at arbejde i en politisk styret organisation
- du har gode kommunikative evner
- du vægter inddragelse af borgerens perspektiv
- du arbejder koncentreret for at indfri målsætningen
 
Du kan forvente:
- Super dygtige og engagerede kollegaer og ledere
- En faglig ambitiøs afdeling, hvor vi støtter hinanden
- En afdeling, der vægter det gode samarbejde med borgere såvel som samarbejdspartnere
- En individuelt tilrettelagt mentorordning
- Glade kollegaer og god stemning
                        
Om stillingerne:
Der er tale om 2 faste fuldtidsstillinger. Stillingerne er til besættelse pr. 1. juni 2019 eller snarest derefter. Stillingerne forankres organisatorisk under teamlederen for Ungeteamet som udgangspunkt. Der vil være fokus på effekten i projektperioden. Efter projektperioden placeres stillingerne efter behov.
 
Om Familieafdelingen
Vi er ca. 70 ansatte i Familieafdelingen, og vi har til huse på Viborg Rådhus, der i høj grad understøtter samarbejde på tværs af forvaltninger og kreative løsninger til gavn for vores borgere.

Afdelingen består af:

  • Fremskudte socialrådgivere (bygger bro mellem almensystemet og Familieafdelingen)
  • Fronten (modtager og vurderer alle underretninger, afdækker alle nye sager mv)
  • Integrationsteamet (arbejder med flygtningefamilier indenfor integrationsperioden)
  • Handicapteamet (der primært arbejder efter SEL §§ 41 og 42, men også efter SEL § 50)
  • Børneteamet (udsatte familier med børn i alderen 0-12 år)
  • Ungeteamet (udsatte familier med børn i alderen 13-18 (23) år)
  • Lederteamet består af 4 teamledere, en socialfaglig koordinater og en kvalitetssikringskoordinator, der arbejder på tværs af afdelingen samt en afdelingsleder.
 
Vil du høre mere om de forskellige stillinger, kan du kontakte:
Teamleder, Charlotte Lomholdt på telefon 93 59 80 30
Arbejdsmiljørepræsentant, Julie Kirketerp Galacho på 41 93 34 49
 
Ansættelsessamtalerne afholdes d. 29. maj 2019
 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330014802Phoenix-f23967f112019-05-01T00:00:00Nyoprettede projektstillingerEr du dygtig kommunikerende socialrådgiver eller socialformidler med en god portion erfaring indenfor børne- og ungeområdet, så er du måske lige den kollega, vi søger?

Viborg kommune sætter fokus på sammenhængende indsatser for vores borgere. Vi arbejder mod, at Viborg kommunes borgere understøttes relevant med det mål for øje, at familierne bliver i stand til at klare sig uden- eller i mindre grad af støtte.

På familieområdet fokuserer vi særligt på lokalforankrede løsninger og inddragelse af familien og dennes netværk. Vi tror på, at børn og unge får de bedste muligheder i livet gennem sammenhængende indsatser samt stor grad af involvering af familien og netværk.

I familieafdelingen arbejder vi på at blive endnu dygtigere i samarbejdet med vores borgere. Vi har stor opmærksomhed på, at vi som medarbejdere i familieafdelingen er centrale for samarbejdet omkring familien, og at koordinering af indsatser bredt er en nødvendighed for familiens muligheder i at lykkes.

Viborg kommune har overordnet en målsætning om, at unge mennesker er i uddannelse eller beskæftigelse. Vi har også en politisk målsætning om, at vi i udgangspunktet ikke anbringer unge mennesker over 13 år, da anbringelserne sjældent har den ønskede effekt. Når unge alligevel anbringes er udgangspunktet, at det sker midlertidigt, og at der arbejdes koncentreret mod en hjemgivelse.

Projektstillingerne har bl.a. til formål at indfri disse målsætninger, at barnet/den unge får en uddannelse eller beskæftigelse, og at familieorienterede indsatser foregår i familien og lokalmiljøet med relevante støtteforanstaltninger.

Projektstillingerne er faste stillinger, som de første 1,5 år har dette overordnede formål. Målgruppen er som udgangspunkt børn/unge i alderen 10-17 år. Der vil være tale om anbringelsestruede børn/unge, hvorfor der i projektperioden kompenseres i antallet sager mod, at der sker tættere opfølgning på den enkelte sag i relation til at lykkes med den konkrete målsætning.
 
Vi forventer af dig at:
-
du aktivt bidrager med dit faglige perspektiv og dit positive sind
- du er en teamplayer, og at du kan se fordelen i at hjælpe hinanden på tværs af afdelingen
- du er modig, ordentlig og dygtig
- du evner at samarbejde bredt og har fokus på medinddragelse
- du har organisatorisk tæft og forstår præmissen at arbejde i en politisk styret organisation
- du har gode kommunikative evner
- du vægter inddragelse af borgerens perspektiv
- du arbejder koncentreret for at indfri målsætningen
 
Du kan forvente:
- Super dygtige og engagerede kollegaer og ledere
- En faglig ambitiøs afdeling, hvor vi støtter hinanden
- En afdeling, der vægter det gode samarbejde med borgere såvel som samarbejdspartnere
- En individuelt tilrettelagt mentorordning
- Glade kollegaer og god stemning
                        
Om stillingerne:
Der er tale om 2 faste fuldtidsstillinger. Stillingerne er til besættelse pr. 1. juni 2019 eller snarest derefter. Stillingerne forankres organisatorisk under teamlederen for Ungeteamet som udgangspunkt. Der vil være fokus på effekten i projektperioden. Efter projektperioden placeres stillingerne efter behov.
 
Om Familieafdelingen
Vi er ca. 70 ansatte i Familieafdelingen, og vi har til huse på Viborg Rådhus, der i høj grad understøtter samarbejde på tværs af forvaltninger og kreative løsninger til gavn for vores borgere.

Afdelingen består af:
  • Fremskudte socialrådgivere (bygger bro mellem almensystemet og Familieafdelingen)
  • Fronten (modtager og vurderer alle underretninger, afdækker alle nye sager mv)
  • Integrationsteamet (arbejder med flygtningefamilier indenfor integrationsperioden)
  • Handicapteamet (der primært arbejder efter SEL §§ 41 og 42, men også efter SEL § 50)
  • Børneteamet (udsatte familier med børn i alderen 0-12 år)
  • Ungeteamet (udsatte familier med børn i alderen 13-18 (23) år)
  • Lederteamet består af 4 teamledere, en socialfaglig koordinater og en kvalitetssikringskoordinator, der arbejder på tværs af afdelingen samt en afdelingsleder.
 
Vil du høre mere om de forskellige stillinger, kan du kontakte:
Teamleder, Charlotte Lomholdt på telefon 93 59 80 30
Arbejdsmiljørepræsentant, Julie Kirketerp Galacho på 41 93 34 49
 
Ansættelsessamtalerne afholdes d. 29. maj 2019
 

2019-05-23T00:51:59.493 Er du dygtig kommunikerende socialrådgiver eller socialformidler med en god portion erfaring indenfor børne- og ungeområdet, så er du måske lige den kollega, vi søger? Viborg kommune sætter fokus på sammenhængende indsatser for vores borgere. Vi arbejder mod, at Viborg kommunes borgere understøttes relevant med det mål for øje, at familierne bliver i stand til at klare sig uden- eller i mindre grad af støtte. På familieområdet fokuserer vi særligt på lokalforankrede løsninger og inddragelse af familien og dennes netværk. Vi tror på, at børn og unge får de bedste muligheder i livet gennem sammenhængende indsatser samt stor grad af involvering af familien og netværk. I familieafdelingen arbejder vi på at blive endnu dygtigere i samarbejdet med vores borgere. Vi har stor opmærksomhed på, at vi som medarbejdere i familieafdelingen er centrale for samarbejdet omkring familien, og at koordinering af indsatser bredt er en nødvendighed for familiens muligheder i at lykkes. Viborg kommune har overordnet en målsætning om, at unge mennesker er i uddannelse eller beskæftigelse. Vi har også en politisk målsætning om, at vi i udgangspunktet ikke anbringer unge mennesker over 13 år, da anbringelserne sjældent har den ønskede effekt. Når unge alligevel anbringes er udgangspunktet, at det sker midlertidigt, og at der arbejdes koncentreret mod en hjemgivelse. Projektstillingerne har bl.a. til formål at indfri disse målsætninger, at barnet den unge får en uddannelse eller beskæftigelse, og at familieorienterede indsatser foregår i familien og lokalmiljøet med relevante støtteforanstaltninger. Projektstillingerne er faste stillinger, som de første 1,5 år har dette overordnede formål. Målgruppen er som udgangspunkt børn unge i alderen 10-17 år. Der vil være tale om anbringelsestruede børn unge, hvorfor der i projektperioden kompenseres i antallet sager mod, at der sker tættere opfølgning på den enkelte sag i relation til at lykkes med den konkrete målsætning. Vi forventer af dig at: - du aktivt bidrager med dit faglige perspektiv og dit positive sind - du er en teamplayer, og at du kan se fordelen i at hjælpe hinanden på tværs af afdelingen - du er modig, ordentlig og dygtig - du evner at samarbejde bredt og har fokus på medinddragelse - du har organisatorisk tæft og forstår præmissen at arbejde i en politisk styret organisation - du har gode kommunikative evner - du vægter inddragelse af borgerens perspektiv - du arbejder koncentreret for at indfri målsætningen Du kan forvente: - Super dygtige og engagerede kollegaer og ledere - En faglig ambitiøs afdeling, hvor vi støtter hinanden - En afdeling, der vægter det gode samarbejde med borgere såvel som samarbejdspartnere - En individuelt tilrettelagt mentorordning - Glade kollegaer og god stemning Om stillingerne: Der er tale om 2 faste fuldtidsstillinger. Stillingerne er til besættelse pr. 1. juni 2019 eller snarest derefter. Stillingerne forankres organisatorisk under teamlederen for Ungeteamet som udgangspunkt. Der vil være fokus på effekten i projektperioden. Efter projektperioden placeres stillingerne efter behov. Om Familieafdelingen Vi er ca. 70 ansatte i Familieafdelingen, og vi har til huse på Viborg Rådhus, der i høj grad understøtter samarbejde på tværs af forvaltninger og kreative løsninger til gavn for vores borgere. Afdelingen består af:Fremskudte socialrådgivere (bygger bro mellem almensystemet og Familieafdelingen)Fronten (modtager og vurderer alle underretninger, afdækker alle nye sager mv)Integrationsteamet (arbejder med flygtningefamilier indenfor integrationsperioden)Handicapteamet (der primært arbejder efter SEL 41 og 42, men også efter SEL 50)Børneteamet (udsatte familier med børn i alderen 0-12 år)Ungeteamet (udsatte familier med børn i alderen 13-18 (23) år)Lederteamet består af 4 teamledere, en socialfaglig koordinater og en kvalitetssikringskoordinator, der arbejder på tværs af afdelingen samt en afdelingsleder. Vil du høre mere om de forskellige stillinger, kan du kontakte: Teamleder, Charlotte Lomholdt på telefon 93 59 80 30 Arbejdsmiljørepræsentant, Julie Kirketerp Galacho på 41 93 34 49 Ansættelsessamtalerne afholdes d. 29. maj 201911starf23967f1100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-05-22T00:00:000000https://viborg.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=df44ab8d-8685-42c7-9666-3f7023adfd300EuropaDanmarkJyllandMidtjyllandViborg3517428Børn & Unge11Prinsens Alle 58800ViborgDKDanmark0
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent752213JobNet4981524498152410001-05-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=f23967f1https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=f23967f1https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=f23967f1&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=f23967f1&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Social_og_sundhed/Sundhed/3.jpgNyoprettede projektstillinger12007991Dansk3Læse/ tale346013Socialrådgiver10Sundhed11Socialvæsen361634020Charlottenoreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330083763Socialrådgiver/socialformidlerRobot Socialafdelingen i Viborg Kommune søger en kollega til en fast stilling i psykiatri- og udsatte teamet, som fremskudt sagsbehandler. Hvem er vi Socialafdelingen er myndighedsafdelingen inden for Socialområdet. Vi består af 18 socialrådgivere socialformidlere, 2 administrative medarbejdere og 1 teamleder. Vi løser myndighedsopgaver inden for voksenhandicap, psykiatri og udsatte området. Psykiatri- og udsatte teamet består af 8 medarbejdere, hvoraf tre sidder som fremskudt sagsbehandler hos bostøtten i psykiatriområdet. Som fremskudt sagsbehandler vil dine primære arbejdsopgaver være råd og vejledning, behandling af nye ansøgninger og opfølgninger i eksisterende bevillinger jf. servicelovens 85. Arbejdet foregår i tæt samarbejde med bostøtten. Din arbejdsplads vil være delt mellem Socialafdelingen og bostøtten. Stillingen er forankret i Socialafdelingen med reference til teamlederen. Vi forventer at duEr uddannet socialrådgiver eller socialformidlerHar erfaring med myndighedsarbejde inden for servicelovens voksenområdeEr samarbejdsorienteret i forhold til borgere, kolleger og samarbejdspartnereKan arbejde ud fra Voksen Udrednings MetodenKan arbejde ud fra både faglige og økonomiske betragtningerHar gode it-evner, gerne erfaring med fagsystemet, SensumEr robust og kan navigere i en travl hverdag, hvor akutte opgaver kan forekomme Vi tilbyder dig En spændende værdibaseret arbejdsplads, hvor vi efterlever vores 4 personalepolitiske værdier, mangfoldighed, ordentlighed, dygtighed og modEn hverdag med høj fokus på faglighed og personlig udviklingTæt tværfagligt samarbejde både internt og eksterntMulighed for daglig sparring med kollegaer og teamlederEn flot og moderne arbejdsplads på Viborg RådhusMulighed for ekstern supervisionMulighed for flekstid og hjemmearbejdsdage Løn - og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst. Der afholdes samtaler torsdag den 26. september 2019.Socialafdelingen i Viborg Kommune søger en kollega til en fast stilling i psykiatri- og udsatte teamet, som fremskudt sagsbehandler.

Hvem er vi
Socialafdelingen er myndighedsafdelingen inden for Socialområdet. Vi består af 18 socialrådgivere/socialformidlere, 2 administrative medarbejdere og 1 teamleder.  Vi løser myndighedsopgaver inden for voksenhandicap, psykiatri og udsatte området.

Psykiatri- og udsatte teamet består af 8 medarbejdere, hvoraf tre sidder som fremskudt sagsbehandler hos bostøtten i psykiatriområdet. Som fremskudt sagsbehandler vil dine primære arbejdsopgaver være råd og vejledning, behandling af nye ansøgninger og opfølgninger i eksisterende bevillinger jf. servicelovens § 85. Arbejdet foregår i tæt samarbejde med bostøtten. Din arbejdsplads vil være delt mellem Socialafdelingen og bostøtten. Stillingen er forankret i Socialafdelingen med reference til teamlederen.

Vi forventer at du
  • Er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
  • Har erfaring med myndighedsarbejde inden for servicelovens voksenområde
  • Er samarbejdsorienteret i forhold til borgere, kolleger og samarbejdspartnere
  • Kan arbejde ud fra Voksen Udrednings Metoden
  • Kan arbejde ud fra både faglige og økonomiske betragtninger
  • Har gode it-evner, gerne erfaring med fagsystemet, Sensum
  • Er robust og kan navigere i en travl hverdag, hvor akutte opgaver kan forekomme

Vi tilbyder dig
  • En spændende værdibaseret arbejdsplads, hvor vi efterlever vores 4 personalepolitiske værdier, mangfoldighed, ordentlighed, dygtighed og mod
  • En hverdag med høj fokus på faglighed og personlig udvikling
  • Tæt tværfagligt samarbejde både internt og eksternt
  • Mulighed for daglig sparring med kollegaer og teamleder
  • En flot og moderne arbejdsplads på Viborg Rådhus
  • Mulighed for ekstern supervision
  • Mulighed for flekstid og hjemmearbejdsdage

Løn - og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst.
 
Der afholdes samtaler torsdag den 26. september 2019.

SocialafdelingenViborg2019-09-04T00:00:002019-09-23T00:00:00
330087658Beskæftigelsesfaglig medarbejderRobot Vil du være en del af et ambitiøst og målrettet team, hvor et tæt samarbejde med borgere og virksomheder, er med til at skabe meningsfulde og holdbare løsninger? Om teamet: Fleksjob- og Ressourceforløbsteamet har adresse på Sct. Mogensgade 5 i Viborg. Teamet består af jobkonsulenter, beskæftigelsesfaglige medarbejdere, administrative medarbejdere, en projektleder, en fagspecialist og en teamleder. Teamet er organiseret under afdelingen Job og Unge i Jobcenter Viborg Vi har en teamstruktur, hvor beskæftigelsesfaglige medarbejdere og jobkonsulenter igennem flere år har arbejdet tæt sammen med stor succes og med et stort tværfagligt fokus. Som ansat i Jobcenter Viborg vil du arbejde ud fra den overordnede kerneydelse: At ledige og sygemeldte kommer hurtigt og varigt i arbejde At virksomhederne har nem adgang til og aldrig mangler kvalificeret arbejdskraft I et tæt samarbejde fokuserer vi på borgerens vilje, evne og muligheder. Vores ståsted er demokratisk medborgerskab, hvor vi benytter os af empowerment tilgangen med coaching som redskab og dermed i videst muligt omfang arbejder efter borgerens egne definerede jobmål og delmål. Vi arbejder ud fra Viborg Kommunes værdier som er mangfoldighed, ordentlighed, dygtighed og mod. Om stillingen: I denne stilling bliver du koordinerende sagsbehandler for målgruppen af borgere i ressourceforløb. Som beskæftigelsesfaglig medarbejder i Jobcenter Viborg skal du kunne varetage 4 roller myndighedsrollen er den primære rolle. Derudover skal du kunne varetage en mentorlignende rolle, rollen som samtalepartner og en virksomhedsvendt rolle. Du skal motivere og understøtte den enkelte borgers udvikling i forhold til arbejdsmarkedet. Primære arbejdsopgaver:Afholde jobrettede samtaler, hvor der skal indgå klare planer med mål og delmål.Jobrettet motivationsarbejde og hyppig kontakt med borgerne.Tæt samarbejde med en jobkonsulent i teamet.Iværksættelse af virksomhedsrettede tilbud efter Lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.Koordinering af indsatser.Socialfaglige vurderinger.Forberedelse af borgersager til behandling i kommunens rehabiliteringsteam.Administrativt arbejde som følge af dokumentationskravene. Vi forventer, at du:har relevant uddannelse eller erfaring indenfor området.udfylder rollen som myndighedsperson med stor ansvarlighed og mod til at stille relevante og rimelige kravtror på at alle har ressourcer som virksomhederne har brug forhar gode samtaleevner og kan skabe en god og tillidsfuld relationkan udvise en respektfuld tilgang i mødet med borgere og samarbejdspartnerekan tage ansvar og er handlekraftig i opgaveløsningenarbejder struktureret, selvstændigt og kan bevare overblikket i pressede situationerkan yde en god og professionel rådgivninghar lyst til at indgå i et konstruktivt og godt teamsamarbejdeer fortrolig med brugen af IT-systemer. Vi tilbyder dig:et højt fagligt arbejdsmiljøgode muligheder for udvikling og sparringat blive en del af et ambitiøst team, der arbejder målrettet og resultatorienteretgode engagerede kollegaer og strukturerede rammeren løn der bliver fastsat efter principperne for Ny løn i henhold gældende overenskomst, stillingens funktioner og dine kvalifikationer. Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 26. september 2019.
Vil du være en del af et ambitiøst og målrettet team, hvor et tæt samarbejde med
borgere og virksomheder, er med til at skabe meningsfulde og holdbare løsninger?
 
Om teamet:
Fleksjob- og Ressourceforløbsteamet har adresse på Sct. Mogensgade 5 i Viborg.
Teamet består af jobkonsulenter, beskæftigelsesfaglige medarbejdere, administrative medarbejdere, en projektleder, en fagspecialist og en teamleder.
 
Teamet er organiseret under afdelingen Job og Unge i Jobcenter Viborg
 
Vi har en teamstruktur, hvor beskæftigelsesfaglige medarbejdere og jobkonsulenter
igennem flere år har arbejdet tæt sammen med stor succes og med et stort tværfagligt
fokus.
 
Som ansat i Jobcenter Viborg vil du arbejde ud fra den overordnede kerneydelse:
At ledige og sygemeldte kommer hurtigt og varigt i arbejde
At virksomhederne har nem adgang til og aldrig mangler kvalificeret arbejdskraft
 
I et tæt samarbejde fokuserer vi på borgerens vilje, evne og muligheder.
 
Vores ståsted er demokratisk medborgerskab, hvor vi benytter os af empowerment
tilgangen med coaching som redskab og dermed i videst muligt omfang arbejder efter
borgerens egne definerede jobmål og delmål.
 
Vi arbejder ud fra Viborg Kommunes værdier som er mangfoldighed, ordentlighed,
dygtighed og mod.
 
Om stillingen:
I denne stilling bliver du koordinerende sagsbehandler for målgruppen af borgere i ressourceforløb.
Som beskæftigelsesfaglig medarbejder i Jobcenter Viborg skal du kunne varetage 4 roller; myndighedsrollen er den primære rolle. Derudover skal du kunne varetage en mentorlignende rolle, rollen som samtalepartner og en virksomhedsvendt rolle.
 
Du skal motivere og understøtte den enkelte borgers udvikling i forhold til arbejdsmarkedet.
 
Primære arbejdsopgaver:
  • Afholde jobrettede samtaler, hvor der skal indgå klare planer med mål og delmål.
  • Jobrettet motivationsarbejde og hyppig kontakt med borgerne.
  • Tæt samarbejde med en jobkonsulent i teamet.
  • Iværksættelse af virksomhedsrettede tilbud efter Lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.
  • Koordinering af indsatser.
  • Socialfaglige vurderinger.
  • Forberedelse af borgersager til behandling i kommunens rehabiliteringsteam.
  • Administrativt arbejde som følge af dokumentationskravene.

Vi forventer, at du:
  • har relevant uddannelse eller erfaring indenfor området.
  • udfylder rollen som myndighedsperson med stor ansvarlighed og mod til at stille relevante og rimelige krav
  • tror på at alle har ressourcer som virksomhederne har brug for
  • har gode samtaleevner og kan skabe en god og tillidsfuld relation
  • kan udvise en respektfuld tilgang i mødet med borgere og samarbejdspartnere
  • kan tage ansvar og er handlekraftig i opgaveløsningen
  • arbejder struktureret, selvstændigt og kan bevare overblikket i pressede situationer
  • kan yde en god og professionel rådgivning
  • har lyst til at indgå i et konstruktivt og godt teamsamarbejde
  • er fortrolig med brugen af IT-systemer.
 
Vi tilbyder dig:
  • et højt fagligt arbejdsmiljø
  • gode muligheder for udvikling og sparring
  • at blive en del af et ambitiøst team, der arbejder målrettet og resultatorienteret
  • gode engagerede kollegaer og strukturerede rammer
  • en løn der bliver fastsat efter principperne for Ny løn i henhold gældende
    overenskomst, stillingens funktioner og dine kvalifikationer.
 
Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 26. september 2019.
 

Beskæftigelse, Økonomi & PersonaleViborg2019-09-10T00:00:002019-09-23T00:00:00
330078681To koordinerende sagsbehandlere til UngeguidenRobot I beskæftigelsesafdelingen gør vi ord til handling, når vi siger, at vi tror på den unge og på fællesskabet. Vi er konsekvente og lader tillidsdagsordenen gennemsyre alt vores arbejde. Vi er på forkant med udviklingen, og vi har tillid til, at vi lykkes, når vi vil det sammen. Derfor er der et stort engagement om opgaven blandt både medarbejdere og ledere, og derfor lykkes vi rigtig godt med mange af vores indsatser. I Silkeborg er der politisk opbakning til, at vi videreudvikler vores arbejde med de mest udsatte unge, vi er i kontakt med. Det betyder, at vi opnormerer med to koordinerende sagsbehandlere. Teamet af koordinerende sagsbehandlere bliver på i alt 11, hvoraf de to primært kommer til at arbejde med de 15-17-årige, der skal have en beskæftigelsesrettet indsats. Ungeguiden rummer et opgavefællesskab, hvor koordinerende sagsbehandlere, virksomhedskonsulenter, mentorer, fastholdelsesmentorer, uddannelsesvejledere og beskæftigelseskonsulenter arbejder sammen om vores fælles kerneopgave: I Ungeguiden vil vi ved hjælp af en samskabende og empowerment-orienteret tilgang, forankret i høj faglighed, støtte de unge mellem 15-30 år, uden en erhvervskompetencegivende uddannelse, i at blive eller forblive selvforsørgende, eller komme på den rette forsørgelse. Vi arbejder hele tiden med at tilpasse vores indsatser efter de unges behov, og det er derfor vigtigt, at du trives med at arbejde i en organisation, hvor forandringer er en del af hverdagen. Samlet set er der ca. 65 medarbejdere i Ungeguiden heriblandt fem teamkoordinatorer og to funktionsledere. Som koordinerende sagsbehandler er det dig, der skal sikre koordineringen af indsatsen omkring de 35 unge primært imellem 18-29 år, som du er i kontakt med. Det er dig, der sammen med den unge og relevante samarbejdspartnere, udarbejder én plan, der overskueliggør de indsatser, der er iværksat samt opfølgning herpå. Det betyder, at du skal trives i det tværfaglige samarbejde, der både tæller andre kommunale afdelinger, regionspsykiatrien og virksomhederne. De unge, du kommer til at arbejde med, er unge, der kan være præget af få eller ingen positive erfaringer fra tidligere skolegang, diagnoser indenfor fx autismespektret, angst, depression, udfordringer med rusmiddel mm. Det er en forskelligartet gruppe af unge, der gerne vil og gør deres bedste, med de forudsætninger de har. Det er vores opgave at hjælpe dem i job eller uddannelse alt afhængig af, hvad der er det rigtige for dem. Vi ved fra forskning, at den virksomhedsrettede indsats er særlig virksom, hvorfor vi har et stort fokus på anvendelsen af disse. Du skal selv forestå etablering og opfølgning på praktikforløb på virksomhederne, ligesom du kan varetage mentoropgaver, hvis det giver mening for den unge. Vi søger koordinerende sagsbehandlere, der:er uddannet socialrådgiver socialformidler eller har en anden relevant socialfaglig baggrund.har stor erfaring med målgruppen og beskæftigelseslovgivningen gerne fra en stilling med myndighedsansvar.har erfaring med kontakt til virksomheder - herunder at etablere praktikker og følge herpå.har gode IT-kompetencer og ser det administrative arbejde som en naturlig del af arbejdet.kan arbejde selvstændigt og er god til at prioritere, planlægge og strukturere sit arbejde.har en anerkendende tilgang til de unge og dine kolleger med fokus på det, der fungerer.er udpræget teamplayer med fokus på et godt og trygt internt samarbejde, hvor der er plads til refleksion, deprivatisering og sparring.Vi tilbyder:at du kan blive del af en organisation, hvor det gode arbejdsmiljø og medindflydelse er med til at sikre en høj faglighed i opgaveløsningen.opkvalificering i form af et diplommodul i den virksomhedsrettede indsats.en solid intro til området og opgaverne. engagerede og fagligt kompetente kolleger, der altid står klar med sparring.et kontinuerligt fokus på, at omsætte det vi kan se der virker til drift.en uhøjtidelig omgangstone, hvor der er plads til et godt grin.Du kan læse mere om Silkeborg Kommune og Beskæftigelsesafdelingen på: www.silkeborg.dk og om Ungeguiden på www.uusilkeborg.dk Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse. Yderligere information: Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte funktionsleder i Ungeguiden Pia Ulrich-Hansen på tlf. 20 25 71 73 eller teamkoordinator Lone Rasmussen på tlf. 20 56 43 57. Ansøgningsfrist søndag 22. september 2019. Ansættelsessamtaler forventes afholdt onsdag 25. september. Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online. Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag. Vi indhenter offentlig straffeattest på den person, vi ønsker at ansætte.I beskæftigelsesafdelingen gør vi ord til handling, når vi siger, at vi tror på den unge og på fællesskabet. Vi er konsekvente og lader tillidsdagsordenen gennemsyre alt vores arbejde. Vi er på forkant med udviklingen, og vi har tillid til, at vi lykkes, når vi vil det sammen. Derfor er der et stort engagement om opgaven blandt både medarbejdere og ledere, og derfor lykkes vi rigtig godt med mange af vores indsatser.
 
I Silkeborg er der politisk opbakning til, at vi videreudvikler vores arbejde med de mest udsatte unge, vi er i kontakt med. Det betyder, at vi opnormerer med to koordinerende sagsbehandlere. Teamet af koordinerende sagsbehandlere bliver på i alt 11, hvoraf de to primært kommer til at arbejde med de 15-17-årige, der skal have en beskæftigelsesrettet indsats.
 
Ungeguiden rummer et opgavefællesskab, hvor koordinerende sagsbehandlere, virksomhedskonsulenter, mentorer, fastholdelsesmentorer, uddannelsesvejledere og beskæftigelseskonsulenter arbejder sammen om vores fælles kerneopgave:
 
I Ungeguiden vil vi ved hjælp af en samskabende og empowerment-orienteret tilgang, forankret i høj faglighed, støtte de unge mellem 15-30 år, uden en erhvervskompetencegivende uddannelse, i at blive eller forblive selvforsørgende, eller komme på den rette forsørgelse.
 
Vi arbejder hele tiden med at tilpasse vores indsatser efter de unges behov, og det er derfor vigtigt, at du trives med at arbejde i en organisation, hvor forandringer er en del af hverdagen.
 
Samlet set er der ca. 65 medarbejdere i Ungeguiden – heriblandt fem teamkoordinatorer og to funktionsledere.
 
Som koordinerende sagsbehandler er det dig, der skal sikre koordineringen af indsatsen omkring de 35 unge primært imellem 18-29 år, som du er i kontakt med. Det er dig, der sammen med den unge og relevante samarbejdspartnere, udarbejder én plan, der overskueliggør de indsatser, der er iværksat samt opfølgning herpå. Det betyder, at du skal trives i det tværfaglige samarbejde, der både tæller andre kommunale afdelinger, regionspsykiatrien og virksomhederne.
 
De unge, du kommer til at arbejde med, er unge, der kan være præget af få eller ingen positive erfaringer fra tidligere skolegang, diagnoser indenfor fx autismespektret, angst, depression, udfordringer med rusmiddel mm. Det er en forskelligartet gruppe af unge, der gerne vil og gør deres bedste, med de forudsætninger de har. Det er vores opgave at hjælpe dem i job eller uddannelse alt afhængig af, hvad der er det rigtige for dem. Vi ved fra forskning, at den virksomhedsrettede indsats er særlig virksom, hvorfor vi har et stort fokus på anvendelsen af disse. Du skal selv forestå etablering og opfølgning på praktikforløb på virksomhederne, ligesom du kan varetage mentoropgaver, hvis det giver mening for den unge.
 
Vi søger koordinerende sagsbehandlere, der:
  • er uddannet socialrådgiver/socialformidler eller har en anden relevant socialfaglig baggrund.
  • har stor erfaring med målgruppen og beskæftigelseslovgivningen – gerne fra en stilling med myndighedsansvar.
  • har erfaring med kontakt til virksomheder - herunder at etablere praktikker og følge herpå.
  • har gode IT-kompetencer og ser det administrative arbejde som en naturlig del af arbejdet.
  • kan arbejde selvstændigt og er god til at prioritere, planlægge og strukturere sit arbejde.
  • har en anerkendende tilgang til de unge og dine kolleger med fokus på det, der fungerer.
  • er udpræget teamplayer med fokus på et godt og trygt internt samarbejde, hvor der er plads til refleksion, deprivatisering og sparring.
Vi tilbyder:
  • at du kan blive del af en organisation, hvor det gode arbejdsmiljø og medindflydelse er med til at sikre en høj faglighed i opgaveløsningen.
  • opkvalificering i form af et diplommodul i den virksomhedsrettede indsats.
  • en solid intro til området og opgaverne.  
  • engagerede og fagligt kompetente kolleger, der altid står klar med sparring.
  • et kontinuerligt fokus på, at omsætte det vi kan se der virker til drift.
  • en uhøjtidelig omgangstone, hvor der er plads til et godt grin.
Du kan læse mere om Silkeborg Kommune og Beskæftigelsesafdelingen på:
www.silkeborg.dk  og om Ungeguiden på www.uusilkeborg.dk
 
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.
 
Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte funktionsleder i Ungeguiden Pia Ulrich-Hansen på tlf.  20 25 71 73 eller teamkoordinator Lone Rasmussen på tlf. 20 56 43 57.
 
Ansøgningsfrist søndag 22. september 2019. Ansættelsessamtaler forventes afholdt onsdag 25. september.
 
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.
 
Vi indhenter offentlig straffeattest på den person, vi ønsker at ansætte.

Silkeborg KommuneSilkeborg2019-08-26T00:00:002019-09-22T00:00:00
330085943Socialrådgiver/socialformidler til MyndighedssektionenRobot Myndighedssektionen i Socialafdelingen, Silkeborg Kommune søger socialrådgiver socialformidler til barselsvikariat. Myndighedssektionen i Socialafdelingen i Silkeborg Kommune er i en rivende udvikling og vækst, og nu har du muligheden for at komme med på holdet. Derfor: Har du myndighedserfaring indenfor det specialiserede socialområde og lyst til at være rådgiver i en dynamisk og ambitiøs myndighedssektion? Så har vi stillingen for dig! Vi søger en socialrådgiver socialformidler til et barselsvikariat pr. 1. november eller snarest muligt i vores Socialpsykiatri- og Rusmiddelteam. Socialrådgiverne i myndighedssektionen arbejder med rådgivning, visitation og opfølgning indenfor servicelovens bestemmelser til voksne borgere med nedsat psykisk fysisk funktionsevne og eller sociale problemstillinger. Socialafdelingen løser opgaverne i tæt samarbejde mellem myndighed og udfører, fx rådgivning og vejledning samt bevilling af individuelle tilpassede indsatser til den enkelte borger. Det tværgående perspektiv i opgaveløsningen vægtes både inden for Socialafdelingen og på tværs af afdelingerne i Silkeborg Kommune. Målgruppen i socialpsykiatri- og rusmiddelteamet er borgere med sindslidelse, misbrug og eller hjemløshed. Vi søger personer, som har erfaring indenfor området, og gerne med særligt kendskab til takstforhandlinger og dialog med tilbud. Vi arbejder medtæt dialog med borger, netværk og udfører, for at skabe individuelle og fleksible løsningerforebyggelse som et væsentligt perspektiv med henblik på både tidlig indsats og rettidig relevant indsatsrecoveryorienteret tilgang og har fokus på den enkelte borgers mulighederfokus på beskæftigelse uddannelse og har et tæt samarbejde med jobcentret.en systematisk og helhedsorienteret socialfaglig tilgangudgangspunkt i voksenudredningsmetoden og med IT-understøttelse i SensumVi søger nye kollegaer der:er uddannede socialrådgiver, evt. socialformidler.har en relevant socialfaglig erfaring, gerne erfaring på myndighedsområdethar kendskab til at arbejde med Voksenudredningsmetodenser samarbejde og inddragelse af relevante samarbejdspartnere og kollegaer, som omdrejningspunktet for en god sagsbehandlinghar gode kommunikations- og formidlingsevner, mundtligt såvel som skriftligtkan holde fokus på den enkeltes ressourcer og udviklingsmuligheder og arbejde ud fra en anerkendende tilgang.har engagement, - kan se muligheder og har en positiv og iderig tilgang til hverdagens udfordringerer effektiv, systematisk, struktureret og kan håndtere travlhed konstruktivtkan håndtere konfliktfyldte situationer og bruge kollegaer som sparringspartnereformår at arbejde værdibaseret og værdsætter tværfaglighedkendskab til eller erfaring med takstforhandling er en stor fordelDu ansættes i en organisation:med en spændende, mangesidig og udfordrende arbejdspladshvor det forventes, at du medvirker aktivt til videreudvikling af arbejdsformer, metoder mv. i afdelingenhvor samarbejdsdrevet innovation med kollegaer og samarbejdspartnere er et fundament for den fortsatte udviklingmed stort råderum og hvor sparring og supervision er et aktivt redskab i den faglige udviklinghvor der er et godt arbejdsmiljø med en uformel tone, humor og højt til loftet.Løn - og ansættelsesvilkår: Løn - og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse. Stillingen er forankret i Socialafdelingen, med arbejdssted på Silkeborg Rådhus, Søvej 3, 8600 Silkeborg. Stillingen er på 37 timer. Yderligere information: Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte myndighedsleder Lars Bundgaard Leen på tlf. 40 79 89 93. Ansøgningsfrist søndag 22. september 2019. Ansættelsessamtaler forventes afholdt onsdag 25. september. Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online. Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag. Vi indhenter offentlig straffeattest på den person, vi ønsker at ansætte.Myndighedssektionen i Socialafdelingen, Silkeborg Kommune søger socialrådgiver / socialformidler til barselsvikariat.
 
Myndighedssektionen i Socialafdelingen i Silkeborg Kommune er i en rivende udvikling og vækst, og nu har du muligheden for at komme med på holdet.
 
Derfor:
Har du myndighedserfaring indenfor det specialiserede socialområde og lyst til at være rådgiver i en dynamisk og ambitiøs myndighedssektion?
 
Så har vi stillingen for dig!
 
Vi søger en socialrådgiver/socialformidler til et barselsvikariat pr. 1. november eller snarest muligt i vores Socialpsykiatri- og Rusmiddelteam.
 
Socialrådgiverne i myndighedssektionen arbejder med rådgivning, visitation og opfølgning indenfor servicelovens bestemmelser til voksne borgere med nedsat psykisk/fysisk funktionsevne og/ eller sociale problemstillinger. Socialafdelingen løser opgaverne i tæt samarbejde mellem myndighed og udfører, fx rådgivning og vejledning samt bevilling af individuelle tilpassede indsatser til den enkelte borger. Det tværgående perspektiv i opgaveløsningen vægtes både inden for Socialafdelingen og på tværs af afdelingerne i Silkeborg Kommune.
 
Målgruppen i socialpsykiatri- og rusmiddelteamet er borgere med sindslidelse, misbrug og/eller hjemløshed.
 
Vi søger personer, som har erfaring indenfor området, og gerne med særligt kendskab til takstforhandlinger og dialog med tilbud.

Vi arbejder med
  • tæt dialog med borger, netværk og udfører, for at skabe individuelle og fleksible løsninger
  • forebyggelse som et væsentligt perspektiv – med henblik på både tidlig indsats og rettidig relevant indsats
  • recoveryorienteret tilgang og har fokus på den enkelte borgers muligheder
  • fokus på beskæftigelse/ uddannelse og har et tæt samarbejde med jobcentret.
  • en systematisk og helhedsorienteret socialfaglig tilgang
  • udgangspunkt i voksenudredningsmetoden og med IT-understøttelse i Sensum
Vi søger nye kollegaer der:
  • er uddannede socialrådgiver, evt. socialformidler.
  • har en relevant socialfaglig erfaring, gerne erfaring på myndighedsområdet
  • har kendskab til at arbejde med Voksenudredningsmetoden
  • ser samarbejde og inddragelse af relevante samarbejdspartnere og kollegaer, som omdrejningspunktet for en god sagsbehandling
  • har gode kommunikations- og formidlingsevner, mundtligt såvel som skriftligt
  • kan holde fokus på den enkeltes ressourcer og udviklingsmuligheder og arbejde ud fra en anerkendende tilgang.
  • har engagement, - kan se muligheder og har en positiv og iderig tilgang til hverdagens udfordringer
  • er effektiv, systematisk, struktureret og kan håndtere travlhed konstruktivt
  • kan håndtere konfliktfyldte situationer og bruge kollegaer som sparringspartnere
  • formår at arbejde værdibaseret og værdsætter tværfaglighed
  • kendskab til eller erfaring med takstforhandling er en stor fordel
Du ansættes i en organisation:
  • med en spændende, mangesidig og udfordrende arbejdsplads
  • hvor det forventes, at du medvirker aktivt til videreudvikling af arbejdsformer, metoder mv. i afdelingen
  • hvor samarbejdsdrevet innovation med kollegaer og samarbejdspartnere er et fundament for den fortsatte udvikling
  • med stort råderum og hvor sparring og supervision er et aktivt redskab i den faglige udvikling
  • hvor der er et godt arbejdsmiljø med en uformel tone, humor og højt til loftet.
Løn - og ansættelsesvilkår:
Løn - og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.
 
Stillingen er forankret i Socialafdelingen, med arbejdssted på Silkeborg Rådhus, Søvej 3, 8600 Silkeborg.
 
Stillingen er på 37 timer.
 
Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte myndighedsleder Lars Bundgaard Leen på tlf. 40 79 89 93.  
 
Ansøgningsfrist søndag 22. september 2019. Ansættelsessamtaler forventes afholdt onsdag 25. september.
 
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.
 
Vi indhenter offentlig straffeattest på den person, vi ønsker at ansætte.

Silkeborg KommuneSilkeborg2019-09-06T00:00:002019-09-22T00:00:00
330085593Familierådgivere til FamilierådgivningenRobot Familierådgivningen i Silkeborg søger en familierådgiver til en fast stilling og en familierådgiver til en begivenhedsstilling på 32 timer. Om Familierådgivningen I Familierådgivningen i Silkeborg kommune lykkes vi sammen, med hinanden, med vores samarbejdspartnere og de familier, som det hele handler om. Vi er 56 ansatte fordelt på seks teams, der arbejder med myndighedsopgaverne i forhold til udsatte børn, unge og familier. Vi ved, at familierne er eksperter i eget liv, og vi arbejder inddragende og løsningsfokuseret for at bidrage til forandring i familierne. Familierådgivningen består af 6 teams. Distrikt Øst og Syd som overtager sagen efter det er besluttet, at der skal udarbejdes børnefaglig undersøgelse, Det rådgivende team, Helhedsorienteret indsats, Specialteamet og Distrikt Nord, hvor rådgiverne varetager hele sagsforløbet fra den første underretning henvendelse til sagen afsluttes. Arbejdsopgaverne vil primært bestå af:råd og vejledningdeltagelse i konsultative fora på skole og i daginstitutionerhenvisning til 11udarbejde børnefaglige undersøgelserudarbejde handleplaneriværksættelse af foranstaltninger og opfølgninger herpåmålgruppeafklaring ift. 41 og 42pasning af afdelingens vagttelefonhandle på akutopgaver, herunder afholde fremskudte børnesamtaleforældre- og børnesamtalerVi arbejder hele tiden med at tilpasse vores indsats efter familiens behov, og derfor er det vigtigt, at du trives med at arbejde i en organisation hvor forandringer er en del af hverdagen. Vi tilbyder: et travlt og spændende arbejdsmiljø med stor bredde og variation i opgaverneen afdeling med fokus på udvikling og nytænkningnærved ledelse, tæt opfølgning og sagssparringekstern supervisionengagerede og dygtige kollegaermentorordning tilpasset din erfaringDin kompetence- og personprofil:du er uddannet socialrådgiver, socialformidler med erfaring indenfor myndighedsområdet og gerne med servicelovens kap. 11gerne erfaring med inddragende metoder og kendskab til ICSdu kan lide at have travlt og ser en udfordring i at udvikle dit faglige arbejdedu kan arbejde selvstændigt og har en naturlig systematik i dit arbejdedu vægter høj faglighed og god forvaltningsskikdu er god til at opbygge relationer og etablere kontakt til børn, unge og deres familier med henblik på at afklare deres støttebehovdu har et særligt fokus på et godt tværprofessionelt samarbejde og inddrage dem i dit arbejdeDen faste stilling i distrikt Øst er ledig til besættelse pr. 1. november 2019 eller snarest derefter. Begivenhedsstillingen i distrikt Nord er til besættelse snarest muligt. Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse. Yderligere information: Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte teamleder distrikt Øst Hanne Risom Knudsen på tlf. 51 18 54 28 eller teamleder distrikt Nord Sussie Rasmussen på tlf. 29 16 09 84. Ansøgningsfrist tirsdag 24. september 2019. Ansættelsessamtaler forventes afholdt fredag 27. september. Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online. Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag. Vi indhenter offentlig straffeattest og børneattest på den person, vi ønsker at ansætte.Familierådgivningen i Silkeborg søger en familierådgiver til en fast stilling og en familierådgiver til en begivenhedsstilling på 32 timer.
 
Om Familierådgivningen
I Familierådgivningen i Silkeborg kommune lykkes vi sammen, med hinanden, med vores samarbejdspartnere og de familier, som det hele handler om. Vi er 56 ansatte fordelt på seks teams, der arbejder med myndighedsopgaverne i forhold til udsatte børn, unge og familier. Vi ved, at familierne er eksperter i eget liv, og vi arbejder inddragende og løsningsfokuseret for at bidrage til forandring i familierne.
 
Familierådgivningen består af 6 teams. Distrikt Øst og Syd som overtager sagen efter det er besluttet, at der skal udarbejdes børnefaglig undersøgelse, Det rådgivende team, Helhedsorienteret indsats, Specialteamet og Distrikt Nord, hvor rådgiverne varetager hele sagsforløbet fra den første underretning/ henvendelse til sagen afsluttes.
 
Arbejdsopgaverne vil primært bestå af:
  • råd og vejledning
  • deltagelse i konsultative fora på skole og i daginstitutioner
  • henvisning til § 11
  • udarbejde børnefaglige undersøgelser
  • udarbejde handleplaner
  • iværksættelse af foranstaltninger og opfølgninger herpå
  • målgruppeafklaring ift. §§41 og 42
  • pasning af afdelingens vagttelefon
  • handle på akutopgaver, herunder afholde fremskudte børnesamtale
  • forældre- og børnesamtaler
Vi arbejder hele tiden med at tilpasse vores indsats efter familiens behov, og derfor er det vigtigt, at du trives med at arbejde i en organisation hvor forandringer er en del af hverdagen.
 
Vi tilbyder:
  • et travlt og spændende arbejdsmiljø med stor bredde og variation i opgaverne
  • en afdeling med fokus på udvikling og nytænkning
  • nærved ledelse, tæt opfølgning og sagssparring
  • ekstern supervision
  • engagerede og dygtige kollegaer
  • mentorordning tilpasset din erfaring
Din kompetence- og personprofil:
  • du er uddannet socialrådgiver, socialformidler med erfaring indenfor myndighedsområdet og gerne med servicelovens kap. 11
  • gerne erfaring med inddragende metoder og kendskab til ICS
  • du kan lide at have travlt og ser en udfordring i at udvikle dit faglige arbejde
  • du kan arbejde selvstændigt og har en naturlig systematik i dit arbejde
  • du vægter høj faglighed og god forvaltningsskik
  • du er god til at opbygge relationer og etablere kontakt til børn, unge og deres familier med henblik på at afklare deres støttebehov
  • du har et særligt fokus på et godt tværprofessionelt samarbejde og inddrage dem i dit arbejde
Den faste stilling i distrikt Øst er ledig til besættelse pr. 1. november 2019 eller snarest derefter. Begivenhedsstillingen i distrikt Nord er til besættelse snarest muligt.
 
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og aftale om lokal løndannelse.
 
Yderligere information:
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte teamleder distrikt Øst Hanne Risom Knudsen på tlf. 51 18 54 28 eller teamleder distrikt Nord Sussie Rasmussen på tlf. 29 16 09 84.
 
Ansøgningsfrist tirsdag 24. september 2019. Ansættelsessamtaler forventes afholdt fredag 27. september.
 
Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online.
Klik på Ansøg. Vedhæft din ansøgning og relevante bilag.
 
Vi indhenter offentlig straffeattest og børneattest på den person, vi ønsker at ansætte.

Silkeborg KommuneSilkeborg2019-09-06T00:00:002019-09-24T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Socialrådgiver/socialformidler

Socialafdelingen

Viborg
Socialafdelingen i Viborg Kommune søger en kollega til en fast stilling i psykiatri- og udsatte teamet, som fremskudt sagsbehandler. Hvem er vi Socialafdelingen er myndighedsafdelingen inden for Socialområdet. Vi består af 18 socialrådgivere socialf...
Indrykket:4. september 2019
Udløbsdato:23. september 2019

Beskæftigelsesfaglig medarbejder

Beskæftigelse, Økonomi & Personale

Viborg
Vil du være en del af et ambitiøst og målrettet team, hvor et tæt samarbejde med borgere og virksomheder, er med til at skabe meningsfulde og holdbare løsninger? Om teamet: Fleksjob- og Ressourceforløbsteamet har adresse på Sct. Mogensgade 5 i Vibor...
Indrykket:10. september 2019
Udløbsdato:23. september 2019

To koordinerende sagsbehandlere til Ungeguiden

Silkeborg Kommune

Silkeborg
I beskæftigelsesafdelingen gør vi ord til handling, når vi siger, at vi tror på den unge og på fællesskabet. Vi er konsekvente og lader tillidsdagsordenen gennemsyre alt vores arbejde. Vi er på forkant med udviklingen, og vi har tillid til, at vi ly...
Indrykket:26. august 2019
Udløbsdato:22. september 2019

Socialrådgiver/socialformidler til Myndighedssektionen

Silkeborg Kommune

Silkeborg
Myndighedssektionen i Socialafdelingen, Silkeborg Kommune søger socialrådgiver socialformidler til barselsvikariat. Myndighedssektionen i Socialafdelingen i Silkeborg Kommune er i en rivende udvikling og vækst, og nu har du muligheden for at komme m...
Indrykket:6. september 2019
Udløbsdato:22. september 2019

Familierådgivere til Familierådgivningen

Silkeborg Kommune

Silkeborg
Familierådgivningen i Silkeborg søger en familierådgiver til en fast stilling og en familierådgiver til en begivenhedsstilling på 32 timer. Om Familierådgivningen I Familierådgivningen i Silkeborg kommune lykkes vi sammen, med hinanden, med vores sa...
Indrykket:6. september 2019
Udløbsdato:24. september 2019