Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Nyoprettede projektstillinger

Er du dygtig kommunikerende socialrådgiver eller socialformidler med en god portion erfaring indenfor børne- og ungeområdet, så er du måske lige den kollega, vi søger?

Viborg kommune sætter fokus på sammenhængende indsatser for vores borgere. Vi arbejder mod, at Viborg kommunes borgere understøttes relevant med det mål for øje, at familierne bliver i stand til at klare sig uden- eller i mindre grad af støtte.

På familieområdet fokuserer vi særligt på lokalforankrede løsninger og inddragelse af familien og dennes netværk. Vi tror på, at børn og unge får de bedste muligheder i livet gennem sammenhængende indsatser samt stor grad af involvering af familien og netværk.

I familieafdelingen arbejder vi på at blive endnu dygtigere i samarbejdet med vores borgere. Vi har stor opmærksomhed på, at vi som medarbejdere i familieafdelingen er centrale for samarbejdet omkring familien, og at koordinering af indsatser bredt er en nødvendighed for familiens muligheder i at lykkes.

Viborg kommune har overordnet en målsætning om, at unge mennesker er i uddannelse eller beskæftigelse. Vi har også en politisk målsætning om, at vi i udgangspunktet ikke anbringer unge mennesker over 13 år, da anbringelserne sjældent har den ønskede effekt. Når unge alligevel anbringes er udgangspunktet, at det sker midlertidigt, og at der arbejdes koncentreret mod en hjemgivelse.

Projektstillingerne har bl.a. til formål at indfri disse målsætninger, at barnet/den unge får en uddannelse eller beskæftigelse, og at familieorienterede indsatser foregår i familien og lokalmiljøet med relevante støtteforanstaltninger.

Projektstillingerne er faste stillinger, som de første 1,5 år har dette overordnede formål. Målgruppen er som udgangspunkt børn/unge i alderen 10-17 år. Der vil være tale om anbringelsestruede børn/unge, hvorfor der i projektperioden kompenseres i antallet sager mod, at der sker tættere opfølgning på den enkelte sag i relation til at lykkes med den konkrete målsætning.
 
Vi forventer af dig at:
-
du aktivt bidrager med dit faglige perspektiv og dit positive sind
- du er en teamplayer, og at du kan se fordelen i at hjælpe hinanden på tværs af afdelingen
- du er modig, ordentlig og dygtig
- du evner at samarbejde bredt og har fokus på medinddragelse
- du har organisatorisk tæft og forstår præmissen at arbejde i en politisk styret organisation
- du har gode kommunikative evner
- du vægter inddragelse af borgerens perspektiv
- du arbejder koncentreret for at indfri målsætningen
 
Du kan forvente:
- Super dygtige og engagerede kollegaer og ledere
- En faglig ambitiøs afdeling, hvor vi støtter hinanden
- En afdeling, der vægter det gode samarbejde med borgere såvel som samarbejdspartnere
- En individuelt tilrettelagt mentorordning
- Glade kollegaer og god stemning
                        
Om stillingerne:
Der er tale om 2 faste fuldtidsstillinger. Stillingerne er til besættelse pr. 1. juni 2019 eller snarest derefter. Stillingerne forankres organisatorisk under teamlederen for Ungeteamet som udgangspunkt. Der vil være fokus på effekten i projektperioden. Efter projektperioden placeres stillingerne efter behov.
 
Om Familieafdelingen
Vi er ca. 70 ansatte i Familieafdelingen, og vi har til huse på Viborg Rådhus, der i høj grad understøtter samarbejde på tværs af forvaltninger og kreative løsninger til gavn for vores borgere.

Afdelingen består af:

  • Fremskudte socialrådgivere (bygger bro mellem almensystemet og Familieafdelingen)
  • Fronten (modtager og vurderer alle underretninger, afdækker alle nye sager mv)
  • Integrationsteamet (arbejder med flygtningefamilier indenfor integrationsperioden)
  • Handicapteamet (der primært arbejder efter SEL §§ 41 og 42, men også efter SEL § 50)
  • Børneteamet (udsatte familier med børn i alderen 0-12 år)
  • Ungeteamet (udsatte familier med børn i alderen 13-18 (23) år)
  • Lederteamet består af 4 teamledere, en socialfaglig koordinater og en kvalitetssikringskoordinator, der arbejder på tværs af afdelingen samt en afdelingsleder.
 
Vil du høre mere om de forskellige stillinger, kan du kontakte:
Teamleder, Charlotte Lomholdt på telefon 93 59 80 30
Arbejdsmiljørepræsentant, Julie Kirketerp Galacho på 41 93 34 49
 
Ansættelsessamtalerne afholdes d. 29. maj 2019
 


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330014802Phoenix-f23967f112019-05-01T00:00:00Nyoprettede projektstillingerEr du dygtig kommunikerende socialrådgiver eller socialformidler med en god portion erfaring indenfor børne- og ungeområdet, så er du måske lige den kollega, vi søger?

Viborg kommune sætter fokus på sammenhængende indsatser for vores borgere. Vi arbejder mod, at Viborg kommunes borgere understøttes relevant med det mål for øje, at familierne bliver i stand til at klare sig uden- eller i mindre grad af støtte.

På familieområdet fokuserer vi særligt på lokalforankrede løsninger og inddragelse af familien og dennes netværk. Vi tror på, at børn og unge får de bedste muligheder i livet gennem sammenhængende indsatser samt stor grad af involvering af familien og netværk.

I familieafdelingen arbejder vi på at blive endnu dygtigere i samarbejdet med vores borgere. Vi har stor opmærksomhed på, at vi som medarbejdere i familieafdelingen er centrale for samarbejdet omkring familien, og at koordinering af indsatser bredt er en nødvendighed for familiens muligheder i at lykkes.

Viborg kommune har overordnet en målsætning om, at unge mennesker er i uddannelse eller beskæftigelse. Vi har også en politisk målsætning om, at vi i udgangspunktet ikke anbringer unge mennesker over 13 år, da anbringelserne sjældent har den ønskede effekt. Når unge alligevel anbringes er udgangspunktet, at det sker midlertidigt, og at der arbejdes koncentreret mod en hjemgivelse.

Projektstillingerne har bl.a. til formål at indfri disse målsætninger, at barnet/den unge får en uddannelse eller beskæftigelse, og at familieorienterede indsatser foregår i familien og lokalmiljøet med relevante støtteforanstaltninger.

Projektstillingerne er faste stillinger, som de første 1,5 år har dette overordnede formål. Målgruppen er som udgangspunkt børn/unge i alderen 10-17 år. Der vil være tale om anbringelsestruede børn/unge, hvorfor der i projektperioden kompenseres i antallet sager mod, at der sker tættere opfølgning på den enkelte sag i relation til at lykkes med den konkrete målsætning.
 
Vi forventer af dig at:
-
du aktivt bidrager med dit faglige perspektiv og dit positive sind
- du er en teamplayer, og at du kan se fordelen i at hjælpe hinanden på tværs af afdelingen
- du er modig, ordentlig og dygtig
- du evner at samarbejde bredt og har fokus på medinddragelse
- du har organisatorisk tæft og forstår præmissen at arbejde i en politisk styret organisation
- du har gode kommunikative evner
- du vægter inddragelse af borgerens perspektiv
- du arbejder koncentreret for at indfri målsætningen
 
Du kan forvente:
- Super dygtige og engagerede kollegaer og ledere
- En faglig ambitiøs afdeling, hvor vi støtter hinanden
- En afdeling, der vægter det gode samarbejde med borgere såvel som samarbejdspartnere
- En individuelt tilrettelagt mentorordning
- Glade kollegaer og god stemning
                        
Om stillingerne:
Der er tale om 2 faste fuldtidsstillinger. Stillingerne er til besættelse pr. 1. juni 2019 eller snarest derefter. Stillingerne forankres organisatorisk under teamlederen for Ungeteamet som udgangspunkt. Der vil være fokus på effekten i projektperioden. Efter projektperioden placeres stillingerne efter behov.
 
Om Familieafdelingen
Vi er ca. 70 ansatte i Familieafdelingen, og vi har til huse på Viborg Rådhus, der i høj grad understøtter samarbejde på tværs af forvaltninger og kreative løsninger til gavn for vores borgere.

Afdelingen består af:
  • Fremskudte socialrådgivere (bygger bro mellem almensystemet og Familieafdelingen)
  • Fronten (modtager og vurderer alle underretninger, afdækker alle nye sager mv)
  • Integrationsteamet (arbejder med flygtningefamilier indenfor integrationsperioden)
  • Handicapteamet (der primært arbejder efter SEL §§ 41 og 42, men også efter SEL § 50)
  • Børneteamet (udsatte familier med børn i alderen 0-12 år)
  • Ungeteamet (udsatte familier med børn i alderen 13-18 (23) år)
  • Lederteamet består af 4 teamledere, en socialfaglig koordinater og en kvalitetssikringskoordinator, der arbejder på tværs af afdelingen samt en afdelingsleder.
 
Vil du høre mere om de forskellige stillinger, kan du kontakte:
Teamleder, Charlotte Lomholdt på telefon 93 59 80 30
Arbejdsmiljørepræsentant, Julie Kirketerp Galacho på 41 93 34 49
 
Ansættelsessamtalerne afholdes d. 29. maj 2019
 

2019-05-23T00:51:59.493 Er du dygtig kommunikerende socialrådgiver eller socialformidler med en god portion erfaring indenfor børne- og ungeområdet, så er du måske lige den kollega, vi søger? Viborg kommune sætter fokus på sammenhængende indsatser for vores borgere. Vi arbejder mod, at Viborg kommunes borgere understøttes relevant med det mål for øje, at familierne bliver i stand til at klare sig uden- eller i mindre grad af støtte. På familieområdet fokuserer vi særligt på lokalforankrede løsninger og inddragelse af familien og dennes netværk. Vi tror på, at børn og unge får de bedste muligheder i livet gennem sammenhængende indsatser samt stor grad af involvering af familien og netværk. I familieafdelingen arbejder vi på at blive endnu dygtigere i samarbejdet med vores borgere. Vi har stor opmærksomhed på, at vi som medarbejdere i familieafdelingen er centrale for samarbejdet omkring familien, og at koordinering af indsatser bredt er en nødvendighed for familiens muligheder i at lykkes. Viborg kommune har overordnet en målsætning om, at unge mennesker er i uddannelse eller beskæftigelse. Vi har også en politisk målsætning om, at vi i udgangspunktet ikke anbringer unge mennesker over 13 år, da anbringelserne sjældent har den ønskede effekt. Når unge alligevel anbringes er udgangspunktet, at det sker midlertidigt, og at der arbejdes koncentreret mod en hjemgivelse. Projektstillingerne har bl.a. til formål at indfri disse målsætninger, at barnet den unge får en uddannelse eller beskæftigelse, og at familieorienterede indsatser foregår i familien og lokalmiljøet med relevante støtteforanstaltninger. Projektstillingerne er faste stillinger, som de første 1,5 år har dette overordnede formål. Målgruppen er som udgangspunkt børn unge i alderen 10-17 år. Der vil være tale om anbringelsestruede børn unge, hvorfor der i projektperioden kompenseres i antallet sager mod, at der sker tættere opfølgning på den enkelte sag i relation til at lykkes med den konkrete målsætning. Vi forventer af dig at: - du aktivt bidrager med dit faglige perspektiv og dit positive sind - du er en teamplayer, og at du kan se fordelen i at hjælpe hinanden på tværs af afdelingen - du er modig, ordentlig og dygtig - du evner at samarbejde bredt og har fokus på medinddragelse - du har organisatorisk tæft og forstår præmissen at arbejde i en politisk styret organisation - du har gode kommunikative evner - du vægter inddragelse af borgerens perspektiv - du arbejder koncentreret for at indfri målsætningen Du kan forvente: - Super dygtige og engagerede kollegaer og ledere - En faglig ambitiøs afdeling, hvor vi støtter hinanden - En afdeling, der vægter det gode samarbejde med borgere såvel som samarbejdspartnere - En individuelt tilrettelagt mentorordning - Glade kollegaer og god stemning Om stillingerne: Der er tale om 2 faste fuldtidsstillinger. Stillingerne er til besættelse pr. 1. juni 2019 eller snarest derefter. Stillingerne forankres organisatorisk under teamlederen for Ungeteamet som udgangspunkt. Der vil være fokus på effekten i projektperioden. Efter projektperioden placeres stillingerne efter behov. Om Familieafdelingen Vi er ca. 70 ansatte i Familieafdelingen, og vi har til huse på Viborg Rådhus, der i høj grad understøtter samarbejde på tværs af forvaltninger og kreative løsninger til gavn for vores borgere. Afdelingen består af:Fremskudte socialrådgivere (bygger bro mellem almensystemet og Familieafdelingen)Fronten (modtager og vurderer alle underretninger, afdækker alle nye sager mv)Integrationsteamet (arbejder med flygtningefamilier indenfor integrationsperioden)Handicapteamet (der primært arbejder efter SEL 41 og 42, men også efter SEL 50)Børneteamet (udsatte familier med børn i alderen 0-12 år)Ungeteamet (udsatte familier med børn i alderen 13-18 (23) år)Lederteamet består af 4 teamledere, en socialfaglig koordinater og en kvalitetssikringskoordinator, der arbejder på tværs af afdelingen samt en afdelingsleder. Vil du høre mere om de forskellige stillinger, kan du kontakte: Teamleder, Charlotte Lomholdt på telefon 93 59 80 30 Arbejdsmiljørepræsentant, Julie Kirketerp Galacho på 41 93 34 49 Ansættelsessamtalerne afholdes d. 29. maj 201911starf23967f1100000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-05-22T00:00:000000https://viborg.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=df44ab8d-8685-42c7-9666-3f7023adfd300EuropaDanmarkJyllandMidtjyllandViborg3517428Børn & Unge11Prinsens Alle 58800ViborgDKDanmark0
DKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent752213JobNet4981524498152410001-05-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=f23967f1https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=f23967f1https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=f23967f1&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=f23967f1&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Social_og_sundhed/Sundhed/3.jpgMed et job indenfor Sundhed bliver du mødt af spændende opgaver. Hvis du er interesseret, er jobbet som Socialrådgiver lige noget for dig.12007991Dansk3Læse/ tale346013Socialrådgiver10Sundhed11Socialvæsen361634020Charlottenoreply@ofir.comDKDanmarkDKDanmark330019658Koordinator til Den Boligsociale EnhedRobot Har du lyst til at være en del af en dynamisk arbejdsplads med spændende og udfordrende opgaver, så søger Den Boligsociale Enhed i Randers Kommune en ny kollegaDen Boligsociale Enhed søger pr. 1. august 2019 en koordinator til det boligsociale område. Koordinatoren skal understøtte det gode samarbejde mellem Randers kommune og bl.a. ejendomsfunktionærerne på det boligsociale område. Fokus i indsatsen er at mindske antallet af borgere, der bliver sat ud af deres bolig.Ud over koordinatoren består enheden af en boligsocial medarbejder samt en medarbejder, der løser opgaven omkring den sociale boliganvisning.Den boligsociale enheden er ledelsesmæssigt forankret i Ydelseskontoret og fysisk placeret i Borgerservice. Medarbejderne i Den Boligsociale Enhed skal i fællesskab sikre en helhedsorienteret tilgang til udfordringer, der er forbundet med det boligsociale område, herunder særligt fokus på nedbringelse af antallet af udsættelsessager.OpgaverVære udførende og opsøgende ift. borger der er i risiko for at miste sin bolig.Understøtte at der foretages en tidlig og forebyggende indsat overfor de borgere, der har behov for en særlig støtte.Yde råd og vejledning til borgere der er kommet i huslejerestance eller på anden vis er ved at miste sin lejebolig.Yde råd og vejledning til medarbejdere i Randers Kommune.Fungere som bindeled mellem Randers Kommune (eks. Myndighedssagsbehandler, mestringsvejleder, Støtte Kontakt Personer), borgere og boligorganisationerne.Formidle kontakt mellem relevante parter, hvis der opstår problemer med en beboer, hvor det vurderes, at kommune skal inddrages.Koordinere indkommende orienteringer om restance sager, herunder faglig vurdering af sagerne og fordeling til de enkelte afdelinger.Opfølgning på restancesager i anviste boliger (§ 59 almen boligloven).Deltage i udekørende fogedforretningerVi kan tilbydeEt udfordrende job med gode muligheder for at påvirke det boligsociale områdeFaglige udfordringer og udviklingEn ambitiøs og engageret organisationEt arbejdsfelt med bred berøringsfladeEt godt kollegialt miljøVi forventer, at duKan lide at være i dialog med borgerneHar en problemløsende tilgang til et komplekst arbejdsområdeKan skabe gode relationer internt såvel som eksternt.Er uddannet socialrådgiver, socialformidler, socialpædagog eller lignende.Har socialfaglig erfaring og gode administrative egenskaber.Kan arbejde selvstændig og organisere eget arbejde.På baggrund af arbejdets karakter vil det være af betydning, at du er fleksibel i forhold til din arbejdstid.AnsættelsesforholdFuldtidTiltrædelse01-08-2019Ansøgningsfrist02-06-2019 23:59Virksomhedens oplysningerBoligsociale indsatsKontaktpersonSouschef Sasia Rosenkilde Jeppesen, tlf. 8915 1515 mail sasia.rosenkilde.jeppesen@randers.dkHar du lyst til at være en del af en dynamisk arbejdsplads med spændende og udfordrende opgaver, så søger Den Boligsociale Enhed i Randers Kommune en ny kollega

Den Boligsociale Enhed søger pr. 1. august 2019 en koordinator til det boligsociale område. Koordinatoren skal understøtte det gode samarbejde mellem Randers kommune og bl.a. ejendomsfunktionærerne på det boligsociale område. Fokus i indsatsen er at mindske antallet af borgere, der bliver sat ud af deres bolig.

Ud over koordinatoren består enheden af en boligsocial medarbejder samt en medarbejder, der løser opgaven omkring den sociale boliganvisning.
Den boligsociale enheden er ledelsesmæssigt forankret i Ydelseskontoret og fysisk placeret i Borgerservice. Medarbejderne i Den Boligsociale Enhed skal i fællesskab sikre en helhedsorienteret tilgang til udfordringer, der er forbundet med det boligsociale område, herunder særligt fokus på nedbringelse af antallet af udsættelsessager.

Opgaver
  • Være udførende og opsøgende ift. borger der er i risiko for at miste sin bolig.
  • Understøtte at der foretages en tidlig og forebyggende indsat overfor de borgere, der har behov for en særlig støtte.
  • Yde råd og vejledning til borgere der er kommet i huslejerestance eller på anden vis er ved at miste sin lejebolig.
  • Yde råd og vejledning til medarbejdere i Randers Kommune.
  • Fungere som bindeled mellem Randers Kommune (eks. Myndighedssagsbehandler, mestringsvejleder, Støtte Kontakt Personer), borgere og boligorganisationerne.
  • Formidle kontakt mellem relevante parter, hvis der opstår problemer med en beboer, hvor det vurderes, at kommune skal inddrages.
  • Koordinere indkommende orienteringer om restance sager, herunder faglig vurdering af sagerne og fordeling til de enkelte afdelinger.
  • Opfølgning på restancesager i anviste boliger (§ 59 almen boligloven).
  • Deltage i udekørende fogedforretninger

Vi kan tilbyde
  • Et udfordrende job med gode muligheder for at påvirke det boligsociale område
  • Faglige udfordringer og udvikling
  • En ambitiøs og engageret organisation
  • Et arbejdsfelt med bred berøringsflade
  • Et godt kollegialt miljø

Vi forventer, at du
  • Kan lide at være i dialog med borgerne
  • Har en problemløsende tilgang til et komplekst arbejdsområde
  • Kan skabe gode relationer internt såvel som eksternt.
  • Er uddannet socialrådgiver, socialformidler, socialpædagog eller lignende.
  • Har socialfaglig erfaring og gode administrative egenskaber.
  • Kan arbejde selvstændig og organisere eget arbejde.
  • På baggrund af arbejdets karakter vil det være af betydning, at du er fleksibel i forhold til din arbejdstid.


Ansættelsesforhold
Fuldtid

Tiltrædelse
01-08-2019

Ansøgningsfrist
02-06-2019 23:59

Virksomhedens oplysninger
Boligsociale indsats

Kontaktperson
Souschef Sasia Rosenkilde Jeppesen, tlf. 8915 1515 / mail sasia.rosenkilde.jeppesen@randers.dk

 

Randers KommuneRanders C2019-05-08T00:00:002019-06-02T00:00:00
330026686SSP konsulentRobot Brænder du for det kriminalitetsforebyggende arbejde og er du god til at se mulighederne i at arbejde på tværs af faggrænser? Så kan vi i Center Børn og Unge tilbyde et spændende job pr. 1 august 2019, hvor du i høj grad kan være med til at præge kommunes SSP-samarbejde, hvor indsats, forebyggelse og implementeringen af ny lovgivning om ungdomskriminalitet er væsentlige arbejdsområder.Center Børn og UngeCenter Børn og Unge beskæftiger sig med kommunens borgere mellem 0 og 18 år. Dette dækker over alt fra dagtilbud, skoler, PPR til SSP. Center Børn og Unges opgave er, sammen med de andre fagområder, at skabe det gode liv for børn og unge - dette sker med udgangspunkt i kommunens Børne- og Ungepolitik.Vi søger en SSP-konsulent, som har lyst til at arbejde med kriminalitetsforebyggelse i bredeste forstand. Du skal værdsætte at være ude i marken blandt de unge, de lokale aktører og en lang række samarbejdspartnere, også på skæve tidspunkter af døgnet.Formålet er, gennem et lokalt tværfagligt samarbejde, at forebygge mistrivsel, kriminalitet og misbrug blandt børn og unge fra 10- 18 år. Målsætningener fortsat at styrke det forebyggende arbejde i Rebild Kommune.Du kommer til atdeltage i og facilitere løsningen af kriminalitetsproblemstillinger på generelt-, specifikt- og individniveauholde dig ajour på det kriminalitetsforebyggende område, herunder områderne vold, misbrug, indbrud, tyveri og hærværk. Derudover at videreformidle dette til de lokale SSP koordinatorertage initiativ til, og planlægge, SSP arrangementer og undervisning i eksempelvis: brug af sociale medier, euforiserende stoffer, alkohol og lignendedeltage i forskellige tværfaglige samarbejdsgrupper, eksempelvis § 115deltage i den lokale opsøgende indsats sammen med de lokale SSP koordinatorerundervise medarbejdere på skolen i metoder og viden om kriminalitetsforebyggelsevære synlig i de unges miljøer, og hvor de unge ersikre lokal vidensopsamling om hvad der rører sig blandt børn og ungevære tovholder på samarbejdet i Det koordinerende Børneteamvære tovholder for Rebild Kommunes fælles elevråddeltage i forældremøder på alle kommunens skoler på udvalgte årgange med et generelt kriminalitetsforebyggende sigtehave faste træffetider til at have dialog med unge, forældre og lærere fra kommunengive vejledning og sparring til de lokale SSP koordinatorerdeltage i fællesarrangementer for skolerne i Rebild (for eksempel Projekt Edison).administrere ordningen Fritid for alle børn og unge i Rebild Kommune fungere som kommunal trafikkonsulent Sikker skolevej udarbejde et katalog med de aktuelle undervisningstilbud til skolerne, som kan afholdes på forskellige klassetrin.Vi ser gerne, at duer fagligt funderet med baggrund som eksempelvis pædagog, socialrådgiver eller lærer, men mange forskellige uddannelser kunne være en vej ind til denne stilling. Det er vigtigt, at du som person både er god relationelt og fagligt stærk, men også samtidig kan begå dig på de administrative opgaver.kan arbejde helhedsorienteret, struktureret og tværfagligter i besiddelse af kørekort og egen biler god til at formulere dig, både skriftligt og mundtligt, samt er en god formidler til både unge, forældre og samarbejdspartnereer indstillet på fleksibel arbejdstider psykisk robust, engageret, fleksibel, rummelig, tålmodig og kreativ, samt har evnen til at skabe en relation til de unge og deres netværkhar kendskab til forebyggelse, og gerne erfaring med målgruppenhar teoretisk indsigt i forandringsprocesser og ungdomskulturer samt evnen til at omsætte denne til praksishar viden om og eller interesse for digital dannelse, digital risikoadfærd og digital kriminaliteter en stærk facilitator, der evner at holde mange bolde i luftenkan arbejde selvstændigtkan agere og fungere i krydsfeltet mellem forskellige dagsordener, faglogikker og interesserer relationelt stærk, empatisk og fleksibelkan samarbejde på tværs af hele kommunen 0-18 års område.Vi tilbyderet selvstændigt job med unge, hvor du i høj grad selv planlægger arbejdsdageneet spændende og alsidigt arbejde med ofte komplekse problemstillingeret travlt og spændende arbejdsmiljø med stor bredde og variation i opgaverneen omskiftelig hverdag, hvor der sjældent er to dage, der er ensmange daglige samarbejdsflader med skole, politi, socialrådgivere og andre lokale aktøreren arbejdsplads, hvor du som ny kollega bliver taget godt imod - du vil blive tilknyttet et tværfagligt konsulentteam med mange forskelligartede opgaver og godt humøren rummelig arbejdsplads præget af humør, samarbejde og positiv indstilling.Løn- og ansættelsesvilkårEfter gældende overenskomst. Der vil blive indhentet børneattest i forbindelse med ansættelse.ArbejdsstedAdministrationsbygningen i Terndrup, Skørpingvej 7, 9575 Terndrup - men mange opgaver vil skulle løses andre stederYderligere oplysningerVil du vide mere, så kontakt Børn- og ungechef Mads Rune Jørgensen på 99 88 77 95 eller Sekretariatsleder Helle Grynderup på 99 88 77 92.AnsøgningsfristAnsøgningen samt relevante bilag sendes via kommunens hjemmeside senest 12. Juni kl. 12.00 Vi Vi forventer at holde samtaler 20. juni fra kl. 12.00Kommunen ønsker at fremme ligestilling og mangfoldighed, og opfordrer derfor alle kvalificerede og interesserede uanset alder, køn, religion, handicap og etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.Den 1. januar 2019 blev der indført røgfri arbejdstid og matrikler for alle ansatte i Rebild KommuneBrænder du for det kriminalitetsforebyggende arbejde og er du god til at se mulighederne i at arbejde på tværs af faggrænser? Så kan vi i Center Børn og Unge tilbyde et spændende job pr. 1 august 2019, hvor du i høj grad kan være med til at præge kommunes SSP-samarbejde, hvor indsats, forebyggelse og implementeringen af ”ny” lovgivning om ungdomskriminalitet er væsentlige arbejdsområder.

Center Børn og Unge
Center Børn og Unge beskæftiger sig med kommunens borgere mellem 0 og 18 år. Dette dækker over alt fra dagtilbud, skoler, PPR til SSP. Center Børn og Unges opgave er, sammen med de andre fagområder, at skabe det gode liv for børn og unge - dette sker med udgangspunkt i kommunens Børne- og Ungepolitik.

Vi søger en SSP-konsulent, som har lyst til at arbejde med kriminalitetsforebyggelse i bredeste forstand. Du skal værdsætte at være ude i marken blandt de unge, de lokale aktører og en lang række samarbejdspartnere, også på skæve tidspunkter af døgnet.
Formålet er, gennem et lokalt tværfagligt samarbejde, at forebygge mistrivsel, kriminalitet og misbrug blandt børn og unge fra 10- 18 år. Målsætningen
er fortsat at styrke det forebyggende arbejde i Rebild Kommune.

Du kommer til at
  • deltage i og facilitere løsningen af kriminalitetsproblemstillinger på generelt-, specifikt- og individniveau
  • holde dig ajour på det kriminalitetsforebyggende område, herunder områderne vold, misbrug, indbrud, tyveri og hærværk. Derudover at videreformidle dette til de lokale SSP koordinatorer
  • tage initiativ til, og planlægge, SSP arrangementer og undervisning i eksempelvis: brug af sociale medier, euforiserende stoffer, alkohol og lignende
  • deltage i forskellige tværfaglige samarbejdsgrupper, eksempelvis § 115
  • deltage i den lokale opsøgende indsats sammen med de lokale SSP koordinatorer
  • undervise medarbejdere på skolen i metoder og viden om kriminalitetsforebyggelse
  • være synlig i de unges miljøer, og hvor de unge er
  • sikre lokal vidensopsamling om hvad der rører sig blandt børn og unge
  • være tovholder på samarbejdet i Det koordinerende Børneteam
  • være tovholder for Rebild Kommunes fælles elevråd
  • deltage i forældremøder på alle kommunens skoler på udvalgte årgange med et generelt kriminalitetsforebyggende sigte
  • have faste træffetider til at have dialog med unge, forældre og lærere fra kommunen
  • give vejledning og sparring til de lokale SSP koordinatorer
  • deltage i fællesarrangementer for skolerne i Rebild (for eksempel Projekt Edison).
  • administrere ordningen ”Fritid for alle børn og unge i Rebild Kommune”
  • fungere som kommunal trafikkonsulent – ”Sikker skolevej”
  • udarbejde et katalog med de aktuelle undervisningstilbud til skolerne, som kan afholdes på forskellige klassetrin.

Vi ser gerne, at du
  • er fagligt funderet med baggrund som eksempelvis pædagog, socialrådgiver eller lærer, men mange forskellige uddannelser kunne være en vej ind til denne stilling. Det er vigtigt, at du som person både er god relationelt og fagligt stærk, men også samtidig kan begå dig på de administrative opgaver.
  • kan arbejde helhedsorienteret, struktureret og tværfagligt
  • er i besiddelse af kørekort og egen bil
  • er god til at formulere dig, både skriftligt og mundtligt, samt er en god formidler til både unge, forældre og samarbejdspartnere
  • er indstillet på fleksibel arbejdstid
  • er psykisk robust, engageret, fleksibel, rummelig, tålmodig og kreativ, samt har evnen til at skabe en relation til de unge og deres netværk
  • har kendskab til forebyggelse, og gerne erfaring med målgruppen
  • har teoretisk indsigt i forandringsprocesser og ungdomskulturer samt evnen til at omsætte denne til praksis
  • har viden om og/eller interesse for digital dannelse, digital risikoadfærd og digital kriminalitet
  • er en stærk facilitator, der evner at holde mange bolde i luften
  • kan arbejde selvstændigt
  • kan agere og fungere i krydsfeltet mellem forskellige dagsordener, faglogikker og interesser
  • er relationelt stærk, empatisk og fleksibel
  • kan samarbejde på tværs af hele kommunen 0-18 års område.

Vi tilbyder
  • et selvstændigt job med unge, hvor du i høj grad selv planlægger arbejdsdagene
  • et spændende og alsidigt arbejde med ofte komplekse problemstillinger
  • et travlt og spændende arbejdsmiljø med stor bredde og variation i opgaverne
  • en omskiftelig hverdag, hvor der sjældent er to dage, der er ens
  • mange daglige samarbejdsflader med skole, politi, socialrådgivere og andre lokale aktører
  • en arbejdsplads, hvor du som ny kollega bliver taget godt imod - du vil blive tilknyttet et tværfagligt konsulentteam med mange forskelligartede opgaver og godt humør
  • en rummelig arbejdsplads præget af humør, samarbejde og positiv indstilling.

Løn- og ansættelsesvilkår
Efter gældende overenskomst. Der vil blive indhentet børneattest i forbindelse med ansættelse.

Arbejdssted
Administrationsbygningen i Terndrup, Skørpingvej 7, 9575 Terndrup - men mange opgaver vil skulle løses andre steder

Yderligere oplysninger
Vil du vide mere, så kontakt Børn- og ungechef Mads Rune Jørgensen på 99 88 77 95 eller Sekretariatsleder Helle Grynderup på 99 88 77 92.

Ansøgningsfrist
Ansøgningen samt relevante bilag sendes via kommunens hjemmeside senest 12. Juni kl. 12.00 Vi Vi forventer at holde samtaler 20. juni fra kl. 12.00

Kommunen ønsker at fremme ligestilling og mangfoldighed, og opfordrer derfor alle kvalificerede og interesserede uanset alder, køn, religion, handicap og etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Den 1. januar 2019 blev der indført røgfri arbejdstid – og matrikler for alle ansatte i Rebild Kommune

 

Rebild KommuneStøvring2019-05-20T00:00:002019-06-12T00:00:00
330009720Diakon/pædagog søges til Børnehuset, Asavænget 30, 8920 Randers NVRobot Børnehuset er en fuldintegreret daginstitution med i alt 26 vuggestue og børnehavebørn. Huset er oprindeligt startet af Pinsekirken i Randers, men drives nu som en privatejet virksomhed. Den kristne grundholdning og et kristent værdigrundlag spiller en væsentlig rolle i huset, hvilket man som ansat forventes at være med til at værne om. Vi søger en uddannet diakon pædagog 30 timer ugentligt. Du skal være indstillet på at arbejde både med vuggestue og børnehavebørn, men som huset pt. er skruet sammen vil du komme til at fungere som primærperson på børnehavebørnene. Det betyder du vil få ansvar for organisering af aktiviteter i den ældste børnegruppe, som pt. er på 14 børn, og for at den nye styrkede læreplan integreres i gruppens hverdag og aktiviteter. Alt sammen i tæt samarbejde med husets øvrige ansatte. Vi kan tilbyde en afvekslende hverdag, med plads til dine initiativer og input. En lille personalegruppe med en fælles grundholdning, hvor vi gør vores bedste for at udfordre og supplere hinanden omkring børnenes udvikling og treivsel. Vi har en skøn børnegruppe med mange forskellige baggrunde og nationaliteter samt en positiv og samarbejdsvillig forældregruppe. Du forventes at være i stand til at sætte dig i barnets sted og kunne se bagom en handling.Du skal kunne sætte grænser uden at skælde ud og besidde en indre og ydre ro. Du skal kunne rumme barnets følelser, være en god rollemodel og kunne se flere løsningsmodeller i en given situation. I forhold til børnegruppen skal du kunne skabe struktur. Du skal kunne fungere i en skema rutinelagt hverdag. Det forventes du har lyst og evne til at putte meningsfyldt indhold ind i børnenes dag. Du skal være god til relationer, have overblik og kunne bidrage til hensigtsmæssige samspilsmekanismer i børnegruppen. I forhold til kolleger forventes du at kunne indgå i et teamwork på tværs af grupperne. Du forventes at indgå i et respektfuldt og anerkendende samarbejde med både pædagoger, pædagogmedhjælpere og ledelse. At være åben, loyal og ærlig, kunne lytte og flytte sig, samt holde fast i hvem man er, er vigtigt for et godt samarbejde i huset. Det forventes at du som person er smilende og imødekommende, har situationsfornemmelse, er samarbejdsvillig og kender dig selv. I forhold til praktiske opgaver forventes du at arbejde hurtigt og effektivt. Du skal kunne se vigtigheden i at også ting som oprydning og rengøring bidrager til en god hverdag, og du skal være indstiillet på at alle i personalegruppen tager del heri. Ansøgningsfrist på e mail inden d. 1 6 2019 Start senest 1 8 2019 Har du intet hørt inden d. 15 6 2019 er du ikke kommet i betragtning.

Børnehuset er en fuldintegreret daginstitution med i alt 26 vuggestue og børnehavebørn. Huset er oprindeligt startet af Pinsekirken i Randers, men drives nu som en privatejet virksomhed. Den kristne grundholdning og et kristent værdigrundlag spiller en væsentlig rolle i huset, hvilket man som ansat forventes at være med til at værne om.

Vi søger en uddannet diakon/pædagog 30 timer ugentligt. Du skal være indstillet på at arbejde både med vuggestue og børnehavebørn, men som huset pt. er skruet sammen vil du komme til at fungere som primærperson på børnehavebørnene. Det betyder du vil få ansvar for organisering af aktiviteter i den ældste børnegruppe, som pt. er på 14 børn, og for at den nye styrkede læreplan integreres i gruppens hverdag og aktiviteter. Alt sammen i tæt samarbejde med husets øvrige ansatte.

Vi kan tilbyde en afvekslende hverdag, med plads til dine initiativer og input. En lille personalegruppe med en fælles grundholdning, hvor vi gør vores bedste for at udfordre og supplere hinanden omkring børnenes udvikling og treivsel. Vi har en skøn børnegruppe med mange forskellige baggrunde og nationaliteter samt en positiv og samarbejdsvillig forældregruppe.

Du forventes at være i stand til at sætte dig i barnets sted og kunne se bagom en handling.Du skal kunne sætte grænser uden at skælde ud og besidde en indre og ydre ro. Du skal kunne rumme barnets følelser, være en god rollemodel og kunne se flere løsningsmodeller i en given situation. I forhold til børnegruppen skal du kunne skabe struktur. Du skal kunne fungere i en skema/rutinelagt hverdag. Det forventes du har lyst og evne til at putte meningsfyldt indhold ind i børnenes dag. Du skal være god til relationer, have overblik og kunne bidrage til hensigtsmæssige samspilsmekanismer i børnegruppen.

I forhold til kolleger forventes du at kunne indgå i et teamwork på tværs af grupperne. Du forventes at indgå i et respektfuldt og anerkendende samarbejde med både pædagoger, pædagogmedhjælpere og ledelse. At være åben, loyal og ærlig, kunne lytte og flytte sig, samt holde fast i hvem man er, er vigtigt for et godt samarbejde i huset.

Det forventes at du som person er smilende og imødekommende, har situationsfornemmelse, er samarbejdsvillig og kender dig selv.

I forhold til praktiske opgaver forventes du at arbejde hurtigt og effektivt. Du skal kunne se vigtigheden i at også ting som oprydning og rengøring bidrager til en god hverdag, og du skal være indstiillet på at alle i personalegruppen tager del heri.

Ansøgningsfrist på e mail inden d. 1/6 2019

Start senest 1/8 2019

Har du intet hørt inden d. 15/6 2019 er du ikke kommet i betragtning.

 

Børnehuset v/Bente SabroeRanders NV2019-05-01T00:00:002019-06-01T00:00:00
330029223Et antal ungetilsynsførende til UngekriminalforsorgenRobot Har du interesse inden for området med udsatte børn og unge og vil du være en del af en ny enhed i Kriminalforsorgen, hvor du skal føre tilsyn med, at barnet den unge følger den afgørelse som Ungdomskriminalitetsnævnet har truffet. Så er her en unik mulighed. Den 1. januar 2019 trådte loven om bekæmpelse af ungdomskriminalitet i kraft. Loven indebærer blandt andet oprettelsen af et Ungdomskriminalitetsnævn, der skal træffe afgørelser om forbedringsforløb og straksreaktioner for børn og unge mellem 10-17 år, som har udført personfarlige eller andre alvorlige kriminelle handlinger. Aktiviteter i forbedringsforløbet eller straksreaktionen, som nævnet har truffet afgørelse om, skal i praksis tilvejebringes og understøttes af barnet den unges opholdskommune, men for at sikre, at nævnets afgørelser bliver efterkommet, er der oprettet en særlig enhed i Kriminalforsorgen, nemlig Ungekriminalforsorgen. I forbindelse med Ungdomskriminalitetsnævnets afgørelse udpeges en ungetilsynsførende fra Ungekriminalforsorgen, som fører tilsyn i to spor: Et personfokuseret tilsyn, der har til hensigt at sikre, at barnet eller den unge gennemfører sit forbedringsforløb og eventuelle straksreaktion. Et organisatorisk tilsyn, der har til hensigt at sikre, at kommunen iværksætter de foranstaltninger, der er truffet afgørelse om skal være indeholdt i forbedringsforløbet. Ungekriminalforsorgen er organiseret med en central enhed i direktoratet samt fire enheder i: København, Næstved, Kolding og Aarhus. Du vil blive en del af enheden i Aarhus, hvor du bliver ungetilsynsførende. Vi søger bl.a. en ugetilsynsførende til at dække Nordjylland. Dine opgaver som ungetilsynsførende: Have løbende kontakt med barnet den unge, herunder gennemføre et tilsynssamtaleforløb, hvori det bl.a. vurderes, om forbedringsforløbet virker efter hensigten Føre kontrol med, at barnet den unge overholder straksreaktionen og forbedringsforløbet, og at kommunen iværksætter de aftalte foranstaltninger Have et tæt myndighedssamarbejde med politi, nævn, kommune samt med frivillige aktører Derudover skal du bidrage til, at Ungekriminalforsorgen har en effektiv og ensartet opfølgning på Ungdomskriminalitetsnævnenes afgørelser, og dit arbejde skal leve op til de fælles krav for opfølgning og dokumentation, som Ungekriminalforsorgen har på tværs af kriminalforsorgen. Du vil i høj grad blive en del af at sikre kvaliteten i de løsninger, der tilrettelægges, samt være med til at sikre sammenhæng og fælles retning på tværs af hele kriminalforsorgen. Om dig: Du har en interesse inden for området, og du har mod på og lyst til at være en del af en nyopstartet enhed. Du har desuden en faglig baggrund som socialrådgiver eller lignende, som gør, at du hurtigt kan sætte dig ind i reglerne på området, så du kan sørge for, at Ungekriminalforsorgen navigerer rettidigt og sikkert i dem. Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med at arbejde med utilpassede unge og har erfaring med at samarbejde på tværs af myndighedsområder. Vi forventer, at du: Er robust og struktureret, ligesom du er indforstået med, at alle rammer og arbejdsgange ikke er lagt fra din første dag i enheden, og du bidrager konstruktivt til etableringen af disse Har stærke skriftlige kompetencer og trives med en høj grad af dokumentation med fokus på overholdelse af tidsfrister og måltal Har blik for samarbejdet dels med de tre andre lokale enheder, den centrale enhed og de relevante myndigheder uden for Kriminalforsorgen Det er nødvendigt, at du har kørekort, da du må forvente en del rejseaktivitet i forbindelse med dine opgaver. Kriminalforsorgen har et antal fælles biler, der kan bruges til formålet. Du kan læse mere om reformen af indsatsen mod ungdomskriminalitet på www.jm.dk. Løn og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst. Ansættelsesområdet er Kriminalforsorgen. Arbejdspladsen er beliggende på Åboulevarden 70, 8000 Aarhus. Stillingen er på 37 timer uge. Tiltrædelse 1. august 2019. Arbejdstiden vil foregå i dagtimerne, men det må forventes, at der kan forekomme aften- og weekendarbejde. Du søger stillingen via linket Søg stillingen . Din ansøgning med CV, dokumentation for uddannelse og forudgående erfaring skal være modtaget senest 6. juni 2019. Vi forventer at holde samtaler i uge 24. Det er en forudsætning for ansættelse, at du i forbindelse med samtalen giver dit samtykke til, at Kriminalforsorgen må indhente og vurdere oplysninger om dig i det Centrale Kriminalregister, herunder også indhente børneattest. Inden ansættelse skal vi modtage dokumentation for CV, f.eks. ansættelsesbeviser. Hvis du indkaldes til samtale, så skal du til samtalen medbringe originalt eksamensbevis for den ansættelsesgivende uddannelse, sammen med identifikation f.eks. pas eller kørekort. Kriminalforsorgen opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge. Har du spørgsmål til stillingen, kan du kontakte Enhedschef Winnie Callisen på telefon 7255 5308 eller Institutionschef Per Thun Holst på telefon 7255 8864.Har du interesse inden for området med udsatte børn og unge og vil du være en del af en ny enhed i Kriminalforsorgen, hvor du skal føre tilsyn med, at barnet/den unge følger den afgørelse som Ungdomskriminalitetsnævnet har truffet. Så er her en unik mulighed.



Den 1. januar 2019 trådte loven om bekæmpelse af ungdomskriminalitet i kraft. Loven indebærer blandt andet oprettelsen af et Ungdomskriminalitetsnævn, der skal træffe afgørelser om forbedringsforløb og straksreaktioner for børn og unge mellem 10-17 år, som har udført personfarlige eller andre alvorlige kriminelle handlinger.



Aktiviteter i forbedringsforløbet eller straksreaktionen, som nævnet har truffet afgørelse om, skal i praksis tilvejebringes og understøttes af barnet/den unges opholdskommune, men for at sikre, at nævnets afgørelser bliver efterkommet, er der oprettet en særlig enhed i Kriminalforsorgen, nemlig Ungekriminalforsorgen.



I forbindelse med Ungdomskriminalitetsnævnets afgørelse udpeges en ungetilsynsførende fra Ungekriminalforsorgen, som fører tilsyn i to spor:

  • Et personfokuseret tilsyn, der har til hensigt at sikre, at barnet eller den unge gennemfører sit forbedringsforløb og eventuelle straksreaktion.
  • Et organisatorisk tilsyn, der har til hensigt at sikre, at kommunen iværksætter de foranstaltninger, der er truffet afgørelse om skal være indeholdt i forbedringsforløbet.


Ungekriminalforsorgen er organiseret med en central enhed i direktoratet samt fire enheder i: København, Næstved, Kolding og Aarhus. Du vil blive en del af enheden i Aarhus, hvor du bliver ungetilsynsførende. Vi søger bl.a. en ugetilsynsførende til at dække Nordjylland.



Dine opgaver som ungetilsynsførende:

  • Have løbende kontakt med barnet/den unge, herunder gennemføre et tilsynssamtaleforløb, hvori det bl.a. vurderes, om forbedringsforløbet virker efter hensigten
  • Føre kontrol med, at barnet/den unge overholder straksreaktionen og forbedringsforløbet, og at kommunen iværksætter de aftalte foranstaltninger
  • Have et tæt myndighedssamarbejde med politi, nævn, kommune samt med frivillige aktører


Derudover skal du bidrage til, at Ungekriminalforsorgen har en effektiv og ensartet opfølgning på Ungdomskriminalitetsnævnenes afgørelser, og dit arbejde skal leve op til de fælles krav for opfølgning og dokumentation, som Ungekriminalforsorgen har på tværs af kriminalforsorgen.



Du vil i høj grad blive en del af at sikre kvaliteten i de løsninger, der tilrettelægges, samt være med til at sikre sammenhæng og fælles retning på tværs af hele kriminalforsorgen.



Om dig:

Du har en interesse inden for området, og du har mod på og lyst til at være en del af en nyopstartet enhed. Du har desuden en faglig baggrund som socialrådgiver eller lignende, som gør, at du hurtigt kan sætte dig ind i reglerne på området, så du kan sørge for, at Ungekriminalforsorgen navigerer rettidigt og sikkert i dem.



Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med at arbejde med utilpassede unge og har erfaring med at samarbejde på tværs af myndighedsområder.



Vi forventer, at du:

  • Er robust og struktureret, ligesom du er indforstået med, at alle rammer og arbejdsgange ikke er lagt fra din første dag i enheden, og du bidrager konstruktivt til etableringen af disse
  • Har stærke skriftlige kompetencer og trives med en høj grad af dokumentation med fokus på overholdelse af tidsfrister og måltal
  • Har blik for samarbejdet dels med de tre andre lokale enheder, den centrale enhed og de relevante myndigheder uden for Kriminalforsorgen


Det er nødvendigt, at du har kørekort, da du må forvente en del rejseaktivitet i forbindelse med dine opgaver. Kriminalforsorgen har et antal fælles biler, der kan bruges til formålet.



Du kan læse mere om reformen af indsatsen mod ungdomskriminalitet på www.jm.dk.



Løn og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst.

Ansættelsesområdet er Kriminalforsorgen. Arbejdspladsen er beliggende på Åboulevarden 70, 8000 Aarhus. Stillingen er på 37 timer/uge. Tiltrædelse 1. august 2019.



Arbejdstiden vil foregå i dagtimerne, men det må forventes, at der kan forekomme aften- og weekendarbejde.



Du søger stillingen via linket "Søg stillingen”. Din ansøgning med CV, dokumentation for uddannelse og forudgående erfaring skal være modtaget senest 6. juni 2019.



Vi forventer at holde samtaler i uge 24.



Det er en forudsætning for ansættelse, at du i forbindelse med samtalen giver dit samtykke til, at Kriminalforsorgen må indhente og vurdere oplysninger om dig i det Centrale Kriminalregister, herunder også indhente børneattest. Inden ansættelse skal vi modtage dokumentation for CV, f.eks. ansættelsesbeviser.

Hvis du indkaldes til samtale, så skal du til samtalen medbringe originalt eksamensbevis for den ansættelsesgivende uddannelse, sammen med identifikation f.eks. pas eller kørekort.

Kriminalforsorgen opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge.



Har du spørgsmål til stillingen, kan du kontakte Enhedschef Winnie Callisen på telefon 7255 5308 eller Institutionschef Per Thun Holst på telefon 7255 8864.



Institution GudenåAarhus C2019-05-22T00:00:002019-06-06T00:00:00
330028017Teamleder til Center for Børn og ForebyggelseRobot Brænder du for ledelse? Så kan du ikke lade denne mulighed gå forbi.Ønsker du at skabe de bedst mulige rammer, så børn, unge og familier oplever en forandring og øger muligheden for at mestre deres eget liv? Motiveres du af at være med til at sætte retning i en organisation i bevægelse?Vi søger en teamleder i et barselsvikariat, hvis hjerte banker for socialt arbejde og hvor tydelighed, troværdighed og inddragende ledelse står højt på dagsordenen.I Center for Børn og Forebyggelse (CBF) i Herning Kommune arbejder vi hver dag på at understøtte børn, unge og deres familier, så de bliver i stand til at mestre et hverdagsliv. Gennem Herning Modellens mindset arbejder vi dagligt på at udvikle løsninger i tæt samarbejde med børn, unge, familier og deres netværk. Vi arbejder vidensbaseret og har en systematisk opfølgning på børns trivsel og udvikling. Vi anvender en tværfaglig koordineret og målrettet praksis, der skaber gennemsigtighed og kontinuitet for barnet, den unge og familien. Der foregår ledelse på alle niveauer af organisationen. I det daglige gennemsyres dette af en flad ledelsesstruktur, hvor vi via relationel koordinering teamer op om opgaverne. Ledelses hierarkiernes ansvar er at skabe transparens i opgaveforståelsen, kvaliteten og tidsforbruget.Vi ønsker en teamleder i et barselsvikariat der sammen med 4 andre teamledere vil fortsætte og forankre den gode udvikling sammen med medarbejderne og ledergruppen. Du vil blive en del af en indsatsplan vi har igangsat for at styrke borger, trivsel og vores driftsfokus, og som bliver et gennemgående tema resten af 2019. Fokus er optimering af arbejdsgange, således at vores rådgivere kan opleve relevant ledelsesmæssig understøttelse i arbejdet, med vores børn- og familier. Vi forventer at vores teamledere har lyst og interesse i at være tæt på medarbejderne og kan balancere mellem udøvelse af kontrol og sparring til vores medarbejdere. I ledelsestilsynet skal der være fokus på de 3 ben det socialfaglige, det lovmedholdelige og det økonomiske.Som teamleder vil du blandt andetFå en central rolle i omsætning af Herning Modellen, der omhandler tidlig indsats i sagerne, tværfaglighed, tilgængelighed og mere dialog med familier, netværk og samarbejdspartnereFå ansvaret for tæt faglig ledelse, sparring og ledelsestilsyn af 12-14 medarbejdereFå ansvaret for kvalitetsudvikling- og sikring på myndighedsområdetMedarbejderne ønsker sig en teamleder, derEr synlig i dagligdagen og der forstår at yde nær ved ledelseHar en åben, dialogbaseret og fleksibel ledelsesstilKan yde faglig sparring i et komplekst arbejdsfeltDu er den rette kandidat, hvis duEr uddannet socialrådgiver med solid erfaring fra børne- og familieområdetHar lyst og vilje til ledelse og gerne erfaring i ledelsesopgaverKan skabe mening og engagement, så vi i fællesskab kan løfte kerneopgaverne på områdetHar let ved at opdyrke og udvikle relationer, og det falder dig naturligt at inddrage og drøfte opgaverne altid i en tværfaglig åndKan understøtte en systematik hos dine medarbejdere og selv være i stand til at arbejde ud fra en vedtaget ledelsesopfølgning.I det ene øjeblik kan arbejde struktureret, analytisk og detaljeorienteret, og i det næste øjeblik kan omstille dig til en hektisk og uforudsigelig hverdagEr en god formidler og kan stille nysgerrige spørgsmål, som kan skubbe lidt til den vante praksisVores arbejdspladsDu bliver en del af CBF bestående af socialrådgivere, sundhedsplejersker, psykologer, administrativt personale og en ledergruppe. Du vil også være en del af et fagligt netværk af teamledere fra de øvrige teams, sundhedsplejen, familiebehandlerne og PPR, og være i et tæt samspil med faglige og juridiske konsulenter på området.Ledergruppen for socialrådgiverne består af fem teamledere, funktionsleder, centerleder og centerchef. Samlet set er vi ca. 70 ansatte. Du kan forvente en arbejdsplads med høj fart, høj faglighed, og højt humør samtidig med, at vi går roligt på gangene. Du kan se frem til et arbejdsfællesskab, hvor der er fokus på faglig udvikling og hvor vi hilser nytænkning velkommen. Vi går alle gerne en ekstra mil for at få opgaverne til at lykkes.Vi ser frem til at modtage din ansøgning.For yderligere oplysningerFunktionsleder Annette Nielsen mobil 22 31 46 11, teamleder Manja Tilly mobil 25 63 03 11, teamleder Trine Birkemose mobil 30 44 10 07.AnsøgningsfristFredag den 14. juni.Ansættelsessamtaler forventes afholdt mandag den 24. juni.Forud for samtalen skal du forvente at få lavet en person profil.Brænder du for ledelse? Så kan du ikke lade denne mulighed gå forbi.

Ønsker du at skabe de bedst mulige rammer, så børn, unge og familier oplever en forandring og øger muligheden for at mestre deres eget liv? Motiveres du af at være med til at sætte retning i en organisation i bevægelse?

Vi søger en teamleder i et barselsvikariat, hvis hjerte banker for socialt arbejde og hvor tydelighed, troværdighed og inddragende ledelse står højt på dagsordenen.

I Center for Børn og Forebyggelse (CBF) i Herning Kommune arbejder vi hver dag på at understøtte børn, unge og deres familier, så de bliver i stand til at mestre et hverdagsliv. Gennem Herning Modellens mindset arbejder vi dagligt på at udvikle løsninger i tæt samarbejde med børn, unge, familier og deres netværk. Vi arbejder vidensbaseret og har en systematisk opfølgning på børns trivsel og udvikling. Vi anvender en tværfaglig koordineret og målrettet praksis, der skaber gennemsigtighed og kontinuitet for barnet, den unge og familien. Der foregår ledelse på alle niveauer af organisationen. I det daglige gennemsyres dette af en flad ledelsesstruktur, hvor vi via relationel koordinering teamer op om opgaverne. Ledelses hierarkiernes ansvar er at skabe transparens i opgaveforståelsen, kvaliteten og tidsforbruget.

Vi ønsker en teamleder i et barselsvikariat der sammen med 4 andre teamledere vil fortsætte og forankre den gode udvikling sammen med medarbejderne og ledergruppen. Du vil blive en del af en indsatsplan vi har igangsat for at styrke borger, trivsel – og vores driftsfokus, og som bliver et gennemgående tema resten af 2019. Fokus er optimering af arbejdsgange, således at vores rådgivere kan opleve relevant ledelsesmæssig understøttelse i arbejdet, med vores børn- og familier. Vi forventer at vores teamledere har lyst og interesse i at være tæt på medarbejderne og kan balancere mellem udøvelse af kontrol og sparring til vores medarbejdere. I ledelsestilsynet skal der være fokus på de 3 ben; det socialfaglige, det lovmedholdelige og det økonomiske.

Som teamleder vil du blandt andet
  • Få en central rolle i omsætning af Herning Modellen, der omhandler tidlig indsats i sagerne, tværfaglighed, tilgængelighed og mere dialog med familier, netværk og samarbejdspartnere
  • Få ansvaret for tæt faglig ledelse, sparring og ledelsestilsyn af 12-14 medarbejdere
  • Få ansvaret for kvalitetsudvikling- og sikring på myndighedsområdet

Medarbejderne ønsker sig en teamleder, der
  • Er synlig i dagligdagen og der forstår at yde nær ved ledelse
  • Har en åben, dialogbaseret og fleksibel ledelsesstil
  • Kan yde faglig sparring i et komplekst arbejdsfelt

Du er den rette kandidat, hvis du
  • Er uddannet socialrådgiver med solid erfaring fra børne- og familieområdet
  • Har lyst og vilje til ledelse og gerne erfaring i ledelsesopgaver
  • Kan skabe mening og engagement, så vi i fællesskab kan løfte kerneopgaverne på området
  • Har let ved at opdyrke og udvikle relationer, og det falder dig naturligt at inddrage og drøfte opgaverne – altid i en tværfaglig ånd
  • Kan understøtte en systematik hos dine medarbejdere og selv være i stand til at arbejde ud fra en vedtaget ledelsesopfølgning.
  • I det ene øjeblik kan arbejde struktureret, analytisk og detaljeorienteret, og i det næste øjeblik kan omstille dig til en hektisk og uforudsigelig hverdag
  • Er en god formidler og kan stille nysgerrige spørgsmål, som kan skubbe lidt til den vante praksis

Vores arbejdsplads
Du bliver en del af CBF bestående af socialrådgivere, sundhedsplejersker, psykologer, administrativt personale og en ledergruppe. Du vil også være en del af et fagligt netværk af teamledere fra de øvrige teams, sundhedsplejen, familiebehandlerne og PPR, og være i et tæt samspil med faglige og juridiske konsulenter på området.

Ledergruppen for socialrådgiverne består af fem teamledere, funktionsleder, centerleder og centerchef. Samlet set er vi ca. 70 ansatte. Du kan forvente en arbejdsplads med høj fart, høj faglighed, og højt humør samtidig med, at vi går roligt på gangene. Du kan se frem til et arbejdsfællesskab, hvor der er fokus på faglig udvikling og hvor vi hilser nytænkning velkommen. Vi går alle gerne en ekstra mil for at få opgaverne til at lykkes.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning.

For yderligere oplysninger
Funktionsleder Annette Nielsen mobil 22 31 46 11, teamleder Manja Tilly mobil 25 63 03 11, teamleder Trine Birkemose mobil 30 44 10 07.

Ansøgningsfrist
Fredag den 14. juni.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt mandag den 24. juni.

Forud for samtalen skal du forvente at få lavet en person profil.

 

Herning KommuneHerning2019-05-21T00:00:002019-06-14T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Koordinator til Den Boligsociale Enhed

Randers Kommune

Randers C
Har du lyst til at være en del af en dynamisk arbejdsplads med spændende og udfordrende opgaver, så søger Den Boligsociale Enhed i Randers Kommune en ny kollegaDen Boligsociale Enhed søger pr. 1. august 2019 en koordinator til det boligsociale områd...
Indrykket:8. maj 2019
Udløbsdato:2. juni 2019

SSP konsulent

Rebild Kommune

Støvring
Brænder du for det kriminalitetsforebyggende arbejde og er du god til at se mulighederne i at arbejde på tværs af faggrænser? Så kan vi i Center Børn og Unge tilbyde et spændende job pr. 1 august 2019, hvor du i høj grad kan være med til at præge ko...
Indrykket:20. maj 2019
Udløbsdato:12. juni 2019

Diakon/pædagog søges til Børnehuset, Asavænget 30, 8920 Randers NV

Børnehuset v/Bente Sabroe

Randers NV
Børnehuset er en fuldintegreret daginstitution med i alt 26 vuggestue og børnehavebørn. Huset er oprindeligt startet af Pinsekirken i Randers, men drives nu som en privatejet virksomhed. Den kristne grundholdning og et kristent værdigrundlag spiller...
Indrykket:1. maj 2019
Udløbsdato:1. juni 2019

Et antal ungetilsynsførende til Ungekriminalforsorgen

Institution Gudenå

Aarhus C
Har du interesse inden for området med udsatte børn og unge og vil du være en del af en ny enhed i Kriminalforsorgen, hvor du skal føre tilsyn med, at barnet den unge følger den afgørelse som Ungdomskriminalitetsnævnet har truffet. Så er her en unik...
Indrykket:22. maj 2019
Udløbsdato:6. juni 2019

Teamleder til Center for Børn og Forebyggelse

Herning Kommune

Herning
Brænder du for ledelse? Så kan du ikke lade denne mulighed gå forbi.Ønsker du at skabe de bedst mulige rammer, så børn, unge og familier oplever en forandring og øger muligheden for at mestre deres eget liv? Motiveres du af at være med til at sætte ...
Indrykket:21. maj 2019
Udløbsdato:14. juni 2019