Økonom med ambitioner
Er du en ambitiøs økonom? Og vil du lære statslig økonomistyring i praksis? Så har vi både ansvar og udfordringer til dig i Ankestyrelsen i København.
Som vores nye kollega bliver du en del af Team Økonomi i kontoret Ledelse og Økonomi. Teamet er det centrale omdrejningspunkt i udviklingen af styrelsens økonomistyring, håndteringen af styrelsens økonomiske opgaver og forvaltningen af Ankestyrelsens komplekse økonomi på knap 400 millioner.
Konkret vil dine opgaver dreje sig om:
- budgetlægning og opfølgning på budgetter
- deltagelse i styrelsens arbejde med finanslov og budget
- regnskabsopfølgning og regnskabsgodkendelse
- controling
- dialog og sparring med chefer og medarbejdere på tværs af organisation om økonomiske spørgsmål.
Du får dermed god mulighed for at blive skrap til alle facetter af statslig økonomistyring.
Om kontoret – Ledelse og Økonomi Din daglige gang får du – sammen med de andre i Team Økonomi – i kontoret, Ledelse og Økonomi. Her sidder vi i et åbent kontorlandskab, der ofte summer af liv og aktivitet. Ud over økonomi varetager kontorets andre team direktions- og ledelsesbetjening, forhandlinger, pressehenvendelser og kommunikation med mere. Kontoret har den primære kontakt til departementet og koordinerer større strategiske, politiske og faglige projekter i Ankestyrelsen.
Vi har en uformel omgangstone, og vi tager os tid til at hjælpe hinanden – også selvom vi kan have en travl hverdag med mange forskellige opgaver og deadlines.
Din profil Du vil være et godt match med os og opgaverne, hvis du er:
- fagligt ambitiøs og har mod på at lære
- opsat på at indgå i et tæt samarbejde med styrelsens fortrinsvis juridiske medarbejdere
- god til at skabe relationer til forskellige samarbejdspartnere både internt og eksternt
- i stand til at gøre svært stof forståeligt
- akademiker, fx cand.polit., cand.oecon. eller cand.scient.pol.
Det praktiske Som vores nye kollega vil din arbejdsplads være på Teglholmsgade 3 i København SV. Vi arbejder både fra Teglholmsgade og hjemmefra, og når du er kommet godt ind i arbejdsopgaverne, vil du have mulighed for op til to hjemmearbejdsdage om ugen.
Du bliver ansat efter overenskomsten for akademikere i staten som enten fuldmægtig eller specialkonsulent alt efter dine kvalifikationer og erfaring. Ansættelsesområdet er Social- og Ældreministeriet med de til enhver tid tilhørende institutioner.
Vi ser gerne, at du kan begynde den 1. oktober 2022 eller tidligere, hvis du kan det.
Vil du vide mere? Besøg os på
www.ast.dk, hvor du kan læse mere om styrelsen, vores opgaver og strategi. Find os også på LinkedIn, hvor vi løbende har nye historier:
https://www.linkedin.com/company/ankestyrelsen/.
Har du spørgsmål, kan du kontakte kontorchef i Ledelse og Økonomi Morten Starch Lauritsen på 40 77 74 10 /
msl@ast.dk eller souschef Rasmus Bremer på 61 89 75 68 /
rab@ast.dk.
Vil du være vores kollega? Så glæder vi os til at modtage din ansøgning med CV, eksamensbevis og øvrige relevante dokumenter senest 15. august 2022. Vi forventer at holde samtaler ugen efter.
Du skal søge via linket her i opslaget.
Vi opfatter mangfoldighed i medarbejdergruppen som en styrke. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.
Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk