Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Økonom til Energitilsynet

Energitilsynet søger en økonom med interesse for økonomisk regulering af ikke-konkurrenceudsatte virksomheder 
 

  • Ønsker du at arbejde med regulering af ikke konkurrenceudsatte virksomheder for at skabe konkurrencelignende forhold for dem? 
  • Kunne du tænke dig en stilling med opgaver, der kræver et højt fagligt niveau, og kunne du tænke dig at få dyb indsigt i økonomiske forhold, rammevilkår og øvrige mekanismer i reguleringen af naturlige monopoler? 
Så bør du søge stillingen som økonom i Energitilsynets team for fastsættelse af indtægtsrammer for elnetvirksomhederne. Som vores nye kollega vil du være med til at udvikle en ny model til beregning af indtægtsrammer. Modellen skal fastlægge rammerne for, hvor meget virksomhederne kan opkræve af forbrugerne og styrke netvirksomhedernes incitament til effektiviseringer. Herudover kan du komme til at arbejde med en bred vifte af regulatoriske opgaver, såsom finansielle metoder til fastsættelse af rimelig forretning (WACC) samt vurdering og godkendelse af netvirksomhedernes investeringer. 
 
Derudover vil du som økonom i teamet for indtægtsrammer skulle indgå i tæt kontakt med virksomheder, interesseorganisationer og politikformulerende myndigheder. 
 
Fagligt stærk profil med gode formidlingskompetencer 
 
Vi forestiller os, at  
  • du er cand.polit., cand.oecon., cand.scient.oecon. eller tilsvarende 
  • du har interesse for energisektoren og ser en positiv udfordring i at arbejde sammen med andre faggrupper, da arbejdet indeholder både økonomiske, juridiske og tekniske problemstillinger 
  • du er analytisk tænkende, og du arbejder med en høj grundighed og er i stand til at se problemstillinger fra flere forskellige vinkler, ligesom du hurtigt formår at sætte dig ind i nye fagområder 
  • du har gode formidlingskompetencer mundtligt såvel som skriftligt 
  • du har gode samarbejdsevner og kan indgå i tværfaglige teams 
Center for Detail og Distribution 
 
Du bliver en del af Energitilsynets Center for Detail og Distribution. I kontoret får du 18 kollegaer, der hovedsageligt er økonomer og jurister, og som arbejder med regulering af el- og gasdistributionssektoren med det formål at sikre rimelige priser for forbrugerne og en velfungerende og effektiv sektor. Med stillingerne følger både et udviklingsforløb og en mentorordning. 
 
”Vi har hver vores kompetencer og samarbejder meget på tværs af kontoret – for i sidste ende arbejder vi alle mod de samme mål. Du kan regne med masser af sparring og feedback, for der er en god dynamik i afdelingen, og dine kolleger er gode til at tage sig tid til at lære fra sig,” fortæller Anita Eskesen. 
 
Er du interesseret? 
Ønsker du at søge stillingen, bedes du fremsende en ansøgning, CV og andre relevante papirer, herunder eksamensbeviser for både bachelor- og kandidatuddannelse via linket "Søg stillingen".  
 
Har du nogle spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Thorbjørn Nejsum på telefon 41 71 54 30
 
Ansøgningsfristen er den 20. februar 2018 kl. 10.00. 
 
Samtalerne forventes gennemført løbende. Tiltrædelse hurtigst muligt. Din ansættelse vil ske i henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og AC. 
 
Vi opfordrer alle kvalificerede til at søge stillingen - uanset etnisk baggrund, køn, seksuel orientering, handicap, religion eller alder. 
 
Som en del af Regeringens udflytningsplan er det d. 17. januar 2018 offentliggjort, at Energitilsynet skal flyttes til Frederiksværk. De praktiske detaljer er endnu ikke fastlagt, men flytningen ventes gennemført i 2019. 
 
Energitilsynet som arbejdsplads 
 
Hos os træder du ind i et stærkt fagligt miljø. Her får du muligheden for at blive en yderst attraktiv specialist inden for energiregulering.  
 
Vi lægger desuden stor vægt på at have et godt kollegialt miljø. Derfor afholder vi en del sociale arrangementer, da det er vigtigt for os, at vi lærer hinanden godt at kende og trives i hverdagen. 
 
Vi er i alt ca. 85 medarbejdere i Sekretariatet for Energitilsynet. Vi har høje faglige ambitioner og engagerede medarbejdere. Det er vores vision at være kendt og anerkendt for faglighed, effektivitet, handlekraft og mod til nytænkning. Vores opgaver er krævende og komplekse, og vi har tæt kontakt til andre offentlige myndigheder og energibranchen. Vi har gode arbejdsforhold, herunder fleksibel arbejdstid, og vi lægger vægt på en god balance mellem arbejde og fritid. Vi tilstræber at skabe en hverdag med åben kommunikation og en god omgangstone blandt vores kolleger. 


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her