Gem job

Økonom til Nationalt Genom Center

Vil du være en del af et team, der sikrer det økonomiske fundament under en visionær og balanceret udvikling af personlig medicin i Danmark? Og brænder du for god økonomistyring, fondsarbejde og prismodeller i en politisk organisation? Så er du måske vores nye kollega i Nationalt Genom Centers økonomiteam.

Om Nationalt Genom Center
Vi er en styrelse under Sundhedsministeriet og har ansvar for at drive og udvikle en sikker national infrastruktur i sundhedsvæsenet, som understøtter, at læger og forskere ved hjælp af viden om patienters gener og den nyeste teknologi kan udvikle effektive og innovative behandlingsformer, der er målrettet den enkelte patient.

Du kan finde mere information om os på vores hjemmeside www.ngc.dk.

Din hverdag hos os
Der er tale om en nyoprettet stilling, hvor du bliver en del af NGC’s direktionssekretariat og får reference til sekretariatschefen. I Direktionssekretariatet løser vi en bred vifte af opgaver i relation til strategiudvikling, jura, økonomi, presse og kommunikation, ledelsesbetjening og udvalgsbetjening, informationssikkerhed m.m.

Du vil komme til at arbejde med et bredt udsnit af opgaver i relation til Nationalt Genom Centers statsbevilling, herunder:

  • god økonomistyring
  • budgettering og udgiftsopfølgninger
  • prismodeller og -beregninger, herunder i relation til indtægtsdækket virksomhed, gebyrvirksomhed og forskningsgovernance
  • analyser internt på Sundhedsministeriets område samt tværministerielt
  • bidrag til politiske sager.
Derudover vil det være en fordel, hvis du har erfaring med:

  • statens systemer (Statens Budgetsystem, Navision Stat, IndFak og RejsUd, LDV og Statens Koncernsystem)
  • regnskab og årsafslutning
  • instrukser, procedure- og arbejdsgangsbeskrivelser
  • tilskuds- og fondsbevillinger.
Arbejdsopgaverne giver en stor kontaktflade i styrelsen, og opgaverne løses i tæt samspil med Koncernregnskab under Sundhedsministeriet, Sundhedsministeriets departement og Novo Nordisk Fonden.

Din uddannelse, erfaring og personlige kvalifikationer
Du har en faglig relevant kandidatuddannelse som fx cand.polit., cand.oecon., eller lignende.

Herudover forventer vi, at du har:

  • indgående kendskab til god økonomistyring i staten og regnskabsregler
  • stor erfaring og en sikker hånd ift. budgetprocessen
  • kendskab til prismodeller og -beregning af bl.a. indtægtsdækket virksomhed
  • erfaring med at arbejde sammen med interne og eksterne interessenter
  • passion for udvikling af nye processer og best practices
  • stærke kommunikationsevner og færdigheder på både dansk og engelsk.
Vi forventer derudover, at du trives i en dynamisk funktion bestående af et mindre økonomiteam, hvor du arbejder struktureret, opsøgende og selvstændigt. For at bestride stillingen er det vigtigt, at du er:

  • vedholdende – du er flittig og dedikeret, målrettet og ikke bange for udfordringer
  • en god formidler – du er præcis, korrekt og overbevisende i din skriftlige og mundtlige kommunikation og kan omsætte komplekse input til lettilgængeligt materiale og beslutningsoplæg
  • pålidelig – uanset om du arbejder uafhængigt eller i et team, kan man stole på, at du overholder deadlines
  • god til at prioritere løbende og fastholde fokus på både kort og langt sigt
  • samarbejdsvillig - du kan skabe holdbare samarbejdsrelationer på tværs af kulturelle, professionelle og geografiske grænser
  • omhyggelig, ansvarsfuld og en engageret kollega, der bidrager til, at det er sjovt at gå på arbejde.
Vi tilbyder
En alsidig og tempofyldt hverdag i en ny styrelse, hvor to dage sjældent ligner hinanden. Hos os får du en interessant og udfordrende stilling i en international atmosfære med fokus på patienten, forskning og innovation. Vi lægger vægt på et højt fagligt niveau blandt vores medarbejdere, så uddannelse og kompetenceudvikling er en integreret del af vores organisation. Vi tilbyder stor fleksibilitet i stillingen. Du vil blive en del af arbejdet med det nyeste inden for supercomputer-teknologi og bidrage til det næste skridt inden for sundhedsinnovation.

Om ansættelsen
Du bliver ansat efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation.

Du indplaceres som fuldmægtig eller konsulent afhængig af din erfaring og anciennitet, og løn forhandles efter kvalifikationer.

Kontakt os gerne
Få mere at vide om stillingen ved at ringe til sekretariatschef Christian Dubois på tlf. 2257 2988.

Er du interesseret?
Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis.

1. samtale forventes afholdt uge 20 og 2. samtale forventes afholdt uge 21.

.


Gem job

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der matcher din søgning

Akademisk medarbejder til barselsvikariat i Center for Rusmiddelbehandling København

Center for Rusmiddelbehandling København

København S
Stillingen er i Den Koordinerende Enhed, som er en del af Center for Rusmiddelbehandling København og står for koordinering på tværs af rusmiddelenhederne i Københavns Kommune. Medarbejdergruppen består af et tværfagligt team på 14 medarbejdere samt...
Indrykket:27. april 2021

Akademisk medarbejder til arbejde med byudvikling i Københavns Kommune (barselsvikariat)

Team Boliger

København V
Vil du være med til at påvirke udviklingen af de udsatte boligområder i København, og er du samtidig skarp på både analyser, tal og sekretariatsbetjening? Center for Byudvikling i Københavns Kommunes Økonomiforvaltning søger en ny kollega, som skal ...
Indrykket:29. april 2021

Akademisk medarbejder til ledelsessupport i Teknik- og Miljøforvaltningen (vikariat)

Mobilitet, Klimatilpasning og Byvedligehold

København S
Vil du gerne lave ledelsesbetjening på et højt niveau? Er du serviceminded og god til at formidle? Har du flair for det politiske og strategiske og trives med at arbejde tæt på det sted, hvor beslutningerne træffes? Så er det her job noget for dig. ...
Indrykket:6. maj 2021

Jurist/akademisk medarbejder med styrker indenfor formidling og konfliktmægling til Københavns Kommune

Administrativt Sekretariat, Jura og Processer

København V
Vil du være med til at gøre en positiv forskel for forældre og børn i Københavns Kommune? Kan du se dig selv arbejde med borgerrettet klagesagsbehandling, og er du en dygtig formidler af komplekse juridiske afgørelser? Så har vi stillingen til dig! ...
Indrykket:29. april 2021

Nationalt Genom Center søger en klinisk bioinformatiker til vidensbase- og fortolkningsstøtteudvikling

Nationalt Genom Center

København S
Vil du være med til at udvikle en infrastruktur for det danske sundhedsvæsen? Er en hverdag i en interessant og udfordrende stilling i en international atmosfære med fokus på patienten, forskning, innovation og klinisk rådgivning noget for dig? Har ...
Indrykket:8. april 2021
Gem

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Andre job der matcher din søgning

Akademisk medarbejder til barselsvikariat i Center for Rusmiddelbehandling København

Center for Rusmiddelbehandling København

København S
Stillingen er i Den Koordinerende Enhed, som er en del af Center for Rusmiddelbehandling København og står for koordinering på tværs af rusmiddelenhederne i Københavns Kommune. Medarbejdergruppen består af et tværfagligt team på 14 medarbejdere samt...
Indrykket:27. april 2021

Akademisk medarbejder til arbejde med byudvikling i Københavns Kommune (barselsvikariat)

Team Boliger

København V
Vil du være med til at påvirke udviklingen af de udsatte boligområder i København, og er du samtidig skarp på både analyser, tal og sekretariatsbetjening? Center for Byudvikling i Københavns Kommunes Økonomiforvaltning søger en ny kollega, som skal ...
Indrykket:29. april 2021

Akademisk medarbejder til ledelsessupport i Teknik- og Miljøforvaltningen (vikariat)

Mobilitet, Klimatilpasning og Byvedligehold

København S
Vil du gerne lave ledelsesbetjening på et højt niveau? Er du serviceminded og god til at formidle? Har du flair for det politiske og strategiske og trives med at arbejde tæt på det sted, hvor beslutningerne træffes? Så er det her job noget for dig. ...
Indrykket:6. maj 2021

Jurist/akademisk medarbejder med styrker indenfor formidling og konfliktmægling til Københavns Kommune

Administrativt Sekretariat, Jura og Processer

København V
Vil du være med til at gøre en positiv forskel for forældre og børn i Københavns Kommune? Kan du se dig selv arbejde med borgerrettet klagesagsbehandling, og er du en dygtig formidler af komplekse juridiske afgørelser? Så har vi stillingen til dig! ...
Indrykket:29. april 2021

Nationalt Genom Center søger en klinisk bioinformatiker til vidensbase- og fortolkningsstøtteudvikling

Nationalt Genom Center

København S
Vil du være med til at udvikle en infrastruktur for det danske sundhedsvæsen? Er en hverdag i en interessant og udfordrende stilling i en international atmosfære med fokus på patienten, forskning, innovation og klinisk rådgivning noget for dig? Har ...
Indrykket:8. april 2021