Økonomi- og administrationschef

Brænder du for forsyningssektoren, og er du samtidig en driftssikker og visionær leder med erfaring og indsigt i økonomi- og administrationsområdet? Så er du måske vores nye økonomi- og administrationschef, som skal stå i spidsen for en ny og samlet afdeling.

ARGO er en ambitiøs affalds- og energiaktør, hvis strategi er baseret på en opfattelse om, at selskabet har et overordnet samfundsmæssigt ansvar, og skal understøtte de politiske ressourcemålsætninger, som ejerkommunerne har vedtaget. ARGOs vision er at være førende på europæisk plan indenfor genbrug, genanvendelse, energiudnyttelse og deponering af affald.

Som økonomi- og administrationschef indgår du i chefgruppen og refererer til direktør Trine Lindegaard Holmberg. Du skal være den bærende kraft i udviklingen af afdelingens funktioner, særligt på økonomi- og styringsområdet. Du skal være dybt optaget af orden i hele organisationens økonomi og have håndelag for at lede i en driftstung og politisk organisation med store visioner, som du kan understøtte fagligt, styrings- og ledelsesmæssigt.

ARGO har en sund og velkonsolideret økonomi og beskæftiger ca. 130 årsværk fordelt på ledelse, administration, kraftvarmeværket, miljøcenter, genbrugsbutikker eller -pladser. Ejerkredsen består af ni kommuner; Greve, Holbæk, Kalundborg, Køge, Lejre, Odsherred, Roskilde, Solrød og Stevns kommune.

Opgaver og ansvar
Økonomi- og administrationschefens konkrete opgaver og ansvarsområder er bl.a.:

  • Økonomistyring og controlling, herunder budgettering, resultatopfølgning, rapportering
  • Udvikle og implementere styringsværktøjer, som understøtter hele organisationen
  • Jura, HR og personaleadministration, herunder løn, personalepolitik og HR systemer
  • IT hardware samt administrative og organisationsunderstøttende systemer
  • Kantine, reception og intern service
  • In- og ekstern kommunikation
  • Rådgivning og samarbejde med andre interessenter, samarbejdspartnere m.v. – især ejerkommunerne.

Faglige kvalifikationer
Det er en fordel, men ikke et krav, med erfaring fra energi-, eller forsyningsbranchen eller anden lignende organisation. Til gengæld skal du:

  • Have en relevant akademisk uddannelse og min. 5 års ledelseserfaring
  • Være fagligt velfunderet på økonomiområdet, og gerne suppleret med erfaring fra HR, IT og kommunikation
  • Have ledelseserfaring på højt niveau i en politisk ledet organisation
  • Have dokumenteret erfaring inden for økonomistyring og forandringsledelse
  • Have erfaring med strategiudvikling og implementering
  • Være relationsstærk – gerne med et godt netværk ind i kommuner og andre relevante aktører
  • Have erfaring som sparringspartner for direktion og med at betjene en politisk bestyrelse.

Personlige kompetencer
Du er en visionær, udviklende, retningssættende og proaktiv leder, som samtidig:

  • Har blik for det driftsmæssige ’maskinrum’ og kan sikre, at der bliver implementeret i bund
  • Politisk tæft
  • Leder hele vejen rundt:
    • Skaber følgeskab gennem tydelige visioner, engagement og inddragelse
    • Udfordrer både chefkolleger og medarbejdere på en konstruktiv, kreativ og samarbejdende facon
  • Er samarbejdende, troværdig og tillidsskabende
  • Trives med kompleksitet, og evner at gøre det svære forståeligt for andre
  • Er ærlig, åben, fordomsfri og rummelig  
  • Er energisk, handlekraftig, vedholdende og kan stå imod pres
  • Er tilgængelig, inddragende, anerkendende og loyal
  • Er empatisk og med humoristisk sans.

Læs mere om ARGO på www.argo.dk og mere om stillingen i den uddybende job- og kravprofil.

Alle, der på baggrund af stillingsopslaget overvejer deres interesse i stillingen, er velkomne til at kontakte Mercuri Urval ved konsulenterne John Reynolds på tlf. 5076 1222 og Henriette von Essen-Leise på tlf. 2943 5048. Desuden kan direktør Trine Lindegaard Holmberg, ARGO kontaktes på tlf. 2928 8844 efter den 17. februar.

Ansøgning og CV uploades på www.mercuriurval.dk (referencenummer DK-04606) senest den 26. februar 2018 kl. 10.00. Stillingen ønskes besat pr. 1.maj 2018.

Der afholdes samtaler den 5. og 12. marts 2018. Mellem samtalerne gennemføres test, interview og referencetagning af Mercuri Urval.

Vedrørende løn- og ansættelsesvilkår henvises til job- og kravprofilen.

 

 



Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her

Andre job der matcher din søgning

Indrykket:15. februar 2018
Udløbsdato:2. marts 2018

Administrationschef til Roskilde Kongrescenter

Roskilde Kommune - Roskilde Kongrescenter Bauhaus Arena

Roskilde
Roskilde Kongrescenter er en virksomhed i rivende udvikling. Vi har et støt stigende aktivitetsniveau med stadig flere kulturelle arrangementer, sport og mesterskaber, messer og konferencer. Samtidig har vi store ambitioner om at optimere vores sams...
Indrykket:7. februar 2018
Udløbsdato:20. februar 2018

Studiemiljøtutorer - ISE søger tre studerende

Roskilde Universitet

Roskilde
Vil du arbejde med det faglige og sociale studiemiljø på sam-bachelor-uddannelsen ? Så er det måske dig, vi søger til en af vores tre ledige stillinger som studiemiljø-tutor. I samarbejde med huskoordinatorerne, studielederen, studerende og uddannel...
Indrykket:16. februar 2018
Udløbsdato:25. februar 2018

Kontorchef til ledelsessekretariat for Særlig Kontrol i den kommende Skattestyrelse

SKAT

Høje-Taastrup
Vil du være med til at gå forrest i arbejdet med at løse den særligt komplekse opgave, der ligger i bekæmpelsen af organiseret økonomisk kriminalitet og skatteunddragelse? Så er du måske den nye kontorchef til ledelsessekretariatet for Særlig Kontro...