Økonomi- og analysekonsulent til Beskæftigelsesområdet i Rudersdal

Om jobbet

Trives du med løbende faglige udfordringer? Kan du tænke kreativt på komplekse problemstillinger, og kan du jonglere med store datamængder og se de skjulte sammenhænge? Beskæftigelsessekretariatet i Rudersdal Kommune søger en talstærk og datanysgerrig konsulent til at drive udviklingen af både den datadrevne ledelse og økonomistyringen på beskæftigelsesområdet.

Med dine stærke økonomifaglige og analytiske kompetencer skal du i tæt samarbejde med ledelsen løbende udvikle relevant ledelsesinformation til at understøtte den strategiske udvikling af beskæftigelsesindsatsen i kommunen. Du skal endvidere bidrage med tal og analyser til solide beslutningsgrundlag, når vi planlægger og gennemfører nye faglige tiltag, og du er selv nysgerrig på, hvor de gode business cases på nye indsatser ligger. Dine opgaver vil herudover bl.a. bestå i udarbejdelse af budgetanalyser og løbende budget- og regnskabsopfølgninger, samt udarbejdelse af tal og analyser til politiske oplæg mv.

Beskæftigelsesområdet er kendetegnet ved at være særdeles datatungt og med en kompleks økonomi samt præget af løbende reformer. Trives du i en udviklingsorienteret kontekst, tilbyder vi dig en spændende stilling med store muligheder for indflydelse og faglig udvikling. Du vil få en central position i forhold til ledelsen og til Beskæftigelsesområdet som helhed, ligesom du vil have et tæt samarbejde med kommunens centrale økonomiafdeling og analyseenhed.

Din profil

Du har en relevant uddannelse og relevant erfaring – gerne fra beskæftigelsesområdet. Dertil besidder du et skarpt analytisk blik, hvor du evner at bruge din nysgerrighed på beskæftigelsesområdets mange data til at finde de gode businesscases til indsatserne. Du forstår, at samarbejdet med områdets forskellige fagligheder er nøglen til de skarpe analyser, du skal udføre, og med sans for detaljen tager du ansvar for opgaveløsningen, arbejder selvstændigt og følger op.

Du behersker økonomistyringens discipliner, og du kan understøtte ledelsen i at træffe beslutninger på et solidt og velfunderet grundlag. Du kan omsætte dine avancerede excel-færdigheder til let forståelige løsninger, der kan bruges i praksis. Vi bruger fagsystemet Fasit og BI systemet Opus LIS, foruden FLIS og DREAM. Kendskab hertil er en fordel men ikke et krav.

Vi arbejder med et digitalt mindset, hvilket bl.a. betyder, at vi er nysgerrige på de nye teknologier og implementerer digitale løsninger, hvor det giver mening. Vi har allerede taget RPA teknologien i brug, ligesom vi gør os de første erfaringer med VR og AI i beskæftigelsesindsatsen. Derfor forventer vi, at du også er nysgerrig på teknologiens muligheder, som du gerne må have erfaring med i praksis.

Derudover arbejder du løsningsfokuseret, kan samarbejde bredt og mener, at det skal være sjovt at gå på arbejde, og den indstilling bærer du videre til dine kolleger.

Derfor skal du vælge os

Vi tilbyder ansættelse inden for et fagområde med mange spændende opgaver og udfordringer inden for økonomistyring og datadrevet ledelse, hvor der er fleksibilitet i hverdagen og en god og uformel omgangstone. Du vil få ansvar og frihed til at omsætte din faglighed til reelle forandringer, og du vil kunne se effekten af dit arbejde direkte i opgaveløsningen.

Du vil samtidig komme til at arbejde i en kommune præget af en tro på, at de gode løsninger findes gennem en løbende udvikling og godt samarbejde på tværs. Derfor vil vores centrale økonomiafdeling og herunder vores centrale analyseenhed også være en tæt sparrings- og samarbejdspartner.

Ansættelsesvilkår

Stillingen er på 37 timer om ugen med flekstid og kan evt. besættes som specialkonsulent eller chefkonsulent afhængig af dine kompetencer. Løn forhandles efter gældende overenskomst og med udgangspunkt i dine kvalifikationer. Vi ønsker tiltrædelse hurtigst muligt.

Om os

Du bliver en del af et flerfagligt beskæftigelsessekretariat, der består af 15 medarbejdere, som løser en meget bred pallette af opgaver lige fra politisk betjening, økonomistyring, juridisk rådgivning, digitale udviklingsprojekter og erhvervsfremme til midlertidig indkvartering af flygtninge og danskundervisning, samt udbetaling af tilskud og andre administrative opgaver. Du bliver ligeledes kollega med ca. 70 medarbejdere i Beskæftigelsesområdet i Rudersdal, som er kendetegnet ved at være en dynamisk og udviklende arbejdsplads, hvor vi sammen løfter opgaven med at få ledige borgere i arbejde og sygemeldte tilbage i job igennem en virksomhedsrettet indsats.

Vi værdsætter et godt arbejdsmiljø med dygtige og engagerede kollegaer samt en anerkendende ledelsesstil med stor grad af selvstændigt ansvar for opgaverne, fordi vi tror på, at det giver dig de bedste udviklingsmuligheder.

Ansøgning, samtale og kontakt

Du søger jobbet ved at klikke på knappen "Søg stilling" nedenfor.

Samtaler: Første samtale afholdes onsdag d. 19. juni og anden samtale afholdes mandag d. 24. juni. Der vil være en opgave til anden samtale.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330022726Phoenix-0d63bf6212019-06-05T00:00:00Økonomi- og analysekonsulent til Beskæftigelsesområdet i RudersdalOm jobbet

Trives du med løbende faglige udfordringer? Kan du tænke kreativt på komplekse problemstillinger, og kan du jonglere med store datamængder og se de skjulte sammenhænge? Beskæftigelsessekretariatet i Rudersdal Kommune søger en talstærk og datanysgerrig konsulent til at drive udviklingen af både den datadrevne ledelse og økonomistyringen på beskæftigelsesområdet.

Med dine stærke økonomifaglige og analytiske kompetencer skal du i tæt samarbejde med ledelsen løbende udvikle relevant ledelsesinformation til at understøtte den strategiske udvikling af beskæftigelsesindsatsen i kommunen. Du skal endvidere bidrage med tal og analyser til solide beslutningsgrundlag, når vi planlægger og gennemfører nye faglige tiltag, og du er selv nysgerrig på, hvor de gode business cases på nye indsatser ligger. Dine opgaver vil herudover bl.a. bestå i udarbejdelse af budgetanalyser og løbende budget- og regnskabsopfølgninger, samt udarbejdelse af tal og analyser til politiske oplæg mv.

Beskæftigelsesområdet er kendetegnet ved at være særdeles datatungt og med en kompleks økonomi samt præget af løbende reformer. Trives du i en udviklingsorienteret kontekst, tilbyder vi dig en spændende stilling med store muligheder for indflydelse og faglig udvikling. Du vil få en central position i forhold til ledelsen og til Beskæftigelsesområdet som helhed, ligesom du vil have et tæt samarbejde med kommunens centrale økonomiafdeling og analyseenhed.

Din profil

Du har en relevant uddannelse og relevant erfaring – gerne fra beskæftigelsesområdet. Dertil besidder du et skarpt analytisk blik, hvor du evner at bruge din nysgerrighed på beskæftigelsesområdets mange data til at finde de gode businesscases til indsatserne. Du forstår, at samarbejdet med områdets forskellige fagligheder er nøglen til de skarpe analyser, du skal udføre, og med sans for detaljen tager du ansvar for opgaveløsningen, arbejder selvstændigt og følger op.

Du behersker økonomistyringens discipliner, og du kan understøtte ledelsen i at træffe beslutninger på et solidt og velfunderet grundlag. Du kan omsætte dine avancerede excel-færdigheder til let forståelige løsninger, der kan bruges i praksis. Vi bruger fagsystemet Fasit og BI systemet Opus LIS, foruden FLIS og DREAM. Kendskab hertil er en fordel men ikke et krav.

Vi arbejder med et digitalt mindset, hvilket bl.a. betyder, at vi er nysgerrige på de nye teknologier og implementerer digitale løsninger, hvor det giver mening. Vi har allerede taget RPA teknologien i brug, ligesom vi gør os de første erfaringer med VR og AI i beskæftigelsesindsatsen. Derfor forventer vi, at du også er nysgerrig på teknologiens muligheder, som du gerne må have erfaring med i praksis.

Derudover arbejder du løsningsfokuseret, kan samarbejde bredt og mener, at det skal være sjovt at gå på arbejde, og den indstilling bærer du videre til dine kolleger.

Derfor skal du vælge os

Vi tilbyder ansættelse inden for et fagområde med mange spændende opgaver og udfordringer inden for økonomistyring og datadrevet ledelse, hvor der er fleksibilitet i hverdagen og en god og uformel omgangstone. Du vil få ansvar og frihed til at omsætte din faglighed til reelle forandringer, og du vil kunne se effekten af dit arbejde direkte i opgaveløsningen.

Du vil samtidig komme til at arbejde i en kommune præget af en tro på, at de gode løsninger findes gennem en løbende udvikling og godt samarbejde på tværs. Derfor vil vores centrale økonomiafdeling og herunder vores centrale analyseenhed også være en tæt sparrings- og samarbejdspartner.

Ansættelsesvilkår

Stillingen er på 37 timer om ugen med flekstid og kan evt. besættes som specialkonsulent eller chefkonsulent afhængig af dine kompetencer. Løn forhandles efter gældende overenskomst og med udgangspunkt i dine kvalifikationer. Vi ønsker tiltrædelse hurtigst muligt.

Om os

Du bliver en del af et flerfagligt beskæftigelsessekretariat, der består af 15 medarbejdere, som løser en meget bred pallette af opgaver lige fra politisk betjening, økonomistyring, juridisk rådgivning, digitale udviklingsprojekter og erhvervsfremme til midlertidig indkvartering af flygtninge og danskundervisning, samt udbetaling af tilskud og andre administrative opgaver. Du bliver ligeledes kollega med ca. 70 medarbejdere i Beskæftigelsesområdet i Rudersdal, som er kendetegnet ved at være en dynamisk og udviklende arbejdsplads, hvor vi sammen løfter opgaven med at få ledige borgere i arbejde og sygemeldte tilbage i job igennem en virksomhedsrettet indsats.

Vi værdsætter et godt arbejdsmiljø med dygtige og engagerede kollegaer samt en anerkendende ledelsesstil med stor grad af selvstændigt ansvar for opgaverne, fordi vi tror på, at det giver dig de bedste udviklingsmuligheder.

Ansøgning, samtale og kontakt

Du søger jobbet ved at klikke på knappen "Søg stilling" nedenfor.

Samtaler: Første samtale afholdes onsdag d. 19. juni og anden samtale afholdes mandag d. 24. juni. Der vil være en opgave til anden samtale.

Om jobbet Trives du med løbende faglige udfordringer? Kan du tænke kreativt på komplekse problemstillinger, og kan du jonglere med store datamængder og se de skjulte sammenhænge? Beskæftigelsessekretariatet i Rudersdal Kommune søger en talstærk og datanysgerrig konsulent til at drive udviklingen af både den datadrevne ledelse og økonomistyringen på beskæftigelsesområdet. Med dine stærke økonomifaglige og analytiske kompetencer skal du i tæt samarbejde med ledelsen løbende udvikle relevant ledelsesinformation til at understøtte den strategiske udvikling af beskæftigelsesindsatsen i kommunen. Du skal endvidere bidrage med tal og analyser til solide beslutningsgrundlag, når vi planlægger og gennemfører nye faglige tiltag, og du er selv nysgerrig på, hvor de gode business cases på nye indsatser ligger. Dine opgaver vil herudover bl.a. bestå i udarbejdelse af budgetanalyser og løbende budget- og regnskabsopfølgninger, samt udarbejdelse af tal og analyser til politiske oplæg mv. Beskæftigelsesområdet er kendetegnet ved at være særdeles datatungt og med en kompleks økonomi samt præget af løbende reformer. Trives du i en udviklingsorienteret kontekst, tilbyder vi dig en spændende stilling med store muligheder for indflydelse og faglig udvikling. Du vil få en central position i forhold til ledelsen og til Beskæftigelsesområdet som helhed, ligesom du vil have et tæt samarbejde med kommunens centrale økonomiafdeling og analyseenhed. Din profil Du har en relevant uddannelse og relevant erfaring gerne fra beskæftigelsesområdet. Dertil besidder du et skarpt analytisk blik, hvor du evner at bruge din nysgerrighed på beskæftigelsesområdets mange data til at finde de gode businesscases til indsatserne. Du forstår, at samarbejdet med områdets forskellige fagligheder er nøglen til de skarpe analyser, du skal udføre, og med sans for detaljen tager du ansvar for opgaveløsningen, arbejder selvstændigt og følger op. Du behersker økonomistyringens discipliner, og du kan understøtte ledelsen i at træffe beslutninger på et solidt og velfunderet grundlag. Du kan omsætte dine avancerede excel-færdigheder til let forståelige løsninger, der kan bruges i praksis. Vi bruger fagsystemet Fasit og BI systemet Opus LIS, foruden FLIS og DREAM. Kendskab hertil er en fordel men ikke et krav. Vi arbejder med et digitalt mindset, hvilket bl.a. betyder, at vi er nysgerrige på de nye teknologier og implementerer digitale løsninger, hvor det giver mening. Vi har allerede taget RPA teknologien i brug, ligesom vi gør os de første erfaringer med VR og AI i beskæftigelsesindsatsen. Derfor forventer vi, at du også er nysgerrig på teknologiens muligheder, som du gerne må have erfaring med i praksis. Derudover arbejder du løsningsfokuseret, kan samarbejde bredt og mener, at det skal være sjovt at gå på arbejde, og den indstilling bærer du videre til dine kolleger. Derfor skal du vælge os Vi tilbyder ansættelse inden for et fagområde med mange spændende opgaver og udfordringer inden for økonomistyring og datadrevet ledelse, hvor der er fleksibilitet i hverdagen og en god og uformel omgangstone. Du vil få ansvar og frihed til at omsætte din faglighed til reelle forandringer, og du vil kunne se effekten af dit arbejde direkte i opgaveløsningen. Du vil samtidig komme til at arbejde i en kommune præget af en tro på, at de gode løsninger findes gennem en løbende udvikling og godt samarbejde på tværs. Derfor vil vores centrale økonomiafdeling og herunder vores centrale analyseenhed også være en tæt sparrings- og samarbejdspartner. Ansættelsesvilkår Stillingen er på 37 timer om ugen med flekstid og kan evt. besættes som specialkonsulent eller chefkonsulent afhængig af dine kompetencer. Løn forhandles efter gældende overenskomst og med udgangspunkt i dine kvalifikationer. Vi ønsker tiltrædelse hurtigst muligt. Om os Du bliver en del af et flerfagligt beskæftigelsessekretariat, der består af 15 medarbejdere, som løser en meget bred pallette af opgaver lige fra politisk betjening, økonomistyring, juridisk rådgivning, digitale udviklingsprojekter og erhvervsfremme til midlertidig indkvartering af flygtninge og danskundervisning, samt udbetaling af tilskud og andre administrative opgaver. Du bliver ligeledes kollega med ca. 70 medarbejdere i Beskæftigelsesområdet i Rudersdal, som er kendetegnet ved at være en dynamisk og udviklende arbejdsplads, hvor vi sammen løfter opgaven med at få ledige borgere i arbejde og sygemeldte tilbage i job igennem en virksomhedsrettet indsats. Vi værdsætter et godt arbejdsmiljø med dygtige og engagerede kollegaer samt en anerkendende ledelsesstil med stor grad af selvstændigt ansvar for opgaverne, fordi vi tror på, at det giver dig de bedste udviklingsmuligheder. Ansøgning, samtale og kontakt Du søger jobbet ved at klikke på knappen Søg stilling nedenfor. Samtaler: Første samtale afholdes onsdag d. 19. juni og anden samtale afholdes mandag d. 24. juni. Der vil være en opgave til anden samtale.11jobnet0d63bf62100000000000aDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-06-16T00:00:000000https://www.rudersdal.dk/job?hr=show-job/438130EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnRudersdalEuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnLyngby-Taarbæk3526116Rudersdal Kommune11Stationsvej 363460BirkerødDKDanmark0DKDanmarkDKDanmark8Fuldtid46Permanent759498JobNet4988158498815810013-05-20190https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=0d63bf62https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=0d63bf62https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=0d63bf62&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=0d63bf62&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Kontor_og_administration/1.jpgSom medarbejder hos Rudersdal Kommune bliver du en del af et godt arbejdsmiljø og bliver dagligt mødt af nye spændende udfordringer.12008001Dansk3Læse/ tale5Kontor og administration361806343Malenemalm@rudersdal.dkDKDanmarkDKDanmarkda-DK