Økonomiassistent med ansvar for debitorstyring

Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

KYOCERA UNIMERCO producerer og sælger skærende værktøjer, måleværktøjer og værktøjer til befæstelse. Kvalitetsprodukter og rådgivning optimerer kundernes produktion og reducerer dermed deres omkostninger. Der er ca. 700 medarbejdere i Europa og USA, som arbejder som ét godt hold med plads til individualister. Dygtige, interesserede, ansvarlige og humørfyldte medarbejdere er det vigtigste for den fortsatte fremgang og trivsel. Vil du være med?

Du ansættes i en international koncern, der blev grundlagt i 1964. Siden 2011 har virksomheden været en del af det globale konglomerat Kyocera, der i dag beskæftiger mere end 76.000 medarbejdere på verdensplan på tværs af forskellige produktområder.

Kyocera Unimerco er både et handelsselskab, som sælger befæstelsesværktøjer, primært til byggeindustrien, og en produktionsvirksomhed, der bl.a. producerer, genopsliber og sælger nogle af verdens mest effektive og komplicerede specialproducerede værktøjsløsninger til bl.a. træ- og metalindustrien i hele verden. KYOCERA UNIMERCO beskæftiger ca. 700 ansatte fordelt på 15 selskaber i Danmark og i udlandet. Heraf arbejder halvdelen af disse på hovedkontoret i Sunds ved Herning, der huser de to danske selskaber. Med reference til den danske økonomichef bliver du en del af koncernøkonomiafdelingen og får 13 dygtige kolleger, som glæder sig til at byde dig velkommen på holdet. Afdelingen varetager alle økonomiopgaver for de to danske selskaber samt udvalgte økonomiopgaver for nogle af de mindre selskaber i udlandet, bl.a. Norge, Finland mv. I de større udenlandske selskaber, f.eks. England, USA og Tyskland, har de deres egne økonomiafdelinger, som du løbende er i dialog med. Du ansættes i en velfungerende afdeling, der har effektiviseret flere arbejdsgange gennem de seneste år, hvilket bl.a. betyder, at månedsregnskabet i dag afsluttes på den tredje hverdag i måneden, og debitorstyringen foregår via et elektronisk workflow, hvor ordrer automatisk sættes på hold, hvis kreditgrænsen er nået, og du eller en af dine kollegaer skal kreditvurdere kunden. Du får ansvar for al debitorstyring i det ene danske selskab og for nogle af de udenlandske mindre selskaber, mens du håndterer de daglige driftsrelaterede debitoropgaver i det andet danske selskab. Samtidig er du toneangivende ift. at sikre retningslinjen på området for alle selskaber i hele koncernen. I perioder har du en økonomielev tilknyttet, som du skal uddanne indenfor dit område. Derudover får du også en vigtig rolle i at opdatere og udvikle interne processer på debitorsiden - selvfølgelig i tæt samarbejde med de relevante interne samarbejdspartnere. Dine primære arbejdsopgaver bliver at løse alle driftsrelaterede debitoropgaver og supportere salgsafdelingerne ansigt til ansigt, pr. telefon og mail, og derfor har du på detailniveau helt styr på kundeporteføljen på debitorsiden. Dine øvrige opgaver bliver:
  • Kreditvurdering af danske og udenlandske kunder.
  • Bogføring af indbetalinger og oprettelse af rabataftaler.
  • Oprettelse og udbetaling af bonusaftaler på kundesiden.
  • Løbende debitor-afrapportering.
  • Rykke kunder pr. telefon og mail.
  • Håndtering af konkurser og inkassosager.
  • Månedsafslutning og afstemninger på debitorsiden.
  • Fakturaforsendelse.
  • Kvartalsvis risikoopfølgning og vurdering på aktive kunder.
  • Du har relevant erfaring fra en lignende økonomistilling og ved derfor allerede, at du trives med debitorstyring og beslægtede opgaver. Da du bliver salgsafdelingernes naturlige kontaktperson og sparringspartner ift. alle debitorrelaterede opgaver, trives du med en arbejdsdag i et højt tempo, hvor du effektivt, professionelt og med godt humør supporterer dine kolleger i både ind- og udland. Derudover beskriver følgende egenskaber dig:
  • Du har et højt drive og sætter en ære i at have helt styr på dit ansvarsområde.
  • Du er struktureret og detaljeorienteret, og derfor følger du op på fastsatte aftaler og kender kundernes situation.
  • Du er god til at spotte adfærdsændringer i kundernes betalingsmønstre og er vant til at reagere i tide, når betalingsmønstre ændres.
  • Du er serviceminded og venlig og rykker kunderne på en konstruktiv og professionel måde.
  • Du har gode generelle IT-færdigheder, herunder er du særlig stærk på Excel.
  • Desuden falder det dig naturligt at se nye og smartere måder at arbejde på, og du trives derfor i en rolle hvor du løbende kan optimere arbejdsgange og processer indenfor debitorområdet. Medarbejderne hos Kyocera Unimerco er ambitiøse og engagerede og står sammen om at skabe gode resultater – men med respekt for hinanden, det samfund vi er en del af og det gode arbejdsliv. Kyocera Unimerco tror på, at et godt arbejdsliv er en vigtig del af en god tilværelse, og derfor er hjemmearbejde også delvist muligt. Der serveres sunde måltider i medarbejderrestauranten, der er overskudsdeling, fitnessrum og fysioterapeut m.v. – men ved også, at det kun er noget værd, hvis du hver dag møder dygtige, humørfyldte og forskellige kolleger og ledere, som ser dig, støtter dig og stiller krav i et motiverende samarbejde. Efter arbejde kan du møde dine kolleger i en af virksomhedens mange klubber og dyrke din interesse for bl.a. cykling, løb, yoga, jagt, golf, multimedia og meget mere. Rekrutteringen til denne stilling varetages af PRO&CO, og vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Kristian Reinevald, PRO&CO på telefon 96 60 32 00. Eller økonomichef Martin Jepsen hos Kyocera Unimerco på tlf. 97 14 14 11. Vær opmærksom på, at vi ikke har ansøgningsfrist på stillingen. Vi behandler de indkomne ansøgninger og indkalder til samtaler løbende. Vi ser frem til at modtage din ansøgning samt CV via knappen "Søg stillingen" herunder.

    Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


    Økonomiassistent med ansvar for debitorstyring

    KYOCERA UNIMERCO producerer og sælger skærende værktøjer, måleværktøjer og værktøjer til befæstelse. Kvalitetsprodukter og rådgivning optimerer kundernes produktion og reducerer dermed deres omkostninger. Der er ca. 700 medarbejdere i Europa og USA, som arbejder som ét godt hold med plads til individualister. Dygtige, interesserede, ansvarlige og humørfyldte medarbejdere er det vigtigste for den fortsatte fremgang og trivsel. Vil du være med?

    Du ansættes i en international koncern, der blev grundlagt i 1964. Siden 2011 har virksomheden været en del af det globale konglomerat Kyocera, der i dag beskæftiger mere end 76.000 medarbejdere på verdensplan på tværs af forskellige produktområder.

    Kyocera Unimerco er både et handelsselskab, som sælger befæstelsesværktøjer, primært til byggeindustrien, og en produktionsvirksomhed, der bl.a. producerer, genopsliber og sælger nogle af verdens mest effektive og komplicerede specialproducerede værktøjsløsninger til bl.a. træ- og metalindustrien i hele verden. KYOCERA UNIMERCO beskæftiger ca. 700 ansatte fordelt på 15 selskaber i Danmark og i udlandet. Heraf arbejder halvdelen af disse på hovedkontoret i Sunds ved Herning, der huser de to danske selskaber. Med reference til den danske økonomichef bliver du en del af koncernøkonomiafdelingen og får 13 dygtige kolleger, som glæder sig til at byde dig velkommen på holdet. Afdelingen varetager alle økonomiopgaver for de to danske selskaber samt udvalgte økonomiopgaver for nogle af de mindre selskaber i udlandet, bl.a. Norge, Finland mv. I de større udenlandske selskaber, f.eks. England, USA og Tyskland, har de deres egne økonomiafdelinger, som du løbende er i dialog med. Du ansættes i en velfungerende afdeling, der har effektiviseret flere arbejdsgange gennem de seneste år, hvilket bl.a. betyder, at månedsregnskabet i dag afsluttes på den tredje hverdag i måneden, og debitorstyringen foregår via et elektronisk workflow, hvor ordrer automatisk sættes på hold, hvis kreditgrænsen er nået, og du eller en af dine kollegaer skal kreditvurdere kunden. Du får ansvar for al debitorstyring i det ene danske selskab og for nogle af de udenlandske mindre selskaber, mens du håndterer de daglige driftsrelaterede debitoropgaver i det andet danske selskab. Samtidig er du toneangivende ift. at sikre retningslinjen på området for alle selskaber i hele koncernen. I perioder har du en økonomielev tilknyttet, som du skal uddanne indenfor dit område. Derudover får du også en vigtig rolle i at opdatere og udvikle interne processer på debitorsiden - selvfølgelig i tæt samarbejde med de relevante interne samarbejdspartnere. Dine primære arbejdsopgaver bliver at løse alle driftsrelaterede debitoropgaver og supportere salgsafdelingerne ansigt til ansigt, pr. telefon og mail, og derfor har du på detailniveau helt styr på kundeporteføljen på debitorsiden. Dine øvrige opgaver bliver:
  • Kreditvurdering af danske og udenlandske kunder.
  • Bogføring af indbetalinger og oprettelse af rabataftaler.
  • Oprettelse og udbetaling af bonusaftaler på kundesiden.
  • Løbende debitor-afrapportering.
  • Rykke kunder pr. telefon og mail.
  • Håndtering af konkurser og inkassosager.
  • Månedsafslutning og afstemninger på debitorsiden.
  • Fakturaforsendelse.
  • Kvartalsvis risikoopfølgning og vurdering på aktive kunder.
  • Du har relevant erfaring fra en lignende økonomistilling og ved derfor allerede, at du trives med debitorstyring og beslægtede opgaver. Da du bliver salgsafdelingernes naturlige kontaktperson og sparringspartner ift. alle debitorrelaterede opgaver, trives du med en arbejdsdag i et højt tempo, hvor du effektivt, professionelt og med godt humør supporterer dine kolleger i både ind- og udland. Derudover beskriver følgende egenskaber dig:
  • Du har et højt drive og sætter en ære i at have helt styr på dit ansvarsområde.
  • Du er struktureret og detaljeorienteret, og derfor følger du op på fastsatte aftaler og kender kundernes situation.
  • Du er god til at spotte adfærdsændringer i kundernes betalingsmønstre og er vant til at reagere i tide, når betalingsmønstre ændres.
  • Du er serviceminded og venlig og rykker kunderne på en konstruktiv og professionel måde.
  • Du har gode generelle IT-færdigheder, herunder er du særlig stærk på Excel.
  • Desuden falder det dig naturligt at se nye og smartere måder at arbejde på, og du trives derfor i en rolle hvor du løbende kan optimere arbejdsgange og processer indenfor debitorområdet. Medarbejderne hos Kyocera Unimerco er ambitiøse og engagerede og står sammen om at skabe gode resultater – men med respekt for hinanden, det samfund vi er en del af og det gode arbejdsliv. Kyocera Unimerco tror på, at et godt arbejdsliv er en vigtig del af en god tilværelse, og derfor er hjemmearbejde også delvist muligt. Der serveres sunde måltider i medarbejderrestauranten, der er overskudsdeling, fitnessrum og fysioterapeut m.v. – men ved også, at det kun er noget værd, hvis du hver dag møder dygtige, humørfyldte og forskellige kolleger og ledere, som ser dig, støtter dig og stiller krav i et motiverende samarbejde. Efter arbejde kan du møde dine kolleger i en af virksomhedens mange klubber og dyrke din interesse for bl.a. cykling, løb, yoga, jagt, golf, multimedia og meget mere. Rekrutteringen til denne stilling varetages af PRO&CO, og vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Kristian Reinevald, PRO&CO på telefon 96 60 32 00. Eller økonomichef Martin Jepsen hos Kyocera Unimerco på tlf. 97 14 14 11. Vær opmærksom på, at vi ikke har ansøgningsfrist på stillingen. Vi behandler de indkomne ansøgninger og indkalder til samtaler løbende. Vi ser frem til at modtage din ansøgning samt CV via knappen "Søg stillingen" herunder.

    Skriv i din ansøgning, at du fandt jobbet på ofir.dk


    Mere af samme slags?

    Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




    Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.