Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Økonomicenteret på Det Humanistiske Fakultet søger en erfaren medarbejder til økonomistyring

Økonomicenteret (ØC) på Det Humanistiske Fakultet har til opgave, at servicere fakultetets institutter, centre og administrative enheder samt overvåge og vejlede disse på vegne af dekanen. Økonomicentret er opdelt i to områder; regnskab og økonomistyring. Økonomistyringsområdet varetager opgaver inden for ekstern og ordinær virksomhed.  
 
Økonomicenteret har ca. 20 ansatte, hvoraf ca. halvdelen er beskæftiget med økonomistyring. 

  • Inden for den eksterne virksomhed fungerer vi i ØC som kontaktpersoner og sparringspartnere for ansøgere og bevillingshavere i forbindelse med budgettering, opfølgning og administration af eksternt finansierede forskningsprojekter. Den årlige omsætning på ekstern virksomhed er ca. 150 mio. fordelt på ca. 400 projekter.  
  • Den ordinære virksomhed er i hovedsagen de finanslovsfinansierede aktiviteter – forskning, uddannelse og formidling. Som kontaktperson for ordinær virksomhed er vi samarbejdspartnere for institutternes ledelse.  
ØC har som målsætning, at medarbejdere inden for økonomistyring skal løse opgaver inden for såvel ordinær som eksternt virksomhed. Opgavevaretagelsen afstemmes med de ansattes forudsætninger og kvalifikationer. 

Dine opgaver: 
  • Lønbudgettering i samarbejde med et institut 
  • Modtagelse og bearbejdning af et eller flere institutters drifts- og indtægtsbudgetter 
  • Kvalificering af budgetter 
  • Opfølgning og controlling af institutternes budgetter 
  • Lønbudgettering og budgetudarbejdelse i forbindelse med eksternt finansierede forskningsansøgninger 
  • Opfølgning og controlling af eksternt finansierede projekter 
  • Journalisering og regnskabsaflæggelse  
  • Økonomifaglig sparring 
Dine kvalifikationer 
  • Du skal kunne arbejde selvstændigt og kunne navigere i en stor organisation.  
  • Du skal være en god sparrings- og samarbejdspartner for såvel Institutleder som bevillingshaver.  
  • Du skal have en god økonomifaglig ballast opnået gennem både uddannelse og praksis 
  • Du skal have gode kommunikative egenskaber  
  • Du skal have gode engelskkundskaber i skrift og tale 
  • Du skal være en erfaren Excel bruger  
  • Du skal være i stand til at holde hovedet koldt - også når det går stærkt 
  • Det er en stor fordel hvis du har godt kendskab til universitetssektoren eller tilsvarende 
Ansættelsesvilkår 
Ansættelse vil ske som kontorfunktionær, fuldmægtig eller specialkonsulent afhængig af uddannelse og kvalifikationer.  
 
Ved ansættelse som fuldmægtig eller specialkonsulent vil ansættelsen ske efter overenskomst mellem Finansministeriet og cirkulære om overenskomst for Akademikere i staten (AC-overenskomsten). Aflønning som fuldmægtig er anciennitetsbestemt og udgør minimum årligt kr. 301.699,00. Som fuldmægtig vil du desuden få et rådighedstillæg på minimum årligt kr. 38.817,70. Som specialkonsulenter er lønnen 476.928,00 kr. Der er mulighed for forhandling af tillæg ved begge stillingstyper. 
 
Ved ansættelse som kontorfunktionær, vil ansættelse vil ske i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige område (OAO-S) og organisationsaftalen for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK/stat). Stillingen er indplaceret i løngruppe 3, sats 2, som udgør kr. 27.841,33. Der er mulighed for forhandling af tillæg.  
 
Den ugentlige arbejdstid er gennemsnitligt 37 timer. 
 
Vi ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer derfor alle, uanset personlig baggrund til at søge stillingen. 
 
Spørgsmål til stillingen kan rettes til Ask Fuglsang på tlf. 5168 0476, eller mail jsf835@ku.dk. 
 
Er du interesseret i stillingen, beder vi dig sende en elektronisk ansøgning med bilag via Jobportalen (tryk på linket ”SØG STILLINGEN” nederst i opslaget), senest 12. februar 2018.  
 
Der vil blive afholdt samtaler i uge 7 og 8. 


Ikke det rigtige job?

Opret en jobagent og få dit nye job direkte i indbakken



Opret jobagent her