Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Økonomichef

Som led i en yderligere konsolidering af koncernen skal der etableres et Shared Service Center med forskellige ansvarsområder, herunder en økonomifunktion, som skal understøtte koncernen med alle relevante områder.

Som økonomichef, med reference til direktionen i FCG Holding, bliver du ansvarlig for opbygning af økonomiafdelingen i det nye Shared Service Center. I dag styres dette decentralt i virksomhederne, og den første opgave bliver således at samle økonomi- og regnskabsfunktionerne ét sted. Dernæst skal økonomichefen sikre fortsat udvikling, drift samt daglig ledelse og samarbejde med såvel interne som eksterne økonomiressourcer.

Én af nøgleopgaverne for den nye økonomichef bliver at yde proaktiv økonomisk og finansiel ledelsessparring til direktioner og bestyrelser i de enkelte virksomheder i koncernen. Dette kræver stor kommerciel forretningsforståelse samt indsigt i konsulentverdenen for at kunne udfordre det eksisterende. Formålet er at udvikle og effektivisere forretningsgangene og herunder skabe optimale metodikker, beslutningsværktøjer og processer, som understøtter en sikker drift i dagligdagen og en målrettet udvikling i et langsigtet strategisk perspektiv.

Økonomichefen får således det vigtige ansvar for at opbygge en stærk økonomifunktion, som med effektive processer, værktøjer og proaktivitet kan understøtte den økonomiske og finansielle udvikling af koncernen. Da økonomifunktionen skal skabes fra bunden, kræver det en økonomichef, der formår at veksle imellem, og ikke mindst motiveres af, en blanding af strategisk og analytisk tænkning og meget hands-on opgaver.

Af arbejdsområder kan nævnes:

  • Finansiel controlling og business controlling
  • Budgetlægning, opfølgning og analyser
  • Ugentlig og månedlig rapportering
  • Gennemføre årsregnskab på group-niveau
  • Bogholderi samt debitor- og kreditorstyring
  • Risikominimering og risikostyring
  • Cash-flow management og cash pooling
  • Intern kontrol
  • Indkøb og kontraktstyring af leverandører
  • Kontakt til myndigheder i forhold til skat, regnskab mm.
  • Udvikling af processer, værktøjer og metodikker
  • Support til og sparring med direktioner og ledelsesgrupper i organisationen
  • Ledelse, udvikling og motivation af medarbejdere
  • Du har en relevant økonomisk uddannelse som f.eks. cand.merc.aud., HD-R eller tilsvarende suppleret med min. 3-5 års erfaring fra en lignende stilling i et mindre økonomi set-up, gerne fra rådgivnings-, service- eller konsulentbranchen. Du har din værktøjskasse på plads, hvad angår de finansielle discipliner, og du har udpræget forretningsforståelse, en kommerciel tilgang og er vant til at have fokus på godt købmandskab.

    Som person er du kulturbærer, har gennemslagskraft og er en naturlig autoritet. Du tør udfordre det bestående på en reflekterende og konstruktiv facon. Du arbejder selvstændigt, er energisk og proaktiv, og du er god til at kommunikere på alle niveauer. Du er analytisk, struktureret og håndterer effektivt mange ansvarsområder og snitflader med de forskellige stakeholders i hele koncernen.

    First Chair Group tilbyder en spændende stilling med stor indflydelse på udvikling af koncernens økonomifunktion. Du bliver en del af en succesfuld og markedsledende gruppe af virksomheder, der tænker utraditionelt og kreativt i en fragmenteret branche. Du får nogle meget passionerede ildsjæle, med hvert deres faglige speciale, som nærmeste kolleger, og der er således alle muligheder for at udvikle sig både fagligt, ledelsesmæssigt og personligt.


    Mere af samme slags?

    Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




    Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

    Mere af samme slags?

    Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




    Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.