Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Økonomikonsulent

Skoleforvaltningen søger en økonomikonsulent på fuld tid med tiltrædelse snarest.
Stillingen er placeret i Afdelingen for Økonomi og Administration, der er en af afdelingerne i Skoleforvaltningen. Det samlede budget udgør brutto ca. 2,3 mia. kr. og der er ansat ca. 4.000 medarbejdere. Du kan se den organisatoriske opbygning på hjemmesiden
 
Se organisationsplan mm.:
 
Hvad laver vi?
Afdelingen for Økonomi og Administration har en central placering i Skoleforvaltningen på flere forskellige måder.
Afdelingen er ansvarlig for udarbejdelse af budget og regnskab for hele Skoleforvaltningen samt den overordnede budgetopfølgning. Herudover omfatter afdelingens opgaver blandt andet bogholderiopgaver, konsulentfunktioner, økonomiske analyser, beslutningsoplæg, statistik og prognoser, m.v. Endvidere indgår afdelingen også i udarbejdelse og tæt koordinering af forvaltningens økonomiske planlægning og er ansvarlig for udvikling og udarbejdelse af ledelsesinformation. Afdelingens økonomikonsulenter varetager desuden en vigtig konsulentfunktion i forhold til de decentrale enheder.
 
Ligeledes varetager afdelingen også en række administrative opgaver, heriblandt administration af DUS (SFO), befordring, skoleindskrivning og borgerhenvendelser.

Afdelingen har et dynamisk samarbejdsklima, hvor der er fokus på kollegaernes trivsel, rummelighed og et godt arbejdsmiljø, ligesom afdelingen er præget af en fri, positiv omgangstone og åbne døre.


Dine primære opgaver vil være:

  • Økonomikontaktperson til decentrale institutioner
    • Du bliver forbindelsesled mellem økonomiafdelingen og decentrale institutioner, herunder PPR (Pædagogisk Psykologisk Rådgivning) og VUK (Voksenskolen for Undervisning og Kommunikation).
    • Du skal i samarbejde med bl.a. PPR og VUK dykke ned i den økonomiske udvikling på special- og voksenområdet.
    • Du skal udarbejde takstberegninger på specialtilbud, herunder STU (Særligt Tilrettelagt Ungdomsuddannelse) og voksenområdet. 
  • BI (ledelsesinformation)
    • Gerne erfaring med udarbejdelse af ledelsesinformation (BI).
    • Du skal medvirke til udarbejdelse og vedligeholdelse af rapporter i Aalborg Kommunes BI-system (SAP Business Objects) samt datavalidering, brugersupport mv. i forhold hertil - i tæt samarbejde med dine kolleger. 
  • Analyse- og sagsfremstillinger til det politiske niveau.
    • Du skal være i stand til at udarbejde økonomiske analyser og omsætte disse til konkrete oplæg.
    • Du skal medvirke til udarbejdelsen af materiale til den årlige budgetrapport, der danner grundlag for den politiske proces.
    • Du skal være ”skarp” i skrift og tale. 
Vores opgaver er løbende i forandring – derfor er det også vigtigt, at du er fleksibel i forhold til løbende omstilling, og ændring af arbejdsopgaver.


Vi forestiller os at du
  • har en videregående uddannelse med vægt på offentlig økonomi, eller du har en administrativ uddannelse med en større overbygning
  • er særdeles god til kommunikation såvel skriftligt som mundtligt
  • har kendskab til kommunale løn- og økonomisystemer. I Aalborg Kommune benyttes hhv. Silkeborg Data (løn) og Prisme (økonomi)
  • har Excel-kundskaber og lyst til at arbejde med data
  • har evnen til at arbejde med og skabe struktur i meget komplekse problemstillinger
  • kan sikre fremdrift i dine opgaver
  • har gode analytiske evner
  • har erfaring fra en offentlig forvaltning
  • er indstillet på at indgå i en til tider hektisk afdeling, men hvor trivsel og godt arbejdsmiljø altid er i højsædet, og hvor det sociale fællesskab vægtes højt

Vi kan tilbyde:
Afdelingen for Økonomi og Administration er en velfungerende afdeling med i alt 14 ansatte, hvor vi har hver vores styrker og selvstændige arbejdsområder, men hvor vi også gerne hjælper hinanden på tværs af fagområder, når der er behov for en ekstra indsats på bestemte områder. Vi har et uformelt klima, hvor tonen er ligefrem men med stor respekt for hinanden og hinandens personlighed.

Spørgsmål kan rettes til:
Konstitueret økonomichef Claus Jørgensen, tlf. 9352 0097, mail: cnj-skole@aalborg.dk   

Arbejdsstedets adresse
Skoleforvaltningen, Godthåbsgade 8, 9400 Nørresundby

Løn og ansættelsesvilkår
Lønnen vil blive forhandlet med den forhandlingsberettigede organisation og er omfattet af lokal løndannelse.

Ansættelsessamtaler forventes at finde sted den 26. april 2018.

Forud for endelig ansættelse indhentes der straffeattest.

Send ansøgning
Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen "Send ansøgning" og udfylde den formular, som kommer frem. Det er også muligt at vedhæfte bilag som f.eks. ansøgning og CV i begrænset omfang.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

329789999Phoenix-e112dc2d12018-04-09T16:00:36.343ØkonomikonsulentSkoleforvaltningen søger en økonomikonsulent på fuld tid med tiltrædelse snarest.
Stillingen er placeret i Afdelingen for Økonomi og Administration, der er en af afdelingerne i Skoleforvaltningen. Det samlede budget udgør brutto ca. 2,3 mia. kr. og der er ansat ca. 4.000 medarbejdere. Du kan se den organisatoriske opbygning på hjemmesiden
 
Se organisationsplan mm.:
 
Hvad laver vi?
Afdelingen for Økonomi og Administration har en central placering i Skoleforvaltningen på flere forskellige måder.
Afdelingen er ansvarlig for udarbejdelse af budget og regnskab for hele Skoleforvaltningen samt den overordnede budgetopfølgning. Herudover omfatter afdelingens opgaver blandt andet bogholderiopgaver, konsulentfunktioner, økonomiske analyser, beslutningsoplæg, statistik og prognoser, m.v. Endvidere indgår afdelingen også i udarbejdelse og tæt koordinering af forvaltningens økonomiske planlægning og er ansvarlig for udvikling og udarbejdelse af ledelsesinformation. Afdelingens økonomikonsulenter varetager desuden en vigtig konsulentfunktion i forhold til de decentrale enheder.
 
Ligeledes varetager afdelingen også en række administrative opgaver, heriblandt administration af DUS (SFO), befordring, skoleindskrivning og borgerhenvendelser.

Afdelingen har et dynamisk samarbejdsklima, hvor der er fokus på kollegaernes trivsel, rummelighed og et godt arbejdsmiljø, ligesom afdelingen er præget af en fri, positiv omgangstone og åbne døre.


Dine primære opgaver vil være:
  • Økonomikontaktperson til decentrale institutioner
    • Du bliver forbindelsesled mellem økonomiafdelingen og decentrale institutioner, herunder PPR (Pædagogisk Psykologisk Rådgivning) og VUK (Voksenskolen for Undervisning og Kommunikation).
    • Du skal i samarbejde med bl.a. PPR og VUK dykke ned i den økonomiske udvikling på special- og voksenområdet.
    • Du skal udarbejde takstberegninger på specialtilbud, herunder STU (Særligt Tilrettelagt Ungdomsuddannelse) og voksenområdet. 
  • BI (ledelsesinformation)
    • Gerne erfaring med udarbejdelse af ledelsesinformation (BI).
    • Du skal medvirke til udarbejdelse og vedligeholdelse af rapporter i Aalborg Kommunes BI-system (SAP Business Objects) samt datavalidering, brugersupport mv. i forhold hertil - i tæt samarbejde med dine kolleger. 
  • Analyse- og sagsfremstillinger til det politiske niveau.
    • Du skal være i stand til at udarbejde økonomiske analyser og omsætte disse til konkrete oplæg.
    • Du skal medvirke til udarbejdelsen af materiale til den årlige budgetrapport, der danner grundlag for den politiske proces.
    • Du skal være ”skarp” i skrift og tale. 
Vores opgaver er løbende i forandring – derfor er det også vigtigt, at du er fleksibel i forhold til løbende omstilling, og ændring af arbejdsopgaver.


Vi forestiller os at du
  • har en videregående uddannelse med vægt på offentlig økonomi, eller du har en administrativ uddannelse med en større overbygning
  • er særdeles god til kommunikation såvel skriftligt som mundtligt
  • har kendskab til kommunale løn- og økonomisystemer. I Aalborg Kommune benyttes hhv. Silkeborg Data (løn) og Prisme (økonomi)
  • har Excel-kundskaber og lyst til at arbejde med data
  • har evnen til at arbejde med og skabe struktur i meget komplekse problemstillinger
  • kan sikre fremdrift i dine opgaver
  • har gode analytiske evner
  • har erfaring fra en offentlig forvaltning
  • er indstillet på at indgå i en til tider hektisk afdeling, men hvor trivsel og godt arbejdsmiljø altid er i højsædet, og hvor det sociale fællesskab vægtes højt

Vi kan tilbyde:
Afdelingen for Økonomi og Administration er en velfungerende afdeling med i alt 14 ansatte, hvor vi har hver vores styrker og selvstændige arbejdsområder, men hvor vi også gerne hjælper hinanden på tværs af fagområder, når der er behov for en ekstra indsats på bestemte områder. Vi har et uformelt klima, hvor tonen er ligefrem men med stor respekt for hinanden og hinandens personlighed.

Spørgsmål kan rettes til:
Konstitueret økonomichef Claus Jørgensen, tlf. 9352 0097, mail: cnj-skole@aalborg.dk   

Arbejdsstedets adresse
Skoleforvaltningen, Godthåbsgade 8, 9400 Nørresundby

Løn og ansættelsesvilkår
Lønnen vil blive forhandlet med den forhandlingsberettigede organisation og er omfattet af lokal løndannelse.

Ansættelsessamtaler forventes at finde sted den 26. april 2018.

Forud for endelig ansættelse indhentes der straffeattest.

Send ansøgning
Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen "Send ansøgning" og udfylde den formular, som kommer frem. Det er også muligt at vedhæfte bilag som f.eks. ansøgning og CV i begrænset omfang.
2018-04-24T00:50:54.333 Skoleforvaltningen søger en økonomikonsulent på fuld tid med tiltrædelse snarest.Stillingen er placeret i Afdelingen for Økonomi og Administration, der er en af afdelingerne i Skoleforvaltningen. Det samlede budget udgør brutto ca. 2,3 mia. kr. og der er ansat ca. 4.000 medarbejdere. Du kan se den organisatoriske opbygning på hjemmesiden Se organisationsplan mm.: Hvad laver vi?Afdelingen for Økonomi og Administration har en central placering i Skoleforvaltningen på flere forskellige måder.Afdelingen er ansvarlig for udarbejdelse af budget og regnskab for hele Skoleforvaltningen samt den overordnede budgetopfølgning. Herudover omfatter afdelingens opgaver blandt andet bogholderiopgaver, konsulentfunktioner, økonomiske analyser, beslutningsoplæg, statistik og prognoser, m.v. Endvidere indgår afdelingen også i udarbejdelse og tæt koordinering af forvaltningens økonomiske planlægning og er ansvarlig for udvikling og udarbejdelse af ledelsesinformation. Afdelingens økonomikonsulenter varetager desuden en vigtig konsulentfunktion i forhold til de decentrale enheder. Ligeledes varetager afdelingen også en række administrative opgaver, heriblandt administration af DUS (SFO), befordring, skoleindskrivning og borgerhenvendelser.Afdelingen har et dynamisk samarbejdsklima, hvor der er fokus på kollegaernes trivsel, rummelighed og et godt arbejdsmiljø, ligesom afdelingen er præget af en fri, positiv omgangstone og åbne døre.Dine primære opgaver vil være: Økonomikontaktperson til decentrale institutioner Du bliver forbindelsesled mellem økonomiafdelingen og decentrale institutioner, herunder PPR (Pædagogisk Psykologisk Rådgivning) og VUK (Voksenskolen for Undervisning og Kommunikation). Du skal i samarbejde med bl.a. PPR og VUK dykke ned i den økonomiske udvikling på special- og voksenområdet. Du skal udarbejde takstberegninger på specialtilbud, herunder STU (Særligt Tilrettelagt Ungdomsuddannelse) og voksenområdet. BI (ledelsesinformation) Gerne erfaring med udarbejdelse af ledelsesinformation (BI). Du skal medvirke til udarbejdelse og vedligeholdelse af rapporter i Aalborg Kommunes BI-system (SAP Business Objects) samt datavalidering, brugersupport mv. i forhold hertil - i tæt samarbejde med dine kolleger. Analyse- og sagsfremstillinger til det politiske niveau. Du skal være i stand til at udarbejde økonomiske analyser og omsætte disse til konkrete oplæg. Du skal medvirke til udarbejdelsen af materiale til den årlige budgetrapport, der danner grundlag for den politiske proces. Du skal være skarp i skrift og tale. Vores opgaver er løbende i forandring derfor er det også vigtigt, at du er fleksibel i forhold til løbende omstilling, og ændring af arbejdsopgaver.Vi forestiller os at du har en videregående uddannelse med vægt på offentlig økonomi, eller du har en administrativ uddannelse med en større overbygning er særdeles god til kommunikation såvel skriftligt som mundtligt har kendskab til kommunale løn- og økonomisystemer. I Aalborg Kommune benyttes hhv. Silkeborg Data (løn) og Prisme (økonomi) har Excel-kundskaber og lyst til at arbejde med data har evnen til at arbejde med og skabe struktur i meget komplekse problemstillinger kan sikre fremdrift i dine opgaver har gode analytiske evner har erfaring fra en offentlig forvaltning er indstillet på at indgå i en til tider hektisk afdeling, men hvor trivsel og godt arbejdsmiljø altid er i højsædet, og hvor det sociale fællesskab vægtes højt Vi kan tilbyde:Afdelingen for Økonomi og Administration er en velfungerende afdeling med i alt 14 ansatte, hvor vi har hver vores styrker og selvstændige arbejdsområder, men hvor vi også gerne hjælper hinanden på tværs af fagområder, når der er behov for en ekstra indsats på bestemte områder. Vi har et uformelt klima, hvor tonen er ligefrem men med stor respekt for hinanden og hinandens personlighed.Spørgsmål kan rettes til:Konstitueret økonomichef Claus Jørgensen, tlf. 9352 0097, mail: cnj-skole@aalborg.dk Arbejdsstedets adresseSkoleforvaltningen, Godthåbsgade 8, 9400 NørresundbyLøn og ansættelsesvilkårLønnen vil blive forhandlet med den forhandlingsberettigede organisation og er omfattet af lokal løndannelse.Ansættelsessamtaler forventes at finde sted den 26. april 2018.Forud for endelig ansættelse indhentes der straffeattest.Send ansøgningDu sender din ansøgning ved at trykke på knappen Send ansøgning og udfylde den formular, som kommer frem. Det er også muligt at vedhæfte bilag som f.eks. ansøgning og CV i begrænset omfang.10Phoenixe112dc2d101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2018-04-23T00:00:000010https://aalborg.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=c7dacb6e-22ef-439a-8936-81c2e23248310EuropaDanmarkJyllandNordjyllandAalborg3210426Økonomi, IT, Administration11Godthåbsgade 89400NørresundbyDKDanmarkORS/e112dc2d_logo.gifORS/Small/e112dc2d_logo.gif0
cnj-skole@aalborg.dkDKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid46Permanent551738EmplyMinimum pakken - 35 dage0001https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=e112dc2dhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=e112dc2dhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=e112dc2d&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=e112dc2d&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Finans_og_oekonomi/Oekonomi/5.jpgEr du struktureret og ansvarsbevidst? Hos Økonomi, IT, Administration er det egenskaber vi værdsætter i høj grad.12007991Dansk3Læse/ tale933096Økonomikonsulent3Økonomi354269801Claus Jørgensencnj-skole@aalborg.dkDKDanmarkDKDanmarkda-DK