Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Økonomikonsulent

Lejerbo søger en erfaren økonomikonsulent. 

Lejerbo har mange spændende opgaver med bl.a. 700 individuelle afdelingsregnskaber. Økonomiafdelingen udarbejder budgetter og regnskaber for en lang række boligafdelinger og boligorganisationer, deltager i udarbejdelse af finansieringsforslag samt den økonomiske styring af renoveringssager i afdelingerne. 

Arbejdsopgaverne omfatter bl.a. udarbejdelse og opfølgning af budgetter og regnskaber for almene boligorganisationer og boligafdelinger samt tilknyttede ejerforeninger mv., herunder at redegøre for organisationernes og afdelingernes økonomiske stilling, samt udarbejdelse af kommunale ældreboliger. Afdelingen arbejder løbende med at sørge for de mest optimale vilkår for vores afdelinger og organisationer.

Stillingen indebærer at økonomikonsulenten har et tæt samarbejde med de økonomiassistenter, som er tilknyttet de respektive organisationer og organisationsregnskaber. Du skal derudover være indstillet på at deltage i møder med afdelingsbestyrelser, organisationsbestyrelser og kommunale kunder. Nogle af møderne kan blive afviklet om aftenen. 

Andre arbejdsopgaver:

  • Udlejningsbudgetter for nybyggerier
  • Finansieringsforslag for forbedringsarbejder i boligafdelingerne
  • Deltagelse i arbejdet omkring større renoveringsprojekter
  • Analyser og nøgletal for udvalgte områder
  • Controlling på tværs af afdelinger, organisationer, kommunale boliger og ejerforeninger
  • Afstemning af statusposter
  • Løbende optimering af processer og samarbejde i økonomiafdelingen
  • Kontakt til revision, bank, LBF mv.
  • Faglige kompetencer:

  • En relevant økonomisk uddannelse og baggrund
  • 4-5 års erfaring fra en lignende stilling
  • Anvender office-pakken på højt niveau, er superbruger i Excel.
  • Gerne kendskab til almene regnskaber og SAP
  • Personlige Kvalifikationer:

    Du er imødekommende, åben og udadvendt, har styr på og kan prioritere dine opgaver samt arbejder systematisk, detaljeorienteret og struktureret. Det forventes at du er selvstændig og selvkørende, samt at du har en positiv og proaktiv tilgang til dine arbejdsopgaver, kolleger og hverdag generelt. Du trives i en travl og til tider hektisk hverdag, er vant til at arbejde med målsætninger og sætter en ære i at nå disse. Derudover har du et godt humør. 

    Vi tilbyder:

    Et selvstændigt og afvekslende job med gode udviklingsmuligheder indenfor jobbet. Løn efter gældende overenskomst, en attraktiv pension samt en række yderligere fridage. Du indgår du i et team af engagerede, hjælpsomme og samarbejdsvillige kolleger. Arbejdspladsen ligger på hovedkontoret i Valby. Du refererer til økonomichefen. 

    Send CV og motiveret ansøgning ved at benytte linket ”SØG STILLINGEN” til højre på siden. Ansøgningsfrist d. 18. september 2020 kl. 12.00. Indledende samtale afholdes d. 23. september og 2. samtale for kandidater der går videre afholdes d. 24. september 2020.

    Eventuelle spørgsmål kan rettes til økonomichef Helle Madsen på tlf. 3084 5339. 


    Mere af samme slags?

    Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




    Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

    Mere af samme slags?

    Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




    Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.