Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Økonomikonsulent

Økonomistaben i Viborg Kommune søger en stærk og alsidig økonomikonsulent, som kan tiltræde 1. juni 2021 eller efter aftale.

Hvem er vi?
Viborg Kommune har en central økonomifunktion. Vi udnytter fordelene ved den centrale funktion og lægger samtidig stor vægt på samarbejde og dialog med fagområderne og decentrale enheder. I det daglige fylder budgetlægning, budgetopfølgning og analyser meget, men vi har samtidig fokus på udvikling og optimering af økonomistyringsværktøjer og -metoder.

Økonomistaben består af 45 medarbejdere, som er fordelt i flere forskellige opgavefællesskaber, der arbejder med budgetlægning og -opfølgning, regnskab, økonomisk sparring med kommunens ledere på alle niveauer, udvikling af styrringsredskaber og meget mere. Vi løser således mange traditionelle økonomiopgaver, hvor faglighed, troværdighed og proaktivitet er i højsædet. Økonomistaben har en netværksbaseret organisering omkring opgavefællesskaber med tværgående ledelse, hvor vi har fokus på hele tiden at imødekomme organisationens ændrede behov og skabe en god arbejdsplads med høj trivsel, frihed og gode udviklingsmuligheder.
 
Dine opgaver
Vi ønsker en profil, der med professionalisme og godt humør bringer stærke fagligheder med sig. Du vil komme til at arbejde med mange forskellige opgaver både på koncernniveau og rettet mod fagområderne.

Har du erfaring med det tekniske område, herunder opfølgning på anlægsprojekter, byggemodning, anlægsbevillinger, bevillingssager, o.lign. er det et plus, da det bliver et af dine arbejdsområder.
 

  • Månedlig budgetopfølgning for decentrale enheder og dele af forvaltningen,
  • Budgetlægning
  • Regnskabsaflæggelse
  • Konsulentbistand til udvalgte driftsområder – centralt og decentralt
  • Analyse- og projektarbejde
  • Deltagelse i udvikling og vedligeholdelse af økonomistyringsværktøjer og -metoder

Du kommer til arbejde i flere forskellige opgavefællesskaber og derfor også i mange relationer hvorigennem de enkelte opgaver løses.

Om dig
Vi tænker du vil trives i stillingen, hvis du har lyst til at tilegne dig viden, tænke tværgående og tage ejerskab i flere opgavefællesskaber. Vi forestiller os:
  • at du har erfaring fra den kommunale økonomiske verden
  • at du har indgående kendskab til at arbejde med økonomisystemer (gerne Prisme), it-systemer i almindelighed og Excel i særdeleshed
  • at du formulerer dig godt både mundtligt og skriftligt
  • at du har gode samarbejdsevner og stærke sociale kompetencer 
  • at du påtager dig ansvar for de opgaver, du skal løse
  • at du har stærke organisatoriske og analytiske evner, og kan gennemskue komplicerede økonomiske problemstillinger

Vi tilbyder
Vi kan tilbyde et alsidigt og udviklende job med gode muligheder for imødekomme ønsker til arbejdsområder, kompetenceudvikling og ansvar.

Omgangstonen på arbejdsstedet er uformel, og vi lægger vægt på, at det skal være sjovt at gå på arbejde, også når vi har travlt. Vi lægger vægt på samarbejde samt fælles ansvarlighed med plads til forskellighed. Der er gode muligheder for videreuddannelse og kompetenceudvikling, og vi forventer du benytter disse muligheder.

Yderligere oplysninger
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til afdelingsleder Bjarne Hansen tlf. 87 87 89 35 eller afdelingsleder Troels Tolstrup Pedersen tlf. 30 91 11 78.

Løn og ansættelsesvilkår
Løn og ansættelsesvilkår fastsættes efter gældende overenskomst, stillingens funktioner og dine kvalifikationer.

Ansøgningsfrist
Der er ansøgningsfrist den 22. april 2021
Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 27. april 2021, og du vil blive indkaldt via e-mail.


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.