Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Økonomikonsulent Center for Børn & Undervisning

Center for Børn & Undervisning søger en økonomikonsulent med en solid faglig baggrund´, der kan bidrage med kvalitet i løsning af centrets opgaveportefølje.

Arbejdspladsen:

Center for Børn & Undervisning understøtter Byrådets vision og Børn- og Ungepolitikken. Fokus er på den faglige udvikling og drift indenfor 0-18 årsområdet i Faxe Kommune, hvilket omfatter folkeskoler, ungdomsskolen, dagtilbud, dagplejen, PPR/specialpædagogisk korps, sundhedsplejen samt tandpleje.

Centerstaben består af 15 medarbejdere, som hovedsageligt beskæftiger sig med administration, udvikling, økonomihåndtering, visitation og pladsanvisning. Det overordnede formål er, at skabe det bedste fundament for læring, trivsel og sundhed for alle børn og unge i Faxe Kommune.

Om jobbet:

Det er et fagområde, som der er stor interesse og bevågenhed for.

Derfor søger vi en erfaren økonomikonsulent, der med afsæt i centerstaben vil få en overordnet koordinerende rolle i og af det samlede centers budget- og regnskabsprocesser.

Du skal derfor have erfaring, kompetencer og lyst til at beskæftige dig med såvel overordnet som mere detaljeret økonomi indenfor området.

Det forventes, at du på sikker og kompetent vis kan udarbejde relevant styringsmateriale, ledelsesinformation og nøgletal – samt indgå i en tæt sparring med centerchefen om den samlede økonomistyring på centerets område.

Det er ligeledes en forventning, at du kan indgå i samarbejde med de øvrige kollegaer i centerstaben om udarbejdelse af politiske sagsfremstillinger.

I forhold til varetagelsen af stillingens indhold, er det en forventning, at din uddannelsesmæssige baggrund modsvarer de efterspurgte kompetencer.

Stillingens indhold og kompleksitet forudsætter, at du har erfaring med tilsvarende økonomiopgaver, har et godt og sikkert overblik samt kan bevare begge ben på jorden i pressede situationer.

Du skal være i besiddelse af gode kommunikationsevner og have en positiv og konstruktiv tilgang til samarbejdet såvel internt som eksternt. Du vil skulle indgå i samarbejde med centerets decentrale institutioner/afdelinger samt med Faxe Kommunes øvrige centre hvoraf Center for HR, Økonomi & IT bliver en væsentlig samarbejdspartner.

I Faxe Kommune er styrkelsen af fællesskaber et højt prioriteret arbejdsområde. Dette arbejde omsættes konkret i Center for Børn & Undervisning gennem et projekt, som vi kalder ”Børn i Fællesskaber”. Her er vi i gang med at videreudvikle de mangfoldige læringsmiljøer på skolerne og styrke mulighederne for at omsætte økonomiske ressourcer langt tidligere i det forebyggende og inkluderende arbejde. Som økonomikonsulent vil du derfor få en vigtig rolle i styringsrummet, hvor vi i fællesskab skal skabe de bedste resultater for børn, unge og familier i kommunen.

Det kan vi tilbyde:

Vi kan tilbyde en spændende arbejdsplads, hvor vi samarbejder engageret og målrettet for at skabe de bedste resultater. Du får gode engagerede kollegaer, i et miljø hvor trivsel, humor og arbejdsglæde prioriteres højt.

Stillingen er til besættelse hurtigst muligt dog senest 1. december 2019. Den er på 37 timer og er placeret i centerets administration, Tingvej 7, 4690 Haslev.

Din løn vil afspejle dine kvalifikationer og vil blive fastsat ud fra gældende overenskomst.

 

Ansøgningen skal være os i hænde senest mandag den 21. oktober 2019, kl.12.00.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt tirsdag den 29. oktober 2019.

 

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til centerchef Rikke Westergaard på tlf. 24844587.

 

Du sender din ansøgning ved at trykke på ”send ansøgning” under selve stillingsopslaget og derefter udfylde den formular, som kommer frem. Det er herinde du vedhæfter din ansøgning samt bilag som f.eks. CV, eksamensbeviser mm. Bemærk: ansøgninger, som modtages på anden vis ikke vil komme i betragtning.


Børneattest indhentes inden ansættelse.


Mere af samme slags?

Angiv din e-mail og få lignende job direkte i indbakken




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privativspolitik

330086638Phoenix-d756ef9512019-09-09T15:04:34.530Økonomikonsulent Center for Børn & Undervisning

Center for Børn & Undervisning søger en økonomikonsulent med en solid faglig baggrund´, der kan bidrage med kvalitet i løsning af centrets opgaveportefølje.

Arbejdspladsen:

Center for Børn & Undervisning understøtter Byrådets vision og Børn- og Ungepolitikken. Fokus er på den faglige udvikling og drift indenfor 0-18 årsområdet i Faxe Kommune, hvilket omfatter folkeskoler, ungdomsskolen, dagtilbud, dagplejen, PPR/specialpædagogisk korps, sundhedsplejen samt tandpleje.

Centerstaben består af 15 medarbejdere, som hovedsageligt beskæftiger sig med administration, udvikling, økonomihåndtering, visitation og pladsanvisning. Det overordnede formål er, at skabe det bedste fundament for læring, trivsel og sundhed for alle børn og unge i Faxe Kommune.

Om jobbet:

Det er et fagområde, som der er stor interesse og bevågenhed for.

Derfor søger vi en erfaren økonomikonsulent, der med afsæt i centerstaben vil få en overordnet koordinerende rolle i og af det samlede centers budget- og regnskabsprocesser.

Du skal derfor have erfaring, kompetencer og lyst til at beskæftige dig med såvel overordnet som mere detaljeret økonomi indenfor området.

Det forventes, at du på sikker og kompetent vis kan udarbejde relevant styringsmateriale, ledelsesinformation og nøgletal – samt indgå i en tæt sparring med centerchefen om den samlede økonomistyring på centerets område.

Det er ligeledes en forventning, at du kan indgå i samarbejde med de øvrige kollegaer i centerstaben om udarbejdelse af politiske sagsfremstillinger.

I forhold til varetagelsen af stillingens indhold, er det en forventning, at din uddannelsesmæssige baggrund modsvarer de efterspurgte kompetencer.

Stillingens indhold og kompleksitet forudsætter, at du har erfaring med tilsvarende økonomiopgaver, har et godt og sikkert overblik samt kan bevare begge ben på jorden i pressede situationer.

Du skal være i besiddelse af gode kommunikationsevner og have en positiv og konstruktiv tilgang til samarbejdet såvel internt som eksternt. Du vil skulle indgå i samarbejde med centerets decentrale institutioner/afdelinger samt med Faxe Kommunes øvrige centre hvoraf Center for HR, Økonomi & IT bliver en væsentlig samarbejdspartner.

I Faxe Kommune er styrkelsen af fællesskaber et højt prioriteret arbejdsområde. Dette arbejde omsættes konkret i Center for Børn & Undervisning gennem et projekt, som vi kalder ”Børn i Fællesskaber”. Her er vi i gang med at videreudvikle de mangfoldige læringsmiljøer på skolerne og styrke mulighederne for at omsætte økonomiske ressourcer langt tidligere i det forebyggende og inkluderende arbejde. Som økonomikonsulent vil du derfor få en vigtig rolle i styringsrummet, hvor vi i fællesskab skal skabe de bedste resultater for børn, unge og familier i kommunen.

Det kan vi tilbyde:

Vi kan tilbyde en spændende arbejdsplads, hvor vi samarbejder engageret og målrettet for at skabe de bedste resultater. Du får gode engagerede kollegaer, i et miljø hvor trivsel, humor og arbejdsglæde prioriteres højt.

Stillingen er til besættelse hurtigst muligt dog senest 1. december 2019. Den er på 37 timer og er placeret i centerets administration, Tingvej 7, 4690 Haslev.

Din løn vil afspejle dine kvalifikationer og vil blive fastsat ud fra gældende overenskomst.

 

Ansøgningen skal være os i hænde senest mandag den 21. oktober 2019, kl.12.00.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt tirsdag den 29. oktober 2019.

 

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til centerchef Rikke Westergaard på tlf. 24844587.

 

Du sender din ansøgning ved at trykke på ”send ansøgning” under selve stillingsopslaget og derefter udfylde den formular, som kommer frem. Det er herinde du vedhæfter din ansøgning samt bilag som f.eks. CV, eksamensbeviser mm. Bemærk: ansøgninger, som modtages på anden vis ikke vil komme i betragtning.


Børneattest indhentes inden ansættelse.

2019-10-22T00:52:03.953 Center for Børn & Undervisning søger en økonomikonsulent med en solid faglig baggrund´, der kan bidrage med kvalitet i løsning af centrets opgaveportefølje. Arbejdspladsen: Center for Børn & Undervisning understøtter Byrådets vision og Børn- og Ungepolitikken. Fokus er på den faglige udvikling og drift indenfor 0-18 årsområdet i Faxe Kommune, hvilket omfatter folkeskoler, ungdomsskolen, dagtilbud, dagplejen, PPR specialpædagogisk korps, sundhedsplejen samt tandpleje. Centerstaben består af 15 medarbejdere, som hovedsageligt beskæftiger sig med administration, udvikling, økonomihåndtering, visitation og pladsanvisning. Det overordnede formål er, at skabe det bedste fundament for læring, trivsel og sundhed for alle børn og unge i Faxe Kommune. Om jobbet: Det er et fagområde, som der er stor interesse og bevågenhed for. Derfor søger vi en erfaren økonomikonsulent, der med afsæt i centerstaben vil få en overordnet koordinerende rolle i og af det samlede centers budget- og regnskabsprocesser. Du skal derfor have erfaring, kompetencer og lyst til at beskæftige dig med såvel overordnet som mere detaljeret økonomi indenfor området. Det forventes, at du på sikker og kompetent vis kan udarbejde relevant styringsmateriale, ledelsesinformation og nøgletal samt indgå i en tæt sparring med centerchefen om den samlede økonomistyring på centerets område. Det er ligeledes en forventning, at du kan indgå i samarbejde med de øvrige kollegaer i centerstaben om udarbejdelse af politiske sagsfremstillinger. I forhold til varetagelsen af stillingens indhold, er det en forventning, at din uddannelsesmæssige baggrund modsvarer de efterspurgte kompetencer. Stillingens indhold og kompleksitet forudsætter, at du har erfaring med tilsvarende økonomiopgaver, har et godt og sikkert overblik samt kan bevare begge ben på jorden i pressede situationer. Du skal være i besiddelse af gode kommunikationsevner og have en positiv og konstruktiv tilgang til samarbejdet såvel internt som eksternt. Du vil skulle indgå i samarbejde med centerets decentrale institutioner afdelinger samt med Faxe Kommunes øvrige centre hvoraf Center for HR, Økonomi & IT bliver en væsentlig samarbejdspartner. I Faxe Kommune er styrkelsen af fællesskaber et højt prioriteret arbejdsområde. Dette arbejde omsættes konkret i Center for Børn & Undervisning gennem et projekt, som vi kalder Børn i Fællesskaber . Her er vi i gang med at videreudvikle de mangfoldige læringsmiljøer på skolerne og styrke mulighederne for at omsætte økonomiske ressourcer langt tidligere i det forebyggende og inkluderende arbejde. Som økonomikonsulent vil du derfor få en vigtig rolle i styringsrummet, hvor vi i fællesskab skal skabe de bedste resultater for børn, unge og familier i kommunen. Det kan vi tilbyde: Vi kan tilbyde en spændende arbejdsplads, hvor vi samarbejder engageret og målrettet for at skabe de bedste resultater. Du får gode engagerede kollegaer, i et miljø hvor trivsel, humor og arbejdsglæde prioriteres højt. Stillingen er til besættelse hurtigst muligt dog senest 1. december 2019. Den er på 37 timer og er placeret i centerets administration, Tingvej 7, 4690 Haslev. Din løn vil afspejle dine kvalifikationer og vil blive fastsat ud fra gældende overenskomst. Ansøgningen skal være os i hænde senest mandag den 21. oktober 2019, kl.12.00. Ansættelsessamtaler forventes afholdt tirsdag den 29. oktober 2019. Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til centerchef Rikke Westergaard på tlf. 24844587. Du sender din ansøgning ved at trykke på send ansøgning under selve stillingsopslaget og derefter udfylde den formular, som kommer frem. Det er herinde du vedhæfter din ansøgning samt bilag som f.eks. CV, eksamensbeviser mm. Bemærk: ansøgninger, som modtages på anden vis ikke vil komme i betragtning. Børneattest indhentes inden ansættelse.10Phoenixd756ef95101000000000IDK_OFIR_02DKDanmark228DKK2019-10-21T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1372&ProjectId=144439&DepartmentId=19962&MediaId=4617&SkipAdvertisement=true0EuropaDanmarkSjælland & øerSydsjælland inkl. MønNæstvedEuropaDanmarkSjælland & øerMidtsjællandRingstedEuropaDanmarkSjælland & øerSydsjælland inkl. MønFaxe3604385Faxe Kommune11Frederiksgade 94690HaslevDKDanmarkORS/faxe.gifORS/faxe.gif0DKDanmarkDanmark8Fuldtid46Permanent820562FaxeKommuneMedium14443900109-09-20191https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntrySearchedCount&feedId=dc2beb84&entryId=d756ef95https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=FeedEntryDisplayCount&feedId=dc2beb84&entryId=d756ef95https://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationInitiatedCount&feedId=dc2beb84&entryId=d756ef95&page=ShowJob&component=SendApplicationButtonhttps://dispatcher.ofir.dk/statistic/register?context=JobApplicationAppliedCount&feedId=dc2beb84&entryId=d756ef95&page=EmailApplyForm&component=SendApplicationButtonhttps://static.matchwork.com/company/logo/DK/ORS/SoMe/Kontor/Kontor_og_administration/2.jpgØkonomikonsulent Center for Børn & Undervisning12008001Dansk3Læse/ tale938304Konsulent5Kontor og administration362644069rwest@faxekommune.dkDanmarkDanmark330168949ØkonomikonsulentBasic Økonomikonsulent til Centerstaben for Familie, Social & Beskæftigelse i Faxe Kommune Er du klar til at indgå i et team med kvalificerede medarbejdere, der står overfor en række spændende og udfordrende arbejdsopgaver? Og har du lyst til at arbejde med økonomi i en Kommune? En kommune hvor vi vægter Faxe i Fællesskab, samskabelse og helhedstænkning højt (https: faxeifaellesskab.dk ). Til vores Centerstab for Familie, Social & Beskæftigelse søger vi en ambitiøs og erfaren økonomikonsulent, der har lyst til at arbejde med økonomiske driftsopgaver og udvikling af økonomistyringen på det specialiserede socialområde i Faxe Kommune. Centerstaben Hvem er vi Stillingen som økonomikonsulent er placeret i centerstaben i Center for Familie, Social og Beskæftigelse, hvor alle de borgere, der har brug for hjælp og støtte inden for beskæftigelses- og det specialiserede socialområde, er tilknyttet i kortere eller længere tid. I Centerstaben er vi 9 engagerede kollegaer med forskellige faglige baggrunde, som vi bringer i spil, når opgaverne kalder på det. Centerstaben refererer til teamleder og centerchef. Vores hverdag bærer præg af stor variation i opgaverne, og vi har mange samarbejdsflader i alle dele af organisationen. Centerstaben varetager opgaver indenfor økonomistyring, økonomiske konsulentopgaver i forhold til vores decentrale enheder, politisk betjening, sagsfremstillinger, projektledelse, analyse- og udviklingsopgaver, ledelsesinformation. Vi arbejder ud fra devisen frihed under ansvar i et vidensbaseret miljø, hvor viden er noget vi deler. Vi har et kollegialt fællesskab, hvor vi spiller hinanden gode og løfter i flok. Vi lever efter, at det både er sjovt at gå på arbejde samtidig med, at vi leverer resultater af høj faglig kvalitet. Vi tilbyder Som økonomikonsulent får du et stort selvstændigt arbejdsområde, hvor de primære arbejdsopgaver og ansvarsområder bl.a. vil være Budgetlægning og regnskabsudarbejdelse Løbende økonomistyring og opfølgning samt overblik over forbrug og råderum Udarbejdelse af metoder og modeller for økonomistyring Ledelsesinformation på økonomiområdet Sagsfremstillinger til det politiske niveau Takstberegninger Økonomisk supervision til decentrale ledere Mellemkommunal afregning med andre kommuner Udover et udfordrende og afvekslende job med mange kontakt- og berøringsflader tilbyder vi en arbejdsplads med engagement, tempo og godt humør. Om dig Du er serviceminded og arbejder selvstændigt. Du er åben og stærkt dialog- og løsningsorienteret. Opgavernes udfordringer kræver, at du især er økonomifagligt velfunderet, struktureret i din arbejdsfacon og kommunikerer klart og præcist også om komplekse problemstillinger. Du forstår at agere i en politisk ledet organisation. For at lykkes i stillingen vil det være en fordel, at du er uddannet økonom eller har anden relevant økonomisk baggrund med erfaring i kommunal økonomi, gerne inden for socialområdet. Arbejdstiden udgør 37 timer om ugen. Løn efter gældende overenskomst, med mulighed for forhandling efter kvalifikationer. Hvis du har spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakt centerchef Johnny Holst tlf.: 2370 3847 eller teamleder Tove Wibholm tlf.: 2494 7312. Ansøgning med oplysninger om uddannelse og erfaring, cv samt andre relevante bilag skal vi modtage senest torsdag den 20. februar 2020. Der forventes afholdt ansættelsessamtaler den 26. februar 2020.

Økonomikonsulent til Centerstaben for Familie, Social & Beskæftigelse i Faxe Kommune

Er du klar til at indgå i et team med kvalificerede medarbejdere, der står overfor en række spændende og udfordrende arbejdsopgaver? Og har du lyst til at arbejde med økonomi i en Kommune? En kommune hvor vi vægter Faxe i Fællesskab, samskabelse og helhedstænkning højt (https://faxeifaellesskab.dk/).

Til vores Centerstab for Familie, Social & Beskæftigelse søger vi en ambitiøs og erfaren økonomikonsulent, der har lyst til at arbejde med økonomiske driftsopgaver og udvikling af økonomistyringen på det specialiserede socialområde i Faxe Kommune.

Centerstaben – Hvem er vi

Stillingen som økonomikonsulent er placeret i centerstaben i Center for Familie, Social og Beskæftigelse, hvor alle de borgere, der har brug for hjælp og støtte inden for beskæftigelses- og det specialiserede socialområde, er tilknyttet i kortere eller længere tid. I Centerstaben er vi 9 engagerede kollegaer med forskellige faglige baggrunde, som vi bringer i spil, når opgaverne kalder på det. Centerstaben refererer til teamleder og centerchef. Vores hverdag bærer præg af stor variation i opgaverne, og vi har mange samarbejdsflader i alle dele af organisationen.  

Centerstaben varetager opgaver indenfor økonomistyring, økonomiske konsulentopgaver i forhold til vores decentrale enheder, politisk betjening, sagsfremstillinger, projektledelse, analyse- og udviklingsopgaver, ledelsesinformation.  

Vi arbejder ud fra devisen ”frihed under ansvar” i et vidensbaseret miljø, hvor viden er noget vi deler. Vi har et kollegialt fællesskab, hvor vi spiller hinanden gode og løfter i flok. Vi lever efter, at det både er sjovt at gå på arbejde samtidig med, at vi leverer resultater af høj faglig kvalitet.  

Vi tilbyder

Som økonomikonsulent får du et stort selvstændigt arbejdsområde, hvor de primære arbejdsopgaver og ansvarsområder bl.a. vil være  

  • Budgetlægning og regnskabsudarbejdelse
  • Løbende økonomistyring og opfølgning samt overblik over forbrug og råderum
  • Udarbejdelse af metoder og modeller for økonomistyring
  • Ledelsesinformation på økonomiområdet
  • Sagsfremstillinger til det politiske niveau
  • Takstberegninger
  • Økonomisk supervision til decentrale ledere
  • Mellemkommunal afregning med andre kommuner

Udover et udfordrende og afvekslende job med mange kontakt- og berøringsflader tilbyder vi en arbejdsplads med engagement, tempo og godt humør.

Om dig 

Du er serviceminded og arbejder selvstændigt. Du er åben og stærkt dialog- og løsningsorienteret. Opgavernes udfordringer kræver, at du især er økonomifagligt velfunderet, struktureret i din arbejdsfacon og kommunikerer klart og præcist også om komplekse problemstillinger. Du forstår at agere i en politisk ledet organisation.

For at lykkes i stillingen vil det være en fordel, at du er uddannet økonom eller har anden relevant økonomisk baggrund med erfaring i kommunal økonomi, gerne inden for socialområdet.

Arbejdstiden udgør 37 timer om ugen. Løn efter gældende overenskomst, med mulighed for forhandling efter kvalifikationer. Hvis du har spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakt centerchef Johnny Holst tlf.: 2370 3847 eller teamleder Tove Wibholm tlf.:  2494 7312.

Ansøgning med oplysninger om uddannelse og erfaring, cv samt andre relevante bilag skal vi modtage senest torsdag den 20. februar 2020.

Der forventes afholdt ansættelsessamtaler den 26. februar 2020.

 

ORS/Small/1e21a02d_logo.pngFaxe KommuneHaslev2020-01-31T14:15:02.8602020-02-20T00:00:00
330175733Konsulent til Bevæg dig for livet Kano og KajakBasic Dansk Kano og Kajak Forbund, DGI og DIF har forlænget samarbejdet om projektet Bevæg dig for livet - Kano og Kajak . Visionen i Bevæg dig for livet er, at 50 af alle danskere er idrætsaktive i forening og 75 af alle danskere dyrker motion i 2025. Visionen støttes af Nordea-fonden og TrygFonden. I regi af Bevæg dig for livet er der etableret en række projekter i samarbejde mellem DIF, DIF s specialforbund, DGI og DGI s landsdelsforeninger. Bevæg dig for livet - Kano og Kajak er et af disse projekter. Derfor søger vi en kollega, der skal arbejde med at gøre kano og kajak mere tilgængeligt for udøvere og selvorganiserede. Målet er at bidrage til at øge antallet af aktive inden for kano og kajak i Danmark særligt via partnerskaber med andre relevante aktører.Hvem søger vi?Vi leder efter en kollega med gode relationelle kompetencer.Du skal ikke blot være god til og gerne have netværk i boligområder, andre organisationer, virksomheder eller andet på Sjælland og øerne, men også have en særlig organisatorisk tæft, da du skal arbejde tæt sammen med både kollegaer i Dansk kano og kajak forbund (DKF) og de fem landsdelsforeninger i DGI. I første omgang er der tale om en 1 årig stilling på fuld tid med start senest pr. 1. maj 2020 men med god mulighed for forlængelse, hvis det lykkes os sammen at få skabt aktivitet inden for kano og kajak. Du vil have arbejdsplads på DGI Storstrømmens kontor i Præstø, men vi har behov for en kollega, som er indstillet på at skulle dække hele Sjælland og øerne, hvilket betyder en forventning om stor fleksibilitet og selvstændighed samt rejseaktivitet. Sammen med gode kollegaer er opgaven på et år at etablere mindst fem partnerskaber med eksempelvis kommuner, virksomheder eller andre aktører lokalt, som har en stor interesse i sammen med os at skabe kano og kajakaktiviteter og -fællesskaber.Hvilke kompetencer søger vi?Et stort kendskab til kano eller kajak er ikke altafgørende, men du skal selvfølgelig have interesse for området ift. idræt generelt, outdoor friluftsliv, sociale fællesskaber, vandsport, foreningsliv eller andet relevant. Vi søger desuden en kollega med følgende kompetencer: Kendskab til det frivillige foreningsliv i Danmark gerne inden for vandsportsområdet. Forståelse for etablering af samarbejde i spændingsfeltet mellem (idræts)organisationer og kommuner. Evnen til at samarbejde med mange mennesker og få forskellige interesser og perspektiver til at mødes. Gode kommunikationsevner både mundtligt og på skrift. Kan holde mange delindsatser i fremdrift sideløbende, og er ikke bange for at sætte initiativer i søen og prøve ting af for at lykkes med de definerede mål. Er god til at prioritere tid og opgaver i en travl hverdag med flere potentialer end ressourcer. Kan holde overblikket i en kompleks organisationsstruktur med fokus på målet og aktiviteterne. Kan se sig selv som en del af et hold, hvor vi hjælper hinanden med at lykkes. Men er samtidig ikke bange for at drive egne projekter og få ting til at ske ved egen hjælp, når først rammerne er givet. Kan motivere sig selv ift. en kort ansættelse, hvor tempoet er højt og der kræves fremdrift og resultater. Kan motiveres også af administrative opgaver, der følger med indsatsen og løse disse på en kompetent måde. Hvilke opgaver skal løses?Opgaven er at skabe aktiviteter og fællesskaber inden for disciplinerne under DKF og DGI Kano og Kajak. Omdrejningspunktet er aktiviteter der kan fastholde og rekruttere flere i selvorganiserede fællesskaber. Det skal ske ved at etablere mindst fem partnerskaber med relevante lokale aktører som eksempelvis kommuner. Det grundlæggende forarbejde er gjort på forhånd, og du vil have gode sparringspartnere i alle DGI Landsdele og DKF ift. dette. Du vil desuden skulle understøtte selvorganiserede fællesskaber uden for klubberne og etablere kurser og aktiviteter efter behov og potentiale.Hvilke vilkår tilbyder vi?Du refererer ledelsesmæssigt til direktøren i DGI Storstrømmen men opgavemæssigt til projektlederen for Bevæg dig for livet kano og kajak. Din ansættelse er forankret hos DGI Storstrømmen, men da det er et tværgående projekt vil du have arbejdsopgaver over hele Sjælland og øerne - dog med Præstø som det primære arbejdssted. De mere præcise rammer er du selv med til at præge og de justeres løbende efter behov.DGI Storstrømmen er en uformel arbejdsplads, hvor samarbejde og godt humør er en vigtig del af hverdagen. Vi er ikke lønførende, men vi har gode arbejdsvilkår og vi vægter, at du bliver en del af kollegaskabet på arbejdspladsen, selvom du har en stor del af din arbejdstid uden for kontoret.Du vil både have arbejdstid inden for almindelig kontortid, men du må samtidig forvente en del arbejde i aften og weekenden. Vi har fleksordning, og du kan i stor udstrækning tilrettelægge din egen tid.Praktiske forholdAnsøgningsfrist d. 6. marts kl. 8.00. Samtaler afholdes d. 9. 10. og 23. marts. DGI anvender elektronisk rekrutteringssystem. Send din motiverede ansøgning, der beskriver, hvorfor du ønsker at komme i betragtning inkl. CV og evt. eksamensbeviser ved at klikke på Send ansøgning knappen nederst i jobannoncen. Skriv gerne, hvor du har set opslaget. Oplysninger om stillingenYderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til direktør Merete Røll Lærke mrl@dgi.dk 21337757 Læs mere om DGI Storstrømmen her (https: www.dgi.dk foreningsledelse min-landsdelsforening dgi-storstroemmen) og om Dansk kano og kajak forbund her (https: kano-kajak.org )Dansk Kano og Kajak Forbund, DGI og DIF har forlænget samarbejdet om projektet ”Bevæg dig for livet -  Kano og Kajak”.  Visionen i Bevæg dig for livet er, at 50% af alle danskere er idrætsaktive i forening og 75% af alle danskere dyrker motion i 2025. Visionen støttes af Nordea-fonden og TrygFonden. 
 
I regi af Bevæg dig for livet er der etableret en række projekter i samarbejde mellem DIF, DIF’s specialforbund, DGI og DGI’s landsdelsforeninger. Bevæg dig for livet -  Kano og Kajak er et af disse projekter.
 
Derfor søger vi en kollega, der skal arbejde med at gøre kano og kajak mere tilgængeligt for udøvere og selvorganiserede. Målet er at bidrage til at øge antallet af aktive inden for kano og kajak i Danmark – særligt via partnerskaber med andre relevante aktører.

Hvem søger vi?
Vi leder efter en kollega med gode relationelle kompetencer.
Du skal ikke blot være god til – og gerne have netværk i – boligområder, andre organisationer, virksomheder eller andet på Sjælland og øerne, men også have en særlig organisatorisk tæft, da du skal arbejde tæt sammen med både kollegaer i Dansk kano og kajak forbund (DKF) og de fem landsdelsforeninger i DGI. I første omgang er der tale om en 1 årig stilling på fuld tid med start senest pr. 1. maj 2020 men med god mulighed for forlængelse, hvis det lykkes os sammen at få skabt aktivitet inden for kano og kajak.
 
Du vil have arbejdsplads på DGI Storstrømmens kontor i Præstø, men vi har behov for en kollega, som er indstillet på at skulle dække hele Sjælland og øerne, hvilket betyder en forventning om stor fleksibilitet og selvstændighed samt rejseaktivitet. Sammen med gode kollegaer er opgaven på et år at etablere mindst fem partnerskaber med eksempelvis kommuner, virksomheder eller andre aktører lokalt, som har en stor interesse i sammen med os at skabe kano og kajakaktiviteter og -fællesskaber.

Hvilke kompetencer søger vi?
Et stort kendskab til kano eller kajak er ikke altafgørende, men du skal selvfølgelig have interesse for området ift. idræt generelt, outdoor/friluftsliv, sociale fællesskaber, vandsport, foreningsliv eller andet relevant.
 
Vi søger desuden en kollega med følgende kompetencer:
  • Kendskab til det frivillige foreningsliv i Danmark – gerne inden for vandsportsområdet.
  • Forståelse for etablering af samarbejde i spændingsfeltet mellem (idræts)organisationer og kommuner.  
  • Evnen til at samarbejde med mange mennesker og få forskellige interesser og perspektiver til at mødes.
  • Gode kommunikationsevner – både mundtligt og på skrift.
  • Kan holde mange delindsatser i fremdrift sideløbende, og er ikke bange for at sætte initiativer i søen og prøve ting af for at lykkes med de definerede mål.
  • Er god til at prioritere tid og opgaver i en travl hverdag med flere potentialer end ressourcer.
  • Kan holde overblikket i en kompleks organisationsstruktur med fokus på målet og aktiviteterne.
  • Kan se sig selv som en del af et hold, hvor vi hjælper hinanden med at lykkes. Men er samtidig ikke bange for at drive egne projekter og få ting til at ske ved egen hjælp, når først rammerne er givet.
  • Kan motivere sig selv ift. en kort ansættelse, hvor tempoet er højt og der kræves fremdrift og resultater.
  • Kan motiveres også af administrative opgaver, der følger med indsatsen og løse disse på en kompetent måde.

Hvilke opgaver skal løses?
Opgaven er at skabe aktiviteter og fællesskaber inden for disciplinerne under DKF og DGI Kano og Kajak. Omdrejningspunktet er aktiviteter der kan fastholde og rekruttere flere i selvorganiserede fællesskaber. 
Det skal ske ved at etablere mindst fem partnerskaber med relevante lokale aktører som eksempelvis kommuner. Det grundlæggende forarbejde er gjort på forhånd, og du vil have gode sparringspartnere i alle DGI Landsdele og DKF ift. dette. Du vil desuden skulle understøtte selvorganiserede fællesskaber uden for klubberne og etablere kurser og aktiviteter efter behov og potentiale.

Hvilke vilkår tilbyder vi?
Du refererer ledelsesmæssigt til direktøren i DGI Storstrømmen men opgavemæssigt til projektlederen for Bevæg dig for livet kano og kajak. Din ansættelse er forankret hos DGI Storstrømmen, men da det er et tværgående projekt vil du have arbejdsopgaver over hele Sjælland og øerne - dog med Præstø som det primære arbejdssted. De mere præcise rammer er du selv med til at præge og de justeres løbende efter behov.
DGI Storstrømmen er en uformel arbejdsplads, hvor samarbejde og godt humør er en vigtig del af hverdagen. Vi er ikke lønførende, men vi har gode arbejdsvilkår og vi vægter, at du bliver en del af kollegaskabet på arbejdspladsen, selvom du har en stor del af din arbejdstid uden for kontoret.
Du vil både have arbejdstid inden for almindelig kontortid, men du må samtidig forvente en del arbejde i aften og weekenden. Vi har fleksordning, og du kan i stor udstrækning tilrettelægge din egen tid.

Praktiske forhold
Ansøgningsfrist d. 6. marts kl. 8.00. Samtaler afholdes d. 9. 10. og 23. marts.
 
DGI anvender elektronisk rekrutteringssystem. Send din motiverede ansøgning, der beskriver, hvorfor du ønsker at komme i betragtning inkl. CV og evt. eksamensbeviser ved at klikke på ”Send ansøgning” knappen nederst i jobannoncen. Skriv gerne, hvor du har set opslaget.
 
Oplysninger om stillingen
Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til direktør Merete Røll Lærke mrl@dgi.dk //21337757
 
Læs mere om DGI Storstrømmen her  (https://www.dgi.dk/foreningsledelse/min-landsdelsforening/dgi-storstroemmen) og om Dansk kano og kajak forbund her (https://kano-kajak.org/)

DGI StorstrømmenPræstø2020-02-11T11:25:29.9102020-03-06T00:00:00
330172947Demenskonsulent til Ældre & SundhedBasic Har du en sundhedsfaglig mellemlang videregående uddannelse? Har du gode formidlings- og samarbejdsevner? Så er du måske den rette person til jobbet som demenskonsulent i Rehabiliteringen i Lolland Kommune. Demenskonsulent til RehabiliteringenVi søger en demenskonsulent på 37 timer ugentligt, til ansættelse pr. 1. april 2020, eller hurtigst muligt. Stillingen er tidsbegrænset og ophører d.1.april 2022. Vi kan tilbyde et tværprofessionelt udfordrende job i et delvis selvstyrende team med varetagelse af opgaver i.h.t. SEL 83. 84 85 og 86. Teamet er tværfagligt og består af 38 medarbejdere. Demenskonsulenterne arbejder ud fra Lolland Kommunes demensstrategi, som dækker indsatsen på kommunens institutioner såvel som i borgernes hjem. Vores vision er, at skabe en professionel, effektiv og serviceorienteret organisation, der gennem menneskelig indsigt og høj faglig ekspertise skaber værdi for borgeren. Vi arbejder ud fra værdierne i Lolland Kommune, som er TILLID, ÅBENHED, FAIRNESS og KOMPETENCE. Vi tilbyder: Et lærende og udviklende miljø. Mulighed for kompetenceudvikling. Selvtilrettelæggende arbejde. Et aktivt tværfagligt samarbejde både internt i sektoren og på tværs af sektorerne i Lolland Kommune. Visionære og engagerende kollegaer. En arbejdsmiljøcertificeret arbejdsplads i konstant udvikling, som er akkrediteret efter den Danske Kvalitetsmodel. Demenskonsulentens arbejdsopgaver og ansvarsområder: Implementering af Demenspolitik og ny viden på området. Udvikling af nye tilbud på demensområdet. Kontakt til Myndigheden og medvirke til igangsætning af udredning af demens, samt anmodning om specielle tilbud for borgere med demenssygdomme. Tidlig opsporing og forebyggelse. Forebygge magtanvendelse. Demenskonsulenten forudsættes: At sikre en kontinuerlig udviklingsproces- og kvalitet i tilbud til borgere med demenssygdom, i samarbejde med ledelsen. At rådgive, vejlede og koordinere indsatser for borgere med demens, og deres pårørende. At tilbyde undervisning, jf. 119 til borgere med demens og deres pårørende At medvirke i afklaringen af, om borgeren har behov for specialtilbud. At være medansvarlig for at Servicelovens 124 vedr. magtanvendelse bliver administreret, samt medvirke til udarbejdelsen af retningslinjer herfor. At medvirke til at arbejdsmiljøet hos borgere med demenssygdom bliver bedst muligt. At være ressourceperson for borgere i dagtilbud. At være ressourceperson for borgere med ophold i midlertidig bolig. At støtte den demente borger og dennes familie i forbindelse med flytning til plejebolig. At støtte pårørende og pårørendegrupper. At formidle viden om demens i lokalsamfundet herunder frivillighedsgrupper. At facilitere og understøtte frivilligt socialt arbejde for borgere med demenssygdom. At vurdere og planlægge uddannelsestilbud for medarbejdere, elever, studerende og øvrige samarbejdspartnere i samarbejde med ledelsen og uddannelseskonsulent. At være tovholder og ressourceperson, samt vejlede og undervise øvrige medarbejdere omkring opgaveløsningen hos borgere med demenssygdom. Demenskonsulenten forudsættes at: Kunne arbejde selvstændigt. Kunne formidle viden i større forsamlinger. Have stor tålmodighed og være serviceminded. Være initiativrig, samt udviklings- og resultatorienteret. Have overblik og kunne prioritere opgaverne. Være engageret og nytænkende. Være loyal overfor ledelsesmæssige- og politiske beslutninger. Være åben og kunne gå i dialog med borgere, pårørende og medarbejdere vedr. forskellige problemstillinger. Evne at konflikthåndtere på en empatisk og anerkendende måde og have en coachende tilgang til borgere, pårørende og medarbejdere. Besidde situationsfornemmelse, humor og et positivt livssynhave. Uddannelse som ergoterapeut, sygeplejerske, eller anden relevant sundhedsfarlig mellemlang videregående uddannelse. Have efteruddannelse på demensområdet gerne svarende til diplomniveau. Have kendskab til IT på brugerniveau. Samarbejde med nærsamfund, herunder frivillige. Medvirke ved kvalitetssikring og udvikling af indsatsen på området. Løn og ansættelsesforholdArbejdstiden er fortrinsvis indenfor normal arbejdstid, men der er lejlighedsvis opgaver, der ligger sent på dagen eller aften. Du skal have kørekort og bil til rådighed, der ydes kørselsgodtgørelse efter gældende regler.Løn efter gældende overenskomst og efter principper om lokal løndannelse. Straffeattest:Det skal bemærkes, at der inden ansættelse vil der blive rekvireret straffeattest. ArbejdsstedKontor på Bangshavecentret i Maribo, men arbejdsopgaverne varetages overvejende i borgernes egne hjem, i Lolland Kommune. For yderligere information:Teamleder Annika Due på tlf. 54 67 4110 eller decentral leder for Rehabiliteringen Gwen Tremmel på tlf. 54 67 40 07.Job og personprofil kan downloades herOrganisationsplan ldre Sundhed Bilag:Vedlæg relevante uddannelsespapirer og autorisations-ID til ansøgningen. Ansøgningsfrist og samtaler:Ansøgningsfrist d. 23 februar 2020. Ansættelsessamtaler finder sted i uge 9.
Har du en sundhedsfaglig mellemlang videregående uddannelse? Har du gode formidlings- og samarbejdsevner? Så er du måske den rette person til jobbet som demenskonsulent i Rehabiliteringen i Lolland Kommune.
 
Demenskonsulent til Rehabiliteringen
Vi søger en demenskonsulent på 37 timer ugentligt, til ansættelse pr. 1. april 2020, eller hurtigst muligt. Stillingen er tidsbegrænset og ophører d.1.april 2022.
 
Vi kan tilbyde et tværprofessionelt udfordrende job i et delvis selvstyrende team med varetagelse af opgaver i.h.t. SEL § 83. § 84 § 85 og § 86. Teamet er tværfagligt og består af 38 medarbejdere.
 
Demenskonsulenterne arbejder ud fra Lolland Kommunes demensstrategi, som dækker indsatsen på kommunens institutioner såvel som i borgernes hjem. Vores vision er, at skabe en professionel, effektiv og serviceorienteret organisation, der gennem menneskelig indsigt og høj faglig ekspertise skaber værdi for borgeren. Vi arbejder ud fra værdierne i Lolland Kommune, som er TILLID, ÅBENHED, FAIRNESS og KOMPETENCE.
 
Vi tilbyder:
  • Et lærende og udviklende miljø.
  • Mulighed for kompetenceudvikling.
  • Selvtilrettelæggende arbejde.
  • Et aktivt tværfagligt samarbejde både internt i sektoren og på tværs af sektorerne i Lolland Kommune.
  • Visionære og engagerende kollegaer.
  • En arbejdsmiljøcertificeret arbejdsplads i konstant udvikling, som er akkrediteret efter den Danske Kvalitetsmodel.
 
Demenskonsulentens arbejdsopgaver og ansvarsområder:
  • Implementering af Demenspolitik og ny viden på området.
  • Udvikling af nye tilbud på demensområdet.
  • Kontakt til Myndigheden og medvirke til igangsætning af udredning af demens, samt anmodning om specielle tilbud for borgere med demenssygdomme.
  • Tidlig opsporing og forebyggelse.
  • Forebygge magtanvendelse.
 
Demenskonsulenten forudsættes:
  • At sikre en kontinuerlig udviklingsproces- og kvalitet i tilbud til borgere med demenssygdom, i samarbejde med ledelsen.
  • At rådgive, vejlede og koordinere indsatser for borgere med demens, og deres pårørende.
  • At tilbyde undervisning, jf. §119 til borgere med demens og deres pårørende
  • At medvirke i afklaringen af, om borgeren har behov for specialtilbud.
  • At være medansvarlig for at Servicelovens § 124 vedr. magtanvendelse bliver administreret, samt medvirke til udarbejdelsen af retningslinjer herfor.
  • At medvirke til at arbejdsmiljøet hos borgere med demenssygdom bliver bedst muligt.
  • At være ressourceperson for borgere i dagtilbud.
  • At være ressourceperson for borgere med ophold i midlertidig bolig.
  • At støtte den demente borger og dennes familie i forbindelse med flytning til plejebolig.
  • At støtte pårørende og pårørendegrupper.
  • At formidle viden om demens i lokalsamfundet herunder frivillighedsgrupper.
  • At facilitere og understøtte frivilligt socialt arbejde for borgere med demenssygdom.
  • At vurdere og planlægge uddannelsestilbud for medarbejdere, elever, studerende og øvrige samarbejdspartnere i samarbejde med ledelsen og uddannelseskonsulent.
  • At være tovholder og ressourceperson, samt vejlede og undervise øvrige medarbejdere omkring opgaveløsningen hos borgere med demenssygdom.
 
Demenskonsulenten forudsættes at:
  • Kunne arbejde selvstændigt.
  • Kunne formidle viden i større forsamlinger.
  • Have stor tålmodighed og være serviceminded.
  • Være initiativrig, samt udviklings- og resultatorienteret.
  • Have overblik og kunne prioritere opgaverne.
  • Være engageret og nytænkende.
  • Være loyal overfor ledelsesmæssige- og politiske beslutninger.
  • Være åben og kunne gå i dialog med borgere, pårørende og medarbejdere vedr. forskellige problemstillinger.
  • Evne at konflikthåndtere på en empatisk og anerkendende måde og have en coachende tilgang til borgere, pårørende og medarbejdere.
  • Besidde situationsfornemmelse, humor og et positivt livssynhave.
  • Uddannelse som ergoterapeut, sygeplejerske, eller anden relevant sundhedsfarlig mellemlang videregående uddannelse.
  • Have efteruddannelse på demensområdet gerne svarende til diplomniveau.
  • Have kendskab til IT på brugerniveau.
  • Samarbejde med nærsamfund, herunder frivillige.
  • Medvirke ved kvalitetssikring og udvikling af indsatsen på området.
 
Løn og ansættelsesforhold
Arbejdstiden er fortrinsvis indenfor normal arbejdstid, men der er lejlighedsvis opgaver, der ligger sent på dagen eller aften. Du skal have kørekort og bil til rådighed, der ydes kørselsgodtgørelse efter gældende regler.
Løn efter gældende overenskomst og efter principper om lokal løndannelse.
 
Straffeattest:
Det skal bemærkes, at der inden ansættelse vil der blive rekvireret straffeattest.
 
Arbejdssted
Kontor på Bangshavecentret i Maribo, men arbejdsopgaverne varetages overvejende i borgernes egne hjem, i Lolland Kommune.
 
For yderligere information:
Teamleder Annika Due på tlf. 54 67 4110 eller decentral leder for Rehabiliteringen Gwen Tremmel på tlf. 54 67 40 07.

Job og personprofil kan downloades her
Organisationsplan Ældre & Sundhed
 
Bilag:
Vedlæg relevante uddannelsespapirer og autorisations-ID til ansøgningen.

Ansøgningsfrist og samtaler:
Ansøgningsfrist d. 23 februar 2020. Ansættelsessamtaler finder sted i uge 9.
 

ORS/Small/ac8595be_logo.pngTeam DemensMaribo2020-02-06T15:13:46.1272020-02-23T00:00:00
da-DK

Andre job der matcher din søgning

Økonomikonsulent

Faxe Kommune

Haslev
Økonomikonsulent til Centerstaben for Familie, Social & Beskæftigelse i Faxe Kommune Er du klar til at indgå i et team med kvalificerede medarbejdere, der står overfor en række spændende og udfordrende arbejdsopgaver? Og har du lyst til at arbejde m...
Indrykket:31. januar 2020

Konsulent til Bevæg dig for livet Kano og Kajak

DGI Storstrømmen

Præstø
Dansk Kano og Kajak Forbund, DGI og DIF har forlænget samarbejdet om projektet Bevæg dig for livet - Kano og Kajak . Visionen i Bevæg dig for livet er, at 50 af alle danskere er idrætsaktive i forening og 75 af alle danskere dyrker motion i 2025. Vi...
Indrykket:11. februar 2020

Demenskonsulent til Ældre & Sundhed

Team Demens

Maribo
Har du en sundhedsfaglig mellemlang videregående uddannelse? Har du gode formidlings- og samarbejdsevner? Så er du måske den rette person til jobbet som demenskonsulent i Rehabiliteringen i Lolland Kommune. Demenskonsulent til RehabiliteringenVi søg...
Indrykket:6. februar 2020