Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Annoncen er udløbet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Økonomikonsulent til Allerød Kommunes centrale økonomistab

Kan det friste dig at blive økonomikonsulent på et af de store velfærdsområder og er du interesseret i at arbejde med såvel drifts- og udviklingsopgaver? Så læs videre og overvej om dette er en stilling for dig.
 
Stillingen er på fuld tid med fleksible arbejdstider.
 
Din primære opgave bliver at være økonomikonsulent for Borgerservice-området, hvor omdrejningspunktet for opgaverne er løbende understøttelse af økonomistyringen på området, særligt på beskæftigelsesområdet og det specialiserede voksenområde. Som økonomikonsulent indgår du i hele processen fra budgetlægning, løbende budgetopfølgning til regnskabsaflæggelse på kommunens mest økonomi- og lovgivningstunge område.
 
I tæt samarbejde med Borgerservice og kollegaerne i Økonomi kommer du til at arbejde med en række drifts- og udviklingsopgaver og dine arbejdsopgaver vil blandt andet være:
 

  • Budgetlægning, budgetopfølgning, årsregnskab
  • Udarbejdelse af kvartalsvise forventede regnskaber
  • Budgetforudsætninger, nøgletal og analyser
  • Takstberegninger
  • Diverse regnskabsopgaver, projektregnskaber og afstemninger
  • Vedligeholdelse af kontoplan i økonomisystemet
  • Opgørelse/indhentning af statsrefusioner og indtægter fra særligt dyre enkeltsager
  • Løbende udvikling og optimering af økonomistyringsprocesserne
  • Understøtte området med økonomirapporter og mindre analyser.

Om dig
Du kommer med god energi, en glad og positiv indstilling, og tager ansvar for opgaveløsningen. Du er vant til at arbejde selvstændigt og struktureret, men også som en del af et team som løfter i fællesskab. Hermed kan du medvirke til at understøtte høj faglig kvalitet og økonomisk ansvarlighed. Du er naturligvis rutineret Excel bruger og har desuden stor systemforståelse, da du kommer til at arbejde i flere systemer. Måske har du kendskab til Dynamics AX9 herunder Prisme, som er det økonomisystem, vi anvender i dag. Ud over din erfaring har du interesse for at lære nyt, og du har lyst til at være med til at videreudvikle økonomistyringen i Allerød Kommune.
 
Samtidig har du en solid økonomi- og regnskabsforståelse og relevant økonomisk uddannelse. Måske har du allerede godt kendskab til fagområdet og dermed erfaring fra tilsvarende stilling fra en anden kommune, hvor du er en dygtig og proaktiv sparringspartner i forhold til fagchefer, sagsbehandlere og dine kollegaer i Økonomi. Du må også gerne have en baggrund fra revisionsbranchen. For den rette person vil der være gode muligheder for at definere og videreudvikle stillingen.
 
Om os
Økonomi er en stabsfunktion, som understøtter udviklingen af kommunens kerneopgaver ved at levere robust drift, sikre styringsgrundlag og ledelsesoverblik gennem effektive processer, rådgivning og løbende dialog. Vi er i øjeblikket 19 engagerede og dygtige medarbejdere fordelt på tre teams: Budget og Regnskab, Udbud og Indkøb og Debitorstyring. Vores kerneopgave er at understøtte og udvikle en god og transparent økonomistyring, herunder at sikre en sund og bæredygtig økonomisk udvikling baseret på realistiske budgetforudsætninger og et korrekt regnskabsgrundlag. Vi lægger vægt på et uformelt miljø og godt kollegaskab med plads til forskelligheder. Hos os løfter vi økonomistyringsopgaven i fællesskab.
 
Allerød Kommune er en arbejdsplads med en høj social kapital, dvs. vi vægter tværfagligt samarbejde, kompetence- og jobudvikling og ikke mindst medindflydelse på egen hverdag højt

Derfor skal du vælge os
Du kommer sammen med engagerede kollegaer til at arbejde med økonomistyring på et vigtigt og komplekst velfærdsområde med mange spændende opgaver og udfordringer. Som økonomikonsulent hos os får du en central og vigtig rolle og samtidigt frihed til at omsætte din faglighed til reelle forandringer, idet vi løbende arbejder med at udvikle økonomistyringen til det bedre. Vi arbejder i et åbent kontorlandskab med mulighed for vigtig vidensdeling.

Hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte økonomichef Jette Møberg på 21 72 11 84 eller teamleder Mikael Fællesskov på 29 28 29 66.

Løn- og ansættelsesvilkår vil blive fastsat efter din profil, kompetencer og gældende overenskomst med enten HK eller AC, afhængig af din uddannelsesmæssige baggrund.

Vi indhenter referencer og straffeoplysninger forud for endelig ansættelse.

Du uploader din ansøgning sammen med dit CV og dit uddannelsesbevis via linket i annoncen senest 18. oktober 2020.

Vi forventer at holde første ansættelsessamtale 21. oktober 2020 og anden samtale 23.oktober 2020.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning.


Allerød Kommune ligger i hjertet af Nordsjælland i en smuk og varieret natur. Kommunen har over 25.500 indbyggere og byder på et aktivt forenings- og erhvervsliv og gode idræts- og fritidsmuligheder.

Der er gode transportmuligheder både til og fra kommunen. Der går S-tog hver 10. minut fra Allerød Station.

Kommunen har ca. 2.000 medarbejdere, der arbejder ud fra et fælles værdisæt om åbenhed, respekt og troværdighed. Dialog og samarbejde er nøgleord, der kendetegner god ledelse i Allerød Kommune.

Organisationen baserer sig på flade strukturer, stor selvbestemmelse og gode udviklingsmuligheder.

Allerød Kommune er en røgfri arbejdsplads med røgfri arbejdstid.



 


Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Mere af samme slags?

Modtag jobannoncer der minder om dette job i din indbakke.




Når du tilmelder dig accepterer du samtidig vores privatlivspolitik. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.